Ga naar inhoud

Opnieuw een infectie, dit x is de prothese verwijderd:(


streetspirit

Aanbevolen berichten

Mijn operatie verslag + complicaties kun je hier lezen

operatie verslag

http://www.borstenforum.com/topic/6084-streetspirit-03092012-dr-bakker-velthuis-enschede/#entry153574

eerste complicatie

http://www.borstenforum.com/topic/6105-heel-veel-pijn-in-de-linkerborst-aanhechting-van-de-spieren-en-onderkant-koorts/#entry154186

Nog steeds wondvochtverlies (daarna volgde operatie 2, het spoelen van de prothese)

http://www.borstenforum.com/topic/6130-prothese-verschoven/#entry154764

Op 20 september was operatie 2 en toen is mijn prothese gespoeld. Ik heb geen klachten meer gehad, alleen was er een scherpe rand voelbaar (waarschijnlijk door het weinige weefsel aan de binnenkant van de linkerborst) en de prothese zat te hoog.

Wat mij opviel was dat ik af en toe nog een vervelend gevoel in de borst had (als ik mijn dochter moest tillen, of ging strekken). Ook was de borst dikker dan rechts (dat was voor de operatie niet zo). Maar goed, dit nam ik voor lief. Ik had immers borsten!!!!

Vorige week zaterdag begon de ellende... Ik had weinig geslapen omdat ik wat spanning had voor mijn eerste cursusdag. Toen ik wakker werd was mijn borst ineens opgezwollen en pijnlijk. Maandag ben ik gewoon naar werk gegaan, maar eigenlijk werd me toen wel duidelijk dat er iets mis was. Ik kon mij totaal niet focussen en ik had koorts (38,4). Toch ben ik met pijn weer naar werk gegaan dinsdag, ik wou het nog heel even aan kijken.

Dinsdag avond leek de zwelling niet minder te worden dus ik ging toch even bellen met de kliniek. Die was helaas niet te bereiken dus ik kreeg toen het zorgbedrijf aan de lijn. Woensdag ochtend werd ik terug gebeld en toen werd er een afspraak gemaakt voor vrijdag.

Donderdag begon ik mij behoorlijk zorgen te maken want het werd steeds pijnlijker en roder. De borst was 3 x zo dik als het hoorde te zijn (normaal cup b/c nu leek het een f). De verpleegkundige had denk ik het gevoel dat ik overdreef, want ze ging daar niet op in. Wel wou de arts graag foto's zien. Helaas mislukte het opsturen ondanks 3 pogingen. Ik kon wel bij mijn eigen apotheek een antibiotica kuur halen + diclofenac. Helaas had deze pijnstilling geen effect en ben ik toch maar een combi gaan slikken van paracetamol en ibuprofen. Dit werkte perfect en ik heb redelijk goed geslapen.

Vrijdag om half 5 in de middag had ik de afspraak en het werd de arts wel duidelijk dat er iets mis was. Het was behoorlijk ontstoken en moest dus met spoed worden geopereerd. Als hij de foto's had gezien dan was ik donderdag geopereerd! Er was gisteravond geen plek in de kliniek dus ik werd door gestuurd naar het ziekenhuis in Hengelo. Ze hebben daar mijn gegevens ingevoerd en ik er was een vrouwelijke arts die mij voor en na de operatie ging zien (zij was niet de gene die uiteindelijk ging opereren). Helaas was daar geen bed voor me en werd ik weer doorverwezen naar Almelo.

Gelukkig kon ik daar redelijk snel worden geopereerd! Om 10 uur kon ik al worden geopereerd. Ik liet het allemaal maar over me heen komen, ik had genoeg ellende gehad aan deze borst. Ik heb zelf de chirurg niet meer gesproken, maar ik hoorde van mijn partner dat er flink veel pus in zat (een abces dus!).

Ik heb direct gekeken hoe de borst (voor zover je het nu een borst kan noemen) bekeken. Ik moest het gewoon zien. Het is niet terug te herkennen. Het lijkt totaal niet op mijn kleine oude borsten en natuurlijk al helemaal niet op de protheseborst. Ik zal hier een tijd mee moeten leven en ik denk dat ik dat geestelijk wel aan kan. Met name omdat ik al een tijdje twijfels had of de borst wel goed was (vreemd van vorm als je de borst van de zijkant bekeek, soms gevoelig met strekken, erop liggen voelde vervelend, het litteken zat 0,5 cm lager en zag er niet mooi uit door de 2e operatie etc...).

