Ga naar inhoud

Stel je vragen aan plastisch chirurg Sven Bruekers


Aanbevolen berichten

Hoi Dr. Bruekers, 

volgende week wordt ik geopereerd. 3 weken later ga ik naar ibiza. Ik kreeg te horen dat ik wel mocht vliegen en dat ik de littekens goed moest bedekken. Nu vroeg ik me af of ik op vakantie ook in de zee of het zwembad mag (gewoon om af te koelen)? 

Groetjes, 

Kim 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Mikk95 said:

Hoi Dr. Bruekers, 

volgende week wordt ik geopereerd. 3 weken later ga ik naar ibiza. Ik kreeg te horen dat ik wel mocht vliegen en dat ik de littekens goed moest bedekken. Nu vroeg ik me af of ik op vakantie ook in de zee of het zwembad mag (gewoon om af te koelen)? 

Groetjes, 

Kim 

 

Beste Kim,

Volg de adviezen van je eigen plastisch chirurg op en stel aanvullende vragen rondom de operatie, daar is over het algemeen genoeg tijd voor. 

Ik adviseer mijn patiënten om te wachten met zwemmen tot alle wonden dicht zijn. Dat is 3 weken na de operatie bijna altijd zo.

Succes met je operatie en veel plezier in Ibiza!

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Dokter Bruekers:

Beste Kim,

Volg de adviezen van je eigen plastisch chirurg op en stel aanvullende vragen rondom de operatie, daar is over het algemeen genoeg tijd voor. 

Ik adviseer mijn patiënten om te wachten met zwemmen tot alle wonden dicht zijn. Dat is 3 weken na de operatie bijna altijd zo.

Succes met je operatie en veel plezier in Ibiza!

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

zwemmen valt onder de categorie;  sport, toch? of op zn minst binnen de categorie: ellebogen hoger dan je schouders...
Is dit werkelijk toegestaan na 3 weken??
En ik zie heel veel meiden met korstjes op hun littekens na 3 weken... Dan niet in het zwembad/bad/zee enz, toch?

Mvg BB

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Dokter Bruekers:

Beste Kim,

Volg de adviezen van je eigen plastisch chirurg op en stel aanvullende vragen rondom de operatie, daar is over het algemeen genoeg tijd voor. 

Ik adviseer mijn patiënten om te wachten met zwemmen tot alle wonden dicht zijn. Dat is 3 weken na de operatie bijna altijd zo.

Succes met je operatie en veel plezier in Ibiza!

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Heel erg bedankt! Gaat zeker goed komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dokter Bruekers:

Beste vrouwtjelief,

Goede ondersteuning gedurende de eerste weken na een borstlift met prothesen is belangrijk. De BH die je in de link laat zien lijkt me idd geschikt. Het is er eentje met voorsluiting en dat is de eerste periode erg comfortabel.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Bedankt voor uw reactie! Ik heb er gelijk werk van gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dokter Bruekers:

Beste cincin,

ik was in de veronderstelling dat het om een decoratieve piercing ging en niet om een piercing om je ingetrokken tepels te corrigeren. Als je erover twijfelt is het goed om daarvoor op consult te gaan. 

Heeft je plastisch chirurg geen collega die je daarvoor kunt bezoeken?

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Ik ben intussen toch bij mijn chirurg kunnen gaan en hij heeft ze verwijderd

bedankt voor uw advies

Mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dokter Bruekers:

Beste Tinka,

Een prothese wissel kan met pocketchange (van voor naar achter de spier of andersom) en met een capsulectomie (verwijderen kapsel) gebeuren. Dat maakt de ingreep wat uitgebreider dan alleen een wissel. In beide gevallen adviseer ik een aantal (4-6) weken rust. 

