Ga naar inhoud

Goow : 18 juni 2021 : Dr. van der Pot : Blooming


Aanbevolen berichten

Yaaaay, eindelijk staat het vast 🥳 

Het was nogal een rollercoaster afgelopen jaar 😅 Zal het proberen kort samen te vatten:

Al zeker 10 jaar dacht ik na over een borstvergroting (heb 75A), maar het was nooit het juiste moment of ik had hoop dat ze toch op miraculeuze wijze zouden groeien of dat ik ze zou accepteren. Niets gebeurde, dus vorig jaar eindelijk het besluit genomen. In mijn zoektocht naar de beste chirurg/kliniek kwam ik op dit forum terecht, superfijn! Maar ook stuitte ik op veel negatieve berichten rondom siliconen implantaten, dus opeens voelde mijn besluit niet zo resoluut meer. Ik besloot daarom ook te onderzoeken of lipofilling of hydrogel implantaten een optie waren, maar voor lipofilling heb ik veel te weinig vet en hydrogel implantaten zijn al heel lang niet leverbaar. Na alle research en bij 3 klinieken te zijn langsgeweest besloot ik de risico's aan te durven en voor siliconen implantaten te gaan. 

 

Ik was bij 3 klinieken geweest waarvan 2 mijn voorkeur hadden: Drs. van der Pot in Blooming en drs. Bruekers in het Diakonessen ziekenhuis. Aanvankelijk gekozen voor het Diak; ben ik al bekend, dichtbij, zeeer vriendelijke arts en schappelijke prijs. 

Maar: toen kwam ik op de ellenlange wachtlijst bij het ziekenhuis Na vijf maanden wachten op een oproep duurde het me te lang (wat ook krom is, want ik heb 10 jaar gedaan over dit besluit, maar opeens wil je dat het dan snel gaat haha). Dezelfde arts opereert ook in bergman clinics dus daar naartoe gebeld en onwijs vriendelijk geholpen. Ze maakte snel een plek voor mij vrij en mijn operatie stond gepland op 17 mei. 

 

En toen.... toen kwamen opeens de twijfels. Ik had een 3D scan ontvangen bij bergman en dat was niet het resultaat wat ik in mijn hoofd had. Ik heb een hele ronde borstkast/ naar buitenstaande borsten en tepels en op die 3D scan was dit met de vergroting nog meer versterkt met nog steeds een "cleavage gap". Dus zeker niet het perfecte plaatje, maar eigenlijk ook wel fijn om een reality check te hebben en verwachtingen bij te stellen. Ik heb nog een consult gehad met de arts om het hierover te hebben. Ik had nu een 275cc of 300cc mentor mod+ prothese in gedachte, maar misschien moest ik wel breder gaan. Maar mod+ is tegenwoordig de laagste prothese bij mentor dus dan zou ik uitkomen op 350cc bij mijn borstbreedte (12.5cm). Dat vond ik veel te groot/zwaar voor mij (ben 1.71 en weeg 57kilo).  Ondertussen zag ik op de insta van wouter van der pot mooie resultaten voorbijkomen, en technieken om borsten die naar buiten staan, wat meer naar binnen te brengen. De arts bij Bergman zegt dat je niet moet tornen aan je natuurlijke anatomie. Waar ook wat voor te zeggen valt.

 

Opeens wist ik het allemaal niet meer. De ene arts zegt dit, de andere arts zegt dat. De ene prothese heeft deze opties, de andere prothese andere opties. Ik besloot er nog wat nachtjes over te slapen en mijn gevoel te laten spreken. Ik probeerde prijs, locatie/afstand en wachttijd weg te denken en toen zei mijn gevoel heel duidelijk: wouter van der pot. Zijn resultaten vind ik gewoon echt heel mooi, bij geen een denk ik; hmm dat had beter gekund. Ik weet dat het bij mij misschien niet zo perfect wordt als sommige van die resultaten; door mijn borstkas/positie van borsten. Maar bij hem krijg ik het gevoel dat ik het best mogelijk resultaat krijg, bij de andere arts merkte ik dat ik "hoopte" op het best mogelijke resultaat.  Tevens hebben ze bij blooming ook motivatie protheses, waardoor ik voor de juiste breedte kan gaan, maar niet mega veel projectie; in mijn geval 310cc mini van motiva. 

