Ga naar inhoud

afslanken


rox89

Aanbevolen berichten

  • Reacties 201
  • Created
  • Laatste Reactie

*** Leuk dat jullie iets aan de tips hebben, Piep, dat appeltje uit de magnetron is lekker he! Ik weet niet of je van zalm houd? Ik doe hier weleens stukjes zalm (neem ik zo'n moot uit die diepvries) in een schaal, daar een scheut magere yoghurt over, en een paar lepels mosterd erdoor. Dat ook een paar minuten in de magnetron zodat de zalm gaart, en dan heb je gelijk je mosterdsausje, en zonder vetstof bereid. Dit vinden ze hier superlekker voor bij brood. (ikzelf eet t niet, want ben vegetarisch :-)) De soepjes maak ik echt heel vaak, echt met alleen de groenten en dan mixen, als lunch vind ik dat zalig, doe ik dan ook dikwijls een geroosterde boterham bij, en die opsmeren met alprosoya-light en dan van die kruiden uit een molen erover (en zout en peper), en dat sop ik dan in de soep. Heb je geen beleg op je brood nodig, en is erg lekker!

Dat sporten helpt er ook heel erg aan om het allemaal sneller te laten gaan, want inderdaad, spieren verbruiken veel energie, zelfs in rust, dus wanneer je slaapt. Ik raad mijn klanten dan ook altijd aan om krachttraining te doen, iedereen denkt dat cardio is om af te vallen, als je je maar moe maakt dan val je af denkt men. Maar het is ook een kwestie van meer spiermassa opbouwen, zo verhoog je je stofwisseling gewoon enorm! Ik heb dat zelf heel erg ervaren toen ik begon met de bodypump, je bouwt daar best snel spiermassa mee op, en toen viel ik met gemak een kilo per week af (ok, ook je eetpatroon erbij aanpassen natuurlijk he!). Nu kan ik best veel eten zonder ervan aan te komen, komt ook door de spiermassa, die is bij mij meer dan de vetmassa, en dan is je stofwisseling hoog.

Jullie gaan wel goed ey!! Ga zo door hoor meiden.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 Kg eraf :43: :43:

Ik probeer om niet dagelijks op de weegschal te staan, maar het is een gewoonte van al jááren geworden.

Inrid... jaaa ik zal het eens proberen, ben geen visliefhebber, maar zalm ziet er wel lekker uit, en sta open voor iedeen, dus wie weet :D

Die soep was echt heel vies.... zal het wel volledig fout gedaan hebben als ik jou verhaal zo lees. Ik had paprika, courgette en preiringen (geen tuinkruiden maar bouillonblok) en op een klein laagje water. Brrrr het rook en smaakte naar zand hahahaha en jaaaaaa in had echt de groenten schoongewassen :P

Zou niks fout aan kunnen gaan toch? Maar nee... kon het niet opbrengen om mijn kopje op te eten en ik ben echt geen pitsert met eten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Amaai, 3 kilo al op een paar dagen tijd, super!

Ik weet niet wat je verkeerd hebt gedaan aan de soep. Ik doe b.v. courgette in stukjes snijden, een gele paprika erbij in stukjes, dan net onder water en dan zo'n bouillontablet erbij van Knorr voor pasta (tuinkruidensmaak is dat, met olijfolie), dat gaar koken in een minuut of 10 en dan met de staafmixer erdoor. Ik vind t wel heel lekker, en man en kind ook, maar het kan zijn dat jij het niet lekker vind. Misschien dat er toch wat zand in je prei heeft gezeten ofzo?

Merk je het al aan je kleding nu, dat het wat losser begint te zitten?

Groetjes van ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm... ik had een rode paprika :97:

Daar hebben we de boosdoener al ahahahaahaha!!

Mijn kleding gaat nog niet losser zitten, ik draag altijd "One size fits all" hahahahah Heb veel van die lycra elastische spullen.

Maar met de hand voel ik wel dat mn buik weer plat aan het worden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb inkopen gedaan hoor, light drinken, zoetjes, slankie smeerkaas, fruit, optimel kwark 0% vet!

En ik ben ipv oude kaas, jonge kaas gaan eten!!! (ik lus alleen absoluut geen volkoren boterhammen ofzo)

Nou ben benieuwd ofhet gaat helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn weegschaaltje weegt per 0,5 kg, dus kan niet precies per 100 gram zien. Ik was er 3 kwijt... heb het weekend gewoon weer meegegeten (ook chips en shoarma enz ;) ) En ben gisteren weer verder gegaan met 3 kg eraf.

