Ga naar inhoud

Ishy : 26 februari 2020 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic - PO slaaptips


Aanbevolen berichten

Hoi Dames, 

Eind November had ik mijn eerstse consult bij Dr. Verdonck.

Zoals bij veel vrouwen is na de zwangerschap en 4 maanden borstvoeding de borstomvang enorm afgenomen :rolleyes: en is er ook een groot verschil in volume tussen beide borsten wat ik enorm vreselijk vind, een A en AA. Ik voelde mij tijdens mijn zwangerschap ook veel vrouwelijker, had een goed gevulde C cup en daar was ik best fier op. Ik zou ook graag eens sexy lingerie en mooie bikini’s kunnen shoppen en geen voorgevulde cups gevuld met schuim :blush: Tijdens mijn eerste gesprek bij Verdonck voelde ik dat ik meteen goed zat, fijne en aangename man en hij stelde Motiva 235cc rechts en 220cc links voor. Dit voor een natuurlijke look omdat ik nogal fijn gebouwd ben. 

Momenteel heb ik nog geen operatiedatum vastgelegd omdat ik teveel nadenk of ik mijn lichaam dit wil aandoen, de operatie, de pijn, het herstel, kans op complicaties,.... Langs de ene kant kijk ik er enorm naar uit om dit te laten doen, maar langs de andere kant ben ik wel bang voor alles wat kan misgaan. Ik dacht eventueel lipofiling te doen omdat kans op complicaties veel kleiner is maar blijkbaar is de slaagkans ook kleiner. Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over hun ervaring na de operatie. Wat na de 2 weken rust? Kan je terug vlot gaan werken, auto rijden, boodschappen doen, voor de kinderen zorgen en dat soort dingen... de lichte huishoudelijke taken. Wat zeg je tegen je collega’s en werknemer als je 2 weken afwezig bent? Ik heb geen zin om hierover met iedereen te praten. Wat me ook zorgen maakt is het feit dat je na een 10 tal jaar de implantaten moet vervangen. Dat wil dan zeggen terug onder het mes, 2 weken herstel en pijn, 8 weken totaal voorzichtig zijn.... Dus help help help, alle tips en informatie zijn meer dan welkom want ik ben er nog niet volledig uit.  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! 

 

ik word volgende week geopereerd door Verdonck, ik krijg ook 235cc Motiva :)

Ik heb heel lang getwijfeld om de operatie te laten doen door dezelfde redenen als jou. Ik heb nog geen kinderen, na zwangerschap verandert uw lichaam vaak, dus dat hinderde mij ook (je hebt al een voordeel dat je dit al meegemaakt hebt :P)

en mijn werk. Ik heb heel hard gestresseerd om erover te liegen tegen mijn collega's. Dan heb ik gestresseerd over 'wat als ze er toch achter komen dat ik de borstvergroting heb laten doen!!??' 

Echt onnozel van mij, dat ik zoveel stress heb over mening van anderen. Ik doe het voor mezelf en punt uit.

Ik zie die 2 weken (en 8 weken) als hel voor mij. Niet kunnen douchen, niet zo mobiel kunnen zijn, altijd voorzichtig..pff. Maar er zijn veel vrouwen hier met kinderen die het wel gehaald hebben, dus waarom jij niet :)

Ik weet dat ik voor altijd spijt ga hebben als ik dit nu niet doe. Complicaties..dat kan je nooit voorspellen. Dat is gewoon geluk of pech. :/ Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt voor jezelf! ;D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, fijn voor de snelle reactie en dat je ook naar Verdonck gaat. Ik denk wel dat hij goed is in zijn vak. Dus jij bent volgende week :D spannend. Je weet dus nog niet hoe het gaat na de 2 weken rust. Weten ze het op je werk al dat je volgende week 2 weken in ‘ziekenverlof’ bent? Ik maak me enorm druk over wat ik moet zeggen <_< de collega’s zijn snel nieuwsgierig... pfff.... En maak jij je geen zorgen over de vervanging om de 10 jaar. Verdonck was hier nogal vaag over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ishy! Ik ben op woensdag 17.01 geopereerd bij dr. Verdonck. Mijn operatieverslag kun je hier lezen (beetje naar beneden scrollen). Een ontzettend fijne arts met een goed team! Ik heb zelf erg weinig pijn gehad, voel wel druk en een wat beurs gevoel maar het valt mij ontzettend mee. Dit is per persoon verschillend. Waar je de eerste 8 weken rekening mee moet houden is het volgende:

 

- niet met je ellebogen boven je schouders

- niet zwaar tillen (ik hou me aan een max van 2 kg)

- niet reiken (je armen te ver uitstrekken)

- niet bukken

- alleen lichte huishoudelijke taken, koken mag wel maar bijvoorbeeld de aardappelen moet je door iemand anders laten afgieten

- geen repeterende bewegingen (stofzuigen, dweilen, ramen lappen, tafel/aanrecht afnemen, afstoffen, etc.)

