Ga naar inhoud

PiP implantaten


Vlinder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 317
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik word niet geopereert.financiel kan het helaas niet.hebben onverwachts andere kosten gekregen.ja,wil klacht indienen,maar helaas

Zullen ze toch niks ondernemen,vrees ik.

Ik vrees dat ze erin moeten blijven.hoe ik daar mee moet omgaan,weet ik niet.

Uithalen en geen nieuwe,zie ik niet zitten.

Wil die rot dingen eruit.

Klote situatie,vind erg,want wij hebben er echt niet opgevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het sedert gisteren gans mijn medisch dossier via huisdokter,tis wel een copie maar ik heb het,maar omdat ik daar geweest ben in Quan en omdat die vanderlinde zaken doet die alleen dokters mogen doen heb ik klacht ingediend via orde der geneesheren,Ik had nooit de bedoeling om mij daar te laten opereren,ik wou alleen mijn dossier terug.En mijn plastisch chirurg is aan de ene kant blij dat ik daar ben geweest omdat ik nu getuige ben wat ze daar allemaal uitsteken,ik kan het bewijzen en ik weet hoe ze daar handelen.En zou er dan niks aan te doen zijn tegen die vercoutere.Stel dat er vrouwen zijn die destijds geholpen zijn door vercouttere,en quan beweert dat hij daar niet meer werkt,en je komt wakker en die vercoutere staat daar voor je neus.En dan nog maar te zwijgen over de implantaten,welke zouden ze gebruiken,als ze zo goedkoop iets aanbieden 2200 EURO,bij een erkend plastisch chirurg betaal je meer,daar zal wel een reden voor zijn.

Quan is gewoon bedrog.

vercoutere werkt er wel nog! hij belde me 2 weken geleden van daar uit.met de nummer van quan kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom doet belgie niet mee??????

waarom krijgen wij niet ALLES vergoed!

waarom doen onze ziekenfondsen niet méér?

ik heb geen geld voor nieuwe...dus moeten ze eruit,en dan loop ik zonder rond,en dit voelt voor mij ook,alsof mijn borsten zijn geamputeert.

ben zo kwaad dat wij in belgie géén rechten hebben!

dit is discriminatie!wij zijn blijkbaar minder waard dan personen van andere landen!pech tiny,dan had je maar geen belg moeten zijn.

ik wordt gestraft omdat ik in belgie woon!!!!

lees hier beneden even!

De meeste autoriteiten van landen waar PIP implantaten zijn gebruikt adviseren - op basis van de nu bekende informatie - aan de betreffende vrouwen voor onderzoek contact op te nemen met een (behandelend) arts. Vier EU lidstaten stellen nu een vorm van preventief explanteren voor: Frankrijk, Duitsland, Tsjechië en Nederland.

Inmiddels hebben de zorgverzekeraars aangegeven dat het verwijderen van PIP-borstimplantaten en plaatsen van nieuwe implantaten volledig wordt vergoed, ongeacht of er in het verleden bij de implantatie sprake was van een medische of cosmetische reden. Verder zullen zorgverzekeraars onderzoeken of zij de schade kunnen verhalen.

Lees verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hier in Belgie krijgen niks want het uithalen kost niks zei mijn PC;hij zei Belgie zou beter ook iets doen,wij hebben daar niet omgevraagd,en het ziekenfonds betaald wel voor drugsverslaafden en voor mensen die zich te pletter eten en dan een maagverkleining laten doen,en waarom hebben we dan hospitalisatie verzekering,ze komen er zelfs niet tussen voor mijn overnachting,heel erg.WIJ KUNNEN ER NIKS AANDOEN;En als je dan nog zo een dokter hebt als vercouttere die mijn borstlift helemaal niet mooi deed,daar ook nog eens die kosten bovenop,Echt niet eerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hier in Belgie krijgen niks want het uithalen kost niks zei mijn PC;hij zei Belgie zou beter ook iets doen,wij hebben daar niet omgevraagd,en het ziekenfonds betaald wel voor drugsverslaafden en voor mensen die zich te pletter eten en dan een maagverkleining laten doen,en waarom hebben we dan hospitalisatie verzekering,ze komen er zelfs niet tussen voor mijn overnachting,heel erg.WIJ KUNNEN ER NIKS AANDOEN;En als je dan nog zo een dokter hebt als vercouttere die mijn borstlift helemaal niet mooi deed,daar ook nog eens die kosten bovenop,Echt niet eerlijk.

