Ga naar inhoud

SunnyGurl : 7 mei 2010 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

  • Reacties 468
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

verschil tussen dual plane en achter de spier is dat bij achter de spier,de prothese volledig achter de spier word geplaatst,minder beweegelijkheid.

bij dual plane word hij half tussen de spier geplaatst en half ervoor,tot aan de tepel zit de prothese achter de borstspier,en van de tepel tot onder hangt de prothese los,voordeel tegenover achter de spier,meer beweegelijkheid,en een natuurlijke look.

ik had een filmpje,maar zag net dat hij op youtube verwijderd is,zal is een ander filmpje zoeken zoiezo,en ik zal je ook eens wat foto,s laten zien,met verschillen,als je me ff wat tijd geeft,heb ik het voor je vanavond

Link naar reactie
Delen op andere sites

DUAL PLANE

Plaatsing tussen de borstspier

Recent werd een nieuwe plaatsingsmethode ontwikkeld welke de voordelen van de twee bovenstaande methodes tracht te combineren. Hierbij worden de vezeltjes van de borstspier in twee delen verdeeld. De prothese wordt dan in de alzo ontstane spleet in de borstspier ingebracht. De prothese wordt dus tussen de borstspier ingeschoven. Op deze manier is de bovenrand van de prothese bedekt maar blijft de prothese soepel en vrij beweeglijk. Bij aanspannen van de spier vervormt de borst hier ook minimaal. Doordat de borstspier bij deze methode minimaal moet losgemaakt worden, is de last na de ingreep geringer dan bij een plaatsing onder de spier. Doordat de spier enkel bovenaan de prothese drukt, wordt een ronde prothese druppelvormig of anatomisch gemaakt. Een borstvergroting tussen de spier met ronde protheses is dan ook meestal niet te onderscheiden van een anatomisch implantaat. Bij ronde protheses bestaat echter geen kans dat de protheses ronddraaien en is het complicatierisico dus lager.

ACHTER DE SPIER

Plaatsing onder de spier

Bij een borstvergroting onder de spier wordt het implantaat bedekt met een extra spierlaag. Daardoor is de kans dat men de protheserand voelt, duidelijk kleiner. De prothese wordt echter door de spier gefixeerd waardoor de prothese minder met de borst meebeweegt. Bij neerliggen blijven de borsten dan ook meer rechtop staan. De split tussen de borsten is minder uitgesproken in het decolleté omdat de protheses niet zo ver naar de middellijn kunnen worden gebracht. Veel dames hebben om deze reden ook de indruk dat de borsten verder uit elkaar staan. Bij uitoefenen van kracht met de borstspier, verandert de vorm van de borst ook enigszins. Gladde watergevulde protheses dienen steeds onder de spier te worden geplaatst om kapselvorming te vermijden en om enigszins natuurlijk aan te voelen. Door de druk van de borstspier op de prothese voelt de borst ook harder aan dan bij een plaatsing bovenop de spier.

en om jou te antwoorden ook patries,

Grotere volumes (boven 300 cc) worden beter op hun plaats gehouden bij een plaatsing onder de spier. Daardoor zakken ze minder snel uit bij plaatsing onder de spier

dus vaak bij een groter aantal cc,s word achter de spier uitgevoerd,ligt natuurlijk wel geheel aan je weefsel,bouw enz enz

dat beslist het beste echt de arts zelf.

hoop dat het nu beetje duidelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven de borstspier (subglandulair)

Plaatsing boven de borstspier is het meest voor de hand liggend omdat de prothese op die manier kan meebewegen met de borst voor een natuurlijk effect. Bij patiënten met een dunne huid en weinig borstklierweefsel kan echter het bovenste deel van de protheserand voelbaar zijn. Wanneer de prothese een vloeibare vulling bevat kunnen ook rimpels zichtbaar worden. Ook het dunner worden van de huid van de borst door de druk van de prothese is mogelijk. Subglandulaire plaatsing kan de operatie verkorten en een sneller herstel mogelijk maken. Ook kan het moeilijker zijn uw borst tijdens een mammografie in kaart te brengen als uw implantaten subglandulair worden geplaatst.

