Ga naar inhoud

DD+ : 25 maart 2014 : Bijvullen 24 december 2014 : Dr. Vandervoort : H.Hart Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

  • Reacties 479
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Wauw DD, dan is er toch nog veel cc in gegaan, Gefeliciteerd!!

Hopelijk blijven de pijnstillers werken en kan je er van gaan genieten!

Zou ik je als vriend toe mogen voegen? Ik ben wel erg nieuwsgierig als ik eerlijk ben. Als je het liever niet wil ook begrijpelijk ;)

Succes met het herstel in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

:43:gefeliciteerd ...zo wil je ze en zo heb je ze,een goed herstel !

Thx! :1:

Wauw DD, dan is er toch nog veel cc in gegaan, Gefeliciteerd!!

Hopelijk blijven de pijnstillers werken en kan je er van gaan genieten!

Zou ik je als vriend toe mogen voegen? Ik ben wel erg nieuwsgierig als ik eerlijk ben. Als je het liever niet wil ook begrijpelijk ;)

Succes met het herstel in ieder geval

Geen probleem, ik heb je zelf vriendschapsverzoek gestuurd. :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Gefeliciteerd met je boobs!! En super zeg 1350 cc.. Jeetje dat is bijna 3 keer zo groot als die van mij, dus dat zullen aardig grote boobs zijn, maar ja dat wilde je ook graag!!

Lekker gaan herstellen en ik ga ff bij je foto's spieken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauwwwwww, heb net je foto's bekeken, staat je goed! Schrok even toen ik je fito zag van de lekkende prothese, ik heb ook monobloc van de Wellness......

Hoop dat je snel en goed hersteld, veel plezier in ieder geval met je aanwinsten.

Liefs Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat veel beter vandaag met de pijn. Ik kan ook al iets meer zelf doen, zonder hulp. Maar het is wel moeilijk slapen. De beste positie is zitten ... :106:

Omtrek eens gemeten vandaag en die is 109 cm en ik kom van 94 cm. :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hey, en ik zie jouw topic gewoon over het hoofd in mijn gerace hier over het forum.... Sorry!!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je 1320 cc!! Super!

Ik ga zometeen ook nog even je foto's spieken uiteraard, ben erg benieuwd hoe het eruit ziet :)

De pijn bij jou zal wel aardig zijn geweest idd met dat volume... en dan ook nog een incisie onder je borst die dicht gemaakt is... daar zal idd wat druk op staan nu..

Doe het rustig aan voorlopig, en ik wens je een goed herstel!!

Wil wel nog even zeggen dat ik ervan schrik dat die monoblocjes al stuk waren bij jou, na 3 jaar..... Het is niet voor niks dat ze zo goedkoop zijn.. maar dat ze na 3 jaar al kapot zijn, dat is wel rap gegaan..... Gelukkig zijn ze er bij jou nu uit!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net je boobs bekeken en meid wat een geweldige "ballen" heb je gekregen :D

Er zit een hoop vulling in dus gaan me voorstellen dat ze goed strak staan.

Inderdaad heel rustig aan doen en goed herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is het allemaal wel waard geweest! Wat een geweldige boobies heb je nu zeg! Even een vraagje, ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen maar heb je ze nu voor de spier of dual plane?

Thx! Ik heb ze dual plane gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat iedere dag beter en de pijn is elke dag minder. Kan ook al veel meer zelf doen, zonder hulp en mij te moeten forceren, maar laat me natuurlijk wel nog even verwennen hé. :3:

Maar krijg nu wel elke dag meer jeuk aan mijn boobs ... :44:

Ook eventjes online een berekening gemaakt van wat mijn BH-maat zou kunnen worden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hey, en ik zie jouw topic gewoon over het hoofd in mijn gerace hier over het forum.... Sorry!!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je 1320 cc!! Super!

Ik ga zometeen ook nog even je foto's spieken uiteraard, ben erg benieuwd hoe het eruit ziet :)

De pijn bij jou zal wel aardig zijn geweest idd met dat volume... en dan ook nog een incisie onder je borst die dicht gemaakt is... daar zal idd wat druk op staan nu..

Doe het rustig aan voorlopig, en ik wens je een goed herstel!!

Wil wel nog even zeggen dat ik ervan schrik dat die monoblocjes al stuk waren bij jou, na 3 jaar..... Het is niet voor niks dat ze zo goedkoop zijn.. maar dat ze na 3 jaar al kapot zijn, dat is wel rap gegaan..... Gelukkig zijn ze er bij jou nu uit!!

xxx BB

Ik had in mijn verslagje een technisch detail vergeten te vermelden. Daar ik weet dat je daar interesse voor hebt en het misschien toekomstige vragen (van andere mensen op het forum) kan helpen beantwoorden wilde ik het toch nog even vermelden.

