Ga naar inhoud

Amaryllis : 21 januari 2021: Prof. Roche : Uz Gent


Aanbevolen berichten

9 uur geleden, Amaryllis zei:

 

Ik heb hier al vaker gelezen dat een zwangerschapskussen goed werkt. Maar eerlijk gezegd, ik weet zelfs niet eens waarvoor een zwangerschapskussen dient. Haha! 

 

Dus een foto is zeker welkom! 😊

 

 

Ik heb zelf geen hoofd bord en mijn bed staat niet helemaal tegen de muur dus ik heb wat extra kussens nodig om omhoog te blijven. Wellicht is dat bij jou niet nodig. 

Maar het zwangerschapskussen helpt me dus om niet te draaien. Je zou ook opgerolde dekens kunnen gebruiken! Door het kussen in mijn onderrug krijg ik geen rugpijn. Je kan nog een kussen in je nek leggen maar dat vind ik persoonlijk niet lekker omdat ik dan te rechtop lig om te slapen. Om te lezen o.i.d. is dat wel heel fijn!

 

Volgens mij heb ik dit van @Nog even wachten :)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

52 minuten geleden, Arlandria zei:

 

Ik heb zelf geen hoofd bord en mijn bed staat niet helemaal tegen de muur dus ik heb wat extra kussens nodig om omhoog te blijven. Wellicht is dat bij jou niet nodig. 

Maar het zwangerschapskussen helpt me dus om niet te draaien. Je zou ook opgerolde dekens kunnen gebruiken! Door het kussen in mijn onderrug krijg ik geen rugpijn. Je kan nog een kussen in je nek leggen maar dat vind ik persoonlijk niet lekker omdat ik dan te rechtop lig om te slapen. Om te lezen o.i.d. is dat wel heel fijn!

 

Volgens mij heb ik dit van @Nog even wachten :)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Heerlijke stellage. En dan langzaam afbouwen met kussens en steeds platter komen liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Arlandria zei:

 

Ik heb zelf geen hoofd bord en mijn bed staat niet helemaal tegen de muur dus ik heb wat extra kussens nodig om omhoog te blijven. Wellicht is dat bij jou niet nodig. 

Maar het zwangerschapskussen helpt me dus om niet te draaien. Je zou ook opgerolde dekens kunnen gebruiken! Door het kussen in mijn onderrug krijg ik geen rugpijn. Je kan nog een kussen in je nek leggen maar dat vind ik persoonlijk niet lekker omdat ik dan te rechtop lig om te slapen. Om te lezen o.i.d. is dat wel heel fijn!

 

Volgens mij heb ik dit van @Nog even wachten :)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Ik heb zojuist een zwangerschapskussen besteld. Bedankt! 😘

 

Mooie constructie alleszins. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update dag 13 po. 

 

Het gaat allemaal steeds beter. Maar sinds eergisteren zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en merk ik dat de onderkant van mijn linkerborst vanaf de tepel toch roze is. De huid voelt daar als een grote schaafwonde.  Af en toe wat pijnsteekjes, maar dat lijkt me normaal. 

 

Geen extreme pijn, geen koorts, voelt ook niet extra warm aan en de huid is daar ook echt extreem strak door de tubulaire voorsituatie en de borstplooi die verlaagd is, maar vertrouw het helemaal niet. De wondes zijn ook nog afgeplakt dus kan niet zien of ze goed genezen of voor hetzelfde geld volledig ontstoken zijn. 

 

Morgenvroeg om acht uur maar onmiddellijk bellen. Dit wordt een slapeloze nacht. 😥

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Amaryllis zei:

Update dag 13 po. 

 

Het gaat allemaal steeds beter. Maar sinds eergisteren zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en merk ik dat de onderkant van mijn linkerborst vanaf de tepel toch roze is. De huid voelt daar als een grote schaafwonde.  Af en toe wat pijnsteekjes, maar dat lijkt me normaal. 

 

Geen extreme pijn, geen koorts, voelt ook niet extra warm aan en de huid is daar ook echt extreem strak door de tubulaire voorsituatie en de borstplooi die verlaagd is, maar vertrouw het helemaal niet. De wondes zijn ook nog afgeplakt dus kan niet zien of ze goed genezen of voor hetzelfde geld volledig ontstoken zijn. 

