Ga naar inhoud

Anns : 2 december 2020 : Dr. Cromheecke : Zipper Clinics


Aanbevolen berichten

Op 31-10-2020 om 19:13, best_boobie zei:

Oke, ga ik het even aanpassen!!

 

Nog een maandje! :35: 
En met kerst mag je 'de boom in' met je 'kerstballen'... 

(bah bah, het is weer de tijd van de woordgrapjes volgens mij :P

 

xx BB

Bedankt voor het aanpassen. Tja, een paar extra kerstballen inderdaad 😝😂.

Ik hoop wel dat ik met kerst weer een beetje hersteld ben! Maar ja, afwachten!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 18-10-2020 om 20:23, Anns zei:

Ikzelf ben deze zomer ook 43 geworden en denk er al langer over na. Nu mijn kids tieners zijn vind ik dat ik ook voor mijzelf mag kiezen. Zie er wel tegenop hoor. Heb allerlei gruwelijke maar ook mooie verhalen er ervaringen gelezen.

Ik ga nu begin december geopereerd worden na 3 consulten bij Zipper Clinics. Heb dus toch de knoop doorgehakt.

Ga voor de spier doen en ongeveer 340/360 cc waarschijnlijk, met Motiva type Demi.

Spannend dus !!

Spannend en superleuk!! Ik heb even je topic gelezen, ik voeg je toe aan mijn album

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Afgelopen woensdag was het zover ! 

Uiteindelijk is het toch op mijn verzoek 380 cc geworden, maar heeft de chirurg er tijdens de operatie toch voor gekozen om dual plane te doen ipv voor de spier ivm bedekking aan de bovenkant. De huid wordt volgens hem dunner tijdens het ouder worden en aangezien ik 40 plus ben wilde hij het risico niet lopen dat je binnen een aantal jaren misschien de implantaten gaat zien. Dus het herstel zal nu iets zwaarder en langer duren dan ik gehoopt had.

 

Verslagje:

Ik moest om 07:30 melden en de operatie stond gepland om 09:00 uur. Mooi op tijd ivm nuchter zijn.

Ik was enorm zenuwachtig, voor wat er ging gebeuren en de narcose. De operatie duurde ongeveer een uur begreep ik en richting 11 uur was is ongeveer weer wakker. Maar weet het niet precies meer. Ik mis 2 uur van die dag :) 

Daarna van de uitslaap kamer terug naar de afdeling. Daar ben ik enkele uren gebleven en eerst had ik helemaal nog geen honger. Wel dorst. Ik voelde me ook nog wat duizelig. Later na het broodje en 2 koppen thee moest ik toch plassen en dat ging gelukkig redelijk goed.

Rond 3 uur kwam de chirurg nog even langs en daarna mocht ik naar huis.

Een schema van pijnstilling meegekregen en daar houd ik me braaf aan.

De eerste nacht was niet zo fijn. Ik had mijn matras wat omhoog gezet met zo'n rugsteun eronder, ivm niet plat liggen wat ik hier overal las. Dat was wel lekker op zich, maar toch vaak wakker geweest.

Maar dan..... je moet ook nog een keer weer uit bed in de ochtend. Wat een ramp. Zelf wassen en aankleden valt niet mee. Man en kinderen helpen gelukkig ook waar nodig.

Ik had het olifant op de borst gevoel zeker en de kliniek bh zat ook behoorlijk strak. Geen pretje. Plus het gevoel dat alles stijf en stram is en dat het uitstraalt naar je armen en je rug. Ik loop zelfs als een oud vrouwtje door het huis heen en voel me nog niet zo soepel helaas.

Het is nu einde van de 3e dag en ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Ik durf mijn armen enzo ook nog niet goed te bewegen omdat alles zo strak en stijf voelt.

 

Mijn borsten staan nu nog redelijk ver uit elkaar vind ik zelf en ik heb nog geen zin gehad om foto's te maken.

De eerste paar dagen zijn het zwaarst om door te komen hoop ik toch ?