Hoop er deze week weer 1 kwijt te raken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden, wat een goede resultaten he!!

Ikzelf bleef steken bij 3,5 maar moet ongesteld worden...na volg week zal het dus extra hard gaan!

Heerlijk gevoel he om dr wat aan te doen, xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeeej .. ik kwam een vriedin tegen in de winkel!!!! Was potverdorie 9 kilo kwijt in 3 weken, wist niet wat ik zag zo een verschil!!

Stond haar echt heel goed, en zij was ook al meer als een jaar tegen dat lijnen aan het 'aanhikken'.

Ze had chinese pilletjes, op natuurlijke basis, en ze wist niet of het door de pillen kwam (in combinatie met geen chocolade meer eten ;) ) dat ze zo afviel of dat ze ziek was. Ze vond het zelf ook eng dat het zo snel gaat ineens.

Was in ieder geval super om te zien dat 9 kilo zo een groot verschil maakte!! Ik ga dus ook maar voor de 9 kilo ipv de 7 kilo eraf hahahahaha.

Vandaag en gisteren is het hier goed gegaan, kan makkelijk in het ritme blijven van gezond eten.

Het probleem bij mij zit hem in het feit dat ik bijv eind vd week op de weegschaal ga staan, en als er dan niets vanaf is ik direct in een eetbui val die dan 3 weken duurt ofzo hahahaha!

Máár... geduld en volhouden is de truc probeer ik te denken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje 9 kilo in 3 weken das wel heel erg veel !

Misschien kwam het inderdaad wel omdat ze ziek is, weenie wat ze heeft natuurlijk maar dan kan het ook ineens snel gaan!

Ik ben pas 2 dagen bezig dus zal waarschijnlijk nog niks kwijt zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes... 3,5 kg eraf :43:

Jaa is veel he Mii, die 9 kilo! Ze is niet ziek, maar ze was bang dat ze misschien iets engs had omdat ze nu zo snel afgevallen was.

Ik ben in ieder geval goed gemotiveerd en ga voor die 9 kilo :P

Hoe lang ze eraf blijven weet ik niet, want dat zou voor mij echt een 'dieptepunt' zijn kwa gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag een soepje gemaakt, en het voelde alsof ik heel gezond bezig was, maar zou graag de mening van jullie als experts op mijn receptje horen;

Half uitje snipperen en fruiten in olijfolie, water + verschillende kruiden/specerijen erbij; djinten / tuinkruidenbouillon / koriander / kerrie etc en wat sambal voor een pittig smaakje. Hier heb ik 2 tomaten, een paar blokjes aubergine en courgette doorheen gedaan en rode linzen toegevoegd en kwartiertje laten koken. Hierna in de blender gedaan.

Het proeft erg lekker en vult goed.. maar is het nu ook echt gezond?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Parkiet, SUPERGEZOND!! Allemaal "eerlijk" voedsel! zit boordevol voedingsstoffen. Linzen zijn ook heel erg gezond, en lekker, en een lekkere kombinatie met de komijn (djinten) ey! Ik ga jouw receptje ook eens een keertje uitproberen!

Weet je hoe je lekkere wortelpuree maakt zonder boter en melk enzo? Eerst ui en stukken wortel aanbakken in een scheutje olijfolie, dan kruiden erbij (curry en ik gebruik vaak ras-el-hanout (verkrijgbaar in marokaanse winkel, wordt veel in tajines gebruikt), tuinkruidenbouillontablet erbij en dan net een beetje water, zodat de wortels maar net onder staan. Daarbovenop stukjes aardappel, en dan deksel op de pan, zodat de aardappelen gaar stomen zegmaar. Zodra alles gaar is met de stamper fijnstampen, zalig en lekker gekruid!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Parkiet, SUPERGEZOND!! Allemaal "eerlijk" voedsel! zit boordevol voedingsstoffen. Linzen zijn ook heel erg gezond, en lekker, en een lekkere kombinatie met de komijn (djinten) ey! Ik ga jouw receptje ook eens een keertje uitproberen!

Weet je hoe je lekkere wortelpuree maakt zonder boter en melk enzo? Eerst ui en stukken wortel aanbakken in een scheutje olijfolie, dan kruiden erbij (curry en ik gebruik vaak ras-el-hanout (verkrijgbaar in marokaanse winkel, wordt veel in tajines gebruikt), tuinkruidenbouillontablet erbij en dan net een beetje water, zodat de wortels maar net onder staan. Daarbovenop stukjes aardappel, en dan deksel op de pan, zodat de aardappelen gaar stomen zegmaar. Zodra alles gaar is met de stamper fijnstampen, zalig en lekker gekruid!

