Ga naar inhoud

Becky : 1 december 2009 : Dr. de Boer : Mediconsult Haarlem


Aanbevolen berichten

Hoi Becky,

Ik heb op 12 Januari een afspraak bij Mediconsult (dr. de Boer), dus ik blijf je topic even volgen. Spannend he???

Hoe lang heb jij vrij genomen om te herstellen?

Gr. Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 297
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Barby,

Ik heb maandag mijn 2e consult, en 12 Januari ga ik echt onder het mes! Het gaat in combinatie met een hele kleine neuscorrectie, dus ik heb gelijk een hele metamorfose haha.

Wel spannend, aan de ene kant vindt ik het nu wel heel dicht bij komen, maar aan de andere kant duurt het me veeeeel te lang! haha maar dit zullen jullie misschien ook wel herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Barby,

Ik weet nog geen tijd. Deze week mocht ik bellen, als ik niet al gebeld was door hun, dus....

Je krijgt een formuliertje mee met allerlei dingen waar je rekening mee moet houden voor de operatie (zoals nuchter blijven, etc.). Verder heb ik zelf maar vitamine C genomen, dat had ik ook gelezen ergens. Ik heb ARnica zalf en pilletjes in huis gehaald, en calendulabalsem (en ga die littekencreme van hun ook nog kopen, al is die wel duur). Ben namelijk heel bang voor littekens, omdat ik die ook aan mijn keizersnee heb overgehouden. Dus doe ik alles om het te voorkomen! Ze zeggen dat je daar een bh aangemeten kunt krijgen, die kan je dan kopen voor 50 euro (heb ik ineens met de hele prijs betaald). Verder lees ik me helemaal suf op beide forums, haha! :wacko:

Wanneer ga jij?

Groetjes,

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Coco,

Ik heb zelf twee weken vrij genomen! Ik dacht eerst aan 3 weken, maar volgens dr Ludlage moest ik na 2 weken wel weer goed genoeg zijn om te werken. Het is alleen dat je niet mag tillen enzo he, zes weken lang. Daar zie ik wel tegenop, ook omdat ik een kindje heb, dus ik ontkom er toch niet helemaal aan. Later kwam ik erachter dat ik niet eens meer dan 2 vakantieweken over heb dit kalenderjaar, haha! Maar als het niet gaat... in het ergste geval moet je je gewoon ziek melden toch? Wat niet gaat, dat gaat niet. Uiteindelijk ben je dan toch fysiek niet in staat te werken, het is geen luxeprobleem.

Wel snel hoor, 12 januari al! Ik kon zelf binnen een maand al terecht :107: (gek dat ze nu kennelijk ineens tot de zomer vol zitten!), daar had ik mazzel mee. Hoewel ik het heel eng vond, wist ik wel echt zeker dat ik nu niet meer moest twijfelen, en het gewoon echt doen! Nadat ik van de schrik was bekomen, wende het idee ook wel snel. Nu wacht ik rustig af, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer zenuwen ik weer krijg hoor! De weken vliegen om. Ik denk dat als ik eenmaal daar lig dat ik supernerveus wordt! Ik hoop maar dat ik de spanning aankan dan (en niet ineens ga huilen of zoiets stoms :139: ).

Liefs,

Becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Ik kon zelfs al binnen 2 weken! Maar voor de kerst kwam niet zo goed uit met me werk, en dat vond ik toch ook wel heel erg snel! Alhoewel vorige keer met mn neusoperatie, bedacht ik eigenlijk van de een op de andere dag dat ik het nu toch echt wilde doen (wilde het altijd al, maar was te bang), 2 dagen later had ik een consult en precies een week daarna ging ik onder het mes! Dat was de spannendste week van me leven, maar ja gelukkig was het maar een weekje.. Ik was ook echt zooooo bang! Ik heb heel vaak op het punt gestaan om het af te zeggen, maar mijn ouders hadden het hele bedrag al betaald, en dat zouden ze niet meer terug krijgen! Dat is echt de enige reden waarom het toch door is gegaan, anders had ik het echt af gezegd!

Maar goed, het is mij dus zo erg meegevallen! Het is natuurlijk wel een hele andere operatie, maar ik denk dat het voor jou ook wel mee gaat vallen hoor! Vooral als je je er zo zenuwachtig voor maakt.. Ik daar vorige keer ook echt spijt van, dat ik zo in de zenuwen heb gezeten voor dat! Maar ja, dat is makkelijk gezegd natuurlijk! Ik ben nu ook wel weer een beetje zenuwachtig.. Het klinkt misschien raar, maar weet je wat voor mij altijd het beste helpt, als ik ergens heel bang voor ben? Even heel hard huilen! En dan het liefst op iemands schouder. Probeer het maar eens :)

Oh ja, ik moest ook nog werken :$

Groetjes Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Ik ben ook bang dat het litteken niet mooi wordt, dus ik zal ook zeker die creme kopen.