ik heb klacht ingedient bij meldpunt discriminatie.

want het is discriminatie.

belgie geeft ons de mededeling"jullie zijn niets waard voor ons"!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat verslag van de kamer van Nederland ga ik vrijdag as naar volksvertegenwoordiger van de kamer en zal ook nog eens benadrukken dat belgie weer goe bezig is , ze had me wel gezegd haar zeker een maand de tijd te geven vooraleer ik iets van haar terug kon horen , tis nu 3 weken , ewel ze zal nog studie materiaal krijgen

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg van belgie ook honderd keer dezelfde omzendbrief!

tis hun zelfs teveel om een persoonlijke brief te schrijven,"als ik al antwoord krijg"!

ik ben razend!

ben echt wanhopig aant worden.

kmoet men nationaliteit gaan veranderen denk ik!

we zijn zo machteloos en dat maakt me zo boos....

goed van u sandra! ik duim!

alvast bedankt dat jij ook moeite doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhmm .. Hallo allemaal ..

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben Care en ik ben in 2009 geopereerd in het Body and Face kliniek in Maldechem door "dokter" Vercoutere.

Ik weet nieteens of ik zijn naam zo open en bloot mag vernoemen hier maar ach, van mij heeft hij ook weinig overgelaten.

Ik ben een Nederlander, welliswaar in Belgie geopereerd.

Ook ik heb de PIP.

Wist vanaf het begin dat er iets ernstigs mis was met mijn protheses.

MIjn operatie duurde 4,5uur.

Vanwege het feit dat mijn vriend zich zorgen begon te maken over de duur vd operatie, namelijk een eenvoudige borstlift, besloot deze kwakzalver en zijn érvaren´team mij maar vervolgens dicht te nieten omdat ze gewoonweg niet meer wisten wat te doen.

Dit is ook duidelijk te zien aan mijn verminkingen.

Eigenlijk weet ik nieteens WAT ik precies wil vragen hier op dit forum

IK weet dat ik die dingen in me lichaam heb, maar word in Nederland van het kastje naar het muurtje verwezen

Lijkt wel alsof ik inene een Belg ben, omdat ik daar ben geopereerd.

Heeft iemand met name een Nedelander met een soort gelijke ervaring als mij, enig advies voor mij ..

Grtz Care

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en weet helemaaaaaal niet hoe dit allemaal werkt.

IK ben in 2009 geopereerd door Vercoutere.

Niet wetende dat deze hufter een hart/long chirurg was

Achteraf natuurlijk wel, want de doorsnede die hij gemaakt heeft voor een borstoperatie, is volgens mij dezelfde doorsnee als wat hij aanpaste bij een hart-long operatie

Vorig jaar om precies te zijn 06-01-2010 ben ik terug gegaan naar deze kliniek

Ik ben zelf woonachtig in Nederland

Deze zogenaamde chirurg had mij zodanig toegetakeld dat we uiteindelijk met HEEL VEEL aandringen een afspraak hebben kunnen maken

EEnmaal dar aangekomen, was de vogel en zijn kroost gevlogen

Welliswaar in rep en roer want alle bloed, vet, ect resten van ´jullie´ lag open en bloot onder de schutting achter de kliniek.

Ik weet niet wanneer jullie hier zijn geweest, maar na januari 2010 stond dit pand leeg vanwege wanbetaling

Mevrouw NATHALIE CARTON die de slechtste kliniek in jaren op haar naam heeft staan, heeft haar boeltje opgepakt en is onder een andere naam lekker verder gegaan.

