Ga naar inhoud

Becky : 1 december 2009 : Dr. de Boer : Mediconsult Haarlem


Aanbevolen berichten

Heey Becky!

Wat een rotbericht wat je gisteren te horen hebt gekregen. Vind het echt heel beroerd voor je.

Wel prettig om te weten dat ze de heroperatie vergoeden.krijg je dan een nieuwe of halen ze het kapsel weg?

:53: heel veel liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 297
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi lieve meiden!

@ B-Cupje, bedankt voor de info! Heel goed om even te lezen, dat had ik ook wel een beetje nodig. (Ik heb 'm ook doorgestuurd naar mijn moeder, dat scheelt me een hoop uitleg)ik heb dit soort info expres niet meer gelezen een tijdje voor de operatie omdat ik dacht dat ik mezelf dan bang zou maken haha.

Ik heb ook echt GEEN illusie dat het nog zomaar overgaat, dat geloof ik echt niet. Ook nog nooit van gehoord trouwens.

Het enige waar ik wel wat boos over ben is dat die linkerborst zo toegetakeld was, met veel bloeduitstortingen enzo, en ik las dus net dat dat ook een oorzaak van kapsel kan zijn. Je weet het natuurlijk niet zeker, maar die was vanaf het begin al een probleemkindje. Misschien heeft dat het wel in de hand gewerkt. Misschien had de pc daar iets rustiger mee moeten doen...

@ Kaat, bedankt oor je berichtje. Tja, gelukkig wordt het vergoed, anders zou ik echt wat minder blij zijn haha. Dat is toch weer een zorg minder hoor...

@ Fjo, thanx :-) Ze halen de protese eruit, maken het kapsel stuk (?) volgens mij opensnijden ofzo, en dan doet ie hem er weer in. Het was een korte operatie volgens hem. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept eigenlijk, maar moet er misschien nog wat meer over gaan lezen.

Eigenlijk vind ik het niet zo heel erg. Wel balen natuurlijk (vooral alle praktische dingen), maar mijn enige angst is nu nog dat het hierna niet WEER gebeurd! Weet iemand of die kans echt kleiner is de tweede keer (of misschien wel groter)?? Daar moet ik niet aan denken namelijk!

XX

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi becky

er staat hier op het bf ook een post van mols1234 over kapselcontractie

ff kijken of mn linkje lukt Mijn link

misschien ook wel helder om te lezen. inderdaad kunnen bloedingen het ruwe oppervlak glad maken, waardoor kans op contractie groter wordt.

geen idee of de kans groter wordt, ik denk toch dat het met de plaatsing te maken heeft in die specifieke borst. de andere borst is toch helemaal goed? in ieder geval goed om te lezen dat je ermee kunt leven. als je maar weet hoe het werkt en wat er gaat gebeuren dan ben je toch al weer wat rustiger.

liefs

kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Becky,

Tjee, dat is balen meid, weer onder het mes....

Maar als het dan opgelost is en net zo mooi als je andere borst, dan wordt het echt helemaal top hoor!

Hou je haaks.

Groetjes,

Madeleine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes (+ info) weer!

Klopt dat die andere borst goed is. Hoewel ik ze allebei nog wel wat stug aan vind voelen, maar ik weet niet hoe het hoort te voelen, haha, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik hoop natuurlijk dat ze straks wel gelijk komen te zitten en dat de linker ook mooier wordt... Volgens mij komt het wel goed. Ik merk het tzt allemaal wel, voorlopig heb ik nog 3 maanden om te wachten!

Liefs

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi lieve becky

plaats me antwoord ook even hier,want weet niet welk topic je leest qua antwoord.

ik vind de vorm van dual plane wel erg mooi,teminste hoe het dit keer geplaatst is,ben best bang dat ik een totaal ander plaatje ga overhouden als ik voor de spier kies dit keer,maar aan de andere kant,vind ik het bij echt vele ontzettend mooi,en meer decolete,en betere beweging van de borsten.

dus ben nog heel erg in dubio,vandaar me keuze ook naar meerdere op consult te gaan.

de adviezen zet ik voor mezelf op een rijtje,wat het meest word geadviseerd,laat ik doen denk ik.wat ik wil is ook fijn,maar als je dan ook nog is 2of 3 keer dat advies ook krijgt,heb je meer kans dat het goed uitpakt,ben zo vreselijk bang,bang dat ik weer teleurgestelt ben erna,dus ben extra voorzichtig nu.

