Ga naar inhoud

A70 : 21 september 2010 : Dr. Plovier : Louise Medical center : Brussel


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb vandaag het knoopje doorgehakt en een afspraak gemaakt voor een consult eind maart bij Beau Care.

Sta stijf van de zenuwen (nu al)

Ik ben 28 jaar, getrouwd en heb een schattig dochtertje van 1,5.

Heb altijd al kleine borsten gehad.

Heb mijn dochtertje 7 maanden borstvoeding kunnen geven, daar ben ik er blij om, maar helaas met mijn borsten ben ik minder blij..

Een hele kleine A cup is wat er van over is en dat beinvloed mij toch steeds meer.

Heb geprobeerd het te accepteren, maar het maakt me zo onzeker dus waarom zou ik er dan niets aan laten doen als dat kan???

Ik hoef geen grote cup maar wil gewoon borsten hebben en me vrouw voelen!

Hebben jullie het al aan je omgeving verteld?

Alleen mijn ouders en mijn man weten er van. Ik ben toch een beetje bang voor onbegip en wil me hier niet door laten beinvloeden.

Ben juist zo blij dat ik de knoop eb doorgehakt...

Maar zal bijvoorbeeld toch mijn collega's en mijn leidingevende moeten inlichten.

En mijn vriendinnen??? Denk niet dat zij het zullen begrijpen...

Hoor graag hoe jullie hier mee omgaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 704
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik had ook allemaal negatieve reactie's verwacht. Zowel vriendinnen, collega's en de ouders van mijn kinderen ( werk op een kdv) allemaal positief!

Eigenlijk weet iedereen het bij mij.

Totaal geen spijt van.

Goed dat je de stap heb genomen.

Ik was ook echt zooo zenuwachtig toen ik het consult had gepland met de zenuwen worden steeds minder.

Iig vast succes met je consult en kijk echt of het de kliniek is waar zou je bv zou willen doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me als de dag van gisteren toen ik belde voor een consult : mijn hart bonkte in mijn keel .

Die spanning zal iedereen hier wel gehad hebben .

Ook omwille van onbegrip of vooroordelen maar achteraf viel dat allemaal best mee .

Mijn man wist al van in't begin over mijn 'struikelblok' (te kleine borsten dus) , vond het onnodig maar heeft me enorm gesteund tijdens heel het proces en is nu superfier .

Mijn moeder begreep het al helemaal niet maar was achteraf positief verrast van het rezultaat en vroeg al lachend of ze dat bij een 60-jarige ook nog zouden doen .

Mijn vriendin was 'blij' voor mij maar zou het nooit laten doen al heeft ze onlangs (2 jaar na mijn bv) ook laten vergroten :106:

De rest (familie , kennisen) interesseert het gewoon niet of weet het niet (werkgever , collega's heb ik niet) . Ik heb gewoon 3 weken verlof genomen op me'n werk .

Zelf heb ik 't 'ervoor' alleen aan naaste familie verteld omdat ik 't niet aan de grote klok wil hangen maar als er iemand wat vraagt , antwoord ik eerlijk en zelfzeker . De persoon in kwestie lijkt dan meestal zelfs blij omdat ze'r stiekem zelf ook aan denken en nu hebben ze 'een voorbeeld' en iemand om erover te babbelen :1:

Aja , de flauwe grappen moet je'r in begin wel bijnemen ... ik toch :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Weet nog niet hoe ik het allemaal aan ga pakken, maar denk wel dat ik even een gesprekje aan ga met mijn leidingegevende. Ik werk namelijk oop op een kinderdagverblijf en ben toch bang dat ik even thuis zit na de operatie. Het 'grappige'is dat mijn leidingegevende zelf ook een borstrvergroting heeft ondergaan. Niet dat ze me dat ooit verteld heeft, maar ja als je met 20 vrouwen werkt hoor je dat al snel...

Ik verwacht/hoop op begrip van haar kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik heb voor mezelf ook de knoop doorgehakt en heb op 9 april mn eerste consult. Alleen mn man weet t nog. Voor hem hoeft t niet, maar hij staat er wel achter. Hoe en of ik het mn familie en collega's ga vertellen, weet ik ook nog niet. Heel fijn om de reacties op jouw topic hierover te lezen. Alleen vrouwen die hetzelfde meemaken, weten toch hoe het voelt. :rolleyes:

Mijn leidinggevende is een man, dus ik vind t niet prettig om daar met hem over te praten. Ik denk dat ik een weekje vrij neem en daarna zie ik wel. Ik heb ook de mogelijkheid om thuis te werken, dus dat is wel fijn.

