Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

 

Ik ben nu 10 dagen po. Alleen ik heb een vraag,

Na 5 a 6 dagen begon ik bij mijn linker borst een gevoel te krijgen van spierpijn ( bovenaan mijn borst). Het lijkt op spierpijn maar geen idee wat het is.  Ik denk dat het mn borstspier is. 

Dit voel ik voornamelijk alleen als ik het aanraak. ( niet heel erge pijn, maar dragelijk)

 

Ook heb ik bij mijn linkerborst nogsteeds een dof gevoel, terwijl dat bij mijn rechterborst vele male minder is. Dit geldt ook over de spierpijn

 

Iemand het zelfde gevoel? Of meegemaakt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie
16 uur geleden zei sandraa89:

Hallo dames,

 

Ik ben nu 10 dagen po. Alleen ik heb een vraag,

Na 5 a 6 dagen begon ik bij mijn linker borst een gevoel te krijgen van spierpijn ( bovenaan mijn borst). Het lijkt op spierpijn maar geen idee wat het is.  Ik denk dat het mn borstspier is. 

Dit voel ik voornamelijk alleen als ik het aanraak. ( niet heel erge pijn, maar dragelijk)

 

Ook heb ik bij mijn linkerborst nogsteeds een dof gevoel, terwijl dat bij mijn rechterborst vele male minder is. Dit geldt ook over de spierpijn

 

Iemand het zelfde gevoel? Of meegemaakt?

 

Ik ben nu 4 dagen po ik heb ook nog steeds spierpijn en pijnscheuten. Chirurg zegt is normaal omdat ze in de spier gesneden hebben. ik heb rechts meer last dan links 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei jen1811:

Ik ben nu 4 dagen po ik heb ook nog steeds spierpijn en pijnscheuten. Chirurg zegt is normaal omdat ze in de spier gesneden hebben. ik heb rechts meer last dan links 

Dank je  voor je bericht!!

Dan nog even afwachten. Haha

Ik ga maandag voor controle :) zal het dan verder horen ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik idd ook erg last van. Kan nu wel iets meer. Alleen een t shirt aantrekken is wel erg lastig nog!! Daar heb ik nog hulp bij nodig.

 

Ik heb 365 cc

 

Verder gaat t opzich wel goed. Alleen t op mn rug slapen ben ik echt zat! Wil zo graag op mn zij of buik slapen!!! Haha

 

En af en toe last van mn rug nu. En mn armen zijn af en toe stijfjes. 

 

En jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 275cc dacht ik maar volgens mij zijn er maar 260 ingegaan. Is ook meer als zat. Ja ik ben dat nu ook al zat op mijn rug wil ook op mn zij, heerlijk!!! 

 

links heb ik nergens last van. rechts wel 

 

en wat ik zat ben is het niet goed overeind komen als ik lig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heb ik meer last van links dan. Ook nog steeds een dof gevoel, alsof het verdoofd is! Haha.

Maar dan alleen als ik het aanraak zeg maar.

 

Ook het overeind komen is een drama! Ik ben mog steeds geneigd mn armen te gebruiken. Haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Welliej:

@sandraa89hoe is het nu met de pijn?

 

ik heb een datum! 22/12 al! 

Hi,

 

De pijn is nu goed te doen. Ik voel het alleen als ik het aanraak en met opstaan een soort spanning die er in staat ofzo.

Gister zijn de knoopjes van de en losgemaakt, verder lossen ze zelf op. Vanacht voor het eerst zonder steun bh geslapen en op mn zij! Dat voelt wel heel gek en vreemd. Haha

 

Oe spannend!! Dat is wel erg snel!! Ik ga je volgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2017 om 13:06 zei sandraa89:

Bij mij heb ik meer last van links dan. Ook nog steeds een dof gevoel, alsof het verdoofd is! Haha.

Maar dan alleen als ik het aanraak zeg maar.

 

Ook het overeind komen is een drama! Ik ben mog steeds geneigd mn armen te gebruiken. Haha.

 

Hey Sandra, dat doffe gevoel heb ik ook nog steeds in mijn rechter borst, alleen de buitenkant van me borst heb ik gevoel zitten. Het voelt ook een beetje naar ofzo als ik het aanraak. Die andere heb ik nergens last van.  ik ben vandaag precies 2 maanden geleden geopereerd. 

Mijn vertelde ze dat het nog kan bij trekken alleen kan heel lang duren.

Ohja dat slapen dat was zo’n ellende alsof het de dag van gisteren was, ik had dan geluk dat ik na een week pijn vrij was en op me zij kon gaan slapen en dat was zon verademing en die week duurde zo lang haha. Maar voordat je het weet is het voorbij. 

