Ga naar inhoud

afslanken


rox89

Aanbevolen berichten

dank je piepke voor je bericht zo 52 kg kei goed gedaan en hoe heb je dat voor elkaar gekregen

ik denk dat bij mijn het grote probleem is snoepen en drankjes zoete

heb je er ook bij gesport ?

gr

Ik ben er 52 kg mee afgevallen in ieder geval, geen snoep en geen brood, pasta of aardappels.

Inmiddels eet ik weer brood (donkerbruin) en aardappels en pasta (max 2 aardappels, en max 2 opscheplepels pasta of rijst) en dat gaat prima.

Geen brood, aardappels, pasta & snoepjes dus ;)

En nee... ik heb er niet bij gesport. (alhoewel ik rijd wel paard, maar ik heb niet het idee dat dit iets heeft bijgedragen aan het afvallen want dit doe ik al jaren en ik was ook al jaren te dik)

Als je weet dat je zoete drankjes drinkt en (te)veel snoept, dan kom je al een eind als je dit laat.

Mijn vriendin dronk heel veel cola, als ze savonds na 20.00 uur niet meer eet, en ze laat de cola staan valt ze ook af. Dus het kan relatief makkelijk, maar dat gaat dan niet om 10 tallen kilo's.

Momenteel ben ikzelf weer bezig omdat ik na de borstvergroting 5 kg was aangekomen.

Deze keer eet ik wel brood en aardappels maar minder.

In grove lijnen:

ochtend 2x bruin brood met mager beleg

tussendoor fruit

middag 2x bruin brood of crackers met mager beleg

tussendor fruit of volkoren koek

avondeten max 2 aardappels, groenten en 100gr mager (liefst gegrild) vlees

savond laat : cracker met mager beleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 201
  • Created
  • Laatste Reactie

Geen brood, aardappels, pasta & snoepjes dus ;)

En nee... ik heb er niet bij gesport. (alhoewel ik rijd wel paard, maar ik heb niet het idee dat dit iets heeft bijgedragen aan het afvallen want dit doe ik al jaren en ik was ook al jaren te dik)

Als je weet dat je zoete drankjes drinkt en (te)veel snoept, dan kom je al een eind als je dit laat.

Mijn vriendin dronk heel veel cola, als ze savonds na 20.00 uur niet meer eet, en ze laat de cola staan valt ze ook af. Dus het kan relatief makkelijk, maar dat gaat dan niet om 10 tallen kilo's.

Momenteel ben ikzelf weer bezig omdat ik na de borstvergroting 5 kg was aangekomen.

Deze keer eet ik wel brood en aardappels maar minder.

In grove lijnen:

ochtend 2x bruin brood met mager beleg

tussendoor fruit

middag 2x bruin brood of crackers met mager beleg

tussendor fruit of volkoren koek

avondeten max 2 aardappels, groenten en 100gr mager (liefst gegrild) vlees

savond laat : cracker met mager beleg.

:53: dank je voor je info

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ingrid en Parkiet: doet heel julllie gezin mee met 'vegetarisch zijn' of kook je altijd apart, en koop je dus echt apart dingen voor jezelf?

Ik vind het heel nobel van jullie om deze levensstijl aan te nemen, dikke respect.

Hey Piepke,

Thanks! :D

Ik woon nog thuis en ben samen met mijn zus vegetariër.

Mijn vader eet wel vlees maar als ik kook (zo'n 3 dagen per week) maak ik geen vlees klaar, dat moet hij dan zelf doen maar meestal neemt hij ook genoegen met een maaltijd zonder vlees. Als iemand anders kookt dan maken ze soms wat voor mij klaar (groentenburger oid) en soms niet, hangt van het gerecht af. Er wordt wel altijd rekening gehouden met de rest van het gerecht, bijvoorbeeld vegetarische nasi pakjes / pastasaus / jus e.d.

Veel succes met afvallen!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik ben hier thuis als enige vegetariër, ik maak wel het vlees voor man/zoon klaar trouwens. Ik kan dat dus niet zo lekker omdat ik zelf er niets mee heb en niet proef enzo. Wij eten veel eenpans, zoals pasta met groenten enzo, en dan bak ik kippeblokjes b.v. apart en doe die nadien op t bord erop. En voor mij soms iets vegetarisch. Maar ook eten de mannen hier ook weleens gerechten zonder vlees, ligt eraan of er b.v. ook kaas in is verwerkt. Ik vind t niet zoveel meer moeite, om iets geheel vegetarisch klaar te maken, en nadien het vlees toe te voegen voor hun.

