Ga naar inhoud

Famke : 3 januari 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Mijn radartjes in mijn hersenen gaan nu heeeeel snel werken en omdat ik mezelf helemaal gek loop te maken, heb ik jullie mening over het volgende nodig:

STEL JE VOOR: ik moet opnieuw onder het mes om het één en ander te laten herstellen.

De vorige keer heb ik mijn bedrijf (pedicure/schoonheidssalon) 2 weken moeten sluiten. Dat was wat aan de krappe kant, 3 weken was gewoon prettiger geweest. Dat zal nu dan ook weer moeten. Maar... ik heb geen arbeidsongeschiktheidsverzekering (té duur, bovendien keren die de eerste 6 weken niet uit), dus ik verdien dan ook niets.

Hoe moet ik dat dan aankaarten? Kan ik dat bij de chirurg neerleggen? Wie vergoedt mij 3 weken geen inkomsten? Het is tenslotte niet mijn fout dat ik er nu zo bij loop (zoals 't nu staat!).

Hellup, wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste Reactie

Maar plooit je huid of plooit de prothese??

Ik dacht dat je prothese plooide, dan zou dat verder niks te maken heben met de pocket.

Als je huid te los zit dan zou je huid wel kunnen plooien natuurlijk.

Al lijkt het mij op de foto gewoon een kwestie van rimpels in je prothese, maar goed ik ben geen pc ;)

Je heb zo op de foto te zien zeker geen slappe huid.

Dat spier verhaal heb ik weleens vaker gehoord, dat dit het moeilijke van een dual plane is.

Dat hier wel vaker de fout mee gemaakt wordt en het dan eigenlijk niet eens een echte dual is.

Wat betreft dat ziektegeld enzo heb ik geen verstand van.

Mischien dat je daar een rechtswinkel voor zou kunnen benaderen?

Ik heb net 1 reactie gehad uit NY zal hem je ff pben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de prothese plooit en niet mijn huid. Ik geloof ook niet dat ik een verslapte/slappe huid heb, dus dat zou niet kunnen.

Ik had het ook in de oude protheses (rechts, toonde nu ook weer vrij snel plooien en links later). Ik denk niet dat mijn huid te los zit.

Als ik voorover hang, dan is mijn huid gewoon zacht en soepel, maar de prothese plooit. Ik voel dat ook randjes van de prothese tegen de huid aandrukken. Die druk ik dan zo weer weg, maar ploep... daar zijn ze weer... :unsure:

Ik heb je pb-tje gehad en ik kan me niet voorstellen dat dit een 'normaal' fenomeen is. Ik heb het nog niet eerder gezien. Deze pc zou dan ook afraden om de borstspier te gebruiken, als ik het goed gelezen heb. Maar... hoe ontwijk je zoiets. Je gebruikt je armen en dus ook borstspieren eigenlijk de hele dag door in meer of mindere mate.

Als dit dan niet onder dual plane valt, waar valt het dan wel onder? (Ow, ik weet 't al... hahaha... een mislukte operatie?) :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zijn ook gewoon rimpels in je prothese lijkt mij.

Sommige mensen zijn daar nu eenmaal gevoelig voor.

Elke prothese plooit en een enkele huid is zo dun dat je ze er doorheen ziet.

Op zich is het een normaal fenomeen met een achter de spier en hevig sporten, dan vervormen ze ook en schieten ze soms zelfs weg..

Maar goed jij heb (als t goed is) een dual dan zou het nooit zo hevig kunnen zijn lijkt mij?

Heb er ook ergens een filmpje van, staat ook al paar keer op site zal hem zo eens zoeken.

Maar goed wat hij al zei door een anatomische vorm ziet het er extra gek uit natuurlijk.

Trouwens als jou pocket te groot is, had je anatomische al 10 keer in de rondte gedraaid ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow wat een interessant filmpje

aii famke, ik zie het probleem helemaal voor me. Ik weet wel een beetje af van die verzekeringen en eigen bedrijven en ziekte. Maar jemig hoe moet je zoiets oplossen. Ik zou persoonlijk eerst het oordeel vd pc afwachten. Ligt de "schuld" bij hun, dan kun je daarna het financiele aspect aan gaan kaarten. Ik zou daar niet als eerste over beginnen omdat je ze dan denk ik tegen het harnas jaagt

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm na het filmpje te hebben gezien, krijg je wel meer idee hoe het zou kunnen komen dat jouw ene borst zo verplaatst. denk je dat de prothese onder je spier glijdt over over de spier heen bij ontspannen? Kun je dat voelen? Vind het echt heel raar.

Ben het met Jen eens, ik zou eerst even afwachten waar dit door komt en of dit de schuld is van de kliniek. Zoja, kun je misschien via rechtsbijstand nog wat proberen (als je verzekerd ben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jenn, het is idd een heel leuk filmpje. Ik kende 't al.

Ik ga ook met een open mind naar de pc toe en kijken wat hij hierop te zeggen heeft. Aanhoren wat hij kan en wil doen en dan verder dingen bespreken. En inderdaad, dan in de loop van het gesprek maar aangeven wat er nog achter zit allemaal... Dat lijkt me wel de beste optie.