Ik kan niet wachten totdat er een paar weken voorbij zijn haha !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Anns zei:

Afgelopen woensdag was het zover ! 

Uiteindelijk is het toch op mijn verzoek 380 cc geworden, maar heeft de chirurg er tijdens de operatie toch voor gekozen om dual plane te doen ipv voor de spier ivm bedekking aan de bovenkant. De huid wordt volgens hem dunner tijdens het ouder worden en aangezien ik 40 plus ben wilde hij het risico niet lopen dat je binnen een aantal jaren misschien de implantaten gaat zien. Dus het herstel zal nu iets zwaarder en langer duren dan ik gehoopt had.

 

Verslagje:

Ik moest om 07:30 melden en de operatie stond gepland om 09:00 uur. Mooi op tijd ivm nuchter zijn.

Ik was enorm zenuwachtig, voor wat er ging gebeuren en de narcose. De operatie duurde ongeveer een uur begreep ik en richting 11 uur was is ongeveer weer wakker. Maar weet het niet precies meer. Ik mis 2 uur van die dag :) 

Daarna van de uitslaap kamer terug naar de afdeling. Daar ben ik enkele uren gebleven en eerst had ik helemaal nog geen honger. Wel dorst. Ik voelde me ook nog wat duizelig. Later na het broodje en 2 koppen thee moest ik toch plassen en dat ging gelukkig redelijk goed.

Rond 3 uur kwam de chirurg nog even langs en daarna mocht ik naar huis.

Een schema van pijnstilling meegekregen en daar houd ik me braaf aan.

De eerste nacht was niet zo fijn. Ik had mijn matras wat omhoog gezet met zo'n rugsteun eronder, ivm niet plat liggen wat ik hier overal las. Dat was wel lekker op zich, maar toch vaak wakker geweest.

Maar dan..... je moet ook nog een keer weer uit bed in de ochtend. Wat een ramp. Zelf wassen en aankleden valt niet mee. Man en kinderen helpen gelukkig ook waar nodig.

Ik had het olifant op de borst gevoel zeker en de kliniek bh zat ook behoorlijk strak. Geen pretje. Plus het gevoel dat alles stijf en stram is en dat het uitstraalt naar je armen en je rug. Ik loop zelfs als een oud vrouwtje door het huis heen en voel me nog niet zo soepel helaas.

Het is nu einde van de 3e dag en ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Ik durf mijn armen enzo ook nog niet goed te bewegen omdat alles zo strak en stijf voelt.

 

Mijn borsten staan nu nog redelijk ver uit elkaar vind ik zelf en ik heb nog geen zin gehad om foto's te maken.

De eerste paar dagen zijn het zwaarst om door te komen hoop ik toch ?

Ik kan niet wachten totdat er een paar weken voorbij zijn haha !

 

Ik ben 19 november geopereerd. 235 cc dual plane. De eerste 5 dagen vond ik zwaar maar daarna ging het snel elke dag wat beter. Ben nu 15 dagen po en heb nog wel wat pijn maar niet zo heel veel. Gisteren zijn de pleisters verwijderd en het ziet er super netjes uit. 
Jij in ieder geval gefeliciteerd met je boobies en nog heel even vol houden. Zal echt steeds beter gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Anns zei:

Afgelopen woensdag was het zover ! 

Uiteindelijk is het toch op mijn verzoek 380 cc geworden, maar heeft de chirurg er tijdens de operatie toch voor gekozen om dual plane te doen ipv voor de spier ivm bedekking aan de bovenkant. De huid wordt volgens hem dunner tijdens het ouder worden en aangezien ik 40 plus ben wilde hij het risico niet lopen dat je binnen een aantal jaren misschien de implantaten gaat zien. Dus het herstel zal nu iets zwaarder en langer duren dan ik gehoopt had.

 

Verslagje:

Ik moest om 07:30 melden en de operatie stond gepland om 09:00 uur. Mooi op tijd ivm nuchter zijn.