 

Je mag dus wel boodschappen doen alleen de tassen mag je niet tillen. Werken kan afhankelijk van je beroep en je herstel vaak weer na 1 tot 2 weken, auto rijden.. geen idee.. moet ik ook nog even navragen :P 

 

En de eerste 2 weken heb je wel hulp nodig bij het douchen omdat het verband niet nat mag worden. 

 

Vervangen gaat inderdaad een keer moeten gebeuren maar het is erg lastig om daar een exacte tijd op te zeggen. Ik geloof dat het aangeraden wordt om na 10 jaar eens een echo te maken om te kijken hoe het gaat met de implantaten en aan de hand daarvan kunnen ze langer blijven zitten of is het tijd om ze te vervangen. 

 

Ik werk voor mezelf en ik heb ook geen kinderen dus helaas kan ik je daar niet mee helpen.. maar er reageren vast nog wel anderen die daar ervaring mee hebben.

 

Onthoud dat je dit voor jezelf doet! Zoveel dames met baan + kinderen hebben dit al gedaan en zijn er ontzettend blij mee dus het gaat jou ook zeker lukken ^_^ Dit forum sleept je er wel doorheen ;) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @Vae voor de gedetailleerde informatie.  Jouw operatieverslag is fijn om te lezen ;) Hmm je bent je eigen baas dus geen excuses nodig voor afwezigheid :rolleyes:  Na mijn eerste gesprek bij Verdonck had ik ook 17 Jan in gedachten voor de ingreep en nu ben ik er nog niet uit :wacko: Spoedig herstel, je bent bijna aan de helft van je 2 weken rust! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt @ishy! Ja, ik ben ein.de.lijk op de helft, haha :P Het lijkt zo lang voordat je je boobs kunt zien en je kan natuurlijk ook weinig. Dus ik kijk vooral een hoop films/series en wandel een beetje buiten. Daarnaast ben ik ook niet bijzonder geduldig :44: 

 

Neem vooral je tijd. Je kan, denk ik, ook beter rekening houden met een wat ‘zwaarder’ herstel en je daarop voorbereiden. Dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei ishy:

Hey, fijn voor de snelle reactie en dat je ook naar Verdonck gaat. Ik denk wel dat hij goed is in zijn vak. Dus jij bent volgende week :D spannend. Je weet dus nog niet hoe het gaat na de 2 weken rust. Weten ze het op je werk al dat je volgende week 2 weken in ‘ziekenverlof’ bent? Ik maak me enorm druk over wat ik moet zeggen <_< de collega’s zijn snel nieuwsgierig... pfff.... En maak jij je geen zorgen over de vervanging om de 10 jaar. Verdonck was hier nogal vaag over. 

 

Ik heb ook die vraag gesteld aan Verdonck. Hij zei 'je moet je borsten wel regelmatig laten checken en als er geen probleem is, kan je makkelijk over 10 jaar. Er zijn veel vrouwen die langer dan 10 jaar zonder problemen implantaten hebben' Het is zeker geen regel dat je om de 10 jaar de implantaten MOET vervangen. Het komt gewoon vaak voor dat er wel eens probleem is (lek, kapselvorming) na 10 jaar implantaten te dragen. 

 

Mijn werk en mijn collega's zijn zeer 'familiaal' :P dus natuurlijk wisten ze dat ik ziekteverlof had en ze maakten er een drama van. 2 weken ziekteverlof! moet iets ernstig zijn! Ik heb gezegd dat het een kleine operatie is maar omdat het aan mijn arm/schouder is (voor mijn werk bewegen we onze armen repetitief) , dat ik zolang ziek ben.

Ik ben wel bang als ik terug ben dat ik soms wel zwaar dingen moeten heffen op mijn werk :/ ik zal zien of ik kan vragen aan mijn collega's maar het is gewoon soms irritant om er elke keer voor te vragen.

 

Het is natuurlijk moeilijk om allemaal in te schatten hoe het zal zijn later. Maar ik denk als 'als ik dit nu niet probeer, ga ik het ook nooit te weten komen' Het kan zijn dat ik er later spijt van krijgen of super gelukkig. Ik kan het pas weten als ik het gedaan heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies, tips en info over de 8 weken herstel zijn nog welkom. Mijn man kan geen 8 weken kids brengen en van school halen, boodschappen doen, dweilen, stofzuigen, .... Waarschijnlijk nog dames in deze situatie. 

