Ga naar inhoud

Heel veel pijn in de linkerborst (aanhechting van de spieren en onderkant) + koorts


streetspirit

Aanbevolen berichten

In mijn operatieverslag las je hoe goed het ging. Gisteren was het precies een week geleden en ineens ging het niet zo goed meer. Ik werd wakker met heel veel pijn en er liep wondvocht uit de pijnlijke borst. Later in de ochtend kreeg ik koude rillingen en ik werd ineens extreem moe. Ik ben toen naar bed gegaan. Toen ik wakker werd wou ik naar de wc en mijn partner hielp mij van bed en van de trap af. Halverwege de trap moest ik zitten omdat ik super duizelig werd. 10 sec later begonnen mijn oren te suizen en mijn spieren raakten helemaal verslapt. Ik was heel even weg en toen kwam ik bij. Ik kreeg daarna direct een zweetaanval en ik ben naar de bank toegebracht.

Het ging even beter (ik had toen ibuprofen gehad) en ik ben toen iets gaan eten. Een half uur later moest ik gaan liggen, want ik werd weer slapjes. Ik heb de hele middag en avond op de bank gelegen met koorts (38.7, maar het was aan mijn lichaam te voelen toen al iets gedaald), ik had heel erg veel pijn en ik was erg slap. Om 9 uur kon ik bij de eerste hulp terecht, want de kliniek was te ver weg (daar heb ik wel de hele tijd contact mee gehouden).

Ze konden wat roodheid zien aan de binnenkant van de borst, maar niet noemenswaardig. De aanhechting naar de borst en de klieren van de oksel naar de borst waren enorm pijnlijk. Zelfs zo pijnlijk dat ik moest janken van de pijn omdat ik daar moest liggen (liggen en omhoog komen was te pijnlijk, zelfs met hulp). Ik kreeg en koud verband op en een antibiotica. De kliniek vond het niet zo'n goed idee, maar ik weet dat je niet te lang met een infectie moet wachten en ik had geen vervoer om helemaal daarheen te gaan. Waarschijnlijk kreeg ik daar ook een anti-biotica.

Vanmiddag om 3 uur ga ik met de trein naar de kliniek. Gelukkig ben ik iets aangesterkt en gaat dat wel lukken (er gaat wel iemand mee). Ik weet vanmiddag dus meer!

Woensdag kon ik met gemak uit bed komen (zonder pijn) en ik voelde me prima! Nergens last van, alleen de linkerborst was de hele week al veel meer gezwollen dan de rechter en gevoelloos. Het gevoel komt wel weer terug dus volgens mij gaat dat allemaal prima.

Later meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Je kan iemand even vragen Dextron voor je te halen, dat is met druivensuiker

Dan voel je je minder zwakjes voor devies naar de kliniek vanmiddag

of neem anders wat suikerklontjes mee. Sterkte meis, doe rustig aan!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog bedankt voor de reacties!

Inmiddels gaat het al veel beter, maar nog wel wat pijn tijdens het lopen. Ik voel me iig veeeel beter en ik eet ook gewoon weer als vanouds (gisteren alweer).

Ik kan alleen mijn arm nauwelijks bewegen.

Het is de klier onder de oksel die alle problemen veroorzaakt :( De borstspier zelf is niet echt pijnlijk. De randen van de sportbh begonnen te snijden en dat heeft extra problemen veroorzaakt.Ik trok gisteren even de sportbh uit en vel rode diepe striemen! Zo diep in mijn buik dat ik een extra vetrolletje had (zo leek het). Heel erg pijnlijk dus ik heb een andere bh aangedaan (soort wonderbra). De zwellingen zijn aanzienlijk afgenomen nu.

De eerste dagen zat de bh perfect, maar misschien ben ik vocht vast gaan houden. Iig zat hij veel te strak. Ik heb precies langs de randen nu blauwe plekken en ook mijn bovenbuikspieren zijn helemaal beurs. Had ik dat maar eerder geweten!

Ik maak mijn kuurtje nog even af en ik hoop dat het snel beter gaat. Lopen gaat heel lastig nu omdat ik niet rechtop kan lopen. Mijn nek en rug doen momenteel daardoor ook heel erg pijn, maar dat heb ik ervoor over nu.

Hoe is het strekken van de armen bij jullie gegaan?

Met rechts kom ik met mijn hand boven mijn hoofd uit als ik mijn arm strek. Links kom ik nog niet eens tot mijn heup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat een vervelende situatie voor je:( Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en dat het werkt, wel fijn dat je alweer goed eet.

Lekker veel vitamines naar binnen, goed voor je lijf. :105:

Het strekken van je armen duurt nog wel even.

Bij mij is dat de eerste weken ook niet echt gelukt, nu ben ik al ruim 3 maanden PO, en nu gaat dat allemaal goed.

Ondanks dat dat goed gaat, ben je nog steeds voorzichtig, en als ik iets boven uit de kast moet pakken hou ik meestal met 1 hand nog een borst vast haha...en met bijv scheren onder mij armen sta ik ook altijd krampachtig te doen, en dan denk ik nou Veer doe normaal je kan best strekken :45: beetje beschermingsmechanisme denk ik:)

Het krom lopen gaat straks beter als die blauwe plekken en beurse spieren minder gevoelig worden.

Let wel op dat je niet teveel krom blijft lopen, en probeer wel een klein beetje rechtop te lopen, om ergens anders allerlei pijnen te voorkomen.

Heel veel sterkte en beterschap!

groetjes Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

fijn om te lezen dat je je alweer beter voelt..

Pff...was wel ff schrikken dus. Wel goed dat je toch naar de eerste hulp gegaan bent.

Maar over het strekken van je arm. Ik mocht mijn ellebogen de eerste 6 weken niet hoger doen als schouderhoogte, dus ben voorzichtig daarmee. Je bent pas kort po en zou dat de eerste weken helemaal niet proberen. En dat links moeilijk gaat, dat heeft dus te maken met die pijnlijke klier..

Wel blijven bewegen anders word je helemaal stijf en van dat krom lopen kun je ook weer nare pijntjes in je rug krijgen...

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi even weer een berichtje. Het gaat goed!

Met strekken bedoel ik specifieke oefeningen voor na een borstoperatie. Je hebt ook speciale fysio. Het gaat sinds ik deze oefeningen doe veel beter. Direct erna merkte ik op dat het wat minder verkrampt is en daardoor wat minder pijnlijk. Met strekken bedoel ik niet oprekken, ik ben wel voorzichtig :)

Maar goed, geen koorts meer. Weinig pijn en ik kan aardig rechtop lopen. Hopelijk blijft dit zo! Wel nog steeds een beurs gevoel aan de randen en roodheid aan de binnenkant van de linkerborst. Hier heeft de antibiotica geen effect op gehad helaas.

Even dit stukje gekopieerd, dit advies is voor direct na de OP

Raadgevingen:

1. Strekoefeningen van de spier zodra u voldoende wakker bent:

Vijf maal langzaam de schouders naar achter brengen,

Vijf maal de armen langzaam boven het hoofd brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.