Ga naar inhoud

Hoe hoeveelheid cc borstvergroting bepalen? Zien anderen het verschil echt niet?


Flower07

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil graag een BV laten doen en ben al bij Velthuis Kliniek op consult geweest.

Heb nu een kleine A75 en ze adviseerden mij 280 cc (dual plane) dan zou ik op een C cup uitkomen.

Maar ik twijfel heel erg of dit de juiste maat voor mij is.

Want met die pasprotheses vond ik het een behoorlijk verschil met wat ik nu heb (ook al draag ik nu push ups)

Heb ook 235 cc gepast dat vond ik inderdaad nog te klein. Maar zou het met 260 cc niet beter zijn?

Waar ik bang voor ben is dat ze net wat te groot uitvallen waardoor ik dan bijvoorbeeld op het werk wijdere kleding zou moeten gaan dragen om ze te verstoppen, omdat ik niet wil dat collega's het weten, geen zin in flauwe grappen e.d. Nu kun je zeggen, trek je daar niks van aan, maar ik ken mezelf, ik ben daar toch mee bezig. En als ik dan mijn nieuwe borsten moet gaan verstoppen omdat ik echt niet wil dat collega's het weten, heeft het ook weinig zin.

De plastisch chirurg zei dat 20 cc minder een te verwaarlozen verschil is. En dat anderen het niet zien.

Maar ik vond ze met die pasprothese van 280 cc net wat te groot. Dat is volgens mij dus echt wel te zien dan! Ik las ook wel hier dat met de dual plane techniek je er eigenlijk 50 cc af moet halen omdat een deel onder de spier komt. En dat wat er uiteindelijk "overblijft" minder is dan met die pasprotheses lijkt. Klopt dat ook bij jullie, degenen die al een BV achter de rug hebben?

Dat zou de beslissing net wat makkelijker maken. Ik twijfel gewoon zo of het niet net te groot (280 cc) of anders net te klein (met 260 cc) gaat uitvallen.... In hoeverre laten die pasprotheses een reeel resultaat zien? Iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid! Ik ben ook zo'n meisje die er precies hetzelfde over dacht, ik ben nu 10 dagen po en er zou bij mij 240 tot 260 ingaan! Ik heb ze heel duidelijk verteld ASJEBLIEFT NIET TE GROOT want ik wist natuurlijk dat ik niet zelf even wakker kon worden om te checken haha. Ik heb nu uiteindelijk 300 cc gekregen en ze hadden echt niet kleineer gemoeten. Ziet er nu hetzelfde uit als mijn maximizers ik kom ook van 75a. Ik wil alleen maar zeggen dat de dokters er echt wel verstand van hebben. Laat hun maar lekker hun gang gaan en jouw mooi maken. Niemand heeft het bij mij door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is zooo weinig, zou zeker voor de grotere gaan achteraf kans dat je grote spijt krijgt. En met kleding kun je wel wat verdoezelen hoor maar op mijn werk is het NIEMAND opgevallen, droeg push-up terwijl ze echt wel n stukkie groter zijn dan als met push up. Raar maar toch de meeste mensen zullen het echt niet opvallen. Grote kans dat je achter af nog spijt krijgt van je 280. Eerste ses passie vond ik ze ook huge, maar valt echt wel wat kleiner uit . t went zoooooo snel!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 cc is echt te verwaarlozen, ik zou ook voor de grotere optie gaan, je gaat anders waarschijnlijk spijt krijgen en met passen ziet het er altijd wat groter uit dan het uiteindelije resultaat gaat worden, je legt nu de prothese immers op je borst en straks wordt hij wat door de spier plat gedrukt, waardoor het minder lijkt. Ga op het advies van je arts af zou ik zeggen! Sterkte met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd niet te klein doen.

Ik weet nog dat ik met de pasprotheses stond en tegen de chirurg zei: Wauwie dit is mooi! Hoeveel cc is dit nu?