14 december heb ik 2e consult en in april wil ik het gaan laten doen. Dat is nog erg ver maar dan

ben ik klaar met wedstrijdseizoen met mijn dansgroep. De eerste week van april gaan we ook meedoen aan

de wereldkampioenschappen in Amerika, erg vet, dus vanaf de tweede week zou ik pas kunnen.

Ik weet dat er alleen op dinsdagen geopereerd wordt dus daar ergens zal het worden.

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Coco,

Het leuke van 12 januari is natuurlijk, dat je gerust uit je dak kunt gaan met de feestdagen he? Ik mag officieel per vandaag geen alcohol meer of roken (doe ik alleen als ik uitga, maar toch)! En daarna mag het volgens mij ook een tijdje niet.

Het is heel dubbel, ik kijk er onwijs naar uit, maar vind het ook doodeng. Maarja, de leuke verhalen van voorgangers hier doen me wel goed moet ik zeggen :-)

Hoi Barby,

Ik wist niet dat ze alleen op dinsdag opereerden, grappig. Ja, je hebt nog even een paar maanden om je voorpret over uit te smeren dan! Ik ben toch blij dat het snel gaat, en ik bijna direct terecht kon. Langer in de zenuwen zitten lijkt me niet fijn...

Spannend dat je 14 dec tweede consult hebt (heb je al een 'lege' bh? Anders mag je de mijne wel lenen ;-) Dan hoor je ook van De Boer wat hij wilt gaan doen, en kun je het een beetje zien onder je kleding hoe groot het wordt. Ik ben dan al geweest, dus ik zal uitgebreid verslag doen!

Groetjes,

Becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Becky,

Jij hoeft idd nog maar een weekje en dan ben je aan de beurt!!!

Dr. Ludlage vertelde dat De Boer op maandagen consulten doet en dinsdagen operaties. Andere dagen is hij ergens anders werkzaam ofzo. Met 1e consult heb ik al mogen passen. Voor dat consult had ik een sportBH gehaald bij de Hema. Een C maar daar kan best een D prothe in om slechts te passen toch, voor 2e consult?

Liefs Barby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Becky,

Het is beter om niet te roken en te drinken voor- en na je operatie ja. Nou drinken doe ik sowieso niet zoveel, maar op de ochtend van de operatie moet ik echt wel een sigaretje hoor! Als ik zenuwachtig ben wil ik niks anders dan roken haha. Maar ik ga wel proberen te minderen ja. En jij moet het ook gewoon even volhouden! Is veel beter voor je herstel!

Oh ja, dat wilde ik ook nog vragen.. Ik moet van het weekend voor mijn 2e consult een lege bh kopen. Moet ik die dan ik mijn maat kopen, of een maatje groter? Ik begrijp van Barby dus een maat groter? Dat is wel handig als je hem na je bv nog kunt gebruiken, denk ik. haha lijkt me echt leuk om mijn eerste grotere maat bh te kopen woehooooooe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden,

Barby, moeilijk he? Welke maat je nu moe tnemen. Ik heb maar een B genomen, ik dacht daar past ook vast wel een C in. En dan heb ik er misschien straks nog wat aan want dat is ook de cupmaat die ik wil uiteindelijk. De mooie bh's komen nog wel... kan haast niet wachten haha.

Coco, nee, ik ben echt heel braaf al twee weken vooraf gestopt met mijn dagelijkse wijntje bij het eten hoor! :36: Normaal rook ik alleen als ik uitga, maar ook soms als ik heeeeeel zenuwachtig ben, dus denk dat ik op de dag zelf daar ook wel trek in heb! Maar ik zal me beheersen, het is idd niet goed voor je herstel. En ach, klein offer toch, als je straks snel geneest daardoor?

Poppy, wat leuk op je verjaardag! He, jij gaat ook al snel zie ik, 11 december! Spannend hoor, en straks ineens allemaal operatieverslagen erbij op het forum. Selina1212 gaat ook op 1 dec net als ik. Ben jij al helemaal voorbereid? En aan t idee gewend? Ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen, dat het straks ECHT zo ver is!

XX becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pickwikje,

Ja klopt, nu nog maar 5, joepie!! Ik tel alleen de nachtjes, want op dinsdag a.s. is het al zover...

Vandaag mijn laatste werkdagje gehad. Mijn collega's wensten me allemaal 'veel plezier' toe, hihi. Niemand weet ervan. Behalve eentje dan, ik moest het toch aan iemand vertellen. Zij is ook de enige die ik dat toevertrouw (en die mannen vertel ik het zeker niet!).

Heb ook even de kliniek gebeld omdat ik nog geen tijd wist. Het wordt dus 12.45 uur! Brrr wat word ik zenuwachtig als het zo definitief klinkt.... weer een stapje dichterbij. Ik kan het maar moeilijk geloven dat het straks ECHT zover is!!

Ik vind t wel een beetje jammer dat het niet meteen 's ochtends is, want nu moet ik de halve dag nuchter blijven, mag niks eten of drinken, en zit ik ook nog eens in de zenuwen al die tijd, hmmm. Nou ja niks aan te doen. Ik zie wel hoe ik de tijd doorkom.

