Ga naar inhoud

afslanken


rox89

Aanbevolen berichten

  • Reacties 201
  • Created
  • Laatste Reactie

Dames, de datum van de ostheopaat was verzet, maar ik ben afgelopen woensdag geweest.

Ik moest op de tafel gaan zitten, en hij ging wat met mij heen en weer wiebelen. Toen kon hij al zeggen waar mijn zwakke punten zaten!

Ik moest gaan staan en mijn benen krom doen. Hij zag dat mijn rug en bekken niet helemaal recht waren. Daarna moest ik terug op de tafel liggen en bewoog hij nog wat ledematen. Nadat hij alles uitgezocht had, kraakte hij mijn schouderbladen en mijn nek. Dat was een akelig gevoel! Het deed helemaal niet pijn, maar ik hoorde wel een harde knak. Daarna voelde ik me heel ontspannen en kon ik alles goed bewegen!

Ik moest weer gaan staan en mijn benen krom doen. Hij vond het er al beter uitzien.

Toen hij alles los had gemaakt, ging hij aan de slag met mijn spastische darm. Hij duwde zijn hand op mijn darm en duwde héél hard. Ik werd er bijna misselijk van... Daarna moest ik gaan zitten en kwam hij achter mij staan. Hij zette zijn hand in mijn buik en begon met zijn vingers te "graven". Hij vertelde dat hij onder mijn mild en maag wilde komen om het los te maken. Pfffffffffffff dat deed zeer!! Ik deed mijn ogen dicht en begon heel geconcentreerd door mijn neus in te ademen en door mijn mond uit.

Net toen ik aan wilde geven dat het té pijn deed, stopte hij en zei: "genezen!" Kom over 2 weken nog maar eens terug dan geef ik een nacontrole.

Ik naar huis, en ik voelde door mijn hele buik een soort getik. Dit duurde een paar uur. Ook verloor ik flink wat "valse lucht".......

Nu, 2 dagen later, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de afgelopen dagen helemaal geen last heb gehad van mijn buik. En ik heb gisteren nog wel een stukje slagroomtaart op!!

Tijdens het avondeten hoef ik mijn knoop en riem niet meer los te doen. 'Savonds is mijn maag niet opgezwollen en is mijn buik nog gewoon plat. Zelfs mijn vriend valt het op!

Als ik terug denk aan de afgelopen dagen ontdek ik dat ik zelfs 'smiddags, na het eten, geen last had! Terwijl ik van te voren elke dag met een dikke, harde buik liep.

Tot nu toe werkt het dus perfect! Ik hoop dat dit zo blijft, maar ik heb al op andere sites gelezen dat sommige meiden er maar een paar dagen plezier van hebben.. ik wacht af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha gekke meiden...je borstvergroting van je gewicht aftrekken.........das echt zwaar tussen jullie mooie oortjes. Menn ik heb al 14 jaar bv...zou echt niet weten wat die dames wegen hoor. Ik hoor hier gewichten voorbij komen en dan nog moeilijk doen over iets meer gewicht door je b.v....das nie echt gezond he dames.

Maar goed, toen mijn gewicht nog het allerbelangrijkste in mijn leven was, had dat ook een actie van mij kunnen zijn hoor :82:

Ben ook aardig afgevallen tussen de bv van 11 mnd geleden en nu, maar boobies zijn exact hetzelfde gebleven hoor :101: alleen omvang onder wordt steeds minder, borsten niet

weet je wat ik echt erg vond.....na eerste 2 weken na de bv.....al dat vocht...nonderju......daar werd ik zwaar ongelukkig van.

@meloentje.......meis je bent prachtig met je 51 kilo!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey rox als je snel kiloos wil af vallen dan moet je het ei dieet doen. Doe je een week en 5 kilo ben je kwijt. Heb ik van april ... Maar het werkt. Ik woog na de zwangerschap 70 kilo met 1. 73 dus daar moest wat af zit nu op 64 kilo en eet weer normaal. Ik had misschien ook wel 60 willen wegen maja ik ben 38 en heb 3 kinderen gebaard dus moet er maar gelukkig mee zijn. Oh en ik zou die kilo van de Boobs er ook af trekken hoor. Hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey rox als je snel kiloos wil af vallen dan moet je het ei dieet doen. Doe je een week en 5 kilo ben je kwijt. Heb ik van april ... Maar het werkt. Ik woog na de zwangerschap 70 kilo met 1. 73 dus daar moest wat af zit nu op 64 kilo en eet weer normaal. Ik had misschien ook wel 60 willen wegen maja ik ben 38 en heb 3 kinderen gebaard dus moet er maar gelukkig mee zijn. Oh en ik zou die kilo van de Boobs er ook af trekken hoor. Hahaha

wat is dat ei dieet precies??