Zou zo'n pc er tegen verzekerd zijn? Ik bedoel, als ik in de salon een teen afhak (of zoiets) dan heb ik daar een verzekering tegen: alle kosten worden dan gedekt door de verzekering, ook schade claims van gedorven inkomsten e.d.

Nou goed, eerst maar eens afwachten wat hij van de prothese e.d. zegt. Zien we dan wel weer...

@ Arna: nee, ik kan niet voelen of de spier er nu overheen glijdt of anders is. Ik voel wel dat het helemaal anders aanvoelt bij het aanspannen van de spieren. Rechts voel ik gewoon niets, geen pijn, niet anders of vreemd. Links is duidelijk anders in gevoel. Ik voel ook echt de prothese verplaatsen door mijn borst heen.

Heel lastig, want ik geef ook massages en dan voel ik eigenlijk de hele tijd door dat ik de borstspieren gebruik. Het is gewoon een akelig gevoel. Geen pijn, geen steken, maar een raar, akelig gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verklaart in ieder geval de vervorming van je borst. Daar zal toch nog wel iets moeten aan gebeuren dan, goh, jammer dat het niet gelijk goed is gedaan, kom je weer in de problemen met je werk, <_< .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eefje: precies... en omdat ik niets verdien op het moment dat ik niet in de salon aan het werk ben, is dat wel heel erg vervelend. Bovendien vind ik niet dat het mijn vrijwillege keus is om weer onder het mes te moeten. Want het mag duidelijk zijn dat ik het zó niet wil houden... :(

Ik zie hier de ene na de andere voorbij komen met dezelfde prothese/grootte/arts en iedereen is gewoon 100% tevreden. Ik ben niet jaloers, ik gun het hen van harte: maar ik wil ook zo graag tevreden zijn!

Verdorie... heb soms echt de pé in! :( :( :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

It appears that the left pectoralis muscle was not released completely. You will require a capsulectomy with pectoralis release of the left breast. I hope this helps. Please do not hesitate to contact us if you have any other questions or concerns.

Nou duidelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd wel duidelijk als er 3x hetzelfde antwoord komt.

Ik zie hier de ene na de andere voorbij komen met dezelfde prothese/grootte/arts en iedereen is gewoon 100% tevreden. Ik ben niet jaloers, ik fun het hen van harte: maar ik wil ook zo graag tevreden zijn!

Verdorie... heb soms echt de pé in! :( :( :( :(

:(, snap je wel hoor. Zoveel dames die het zelfde doen en waarom nou perse bij jou dat het niet naar tevredenheid is gedaan.

Ik zal voor je duimen dat je in geval van een her-operatie ook een financiële oplossing vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Inmiddels ben ik ook gebeld door dr. Franken uit 's Hertogenbosch. Wij hebben een kleine 20 minuten alles doorgenomen en hij vond 't erg moeilijk om een goed advies te geven, zonder mijn borsten te zien/vanaf de foto te beoordelen. Dat snap ik, want ik het 'echie' is het natuurlijk anders dan via de telefoon of via de foto.

En omdat het mij té veel gereis is om van Leeuwarden naar 's Hertogenbosch te gaan voor 20 minuutjes praten (2 x 2,5 uur rijden) en ik het té druk in de salon heb om een dag te sluiten, hebben we toch een poging gedaan.

De plooivorming kan ook komen doordat de prothese hangt in de spier/huid. En omdat ik een dunne huid heb en weinig borstweefsel, dekt dat niet voldoende af. Blijft het mij een raadsel waarom de spier dat dan niet opvangt?! Heb ik dan ook een dunne spier? :wacko:

Over de vervorming was hij het wel eens met wat er al eerder is verteld: de spier is niet goed genoeg los gehaald. Het kapsel hecht zich ook aan de spier, waardoor bij samentrekken van de borstspier, het kapsel en dus ook de prothese gaan meebewegen. Oplossing: spier loshalen, borstprothese verwijderen, kapsel verwijderen, prothese er weer in en vervolgens in 6 weken weer een nieuw kapsel laten vormen.

Da's duidelijk.

Maar... soms reageert het lichaam ook niet hoe de chirurg en de cliënt eigenlijk zouden willen. En het kan ook zijn dat ik een enorme pechvogel ben. Hmmpprrfff... dat mag ik dan maar niet hopen, want dit vind ik gewoon niet mooi en ik accepteer het ook niet. :146:

Donderdag a.s. naar Zevenaar. Kijken wat er uit komt...

Ik vind 't spannend. Het heeft me eigenlijk best wel in de macht, het speelt regelmatig door mijn hoofd heen en ik moet zeggen dat ik alle rampscenario's al heb gehad, zo'n beetje... :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

ik denk dat ze niet moeilijk gaan doen hoor. Daarnaast heb je al verscheidene college p.c's geconsulteerd, dat ze hun vast niet tegen zullen gaan spreken.

Maaar ik begrijp je wel helemaal hoor......zou ook alle scenario's 1000x afgespeeld hebben.

good luck he meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi..

