Ga naar inhoud

Mieke2 : 12 februari 2020 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb zonet mijn eerste consult gehad voor een borstvergroting. Hoe spannend was dit! Maar ook zo een opluchting. Eindelijk gaat het gebeuren. Ik heb namelijk nog nooit borsten gehad of dat gevoel heb ik toch. Ik ben mama van 2 jongens. Ze vertelde mij altijd. Wacht maar tot je zwanger bent dan zullen ze wel groeien. Nope, niet bij mij dus. Of ik kreeg ook vaak te horen. Wees blij dat je kleintjes hebt. Dan heb je geen last van bij het sporten ... Tja, van al die commentaar ben ik niet gediend. Allemaal goed bedoeld natuurlijk maar toch... Als ik meisjes zie van een jaar of 14 die mooie borsten hebben word ik gek... Gewoon omdat ik dit al zolang wil. Ik wil mij gewoon vrouw voelen. Dus vandaag was het zover. Eindelijk een afspraak gemaakt. Na veel opzoekwerk en veel hier te lezen ben ik bij dr Verdonck terecht gekomen. Wat een heerlijke man. Zo aangenaam consult. Bleek ik ook turbeleuze borsten te hebben... onderontwikkeld dus. Bij het passen kwam ik uit op een anatomisch implantaat van 350cc. Ik ben boven breed gebouwd dus hoop dat het  resultaat mooi gaat worden. Moet eerst nog een echografie laten nemen en als die ok is kan ik de operatie plannen. Spannend!

 

Zijn er hier nog meisjes, dames die een brede borstkas hebben en van een cup a naar c/d gegaan zijn? Niet dat ik nog overtuigd moet worden maar elke ervaring is leerrijk. 

 

Groetjes Mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mieke,

 

Ik kan het je nog niet vertellen maar na 29 januari wel. Dan krijg ik mijn 350 cc :101:

Ik heb net als jij een brede borstkas, cup a, tubereuze borsten en heb ook de wens uitgesproken om naar een goede C, kleine D te gaan. 
 

Ik laat het je weten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 9-1-2020 om 19:00, Loesje3 zei:

Hoi Mieke,

 

Ik kan het je nog niet vertellen maar na 29 januari wel. Dan krijg ik mijn 350 cc :101:

Ik heb net als jij een brede borstkas, cup a, tubereuze borsten en heb ook de wens uitgesproken om naar een goede C, kleine D te gaan. 
 

Ik laat het je weten

Hoi Loesje3,

Ik heb zonet gelezen hoe het bij jou verlopen is met je operatie. Ben zeer benieuwd naar het resultaat ?. Zou ik in je album mogen meekijken aub? Ik word zelf 12 februari geopereerd door dr. Verdonck. Zo spannend. Het aftellen is begonnen ?. Hopelijk verloopt alles goed met je herstel ?.

groetjes Mieke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend @Mieke2 Nog minder dan 2 weken voor je. Ik was straks al aan het zoeken wie er nog meer in februari aan de beurt is, maar kwam jou niet tegen. Als je best_boobie tagt met jouw datum dan kan ze die in het onderwerp erbij zetten. 
 

Ik krijg anatomisch, 295, dual plane geplaatst. Ik ben wel smal, maar toch wat bredere rechte schouders (omvang 75). Ik ben 2 feb aan de beurt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo iedereen ... mijn verslagje van vandaag ... THE DAY!!! ? 

Vandaag was mijn grote dag. De dag waar ik al zoooolang op gewacht heb, maar nooit de stap heb doorgezet. Dit jaar ging alles heel erg snel. Ik zit namelijk met een burn-out/depressie thuis sinds oktober. Ook dit onderwerp heeft altijd een hele grote rol gespeeld in mijn mentale welzijn. In de 39 jaar die ik sinds maandag geworden ben, heb ik mij nooit goed gevoeld in mijn vel. Vooral de borsten die altijd maar afwezig bleven, waren een groot gemis, maar ook een obsessie voor iets wat ik niet had en anderen wel. Ik droeg dus ook heel erg veel jaloezie in mij tegenover anderen, terwijl deze ocharme er niks aan konden doen. Vele wisten dit ook niet van mij en begrepen het niet. Ik denk dat niemand dit kan begrijpen tenzij je in dezelfde situatie zit of zat. Op de zoektocht naar rust in mijn leven en in mijn hoofd, hoorde ook een verandering van dit onderwerp. Het was genoeg geweest, ik maak gewoon een afspraak. Mijn vriend ging meteen akkoord, aangezien hij hier ook erg onder lijdt omdat ik mij niet goed voel. Ook op intiem vlak was dit een ramp voor mij. Ik blokkeer gewoon. Mijn vriend heeft hier nooit een probleem van gemaakt en vond de operatie niet nodig voor hem, maar als ik mij er beter door zou voelen, stond hij meteen achter mij. 

 

Ik maakte meteen een afspraak bij Dr. Verdonck in Diest omdat ik na veel opzoekwerk steeds terug kwam bij deze pc. Half januari was de consultatie. Het klikte meteen. Veel vragen moesten er niet beantwoord worden ... mijn meest belangrijke vraag was WANNEER kan het? ☺️ Ik bleek ook tubuleuse borsten te hebben. Een aangeboren afwijking dat een onderontwikkelde borst voorstelt. Het woord misvormde borst is ook al gevallen in deze term. Ik schrok hier niet erg van, maar het gaf voor mij wel een beetje een geruststelling van zie je wel er was echt iets mis en nu mag ik deze fout laten rechtzetten! (Terwijl IEDEREEN hier uiteraard het recht toe heeft! ? ) Maar voor mij en mijn verleden was dit een boost die in mijn hoofd het toeliet van het meteen te laten doen. Deze 'fout' moet eruit!  Ik moest nog een echo en mammo laten nemen voor alle zekerheid omdat er borstkanker in de familie zit langs vaderskant. Meteen belde ik de radiologie in het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Een kleine week later mocht ik de onderzoeken laten doen. Die zelfde dag kreeg ik een resultaat dat uitstekend bleek te zijn. Nog geen minuut later belde ik de kliniek van dr. Verdonck. 12 februari klonk het? Zonder een nanoseconde te twijfelen zei ik: Ja, ik kan wel dan ?