ja ik ben ook benieuwd of het bij me spierherstel nog hoort,had het al eens overlegt met me arts,laaste keer dat ik er was,en hij had best moeite de prothesen tussen me spier te krijgen,dus had me vlak na de operatie al gewaarschuwd,je zal lang en veel pijn hebben eerste tijd,maar dit had ik dan weer niet zo heftig en lang verwacht.

kijk het nog even aan,en anders zit ik daar weer op praktijk,verhaal en uitleg halen.

hoe onderga jij de wachtperiode?

kan je het een beetje van je afzetten voor tijdelijk allemaal?

geniet van het mooie weer,mits dat er ook is bij jullie,hier wel,heerlijk.

knuff moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi die Becky,

Hier is er nog zo een ik heb ook 2 verschillende borsten dit heeft de pc ook uitdrukkelijk tegen mij verteld dat elke vrouw de borsten niet symetrisch heft er zit altijd wat verschil in alleen bij de een wat meer als de ander, bij mij is de ene de borstplooi wat hoger als de andere. En als je kleine borsten heb valt t mischien wat minder op dat waneer je borsten groter zijn.

Wat betreft genezing het staat bij mij ook in de papieren die ik van de pc heb gekregen, elke borst geneest apart en dat kan soms een verschil van een cupmaat geven maar het komt goed gewoon geduld hebben.

Ik hoop zelf dat t bij mij ook goed komt je staat niet aleen meid,

Dikke knuf Moniqueje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve Moontje,

Ja hier gaat t goed hoor! Ik heb het even helemaal van me af gezet. 3 maanden lang alleen maar met die borsten bezig geweest, spiegel gekeken, foto's gemaakt, verhalen gelezen, etc, etc. Nu ben ik het echt ff zat zeg maar. ik weet dat het met die ene niet goed zit en dat ik opnieuw moet (dat denk ik) en tot die tijd wil ik me er zo min mogelijk mee bezig houden. Het gewone leven gaat ook weer door he?

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij twijfelt nu. De eerste keer ga je ook op je gevoel af, en dan veronderstel je toch een beetje dat het in 1 x goed komt. Wel in je achterhoofd er kan altijd iets misgaan, maar toch. Je rekent er niet echt op. Nu wil je natuurlijk alles zeker hebben, zo zeker mogelijk. Ben benieuwd wat er uit al je consulten en overpeinzingen komt uiteindelijk. Kan me voorstellen dat je toch wat extra consults wilt nu, en zeker dat je bang bent voor weer zoiets.

Het lijkt mij ook een moeilijke keus eerlijk gezegd, op of voor de spier. Het heeft toch allebei zijn plussen en minnen (meer pijn/meer beweging/mooier decollete, etc). Maar zou een grotere protese achter de spier weer zoveel pijn doen? Want die is dan toch al wat opgerekt? Of wordt die sowieso ervoor geplaatst? En lukt het een beetje om in de onzekerheid te zitten voor je?

Mijn spier is ook nog niet hersteld hoor. Als ik ze tegen elkaar probeer te duwen bijvoorbeeld dan protesteert die echt. Dan krijg ik dat oude gevoel weer terug, alsof die helemaal samentrekt en hard wordt. Of als het teveel hobbelt o pde fiets haha, dat soort dingen.

Nou meid ik lees af en toe mee hier en wens je veel sterkte toe!

Veel liefs

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Becky,ja zekers te weten,het gewone leventje gaat ook verder he,en op den duur moet je het wel even van je afzetten hoor,in mei heb je genoeg tijd om er weer overna te denken,wat je ermee aan wilt.is ookal zo lastig allemaal.

ik ga 24maart op consult,een andere arts,wil toch is weten wat een ander ervan zegt allemaal,en wat die me adviseerd, 2artsen,2verschillende gedachten en werkwijze natuurlijk.

afijn,heb ene topic erover in wissel gemaakt,mocht je het leuk vinden op de hoogte te zijn,dan kan je me daar vinden :38:

wou het je nog even persoonlijk via de mail vertellen,maar kan hem nergens terug vinden,dacht dat je adres in me concepten stond,maar niet dus.