Het is inderdaad zo dat de prothese kan draaien bij inspanning in de beginperiode, het kan zelfs zo zijn dat de prothese helemaal omklapt (backside front). Voor een anatomische prothese is vanzelfsprekend het draaien vervelend, dat maakt voor een ronde prothese niets uit. Als de prothese helemaal omklapt is dat voor een ronde prothese vaak ook zichtbaar afwijkend.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg 

Beste Dr. Bruekers,

Bedankt voor u antwoord, ik heb in januari de eerste bv gehad. En vermits de ene kant groter was dan de andere kant, blijkbaar doordat mijn ribbenkast niet gelijk is. hebben ze nu een wissel gedaan (10/6) aan beide kanten terug dual plane. Omdat ik ook ineens mijn boobs nog wat grotere wilde. Vanaf het begin heb ik bitter weinig pijn of last tegenover de vorige keer. Wat opzich goed is, ben er niet boos voor. Maar dan ga je sneller dingen doen die dan misschien niet mogen. Ik denk dus niet dat ik al overmatig kapsel had. Wauw, een ronde prothese die helemaal omklapt, ik wist niet dat dat kon! Dat zal je dan waarschijnlijk ook wel heel goed voelen als dat gebeurt. Komt zoiets vaak voor? 

Alvast bedankt

Mvg tinka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dokter Bruekers. Vraagje. 5 mnd geleden heb ik een bv gehad en alles verloopt soepel alleen nu heb ik na 5 mnd nog steeds in m'n linker borst vocht zitten. Dit voelt sponsig aan in de borst als ik hier bijvoorbeeld in druk. Ik las dat vocht kapselconstractie kan uitlokken. Moet ik mij nu zorgen maken of is dit normaal na 5mnd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17 september vorig jaar heb ik ook een borstvergroting ondergaan. Nu heb ik vooraf het 1 en ander met mijn pc besproken. Hij gaf aan dat een lift met de tijd wel nodig is. Ik merkte na een paar maanden ook dat ik de borstlift toch graag wil laten doen. Is het met een borstlift wel mogelijk om dezelfde protheses te houden? Of zul je ze echt moeten wisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 20 juni 2016 at 5:25 PM, best_boobie said:

zwemmen valt onder de categorie;  sport, toch? of op zn minst binnen de categorie: ellebogen hoger dan je schouders...
Is dit werkelijk toegestaan na 3 weken??
En ik zie heel veel meiden met korstjes op hun littekens na 3 weken... Dan niet in het zwembad/bad/zee enz, toch?

Mvg BB

Beste BB,

Dank dat je zo goed meedenkt en mijn antwoorden en adviezen nuanceert.

Je kunt op verschillende manieren zwemmen. Als je het zwembad ingaat ter verkoeling en niet intensief baantjes gaat zwemmen valt dat wat mij betreft niet onder sport, maar onder normaal gebruik van je armen. Bij een borstcrawl zullen de ellebogen inderdaad boven de schouders komen, dus dat zou ik afraden. Verder is het zo dat op ieder advies uitzonderingen te bedenken zijn en dat je eindeloze rijtjes zou kunnen meegeven wat patiënten wel en niet zouden mogen doen. Het belangrijkste is echter dat je als patient zelf blijft nadenken of iets wel of niet binnen de gegeven adviezen valt en je goed naar je lichaam luistert. Als iets vervelend aanvoelt moet je even een stapje terug doen.

Voor wat betreft de littekens, als daar nog korstjes op zitten of het wondje is nog niet helemaal gesloten dan is het zwembad of de zee inderdaad niet verstandig. Douchen kan wel gewoon.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 20 juni 2016 at 8:17 PM, Karin1985 said:

@Dokter Bruekers. Vraagje. 5 mnd geleden heb ik een bv gehad en alles verloopt soepel alleen nu heb ik na 5 mnd nog steeds in m'n linker borst vocht zitten. Dit voelt sponsig aan in de borst als ik hier bijvoorbeeld in druk. Ik las dat vocht kapselconstractie kan uitlokken. Moet ik mij nu zorgen maken of is dit normaal na 5mnd?

 

Beste Karin1985,

Vocht rondom de prothese geeft niet altijd aanleiding tot een verhoogde kans op kapselcontractuur. Als dat vocht bloed is dan is dat in theorie wel zo, als dat wondvocht is dan kan dat vanzelf verdwijnen zonder restverschijnselen.

Blijft het vocht te lang zitten of maak je je er zorgen over dan kun je het best even naar je plastisch chirurg gaan om dit te laten beoordelen. Hij of zij kan dan eventueel een echo met punctie laten verrichten.

Succes!

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Katarina said:

Beste

Ik ben gisteren geopereerd en voel precies 'luchtbelletjes' onder mijn huid. Is dit normaal?

