Ga naar inhoud

Sylleke : 21 oktober 2014 : Dr. Nio : Parkkliniek


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Created
  • Laatste Reactie

Tranen in mijn ogen, en dat lukken niet veel mensen.. Dankjewel Sylleke en de andere dames die mij laten zien wat sterk zijn is en doorzetten, soms denk je dat je de enige bent, dankzij jullie niet meer:). Thanks!!!

Dank je meisje ! Doorzetten en voor je zelf opkomen is het aller belangrijkste , laat je tanden zien en

laat vooral niet over je heen piesen :91:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tranen in mijn ogen, en dat lukken niet veel mensen.. Dankjewel Sylleke en de andere dames die mij laten zien wat sterk zijn is en doorzetten, soms denk je dat je de enige bent, dankzij jullie niet meer:). Thanks!!!

Nee hoor lieve deboobie! Je bent echt niet de enige!! Maar samen komen we er wel!!! Dat weet ik zeker

:52::119::57:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wedden dat ze zelf geen echt leuk leven hebben!!! Ik weet het bijna wel zeker, I believe in karma you know :45:

Ik hoop het !! :37: Wahhhhh... ohhhhh... ik voel mij nu wel heel gemeen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm wat is gemeen? Soms denk ik ook zo. Maar jij moet niks doen hoor. Dat gaat automatische, moet je echt zelf niks voor doen.

Maar, jij hebt geleerd hoe het wel moet, en dat is het veel meer waard.

Jij bent nu wie je bent, helaas door slechte ervaringen, maar, als je die niet had gehad, was je nu niet de persoon die je nu bent. Denk er maar eens over na ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm wat is gemeen? Soms denk ik ook zo. Maar jij moet niks doen hoor. Dat gaat automatische, moet je echt zelf niks voor doen.

Maar, jij hebt geleerd hoe het wel moet, en dat is het veel meer waard.

Jij bent nu wie je bent, helaas door slechte ervaringen, maar, als je die niet had gehad, was je nu niet de persoon die je nu bent. Denk er maar eens over na ;-)

Dank je !!! Helemaal waar :52:

Nu aan de koffie , man lief vraagt waar ik nu blijf :62:

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat fijn om te horen al deze verhalen. Wat grappig dat er zoveel meiden in t zelfde schuitje hebben gezeten. Eigenlijk moeten we gewoon een keer een boobiedag doen

Elkaar in real lief ontmoeten

Lief is natuurlijk life

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat fijn om te horen al deze verhalen. Wat grappig dat er zoveel meiden in t zelfde schuitje hebben gezeten. Eigenlijk moeten we gewoon een keer een boobiedag doen

Elkaar in real lief ontmoeten

Lief is natuurlijk life

En flow? Dat is dus precies wat ik wilde voorstellen :52:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu al even een paar weekjes hier op het foum. Nog helemaal niet lang eigenlijk. Maar ben al aardig bekend hier. Weet hoe het werkt.

Ik ken de verhalen van de meeste nu. En eigenlijk heb je niet met iedereen contact, maar meer met diegene die er elke dag even zijn, die nog een bv moeten krijgen of net hebben gehad.

Bij de 1 gaat het goed, en bij de ander iets minder of het gaat helemaal fout.

Ook is dat mij bij een grote angst, dat het helemaal fout gaat, terwijl ik toch diep van binnen weet dat het niet zo gaat zijn.

Ik zie zoveel verschillende verhalen en klachten.

Ik noem er een paar; iemand die net is geholpen, echt een paar uurtjes geleden, al aan het stofzuigen geweest, niet met een echte maar met zo’n droge…ja hoe zeg je dat nou? Miijn mams had er vroeger ook 1. Je zag ze toen niet anders.

Of, de spullen in de afwasmachine zetten, en zo heb ik nog wel wat om op te noemen.

Ik bedoel, hoe goed jij je ook kan voelen. Dit lijk mij niet goed. Je terugslag komt terug. Is het dan niet verstandiger om rustig aan te doen. En, zeker je armen niet gebruiken. Nu hoef je misschiien nog niks te voelen, maar er komen nog meer dagen en nachten aan he?