Deze hufters denken echt dat ze nooit gepakt zullen worden.

Het moment dat ik voor een gesloten pand kwam te staan en erachter kwam dat ik opgelicht was, heb ik mezelf beloofd dat ik hun dit betaald zet.

Zoveel mensen op dit forum zeggen .. dat wij dan maar niet hadden moeten ....

Dat is makkelijk praten !

Maar wij weten beter en om welke rede we het gedaan hebben!

Diegene die zulke uitspraken maken zijn net zo SLECHT als diegene die ons verminkt hebben!

Maar WHAT GOES AROUND COMES AROUND ..

Tis alleen een kwestie van tijd ..

Hang in there guys

Link naar reactie
Delen op andere sites

En onder welke naam is Nathalie Carton dan verder gegaan ???? Misschien wel interessant om te weten en eigenlijk voor iedereen die gedupeerd werd door hen , ja toch ? sorry maar hier onder de rubiek pip -implantaten zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en ik heb nog NIEMAND een reactie zien plaatsen dat we het maar moeten weten dat we voor b&f kozen , wat op de andere forums gezegd wordt , trek ik me eigenlijk niet aan !!! Ik weet waarom ik daar ging en de fout ligt bij de overheid die betere controles moet uitoefenen op privee kninieken . Wat ik wel weet is dat ik me nooit of nooit meer laat behandelen in een priveekliniek al doen ze het gratis

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhmm .. Hallo allemaal ..

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben Care en ik ben in 2009 geopereerd in het Body and Face kliniek in Maldechem door "dokter" Vercoutere.

Ik weet nieteens of ik zijn naam zo open en bloot mag vernoemen hier maar ach, van mij heeft hij ook weinig overgelaten.

Ik ben een Nederlander, welliswaar in Belgie geopereerd.

Ook ik heb de PIP.

Wist vanaf het begin dat er iets ernstigs mis was met mijn protheses.

MIjn operatie duurde 4,5uur.

Vanwege het feit dat mijn vriend zich zorgen begon te maken over de duur vd operatie, namelijk een eenvoudige borstlift, besloot deze kwakzalver en zijn érvaren´team mij maar vervolgens dicht te nieten omdat ze gewoonweg niet meer wisten wat te doen.

Dit is ook duidelijk te zien aan mijn verminkingen.

Eigenlijk weet ik nieteens WAT ik precies wil vragen hier op dit forum

IK weet dat ik die dingen in me lichaam heb, maar word in Nederland van het kastje naar het muurtje verwezen

Lijkt wel alsof ik inene een Belg ben, omdat ik daar ben geopereerd.

Heeft iemand met name een Nedelander met een soort gelijke ervaring als mij, enig advies voor mij ..

Grtz Care

Je bent Nederlandse zeg je , kijk eens 9 meldingen eerder gepost door Tinywiny er staat daar een omzendbrief van de Nederlandse kamer , lees hem eens , in Nederland word alles vergoed , deze brief telt 5 blz , maar de moeite om hem eens te lezen

Ik heb ook pips , ben geopereerd in b&f in 2008 , ze zijn niet gescheurd en ik ben niet mishandeld zelf 2 versch pc zeggen dat het redelijk gedaan is mijn bv MAAR waar ik kwaad voor ben , schadelijke produkten in me die kunnen scheuren ed en dat dit zo maar kan, vercoutere mocht zijn job niet meer uitoefenen in nederland en vanaf 2009 stond B&F op een zwarte lijst in Nederland , hier in belgie kan dat allemaal. De 1e pc waar ik bij geweest ben is ook nederlander en blijkbaar zijn ze bij jullie veel strenger ? Ik heb nu nog geluk dat er niets mis mee is maar ik doe het niet alleen voor mezelf maar voor zoveel vrouwen die de dupe zijn van wanpraktijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEY Sandra

