Ga naar inhoud

Joycee : 21 september 2020 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hallo 

 

Ik ben 20 jaar en heb aanstaande vrijdag een eerste consultatie bij dr Verdonck. 

 

Ik twijfel al heel lang of ik al dan niet een borstvergroting wil laten doen. Ik heb momenteel een 70 B , maar soms heb ik naar mijn gevoel eerder een A. Psychisch weegt het heel zwaar door voor mij, ik ben er dan ook praktisch elke dag mee bezig. Het moeilijke is voor mij om echt een beslissing te maken van hoeveel ik er nu in wil. Ik weeg een kleine 60 kg en ben 1m70. Ik wil zeker niet dat mijn borsten er plots precies als 2 'ballonnen' gaan uitzien. Dit is mijn grootste schrik. Ik wil dat het nog lijkt op een natuurlijke borst.

 

Zelf heb ik nog enkele vraagjes waar 1 van jullie mij misschien kan bij helpen. 

- Wat is de wachttijd bij Dr Verdocnk voor een effectieve operatie? 

- Valt het litteken onder de borst nog mee? 

- Hebben jullie eventueel foto's van voor en na? Het blijft lastig om van alles een beeld te krijgen. 

- Wat zijn jullie ervaringen met Dr Verdonck? 

 

Dankjewel! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr Verdonck houdt van een natuurlijk resultaat dus hij zal je absoluut geen 'ballonnen' gaan geven @Joycee

Ik heb in t verleden een consult bij hem gehad; ik vond hem echt heeeeel erg sympathiek, neemt echt alle tijd voor je, echt geïnteresseerd in zn patiënt, totaal niet hautain. Kortom een hele prettige arts.

Veel succes vrijdag! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een grote twee maand geleden mijn ingreep bij hem laten uitvoeren. Over resultaat kan ik nog niet zoveel zeggen gezien dat toch pas kan achter een echt half jaar. 

 

Over het contact met de arts ben ik voorlopig wel tevreden. Heel vriendelijke man. Ik denk inderdaad dat Verdonck wel een natuurlijk uitzicht wil nastreven en twee ballonnen heb ik zeker niet gekregen. 

 

Zelf ben ik 1m58 groot en weeg een 50kg. Ik had een 70B maar door mijn 2 kindjes waren die een beetje uitgezakt of mss eerder leeggezogen. Nu heb ik een 70C precies wat ik wilde. Ik wilde gewoon terug wat volume en geen slappe zakjes meer. Ik wilde geen al te grote borsten. Dus op dat vlak heeft hij wel heel goed geluisterd. 

Ik heb de motiva progresive plus 275CC, dual plane geplaatst. 

 

De ingreep zelf is moeten doorgaan in Corona tijd waardoor hij wel twee keer is uitgesteld geweest en uiteindelijk is de ingreep zelf en het verblijf in de kliniek zeer snel gegaan. 

 

De normale wachttijd zal wel zo iets van een maand tot 2 maand zijn. Zeker niet meer. 

 

Mijn littekens zien er vrij goed uit denk ik. Ze zien alleen nog rood maar dat is wel normaal denk ik na twee maand. 

 

Momenteel ben ik zeer tevreden van mijn ene borst maar de andere zit naar mijn gevoel nog te hoog waardoor ze niet zo mooi is. Maar zoals ik al schreef ik moet hiervoor nog geduld hebben want naar het schijnt kan die nog zakken tot een jaar na de ingreep. Nu begin aug. heb ik een nieuwe afspraak en ik ben wel benieuwt wat hij er van gaat vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Griet22 Bedankt voor de vele informatie alvast! 

 

Ooh amai ik dacht dat je bij 275 cc een grotere cup zou hebben of kan dit per lichaam nog eens verschillen? 

Amai de wachttijd valt echt wel nog mee dan! Ik had mijn operatie graag eind september willen doen dus dit zal vermoedelijk dan wel lukken. Ik had gedacht dat het bijvoorbeeld nog een jaar wachten was. 

 

Krijg je een duidelijk zicht bij de consultatie hoe ze er kunnen uitzien of is dit eerder een beetje misleidend met hoe groot ze in het echt zijn dan? 

 

oh ja als dit tot een jaar nog kan zakken kan er wel nog veel veranderen. 

 

Valt de pijn na de operatie mee of is deze echt wel heel zwaar? 

 

Ik vraag me ook nog af in hoeverre je al dan niet mag heffen de eerste 6 weken. 