De rechterborst is echt prachtig!!! Zo natuurlijk, mooi en zacht!!! Totaal geen pijn aan gehad en een heel mooi litteken. Ik zou daar een 10 voor geven! Al zou ik (als ik alles overnieuw kon doen) wel voor groter gaan. Het went heeeel snel en dat lees je hier elke keer! Vooral de ruimte tussen mijn borst zou meer opgevuld worden met een grotere maat. Nu zitten er heel wat centimeters tussen de borsten.

Ik loop op de feiten vooruit, maar als ik voor een nieuwe borst moet betalen (waar ik heel erg van zou balen!!!!) dan zou ik heel misschien beidde borsten opnieuw willen laten doen. Ook omdat de huid links enorm is opgerekt en mogelijk daardoor slap blijft.Dat geld is er nu voor een rijbewijs, maar dat wacht ik dus even af.

Er zit nu nog een drain in (zon golfplaatje) en die moet ik zelf spoelen (ik vind dat best wel naar :(). Heel eng ook!!! Ik moet dat straks zelf proberen. Vanmorgen heeft de verpleegkundige dat gedaan en ik durfde niet eens te kijken (hele pocket word dan gespoeld). Maandag gaat de drain eruit en dan hoor ik wat mij te wachten staat.

Ik ben heel bang dat ik de prothese zelf moet betalen en het was al zo enorm duur (4700 euro). Het was van begin af aan al niet goed en ik baal ook behoorlijk :( Je denkt altijd, dit overkomt mij niet!!! En toch heb ik zoveel pech. Goed, ik hou jullie op de hoogte! (ik maak even een apart berichtje aan zodat ik foto's kan uploaden via mijn mobiel).

Foto voor de operatie en na heb ik nog steeds niet op de mail gekregen. Nog een x achteraan dus!!!! Maar de foto voor de ontsteking en na de prothese verwijdering komen in het volgende bericht te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, wat een verhaal alweer!

En dan pas na 5 maanden.. Dat heeft 'lekker' zitten broeien daar vanbinnen bij jou...

Fijn dat je je verhaal weer met ons deelt, daar kunnen anderen alleen maar iets aan hebben!

Voor jou wens ik dat het heel goed gaat genezen en dat je de moed hebt het goed zelf te spoelen (is namelijk heel belangrijk)

Als je het niet zelf wilt/kunt of om wat voor reden dan ook, dan schroom niet om een thuisverpleegkundige in te schakelen. Die doen dat vaker he!! Wonden spoelen!

Heel veel sterkte en beterschap en over een tijdje heb jij ook weer twee mooie boobs.

Normaal gesproken zou je verwachten trouwens, dat de kliniek dit gewoon vergoed. Het is een complicatie die opgetreden is naar aanleiding van een operatie door een arts die bij hun werkt. Die arts kan er misschien niks aan doen, maar je hebt de infectie wel dáár opgelopen.

Ik ga ervan uit, dat je na verloop van tijd gewoon gratis een nieuwe prothese krijgt aan de geinfecteerde borst!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lieve reacties weer..

Ik had eindelijk de moed verzamelt om te spoelen, maar de katheter (of catheter) is veeeeel te groot. Mijn partner dacht als ze 10 niet hebben dan zal 12 ook wel prima zijn. Nu kan ik dus niet spoelen. Na heel wat belletjes bleek de huisartsenpost nog 1 nummer 10 te hebben liggen. Die gaat mijn partner halen zodat ik iig voor de nacht kan spoelen :( Hopelijk is die klein genoeg (want maat 12 was enorm :S). De verpleegkundige vandaag had geen spiegel dus ik kon niet meekijken (en ik vond het ook nog is dood eng). In hengelo hadden ze niets op voorraad dus de brief was door gefaxt naar Emmen. In Emmen hadden ze wel een telefoontje gehad, maar geen fax :S Ze deden ook enorm stug volgens mijn partner. Gaat lekker dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meid,

ik vond het spoelen de eerste keer ook doodeng.