 

Ik ga 1 juni nog een keer langs om nog 1 keer te passen om 100% achter de maat te staan en dan is het 18 juni eindelijk zover!! 

Helaas dus wel een deel van de zomer in charmante BH en wat minder activiteiten kunnen doen, maar ik heb het er voor over. Dan kan ik hopelijk eind van het jaar op vakantie (als covid het weer toelaat) en paraderen met mijn nieuwe aanwinst haha. 

 

Deze korte samenvatting is toch heel lang geworden haha oeps 🤭

 

Ik kan hier op het forum overigens weinig resultaten vinden van de motiva mini. Mochten iemand deze hebben dan hoor ik het graag!! 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaaf dat je de knoop hebt doorgehakt. Een weloverwogen keuze en eentje waar je zeker geen spijt van gaat krijgen! Het is echt een toparts.

Ik ben vorig jaar 23 juni geopereerd, mega bloedje warm was het toen. Maar over het algemeen prima te doen met de kliniek bh hoor. En daarna lekker pronken met je nieuwe aanwinsten. 

Succes met de voorbereidingen en het aftellen, voor je het weet is het zover. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johoehooeeee de knoop doorgehakt en een datum! 
 

Super fijn 😀 

 

(Nog) geen ervaring maar volg z’n insta ook al een poosje. Echt prachtig, en goede uitleg ook bij z’n reels

 

18 juni lijkt ver weg maar hopelijk vliegt de tijd. Het is al over 2 maandjes hè 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Nog even wachten zei:

Wat gaaf dat je de knoop hebt doorgehakt. Een weloverwogen keuze en eentje waar je zeker geen spijt van gaat krijgen! Het is echt een toparts.

Ik ben vorig jaar 23 juni geopereerd, mega bloedje warm was het toen. Maar over het algemeen prima te doen met de kliniek bh hoor. En daarna lekker pronken met je nieuwe aanwinsten. 

Succes met de voorbereidingen en het aftellen, voor je het weet is het zover. 

Dankjewel! is het alweer een jaar geleden voor jou?! Ik had jouw resultaat ook op zijn insta voorbij zien komen. Heel mooi gedaan :-)! 
 

Ja die zomer kijk ik wel beetje tegenop, maar hopelijk gaat het herstel voorspoedig en kan ik wel een beetje buiten zijn 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Frukje zei:

Johoehooeeee de knoop doorgehakt en een datum! 
 

Super fijn 😀 

 

(Nog) geen ervaring maar volg z’n insta ook al een poosje. Echt prachtig, en goede uitleg ook bij z’n reels

 

18 juni lijkt ver weg maar hopelijk vliegt de tijd. Het is al over 2 maandjes hè 

Ja hopelijk vliegt de tijd snel voorbij 🙂 

 

Jij gaat ook bij hem op consult toch? 
Heb je al een beetje een idee wat je zou willen? 
 

Ga je ook nog naar andere artsen/klinieken? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes klopt ik heb een consult over 3 weekjes!! 
 

verder niets gepland :) ik ben fan hahaha 

 

en wat je in een ander topic ook aangaf, hij maakt prachtige decolletés.

een cleavage gap is toch een van de grootste dingen (naast de maat) die mij storen. 
dat soort vd Pot ook dus dat moet ik hebben 😜

 

mocht t consult goed voelen dan ga daar verder. 
we hebben een leuk financieel voordeeltje gehad, dus dat legt gelukkig geen druk. Anders had ik wss wel andere mogelijkheden onderzocht 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een herkenbaar verhaal! Ook al zo´n tijd aan het twijfelen en nu uiteindelijk na zoveel jaar ook de knoop doorgehakt. Altijd gehoopt dat het nog wel ´bij zou trekken´ of ik het zou accepteren.

 

Wat knap dat je uiteindelijk ook de keuze hebt gemaakt!
We hadden elkaar al even gesproken, en ik ga zeker je verhaal volgen! :)

Veel succes en voorpret met de voorbereidingen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Lief dat je het vraagt 🙂
 

Jaa ik kan niet wachten tot het zover is! Nog 3.5 week geduld hebben.. en ben heel blij met dit forum, zodat ik mee kan lezen met het herstel van anderen. Weet inmiddels dat het kwestie is van geduld en ga verder maar gewoon van het ergste uit kwa pijn, dan kan het alleen maar meevallen 😌
 

En op 1 juni ga ik nog langs voor een laatste pasconsult, dan weet ik ook 100% dat ik achter de maat/cc sta. 
 