 

Dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Joycee zei:

@Griet22 Bedankt voor de vele informatie alvast! 

 

Ooh amai ik dacht dat je bij 275 cc een grotere cup zou hebben of kan dit per lichaam nog eens verschillen? 

Amai de wachttijd valt echt wel nog mee dan! Ik had mijn operatie graag eind september willen doen dus dit zal vermoedelijk dan wel lukken. Ik had gedacht dat het bijvoorbeeld nog een jaar wachten was. 

 

Krijg je een duidelijk zicht bij de consultatie hoe ze er kunnen uitzien of is dit eerder een beetje misleidend met hoe groot ze in het echt zijn dan? 

 

oh ja als dit tot een jaar nog kan zakken kan er wel nog veel veranderen. 

 

Valt de pijn na de operatie mee of is deze echt wel heel zwaar? 

 

Ik vraag me ook nog af in hoeverre je al dan niet mag heffen de eerste 6 weken. 

 

Dankjewel! 


Pijn heb je de eerste dagen wel, maar je bouwt een spiegel op met je medicatie. Ik heb de wekker gezet en een schema gevolgd, dan is de pijn goed te doen. 

Tijdens het passen heb je wel een vertekend beeld, ze lijken groter dan dat het zal worden. 

 

En de eerste zes weken mag je maximum twee kilo tillen dacht ik. Ik til zo weinig mogelijk, en rekken en strekken is ook niet aangeraden. 
Ik mocht zeker twee weken geen autorijden, en na drie weken opbouwen. (Heb gevoelige littekens, vandaar dat ik zo lang moest wachten) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Special-Me zei:


Pijn heb je de eerste dagen wel, maar je bouwt een spiegel op met je medicatie. Ik heb de wekker gezet en een schema gevolgd, dan is de pijn goed te doen. 

Tijdens het passen heb je wel een vertekend beeld, ze lijken groter dan dat het zal worden. 

 

En de eerste zes weken mag je maximum twee kilo tillen dacht ik. Ik til zo weinig mogelijk, en rekken en strekken is ook niet aangeraden. 
Ik mocht zeker twee weken geen autorijden, en na drie weken opbouwen. (Heb gevoelige littekens, vandaar dat ik zo lang moest wachten) 

Medicatie:belangrijk, waarom zou je onnodig meer pijn moeten hebben. Als je veel pijn hebt herstel je langzamer. Ook niet de bedoeling he😉

 

Passen vs real life:ja, ze gaan zeker kleiner ogen! En je zou niet de eerste zijn die achteraf denkt.. Had ik maar.. Je pc weet wel wat past bij je lichaam (en ze hebben idd een voorkeur die  dan ook weer bij je eigen wensen moeten passen)

Spannend blijft het sowieso. En aangezien dat je minimaal 6 weken (en vaak ook nog veeeeel langer) op eindresultaat moet wachten maakt dit het niet makkelijker. 

 

En houdt je aan dat wat je pc je voorschrijft. Je wilt echt geen complicaties omdat je 'van alles moet'. 

Het is tenslotte een echte ingreep waar een lichaam simpelweg van moet herstellen. 

 

Succes met je 'brand new boobie project'. Bereid je ook maar voor op een emotionele achtbaan😉🤣🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Special-Me Krijg je een standaard schema mee van de dokter of is dit iets dat je zelf moet uitpluizen? 

 

Hmm dan is het misschien beter iets groter te nemen dan dat je tijdens passen goed vindt.

 

Ja in feite mag je dan niks tillen. Ik zat met het dilemma aangezien ik normaal mijn bachelor opleiding eindig in september en dan op zoek moet naar een nieuwe job. Als ik dit zo lees lijkt me de beste optie 6 weken gewoon solliciteren en vanaf dan pas aan de slag te gaan amai. 

 

Dan zal auto rijden ook niet de meest goede houding zijn waarschijnlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou Bedankt voor de opmerking! 

 

Ja het lijkt me dat ze ik iets groter zal nemen dan tijdens het passen. Ik wil maximum een E cup, nu nog afwachten hoeveel cc dit ongeveer is. Ja het wachten zal waarschijnlijk heel lang duren. Ik kijk er alvast naar uit! 

 

Bedoel je wat hij voorschrijft op vlak van medicatie of op alle vlakken zoals heffen en dergelijke? 