Maar ik had een vergrootspiegel neergelegd, daar ging ik met de borst boven hangen zodat ik het gaatje goed zag ( of zeg maar gerust gat)

Daar deed ik het spuitje insteken en toen warm water in mijn borst gespoten.

Dat liep er daarna gewoon weer uit.

het is ff vreemd en eng, maar je went er wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt dus een catheter mee gekregen... Dan kun je iets dieper spoelen idd. Als die catheter nou dadelijk ook niet past, dan vul gewoon alleen het spuitje met water en spoel daarmee. Gewoon wat krachtiger op het spuitje drukken (niet TE hard natuurlijk) Dan spoelt het in ieder geval ook :) Zo heeft Pascalle het ook moeten doen.

Of je houdt de douche erop en zorgt dat het 'gaatje' open staat, dan kun je ook (laten) spoelen.. Als je de sproeier iets harder kunt zetten. Dit zou nog als laatste oplossing kunnen.

Succes!!!

(altijd balen als dit in de weekenden en de avonden gebeurd he.... Kun je weer kilometers rijden voor een lullig slangetje...)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker niet zelf open maken!!!!!

Je moet even een vergrootspiegel neerleggen.

Dan ga je met je borst erboven hangen en til je de borst even op.

Waar je drain uitkomt doe je het slangetje of spuitje in.

Dan spuit je het warme water in je borst, is even eng, maar doet geen pijn.

En anders vraag je of je vriend kan helpen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verpleegkundige zei dat er naast de drain een opening is. Ik heb met spiegel gekeken, maar het is maar een smalle ingang. Ik bedoelde niet letterlijk open maken hehe, maar even optillen zodat het meer open is.

Ja... maar ik denk dat ze écht bedoelt met 'naast de drain' het gaatje waar de drain in zit.. en als je dan naast de drain ( in hetzelfde gaatje) het spuitje kan plaatsen? Lijkt me zo raar om nog een extra gaatje te maken ivm infectiegevaar :17:

Heb je nog kunnen ontdekken hoe het nu zat? :(

Heel veel beterschap, en onwijs veel sterkte :71::71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil links en rechts (maand terug, 3 maanden na de laatste operatie)

Hier zie je dat de borst er *vreemd* uit ziet.

Heb je er nog meer fotos van?

Zat je prothese niet gedraaid? Ik kan het niet goed zien zo.. maar ik vind het er verdacht veel op lijken :17:

Ps.. je kan ook een fotoalbum hier aanmaken hè, dan staan je foto's niet voor iedereen zichtbaar.

Mocht je hulp nodig hebben, dan geef maar een gil :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben even goed gekeken en bovenop de drain is 2 mm ruimte. Ze zal idd bovenop de drain hebben bedoeld (ik had mn hoofd er niet helemaal bij denk ik). Helaas kwam mn partner thuis met een slappe catheter met een raar voorwerp eraan :(

Ik zat er zo doorheen dat we niet verder konden. Ik vond het vreselijk eng en ik ben heel slecht voorgelicht (de verpleegkundige moest het nog aan de arts vragen hoe het zat). Ze was de spiegel kwijt dus ik heb niets kunnen zien.

Ik bel morgen met de kliniek en hopelijk hebben ze dan wel de juiste catheters weer. De wond ziet er wel mooi uit (rustig) en er druppelt af en toe wat wondvocht uit (niet veel meer).

Ik ben van mijzelf niet snel angtig of emotioneel, maar nu wel heel extreem. Ik ga eerst even vannacht goed uitrusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@piepke

De chirurg heeft daar iig niets over gezegd (maar miss heeft ze daar niet opgelet. Van voor was het iig niet te zien en de arts heeft het tijdens de december controle nog gevoeld.

Maar het zit wel anders dan hoort! Sowieso klopt de onderrand niet (bovenaan zat het ook te hoog tov de goede borst). Ik dacht dat het raar voelde door de ontsteking van dag 5 en miss meer kapselvorming. De arts zei dat het net zo soepel aan voelde als rechts, heel vreemd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.