Care spreekt wel in raadsels,ze zegt precies een jaar geleden toen ze terug ging naar body and face als het die datum is dat er op staat dan is het wel al 2jaar geleden en waarom kan ze dan niet zeggen waar Carton precies werkt ,we hebben al problemen genoeg ,ze is failliet,hoe kan Carton dan terug herbeginnen,wij hier op forum,zeggen niks in raadsels maar vertellen wat we weten dus Care wees aub eerlijk en vertel ons dan alles.We lijden al genoeg,we worden niet eens vergoed,in Nederland wel,wij zouden beter veranderen van nationaliteit.En neen wij moeten het maar niet weten,wij hier (alle mensen die in body and face behandeld werden)hadden toen het volste vertrouwen in die zaak in Maldegem.Vind het maar rare berichtjes van care.Wij zijn ookmisbehandeld geweest.En hier in Belgie doet er niemand iets aan.Vandaag het nieuws gehoord over hoeveel de mutualiteiten uitgeven aan alcoholverslaafden en wij die er niks kunnen aandoen,wij moeten opdraaien voor die kosten,ons lichaam is in gevaar door die pips en niemand doet er iets aan en voor velen van ons is het een grote financiele tegenslag,er zijn mensen die het niet eens kunnen betalen,wat als ze gescheurd zijn en Je kan het niet betalen,dan moeten die pips gewoon in ons lichaam blijven,mooi land é Belgie,En dan gaat care hier beginnen klagen terwijl in Nederland alles vergoed wordt,wij werden ook verkeerd behandeld door Vercouttere,wij ook Care,groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn hier op het forum om elkaar te steunen,vl sterkte aan al die dames met pipprothesen,gescheurd of niet gescheurd,tzijn tijdbommen in ons lichaam,!!!

Voila shemna volledig mee akkoord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Afbreken is makkelijk maar ... en trouwens b&f is gesloten in 2011 en niet in 2010 , juist opgezocht !!!!

grtjs san

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en weet helemaaaaaal niet hoe dit allemaal werkt.

IK ben in 2009 geopereerd door Vercoutere.

Niet wetende dat deze hufter een hart/long chirurg was

Achteraf natuurlijk wel, want de doorsnede die hij gemaakt heeft voor een borstoperatie, is volgens mij dezelfde doorsnee als wat hij aanpaste bij een hart-long operatie

Vorig jaar om precies te zijn 06-01-2010 ben ik terug gegaan naar deze kliniek

Ik ben zelf woonachtig in Nederland

Deze zogenaamde chirurg had mij zodanig toegetakeld dat we uiteindelijk met HEEL VEEL aandringen een afspraak hebben kunnen maken

EEnmaal dar aangekomen, was de vogel en zijn kroost gevlogen

Welliswaar in rep en roer want alle bloed, vet, ect resten van ´jullie´ lag open en bloot onder de schutting achter de kliniek.

Ik weet niet wanneer jullie hier zijn geweest, maar na januari 2010 stond dit pand leeg vanwege wanbetaling

Mevrouw NATHALIE CARTON die de slechtste kliniek in jaren op haar naam heeft staan, heeft haar boeltje opgepakt en is onder een andere naam lekker verder gegaan.

Deze hufters denken echt dat ze nooit gepakt zullen worden.

Het moment dat ik voor een gesloten pand kwam te staan en erachter kwam dat ik opgelicht was, heb ik mezelf beloofd dat ik hun dit betaald zet.

Zoveel mensen op dit forum zeggen .. dat wij dan maar niet hadden moeten ....

Dat is makkelijk praten !

Maar wij weten beter en om welke rede we het gedaan hebben!

Diegene die zulke uitspraken maken zijn net zo SLECHT als diegene die ons verminkt hebben!

Maar WHAT GOES AROUND COMES AROUND ..

Tis alleen een kwestie van tijd ..