 

Morgenvroeg om acht uur maar onmiddellijk bellen. Dit wordt een slapeloze nacht. 😥

 

 

Hopelijk toch een beetje rustige nacht gehad.. de boel staat ontzettend op spanning om de onderpool te vormen,  dus zolang het niet rood ziet,  je geen koorts hebt en niet warm  aanvoelt  zijn er geen tekenen van een ontsteking. 

Bij mij kwamen rond die tijd de striae opzetten omdat alles zo strak stond

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Amaryllis zei:

Update dag 13 po. 

 

Het gaat allemaal steeds beter. Maar sinds eergisteren zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en merk ik dat de onderkant van mijn linkerborst vanaf de tepel toch roze is. De huid voelt daar als een grote schaafwonde.  Af en toe wat pijnsteekjes, maar dat lijkt me normaal. 

 

Geen extreme pijn, geen koorts, voelt ook niet extra warm aan en de huid is daar ook echt extreem strak door de tubulaire voorsituatie en de borstplooi die verlaagd is, maar vertrouw het helemaal niet. De wondes zijn ook nog afgeplakt dus kan niet zien of ze goed genezen of voor hetzelfde geld volledig ontstoken zijn. 

 

Morgenvroeg om acht uur maar onmiddellijk bellen. Dit wordt een slapeloze nacht. 😥

 

 

Ohhh ja inderdaad voor de zekerheid even bellen als je het niet vertrouwt. Je voelt dat zelf toch het beste aan. Wat zeiden ze? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Nog even wachten zei:

Hopelijk toch een beetje rustige nacht gehad.. de boel staat ontzettend op spanning om de onderpool te vormen,  dus zolang het niet rood ziet,  je geen koorts hebt en niet warm  aanvoelt  zijn er geen tekenen van een ontsteking. 

Bij mij kwamen rond die tijd de striae opzetten omdat alles zo strak stond

 

1 uur terug, Adriaantje zei:

Heb je ook een sleutelgat wond ivm de lift @Amaryllis?

Update. 

 

Vannacht geslapen met een andere, minder strakke sportbeha. Deze ochtend was het roze al minder. Het is niet rood maar echt roze en misschien zelfs een soort lichtpaars ofzo. ik zie inderdaad vooral striae (wel heel breed) en ik gok ook allergische reactie. 

 

De randjes van de tape eens losgemaakt en daar zie ik wat mini schaafwondjes, dus ik denk dat ik ook niet tegen de tape kan. 

 

Ik heb maandag controle dus ik denk dat het wel kan wachten.. 

 

@Nog even wachten de onderpool voel ik bij sommige beweringen precies tegentrekken, vooral aan de binnenkant. Dat is het enige van last die kant. Had jij dat ook? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Amaryllis zei:

 

Update. 

 

Vannacht geslapen met een andere, minder strakke sportbeha. Deze ochtend was het roze al minder. Het is niet rood maar echt roze en misschien zelfs een soort lichtpaars ofzo. ik zie inderdaad vooral striae (wel heel breed) en ik gok ook allergische reactie. 

 

De randjes van de tape eens losgemaakt en daar zie ik wat mini schaafwondjes, dus ik denk dat ik ook niet tegen de tape kan. 

 

Ik heb maandag controle dus ik denk dat het wel kan wachten.. 

 

@Nog even wachten de onderpool voel ik bij sommige beweringen precies tegentrekken, vooral aan de binnenkant. Dat is het enige van last die kant. Had jij dat ook? 

Beweringen = bewegingen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Amaryllis zei:

 

Update. 

 

Vannacht geslapen met een andere, minder strakke sportbeha. Deze ochtend was het roze al minder. Het is niet rood maar echt roze en misschien zelfs een soort lichtpaars ofzo. ik zie inderdaad vooral striae (wel heel breed) en ik gok ook allergische reactie. 

 

De randjes van de tape eens losgemaakt en daar zie ik wat mini schaafwondjes, dus ik denk dat ik ook niet tegen de tape kan. 