Onder de borstspier (subpectoraal)

Wanneer het implantaat onder de borstspier wordt geplaatst wordt deze bedekt met een extra spierlaag. Dit kan de kans verlagen dat uw implantaten voelbaar zijn door de huid en de kans op het verharden van het littekenweefsel rond de implantaten ook verlagen.. De prothese beweegt echter minder met de borst mee en bij het liggen blijft de borst omhoog staan. De borst voelt wat fermer aan en bij krachtige beweging van de borstspier vervormt de borst enigszins. Grotere volumes worden beter op hun plaats gehouden onder de borstspier en zakken hierdoor minder snel uit. Ook is het eenvoudiger uw borst in kaart te brengen tijdens een mammografie. Door de jaren heen kwam men tot de conclusie dat ook de locatie onder de pectoralis spier niet geheel vrij van problemen was. Wanneer de pectoralis spier samentrekt, kan de vorm van de borst veranderen. Dit is vaak duidelijk te zien bij fitness oefeningen. Een ander probleem kan ontstaan doordat de prothese vastgehouden wordt door de pectoralis spier. Als, in de loop der jaren door veroudering, het klierweefsel van de borst wat naar beneden zakt, daalt de prothese niet mee. Het effect kan dan zijn dat er een dubbele borst (dubble bubble) ontstaat.

Tussen de borstspier (split pocket / dual plane)

De meest recente plaatsingsmethode is tussen de borstspier. Met deze methode wordt getracht de voordelen van beide bovenstaande methodes te combineren. Er wordt een incisie in de borstspier gemaakt waarin de prothese wordt geplaatst. De bovenrand van de prothese wordt bedekt maar blijft soepel en beweeglijk. Bij aanspannen van de borstspier vervormt de borst minimaal. Plaatsing tussen de spier geeft in de meeste gevallen minder lang last dan wanneer deze onder de borstspier wordt geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige voordeel wat ik te horen kreeg van me arts is,dat ze wat beweegelijker zijn als volledig achter de spier,thats all!

de randen die zie je ook niet met dual plane,maar ook niet met volledig achter de spier,dus er is maar 1 voordeel aan,zou uit me eigen ook niks anders kunnen opnoemen aan voordelen aan dual plane tegenover achter de spier

ff een heel ander iets,wat wel ff kwijt wou,dual plane is wel duidelijk heftiger qua herstel dan achter de spier,hoorde ik van em eigen arts,van bruno,en van lezen op forums

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hahaha bewegelijker ja,volg je hem nog...

ja mijn ervaring is juist van niet,maar kan natuurlijk ook weer niet vergelijken met achter de spier,omdat ik dat nooit gehad heb uiteraard.

en er zijn zat dames die ze toch enorm bewegelijk vinden,dus er zit wel logica in hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat als je achter de spier doet,wat meer CCs kwijtraakt dan dual plane.Mja ik vind het een nadeel(dual plane) dat je bovenop minder vulling hebt.Dus ik zie alleen t voordeel dat je minder snel hang hebt,maar dat heb je achter de spier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry Sunny dat wij zo doorgaan op de plaatsingsmethode in jouw topic,

dus dual plane is beweeglijker dan erachter, das het enige voordeel? want hangen doen ze met dual plane niet en met erachter ook niet?! (als ik het goed begrijp haha)

en dat kwijtraken van die cc's zou je kunnen opvangen door wat meer cc's te nemen,toch?!

en waarmee heb je dan het meeste vulling bovenop? met ervoor?

ow wat erg he haha...

ja double bubble krijg je met achter de spier en teveel eigen weefsel,toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

double bubble

kijk hier maar ff,als je wat verder onderin klikt op de roze link krijg je fotootje te zien.

Is je prothese geplaatst achter de borstspier ?

Want met een “double bubble” wordt bedoeld dat het borstklierweefsel over de borstspier naar beneden glijdt en de achter de spier geplaatste prothese op zijn plek blijft. Nadeel van het plaatsen achter de borstspier kan zijn dat de prothese meestal te hoog gefixeerd wordt* , wat in het begin een goed resultaat geeft omdat er een duidelijke lifting van de borst ontstaat , maar later als de borst wat verslapt een aanzien geeft van een zg “double bubble” .

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.