Verder alle voorbereidingen wel getroffen: multivitamine, arnica druppels, voedingskussen etc 🙃 en mijn vriend heeft alvast een hotelovernachting geboekt voor de dag van operatie, dan hoeft hij niet heen en weer te rijden 🙂

 

en ben jij er al klaar voor? Of nog steeds t gevoel dat t allemaal wat te snel komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja fijn he de voorgangers die ons voorbereiden op wat er komen gaat :) Jij bent vlak voor mij dus volg je ook op de voet hahaha

 

Zijn de Arnica druppels op aanraden van de kliniek? Ik heb er namelijk verder niets over gehoord. Ik zal nog es de informatie doorlezen die ik ontvangen heb. 

 

Goed dat je nog een pasconsult hebt, was die op jou aanvraag? 

 

Ja is nu wel weer ff rustig bij mij. Het geld staat nu ook op mijn rekening. Dat was er wel, maar stond ergens anders vast ;) Dat geeft ook al een bak rust moet ik zeggen. 

Verder heb ik het rooster van mijn vriend ernaast gelegd en hij heeft de eerste dagen na mn operatie vrij en aansluitend dag dienst. Dus kan hij het avond eten verzorgen. 

Een vriendin kan mij brengen en ook voor mijn zoontje is er opvang als het nodig zou zijn. Allemaal van die kleine dingetjes, die heus goed komen, maar nu dan ook geregeld. 

Moet alleen nog ff mijn zusje informeren en vragen als back up :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Frukje zei:

@Moonbeam Ah wat goed! Jij gaat ook bij vd Pot he. Ik ben dan weer twee weekjes na jou aan de beurt. 

Had je al een eigen operatie verslag? 

Ja klopt! Ah wat goed, ben mega benieuwd allemaal. De tijd gaat toch wel snel he!

Nee heb nog geen operatie verslag, hier op het forum bedoel je?

 

Ik moet eerlijk zeggen, soms is het nog even zoeken hier haha.

Ik snap ook niet hoe ik toegang kan krijgen tot een album van iemand 😆

 

Spannend allemaal, nog een paar weken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moonbeam je kan best_boobie of @desert-rose taggen om je voorstel verslag aan te passen met datum en arts en kliniek naam in het onderwerp, of een nieuw topic starten onder operatie verslagen (zoals Goow hier heeft) daar kun je de updates plaatsen rondom je operatie. 

 

Toegang tot albums krijgen? Dat kun je vragen als je nieuwsgierig bent aan degene die het album heeft. Sommige hebben een openbaar album. Vele niet, voor het geval een bekende mee kijkt/leest en je met de borsten bloot staat.
Ik kan je toegang geven tot mijn album, alleen nog niet veel te beleven daar :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Moonbeam zei:

Wat fijn om te lezen allemaal @Goow! Wanneer ging je nu voor je consult? 
Ik ben zelf een week later aan de beurt, leuk om je te volgen.

 

Arnica druppels had ik nog niet van gehoord? 

 

Groetjes!

Wat leuk dat we zo na elkaar aan de beurt zijn! 
 

Ik had in december mijn 1e consult dus daarom nu toch voor de zekerheid een 2e, op 1 juni. 


Heb jij nog een keer gepast? En nu al definitief uit over de maat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Frukje zei:

Ja fijn he de voorgangers die ons voorbereiden op wat er komen gaat :) Jij bent vlak voor mij dus volg je ook op de voet hahaha

 

Zijn de Arnica druppels op aanraden van de kliniek? Ik heb er namelijk verder niets over gehoord. Ik zal nog es de informatie doorlezen die ik ontvangen heb. 

 

Goed dat je nog een pasconsult hebt, was die op jou aanvraag? 

 

Ja is nu wel weer ff rustig bij mij. Het geld staat nu ook op mijn rekening. Dat was er wel, maar stond ergens anders vast ;) Dat geeft ook al een bak rust moet ik zeggen. 