En dan het inkapselen van de prothese. Maar dat bedoel ik op de positieve manier, dus niet kapselvorming. Je protese zal moeten inkapselen, zich moeten innestelen. En dat is niet op een paar dagen gebeurd he? Laat staan op 1 dag, hoe goed jij je ook voelt!

Het inkapselen van de prothese vindt plaats gedurende ongeveer zes weken na de borstvergroting. Als tijdens deze inkapselingfase de weefsels rondom de prothese te veel bewegen ten opzichte van de prothese kan de gewenste inkapseling niet (goed) plaatsvinden. De prothese kan dan gaan verplaatsen. (I love google) Dit moet je toch niet willen zeker!

Hoe graag ik ook dans wan dat is mijn sport nummer 1, maar dit is TE belangrijk voor mij. Dansen kan ik heel mijn leven nog. Dan maar er even uit zijn en alles laten genezen dan een keer dansen, omdat ik denk, ach, dat gaat wel! En er zou iets fout gaan.

Dus, problemen als jij je daar niet aan houdt. En daarbij, er wordt niet voor niks gezegd, neem je rust, zeker de 6 weken.

Daarom is het zo belangrijk om de eerste zes weken de borstspier te ontzien en sporten, stofzuigen en strijken etc. te vermijden.

Bij sterk geruwde protheses kan de benodigde inkapselingfase slechts enkele weken bedragen en kunnen deze activiteiten derhalve sneller hervat worden. (Love google...again)

Ik krijg ook geruwde protheses, maar dan nog, of het eerder goed is of niet, ik blijf echt rustig aan doen zolang het moet. Ik ben al streng toegesproken door mijn hubbie hoor!! En ik luister naar hem, want hij kent mij het beste. Ik ben een enorm wiebelkont, energie voor 10. Maar mijn bv gaat voor nu het belangrijkste zijn. Ik moet goed genezen.

Ik denk zelf dat de meeste dit zo onderschatten. Het is en blijft een vreemd iets in jouw lichaam. Het moet 1 worden met jouw lichaam. Niet iedereen is hetzelfde dus het herstelproces verloopt ook bij iedereen anders.

Jij kan wel het gevoel hebben dat je de hele wereld weer aan kan, maar dat wil nog niet zeggen dat jouw lichaam dat aan kan.

Ik zou vroeger ook zo gedacht hebben hoor, zeker weten. Maar sinds mijn oogledencorrectie ben ik er ook anders over gaan denken. Ik weet dat ik toen heel veel had geslapen. En dat is lekker en ook goed voor je herstel.

En ook daarbij moest ik op mijn rug slapen. Heel veel kussens in de rug en nek en slapen maar. Natuurlijk, als je geen rugslaapster ben is het vervelend in het begin. Maar waarom mopperen? Je weet dat het erbij hoort dus dan doe je dat. Want anders…. Nah ja, je snap wel wat ik bedoel.

En, met blijven mopperen maak jij je het alleen maar lastiger. Je gaat jezelf in de weg liggen. Dus, laat het over je heen komen, ook al is het vervelend. Je moet het toch doen, dus het mopperen moet je dan gewoon laten, want je hebt geen keus.

En er wordt al zolang gezegd “wie mooi wilt zijn moet pijn lijden” En dat is gewoon de waarheid.

Dus voor mij? Ik laat het over mij heen komen, ik blijf positief met alles. Ik ga er ook positief in, zelfs in de narcose. Ik wil pijn, ik kan wel zeggen dat wil ik niet, maar je krijgt het toch. In welke mate? Dat weet ik nog niet, maar ik krijg het wel. Dus ik heb dat al in mijn hoofdje geprent. Dan kan alles meevallen. Zo doe ik dat met alles. Niet alles in het negatieve zien maar draai het om naar het positieve.

Ik wist bijvoorbeeld al dat ik dual plane zou krijgen. Ik bedoel? Wat weet ik hier nu van? Ik kom net kijken. Mijn man zei toen ook, gewoon vanuit gaan dat het voor de spier komt en dat je minder pijn hebt. Ik zeg, nee, juist niet. Je moet in sommige gevallen van het slechtste uitgaan. En wat is slecht in dit geval…toch? Ik zei, het kan juist meevallen als ik denk het wordt dual plane. Dus dat heb ik ook gedaan en het was dan ook geen tegenslag voor mij toen ik inderdaad hoorde dat het dual plane werd.