De pocket werd bijna niet vergroot voor deze implantaten. Enkel bovenaan (gezien van het standpunt dat ik op mijn rug lig) is er een beetje meer ruimte gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren heb ik bijna geen pijn meer. Gisteren en vandaag geen pijnstillers meer genomen tijdens de dag, enkel ééntje in de nacht. De jeuk is wel enorm toegenomen. Mijn tepels zijn wel enorm gevoelig, veel meer dan voor de operatie. Voor de rest weinig verandering in hoe ze eruit zien, alhoewel de linker weer een beetje anders is dan de rechter. Van hoe ik ernaar kijk, heeft de linker iets minder projectie en lijkt het implantaat meer naar de buitenkant te zitten. Ik zal morgen opnieuw foto's plaatsen, dan zijn ze één week PO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in mijn verslagje een technisch detail vergeten te vermelden. Daar ik weet dat je daar interesse voor hebt en het misschien toekomstige vragen (van andere mensen op het forum) kan helpen beantwoorden wilde ik het toch nog even vermelden.

De pocket werd bijna niet vergroot voor deze implantaten. Enkel bovenaan (gezien van het standpunt dat ik op mijn rug lig) is er een beetje meer ruimte gemaakt.

Dat interesseert me zeker :) Thanks!

Wat me daarbij ook interesseert is het waarom.... Ik weet niet heel goed meer uit mijn hoofd, of de breedte van dit implantaat veel breder is dan het vorige implantaat.... En... Heb je een capsulectomie gehad? Neem aan van wel, zeker omdat het monoblocje lekverschijnselen vertoonde...

Dus als je kapsel weg gehaald is, en je pocket niet vergroot is, maar je huidige implantaten wel breder zijn, dan gaat de breedte niet bij je borstkas zitten, omdat de pocket daar de goede breedte heeft t.o.v je eigen lichaam. Maar dat is natuurlijk logisch omdat het overfilled implantaten zijn. Verhip, opgelost haha.

Ander vraagje... Hoe hebben ze die nippel van het implantaat dicht gemaakt? is het ventieltje er vanaf? dichtgeschroeid of zo (weet dat daar een methode voor bestaat, maar niet precies hoe en wat) Of hebben ze het ventiel, de vulopening, laten zitten?

Fijn dat je geen pijn meer hebt! Super! Sja.. die jeuk he haha... heeeeeeeeel irritant.. Het irritantste vond ik in die tijd, de jeuk op plekken waar je eigenlijk zelf geen gevoel hebt... Maar het gaat allemaal over, uiteindelijk ;)

Oh en hoe heeft je pc dat gedaan met je linkerborst? Je zegt dat je linkerborst er wat anders uitziet, alsof het implantaat wat meer naar buiten zit.... Voor je operatie hing deze borst iets lager... Is daar nog iets aan gedaan? Want ze zien er nu gelijk uit, aan de onderkant, qua hoogte, zeg maar....

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interesseert me zeker :) Thanks!

Wat me daarbij ook interesseert is het waarom.... Ik weet niet heel goed meer uit mijn hoofd, of de breedte van dit implantaat veel breder is dan het vorige implantaat.... En... Heb je een capsulectomie gehad? Neem aan van wel, zeker omdat het monoblocje lekverschijnselen vertoonde...

Dus als je kapsel weg gehaald is, en je pocket niet vergroot is, maar je huidige implantaten wel breder zijn, dan gaat de breedte niet bij je borstkas zitten, omdat de pocket daar de goede breedte heeft t.o.v je eigen lichaam. Maar dat is natuurlijk logisch omdat het overfilled implantaten zijn. Verhip, opgelost haha.

Ander vraagje... Hoe hebben ze die nippel van het implantaat dicht gemaakt? is het ventieltje er vanaf? dichtgeschroeid of zo (weet dat daar een methode voor bestaat, maar niet precies hoe en wat) Of hebben ze het ventiel, de vulopening, laten zitten?