En toen bleek het slechts 240 cc te zijn....

Toen ben ik me gaan inlezen en gaan passen met rijst en zo kwam ik op 400 cc uit (paste niet, dus werd 375) en ik was echt zwaar gedeprimeerd geweest als ik de 240 gekregen had!!!! Ik vind ze nu al erg klein (in shirtje lijkt mijn 375 cc nog kleiner of net zo groot als de 240 pasprothese). Heb de eerste weken er enorm mee gezeten dat ze te klein waren, maar nu ben ik blij met mijn boobies! Ze passen mooi bij me. Moet er ook wel bij zeggen dat ik vrij breed ben, dus die 240 had bij iemand met omvang 70/75 zeker een stuk groter geleken.

Hiermee wil ik overigens niet motiveren dat je boven de 300 moet gaan :P Maar als je twijfelt tussen de 240 en 280, dan zou ik zeker voor de 280 gaan.. 240 lijkt me niet zoveel. Maar dat ligt ook aan het profiel van je prothese, weet je toevallig of je een medium of high zou krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb 250 cc anatomisch gekregen linkerborst en rechter 310cc.

Het was de bedoeling 220 en 290 cc.Ik wilde graag de max wat ik kon hebben.

Mijn postuur is erg tenger ! En ik zit nu op een D 70 en die is eigenlijk te klein! dit zal nog wat slinken denk ik.

Wat ik wil zeggen is dat het aantal cc per persoon anders uitpakt.

Probeer niet teveel te vergelijken met anderen maar te kijken wat bij jou past.

En ja liever iets groter dan kleiner want het went.

Gr Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat de meiden hierboven ook al zeggen: neem niet te klein. Ook die 20 a 30 cc is te verwaarlozen. Dat verschil zie je niet.. Je ziet zoveel dat meiden achteraf spijt hebben dat ze niet groter hebben genomen. Ik kom van A/B en zit nu op een goede E. Nou, ik zal je vertellen: het valt niemand op als ze het niet weten.. Erg grappig (en soms wel jammer).. haha ;) Ook mijn E lijkt op een grote C/kleine D.. De "neppers" zien er toch kleiner uit dan echte boobs :)

Ook wil ik meegeven dat je niet te erg moet focussen op cc's! Het gaat ook echt om de plaatsing, merk, vorm, profiel naar voren... Het kan echt verschillen. De ene persoon heeft met een A 200 cc nodig en de ander heeft daar minder of meer nodig om op een C te komen.. Dus focus daar niet te veel op... Kijk bijvoorbeeld is (als je weet welke prothese je wilt/krijgt) wat de aantal centimeters naar voren is bijvoorbeeld.. Bij het ene merk is dat ook weer heel anders dan de ander.

Succes met kiezen en beslissen! En als je vragen hebt, dit forum is ideaal! :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt ook nogal per arts. Bij mijn eerste consult zei de pc dat er maximaal 260 in kon. De volgende pc zei 340 past mooi bij je lichaam en als je wil zou 375 ook nog kunnen. (Ik heb nu 70a).

Het verschil zat in het profiel. Pc 1 gebruikte alleen medium en pc 2 ook high en extra high.

Als alles mee zit krijg ik ze volgende week. Het staat nu op 340 cc maar arts kijkt wat mooi is tijdens de operatie. Ben bang dat ze te groot worden maar vertrouw wel op de arts en laat het aan hem over. Iedereen zegt ook dat het snel went.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Even om wat informatie toe te voegen.

Het is niet altijd zo dat 20cc niks verschilt. Het zou zo een paar milimeter in projectie kunnen schelen. Daarnaast kan een prothese van 250cc groter worden dan 320cc o.i.d.