Hang in there guys

hallo care,

onder welke naam werkt ze nu????

als je vercoutere zijn naam niet wil noemen,open en bloot...ik noem hem "klojo".

en inderdaad zoals shemna zegt...in nederland wordt alles vergoed.

helaas bij ons in belgie niet...

maar ook voor jou,wens ik heel veel sterkte!

lees eens op het forum"borstenforum .nl".daar zitten de hollandse gedupeerde dames,met veel infomatie

wij zijn minderwaardige mensen,in belgie gelden andere wetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo care,

onder welke naam werkt ze nu????

als je vercoutere zijn naam niet wil noemen,open en bloot...ik noem hem "klojo".

en inderdaad zoals shemna zegt...in nederland wordt alles vergoed.

helaas bij ons in belgie niet...

maar ook voor jou,wens ik heel veel sterkte!

lees eens op het forum"borstenforum .nl".daar zitten de hollandse gedupeerde dames,met veel infomatie

wij zijn minderwaardige mensen,in belgie gelden andere wetten...

Voila martine ,

volledig mee akkoord , zij zegt ook vorig jaar 6 januari 2010 , volgens mij waren we toen 2011, ze is geopereerd in 2009 , dan heeft ze toch wel heeeeeeel lang gewacht vooraleer ze terug gegaan is toch , moch ik weten dat ze mij misgeopereerd hadden dan zou ik toch geen dagen , laat staan weken wachten....., en die uitspraak van bloed , vet ed van jullie lag open en bloot onder de schutting....(bedoelende andere gedupeerde vrouwen van B&F) staat me geeeeeeeeeeeeen beeeeeeeeeeeeetje aan , dit getuigd van zeeeeeeeeeeeer weinig respect naar het' vrouw zijn ' toe, sorry CARE, begin eerst met wat zelfrespect , met duidelijke informatie te geven en niet nog meer verwarring te strooien hier op het forum, informeer je eerst eens degelijk in Nederland vooraleer je uitspraken doet en zoals Martine zegt, hier in belgie zijn we niets, bij jullie wordt alles vergoed!!!!

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

PIP implantaten en onderscheid maken tussen nationaliteiten!

Nederland:

NVPC adviseert ook verwijdering PIP-borstimplantaten

21-12-2011 - NVPC adviseert ook verwijdering PIP-borstimplantaten

Dit bericht is een verklaring van de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie

UTRECHT - NVPC bevestigt standpunt over PIP protheses of M-implants

Sinds de problemen rondom de Poly Implant Protheses (PIP) begin dit jaar bekend werden, adviseert de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) patiënten met PIP-protheses een onderzoek met MRI te laten verrichten.

Belgie:

PIP-implantaten in België:"geen paniek"

21 december 2011

De Koninklijke Belgische Vereniging voor Plastische, Reconstructieve en Esthetische Chirurgie(RBSPS) relativeert de berichten over de mogelijke risico's van PIP-implantaten in België. Ze reageren daarmee op berichten uit Frankrijk waar deze week een vrouw met PIP implantaten is overleden aan ALCL.

belgie:

Onkelinx gaat verwijdering gescheurde PIP-implantaten terugbetalen

10/01 Gisteren maakte minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) bekend dat lekkende PIP-implantaten die verwijderd worden, ook in ons land worden terugbetaald. Volgens nieuwe cijfers zijn er in België meer dan 674 dubieuze borstprotheses van het Franse bedrijf Poly Implant Prothese (PIP) geplaatst.

Nederland:

Verzekeraars betalen verwijderen borstimplantaten

26-01-2012 | Gepubliceerd 14:32

Het verwijderen van de omstreden PIP-borstimplantaten en de plaatsing van nieuwe implantaten wordt volledig vergoed door de zorgverzekeraars.

Dat meldde koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) donderdag.

Zorgverzekeraars kiezen ervoor de volledige behandeling te vergoeden, ongeacht of er in het verleden bij de implantatie sprake was van een medische of cosmetische reden.