Maar ik vind t gewoon de normaalste zaak van de wereld, omdat we het al zo lang zo doen natuurlijk (ik ben bijna 40). Dat is net als dat afvallen, zeggen de mensen ook, wa super enzo... maar dat ging geleidelijk aan, dus ikzelf zie dat niet zo, t zijn mensen die je een tijdje niet gezien hebben die het dan heel erg opvalt natuurlijk. En ik ben het ritme van t gezond eten, en de gezonde producten kiezen etc. nu ook gewoon zo gewent dat ik er geen moeite meer mee heb. En dat is ook waar het om gaat met je lijntje te behouden denk ik. Het jezelf gewoon maken, en niet steeds met lijnen/dieten bezig te zijn. Ik denk er niet eens meer zo erg bij na (moet toegeven dat ik wel elke dag op de weegschaal sta, dat is gewoon een verslaving). Als ik eens een paar feestjes ofzo heb gehad dan laat ik het nu niet tever komen en doe ik een paar dagen daarna ietsjes strenger, en dan weer gewoon terug in t ritme.

Ik volg nu zo'n beetje de richtlijnen vanuit dat boek van Amber Albarda (niet zo streng hoor, maar wel zo weinig mogelijk bewerkte producten, zo min mogelijk suikers), en ben ook al weer wat kilo's kwijt, woog nu 66.5. Maar dat kan ook wel spierafname zijn hoor, na een 5 weken niet te hebben gesport! Ik mis dat dus echt gigantisch, 20 februari begin ik weer rustig aan, joepie!!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook weeer bezig met afvallen en ik ben begonnen met het 17 dagen dieet van dr Mike moreno. Dit is ook veeel minder koolhydraten eten en meer eiwitten.

Mijn schema van vandaag.

Ontbijt: roerei van 2 eieren, vers fruit, kop groene thee

Lunch: Grote groene salade met kip of tonijn, groene thee,

Diner: Gegrilde kip met veel groenten voor mij vanavond snijbonen.

Tussendoortjes : yoghurt met suikervrije jam of ander probiotcaproduct en een stuk fruit.

Dit doe je dus 17 dagen is cyclus 1 en dan heb je cyclus 2 is verbeteren, cyclus 3 veranderen , cyclus 4is volharden.

Ingrid vraagje waar haal je Truvia? Hier in nederland wordt dat niet verkocht?

Ik heb ook het cambridge dieet gedaan, en ja je valt er snel mee af maar ik merk dat je snel weer in je oude gewoontes valt. Ik heb dit boek nu gekocht om te kijken of ik mijn hele leefstijl aan kan passen. Ik denk namelijk dat ik teweinig eet. Ik ben geen snoeper of snaaier maar houdt wel van brood en aardappelen etc. Dus ik ga kijken of ik dit kan veranderen.

Het appeltje uit de magnetron heb ik al uitgeprobeerd hahah, lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Jayro,

Bedoel je stevia? dat koop ik hier bij de Delhaize, in Nederland weet ik niet waar ze dat verkopen, waarschijnlijk wel in natuurwinkels? Ik koop in Nederland in de natuurwinkel wel veel lekkere producten die hier weer moeilijk te vinden zijn, b.v. rode quinoa, bruine basmatirijst, amandelmelk, rijstecrackers uit volle rijst (dus met vezels), rijstecrakers met quinoa etc, ik vind t zalig om in zo'n winkel rond te neuzen ;-) Hummus is ook zalig, is een puree van kikkererwten met kruiden, supergezond ook voor op je volkorenboterham met wat preischeutjes!

Vanavond eten we weer lekker aardappeltjes uit de actifry, vind ik ook altijd zalig!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid,

Ja dat bedoelde ik hahah, maar ik zag op internet dat albert heijn het ook schijnt te verkopen. Ik ga daar vanmiddag eens kijken. Ik moet nog wel even wennen aan al die nieuwe dingen van de meesten had ik zelfs nog nooit gehoord.

Ik moet ook nog wat creativiteit vinden in het maken van lekkere gerechten. In het boek staan er ook wel een paar. En ik ga eens uitzoeken waar hier de natuurwinkel staat. Ik merk wel dat mijn hoofd echt verslaafd is aan koolhydraten, ik heb echt geen honger maar mijn hoofd denk wel de hele tijd ow laten wij eens gaan eten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed hoor Ingrid en Parkiet dat jullie een fijne middenweg hebben gevonden om het in je gezin toe te passen op een relatief handige manier.

Hier was er vanmorgen weer een half kilootje af dus ik ben happy. Ik ben sinds gisteren ook gestopt met roken dus ik moet even zien hoe het zich ontwikkelt.