Ik zal redelijk snel herstellen. Dat weet ik. Ik wil een bv en zal alles netjes opvolgen, ook al ben ik niet zo’n goede opvolgster en luisteraar. Maar voor dit? Alles er voor over. Ook al moet ik weken plat.

We hebben televisie, internet, boeken, muziek. Nah ja zoveel. En ik heb mijn hubbie, die zal proberen mij vast te ketenen. En ik heb jullie! Ik hou me bezig.

Want je weet toch dat dit even jouw tijd zal zijn, met alle ongemakken van dien.

En weet je? Van klagen wordt het alleen maar erger. Je roept het echt op jezelf af.

Dus, deze dame heeft pijn! Zal veel ongemakken hebben. Ik ga jullie dan ook zo verschrikkelijk bombarderen met mijn “geklaag” dat het zo pijn doet! Klagen over het feit dat ik uit mijn bedje wilt! Dat ik wil dansen! Dat ik wel! al mocht douchen…tralalalala. Moet ook wel positieve dingen zetten dan he?

Maar jullie begrijpen mij wel met wat ik hiermee wilt vertellen he?

Zo niet, zeg het me dan, dan schrijf ik het gewoon nog een keer :kuzya_02:

Oh nee…copie en dan copie paste. En dan staat het er nog een keer. Scheelt weer schrijven.

Zo, en nu een koffie verdiend :62:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen dinsdag mijn vergroting gehad bij dr Luijendijk van Bergman Clinics. Het resultaat is prachtig! En ik laat me de afgelopen dagen lekker verwennen door mijn man, want de eerst dagen zijn best pijnlijk. Maar met de dag gaat het beter, alleen de littekens trekken erg. Vooral s'morgens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen dinsdag mijn vergroting gehad bij dr Luijendijk van Bergman Clinics. Het resultaat is prachtig! En ik laat me de afgelopen dagen lekker verwennen door mijn man, want de eerst dagen zijn best pijnlijk. Maar met de dag gaat het beter, alleen de littekens trekken erg. Vooral s'morgens.

Ik mag Luijendijk wel. Hij heeft mijn oogledencorrectie gedaan. Je moet hem kennen..maar ik vind hem leuk :-)

Maar alles is goed gegaan? Super!!

Maar heb jij ook die bh van hun genomen? Ik vind hem er zo slap uitzien, of valt dat mee? Want ik ga geen bh kopen van 50,- euro die dan dalijk niet goed zal zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Syl...

Daar is dus niets aan toe te voegen he....je hebt gelijk,hoe je alles ervaard en hoe je herstel gaat zijn hangt voor 99%af van je ingesteldheid en hoe goed je het doktersadvies zal gaan opvolgen...er is altijd kans dat er toch complicaties komen maar veel heb je zelf in de hand...

Dat heb je weer fijn voor ons uitgelegd!!!

Love the way dat jij van alles zon leuk geschreven verhaal kan maken...toppie!!!

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja geduld is een schone zaak kan ook direct in het rijtje van wie mooi wilt zijn....

Een punt is dat mensen graag alles zelf willen doen, hulp vragen is moeilijk en je wilt niet het gevoel hebben dat je lastig bent. Ik herken er wel iets in!

Kiezen voor jezelf en je gezondheid, in dit geval herstel is iets wat je moet leren en beseffen. Dus vraag die hulp! Als je zelf ook altijd klaar staat voor anderen (kadootje geven) mag je ook hulp aanvaarden ( kadootje krijgen!) veel mensen vinden dat lastig!

En dan werkt de maatschappij waar we in leven ook al niet mee! Je wordt nog eerder geprezen als je met een longontsteking naar kantoor komt (zoo das een bikkel!) dan dat je kiest voor herstel ( eh, wanneer denk je dat je er weer bent? Het is nogal druk...)

Belachelijk!

Dames let op! Je hebt maar 1 lijf! Gezondheid, geestelijk en lichamelijk is het allerbelangrijkste wat je hebt! Stress is killing! Hou van jezelf, wees trots en fier en neem de kadootjes in je leven aan met beide handen...