En kan je der optimaal van genieten en nieuwe bh’s shoppen! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Michelle788:

 

Hey Sandra, dat doffe gevoel heb ik ook nog steeds in mijn rechter borst, alleen de buitenkant van me borst heb ik gevoel zitten. Het voelt ook een beetje naar ofzo als ik het aanraak. Die andere heb ik nergens last van.  ik ben vandaag precies 2 maanden geleden geopereerd. 

Mijn vertelde ze dat het nog kan bij trekken alleen kan heel lang duren.

Ohja dat slapen dat was zo’n ellende alsof het de dag van gisteren was, ik had dan geluk dat ik na een week pijn vrij was en op me zij kon gaan slapen en dat was zon verademing en die week duurde zo lang haha. Maar voordat je het weet is het voorbij. 

En kan je der optimaal van genieten en nieuwe bh’s shoppen! 

 

 

Hi,

 

Ik sliep afgelopen nacht voor het eerst weer op mn zij, maar dat was ook naar haha. Net of er 2 ballonnen in de weg zaten xD is wennen! Ik weet het. Maar het idee dat het weee mag! Heerlijk.

 

Bij mij is het idd ook alleen bij aanraking. Net of je verbrand bent ofzo. 

En een dof gevoel dan.

 

Maar hoop idd dat het vanzelf over gaat.

 

Gister de knoopjes van hechting door laten knippen, ze zei dat het er goed uit zag. En voelde aan mn borsten en zei dat het goed aanvoelde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei sandraa89:

Hi,

 

De pijn is nu goed te doen. Ik voel het alleen als ik het aanraak en met opstaan een soort spanning die er in staat ofzo.

Gister zijn de knoopjes van de en losgemaakt, verder lossen ze zelf op. Vanacht voor het eerst zonder steun bh geslapen en op mn zij! Dat voelt wel heel gek en vreemd. Haha

 

Oe spannend!! Dat is wel erg snel!! Ik ga je volgen!

Oh wat fijn dat het goed te doen is! En lijkt me heerlijk als je voor het eerst weet op je zij mag slapen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag mijn echo gehad en de uitkomst van de echo was iets van 6 en 8 mm :D Ze zei ook dat het wel vergoed moest worden met die uitslag dus nu nog even afwachten op de verklaring van de chirurg en het antwoord van de verzekering.

Ik weet het niet precies, want ze zei dat mijn huisarts contact met me zou opnemen  dus nog even afwachten verder.

Maar ik ben al een beetje blij haha :).

 

Edit:

Ik heb net de uitslag in mijn mail ontvangen maar hierin staat alleen dat het minder is dan 1cm en dus niet de grootte wat het wel was. Is dit nodig??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmielara
5 uur geleden zei Laura026:

Ik heb vandaag mijn echo gehad en de uitkomst van de echo was iets van 6 en 8 mm :D Ze zei ook dat het wel vergoed moest worden met die uitslag dus nu nog even afwachten op de verklaring van de chirurg en het antwoord van de verzekering.

Ik weet het niet precies, want ze zei dat mijn huisarts contact met me zou opnemen  dus nog even afwachten verder.

Maar ik ben al een beetje blij haha :).

 

Edit:

Ik heb net de uitslag in mijn mail ontvangen maar hierin staat alleen dat het minder is dan 1cm en dus niet de grootte wat het wel was. Is dit nodig??

Je pc zal wel de juiste grote vermelden in je aanvraag. Vaak sturen ze de echo foto's of het verslag ervan mee met de aanvraag. Een tip geef duidelijk bij je pc aan dat er aplasie in de aanvraag moet staan. Heel veel succes met het vervolg traject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wachten al een paar dames er ook op maar ik ga overstappen naar een nieuwe zorgverzekering en hoop dat het via hen wél wordt vergoedt. Nu de ham-vraag: naar welke verzekering gaan jullie en waarom die? Ik kom er echt niet uit. Nu heb ik Menzis en kan niet wachten tot ik bij die sukkels weg kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Annefleurx:

Waarschijnlijk wachten al een paar dames er ook op maar ik ga overstappen naar een nieuwe zorgverzekering en hoop dat het via hen wél wordt vergoedt. Nu de ham-vraag: naar welke verzekering gaan jullie en waarom die? Ik kom er echt niet uit. Nu heb ik Menzis en kan niet wachten tot ik bij die sukkels weg kan. 

 

Ik zit zelf bij unive basis met aanvullendpakket voor me tanden. 

Ik heb het afgelopen oktober vergoed van ze gehad. 

Het was binnen een dag goedgekeurd. 

Met behulp van bergmanclinics en de echo. 

Ik ben moet zeggen dat ik wel tevreden over unive ben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Michelle788:

 

Ik zit zelf bij unive basis met aanvullendpakket voor me tanden. 

Ik heb het afgelopen oktober vergoed van ze gehad. 

Het was binnen een dag goedgekeurd. 