sucses met afwachten alsnog becky,en rustig aan meid :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

vroeg me toch is af,hoe het met je gaat Becky?

ga je nog wat leuks doen met de pasen?of vier je dat ook niet zozeer?

wij hier niet hoor,we vinden het wel lekker dat er wat extra vrij is,lekker lang weekend.

hoop dat ik toch nog is wat van je hoor meid.

liefs knuff moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey die Moontje,

Had net al even in je topic wat geschreven, en teruggelezen (ben een tijdje weggeweest hier, dus heb veel gemist zag ik al!). Lief dat je 't vraagt. Hier gaat alles prima. Ik wil gewoon even mijn aandacht verplaatsen van die borsten af, dus kom hier nu even niet zo veel. In mei heb ik een consult en ga ik denk ik wel opnieuw geopereerd worden. Die ene borst is nog wel wat ingedaald volgens mij (heel klein verschilletje, maar toch) maar niet echt soepeler geworden. Hij zit nog steeds scheef in vergelijking met die rechter, gewoon niet helemaal op zijn plek zeg maar. Ik ga denk wel vragen of het eventueel na de zomer kan. Als het net rotweer is is een sport-bh niet zo erg, maar ik zou zo balen als ik met mooi weer dat rotding aan moet 6 weken lang!

Dit weekend was ik naar Friesland, een weekendje met meer dan 100 mensen zeilen, feesten, etc. (even zonder dochter ook) maar dat ging helaas op dag 2 al mis... ben ziek geworden en weer terug naar huis gegaan :-( Jammer, maar 't is niet anders. Nu zit ik thuis uit te zieken, en had ik alle tijd om weer eens even te komen lezen hier.

En doe jij nog wat leuks met de Pasen? Niet heel veel zeker, nu je NET je nieuwe borsten hebt? Wel heel leuk voor je hoor, op die ene foto zag het er al super uit!

Veel liefs,

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief je berichtje becky,thanks!

ach wat naar,ja hier hebben we enorm het norovirus gehad,me jongste dochtertje is echt doodziek ervan geweest,me middelste lag ook brakend op de vloer een paar dagen,ik en de oudste niks gemerkt zelf ervan,en nu is manlief enorm ziek.

wel erg jammer dat je daardoor je weekje op moest gevn,zal je net zien zeg,sneu....

hopenlijk ben je er snel bovenop,beterschap meid,en tot spreeks weer.

wacht wel nog even je mei consult af,op een goede afloop

liefsss moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Ik heb drie dagen geleden een protesewissel operatie gehad, waarbij de oude proteses boven de spier geplaatst waren en nu onder de spier. Ik vraag me af of de a-symmetrie bij jullie nog (helemaal) is goedgekomen, want bij mij is het momenteel ook heel asymmetrisch. Ik had dat voor deze operatie helemaal niet. De linker zit heel onnatuurlijk hoog en de rechter gewoon goed. Zou dit nog goed kunnen komen?

Alvast bedankt voor het antwoord! ps. hoe kan ik een foto toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Becky

Hoe is het met je? Ik heb je foto's bekeken en ik zie ook wat je bedoelt. De linker zit idd hoger en verder naar links, en je litteken zie je ook meer.

Wat zei dr. De Boer? Ben benieuwd hoe het met je gaat.

:116:

Liefs

Excella

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey lieve Becky,

Hoe ist het met jou?

Weet je al wanneer je in mei op consult gaat?

Ik heb ook even je foto's bekeken en zag dat er nieuwe bij stonden(althans had ze niet eerder gezien) van 5 mnd PO.

Ik zou bij kapselvorming toch denken dat de l.borst er dan "hard"uit zou moeten zien, maar dat lijkt me bij jou niet het geval.Hoe voelt de borst momenteel aan?ook anders dan de rechterkant?

Mijn l. borst zit ook nog wat "anders dan anders" en krijg er wel opmerkingen over bij de lingeriewinkel bijv. dat die l. borst wat hoger zit. de l. borst is al wel een stuk verbeterd gelukkig, maar is bovenin nog wat boller dan de rechter. Via fisio probeer ik de l.borst spier wat op te rekken en wat relaxter te krijgen.En aan mijn houding te werken.Ik sta ook wat scheef, dus logisch dat de borsten dan ook wat scheef lijken. Ben nog maar net begonnen, dus kan er nog weinig over zeggen, of het wel of niet helpt.