Om een voorbeeld te noemen: Infinity heeft 375cc gekregen en is van een 80a/aa naar een 80B gegaan, right Infinity? :)

Ikzelf heb 240cc gekregen, kwam van een 75a/aa en heb nu een 70D. Toch is dit weer apart, gezien ik 4.2cm projectie heb gehad en Infinity 5.1cm (toch?). Dus het verschilt erg per persoon/lichaam en ook per prothese!

Er zijn meiden die veel meer cc's hebben gehad dan ik, maar bijvoorbeeld een projectie van 3cm..

Heb je enig idee van welk merk de protheses zijn en wat de projectie is van de verschillende maten?

Voor vragen: shoot! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Infinety, ze adviseerde natrelle anatomische implantaten, maar wat is een medium of high profiel? Dat zegt me nog niks...

Ik heb trouwens ook eigenlijk 80 AA, of 75 A, is het dan zo dat er bij mij met een best brede borstkas minder van overblijft omdat de implantaten zich over een breder oppervlak verspreiden? Dus wat jij al zegt bij iemand met 70 of 75 qua onderwijdte het anders uitvalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Even om wat informatie toe te voegen.

Het is niet altijd zo dat 20cc niks verschilt. Het zou zo een paar milimeter in projectie kunnen schelen. Daarnaast kan een prothese van 250cc groter worden dan 320cc o.i.d.

Om een voorbeeld te noemen: Infinity heeft 375cc gekregen en is van een 80a/aa naar een 80B gegaan, right Infinity? :)

Ikzelf heb 240cc gekregen, kwam van een 75a/aa en heb nu een 70D. Toch is dit weer apart, gezien ik 4.2cm projectie heb gehad en Infinity 5.1cm (toch?). Dus het verschilt erg per persoon/lichaam en ook per prothese!

Er zijn meiden die veel meer cc's hebben gehad dan ik, maar bijvoorbeeld een projectie van 3cm..

Heb je enig idee van welk merk de protheses zijn en wat de projectie is van de verschillende maten?

Voor vragen: shoot! :)

Het merk is natrelle en de projectie weet ik niet, wat houdt dat precies in? Hoeveel cm je van de zijkant ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi.

Projectie is de mate waarin de prothese naar voren komt.

Medium profile is een bredere prothese met minder projectie. High profile is een smallere prothese met meer projectie :)

Ik heb ook natrelle! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Even om wat informatie toe te voegen.

Het is niet altijd zo dat 20cc niks verschilt. Het zou zo een paar milimeter in projectie kunnen schelen. Daarnaast kan een prothese van 250cc groter worden dan 320cc o.i.d.

Om een voorbeeld te noemen: Infinity heeft 375cc gekregen en is van een 80a/aa naar een 80B gegaan, right Infinity? :)

Ikzelf heb 240cc gekregen, kwam van een 75a/aa en heb nu een 70D. Toch is dit weer apart, gezien ik 4.2cm projectie heb gehad en Infinity 5.1cm (toch?). Dus het verschilt erg per persoon/lichaam en ook per prothese!

Er zijn meiden die veel meer cc's hebben gehad dan ik, maar bijvoorbeeld een projectie van 3cm..

Heb je enig idee van welk merk de protheses zijn en wat de projectie is van de verschillende maten?

Voor vragen: shoot! :)

Nee je zegt het helemaal goed hoor :D Klopt.

En Flower, ik heb ook anatomische natrelle's! :) En het projectie/profiel verhaal staat hier wel goed uitgelegd: http://www.borstenforum.com/topic/8507-hoe-werkt-dat-eigenlijk-die-projectie/

Of er bij een grotere omvang minder overblijft weet ik niet, maar het oogt wel kleiner in ieder geval. Ik zie hier meiden met een smalle omtrek en 250-300 cc die grotere borsten hebben dan ik met mijn 375 ;) Ondanks dat de 'startpositie' (a/aa) hetzelfde is.

