Ga naar inhoud

Hoe werkt dat eigenlijk, die projectie?


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Ik zat vanochtend eens te denken en ik vroeg me af hoe het nou eigenlijk zit met die projectie en profielen van protheses enzo. Stel je hebt een projectie van 6 cm, krijg je dan ook daadwerklijk 12 cm borstomvang erbij? Bovenop wat je al had bedoel ik dan.

Dus ff voorbeeld, ik had van te voren onder 85 en boven 93 en nu heb ik onder 81 en boven 96/97.

Ik ben er dus (behalve dat de omvang wonderbaarlijk is afgenomen) maar 3 cm op vooruit gegaan, terwijl mijn projectie 5.1 is. (al zal de huid etc vast nog wel uitzetten).

Misschien is dit wel de meeste idiote vraag ooit haha :P, maar ik vind het wel interessant hoe het nou werkt met die profielen (high, medium etc) en die projectie. Ik zie het iedereen altijd hebben over 'projectie', maar ik vraag me af of je echt dat aantal centimeters vooruit gaat of ligt dat nog aan andere factoren? (voor/achter de spier)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd... eerste 1.5 waren ze echt groooot voor m'n gevoel, echt mooi. Nu wordt de vorm wel mooier, maar ik vind ze zo klein. 80C is te groot, 80B zit opzich wel goed. Al is dat nu nog moeilijk te zeggen, want in de cup zelf vormt er niks en ze zitten nog best hoog :P

Maar ik vroeg me dus af of ik de enige ben die dit heeft, en hoe het dan eigenlijk zit met projectie ofzo. Ik heb dit nog niet gelezen hier namelijk haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

:45:

Wie oh wie gaat er antwoord geven

:45:

Trouwens Infinity.. Ik ben wel bang dat jij zo een cc-vreter bent als dat er soms wel eens voorkomt... Heb je het verhaal van Bboob wel eens gelezen? OF van Itsme78? Daar kun je ook instoppen wat je wilt, maar hoe ongelooflijk het ook is, zij komen ook niet op de cupmaat uit die je zou verwachten met de projectie die zij hebben....

Nou.. de projectie. Dit is dus het volume naar voren van de prothese, maar dat had je al begrepen.

Ik weet het niet heel zeker meer, maar ik dacht dat mijn borstomvang voor de bv 86 was en nu is ie 94. Ik heb echter 5,2 cm projectie per borst, dat zou dan betekenen dat ik eigenlijk op 97 had moeten uitkomen.. Maar helaas, pindakaas ;)

Ik dacht van te voren ook dat je dat simpel zo kon uitrekenen, maar dat blijkt niet zo te zijn....

Normaal gesproken zou ik gedacht hebben dat jij met die 5,1 cm projectie wel op een C/D uitgekomen zou zijn... maar ergens zijn bij jou dus wat cc's weg?

Ik zit even te denken hoe lang je po bent.... Het zou evt nog kunnen veranderen, zeker omdat je ze onder de spier hebt... Je bent een week of 4 po nu he?

Die bh-maat is dat een gewone bh of een Sportbh?

Uhm... het antwoord is nog niet af denk ik.....

Maar wat wil je precies weten van de profiles? Hoe die projectie ontstaat? Of wat? :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm... het antwoord is nog niet af denk ik.....

Maar wat wil je precies weten van de profiles? Hoe die projectie ontstaat? Of wat? :)

xxx BB

ja! ben ik ook geïnteresseerd in! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. nou... oke dan :45:

Je neemt 3 bakjes....

1 bakje is 15x15 cm

1 bakje is 10x10 cm en

1 bakje is 5x5 cm

Doe in elk bakje evenveel water, dus bijvoorbeeld 400 cc

In welk bakje staat het water het hoogst?

Vergelijk dit met een prothese....