Groetjes van Ingrid.

Yes ik ben goed bezig geweest :D haha.

Bedankt voor je reactie!

Ik ga jouw recept vanavond eens proberen met een vegaburger erbij, heb nog wortelen liggen alleen geen ras-el-hanout.. moet ik toch maar eens halen dan ;) Klinkt in ieder geval lekker, en nog eens vegan ook :D

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Parkiet, hier nog een vegetarier :101:

Ik eet al sinds mijn 12e geen vlees meer! Ik eet ook geen vis, maar soms twijfel ik weleens om t toch wel te gaan nemen, omdat het wel supergezond is, maar mijn gedachten zijn niet helemaal mee, dus sta er niet echt achter...

Groetjes van Ingrid.

p.s. jij bent ook van Belgié, niet? Welke vegaburgers heb jij, ik neem die meestal van Garden Gourmet geloof ik, uit de diepvies in Delhaize (lekker en maar iets van 136 kcal). Ik vind t zo jammer dat t meeste van de vleesvervangers allemaal gepaneerd is. Voorheen was ik helemaal verzot op de veg. braadworsten van Damhert, maar nu hebben ze zgn. hun recept verbeterd, en zijn keivies geworden... Heb Damhert er al een mail over gestuurd haha.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Wat toevallig, ik ben ook rond die tijd gestopt met vlees en vis eten! Later kwam daar kaas met dierlijk stremsel, gelatine, dierlijke vetten etc bij en sinds een jaartje ben ik gaan minderen in melk en eet ik enkel eieren van mijn eigen (ultra biologische :P) kippen. Sinds 2 maanden gebruik ik alleen nog maar veganistische cosmetica en verzorgingsproducten, wel lastig maar toen ik erachter kwam wat er allemaal in zit wilde ik mijn oude producten niet meer gebruiken.

Tja lastig he met vis.. het is zo jammer dat er zoveel leed bij gepaard gaat maar het is wel lastiger te vervangen. Maar in mijn ogen blijft het een dier.

Ik woon zelf in Nederland dus ken die merken niet! Ik gebruik veel Alpro Soja producten en vleesvervangers van huismerken. Jammer is dat he als het aanbod veranders, sinds kort verkopen ze geen vega filet american meer bij de Albert Heijn, terwijl die zoo lekker was! Moet misschien ook maar eens een mailtje sturen! :P

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Parkiet,

Ja, in mijn ogen blijft t ook een beest, mijn vader vist zelf (woont aan de zee), gewoon voor zijn hobby, en soms denk ik dan wel, als ik dan eens vis wil proberen dan doe ik dat natuurlijk daar, dan weet ik in ieder geval dat t beest een goed leven heeft gehad. Maar als ik het dan zie, en ook dat hij ze schoonmaakt draait mn maag al om bij het idee... Ik neem ook geen gelatine, heb net als jij ook ons eigen kippen (inderdaad in een heel groot afgemaakt stuk tuin achter gaas, en hebben 3 composthopen tot beschikking, dus ook superscharreleieren haha. En weet je wat ik ook zo goed vind van kippen, al de overschotjes worden nooit weggegooit, maar gaat naar de kippen, dus heb niet het idee verspillend bezig te zijn. Ik eet nog wel gewone kaas, heb me niet zo verdiept in die dierlijke stremsels (weet ook niet of ik dat wil, want aan vegetarische kaas is misschien minder goed aan te komen, alhoewel ik wel in de folder van de natuurvoedingswinkel zo'n kaas stond dat die vegetarisch was). Ik heb ook gewoon leren schoenen enzo, wat dat betreft ben ik niet 100% vegetarier... Alprosoya heb ik altijd de light margarine van, en soms de light-drink. Ik vind bij de Albert Heyn die veg. tuinkruidenpate best lekker (maar is niet goed voor de lijn!). Ik heb trouwens net het boek uit van Amber Albara, ken je die? Gaat over hoe je gezond eet, en gezond leeft, met een hele uitleg erbij hoe alles precies in je lichaam werkt enzo, heel leerzaam! Sommige dingen gaan mij te ver (b.v. een detox-periode enzo), maar ik haal er dan gewoon uit, wat mij aanspreekt! Zo heeft ze ook hele goede tips voor vegetarisch eten, hoe je dat doet met voldoende eiwitten enzo, misschien een aanrader voor je (trouwens voor iedereen, het is echt wel een heel goed leesbaar boek, grappig geschreven ook!, en er staan een paar leuke recepten in, maar gaat veelal over hoe en wat gezond is.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Ja precies.. maar tegenwoordig komt vis bijna niet meer uit de zee (wat overigens niemand geloofd als ik het vertel) en als ze er al vandaan komen dan is de vangst op zo'n manier gebeurd dat de hele zeebodem kapot gaat..