Beste Katarina,

Tijdens de operatie wordt er een holte gemaakt waarin de prothese geplaatst wordt, als deze dan weer gesloten wordt zit er nog wat lucht in en dat kan je onder de huid voelen. Dit kan helemaal geen kwaad en wordt vanzelf opgenomen door het lichaam. 

Mocht je benauwd zijn of moeite hebben met adem halen dan is het natuurlijk verstandig om contact op te nemen met je plastisch chirurg.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, kellydevries said:

Op 17 september vorig jaar heb ik ook een borstvergroting ondergaan. Nu heb ik vooraf het 1 en ander met mijn pc besproken. Hij gaf aan dat een lift met de tijd wel nodig is. Ik merkte na een paar maanden ook dat ik de borstlift toch graag wil laten doen. Is het met een borstlift wel mogelijk om dezelfde protheses te houden? Of zul je ze echt moeten wisselen?

Beste kellydevries,

Om hierover een goed advies te kunnen geven moet je echt gezien worden. Het is anders niet mogelijk om een inschatting te maken van je huidige situatie.

Bij een hangende borst is het omhulsel als het ware te groot voor de inhoud, bij een borstlift maken we het omhulsel weer passend op de inhoud en brengen we de tepel omhoog. Of je huidige prothesen behouden kunnen worden is dus afhankelijk van het huidoverschot, de hoeveelheid lift die nodig is en de grootte van het implantaat. Vaak is het echter wel mogelijk om de huidige prothese te behouden, maar nogmaals daarvoor zul je echt gezien moeten worden.

Succes!

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Vandaag was ik bij de pc voor een consult en hij vertelde me dat hij borstvoeding afraad na het plaatsen van de prothese. Dit zou voor mij een reden zijn om geen bv te laten doen. Maar nadat ik had gegoogled kon ik er niks over vinden. De pc raadde dit af ivm mogelijke complicaties zoals inkapselen. Hoe zit dit precies? En moeten de implantaten verwisseld worden na het geven van borstvoeding? 

Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Storm said:

Hallo,

 

Vandaag was ik bij de pc voor een consult en hij vertelde me dat hij borstvoeding afraad na het plaatsen van de prothese. Dit zou voor mij een reden zijn om geen bv te laten doen. Maar nadat ik had gegoogled kon ik er niks over vinden. De pc raadde dit af ivm mogelijke complicaties zoals inkapselen. Hoe zit dit precies? En moeten de implantaten verwisseld worden na het geven van borstvoeding? 

Dankje!

Beste Storm,

Leuk dat je op consult bent geweest voor een borstvergroting, spannende beslissing!

Voor wat betreft het geven van borstvergoeding, het is niet bekend dat het geven van borstvoeding een negatieve invloed heeft op de prothesen of eerder tot kapselcontractuur zou kunnen leiden. Ook is het geven van borstvoeding veilig voor het kind als je siliconen prothesen hebt. Er blijkt namelijk geen verschil te bestaan tussen de hoeveelheid siliconendeeltjes in moedermelk en in het bloed van vrouwen met of zonder siliconen prothese. De siliconenconcentratie in koemelk of kunstvoeding is zelfs veel hoger.

Wel is het zo dat tijdens een zwangerschap en het geven van borstvoeding de borsten groter zullen worden en dat deze na het beëindigen van de borstvoeding weer zullen slinken. Hoeveel dat gebeurt is afhankelijk van de hoeveelheid klierweefsel dat je hebt. Als de borsten weer kleiner worden kunnen deze ook wat gaan hangen, waardoor eventueel een revisie of borstlift nodig zal zijn. Dit is echter lang niet altijd het geval en de implantaten hoeven dan ook niet standaard verwisseld te worden na het geven van borstvoeding.

Je moet wel rekening houden met de incisie plaats. Meestal wordt de incisie in de plooi onder de borst geplaatst, maar deze kan ook in de oksel of rond de tepelhof (peri aureolair) geplaatst worden. Van de peri aureolaire incisie is bekend dat deze iets vaker tot gevoelsstoornissen in de tepel kan leiden. Als het gevoel in de tepel verstoord is kan je moeilijk tot geen borstvoeding geven.

Ik hoop dat je hiermee wat verder geholpen bent.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

www.dokterbruekers.nl

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo..