En zeg nou zelf..wat zijn 6 weken op een mensenleven!

Iedereen succes met herstellen en met de komende operaties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja geduld is een schone zaak kan ook direct in het rijtje van wie mooi wilt zijn....

Een punt is dat mensen graag alles zelf willen doen, hulp vragen is moeilijk en je wilt niet het gevoel hebben dat je lastig bent. Ik herken er wel iets in!

Kiezen voor jezelf en je gezondheid, in dit geval herstel is iets wat je moet leren en beseffen. Dus vraag die hulp! Als je zelf ook altijd klaar staat voor anderen (kadootje geven) mag je ook hulp aanvaarden ( kadootje krijgen!) veel mensen vinden dat lastig!

En dan werkt de maatschappij waar we in leven ook al niet mee! Je wordt nog eerder geprezen als je met een longontsteking naar kantoor komt (zoo das een bikkel!) dan dat je kiest voor herstel ( eh, wanneer denk je dat je er weer bent? Het is nogal druk...)

Belachelijk!

Dames let op! Je hebt maar 1 lijf! Gezondheid, geestelijk en lichamelijk is het allerbelangrijkste wat je hebt! Stress is killing! Hou van jezelf, wees trots en fier en neem de kadootjes in je leven aan met beide handen...

En zeg nou zelf..wat zijn 6 weken op een mensenleven!

Iedereen succes met herstellen en met de komende operaties!

Amen to you! :52::57:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja geduld is een schone zaak kan ook direct in het rijtje van wie mooi wilt zijn....

Een punt is dat mensen graag alles zelf willen doen, hulp vragen is moeilijk en je wilt niet het gevoel hebben dat je lastig bent. Ik herken er wel iets in!

Kiezen voor jezelf en je gezondheid, in dit geval herstel is iets wat je moet leren en beseffen. Dus vraag die hulp! Als je zelf ook altijd klaar staat voor anderen (kadootje geven) mag je ook hulp aanvaarden ( kadootje krijgen!) veel mensen vinden dat lastig!

En dan werkt de maatschappij waar we in leven ook al niet mee! Je wordt nog eerder geprezen als je met een longontsteking naar kantoor komt (zoo das een bikkel!) dan dat je kiest voor herstel ( eh, wanneer denk je dat je er weer bent? Het is nogal druk...)

Belachelijk!

Dames let op! Je hebt maar 1 lijf! Gezondheid, geestelijk en lichamelijk is het allerbelangrijkste wat je hebt! Stress is killing! Hou van jezelf, wees trots en fier en neem de kadootjes in je leven aan met beide handen...

En zeg nou zelf..wat zijn 6 weken op een mensenleven!

Iedereen succes met herstellen en met de komende operaties!

Nonky jij zit er ook altijd bonk op he ....jij bent ook recht door zee en komt verrassend uit de hoek steeds...

Love the way you think!!!

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Syl...

Daar is dus niets aan toe te voegen he....je hebt gelijk,hoe je alles ervaard en hoe je herstel gaat zijn hangt voor 99%af van je ingesteldheid en hoe goed je het doktersadvies zal gaan opvolgen...er is altijd kans dat er toch complicaties komen maar veel heb je zelf in de hand...

Dat heb je weer fijn voor ons uitgelegd!!!

Love the way dat jij van alles zon leuk geschreven verhaal kan maken...toppie!!!

:53:

Ik sluit mij helemaal aan ! Alles wordt in de juiste woorden uitgelegd !

Tja .... Ik geniet gewoon nu van jullie verhalen . :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja geduld is een schone zaak kan ook direct in het rijtje van wie mooi wilt zijn....

Een punt is dat mensen graag alles zelf willen doen, hulp vragen is moeilijk en je wilt niet het gevoel hebben dat je lastig bent. Ik herken er wel iets in!

Kiezen voor jezelf en je gezondheid, in dit geval herstel is iets wat je moet leren en beseffen. Dus vraag die hulp! Als je zelf ook altijd klaar staat voor anderen (kadootje geven) mag je ook hulp aanvaarden ( kadootje krijgen!) veel mensen vinden dat lastig!