Maaaaar anderzijds vind ik lijnen en niet roken ook wel weer makkelijk op een bepaalde manier. Extra eten mag niet, en roken ook niet. Als je eenmaal in de discipline zit van 'mag niet' gaat dat op de 1 of andere manier best redelijk.

Jayro.. succes met je nieuwe dieet! Klinkt goed in ieder geval :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey iedereen

Ik zou ook graag wat vermageren, niet perse afvallen maar vooral een strakkere buik willen. Sinds ik ben gestopt met roken, begin ik meer en meer te eten!

Wat het beste helpt, is gewoon

- stoppen met snoepen

- Minder eten

- Veel fruit en groenten

- en sporten!!! (-> Zwemmen is echt een supersport om af te vallen en nog leuk ook! Zoek een vriendin die wel mee wil gaan, en zo kan je elkaar erin steunen :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahhh mii8 komt goed gewoon door gaan, bij de een gaat het snel en bij de ander wat langzamer. Zoals bij mij. :)

Thanks Piepke we gaan er voor. Sporten doe ik weer, heb lang blessures gehad maar nu kan ik rustig aan onder begeleiding van de sport fysio weer wat doen. Heerlijk.

Vanmiddag een kwark gegeten met verse aarbeien en bessen, erg lekker. Vanavond kip uit de oven met een salade. Super !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik doe mijn best ;)

@Lins: Zijn die pillen van jou iets ?

Ik slik nu die pillen van Bloem, en ik drink alleen nog maar light drinken, suiker zonder thee, koffie met zoetjes en water.

Ik eet geen lekkere tussendoortjes meer en ik eet ongeveer om de 2 uur iets. en ik doe buikspieroefiningen savonds voor het slapen gaan.

En nog lukt het niet :( Wat doe ik nou weer verkeeerd......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lady's even mijn update: Er is nu 6,5 cm bij van mijn heupen af en 4cm bij mijn bovenbenen!

Sinds ik drie weken geleden mijn droomman (weer) tegen ben gekomen nemen de vlinders zoveel plaats in mijn buik, dat ik helemaal niet meer aan eten denk, hihi!

In kilo's van 60,5 kg naar nu 53 kg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pinky ik zit met hetzelfde als jij; wil niet afvallen maar mijn buik wat platter!

Sta nu tegenwoordig zoveel mogelijk op de wii fit om de oefeningen te doen, maar of dat echt genoeg is..

Hoor graag tips & trics van degenen die er DE oplossing voor hebben.

@ Ingrid & Parkiet: Wat goed dat jullie vegetarier zijn, ik ook en het is altijd leuk om

medestrijdsters te 'ontmoeten'. Ik heb het boek een tijd geleden in dit topic volgens mij

ook ter sprake gebracht (eet jezelf mooi slank en gelukkig )

Het is idd een superboek om veel te weten te komen over een gezonde levensstijl

en het vegetarisme promoot :49:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pinky ik zit met hetzelfde als jij; wil niet afvallen maar mijn buik wat platter!

Sta nu tegenwoordig zoveel mogelijk op de wii fit om de oefeningen te doen, maar of dat echt genoeg is..

Hoor graag tips & trics van degenen die er DE oplossing voor hebben.

@ Ingrid & Parkiet: Wat goed dat jullie vegetarier zijn, ik ook en het is altijd leuk om

medestrijdsters te 'ontmoeten'. Ik heb het boek een tijd geleden in dit topic volgens mij

ook ter sprake gebracht (eet jezelf mooi slank en gelukkig )

Het is idd een superboek om veel te weten te komen over een gezonde levensstijl

en het vegetarisme promoot :49:

*** Haha, Senna, DE oplossing voor een platte buik, een buikwandcorrectie (geintje, alhoewel mijn buik mooi plat is geworden hihi). Maar nee... je kunt helaas niet plaatselijk afvallen, als je gewicht verliest dan gaat dat over je gehele body. Alhoewel ik bij mezelf wel merk dat het er het eerst af gaat daar waar het het laatst is bijgekomen. Je kunt natuurlijk wel gerichte training doen voor je buik, en als je minder vetpercentage krijgt zie je dan wel de onderliggende spieren, dus het ziet er allemaal wat strakker uit. Ikzelf doe de CX training van LesMills op de sportschool, dat is een (hele zware) 30 minuten durende training die helemaal gericht is op de core (dwz het gedeelte van onder de borst tot onder de billen). Ik heb sinds ik die training volg echt als je omhoog komt vanuit ligpositie dat er een heel bultje omhoog komt van spieren zegmaar. Dus niet echt een sixpack, maar je kunt de lijnen zo'n beetje zien, dat vind ikzelf wel mooi.