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ caatje: Dat klinkt echt goed!!! Ben benieuwt of het de komende tijd blijft, want dan ga ik ook eens een bezoekje brengen aan de osteopaat ;)

Hier 1,9 er alweer af :) Nog 1 te gaan, ff strak trainen en dan ben ik weer blij :D

Ben ik weer vakantie/zomer proof lol :154:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat mag je schijnbaar niet te vaak doen inderdaad...

Haha herkenbaar! Hier komt nu ook alles los (en nog steeds geen pijn ofzo)

Ik ga naar Jan Spooren in Lommel (Belgie)

Hij behandelt ook professionele motorcrossers (die wonen bijna allemaal in Lommel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow das toevallig dat je die kent! Haha!

Maar Hamont is toch niet zo veel minder ver? Of scheelt het voor jou precies genoeg?

haha ook zo herkenbaar, ik voel me ook helemaal op m'n gemak bij de man. Hij mag me lekker vastpakken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

das toch nie gezond joh....5 kilo in 1 week? en hoe lang voor de 5 er weer aanzitten? Ik volg het dukan dieet, ook met muchos eiwitten maar val echt geen 5 kg af hoor. ik ben er bijna 2 afgevallen in 1 week en dat vind ik eigenlijk al teveel.

kan je vertellen dat die eieren echt je...uit komen na 3 dagen bah bah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na mijn BV nog 4 kilo afgevallen en dit ging prima met de BV.

'Probleem' bij mij was dat ik al slank was en nu dunner werd dat ik mijn ribben kon zien tussen mijn nek en mijn borsten, waardoor bij mij de siliconen heel duidelijk zichtbaar werden. Ben nu weer een beetje aanegkomen en nu is dat weer veel minder te zien.

Ik vind dat Sonja bakker erg goed helpt! Dit is trouwens wel erg kort dag om nog zoveel af te vallen. Maar met haar 'dieet' (ik vind het meer gezond eten als een dieet) val je in het begin goed af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik ben met de studie voor gewichtsconsulente bezig (en ben zoals de meesten hier weten zelf bijna 80 kilo afgevallen). Mijn tip is om liefst niet te streng te gaan dieten. Dat helpt alleen op de korte termijn. Natuurlijk vliegen de kilo's eraf, maar... doordat je je verbranding (metabolisme) eigenlijk gaat stilleggen zal je steeds moeilijker gaan afvallen, en zodra je meer gaat eten komt het er weer bij, plus dat je waarschijnlijk zwaarder gaat wegen dan dat je voordien was..(het zgn. jo-jo-effect).

Zoals ik het heb gedaan, gewoon normaal eten, ik eet smorgens een kom brinta, of 2 volkoren boterhammen met mager beleg, tussendoor een stuk fruit of een vitalinea yoghurtje 0%vet. Als lunch weer 2 volkoren boterhammen (eet er nu 3 omdat ik op gewicht ben), dan smiddags ook weer een tussendoortje (om je verbranding stabiel te houden), fruit of magere yoghurt met wat zoetstof (tagatesse), of een klein koekje, als t maar niet meer dan 100 kcal is. Savonds let ik op de koolhydraten, dus veel groenten en sla, en weinig aardappelen, rijst, pasta. ik ben zelf vegetarisch, maar daar zou je dan een stukje van ongeveer 125 gr. mager vlees of vis kunnen nemen. Dan in de avond nog een gezond tussendoortje, en over de hele dag proberen om je liter water te drinken. Je halfvolle of volle melkproducten vervangen door magere, dat scheelt ook alweer.

Owja, en nog een goede tip vind ik de actifry. Ik weet niet of jullie dat kennen, de pan van tefal om gezonde frietjes te kunnen bakken met minimaal vet. Hier vindt iedereen die frieten lekkerder dan uit de friteuze. Je kan er ook kippenboutjes vetvrij in bereiden (komt zelfs veel vet uitgelopen), of groenten in doen, blik gepelde tomaten en kruiden erbij en je hebt verse pastasaus.