 

Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Janou zei:

Medicatie:belangrijk, waarom zou je onnodig meer pijn moeten hebben. Als je veel pijn hebt herstel je langzamer. Ook niet de bedoeling he😉

 

Passen vs real life:ja, ze gaan zeker kleiner ogen! En je zou niet de eerste zijn die achteraf denkt.. Had ik maar.. Je pc weet wel wat past bij je lichaam (en ze hebben idd een voorkeur die  dan ook weer bij je eigen wensen moeten passen)

Spannend blijft het sowieso. En aangezien dat je minimaal 6 weken (en vaak ook nog veeeeel langer) op eindresultaat moet wachten maakt dit het niet makkelijker. 

 

En houdt je aan dat wat je pc je voorschrijft. Je wilt echt geen complicaties omdat je 'van alles moet'. 

Het is tenslotte een echte ingreep waar een lichaam simpelweg van moet herstellen. 

 

Succes met je 'brand new boobie project'. Bereid je ook maar voor op een emotionele achtbaan😉🤣🤣

 


Sluit me hier helemaal bij aan! 
Ik heb zelf 300 cc ronde protheses dual plane gekregen. Ben er echt belachelijk blij mee, maar ook ik had ze achteraf echt wel nog wat groter gewild. Mocht je willen kijken, kan je in m’n album checken, ik zal je even toegang geven. Ik ben 173 cm en weeg 59 kg, dan weet je de verhoudingen een beetje! ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Joycee zei:

@Special-Me Krijg je een standaard schema mee van de dokter of is dit iets dat je zelf moet uitpluizen? 

 

Hmm dan is het misschien beter iets groter te nemen dan dat je tijdens passen goed vindt.

 

Ja in feite mag je dan niks tillen. Ik zat met het dilemma aangezien ik normaal mijn bachelor opleiding eindig in september en dan op zoek moet naar een nieuwe job. Als ik dit zo lees lijkt me de beste optie 6 weken gewoon solliciteren en vanaf dan pas aan de slag te gaan amai. 

 

Dan zal auto rijden ook niet de meest goede houding zijn waarschijnlijk. 


Ik kreeg een schema van het ziekenhuis, maar dat werkte niet boor mij. Dan alles besproken met de huisarts (telefonisch) en samen een schema opgesteld. 
Die spiegel opbouwen is echt wel belangrijk voor jezelf, niet te veel pijn hebben is wel zo aangenaam. 
 

En ivm de grootte, kijk even in de topics. Vele dames hebben spijt dat ze te klein zijn gegaan, maar volg je gevoel. Ik dacht (maar ben niet zeker!) dat 150cc ongeveer 1 cupmaat is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joycee zei:

@Veerveertje Qua volume is dit echt wat ik wel. Heel mooi gedaan! Mag ik vragen welke cupmaat je nu hebt? 

Dankjewel dat ik in je album mocht kijken!

Zo zie je maar weer dat @Veerveertje een F cup draagt. De cupmaten van nepperds zijn nou eenmaal groter dan van natuurlijke borsten. Neem naar het consult ook foto's mee van borsten die jij mooi vindt, of juist helemaal niet. Wat voor de een nepbollen zijn vindt de ander geweldig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! 
ik ben zeer tevreden van dr Verdonck. 
ik wou ze groot maar geen ballen effect. Hij raadde mij dan ook 355cc full aan en daar ben ik ook voor gegaan. 
Mijn borsten zijn zeer natuurlijk! Verdonck weet heel goed waar hij mee bezig is. 
De 3 dagen na de operatie waren het zwaarst, daarna gaat het elke dag weer beter. 
dr. Verdonck werkt ook met de techniek van het ‘inpakken’ maw je moet 2 weken met een soort van drukverband rondlopen zonder te douchen. Dat is best wel zwaar... maar in mijn ogen de beste techniek om infecties te vermijden. 
je mag me altijd privé sturen als je nog vragen hebt. Ben niet meer zo actief op het forum maar ik lees wel mijn berichten nog. 
 

groetjes en succes met jouw keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2020 om 23:02, Joycee zei:

@Janou Bedankt voor de opmerking! 

 

Ja het lijkt me dat ze ik iets groter zal nemen dan tijdens het passen. Ik wil maximum een E cup, nu nog afwachten hoeveel cc dit ongeveer is. Ja het wachten zal waarschijnlijk heel lang duren. Ik kijk er alvast naar uit! 

 

Bedoel je wat hij voorschrijft op vlak van medicatie of op alle vlakken zoals heffen en dergelijke? 

 

Dankjewel!

Qua medicatie adviseer ik.. Je hoeft geen bikkel te zijn..dus als je medicatie voorgeschreven krijgt kun je ze ook Mar beter nemen.