En afwezigheidstips voor het werk :blush: <_< pfff.... het lijkt of ik me schaam tov vrienden en collega’s om dit te vertellen. Weet niet hoe jullie hier tegenover staan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grownbabe thanks voor de info. Nog eventjes geduld en het is jouw beurt. Het blijft toch allemaal spannend. Misschien denk ik er gewoon allemaal teveel over na <_<  vooral de nadelen of mogelijke complicaties spoken door mijn hoofd, het is toch ook een mooie som geld waar het over gaat... Maar als ik de artikels mag geloven in de media is een BV wel de meest uitgevoerde ingreep jaarlijks :lol: Heel veel succes volgende week!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2018 om 11:08 zei ishy:

Ladies, tips en info over de 8 weken herstel zijn nog welkom. Mijn man kan geen 8 weken kids brengen en van school halen, boodschappen doen, dweilen, stofzuigen, .... Waarschijnlijk nog dames in deze situatie. 

En afwezigheidstips voor het werk :blush: <_< pfff.... het lijkt of ik me schaam tov vrienden en collega’s om dit te vertellen. Weet niet hoe jullie hier tegenover staan... 

 

Ben zelf nog maar net aan het overwegen om na jaren schaamte een effectieve stap te zetten. En eerlijk? Ik denk dat de enige tegen wie ik iets zal zeggen mijn vriend en een paar goede vriendinnen :huh:. Mijn ouders zijn nogal conservatief en ik heb geen zin om me te moeten 'verdedigen'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hallo allemaal

 

1 jaar later ben ik hier weer. Afspraak geboekt voor volgende maand bij Dr. Verdonck. Ik ga de grote sprong wagen, zij het wel nog steeds met een klein hartje.

 

Even over mezelf, ik heb momenteel een kleine A, ben 1m60 en weeg 45kg. Ik ben dus vrij smal gebouwd.

 

Ik twijfel nu nog een beetje aan 2 dingen:

  • Het aantal CC. 235 (links) en 220 (rechts) of 220 en 205. Ik wil geen "joekelborsten" maar gewoon een beetje meer volume zodat ik een mooie bikini/lingerie kan dragen zonder voorgevormde stukjes.
  • Het type is Motiva Progressive Plus, heb nu de lichte push-up gekozen maar heb toch wat schrik dat dit te "bolvormig" gaat lijken. Aan de andere kant vind ik een beetje decolleté wel belangrijk.

Online vind je erg weinig foto's. Dus ik ben op zoek naar wat advies en anderzijds mensen die eventueel hun foto's willen delen.

 

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ishy, goed dat je stap gaat zetten. is de afspraak gemaakt voor nog een consult of voor de operatie? 

Even op een rijtje zetten

de 235 cc is een full prothese van 10cm breed en heeft een projectie naar voren van 4,1 cm

de 220 cc is een full prothese van 9,75cm breed en heeft een projectie naar voren van 4cm

de 205cc is een demi prothese van 10cm breed en heeft een projectie van 3,5cm naar voren.
 

Ik weet natuurlijk niet hoeveel verschil er in de borsten zit, maar het verschil tussen de 235cc en 220cc lijkt me verwaarloosbaar, dus als het verschil niet heel groot is dan lijkt dit wel het mooiste. De demi geeft echt wel minder decolleté. Heb je toevallig op instagram het account van motiva al eens bekeken? staan ook wel regelmatige kleinere cc's op. 

 

Als je meer advies wil hebben over welke maat je dan zou uitkomen dan kun je het beste Best_boobie een privé berichtje sturen, liefst met foto's van de voorsituatie. Sterkte met je keuze in ieder geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey 

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gisteren bij Dr Verdonck de 2 maten nog gepast en vond het een duidelijk verschil. Toen was mijn voorkeur de kleinste maat. Geen idee of dit de juiste keuze is :)

 

 

Op welke manier kan Best_boobie helpen? Advies zoals jij of?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, ishy zei:

Hey 

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gisteren bij Dr Verdonck de 2 maten nog gepast en vond het een duidelijk verschil. Toen was mijn voorkeur de kleinste maat. Geen idee of dit de juiste keuze is

 

 

Op welke manier kan Best_boobie helpen? Advies zoals jij of?