Heb je ondertussen je consult al gehad? Ben benieuwd wat de PC je geadviseerd heeft.

Gr. Leentje :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

Ben afgelopen maandag voor consult geweest bij beau care.

De arts heeft een hoop dingen duidelijk gemaakt.

De prothese komt achter de spier met een incisie aan de onderzijde. Ook vroeg hij welke maat ik wenste. Hij adviseerde de dag van de operatie foto's mee te nemen van borsten die ik eventueel zou wensen. Zo zou ik met de pc kunnen bespreken welke prothesen en welke grootte.

Nu mijn vraag: Is dit niet wat laat????

Lees hier zo vaak verhalen van vrouwen die ... cc krijgen en een ronde of druppelvormige prothese en bij mij zou dat dan pas besloten worden net voor de operatie???????

Ben er wel zeker van dat ik het wil en ga vrijdag meteen bellen voor een afspraak.

Wat wel jammer is, is dat er pas na 10 juni plek is voor een operatie en ik ga in juli al op vakantie, dus zal ik het uit moeten stellen tot na de zomervakantie.....

liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

Ben afgelopen maandag voor consult geweest bij beau care.

Ik heb heb een kleine a cup en wens een kleine c.

De arts heeft een hoop dingen duidelijk gemaakt.

De prothese komt achter de spier met een incisie aan de onderzijde. Ook vroeg hij welke maat ik wenste. Hij adviseerde de dag van de operatie foto's mee te nemen van borsten die ik eventueel zou wensen. Zo zou ik met de pc kunnen bespreken welke prothesen en welke grootte.

Nu mijn vraag: Is dit niet wat laat????

Lees hier zo vaak verhalen van vrouwen die ... cc krijgen en een ronde of druppelvormige prothese en bij mij zou dat dan pas besloten worden net voor de operatie???????

Ben er wel zeker van dat ik het wil en ga vrijdag meteen bellen voor een afspraak.

Wat wel jammer is, is dat er pas na 10 juni plek is voor een operatie en ik ga in juli al op vakantie, dus zal ik het uit moeten stellen tot na de zomervakantie.....

liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey A70,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik had afgelopen maandag ook een afspraak met Dr. Vrambout en zei mij ook dat ik foto's moest meebrengen op de dag van de operatie.

Hij heeft mij verteld dat ik beter voor de ronde vorm kon gaan, omdat ik ook A70 heb en naar een C wil gaan. De druppelvorm kan gaan verschuiven. Dit is meer voor iemand die naar een D of grotere wil.

Ik heb dinsdag meteen gebeld voor een afspraak. Ivm met mijn werk is mijn datum 25 juni geworden. Ik ga 30 juli op vakantie en hij zei dat dat geen probleem is. Als je in de zon gaat liggen goed insmeren of afdekken. Ik wil niet meer wachten dus die 4 weken na de operatie met een Steunbh kom ik denk ik wel door midden in de zomer :4: En dan op vakantie met eindelijk een gevulde bikini

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten :5: Ik weet ook niet hoeveel CC erin moet of wat mooi is bij mijn figuur, dus heb op deze site een site gevonden waar veel foto's opstonden http://www.breastimp...m/ba_photos.htm misschien heb je er iets aan.

Heb wel een paar mooie foto's gevonden, maar je weet toch niet of dat er bij mij dan ook zo uit komt te zien.

Vind het echt vreemd dat hij niets opgemeten heeft of gezegd heeft wat mooi bij mij zou zijn!

Maarja heb toch wel heel veel zin in 25 juni :59:

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat jij je hierbij niet goed voelt .

Je kan best een tweede (bijkomend) consult plannen (dat zou gratis moeten zijn) en dan de foto's meenemen en alles vragen wat en hoe(veel) zodat je met een gerust ghart je bv tegemoed kan zien .

Langs de andere kant : voor er forums waren werd je ook niet 'verder' ingelicht dan een operatiedatum . Sommige dames weten niet welke prothese ze hebben of hoeveel cc .

Ze hebben grotere borsten en zijn tevreden zonder meer .

Is maar waar jij je 't beste bij voelt :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat jij je hierbij niet goed voelt .

Je kan best een tweede (bijkomend) consult plannen (dat zou gratis moeten zijn) en dan de foto's meenemen en alles vragen wat en hoe(veel) zodat je met een gerust ghart je bv tegemoed kan zien .

Langs de andere kant : voor er forums waren werd je ook niet 'verder' ingelicht dan een operatiedatum . Sommige dames weten niet welke prothese ze hebben of hoeveel cc .