En tip 2: een appeltje in schijfjes snijden, daar beetje zoetstof en kaneel op doen, anderhalve minuut op vol vermogen in de magnetron, en dan lekker in de bank je schaaltje leegpeuzelen, lijkt echt op het binnenste van appeltaart, en met alleen de calorien van de appel!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Yep helemaal zelf! Ben eigenlijk niet eens bewust begonnen met lijnen ofzo. Ben gaan werken omdat we ons huis niet verkocht kregen en dus met 2 hypotheken zaten. Door dat werken begon ik eigenlijk al af te vallen omdat ik voorheen niks deed dan wat huishoudelijk werk (was depressief). Een vriendin vroeg me toen mee te gaan hardlopen. Ik dacht dat ik het nooit zou kunnen, maar toch geprobeerd, achteraf in de polder, zodat niemand me zou zien (iemand van 125 kilo te zien hardlopen... alhoewel ik dan wel dacht, ik doe het maar mooi, jullie kunnen het niet ;-) Rond de 100 kilo zei een kennis van me dat ze van bodypump zo strak werd. Ik durfde eerst niet goed naar de sportschool, zag al allemaal van die hele slanke dennen in mooie pakjes lopen, en dan ik ertussen... maar toch doorgezet, en mijn oordeel bleek alweer een vooroordeel te zijn. Kwam in een groep terecht met aardige meiden, en een supermotiverende leuke lerares. Toen bleef ik zo iedere week wel een kilo afvallen, en nu ben ik zo anderhalf jaar ofzo op gewicht (tussen de 66 en 68 kilo, ben 1.73 lang), op mijn zwaarst schat ik me rond de 145 kilo, mijn weegschaal begint pas bij 140 en ik was al een tijdje op mijn eten aan t letten alvoor ik erop pastte. Nu doe ik nog min. 3 keer per week bodypump, en soms een rpm les of even op de loopband lopen of buiten in de vakanties, en kan zo mijn gewicht heel goed onder controle houden. Zodra de 70 nadert op de weegschaal gaan de alarmbellen af en zorg ik dat er weer een paar kilo afgaan. Zo houd ik wat speling voor feestjes enzo ;-)

Het nadeel was dus alleen al die losse huid, want die rekt niet meer terug na zoveel gewichtsschommeling. Vorig jaar sept. heb ik een buikwandcorrectie en borstlift gehad, en a.s. sept. heb een consult om een arm-en dijbeenlift af te spreken, spannend dus weer dan! Zo ff mijn verhaal :-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw ingrid inderdaad respect dat je gewoon bent gaan hardlopen met je overgewicht en de sportschool in bent gegaan!

Ik pump ook 2-3 x per week. Vind dat prima te doen en een uitdaging af en toe gewicht te verhogen aan de stang.

Sinds ik weet wat mijn operatiedatum is ben ik wel wat extra aan het afvallen.

ken je het eiwitdieet?

ik drink 5 eiwitshakes (soya melk 150 ml en 100 ml water en 25 gram eiwitpoeder) per dag en bij de lunch 1 volkoren boterham met rookvlees, rosbief of filet amercain.

Bij het avondeten verschillende groente gebakken of uit de oven met een beetje kruiden.

Zo eet ( of drink ik) elke 2,5 uur.

Ik ben al 3,4 kilo afgevallen in 1 week.

Vind je dat te snel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hoi Esther,

Als t voor jou werkt is het goed, toch? Je moet alleen wel goed uitkijken dat je de hervoeding goed doet. Dus je zult wel een schema hebben dat je geleidelijk koolhydraten moet gaan toevoegen als je (bijna) op gewicht bent. Als je dat niet doet zul je zodra je weer koolhydraten gaat eten dat gelijk opslaan als vet. Daarmee uitkijken dus, en geleidelijk toevoegen dan is het geen probleem! Ikzelf heb heel veel dieeten geprobeerd, en het hielp mij alleen altijd op de korte termijn om daarna nog weer dikker te worden. Het nadeel van dieten is dat je eigenlijk niet je levensstijl aanpast, en daar wringt de schoen meestal. Om blijvend resultaat te boeken moet je gewoon heel die levensstijl omgooien, maar bij jou hoeven er waarschijnlijk maar een paar kilo af? Dat is ook weer wat anders dan heel veel kilo's natuurlijk. En je sport al lekker dus dat zal vast helemaal goed komen! Leuk he die pump! Binnenkort komt de CX30 bij ons op de sportschool, 30 min. keiharde training voor je core, lijkt me helemaal top! (Wil zo wel 2 van die lijnen kweken op mijn buik ;-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow wow en nog eens wow ingrid!!!! een diepe buiging voor jou!!!

bodypump...het spookt al jaren door mijn hoofd, maar ik heb nooit de stap genomen om het te doen. Het lijkt mij zo vreselijk zwaar! Ik train 4x per week cardio en kracht in de sportschool. Miss toch echt eens een proeflesje nemen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

argggg...had ik nou maar niks gezegd. Inmiddels 6 dikke kilo's afgevallen, maar dus ook mooi een stuk borstomvang kwijt he grrrr. Van 97 naar 94 cm!!! vlg manlief kwam het vast van mijn rug af ipv mijn borsten;) de optimist!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.