Ik was enorm zenuwachtig, voor wat er ging gebeuren en de narcose. De operatie duurde ongeveer een uur begreep ik en richting 11 uur was is ongeveer weer wakker. Maar weet het niet precies meer. Ik mis 2 uur van die dag :) 

Daarna van de uitslaap kamer terug naar de afdeling. Daar ben ik enkele uren gebleven en eerst had ik helemaal nog geen honger. Wel dorst. Ik voelde me ook nog wat duizelig. Later na het broodje en 2 koppen thee moest ik toch plassen en dat ging gelukkig redelijk goed.

Rond 3 uur kwam de chirurg nog even langs en daarna mocht ik naar huis.

Een schema van pijnstilling meegekregen en daar houd ik me braaf aan.

De eerste nacht was niet zo fijn. Ik had mijn matras wat omhoog gezet met zo'n rugsteun eronder, ivm niet plat liggen wat ik hier overal las. Dat was wel lekker op zich, maar toch vaak wakker geweest.

Maar dan..... je moet ook nog een keer weer uit bed in de ochtend. Wat een ramp. Zelf wassen en aankleden valt niet mee. Man en kinderen helpen gelukkig ook waar nodig.

Ik had het olifant op de borst gevoel zeker en de kliniek bh zat ook behoorlijk strak. Geen pretje. Plus het gevoel dat alles stijf en stram is en dat het uitstraalt naar je armen en je rug. Ik loop zelfs als een oud vrouwtje door het huis heen en voel me nog niet zo soepel helaas.

Het is nu einde van de 3e dag en ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Ik durf mijn armen enzo ook nog niet goed te bewegen omdat alles zo strak en stijf voelt.

 

Mijn borsten staan nu nog redelijk ver uit elkaar vind ik zelf en ik heb nog geen zin gehad om foto's te maken.

De eerste paar dagen zijn het zwaarst om door te komen hoop ik toch ?

Ik kan niet wachten totdat er een paar weken voorbij zijn haha !

 

Gefeliciteerd met je boobies!! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Ik ben nu 9 dagen PO en alles gaat een heel stuk makkelijker. Doe vooral rustig aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2020 om 18:57, FemkeB zei:

Ik ben 42 jaar en heb twee weken geleden 300cc ergonomisch demi voor de spier geplaatst gekregen. Ik heb bewust voor de spier gekozen omdat bij dual plane eerder een ‘double bubble’ kan ontstaan als de huid slapper wordt (de huid zakt, de prothese blijft op zijn plek). Bij een oudere huid zou dat eerder kunnen voorkomen. Ik ben verder niet bang dat mijn nieuwe borsten snel zullen hangen omdat de huid ouder is omdat ik gekozen heb voor niet al te veel cc. 
 

Succes met je keuze, ga vooral bij meer artsen informatie vragen want er wordt heel divers geadviseerd en kijk dan met wie je de beste klik hebt.

Zeker fijn om te lezen dat veel 40-plussers dit doen.

Ikzelf ben afgelopen zomer 43 geworden en ga begin januari onder het mes bij dr. van der Weij.

Ik krijg ook 300cc anatomisch voor de spier dus zou graag meekijken in je album!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Anns zei:

Afgelopen woensdag was het zover ! 

Uiteindelijk is het toch op mijn verzoek 380 cc geworden, maar heeft de chirurg er tijdens de operatie toch voor gekozen om dual plane te doen ipv voor de spier ivm bedekking aan de bovenkant. De huid wordt volgens hem dunner tijdens het ouder worden en aangezien ik 40 plus ben wilde hij het risico niet lopen dat je binnen een aantal jaren misschien de implantaten gaat zien. Dus het herstel zal nu iets zwaarder en langer duren dan ik gehoopt had.

 

Verslagje:

Ik moest om 07:30 melden en de operatie stond gepland om 09:00 uur. Mooi op tijd ivm nuchter zijn.