Fijn dat je geen pijn meer hebt! Super! Sja.. die jeuk he haha... heeeeeeeeel irritant.. Het irritantste vond ik in die tijd, de jeuk op plekken waar je eigenlijk zelf geen gevoel hebt... Maar het gaat allemaal over, uiteindelijk ;)

Oh en hoe heeft je pc dat gedaan met je linkerborst? Je zegt dat je linkerborst er wat anders uitziet, alsof het implantaat wat meer naar buiten zit.... Voor je operatie hing deze borst iets lager... Is daar nog iets aan gedaan? Want ze zien er nu gelijk uit, aan de onderkant, qua hoogte, zeg maar....

Groetjes :)

Nee, ik heb geen capsulectomie gehad. Gelukkig was het nog zover niet, maar het zat er wel aan te komen.

Vorig implantaat was 12,5 cm diameter en 5,4 cm projectie. Voor het nieuwe implantaat is het iets moeilijker om die afmetingen te bepalen, omdat ze overfilled zijn en dit dus niet meer klopt met de specificaties in de catalogus.

Volgens de catalogus:

Bij een vulling van 800cc is de diameter 16,1 cm en de projectie 6,0 cm.

Bij een vulling van 960cc is de diameter 15,5 cm en de projectie 7,0 cm.

Dit zijn de minimum en maximum vulwaarden, er is hier dus nog geen sprake van overfilling.

Ik veronderstel dat met mijn resultaat een vulling van 1320cc nog geen volledige bolvorm is bereikt voor het implantaat. Het implantaat is dus waarschijnlijk nog iets kleiner geworden in diameter, maar gestegen in projectie.

De afsluiting van het implantaat sluit automatisch af bij het verwijderen van het vuldarmpje, als ik het goed onthouden heb tijdens mijn opzoekingen. Mijn type implantaat heeft een "Anterior Diaphragm Valve".

Hij heeft niets gezegd over de linkerborst. Ik herinner me wel nog dat Dr. Colpaert bij mijn consultatie zei dat het implantaat links niet meer zo hoog zat onder de spier als de rechter. Als ik het dus goed begrijp was het verschil dat eigenlijk het implantaat dat lager zat. Kan dat? Ik zal het donderdag, bij de eerste controle vragen of Dr. Vandevoort daar iets heeft aan gedaan. Ik zal morgen foto's posten, misschien dat je dan eens kan kijken of je verschil ziet. Maar ik zal het sowieso donderdag met hem bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. dus eigenlijk zat het implantaat bij je linkerborst, niet of nog maar voor een klein gedeelte onder je spier... Dat zou kunnen. De vraag is alleen hóe het kan... Ik heb wel eens gelezen over implantaten die onder de spier uit kruipen... Misschien te grote pocket, waardoor het implantaat te veel ruimte had? Heb er anders geen idee over...

En over die maten van het gevulde saline implantaat.. dat zijn dus de maten als ze gewoon gevuld zijn, met een platte achterkant zeg maar... Is het niet zo, dat als je gaat overvullen, dat je dan die maximale breedte nooit meer haalt, al wordt ie maximaal overvuld? Als je namelijk een implantaat rond maakt, vanuit een situatie dat het eerst een halve bol was, dan trek je de diameter toch mee de projectie in? (snap je wat ik bedoel?)

Dan zou je voor elke cm projectie die je wint, omdat het een bol wordt, enkele mm aan breedte inleveren, op het breedste stuk van je borst (wat bij maximale overvulling halverwege je borst zit, dus halverwege je ribbenkast en tepel) Toch??

Ik kan er helemaal naast zitten, maar dit komt er bij mij uit, met 'logisch' nadenken (hihi)

Jouw prothesen zijn niet volledig overfilled, dus heb jij nog een platte achterkant (van het implantaat) alleen zit die dan op pakweg, driekwart van de 'bol'...

Ik zie het voor me in mijn hoofd, hoop dat mijn gedachtengang te volgen is, want ben hier wel nieuwsgierig naar :)

Op je foto's lijkt het wel, of je linkerborst toch nog ietsje lager zit dan je rechter.... Echter, niet meer zoveel verschil dan voor je operatie.

Het ziet er mooi uit, maar zoals je zelf al zegt, is het (nog) niet zo bol als je gehoopt had.. Ik heb hier geen ervaring mee, dus weet ook niet of dat nog gaat komen.. Maar dat zul je je pc morgen vast en zeker wel vragen ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. dus eigenlijk zat het implantaat bij je linkerborst, niet of nog maar voor een klein gedeelte onder je spier... Dat zou kunnen. De vraag is alleen hóe het kan... Ik heb wel eens gelezen over implantaten die onder de spier uit kruipen... Misschien te grote pocket, waardoor het implantaat te veel ruimte had? Heb er anders geen idee over...