Ze hebben grotere borsten en zijn tevreden zonder meer .

Is maar waar jij je 't beste bij voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook (mijn 1ste)consult gehad bij Beau Care, wist dus ook niet zo goed wat ik moest verwachten. Wist wel dat ik de pc niet te spreken kreeg. Na afloop van het gesprek had ik toch niet zo'n lekker gevoel. Je geeft wel je wensen door maar of dit ook goed bij de pc terecht komt is dan maar de vraag en ik zou het niet prettig vinden om dat dan vlak voor een operatie te moeten doornemen. Mijn 2e consult was wel met de pc en vond dit vele malen prettiger. Persoonlijk denk ik wel dat je altijd wat tijd nodig hebt om alle info te verwerken en meestal ontstaan daardoor nog meer vragen, die tijd heb je natuurlijk niet als je vlak voor de operatie nog een gesprek hebt. Maar het is en blijft natuurlijk een persoonlijk gevoel wat je bij een consult hebt. Volg je gevoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik ben ook een keer op consult geweest bij Beaucare, en mij is ook precies hetzelfde gezegd. (Ik heb trouwens sterk het idee dat ze iedereen standaard hetzelfde advies geven) Dit voelde niet goed voor mij. Meneer Vrambout vertelde me ook dat zij tijdelijk in containers opereren!!! Dit shockeerde me echt, vooral toen ik later op internet las, dat je in Belgie iedere ruimte zonder problemen als OK kan inrichten.

Toch tweifelde ik of ik wel of niet een afspraak voor een operatie zou maken.(Vanwege de lage prijs) Ik belde op om te vragen of ze plek hadden in de meivakantie. Dat hadden ze, en ik vroeg de receptioniste deze datum en tijdstip even voor mij vast te houden, omdat ik eerst nog wat vragen wilde stellen aan meneer Vrambout via de telefoon. Toen ik een paar uur later terugbelde, had ze mijn plek doodleuk aan een ander gegeven. Toen was de maat vol voor mij. Vanwege hun werkwijze heb ik besloten niet met ze in zee te gaan.

En gelukkig maar, in Nederland zijn er ook een aantal goede klinieken waar je tegen 'Belgie' prijzen terecht kunt en niet als een nummertje, of als een stuk stront wordt behandeld. Linea Aesthetica heeft dezelfde werkwijze als Beaucare, om maar niet te beginnen over de Welnesskliniek.

Vergeet ook niet dat je juridisch altijd sterker in je schoenen staat, wanneer je inn Nederland geopereerd wordt, in het geval dat er iets misgaat, dan in Belgie. In Nederland stellen ze strengere eigen aan priveklinieken.

Ik weet verder niet veel van ze, er zullen vast bekwame artsen werken enz., maar voor mij voelde het niet goed. Ieder maakt zijn eigen afwegingen om tot een goede beslissing te komen. Het is goed dat je deze topic hebt geplaatst.

Groetjes,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist van te voren dat dr. vrambout zo snel was.. en ben op mn gevoel afgegaan en toch voor dr. plovier gegaan, en geen enkele minuut spijt ervan gehad.. Ik heb een D gevraagd, ook een D gekregen.. al had k ze achteraf liever wat groter gehad, maar dan had k beter E kunnen zeggen..

Maar ga anders nog eens ergens anders op consult, of ga in brussel op consult..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten :5: Ik weet ook niet hoeveel CC erin moet of wat mooi is bij mijn figuur, dus heb op deze site een site gevonden waar veel foto's opstonden http://www.breastimp...m/ba_photos.htm misschien heb je er iets aan.

Heb wel een paar mooie foto's gevonden, maar je weet toch niet of dat er bij mij dan ook zo uit komt te zien.

Vind het echt vreemd dat hij niets opgemeten heeft of gezegd heeft wat mooi bij mij zou zijn!

Maarja heb toch wel heel veel zin in 25 juni :59:

Liefs Jessica

Hoi Jessica,

Dank voor je reactie!

Ik wil zelf ook naar een c cup.

Wat het consult betreft...

Ik ben iig geval blij dat ik niet de einige ben.

Eigenlijk sanp ik het ook wel van die foto's, wat voor de 1 een C is, is voor de ander een volle b.

Maar vond het zo snel gaan allemaal.

Ik ga zelf 20 juli op vakantie en zou dan idd net 4 weken daarvoor geopereerd kunnen worden. Maar vind het persoonlijk net iets te kort op elkaar en Ik kan ook absoluut geen x-tra vrij krijgen begin juli/ eind juli. Vakantie tijd he.. zucht...