Ik was enorm zenuwachtig, voor wat er ging gebeuren en de narcose. De operatie duurde ongeveer een uur begreep ik en richting 11 uur was is ongeveer weer wakker. Maar weet het niet precies meer. Ik mis 2 uur van die dag :) 

Daarna van de uitslaap kamer terug naar de afdeling. Daar ben ik enkele uren gebleven en eerst had ik helemaal nog geen honger. Wel dorst. Ik voelde me ook nog wat duizelig. Later na het broodje en 2 koppen thee moest ik toch plassen en dat ging gelukkig redelijk goed.

Rond 3 uur kwam de chirurg nog even langs en daarna mocht ik naar huis.

Een schema van pijnstilling meegekregen en daar houd ik me braaf aan.

De eerste nacht was niet zo fijn. Ik had mijn matras wat omhoog gezet met zo'n rugsteun eronder, ivm niet plat liggen wat ik hier overal las. Dat was wel lekker op zich, maar toch vaak wakker geweest.

Maar dan..... je moet ook nog een keer weer uit bed in de ochtend. Wat een ramp. Zelf wassen en aankleden valt niet mee. Man en kinderen helpen gelukkig ook waar nodig.

Ik had het olifant op de borst gevoel zeker en de kliniek bh zat ook behoorlijk strak. Geen pretje. Plus het gevoel dat alles stijf en stram is en dat het uitstraalt naar je armen en je rug. Ik loop zelfs als een oud vrouwtje door het huis heen en voel me nog niet zo soepel helaas.

Het is nu einde van de 3e dag en ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Ik durf mijn armen enzo ook nog niet goed te bewegen omdat alles zo strak en stijf voelt.

 

Mijn borsten staan nu nog redelijk ver uit elkaar vind ik zelf en ik heb nog geen zin gehad om foto's te maken.

De eerste paar dagen zijn het zwaarst om door te komen hoop ik toch ?

Ik kan niet wachten totdat er een paar weken voorbij zijn haha !

 

Ik zou ook graag mee willen kijken als je een album heb aangemaakt.

Ik krijg 4 januari 300 cc anatomisch voor de spier en ben 43 jaar dus fijn om te lezen dat er meer 40-plussers zijn die dit laten doen! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Marietjuh zei:

Ik zou ook graag mee willen kijken als je een album heb aangemaakt.

Ik krijg 4 januari 300 cc anatomisch voor de spier en ben 43 jaar dus fijn om te lezen dat er meer 40-plussers zijn die dit laten doen! :43:

Hoi, mijn album staat openbaar. Maar er staat alleen een voor situatie foto in. Vandaag is net de 4e dag, dus alles is nog knetterstrak en gevoelig. Ik zal binnenkort even foto's proberen te maken. Had er nog niet echt zin in de afgelopen dagen helaas. Ik loop nog een beetje als een oud omaatje door het huis heen :) . Kan niet wachten tot het een paar weken verder zijn. Hoop dat ik me dan iets meer mens voel haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Marietjuh zei:

Ik zou ook graag mee willen kijken als je een album heb aangemaakt.

Ik krijg 4 januari 300 cc anatomisch voor de spier en ben 43 jaar dus fijn om te lezen dat er meer 40-plussers zijn die dit laten doen! :43:

Jaa, dat vond ik ook super fijn om te lezen! Ik word volgende maand 44 jaar

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Anns zei:

Hoi, mijn album staat openbaar. Maar er staat alleen een voor situatie foto in. Vandaag is net de 4e dag, dus alles is nog knetterstrak en gevoelig. Ik zal binnenkort even foto's proberen te maken. Had er nog niet echt zin in de afgelopen dagen helaas. Ik loop nog een beetje als een oud omaatje door het huis heen :) . Kan niet wachten tot het een paar weken verder zijn. Hoop dat ik me dan iets meer mens voel haha.