Verder heb ik het rooster van mijn vriend ernaast gelegd en hij heeft de eerste dagen na mn operatie vrij en aansluitend dag dienst. Dus kan hij het avond eten verzorgen. 

Een vriendin kan mij brengen en ook voor mijn zoontje is er opvang als het nodig zou zijn. Allemaal van die kleine dingetjes, die heus goed komen, maar nu dan ook geregeld. 

Moet alleen nog ff mijn zusje informeren en vragen als back up :D 

Jaa voor mij gaf het ook rust toen ik het geld had overgemaakt (nadat het even als een aanslag op mijn spaarrekning voelde 🤑)

 

Ja ik heb op verzoek nog een afspraak bij hem gepland. Was in december (of november) bij hem geweest en daarna aanvankelijk voor andere kliniek en andere protheses gekozen dus wil het even weer opnieuw bespreken met hem en passen 😇

 

Arnica druppels heb ik van t forum en van een andere kliniek. Heb alle info bij elkaar gezocht, van t forum en van de andere klinieken waar ik was geweest, en sommige raden arnica druppels aan van te voren. Weet niet of t echt wat doet maar kan ook geen kwaad dus ik ga ze maar nemen 😇

 

Gaan jullie allemaal een album bijhouden? Ik twijfel nog, voelt ergens niet verstandig om zulke fotos op t internet te gooien. Maar heb zelf wel veel gehad aan die van anderen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goow@Frukje@MoonbeamWat leuk, allemaal mede potters 😅 En inderdaad allemaal vrij bij elkaar in de buurt. 
Ben ook erg benieuwd naar jullie resultaten! Ik ga jullie verhalen sowieso allemaal volgen. ☺️


@MoonbeamArnica druppels/tabletten zijn te koop bij bijvoorbeeld Holland&Barret en er wordt geadviseerd hier 2 weken voor de operatie mee te beginnen en door te gaan tot 2 weken na de operatie. Dit zou helpen tegen blauwe plekken. Nu moet ik eerlijk zeggen ik zit nu op dag 4 PO en nog geen blauwe plek te bekennen. Dus misschien komt het nog, maar voor nu ben ik redelijk onder de indruk haha. 

 

@FrukjeWat fijn dat je vriend een paar dagen aansluitend vrij heeft, ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn vriend deze dagen toch ook wel erg nodig heb gehad hoor. Ik merk nu pas hoeveel je met je armen/borstspieren doet. Soms zijn het de kleinste dingen dat je denkt 'oh shit, dit kan natuurlijk ook niet' 😅

Maar het komt allemaal goed! Ik moet eerlijk zeggen dat behalve de pijn in mijn rug, de pijn tot nu toe echt meevalt. Maar ook dit zal voor iedereen anders zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GoowIk begrijp wat je bedoelt mbt een album maken. Ik had er aan het begin ook moeite mee en dacht ook ja dit wil ik niet op internet hebben staan. Maar wat je ook zegt, ik heb zoveel aan de albums van de andere gehad. Daarbij heb ik mijn album alleen op uitnodiging staan, en ik let er wel op met het toevoegen dat diegene ook wel echt lid op het forum is. 
Plus uiteraard niet met je gezicht op de foto 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wendy2020 Haha alle potters verzamelen :43:

Fijn dat jij tot nu toe geen blauwe plekken hebt! 
 

Komen de fotos in een prive album niet op google? Kwam er namelijk achter toen ik ging googlen op afbeeldingen voor bepaalde maat protheses ik allemaal fotos zag op google 😬 

 

en anders kan ik evt op verzoek fotos in priveberichten delen 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Goow zei:

@Wendy2020 Haha alle potters verzamelen :43:

Fijn dat jij tot nu toe geen blauwe plekken hebt! 
 

Komen de fotos in een prive album niet op google? Kwam er namelijk achter toen ik ging googlen op afbeeldingen voor bepaalde maat protheses ik allemaal fotos zag op google 😬 

 

en anders kan ik evt op verzoek fotos in priveberichten delen 🤗

Ik denk dat dit de foto’s zien die ‘openbaar’ gedeeld zijn, of dat hoop ik in ieder geval 🙈

Hopelijk kunnen @best_boobie@Desert-Rosehier antwoord/bevestiging op geven? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.