Met behulp van bergmanclinics en de echo. 

Ik ben moet zeggen dat ik wel tevreden over unive ben. 

Hebben ze er bij jou ingezet dat er sprake was van aplasie en ontbreken van borstplooi? Weet je dat toevallig..ik twijfel ook nog om over te stappen naar unive of interpolis..en hebben  ze een foto gevraagd? Ik ben nu bij vgz die vragen een foto en doen al moeilijk over een stukje schaduw blijkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Germaine89:

Hebben ze er bij jou ingezet dat er sprake was van aplasie en ontbreken van borstplooi? Weet je dat toevallig..ik twijfel ook nog om over te stappen naar unive of interpolis..en hebben  ze een foto gevraagd? Ik ben nu bij vgz die vragen een foto en doen al moeilijk over een stukje schaduw blijkbaar. 

Ja klopt aplasie zonder borstplooi. 

Maar bergman was daar aardig van op de hoogte. Volgens mij geen foto maar wel de echo briefje meegestuurd.

Oh meen je verschrikkelijk, ik hoop dat het bij een andere verzekeringsmaatschappij makkelijker gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Michelle788:

Ja klopt aplasie zonder borstplooi. 

Maar bergman was daar aardig van op de hoogte. Volgens mij geen foto maar wel de echo briefje meegestuurd.

Oh meen je verschrikkelijk, ik hoop dat het bij een andere verzekeringsmaatschappij makkelijker gaat. 

Ja ik hoor alleen maar negatieve verhalen van vgz ..een foto meesturen staat ook niet in de voorwaarden dus ik vind dat zowiezo belachelijk. De echo was 0.7mm bdz dus die is geen probleem. Dankjewel voor je reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12-12-2017 at 2:54 PM, Germaine89 said:

Ja ik hoor alleen maar negatieve verhalen van vgz ..een foto meesturen staat ook niet in de voorwaarden dus ik vind dat zowiezo belachelijk. De echo was 0.7mm bdz dus die is geen probleem. Dankjewel voor je reactie. 

 

Ik ken iemand persoonlijk die is goedgekeurd zonder foto bij VGZ. Wel met echo resultaten en goede aanvraag van de chirurg. Maar ze is ook 1 van de weinige positieve, vandaar dat ik zo twijfel.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11-12-2017 at 11:32 PM, Michelle788 said:

 

Ik zit zelf bij unive basis met aanvullendpakket voor me tanden. 

Ik heb het afgelopen oktober vergoed van ze gehad. 

Het was binnen een dag goedgekeurd. 

Met behulp van bergmanclinics en de echo. 

Ik ben moet zeggen dat ik wel tevreden over unive ben. 

Thanks dit klinkt heel goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update van mijn kant. ^_^

 

Ik heb gister mijn tweede consult gehad :D.

De chirurg gaat de vergoedingsaanvraag doen (ik hoop dat hij dat gister al meteen heeft gedaan natuurlijk, want de weekenden/kerst/oud en nieuw zitten er helaas ook tussen..<_<)

Want hij vond dat ik er zeker recht op had en als hij zou worden afgekeurd dan moest ik sowieso in bezwaar gaan^_^

De cc zijn ook aangepast.

Ik krijg 295cc. Ik heb ook 310cc gepast maar dat werd volgens hem wel wat breed onderaan de borst (zag ik zelf ook). Hij, mijn man en ik vonden allen 295 het mooist staan. 

Maar toch twijfel ik nu zelf weer voor 310.... :blush::rolleyes:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Laura026:

Kleine update van mijn kant. ^_^

 

Ik heb gister mijn tweede consult gehad :D.

De chirurg gaat de vergoedingsaanvraag doen (ik hoop dat hij dat gister al meteen heeft gedaan natuurlijk, want de weekenden/kerst/oud en nieuw zitten er helaas ook tussen..<_<)

Want hij vond dat ik er zeker recht op had en als hij zou worden afgekeurd dan moest ik sowieso in bezwaar gaan^_^

De cc zijn ook aangepast.

Ik krijg 295cc. Ik heb ook 310cc gepast maar dat werd volgens hem wel wat breed onderaan de borst (zag ik zelf ook). Hij, mijn man en ik vonden allen 295 het mooist staan. 

Maar toch twijfel ik nu zelf weer voor 310.... :blush::rolleyes:

 

 

Waar ben jij verzekerd? Ik hoop voor je dat het meteen goedgekeurd wordt.. :) Ik denk soms ook dat het een kwestie van geluk is..de een ziet het anders als de ander. Wat betreft met kiezen tussen cc kan ik je niet helpen..ik heb zoiets van ik wil eerst eens weten of het wel vergoed wordt haha..maar ik moet nog even wachten tot januari..spannend..ben je trouwens nu in het ziekenhuis geweest of een kliniek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.