Wat naar zeg om te lezen! :(

Snap dat je er helemaal gek van word en dat je graag wilt weten wat er nou aan de hand is!

Hoop echt voor je dat alles goed komt!

Echt gek als je kijkt wat er allemaal kan gebeuren qua complicaties!

Hoop het nooit mee te maken..

Succes!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik lees nog veel mee op het forum alleen laat niet vaak meer een bericht achter..!

Jou verhaal volg ik ook en vind het erg vervelend voor je allemaal!

Ik lees dat je Dr.Franken hebt gesproken uit Den Bosch, Ik ben door hem geopereerd en ik kan je zeggen dat hij een erg kundig man is en hij ook echt de tijd voor je neemt..! dus ik denk dat zijn adviezen ook wel aardig kloppen.

Nou wil je nog veel succes wensen met alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee meid lees net nog je laatste berichtjes, echt heel vervelend :(

Ik vind je borsten echt heel erg mooi, alleen jammer dat bij het aanspannen het zo kan veranderen.

Ik leef met je mee meid en ik ben erg benieuwd wat ze donderdag zeggen :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister bij het ACCZ in Zevernaar geweest en een gesprek gehad met dr. Van Onselen.

Hij zag idd dat het niet goed zat links. Als ik het wilde, kon hij dat oplossen en betaald hij de operatie.

Over de plooien: ik heb van mezelf niet veel (zeg maar gerust: geen) borstweefsel en ook het vetweefsel is minimaal. De prothese hangt wat in de huid en kan doordoor plooien en omdat mijn lichaam dat niet voldoende af kan dekken, zie je ze.

Met een grotere prothese zou dat kunnen opgelost worden, maar 100% garantie krijg ik daar niet voor.

Qua projectie: hij had daar niet echt een oplossing voor. We hebben het één en ander besproken en als ik wilde, kon ik dan meteen andere/grotere protheses laten plaatsen, maar die zouden voor mijn rekening zijn. Kan ik me ook wel indenken. Want qua prothese is er nl. niets aan de hand, het is alleen dat het bij mij niet geeft wat ik er van had verwacht.

Ik mag nu met zakjes water gaan puzzelen hoeveel ik erbij zou willen hebben. De borsten worden dan ook ietsje breder, maar dat vind ik geen probleem.

En over de gederfde inkomsten: helaas... daar heeft hij geen verzekering tegen en hij kan ook niet iets voor mij hierin betekenen.

Met andere woorden: ik mag op zijn kosten onder het mes, de boel laten herstellen, maar een andere prothese is voor mijn eigen kosten en dat de salon dicht moet, is ook voor mijn eigen.

Eigenlijk vind ik dat ook wel prima, ik ben al lang blij dat er een oplossing geboden is.

Nu nog een datum prikken! Waarschijnlijk de 1e maandag in 2011, januari is toch een erg rustige maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg fijn t elezen dat er ene oplossing is geboden Famke,al zit je er ook niet op te wachten,je dacht klaar te zijn,maar goed,er zijn zat klinieken die alles ontkennen,en jij hebt duidelijk ene goede arts/kliniek die je meteen een oplossing bied,erg netjes en fijn voor jou.

in het verhaal de prothesen zelf betalen klinkt me erg logisch,net wat je arts zegt,de prothesen is goed,en heeft geen gebreken verder.dus dat is ene keus die je zelf kan maken,wel lastig dat je niet meer garantie heb op het idee dat het ook echt een oplossing bied.

je hebt nog lang tijd na te denken wat je wilt,en ik zou zeggen,sucses met het maken van je keus.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Famke,

Ben al een tijdje niet meer zo actief op het forum, maar moest toch even aan je denken.

Jammer dat alleen de operatie vergoed wordt (en nog groter dan 430 cc? :mellow:)

Maar, inderdaad als je de operatie in een week kan plannen die rustig is voor jou, zul je niet al te veel leiden van je zaak die gesloten is.

Suc6 in ieder geval.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Famke,

Ik ben bij jou terrecht gekomen omdat ik aan het zoeken was naar rimpeling na bv.

Ik heb 13 juli een bv gehad. Had erg kleine slappe borsten mt. 75A. Heb 330cc gehad op de spier.

De laatste weken voelen mijn borsten steeds rimpeliger aan. Vroeg me af of dit normaal is of niet en heb het een en ander opgezocht.

Heb ook de kliniek gebeld en moet over twee weken komen. Maar toen ik het vertelde reageerde ze van o jee en bent u smal van boven en hoeveel cc heb je gekregen. Ze zei laat het dan maar zien en dan zegt ie wel of hij er iets aan kan doen.

Nu begin ik me toch af te vragen of ik me zorgen moet gaan maken, en wat dit zou kunnen zijn.

Als ik in de spiegel kijk zie ik het niet maar ik voel het erg goed. Met name aan de onderkant.

Zijn er bij die hier meer over weten en wat me eventueel te wachten staat.

Ben geholpen in de wellnees kliniek door dokter Damen....

Toevallig dat ik vorige week een artikel las over mislukte bv's. Ze hadden het over Dokter D uit G...

Damen uit Genk ????

grtjes 40+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.