Ik voelde mij ook echt een bejaarde  hahaha.  Ik zit nog steeds te hijgen en te puffen (10 dagen PO) met douchen en aankleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vanochtend voor de 2e keer gedouched. Nu helemaal alleen zonder hulp. Wat een uitputtingsslag. Ben gewoon moe nu.

Maar wel weer lekker fris uiteraard. Er zitten onder mijn borsten wel kleine bloeduitstortingen en ook blauwe plekken naast de borsten en tussen de borsten in.

Straks gaan we al naar de kliniek toe voor de 1e controle en waarschijnlijk pleisters en hechting doorknippen. Wel snel vind ik zelf, maar toe maar. Zij plannen het niet voor niks nu al in denk ik dan maar. Het is vandaag de 5e dag na de operatie. Ben benieuwd wat de pc ervan zegt. Ik vind ze zelf nog redelijk uit elkaar staan momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Anns zei:

Zo, vanochtend voor de 2e keer gedouched. Nu helemaal alleen zonder hulp. Wat een uitputtingsslag. Ben gewoon moe nu.

Maar wel weer lekker fris uiteraard. Er zitten onder mijn borsten wel kleine bloeduitstortingen en ook blauwe plekken naast de borsten en tussen de borsten in.

Straks gaan we al naar de kliniek toe voor de 1e controle en waarschijnlijk pleisters en hechting doorknippen. Wel snel vind ik zelf, maar toe maar. Zij plannen het niet voor niks nu al in denk ik dan maar. Het is vandaag de 5e dag na de operatie. Ben benieuwd wat de pc ervan zegt. Ik vind ze zelf nog redelijk uit elkaar staan momenteel.

Dat is inderdaad snel.  Ik mag na 2 weken zelf de pleisters eraf halen, daaronder zitten oplosbare hechtingen. Pas na 6 weken controle. Ik had geen blauwe plekken. Misschien komt dat door de Arnica die ik slik.  Ik ben heel benieuwd naar je foto's hoor Anns! Toch wel fijn dat de PC er even na kijkt.  Succes vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de controle vanmiddag leek alles goed. De blauwe plekken gaan nog weg en op het borstbeen blauw was van de spieraanhechting op het borstbeen waar hij mee bezig was geweest. Hoorde erbij.

Ik heb nieuwe pleisters gekregen en volgende week moet ik terugkomen voor de hechtingen. De linkerborst hechting was nog ietsje open en dat moet nog verder herstellen eerst. Dus over een week weer terug dan maar. En over 1 maand nog een keer een controle bezoekje.

Hij vond ze er goed uitzien verder.

Mijn kliniek bh mocht ik uitdoen als ik er last van had. Stond volgens hem het herstel niet in de weg. Heeft hij zelfs meerdere keren gezegd. Maar voelt wel een beetje kaal zonder :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteren ben ik op 2e controle geweest. Dat was op 13 dagen p.o.  De knoopjes van de hechtingen zijn doorgeknipt en de pleisters mogen er af blijven. Nu wel ietsje gevoeliger daardoor bij de onderrand van mijn po.bh.  Ik moet nu 2x pd met vaseline smeren op hechtingen om ze mooi soepel te houden. Ze waren nu beiden dicht. Bij de 1e controle de week ervoor was de hechting onder de linkerborst nog niet dicht. Nu gelukkig wel. Ik hoop dat de littekens mooi genezen. Vandaag is het alweer 2 weken geleden dat de operatie was. 

Ik doe inmiddels ook al redelijk wat weer in en om huis, als het maar niet te zwaar en teveel werd is mij verteld.

In beide borsten zit nog veel vocht en daardoor staan ze ook nog strak. Die zwelling moet eerst minder worden, kon nog wel even duren hoorde ik.

Op 4/1 is de volgende controle weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik 2,5 week p.o. en mijn borsten zijn sinds 2 dagen wat minder gezwollen en strak. Het lijkt erop dat het vocht ineens aan het verdwijnen is. Ze worden ook iets zachter. 