Hoop snel weer iets van je te horen/lezen.

Liefs :116: fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey lieve dames,

Dat is lang geleden! Heb weer even bij zitten lezen hier... sjonge, wat je veel mist als je 'even' weg bent zeg.

Fjo, lief dat je 't vraagt! Morgen ga ik idd op consult bij dr De Boer en dan hoor ik wel wat hij zegt. Klopt dat ik wat nieuwe fotos had geplaatst, van kort geleden. Eerlijk gezegd twijfel ik nu ook wel een beetje of zo'n hele operatie opnieuw wel de moeite is, want het is maar een klein verschilletje, maar toch zit het er. Als je het eenmaal ontdekt hebt kun je het niet meer negeren he? Dan ga je er toch op letten.

Die L.borst voelt idd wel iets harder dan rechts.

Wat gek dat mensen er bij jou gewoon wat van zeggen in een winkel? Vind je dat niet vervelend? En mag ik nog eens je foto's zien (ik geloof niet dat ik je ww nog heb)...?

Liefs! Zal snel weer even een update geven.

XXX Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heey Becky,

Ja ik vind het idd vervelend als ze er wat in de lingeriewinkel over zeggen, dat maakt me ook onzeker. Nu hoor ik die opmerkingen steeds minder gelukkig, omdat er echt wel een verschil (ik bedoel minder verschil tussen de borsten)is in vergelijking met een maand of 2 geleden. Ik zal je mijn ww versturen, moet eigenlijk nog steeds nieuwe foto's maken, maar ja dat blijf er een beetje bij...

Mijn fisio kon me ook vertellen dat de bolling van de l. borst al meer was gezakt. Fijn dat dat dus ook word ogemerkt :)

met 2 verschillende protheses zal ik altijd wel wat verschil houden,maar het moet wel een beetje reeel zijn natuurlijk.

Als het herstel van die l.borst zo door blijf gaan, heb ik er wel vertrouwen in, eventueel mocht ik in juli weer op consult komen incl. second opinion.

Bij mij is de l.borst ook minder snel zacht geworden dan de rechter, zou het ook bij jouw aan het genezingsproces kunnen liggen?

Ik ben wel steeds blijer met mijn borsten gelukkig, snap zelf ook niet helemaal waarom het zo lang duurt voordat ik er echt blij mee ben,maar ja...

Ik ben heel benieuwd hoe je consult bij dr de Boer is verlopen. Wat hebben jullie besproken en wat is het vervolg?

Liefs Fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi lieve meiden!

Toch nog even een kleine update. Ik ben bij De Boer geweest (nu 6 mnd na de operatie) en hij begon meteen weer over het kapsel. Dat was ook wat ik al dacht eigenlijk. Het is dan misschien niet heel ernstig, maar volgens hem was het een 'zonder twijfel' kapselcontractie in de linkerborst. Het enige wat ik nu kan doen is een heroperatie waarbij hij de protese eruit haalt, wat sneetjes in het kapsel maakt zodat het weer de ruimte krijgt en hem dan terugstoppen. Hier had ik eigenlijk al op gerekend. Het enige is nu dat ik in juli al terecht kon (er was nog 1 datum beschikbaar), maar dus GEEN vrij kon krijgen op mijn werk. Dan wordt het na de zomer pas weer, als de PC zelf terug is van vakantie. Wel een beetje balen, want ik kijk er gewoon niet naar uit. Zelf moet ik ook hulp thuis regelen omdat ik niet weet hoe ik ben na zo'n operatie, en ik met een kleintje van 2,5 zit en een single mama ben. Dan heb ik toch wel wat hulp nodig denk ik. Al met al is de praktische kant weer een heel gedoe om rond te krijgen. Liefst had ik het ook niet in de zomer, want wie wil er nu 6 weken dag en nacht een sportbeha aan als het mooi weer is toch?? Misschien moet ik er dan maar mee wachten tot aankomende winter... Nou ja, ik kijk nog maar even hoe het loopt, zo lang ik er niet echt last van heb, heb ik nog de tijd denk ik om een 'praktisch' moment uit te kiezen.