Verder zullen zorgverzekeraars onderzoeken of zij de schade kunnen verhalen. Ongeveer 1000 tot 1400 vrouwen hebben in Nederland protheses van het merk PIP.

Eerder adviseerde de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) vrouwen met een PIP-implantaat deze te laten verwijderen, omdat er een grote kans bestaat dat deze gaan lekken of scheuren.

Volgens de zorgverzekeraars is die oproep reden om de gedupeerde vrouwen tegemoet te komen. ,,De hele situatie is voor de betreffende vrouwen al vervelend genoeg", aldus een woordvoerder van ZN. "Zorgverzekeraars willen hen daarbij niet ook nog laten opdraaien voor de kosten van dit alles.”

Belgie:

Wat de terugbetaling betreft, herinnert het RIZIV eraan dat, in geval een implantaat scheurt, de RIZIV-nomenclatuur sowieso in een terugbetaling voorziet. De terugbetaling gebeurt volgens de klassieke regels van de verplichte ziekteverzekering. Rekening houdend met de aanbeveling van de HGR om ook de onbeschadigde PIP-implantaten te verwijderen, zal het RIZIV aan zijn bevoegde organen voorstellen dat zij deze specifieke situatie gelijkstellen aan een gedocumenteerde verwikkeling waardoor ook deze situatie in aanmerking komt voor terugbetaling.

De terugbetaling van de vervanging van de prothesen komt ENKEL in aanmerking als de prothesen initieel geplaatst werden omwille van een medische reden (tubereuze borst, ernstige misvorming of een hersteloperatie na een borsttumor). Voor esthetische ingrepen zal de vervanging ervan in geen geval terugbetaald

Conclusie :

nederland :zorgt voor zijn volk en doet iets!!!!

Belgie: steekt zoals altijd hun kop in het

zand, loopt achter, en doet niets!!!!!

Op mijn identiteitsbewijs staat ”belg”…..

definitie van “belg”..... “trek uwe plan”

Discriminatie is strafbaar in belgie!

Ik ben echt wel blij voor de nederlandse dames en gun het hun van harte!!!!

“ik ga in oktober niet stemmen”!

Ik zou niet weten op wie of waarom, want mijn mening doet er niet toe in belgie!!!!!!!!!!!!!!

Mvg martine surinx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooooo jeetje !

WAt denk je wel Martine.

Met begin eerst wat met zelfrespect!

Wie denk jij dan dat je bent?

Denk je dat IK dit leuk vind.

Sorry dat ik nogal verwarrend overkom, misschien kunnen jullie je eerst bij jullie zelf afvragen, of deze reactie misschien komt omdat ik NET ALS JULLIE ook in een lastig pakket zit!

IK ben hier niet degene die PIP bij jullie heeft ingebracht, IK BEN NET ZO GOED EEN GEDUPEERDE!

En ook ik kan er niets aan doen dat Nederland wel alles vergoed en Belgie NIET!

Als je als Nederlander in Belgie word geopereerd, gelden er andere regels, zoals ik al zei.

Dan moet je terug naar de kliniek waar je geholpen bent, in dit geval b&f dus

Beetje lastig he als deze nietmeer bestaat!!!!

En voor tinywiny ...

IK heb gister Body and Face in Maldechem gegoogled.

Toen ik erachter kwam dat ze waren gevlucht, bestond b&f daar nietmeer

Gister vergeen het pand er weer wel onder die naam en dat andres.

Misschien ligt daar de verwarring, maar op zo een manier afgesnauwd te worden hier op dir forum vind ik toch wel heel erg.

IK ben normaal nooit van de forums, maar ik las een topic van samen staan we sterk.

Nou in dit onderwerp dus niet !!

Anyway, bedankt voor jou lieve berichtje.

En voor Martine.

Behandel JIJ mensen als hoe je zelf behandeld wilt worden!

IPV mij hier te komen afsnauwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.