 

Wel grappig om te zien dat je veel verschil ziet met 15cc. Ik heb een totaal andere bouw. Bij mij ging het tussen 550 of 625cc, net iets meer cc er tussen. Ik heb uiteindelijk ook wel voor het  kleinere aantal cc gekozen omdat ik bij de grootste maat bang ben voor nekklachten. Maar doe dus wat je gevoel je ingeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Heyhey, mijn 2e dag PO en het is uiteindelijk 220 re en 205 li geworden, aangezien mijn fijne lichaamsbouw denk ik toch dat dit het beste bij mij zal passen. 
Alles is vlot verlopen, mocht ook meteen de kliniek verlaten. Ben wel meteen met Zaldiar begonnen en afgewisseld met Ibuprofen, rekening houdend met de tijdstippen maar gisteren serieus misselijk geweest van de tramadol en constant moeten braken, ook zeer moe dus veel geslapen. Gestopt met zaldiar en nu enkel paracetamol en ibuprofen op regelmatige tijdstippen, dat gaat zeer goed. Kan terug eten, drinken en geen pijn. De druk valt ook enorm mee. Had het erger verwacht. Nu hopen dat het zo in de goede richting blijft doorgaan ?  Veel succes aan alle meiden die binnenkort ook de stap gaan zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ishy oh wow, wat is je situatie zo herkenbaar. Leuk dat je uiteindelijk de beslissing hebt kunnen nemen. Alleen heb ik de beslissing nog niet genomen. Ik denk er constant aan om gewoon de telefoon te nemen en te bellen voor de operatie vast te leggen. Maar dan moet ik ook kiezen welke en de cc's wat ik zo moeilijk vind. 

 

Ik ben wel eens benieuwt wat je van het resultaat gaat vinden. Wat vind je nu al? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nog even wachten dankjewel voor je berichtje ? 

@Griet22 ik heb ook lang getwijfeld hoor, met telefoon in mijn handen om afspraak vast te leggen maar na 2-3 jaar twijfelen heb ik tegen mezelf gezegd, nu of nooit. Ben met een héél bang hartje woensdag binnen gegaan en tot hiertoe verloopt alles wel goed. Ik kijk nu al uit naar de lente om eindelijk eens een deftige bikini en badpak te dragen ? veel succes met je keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben 3 dagen PO en had graag wat slaaptips. Ik slaap nu met 2 kussens achter mijn rug, half zittend maar heb het gevoel dat ik hierdoor meer druk op de protheses uitoefen. Zou het misschien beter zijn om gewoon op mijn rug te liggen en mijn hoofd op 1 kussen ? Alle tips zijn zeker welkom! Ik zou het erg vinden dat ik nu meer slecht doe dan goed. Alvast heel erg dank ? 

ik heb ook zeer weinig pijn en ben al serieus afgebouwd met de pijnstillers. Is dit normaal of moet ik mij nog aan het ergste verwachten???  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je goed voelt om op 1 kussen te slapen dan moet je dat doen. En meestal is de eerste 3 dagen afzien maar je heb weinig pijn lees ik?Ik denk niet dat het erger wordt! Super dat het herstel Zo voorspoedig loopt?

 Ben je een rugslaper of buikslaper? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Lindan, dank je voor de snelle reactie ? Ik ben wel een rugslaper... dus volgens jou slaap ik dan het beste zoals ik het gewoon ben en haal nu geen stoten uit door rechter te gaan liggen. 
Ik had de pijn wel veel erger verwacht dus ik hoop dat alles in orde en normaal is. 
Deze ochtend 8u ibuprofen genomen en om 13u40 een paracetamol maar in principe kon ik deze wel uitstellen, was niet echt nodig. Ga nog een ibuprofen nemen uit voorzorg bij het slapen gaan om de nacht door te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nog Een mazzel ? je bent ook nog eens een rugslaper?

en je armen doen dan geen hele rare dingen ? ?

Doordat ik dus ook geen pijn meer voelde ging mijn rechterarm lekker Omhoog in mijn slaap?schrok me kapot , was 2 weken 2weken po geloof ik..

pijn is ook wel een manier van terug fluiten.

 

Je geeft aan dat halfzittend slapen een druk voelt, dan moet je een manier vinden wat fijner ligt. 

Als je geen pijn ervaart , dan zou ik inderdaad de pijnstiller achterwege laten.

 
Dat klinkt als een droom herstel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ishy ik lag de eerste 2 nachten ook best half rechtop / half zittend met een verstelbare rugsteun en een kussen, maar merkte al snel dat ik van deze houding rugpijn kreeg.. Had het idee dat ik te veel rechtop lag.

Nu slaap ik met een zwangerschapskussen met daarin 1 kussen, dus wat platter, en dat ligt eigenlijk best comfortabel, want je ligt er als het ware 'in' en ik slaap nu eigenlijk best goed op m'n rug, en dat terwijl ik echt een buikslaper ben. Heb geen last van rugpijn en kan ook lekker half op m'n zij tegen/op het kussen aan liggen (ik mocht van mijn pc al meteen voorzichtig op m'n zij gaan liggen als ik dat wilde). 

Heb ook een voedingskussen, ligt ook goed, maar vind het zwangerschapskussen nog het fijnst ?.

Succes met slapen en met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.