Fjo, bedankt voor je berichtje nog :-) Ik vond je resultaat wel echt heel mooi geworden, je ziet weliswaar wat verschil tussen links en rechts, maar wel heb je echt mooie volle borsten gekregen nu. Je ziet ook verschil vind ik met indalen met een tijdje terug en nu, zoals je zelf ook al zegt. Zo zie je maar, he? Dat dat indalen toch lang kan duren. Bij mij is die linker - denk ik - toch ook nog wel wat ingedaald, ondanks het kapsel. Maar ik kan me niet voorstellen dat het bij mij nog verder 'hersteld'. Hij voelt echt stugger. Als het vanzelf nog wegtrekt, zoals bij jou, is dat natuurlijk 100x beter dan weer een operatie! Bij mij duurde het ook even hoor, voordat ik er blij me was, maar ik zou nu nooooooooit meer terugwillen naar wat ik had :-)

Moon, hoe is het met je ?? Ik lees af en toe wel je 'veelbewogen' topic meer hoor.

XXX Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lieve Becky.

yes,zat echt op je te wachten,met bericht,vind het altijd leuk je weer eens te lezen.

alleen erg jammer dat het minder goed nieuws is,vind het wel knap van je,dat je enigzins nog erg relax bent,klinkt in elk geval.

komt mischien ook een beetje,omdat je er toch al op had gerekent,maar toch,nu heb je het dus echt bevestigd gekregen,en is dan toch ff balen,wat ik heel goed begrijp.vind het dan ook reuze naar voor je.

je neemt de stap naar een bv ,en dan ga je ervanuit dat alles goed verloopt,je denkt weinig aan de dingen die fout kunnen gaan,je weet het wel,maar toch denk je er niet steeds aan,ookal is iedereen erg bang in het begin voor kaspel natuurlijk.

Ik ben toch trots op je,dat je weer opnieuw gaat,is niet niks ook,en fijn dat je er ff rustig over nadenkt ook,waneer het je uitkomt,is toch weer een gedoe wat je zegt,en alleen met een kindje helemaal natuurlijk.

hoop dat je eruit komt,en dat je een tijd kunt kiezen wat zekers geschikt is voor je,laat je het nog even weten tegen de tijd?

veel sterkte met het laten bezinken,en je weet me altijd te vinden he,mocht je ff willen kletsen erover.

tja en ik..... :blush: ik ben ook maar een geval apart he,in deze wereld dan :122:

tot lees :119:

hou je taai

liefsss moontje :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk lees ik meteen als je wat geschreven hebt, :1bouncingboobs:

erg attent van je,dat je even een gilletje geeft als je er toch voor gaat,je heroperatie,dapper!

ik had uit nieuwschierigheid nog eens een vraagje,vandaar dat ik hem even hier in je eigen topic vraag(zodat andere nieuwschierige het ook meteen weten dan)ga je voor de zelfde prothese? aantal cc,s en merk enz?

ik ga ervanuit van wel,maar denk,vraag het toch even.

mede omdat ik wel vaker lees,dat als iemand een her moet doen,er gelijk een maatje meer van maakt.

ben benieuwd...

bedankt voor je complimentje op me foto,s :116:

greetzz liefsss moontje

tot lees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Heey Becky,

Wel jammer dat je nu nog even niet terecht kan omdat je geen vrij kunt krijgen van je werk. Ik snap wel dat je tegen het hele gebeuren opziet.

Ik ga morgen weer op consult. Ik heb erg lang last van mn borsten na het joggen. mijn fisio gaf aan dat ik eerst mijn borsten na moest laten kijken zodat we eventueel naar de andere dingen kunnen kijken om pijn te voorkomen. Jammer genoeg kon ik dus morgen pas terecht(had een maand geleden gebeld).

Gelukkig zakt de bovenkant van de l.borst nog steeds en mijn decolete bij een laag shirtje ziet er al beter uit.niet dat de een veel hoger zit dan de andere.

Mijn linker borst neigt naar de zijkant. ook dat maar even navragen, hoe dat kan.

nieuwe foto's moeten nog steeds gemaakt worden, zodra ik ze heb geef ik het wel door.

Hoop weer wat van je te horen zodra je weet dat je voor een heroperatie gaat.

Als ik mijn voor foto's bekijk ben ik nog steeds blij dat ik de bv gedaan heb. zou ook niet meer terug willen.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.