 

Ik heb maandag controle dus ik denk dat het wel kan wachten.. 

 

@Nog even wachten de onderpool voel ik bij sommige beweringen precies tegentrekken, vooral aan de binnenkant. Dat is het enige van last die kant. Had jij dat ook? 

Niet dat ik me kan herinneren.  Maar ik had een borstband in combinatie met een beugelbh zonder cups,  dus ik voelde veel en vooral veel rek erop.  Maar het is voor een goed doel. En bij jou was de tubulaire vorm in je ene borst best heftig,  dus gaat niet zomaar zonder slag of stoot het proces.

Als je echt denkt dat het een allergische reactie is zou ik toch even bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Niet dat ik me kan herinneren.  Maar ik had een borstband in combinatie met een beugelbh zonder cups,  dus ik voelde veel en vooral veel rek erop.  Maar het is voor een goed doel. En bij jou was de tubulaire vorm in je ene borst best heftig,  dus gaat niet zomaar zonder slag of stoot het proces.

Als je echt denkt dat het een allergische reactie is zou ik toch even bellen

Hier ben ik het mee eens! Een (eventuele) allergische reactie kan niet wachten tot maandag.

Je hebt een groot bedrag betaald voor de operatie dus voel je niet bezwaard om te bellen. Die nazorg hoort erbij! Ook al blijkt er niks aan de hand te zijn, dan weet je het in ieder geval zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Nog even wachten zei:

Niet dat ik me kan herinneren.  Maar ik had een borstband in combinatie met een beugelbh zonder cups,  dus ik voelde veel en vooral veel rek erop.  Maar het is voor een goed doel. En bij jou was de tubulaire vorm in je ene borst best heftig,  dus gaat niet zomaar zonder slag of stoot het proces.

Als je echt denkt dat het een allergische reactie is zou ik toch even bellen

Dan morgenvroeg toch even bellen. Misschien dat ik die tape er dan mag afdoen, is toch al twee weken geleden...

 

Bedankt voor de steun.  😊

Ik hoop dat de dag snel komt dat ik niet meer constant aan mijn borsten denk. .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Amaryllis zei:

Dan morgenvroeg toch even bellen. Misschien dat ik die tape er dan mag afdoen, is toch al twee weken geleden...

 

Bedankt voor de steun.  😊

Ik hoop dat de dag snel komt dat ik niet meer constant aan mijn borsten denk. .. 

Ja beter even voor het weekend bellen.

En ja dat komt goed, al is het bij mij nog steeds wel onderdeel van mijn dagelijkse doen en laten. Littekencreme smeren, van bh wisselen, afdrogen etc zijn allemaal momentjes om er toch weer bij stil te staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2021 om 17:35, Amaryllis zei:

Dan morgenvroeg toch even bellen. Misschien dat ik die tape er dan mag afdoen, is toch al twee weken geleden...

 

Bedankt voor de steun.  😊

Ik hoop dat de dag snel komt dat ik niet meer constant aan mijn borsten denk. .. 

Hoi! Hoe gaat het met je? Wat zeiden ze bij de kliniek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Arlandria zei:

Hoi! Hoe gaat het met je? Wat zeiden ze bij de kliniek?

De tape mag ik er niet zelf aandoen. 

Morgen controle en dan doet de pc de tape eraf om te kijken. Voor de rest was alles in orde. 

 

Hopelijk geraak ik er morgen vlot met de sneeuwval, maar hier in België valt het voorlopig mee. In Nederland is het een pak serieuzer zag ik. 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update dag 20 po + nieuwe foto's in album

 

Alles gaat prima ! Wel nog veel rug- en schouderpijn, maar slapen gaat al wat vlotter. Het bakstenengevoel s ochtends is nog goed aanwezig en de onderpool van mijn linkerborst voel ik nog regelmatig tegentrekken. Ook heb ik regelmatig wat steekjes hier en daar. 

 

Vandaag controle gehad in het ziekenhuis en alles zag er goed uit! De tape is verwijderd en ik heb voor het eerst de wondjes gezien. De wondjes zijn al mooi gesloten en ik heb eindelijk een normaal tepelhof, halleluja! 😂

 

Ik had heel veel schrik voor de wondes rond het tepelhof maar eigenlijk zien die er echt goed uit. Ik mag al beginnen smeren. 