Je wilt geen 'dipje' in je medicatie pikl hebben.

Makkelijk gezegd:slukken voordat de pijn überhaupt kan beginnen.

En paracetamol werkt ook ontstekingsremmend dus dat kan sowieso geen kwaad om die gewoon elke 8uur in te nemen dacht ik zo. 

 

Qua bukken, heffen, reiken etc zou ik je zeker adviseren om de adviezen van je pc (ze kunnen per pc wel verschillen) op te volgen.. Als je daar al kapselvorming in de toekomst mee kunt voorkomen is dat al reden genoeg om je er aan te houden. 

Ik heb aan een kant baker 4 kapsel gehad en ik ben echt geen 'mietje' en kan pijn redelijk goed hebben maar heb een jaarr lang dagelijks pijnklachten hierdoor gehad (ook de reden dat ik al na 7 jaar een 2de ingreep ben ondergaan). 

 

 

Dus ik bedoel idd houd je op alle vlakken aan voorschriften die je krijgt van de pc ja😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou Ja inderdaad ik neem dan ook liever gewoon de medicatie

 

Ik ben van plan om na mijn operatie 3 weken volledig platte rust te nemen om echt te herstellen.

Ooh amai wat erg. Dit iets waar je zeker niet staat op te wachten. Hopelijk is alles nu beter!

 

Dankjewel voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn consultatie gehad amai was dit spannend! Ik had hier dan ook zo hard naar uitgekeken.

 

Dr Verdonck is een heel lieve dokter die je ook direct op je gemak stelt! Alles was super duidelijk en helder uitgelegd!

 

Hij heeft me enkele maten laten passen en zonder dat ik het wist had ik voor 295 cc gekozen wat in eerste instantie ook mijn maximum was. Als ik me niet vergis zou dit achter mijn spier komen is dit dan dual plane?

 

Motiva met de lichte push up sprak mij het meeste aan. Dit zorgt ervoor dat je er een voller effect hebt aan de bovenkant. Er is eveneens sprake van een blue shield wat een extra vlies is om kans op capsule vorming nog eens te verkleinen.

 

Mijn operatie staat gepland op 21 september. Ik kijk er dan ook heel hard naar uit!

 

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit volume en dit soort implantaat?

 

Dankjewel dames!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Joycee zei:

@Janou Ja inderdaad ik neem dan ook liever gewoon de medicatie

 

Ik ben van plan om na mijn operatie 3 weken volledig platte rust te nemen om echt te herstellen.

Ooh amai wat erg. Dit iets waar je zeker niet staat op te wachten. Hopelijk is alles nu beter!

 

Dankjewel voor de tips!

Rust is goed.. Of je plat moet gaan liggen Dat mag je zelf weten😜.. 

De meeste van ons hebben zich goed kunnen redden met de 'T-rex' methode🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Joycee zei:

Vandaag mijn consultatie gehad amai was dit spannend! Ik had hier dan ook zo hard naar uitgekeken.

 

Dr Verdonck is een heel lieve dokter die je ook direct op je gemak stelt! Alles was super duidelijk en helder uitgelegd!

 

Hij heeft me enkele maten laten passen en zonder dat ik het wist had ik voor 295 cc gekozen wat in eerste instantie ook mijn maximum was. Als ik me niet vergis zou dit achter mijn spier komen is dit dan dual plane?

 

Motiva met de lichte push up sprak mij het meeste aan. Dit zorgt ervoor dat je er een voller effect hebt aan de bovenkant. Er is eveneens sprake van een blue shield wat een extra vlies is om kans op capsule vorming nog eens te verkleinen.

 

Mijn operatie staat gepland op 21 september. Ik kijk er dan ook heel hard naar uit!

 

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit volume en dit soort implantaat?

 

Dankjewel dames!!

fijn dat je zo'n goede ervaring had!  De motiva protheses zijn super, zelf heb ik wel de ergonomix ipv de ronde, maar van beide types al heel veel mooie borsten voorbij zien komen

 

Het is goed dat je rekening houdt met 3 weken verminderd functioneren. Het is zo verschillend hoe het herstel gaat en ervaren gaat worden. Maar je mag idd niet te zwaar tillen, geen huishoudelijk werk en je armen niet boven je schouders doen. 

 

je hebt voor de spier, dual plane plaatsing (dit is deels onder de spier) en achter de spier plaatsing, dus geen idee welke jij krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.