Wel jammer had graag van de zomer al trots over het strand gelopen, maar ach... tis wellicht het wachten waard!

Op zich heb ik geen slecht gevoel bij de kliniek, maar zit nog wel met een paar vragen en wil eigenlijk de pc eerst spreken, voor ik in zee ga....

Liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, dank je wel voor jullie reacties.

Ga nu toch wel een beetje twijfelen.

Niet aan dat ik een bv wil natuurlijk, want dat weet ik zeker!!

Misschien is het idd niet verkeerd een 2e consult aan te vragen. Heb op zich geen slecht gevoel bij Beau Care, maar wil wel vantevoren weten waar ik aan toe ben en niet last minute vlak voor de operatie.

Ga morgen bellen en leg mn probleem/vraag voor, voelt het niet goed: Dan denk ik dat ik ook een consult aan ga vragen in Zevenaar bij ACCZ.

Liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi a70,

ik zag dat je overweegt om naar ACCZ in Zevenaar te gaan. Dat is een optie, maar volgens mij vind de operatie daar in Duitland plaats. Heb je wel eens aan Venlo gedacht? Dr Visser opereert daar in haar eigen privekliniek. Er zijn geen negatieve berichten over haar te vinden, de prijs is gunstig en de operatie vind in Nederland plaats.

Gr,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

Ben afgelopen maandag voor consult geweest bij beau care.

De arts heeft een hoop dingen duidelijk gemaakt.

De prothese komt achter de spier met een incisie aan de onderzijde. Ook vroeg hij welke maat ik wenste. Hij adviseerde de dag van de operatie foto's mee te nemen van borsten die ik eventueel zou wensen. Zo zou ik met de pc kunnen bespreken welke prothesen en welke grootte.

Nu mijn vraag: Is dit niet wat laat????

Lees hier zo vaak verhalen van vrouwen die ... cc krijgen en een ronde of druppelvormige prothese en bij mij zou dat dan pas besloten worden net voor de operatie???????

Ben er wel zeker van dat ik het wil en ga vrijdag meteen bellen voor een afspraak.

Wat wel jammer is, is dat er pas na 10 juni plek is voor een operatie en ik ga in juli al op vakantie, dus zal ik het uit moeten stellen tot na de zomervakantie.....

liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik las net je verhaal.

Zelf ben ik die maandag geopereerd aan een borstvergroting bij beaucare.

En ik snap dat je het een beetje raar vindt dat je nu voor jezelf nog niet weet

hoeveel cc.

Ik had dat zelf ook, maar ben achteraf blij.

Je gaat nog zoveel nadenken over de grote.

Ik kan je alleen zeggen mijn ervaring is goed, maar snap ook dat je ergens anders ook op consult gaat.

Bij mij was het zo ik had eindelijk de stap gezet na zoveel jaar om me te laten opereren.

En had bij een ander is het ook weer iets anders ik doe het gewoon.

Succes met je keuze.

Liefs Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen vrijdag gebeld naar Beau Care en mn vraag/ probleem voorgelegd.

Werd vriendelijk te woord gestaan en als ik wou kon ik gewoon een 2e consult krijgen, maar voor de operatie was er tijd en ruimte genoeg om met de pc mn wensen door te nemen....

Ik ga dus maar een hoop borsten plaatjes kijken want mn afspraak staat: 24 september krijg ik mn nieuwe boobs!!!

Tis nog wel even wachten, maar dat is het vast wel waard!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik las net je verhaal.

Zelf ben ik die maandag geopereerd aan een borstvergroting bij beaucare.

En ik snap dat je het een beetje raar vindt dat je nu voor jezelf nog niet weet

hoeveel cc.

Ik had dat zelf ook, maar ben achteraf blij.

Je gaat nog zoveel nadenken over de grote.

Ik kan je alleen zeggen mijn ervaring is goed, maar snap ook dat je ergens anders ook op consult gaat.

Bij mij was het zo ik had eindelijk de stap gezet na zoveel jaar om me te laten opereren.

En had bij een ander is het ook weer iets anders ik doe het gewoon.

Succes met je keuze.

Liefs Kim

Hoi Kim,

Fijn om jouw berichtje te lezen.

Heb telefonisch contact gehad met Beau Care en mijn vraag voorgelegd en heb er nu wel een goed gevoel bij:

24 September is de 'grote dag"!!!!

Het is nog wel even ver weg, maar vast het wachten waard!!!

Hoe is het met jou???

En vooral ben je blij met het resultaat?

liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.