Het bakje van 15x15 is het voorbeeld voor de low of medium profile

Het bakje van de 10x10 is het voorbeeld voor de high profile

Het bakje van de 5x5 is het voorbeeld voor de extra high profile

Dan heb je je eigen borstbreedte.... En de catalogus van het merk prothese dat je krijgt... Stel je hebt een borstbreedte van 12 cm... Dan wordt er meestal geadviseerd om een prothese te nemen van ongeveer 10,5 tot 11,5 cm breedte.. Afhankelijk van hoeveel eigen weefsel je nog hebt, dus wat ook nog binnen je eigen borstbreedte zit. Neem je bij een eerste bv een bredere prothese, dan kun je de randen gaan zien en voelen.. Bij een wissel kan er wél meer ruimte gemaakt worden in de breedte, als je groter zou willen :)

Stel dat je dus een prothese krijgt van 11 cm... en in de catalogus staat het volgende:

240 cc Medium profile: 11 cm breed en 3,7 cm projectie EN

265 cc High profile: 11 cm breed en 4,5 cm projectie EN

310 cc Extra high profile: 11 cm breed en 5,4 cm projectie

De projectie ontstaat dus door het aantal cc binnen een bepaalde oppervlakte/inhoud.. Prothesen met gelijke breedte, maar hoger aantal cc, dus hogere projectie, geven meer volume naar voren en zijn dus ook boller....

Snappen jullie wat ik bedoel?

Verder is het zo, dat de projectie aangeeft welke bh maat je normaal gesproken ongeveer zou krijgen..

Iemand die de prothesen uit het voorbeeld zou krijgen en zou starten met een 70A Die zou met die medium profile op een 70C/D uitkomen

Met de High profile van dit voorbeeld zou diegene uitkomen op een D/E

En met de extra high profile zou diegene uitkomen op een E/F

Let wel!! Dit zijn de maten gebaseerd op een 70 omtrek!! Dus bij 75/80 enz kunnen die maten anders uitvallen....

Maar soms... en dat vind ik ook nog steeds onverklaarbaar, kun je er in stoppen wat je wilt, maar dan groeien de borsten niet zoveel als je zou verwachten.. Een voorbeeld daarvan ben jij Bboob ;) Wat is je projectie op het moment ook alweer? Rond de 8 cm? Dan zou je normaal gesproken uit moeten komen op een H of zo.. misschien wel een cup I.... Maar jij blijft steeds een beetje steken, dus het had bij jou niet uitgemaakt ;) Je had sowieso moeten wisselen ;)

Zijn er nog vragen? haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB, ik verwachtte idd al een antwoord van jou haha. :45: Allereerst heel erg bedankt voor je antwoord, het is me een stuk duidelijker allemaal!

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties, ben blij dat het niet zo'n domme vraag is als ik dacht...

Ben bang dat jullie ook gelijk hebben met dat ik een cc-vreter bent. Ik moet er wel bij vermelden dat ik zo goed als plat was, heel weinig borstontwikkeling van mezelf (en brede borstkas) De eerste 1.5 week PO had ik echt mooie joekels! Ik heb een foto in m'n gallerij, nou, daar lijkt het inmiddels in de verste verte niet meer op. Zal eerdaags nieuwe foto's posten. Ze zijn prachtig gemaakt, daar niet van, maar het resultaat is totaal niet wat ik ervan verwacht had. Ik zie foto's van meiden met ook AA en die komen met 250 cc bijna twee keer zo groot als ik uit! Qua cup zit 85A nu het beste, qua omvang weer de 80B. Dus geen idee waar ik uit ga komen, maar ik hoop niet dat ze nóg meer krimpen..

Mijn PC was bij de twee weken controle heel tevreden, al een heel verschil volgens hem en niet te klein. Nou toen ik de voorfoto zag, kon ik dat wel beamen, maar als ik heel eerlijk ben - en misschien klinkt dit wel verwend - vraag ik me af of dit achteraf de moeite was, er staat echt nauwelijks iets naar voren en ben bang dat het bij een grote A/kleine B blijft. Maargoed, het is altijd meer dan ik had, dus wat dat betreft ben ik wel blij.

Ben nu 22 dagen PO dus opzich zouden ze nog wat groter kunnen worden, maar volgens de PC kon dit niet. Ze zouden enkel nog iets naar voren komen en wat zachter...

Bboob @ Ik heb een topic van jou gelezen, wat ontzettend klote zeg... volgens mij heb je met jouw aantal cc's hetzelfde bereikt als wat sommige hier al met 300/400 cc al halen of niet?! Apart dat het bij iedereen toch zo anders uitvalt..