Ondertussen ben ik niet weg te slaan op deze site :-)

Liefs!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de kriebels slaan nu toe! Er staat alleen nog maar 1 weekend en 1 vrije dag tussen vandaag en de B-Day!!

Net nog even gebeld naar de kliniek, (nog een keer omdat ik het gevoel had dat ik de tijden nog eens moest checken)... wilde ze mij ook net bellen. Ik ben om 12.45 aan de beurt :107:

Ook nog even gevraagd over oorbellen / piercings, omdat het niet in hun brief stond. De piercing mocht ik laten zitten tot de dag zelf, en dan moet ik het nog ff vragen of hij er echt uit moet.

Het rare is dat ik bijna niet stilsta bij de tijd die erna komt, ben nu echt alleen maar bezig met het moment van de operatie zelf, en voor de rest kan ik me er zo weinig bij voorstellen! Ondanks alle verhalen die ik heb gelezen, het is net of de tijd daarna helemaal niet bestaat. Ik hoop echt zo dat ze mooi worden...

Coco nog ff geduld he... zie het maar als 'voorpret'! Ik ben ook heeeeeel benieuwd naar jou straks!! Ook naar je consult maandag. We kunnen net niet zwaaien naar mekaar haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Becky,

Ik doe vrolijk mee; nog maar 4 daagjes girl! Nu gaat het snel!!!

:43:

Hey Pat, leuk dat je meeleeft! Heb jouw topic ook al een tijdje gevolgd natuurlijk, en heeel mooie fotos echt! Ik zou het niet aandurven zo een grote cup, maar het staat je zeker mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik baal een beetje omdat mij kindje en ik nu allebei verkouden / grieperig zijn geworden.... grrrrr grrr, en nog eens ggrrrr :146::103::74::27::25::23: En ik heb zo mijn best gedaan om gezond te blijven! Ik ga al weken op tijd naar bed.... laat mijn wijntje staan.... rook niet meer.... slik extra vitamine C.... Echinacea voor de weerstand.... niet op visite bij zieke mensen...... en nou heb ik toch wat te pakken. Grmpf. Over drie dagen ben ik al en dan wil ik me goed voelen!!!

Sorry hoor moet echt ff heeeeel hard klagen nu! zo. BAH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Becky,

Dat is zeker balen! Wel je pc inlichten. Heb je wel al gedaan? Anders maandagochtend direct doen. Heel misschien is het dan al voldoende over? Zo niet dan is het ook beter voor jou dat het even wordt uitgesteld. Hoe Kl*te ook. Ik weet het, was daar ook zo bang voor. Maar met een heel klein beetje verkouden, verder geen koorts of hoesten, is de operatie vaak geen probleem.

Maandag! Bellen = weten!

Sterkte! Liefs, beterschap en geluk! :71:

Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Zeker balen voor je..., maar sluit me wel bij Pat aan, als je echt ziek bent kun je het beter niet doen.

Ik werd ook een paar dagen voor de operatie een beetje ziek, maar tegen de tijd van de operatie alleen

nog een beetje hoesten en dat was gelukkig geen probleem. Helaas was het de dagen erna wel vervelend,

moest veel hoesten en niezen en dat is met nieuwe borsten echt geen feest, hahaha! Maar ik had het er

graag voor over hoor, ik wilde ook echt niet wachten en ik had gelukkig geen koorts ofzo.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel beterschap! :116:

Grt. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie reactie, ik vind t echt leuk dat jullie zo meeleven!

Pat en Patries, ik zal maandag meteen bellen... eigenlijk steek ik liever mijn kop in t zand, maar voor de zekerheid moet ik het toch maar vragen, heb je helemaal gelijk in. Uitstellen kan gewoon niet, ik heb 2 weken vrij en voorlopig geen mogelijkheden meer... dus ik hoop gewoon echt dat het niet doorzet. Vandaag voel ik me nog hetzelfde als gister, niet slechter of beter, dus ik kan er nog weinig van zeggen eigenlijk.

Nina, jij was dus ook net ziek geworden! Hoesten = geen feest haha, nee dat kan ik me voorstellen. Ik heb 2 jr geleden een keizersnee gehad, en hoesten was toen ook echt geen optie zeg maar. Lachen ging niet eens! Zou t nou gewoon door de zenuwen zijn ofzo?

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

Becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis,

ik denk wel dat de stress ook invloed op je heeft,en zoals Pat al zegt,zolang je geen koorts hebt en niet te veel moet hoesten denk ik dat het wel doorgaat.. maar toch idd voor de zekerheid echt ff bellen.

goed vitamine C nemen deze dagen. 2 of 3 x 1000mg! verdeeld over de dag

en antigriepine slikken vandaag en morgen? heb ik wel gedaan iig haha. was ook bang om ziek(er) te worden.

meer kan je ff niet doen. en als je dit enige dagen doet scheeld al enorm,heb je een vitamine boost zeg maar.

sterkte meis!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.