 

De assistent vroeg of ik wat napijn had gehad en reageerde verbaasd toen ik zei dat ik amper recht geraakte uit mijn bed... 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Amaryllis zei:

Update dag 20 po + nieuwe foto's in album

 

Alles gaat prima ! Wel nog veel rug- en schouderpijn, maar slapen gaat al wat vlotter. Het bakstenengevoel s ochtends is nog goed aanwezig en de onderpool van mijn linkerborst voel ik nog regelmatig tegentrekken. Ook heb ik regelmatig wat steekjes hier en daar. 

 

Vandaag controle gehad in het ziekenhuis en alles zag er goed uit! De tape is verwijderd en ik heb voor het eerst de wondjes gezien. De wondjes zijn al mooi gesloten en ik heb eindelijk een normaal tepelhof, halleluja! 😂

 

Ik had heel veel schrik voor de wondes rond het tepelhof maar eigenlijk zien die er echt goed uit. Ik mag al beginnen smeren. 

 

De assistent vroeg of ik wat napijn had gehad en reageerde verbaasd toen ik zei dat ik amper recht geraakte uit mijn bed... 🙈

Mooie update. Fijn te horen dat het zo goed gaat. En mooi dat de wondjes er al zo goed uit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Arlandria zei:

Ik heb even in je album gekeken en ik vind ze er prachtig uitzien, wauw! Het lijkt er op alsof ze precies zo worden zoals je wilde 😊

 

Ja, ik kan het zelf amper geloven! 

 

Zijn jouw wondjes ondertussen gesloten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Amaryllis zei:

Ja, ik kan het zelf amper geloven! 

 

Zijn jouw wondjes ondertussen gesloten? 

Het is je gegund! 😊

 

Nee nog niet. Die tapejes moeten er ook op blijven, wat ik niet helemaal begrijp omdat ik het idee heb dat ze daardoor alleen maar open blijven. Maar ik ben geen expert dus ik luister gewoon naar de verpleegkundigen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Arlandria zei:

Het is je gegund! 😊

 

Nee nog niet. Die tapejes moeten er ook op blijven, wat ik niet helemaal begrijp omdat ik het idee heb dat ze daardoor alleen maar open blijven. Maar ik ben geen expert dus ik luister gewoon naar de verpleegkundigen 😂

Ik mag er ook nog tape opdoen als ik dat wil. Micropore, laat geen bacteriën door maar wel zuurstof zodat alles goed heelt. 

 

Misschien kan je daar eens naar vragen? 

 

Ik mag ook eindelijk douchen na drie weken! 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Amaryllis zei:

Ik mag er ook nog tape opdoen als ik dat wil. Micropore, laat geen bacteriën door maar wel zuurstof zodat alles goed heelt. 

 

Misschien kan je daar eens naar vragen? 

 

Ik mag ook eindelijk douchen na drie weken! 😂

Kijk, ik was de naam vergeten maar ik heb dus ook micropore gekregen. Dat zit er dan ook op. Ik moet het dus wekelijks verwisselen maar mag niet zonder.

 

Oh wow, hoe was je eerste keer douchen na zo'n lange tijd?! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Arlandria zei:

Kijk, ik was de naam vergeten maar ik heb dus ook micropore gekregen. Dat zit er dan ook op. Ik moet het dus wekelijks verwisselen maar mag niet zonder.

 

Oh wow, hoe was je eerste keer douchen na zo'n lange tijd?! 😁

Oke, negeer mijn tip dan maar. 😁

 

Heel raar ! Alsof mijn borsten niet van mij zijn.  Ik kan ze echt nog niet gewoon worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Amaryllis zei:

Oke, negeer mijn tip dan maar. 😁

 

Heel raar ! Alsof mijn borsten niet van mij zijn.  Ik kan ze echt nog niet gewoon worden. 

Dat kan ik me wel voorstellen. Het is een grote verandering. Het hoeft ook niet gelijk te wennen, toch? Je hebt nog heel je leven, haha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.