Heb mss een iets vreemder vraagje :P maar aangezien dat ik toch een beetje blijf twijfelen over de aantal cc's voor mijn operatie 23augustus vroeg ik me af als nu de 'pasborsten' bij je consult ongevver hetzelfde gaan uitkome als dat je nu daadwerkelijk de implantaten hebt. Want het lijkt me zo raar dat dat altijd hetzelfde uitkomt aangezien er verschillende methodes zijn.. ik krijg ze namelijk dp gezet.. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Didii said:

Hallo..

Heb mss een iets vreemder vraagje :P maar aangezien dat ik toch een beetje blijf twijfelen over de aantal cc's voor mijn operatie 23augustus vroeg ik me af als nu de 'pasborsten' bij je consult ongevver hetzelfde gaan uitkome als dat je nu daadwerkelijk de implantaten hebt. Want het lijkt me zo raar dat dat altijd hetzelfde uitkomt aangezien er verschillende methodes zijn.. ik krijg ze namelijk dp gezet.. :D 

Beste Didii,

ik gebruik de pasprothesen puur om samen te kijken welk volume bij je past. Zo kun je zien hoe groot de borsten worden en voel je ook het gewicht. De vorm wordt met pasprothesen niet goed weergegeven, daarvoor gebruik ik het 3D systeem. Dan wordt er een scan van je borsten gemaakt en kunnen we simuleren hoe de borsten er uit zullen gaan zien na de operatie. Met deze link (3D-scan) kun je eens zien hoe dat in z'n werk gaat.

Veel succes de 23e!

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sven, goedenavond.

Ik ben door een aantal dames naar u doorgestuurd met mijn "probleem".

Sinds 8jaar heb ik prachtige borsten.

Geplaatst in de Bergmankliniek door dr de Blécourt.

Eurosilicone voor de spier.

Mijn linkerborst begint te veranderen.

aan de zij/bovenkant lijkt en voelt het platter, een soort van deuk of afbakening lijkt het.

Tevens zie je mijn prothese aan de bven/zijkant ook zitten.

Het lijkt alsof de prothese gedraaid is, het voelt ook vreemd van binnen.

Achteraf heb ik al langer klachten, dat het lijkt alsof er iets verkeerds zat, maar ik zag nog niets vreemds.

Ze voelen verder soepel en zacht aan, dus geen verhardingen(nog)

Ik maak mij een beetje zorgen hierom.

3 weken geleden heb ik contact gezocht met de kliniek, tevens heb ik op verzoek foto's doorgestuurd.

Tot op heden heb ik nog niets vernomen vd arts, via een vd medewerkers heb ik summier contact het verloop gaat moeizaam, 3 weken is immers best lang.

Misschien kunt u uw visie hierop leggen?

Wellicht dat ik wat foto's moet plaatsen of doorsturen.

ik snap dat het beter is om een afspraak te maken, maar wij verblijven op dit moment in het buitenland en komen begin aug terug.

mvg

Jottum(Karlijn)

 

 

 

 

 
 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dokter Bruekers, 

Ik heb een aantal vraagjes. ik ben de 16de van juni geopereerd aan een borstvergroting. 

Ik ben wel een beetje klaar met dat niks doen. Mag ik alweer schilderen ? zonder dat je elleboog boven je schouder komt ? 

eind augustus ga ik op vakantie. In de buurt is een groot glijbaan park. Is dit verstandig om naar toe te gaan ? Ik ben dan al 10 weken Po? 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. Bruekers,

waarschijnlijk komt deze vraag niet al te vaak voor maar wanneer na een borstvergroting mag je weer sex hebben? Redelijk intensief zeg maar.

Ik vraag me af of het na de herstelperiode van 4-6 weken misschien nog te vroeg is om extreem actief te zijn.

ik hoor heel graag van u.

bedankt alvast 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei justme2201:

Beste Drs. Bruekers,

waarschijnlijk komt deze vraag niet al te vaak voor maar wanneer na een borstvergroting mag je weer sex hebben? Redelijk intensief zeg maar.

Ik vraag me af of het na de herstelperiode van 4-6 weken misschien nog te vroeg is om extreem actief te zijn.

ik hoor heel graag van u.

bedankt alvast 

 

Deze vraag komt heel vaak voor en is niet vreemd hier hoor :45: Probeer eens "seks" rechtsboven in de zoekbalk :) Topics zat met adviezen!! 

Groetjes ( wel benieuwd wat Dr.Bruekers verstaat onder extreme seks ;) )

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.