Ja, dat boek van Amber Albarda is wel super, soms wel wat extreem vind ik, maar gewoon datgene eruit pakken wat jouw aanspreekt. Ik vind t vooral goed uitgelegd allemaal hoe alles werkt in je lichaam, want iedereen kan wel tegen je zeggen: je moet geen suiker nemen dat is slecht voor je, maar als je zelf begrijpt waarom dan zal je het veel beter kunnen laten!

@ Linny, zo jij gaat goed joh! Leuk ook dat je zo verliefd bent!

@ Mii, voor jou balen dat het met jou niet zo goed gaat met afvallen.. al wel goed dat je met al de suikerhoudende drankjes gestopt bent. Ik weet niet wat je anders fout doet. Probeer zoveel mogelijk complexe koolhydraten te nemen (dwz volkoren of roggebrood, zilvervliesrijst, volkoren pasta etc.) min. 2 en max. 3 stuks fruit per dag, een halve liter mager zuivel (kwark zit veel eiwitten in), veel groenten en geen dessert, maar een bak magere yoghurt met een stuk fruit later op de avond bijvoorbeeld. Tussendoor eens een gekookt eitje, of een klein handje met noten (walnoten, amandelen, hazelnoten, als ze maar ongebrand en ongezouten zijn, een stuk of 6 ofzo). Een volkoren cracker met philadelphia-light, een kom zelfgemaakte soep.

Als je die richtlijnen zo een beetje aanhoud, en dan ook voldoende beweging hebt (neem ipv de roltrap de gewone trap, stap stevig door, indd. die buikspieroefeningen etc.) dan moet het er toch wel afgaan! Niet minder gaan eten, want dat is wat veel mensen dan doen, en dan leg je je stofwisseling stil en ik zie veel klanten van me die dat probleem hebben, dan ben je veel verder van huis! Volhouden hoor meis.

Groetjes van Ingrid.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja dat fruit doe ik niet, maar is dat nou zoveel beter om af te vallen ? Ja ik weet dat het gezonder is, dus als je honger hebt dat je beter fruit kunt pakken...

Ik eet eigenlijk na het avond eten in de avond niks meer.. Is dit dan wel prima?

En ik eet in de middag al optimel kwark 0% vet... Dus het moet toch nu echt wel lukken!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

ik neem fatburner-pillen zoals Adipokill .

Dat zijn voedingssupplementen die je vetten verbranden, je energie geven,je stofwisseling verhogen en je eetlust remmen.

Ik heb een paar verschillende soorten thuis,de een wat harder dan de andere, Adipokill is licht en kun je makkelijk doseren.

Neem ik niet altijd,nu het weer wat beter wordt bijvoorbeeld ben ik weer begonnen,ik ga het nu weer opbouwen voor een aantal weken en combineer het met een beetje fitness.

Zolang je er verstandig mee omgaat en het verantwoord gebruikt is het niet schadelijk voor je lichaam. En natuurlijk wel een beetje opletten wat je slikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel,ze werken heel goed!

maar zoals ik al zei,je moet echt een beetje zoeken wat het beste is,ik heb hier pillen als ik er één van neem word ik super actief, ( ENDOBURN) (die neem ik als ik moet poetsen en sporten haha) en ik heb pillen die voel je bijna niet maar je hebt de hele dag geen honger (ADIPOKILL) . Ik heb zelfs welke die kun je 's nachts nemen ,(Lipotrophin Am-PM) dus er is voor elk wat wils.

Goed drinken, gezond eten en een beetje sporten en je ziet de kilos eraf vliegen!

Altijd verantwoord gebruiken dus,maar dat is met alles he.

Ow en nog iets,koop nou niet die dingen van de tuinen of de kruidvat of zo,als je iets degelijks wilt moet je het kopen bij een voedings-supplementen winkel voor fitness, zoals http://www.bodystore...fatburners.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Dames wordt er nog op de voeding gelet :48: ???

Met dit warme weer merk ik weer dat er wat van die buik af moet. Ik ben vorige maand geholpen (bv) en ben heerlijk bijgekomen van de operatie. Met heerlijk bijkomen bedoel lekker uitgerust en veelste veel gegeten. Het stomme is zoals ik ook bij andere vrouwen lees is dat dit met name op mijn buik aankomt. Ik wil hiervan af!!! Over twee weken mag ik weer gaan sporten. Maar wil vooral ook op mijn voeding gaan letten. Alle extra's laat ik nu al staan. Loop het extra als dit kan. Hebben jullie nog meer tips?

En zijn jullie zelf ook druk bezig?

Ik ben 1.74 lang en weeg 64 kg (- 2 maal 260 cc uiteraard :46: ) Mijn streven is 60 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.