Ik voel me iedere dag beter en handiger in alles weer meer doen zoals voor de operatie qua bewegen, aankleden etc.

Het slapen op de rug verveelt me wel, ik word meestal wakker met een stijve rug en nek. Gelukkig wordt het wel beter na het opstaan. 

Zojuist nieuwe foto's geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Maandag ben ik op de laatste controle geweest en was toen bijna 5 weken p.o.

Mijn pc en ik ook :)  zijn tevreden over de vorm en hoe de hechtingen eruit zien. Ze beginnen steeds iets meer zachter te worden.

Sinds week 4 voel ik me lichamelijk stukken beter. De rugpijn is zo goed als weg en ik doe bijna alles alweer. Ik let nog wel steeds op te zwaar tillen en mijn armen te hoog of te snel uitstrekken. Ook al zegt mijn pc dat ik alles weer mag proberen.

Vooral in de avond voel ik meestal een zwaar / stuwing gevoel als ik teveel gedaan heb. Maar na een nacht weer lekker slapen gaat het de volgende dag weer goed. De tijd gaat nu ineens veel sneller als de weken ervoor, waarschijnlijk omdat je weer veel meer doet. Daar zijn man en kids ook blij mee haha.

Qua vorm vind ik ze niet veel veranderd. Ik zal nog een keer een foto plaatsen binnenkort. Ik heb een nieuwe goedkope bh gekocht via internet voor de maat en die was E75 (was ook de maat van mijn voedingsbh vroeger) en die paste redelijk goed. Maar met beugel en dat voelt nu nog niet heel erg fijn. Dus draag nog steeds maar de kliniek bh's.

Helaas kan ik niet naar de winkel om me te laten opmeten, net als iedereen uiteraard. Maar dat wil ik wel graag. Dan kun je ook andere maten proberen en kijken wat echt het beste past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Weer even een keer een korte update. De laatste keer is nu alweer 2 maanden geleden.

Ik ben nu 3,5 maand geleden geopereerd en het voelt al een aantal weken helemaal goed en mijn borsten voelen heel ''eigen''.

Mijn borsten zijn zacht geworden en ik heb geen lichamelijke mankementen meer. Ik ben vorige week eindelijk naar een lingeriewinkel geweest en heb verschillende maten en soorten gepast en eerst een 3 tal gekocht om mee te beginnen. Toch veel beter als dat internetshoppen zonder te kunnen passen. De maat is 75E of 70F geworden, alleen niet alle merken hebben alle maten. En daar kom je nu ineens achter haha. Ze zijn vooral van onderen mooi vol en door de demi hoogte zijn ze bovenin niet te vol maar gewoon mooi vol.  Ik heb 3 gewone bh's gekocht zonder vulling of push up effect. Dat kan later nog wel eens. Ik was verrast door de maat, omdat ik zelf volgens de tabellen op een D uitkwam, maar daar pastte de onderkant net niet mooi genoeg in.

De hechtingen zijn keurig en bijna onzichtbaar. 's nachts draag ik nog wel een lipoelastic bh, vind het fijn met slapen om iets te dragen merk ik. Toch iets steviger. De beugels moest ik na 3 maanden wel enorm aan wennen, die druk op het bot weer. Maar alles went vanzelf weer. Ik doe alle werkzaamheden weer en ook zware dingen tillen of doen gaan vanzelf zonder klachten, gelukkig maar. Want aan het begin was er een tijd dat ik dacht dat het niet meer 'beter' zou gaan komen. Dus geduld is weer het sleutelwoord. En laat dat nou net lastig zijn bij een BV !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anns wat fijn om jouw topic te lezen en je verhaal. Ik pas een paar weekjes op dit forum. Ook 40+ (wat fijn dat er meer zijn 😄) en heb zelf ook lang getwijfeld voor of achter de spier. Het wordt toch voor de spier. Kan niet wachten!

Leuk om te lezen dat je zo blij bent, ook na 3,5 maand, of misschien juist na 3,5 maand 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.