En over die maten van het gevulde saline implantaat.. dat zijn dus de maten als ze gewoon gevuld zijn, met een platte achterkant zeg maar... Is het niet zo, dat als je gaat overvullen, dat je dan die maximale breedte nooit meer haalt, al wordt ie maximaal overvuld? Als je namelijk een implantaat rond maakt, vanuit een situatie dat het eerst een halve bol was, dan trek je de diameter toch mee de projectie in? (snap je wat ik bedoel?)

Dan zou je voor elke cm projectie die je wint, omdat het een bol wordt, enkele mm aan breedte inleveren, op het breedste stuk van je borst (wat bij maximale overvulling halverwege je borst zit, dus halverwege je ribbenkast en tepel) Toch??

Ik kan er helemaal naast zitten, maar dit komt er bij mij uit, met 'logisch' nadenken (hihi)

Jouw prothesen zijn niet volledig overfilled, dus heb jij nog een platte achterkant (van het implantaat) alleen zit die dan op pakweg, driekwart van de 'bol'...

Ik zie het voor me in mijn hoofd, hoop dat mijn gedachtengang te volgen is, want ben hier wel nieuwsgierig naar :)

Op je foto's lijkt het wel, of je linkerborst toch nog ietsje lager zit dan je rechter.... Echter, niet meer zoveel verschil dan voor je operatie.

Het ziet er mooi uit, maar zoals je zelf al zegt, is het (nog) niet zo bol als je gehoopt had.. Ik heb hier geen ervaring mee, dus weet ook niet of dat nog gaat komen.. Maar dat zul je je pc morgen vast en zeker wel vragen ;)

xx

Je redenering klopt. Maar je zal die maximum diameter wel opnieuw bereiken, maar dan ben je al extreem aan het overvullen. Als je op het punt komt dat je zoveel overvalt dat het een complete bol geworden is, krijg je het effect van een ballon hé. Ik weet niet hoeveel je dit implantaat maximum zou kunnen overvullen. Waarschijnlijk moet de overvulling dichter bij de 2000 komen om het effect dat ik wilde te verkrijgen met dit implantaat. Dus denk ik wel dat er in de toekomst een nieuwe operatie zal gepland worden ... Ik denk dat de vrouw in mijn huidige profielfoto kleinere implantaten heeft, waardoor ze bij het overvullen sneller aan die bolvorm is gekomen met "slechts" 1200cc.

Ik heb voor saline gekozen om dat meer fake bolle effect te krijgen, maar als ik het resultaat bekijk denk ik dat ik dit ook met silicone had kunnen bereiken. Ook één van de redens dat ik een beetje gemengde gevoelens heb.

Maar ik denk ook dat het in mijn nadeel was dat hij onder de borst het vorige implantaat moest verwijderen, waardoor er bij het overvullen een grote druk op die hechting kwam en hij misschien daardoor niet meer kon overvullen. Want ik vind mijn borsten eigenlijk nog redelijk zacht, dus waarschijnlijk kon er nog meer gevuld worden, maar was dit te gevaarlijk voor die hechtingen. Bijvoorbeeld bij een nieuwe operatie, zou dat geen probleem zijn, omdat het implantaat dan leeg via de tepel kan uitgehaald worden en nieuw worden ingebracht. Weet wel niet of ze het oude implantaat eerst kunnen leegtrekken terwijl het nog in je lichaam zit, maar dat zal ik hem morgen wel eens vragen.

Natuurlijk zal ik de dokter morgen alles vragen wat ik wil weten en mijn opmerkingen geven, zal er dan morgen in de avond ook een verslagje van posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Denk dat het nog wel komt hoor.

Al het vocht rond de prothese, wat zich daar verzameld na de operatie, dient eerst afgevoerd te worden door je lichaam ;)

Als ik naar je foto's kijk zie ik nog wel aardig wat vocht aan de bovenkant.

Daarnaast dient de huid zich natuurlijk ook nog aan te passen aan het nieuwe volume, waardoor de vorm van je boobs nog wel zal veranderen = ook ronder zal worden. (Dat was bij mij iig wel het geval ;)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op controle geweest.

Hechtingen verwijderd. Uiteinden werden afgeknipt. Heb ik dan oplosbare hechtingen?

Alles was goed en het herstel verloopt goed.