En dan werkt de maatschappij waar we in leven ook al niet mee! Je wordt nog eerder geprezen als je met een longontsteking naar kantoor komt (zoo das een bikkel!) dan dat je kiest voor herstel ( eh, wanneer denk je dat je er weer bent? Het is nogal druk...)

Belachelijk!

Dames let op! Je hebt maar 1 lijf! Gezondheid, geestelijk en lichamelijk is het allerbelangrijkste wat je hebt! Stress is killing! Hou van jezelf, wees trots en fier en neem de kadootjes in je leven aan met beide handen...

En zeg nou zelf..wat zijn 6 weken op een mensenleven!

Iedereen succes met herstellen en met de komende operaties!

Helemaal mee eens Nonky ! goed omschreven .

Ik heb een keer , ach... 3 keer maar ... een overval meegemaakt .. Deze overval was heel heftig en met veel

geweld .

De volgende dag ben ik 'gewoon' weer naar mijn werk gegaan , terwijl mijn collega's in therapie zaten . Ik heb de overval alleen mogen meemaken , mijn collega's zaten onder het bureau ! En laat ik maar niet vertellen wat ik tijdens de overval op mijn gericht kreeg .

Zo wat was ik een bikkel ... Wat goed van je zeg ...Dat je weer komt werken ... En ooohhh wat was ik bang om weer het pand in te gaan , zo bang ... Daar vroeg niemand naar...helemaal niemand .. Met zweet in mijn handen en trillende benen ben ik de dag door gekomen.

Nee even voorlopig geen kantoor meer voor mij , dus ik bleef de volgende dag thuis...

De dag erna werd ik gebeld met de vraag of ik kon komen werken want het was druk en de andere collega's zaten nog in therapie en hadden het erg moeilijk ........??

Aan je zelf denken is zo verdomd belangrijk , geestelijk , lichamelijk , het kan je echt beschadigen .

Bang ... ja ik kijk nog steeds achterom hoe of waar ik ook ben ...Ik ben alert ..

Dank voor jou verhaal Nonky !

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd...jij hebt toch ook al één en ander meegemaakt he zeg...weet er ook eventjes niets meer op te zeggen...

Mensen staan er niet bij stil wat een ander te verduren krijgt maar als je de tijd neemt om eens goed te luisteren sta je soms versteld van wat een mens allemaal op zijn bordje krijgt ...en om dat dan allemaal zelf te moeten verwerken,echt heel triest... :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg altijd maar, niks is wat het lijkt. Het is altijd waar!

Je kent het wel, dat leuke stel met dat mooie huis, ze zijn zo leuk en alles lijkt voor de wind te gaan.......vergeet het maar hoor, als je daar de verhalen hoort wil je niet ruilen.

Tegengeoversteld ook! Die personen waar alles echt voor de wind gaat, en daardoor geen inzicht hebben en wel een hele erge mening over een ander, das zo mogelijk nog erger! Wat een beperking heb je dan zeg......

Zo makkelijk, oordelen over eenander en over hoe die het zou moeten doen.

Helaas van dichtbij meegemaakt, mijn les...? Zelf zorgen dat je daar heeeeel ver vandaan blijft en zelf zo niet willen zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg altijd maar, niks is wat het lijkt. Het is altijd waar!

Je kent het wel, dat leuke stel met dat mooie huis, ze zijn zo leuk en alles lijkt voor de wind te gaan.......vergeet het maar hoor, als je daar de verhalen hoort wil je niet ruilen.

Tegengeoversteld ook! Die personen waar alles echt voor de wind gaat, en daardoor geen inzicht hebben en wel een hele erge mening over een ander, das zo mogelijk nog erger! Wat een beperking heb je dan zeg......

Zo makkelijk, oordelen over eenander en over hoe die het zou moeten doen.

Helaas van dichtbij meegemaakt, mijn les...? Zelf zorgen dat je daar heeeeel ver vandaan blijft en zelf zo niet willen zijn.....

Ja ook zo waar !! Huisje, boompje , beestje zegt helemaal niets ...Ik blijf lekker bij mijzelf daar heb ik al genoeg aan , en alle negatieve energie , weg ermee :86:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.