Fijn he, om je eigen kippen te hebben! Fruitschillen en kapjes brood kunnen ook gewoon naar de kippen en af en toe maal ik wat eierschalen voor ze fijn en hebben ze weer voldoende kalk.

Het is inderdaad vrij lastig om vegetarische kaas te vinden, dus als ik op vakantie ben eet ik wel gewoon pizza maar als ik thuis kaas neem (wat weinig gebeurd) is het wel biologische kaas van de AH. Of voor op een toastje Port Salut kaas, is ook erg lekker.

Oh ja de tuinkruidenpate is ook erg lekker! En de schijfjes 'gehakt' voor op brood ... heel lekker!

Ik ken Amber Albara niet, zal eens googlen of kijken in de bibliotheek! Ben er een paar jaar geleden eens goed voor gaan zitten en van alles opgezocht over vegetarisme en welke voedingsstoffen je nu eigenlijk mist. Als ik gewoon eieren eet, bruin brood, groene groente en lijnzaadolie is er niets aan de hand. Voor de zekerheid neem ik iedere dag 2 bruine boterhammen met appelstroop, voor mijn ijzergehalte.

Leuk dat jij er ook zo mee bezig bent!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ingrid en Parkiet: doet heel julllie gezin mee met 'vegetarisch zijn' of kook je altijd apart, en koop je dus echt apart dingen voor jezelf?

Ik vind het heel nobel van jullie om deze levensstijl aan te nemen, dikke respect.

Ik ben nog steeds 3,5 kilo kwijt.. dus een halve kilo de afgelopen week. Maar ben er happy mee hoor, heb wat uitjes gehad vorige week dus ben al héél blij dat er niets extras aan is gekomen kwa gewicht.

Deze week ga ik weer voor een superresultaat en wil ik er het liefst 2 kilo vanaf, dan mag de week erna er weer een half kilootje vanaf en dan halen we uiteindelijk ook wel de -9kg.

Ik heb de 'druk' in mijn hoofd er vanaf gehaald, dat werkte nl averechts bij mij omdat ik dan te erg het 'het lukt niet gevoel' op komt zetten waardoor ik juist meer ga eten.

Het hoeft niet snel snel... tijd genoeg, áls het er maar vanaf gaat de komende weken/maanden :D

Succes dames met jullie strijd tegen de kilo's :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou een topic maken maar zag dat er al een op stond van afslanken

ik wil ook afslanken wie heeft raad mooie recepten wat moet ik doen en wat moet ik laten

sinds begin 2012 gestopt met roken dus daar ook veel van aan gekomen vind ik chocola ook zo lekker maar ja alles wat ik eet komt er natuurlijk ook bij

nu zegt een kennis van mijn dat als je geen aardappels pasta en brood eet veel afvalt je mag alleen vlees en groente maar alleen vlees en groente word ik ook niet zo vrolijk van

alle tips zijn welkom dank u gr :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kennis heeft wel gelijk ;) Er staan veel tips in dit topic.

En brood, pasta en aardappels kun je ook minderen, je hoeft het niet drastisch af te zweren.

Zonder de dingen te laten val je ook niet af. Ik weet niet wat je eetpatroon en hoeveelheid is kwa koolhydraten, maar als dat in jou geval de grootste boosdoener is dan kun je daar mee beginnen om het te minderen.

Ik ben er 52 kg mee afgevallen in ieder geval, geen snoep en geen brood, pasta of aardappels.

Inmiddels eet ik weer brood (donkerbruin) en aardappels en pasta (max 2 aardappels, en max 2 opscheplepels pasta of rijst) en dat gaat prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je piepke voor je bericht zo 52 kg kei goed gedaan en hoe heb je dat voor elkaar gekregen

die kooldrydraten word ik helemaal gek van en calorieen ik dat dat is bepaalde dingen gezond is zie ik in een boekje van school van mijn kind dat er heel veel suikers in zitten

ik denk dat bij mijn het grote probleem is snoepen en drankjes zoete

ik ga vanavond is ff de hele topic lezen op me gemak dan kan ik het ff in me op nemen

heb je er ook bij gesport ?

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.