Er werd dus 1320cc links geplaatst en 1280cc rechts. Het is nog te vroeg om conclusies te vormen over de linkerborst, de rechter kan misschien nog iets meer gezwollen zijn. Mijn veronderstelling dat de incisie onderaan de limiet van het vullen heeft bepaald klopt dus en werd bevestigd door de dokter. Bij een groter volume zou het voorlopig niet mogelijk geweest zijn om dit te hechten.

Op 26 juni moet ik opnieuw op controle.

Na 6 maanden kan ik er eventueel voor kiezen om de implantaten bij te vullen, dus ik zou geen volledig nieuwe implantaten nodig hebben.

Maar dat zullen we dan bespreken in juni om eventueel in september/oktober groter te gaan. :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat een goed nieuws!! Dan is jouw ventieltje nog in tact, waardoor ze gewoon kunnen bijvullen (neem ik aan)

Dat is in dit geval natuurlijk heel handig...

En ja.. de druk op de hechtingen (en je genezende huid).... Goed dat je pc daar rekening mee gehouden heeft. De problemen van een niet genezend litteken/wond, zijn groter dan dat je straks even moet laten 'bijtanken' ;)

En als hij idd alleen de uiteinden, de knoopjes afgeknipt heeft, dan heb je oplosbare hechtingen :) Die lossen in de komende weken op (in de meeste gevallen) Soms worden ze niet geaccepteerd door het lichaam, en komt de draad na verloop van tijd naar buiten. Dat is verder geen probleem :)

Hoe zit het eigenlijk met belasting van je borstspieren? Je heb je oude kapsel nog, dus ik neem aan dat je niet lang restricties gekregen hebt t.a.v tillen en huishoudelijk werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat een goed nieuws!! Dan is jouw ventieltje nog in tact, waardoor ze gewoon kunnen bijvullen (neem ik aan)

Dat is in dit geval natuurlijk heel handig...

En ja.. de druk op de hechtingen (en je genezende huid).... Goed dat je pc daar rekening mee gehouden heeft. De problemen van een niet genezend litteken/wond, zijn groter dan dat je straks even moet laten 'bijtanken' ;)

En als hij idd alleen de uiteinden, de knoopjes afgeknipt heeft, dan heb je oplosbare hechtingen :) Die lossen in de komende weken op (in de meeste gevallen) Soms worden ze niet geaccepteerd door het lichaam, en komt de draad na verloop van tijd naar buiten. Dat is verder geen probleem :)

Hoe zit het eigenlijk met belasting van je borstspieren? Je heb je oude kapsel nog, dus ik neem aan dat je niet lang restricties gekregen hebt t.a.v tillen en huishoudelijk werk?

Ik heb eens ergens gelezen (maar weet echt niet meer waar) dat expanders en de zogezegd definitieve implantaten (zoals ik nu zou hebben) eigenlijk gewoon exact dezelfde implantaten zijn, maar er voor marketing redens een opsplitsing werd gemaakt. Dus is het inderdaad mogelijk om ze later nog bij te vullen. Op die manier zal ik dus toch in stappen dichter bij de 2000cc kunnen komen en hoef ik niet steeds de volledige operatie te ondergaan. Weet nu wel niet hoe dat precies in zijn werk gaat, maar dat zal ik bij mijn controle over 3 maanden met hem bespreken. Eventueel leg ik dan ook direct een datum vast voor een bijvulling. Bij een eventuele vervanging van het implantaat, zal dit de volgende keer wel gewoon via het tepelhof kunnen en zal ik dus niet zoveel last hebben van druk op mijn hechtingen en zal het ook genezen zijn onder mijn borsten.

Ik heb eigenlijk geen restricties gekregen. Ik hou me gewoon rustig en doe geen zware inspanningen. Vanaf de dag na de operatie hoefde ik zelfs dat verband niet meer te dragen en mocht ik kiezen wat ik droeg of zelf niets. Maar heb toch het verband blijven dragen tot gisteren. Ik probeer voorlopig ook te vermijden om mijn ellebogen boven mijn schouders te laten komen. En voor de rest, als ik voel dat het niet zo goed voelt om een bepaalde handeling te doen, dan stop ik gewoon direct. Voor de rest gaat het eigenlijk iedere dag beter. Enkel slapen is het moeilijkst. Ik slaap wel goed door als ik goed lig, maar bijvoorbeeld compleet op mijn rug lukt nog niet. Ik moet een aantal kussen achter mijn rug leggen, zodat ik een half liggen/half zitten positie slaap. Heb het de dokter gevraagd en hij zei dat het nog een tijdje zou duren voordat ik terug normaal kan slapen, maar ik het wel zou voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.