Sorry voor dit enorm lange verhaal trouwens weer. :67:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Weet je wat ik me ook afvraag? Hoe kan het dat de afmetingen bij verschillende merken zo verschillen? In mijn geval bijvoorbeeld heb ik nu 600cc van Cereform, maar om op dezelfde breedte en projectie te komen bij een Natrelle heb ik 700 cc nodig. 600 cc is toch 600 cc zou je denken..... Dit snap ik niet helemaal ;) begrijp je wat ik bedoel?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk onderwerp dit!!

Is de breedte tegenover de projectie ook niet erg verschillend per type prothese? bv. Mentor, Natrelle, Monobloc,...
Ikzelf vond ook dat mijn borsten niet breder mochten zijn maar qua projectie mochten ze nog een stuk vooruit.
Echter mocht ik nog tot 380cc gaan met Monobloc, extra high profile, ze zouden vooral verbreden mijn borsten en niet zo veel meer projectie geven!!

Dus, wat is dan eigenlijk de goeie prothese?
BB, jij dacht aan de anatomische prothese maar mocht ik een heroperatie overwegen zou ik zo graag terug gaan bij Dr. Visser en volgens mij werkt zij niet met anatomische :-( + dat deze prothese ook een stuk duurder is en wanneer je neerligt minder natuurlijk en het nadeel dat ze kan draaien!!!
Aaaaarrrrrrrrrrrggggggggggg, die borsten toch é :-)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB, Weet je wat ik me ook afvraag? Hoe kan het dat de afmetingen bij verschillende merken zo verschillen? In mijn geval bijvoorbeeld heb ik nu 600cc van Cereform, maar om op dezelfde breedte en projectie te komen bij een Natrelle heb ik 700 cc nodig. 600 cc is toch 600 cc zou je denken..... Dit snap ik niet helemaal ;) begrijp je wat ik bedoel? Xx

Ik snap wat je bedoelt :)

Ik denk dat dat vooral te maken heeft met hoeveel % gevuld je prothesen zijn.... Jij hebt van Cereform de 'aptima-variant' Deze zijn 'overfilled' zoals ze vaak bij saline-prothesen doen (zoutwaterprothesen)

Dat verklaart waarom je met die 600 Cereform gelijk ongeveer gelijk zou uitkomen met Natrelle tussen 615 cc en 650(maar die bestaat niet haha)

De 700 van Natrelle is breder en heeft wat meer projectie ;)

En idd, de verschillende merken hebben zo hun eigen maten.... Ik neem dus aan dat het te maken heeft met de vulling van de implantaten.... Misschien dat de cohesiviteit van de prothese er nog iets mee te maken heeft, maar dat is dan meer een chemisch verhaal (en laat ik chemisch niet zo super onderlegd zijn ;) )

@ Juliette....

Ik denk dat voor jou een ander merk prothese bij een wissel beter zou zijn.. De monobloc gaat idd eerst weer een tijdje in de breedte en dan pas weer meer projectie geven... (qua opvolging in de catalogus) Tegen die tijd zal Visser misschien voor een andere kliniek werken, of heeft de wellnesskliniek zijn monoblocjes over de heg gegooid haha....

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Goed topic!! Is al 3 jaar oud ondertussen :D maar geeft toch wel heel veel duidelijkheid! Zelfs met 310 cc kun je dus op een E/F komen :rolleyes:, ligt dus eigenlijk nog veel meer aan de projectie & het profile!

Dusss voor alle meiden die zich druk maken over 'te weinig cc'tjes' lees dit topic ffies door :141: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Missy86:

Goed topic!! Is al 3 jaar oud ondertussen :D maar geeft toch wel heel veel duidelijkheid! Zelfs met 310 cc kun je dus op een E/F komen :rolleyes:, ligt dus eigenlijk nog veel meer aan de projectie & het profile!

Dusss voor alle meiden die zich druk maken over 'te weinig cc'tjes' lees dit topic ffies door :141: 

 

wat zijn de maten van jou prothesen Missy ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.