het is zo moeilijk in te schatten waar je op eindigt.. bij mij was 85C voorspeld ongeveer, dus hetzelfde als 80D. Ik heb nu echter een 80B, een stuk kleiner. Ben er blij mee hoor, daar niet van, maar dat zegt maar weer dat zoiets lastig in te schatten is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit mij helemaal aan bij de dames hierboven! Ik heb high profile dus staan ze meer naar voren. E1190 heeft minder cc dan mij gekregen en wij hebben dezelfde bh maat. Het verschilt idd per persoon hoe dat uitpakt. Ikzelf had verwacht op een kleine C uit te komen maar is toch een D geworden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Hoi Dames,

 

ik heb voor juni mijn borstoperatie staan. Ik heb 2 afspraken gehad en bij de eerste kwam ik uit op 400cc ronde protese en bij mijn 2e afspraak op 495cc anatomische protese. 

Ik vind het echt heel moeilijk, maar ik ben bang dat 495cc wel heel veel folume geeft.

En ik twijfel toch of ik voor de ronde of anatomische zal gaan.

Graag hoor ik jullie mening,advies.

 

thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2018 om 12:09 zei Siem79:

Hoi Dames,

 

ik heb voor juni mijn borstoperatie staan. Ik heb 2 afspraken gehad en bij de eerste kwam ik uit op 400cc ronde protese en bij mijn 2e afspraak op 495cc anatomische protese. 

Ik vind het echt heel moeilijk, maar ik ben bang dat 495cc wel heel veel folume geeft.

En ik twijfel toch of ik voor de ronde of anatomische zal gaan.

Graag hoor ik jullie mening,advies.

 

thanx!

 

Hoi Siem,

 

Zelf heb ik zowel rond als anatomisch gehad, dus ik kan een beetje vergelijken. Het is denk ik maar net wat voor effect je wil. Mijn ervaring was bij de anatomische dat ik ze mooier en natuurlijker vond. Wel vond ik ze steviger aanvoelen. Ook wel logisch, want ze moeten stevig zijn om de anatomische vorm te behouden. Voor mij persoonlijk is het heel belangrijk dat mijn borsten zacht aanvoelen. Om die reden heb ik zelf een voorkeur voor rond.  

 

Momenteel ga ik weer wisselen (na ruim 11 jaar) en twijfel ook enorm over het aantal cc. Ik wil nu graag Motiva, maar dan moet ik wel 400cc hebben om dezelfde breedte te hebben. Dit vind ik eigenlijk te groot. Ik heb nu 345cc en al een kleine D-cup en ben heeel slank. Echt jammer, want ik ben verder helemaal zeker van het merk en het type prothese. Alleen nog een halve cupmaat erbij?? Ik weet het niet hoor... Wilde eigenlijk al in februari of maart geopereerd worden. Volgens mij wordt mijn arts een beetje gek van mij, maar zolang ik het niet zeker weet stel ik het toch maar uit. 

 

Als je twijfelt, misschien nog eens een consult? Of een andere arts vragen om een second opinion? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosanna123, thanks voor je advies. Ik heb afgelopen ma toch nog een gesprek gehad en heb toch besloten om voor de anatomische te gaan en voor de 495 cc, dit is wat ik met de dokter heb besproken ( waarschijnlijk word hij nu ook wel een beetje gek van mij;-). Maar ik vind het ook echt een grote beslissing die je neemt en vind dan ook dat he het gewoon moet vragen. Mijn operatie staat in principe gepland voor 8-6, maar ik ga kijken of ik het al in april zou kunnen doen. Dan heb ik er deze zomer al plezier van.

Ik heb mijn operatie bij Boerhaave in Amsterdam en mijn proteses zijn van Mentor.

Ik ben zelf 1.85 en weeg 80 kg. Vind het wel heel spannend allemaal en ben ook echt heel nieuwsgierig naar het resultaat.Weet ook echt niet wat ik moet verwachten, qua pijn enzo. En hoe het straks met werk gaat, hoelang ik echt rust moet houden.Ik ben namelijk bakker van beroep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.