 

Vandaag was het dan DE DAG! Echt zenuwen had ik niet. Het leek een dag als een andere, enkel ging ik vandaag een foutje van mijn lichaam laten rechtzetten. Ik werd om 8u30 verwacht in het BBC in Diest. Ik ben altijd bang om te laat te komen dus vertrokken we op mijn commando om 6u30 thuis in Brecht. Ik had al de rampscenario's ingecalculeerd qua verkeer. Te laat komen zou mij niet overkomen. En nee, er was niet veel verkeer en waren we dus ruimsschoots op tijd. Om 7u35 kwamen we in Diest aan. Goed op tijd dus. Samen met 2 andere dames die voor mij aan de beurt waren, mochten we in de wachtzaal plaatsnemen. Dan begon het wachten voor mij want ik was namelijk veel te vroeg. Ik kon de vorige dames wel zien vertrekken met dezelfde gezonde zenuwen als ik. Toen kwamen ze mij halen. Nu begon het toch een ietsiepietsie te kriebelen. Zo van OMG ga ik dit nu echt doen!!! Ja, hoor. Ik ga dit echt doen. Er werden foto's genomen en nog enkele vragen gesteld. Zeer lieve verpleegster trouwens!! Toen kwam het infuus, daarna kwam dr. Verdonck mijn 'mislukkingen' aftekenen om er iets moois van te maken ?. Zo een lieve man. Ik voelde me helemaal in goed handen. Toen mocht ik mee naar het OK, lekker op een verwarmd deken gaan liggen en werd nog effe toegestopt met een extra deken op mij. Op een heel serene, rustige manier werd ik klaar gemaakt voor de narcose. Plots hoorde ik stemmen en ik dacht meteen: OHNEE, ik word wakker tijdens de operatie, moet mij weer overkomen. Maar toen hoorde ik de verpleegster, de operatie is achter de rug en alles is heel erg goed gegaan. Wow, is het nu al klaar. Dat leek heel snel te gaan. Hierna mocht ik naar de uitslaapkamer, maar ik was klaarwakker. Ik heb niets geweten van de narcose. Geen misselijkheid, slaperigheid, niks. Het enige wat ik kon denken was ik wil ze aan mijn vriend laten zien. Alhoewel ik zelf nog niets gezien had, want ze zitten goed ingepakt voor de komende 2 weken. Het eerste wat ik vroeg trouwens in de uitslaapkamer was hebben jullie een spiegel dat ik ze kan zien ?, maar dat hadden ze niet ... jammer. Maar alleen het voelen al, zo zalig! Net of ze er altijd geweest zijn, mijn lichaam is compleet! Ik ben zo gelukkig!!! 

 

De pijn valt ook heel erg goed mee tot hiertoe. Ik ga moeten opletten dat ik niet teveel doen ... ken jezelf... Maar ga dit echt niet doen. Eindelijk eens aan mezelf denken vanaf nu. Mijn nieuwe, positieve leven start VANDAAG!!! Heb ook al wat supporters over de vloer gehad en het eerste wat ze zeiden was, je straalt! En zo is het ook, ik voel me herboren. Ik hoop dat deze euforie nog even blijft, want ik ben wel realistisch dat het de eerste dag is. Er komt nog wel wat herstel op mijn pad, dus effe goed verzorgen nu. En wil jullie ook allemaal bedanken voor de verhalen op dit forum... ze hebben mij enorm goed geholpen om voorbereid naar de pc te gaan en eindelijk die stap te zetten naar een mooie toekomst!

??

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtig verslag van een heftige, maar vooral moedige mentale reis die je hebt gemaakt. Ik herken de fout van de natuur willen herstellen heel erg, heb ook mild tubureuze borsten. Ontzettend goed dat je de stap hebt gezet, op naar een vrolijker en zelfverzekerdere jij. En 2 weken verband dus, dat lijkt me wel lastig, aan de andere kant kom je ook niet in de verleiding om al te spieken. Helaas moeten wij met een tubulaire voorsituatie ook wat meer geduld hebben dan gemiddeld voor het eindresultaat. 

Moet/mag je een nachtje blijven of ben je lekker thuis?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En Mieke, zo enorm herkenbaar.

@Nog even wachtenik las ergens anders dat je je uitsprak over (het niet bestaan van) vergoedingen voor het vergroten van tubulaire borsten. Ik vind dat ergens ook wrang, zie hier inderdaad een voorbeeld. Zou misschien zelfs liever helemaal plat geweest zijn dan mijn onderontwikkelde ‘puntjes’ met vreemde tepels, ook omdat een platte borst zich mooi / normaal kan laten vergroten, bij tubulaire borsten heeft dat extra werk, extra tijd en soms een extra operatie (vaak aan de tepels) nodig om enigszins ‘normaal’ te kunnen worden. 
Ik zou het dus zeker terecht vinden als deze situatie, evenals bij aplasie en voor transgenders, ook vergoed zou worden. Wil overigens het leed van dames die helemaal niets hebben niet wegwuiven, vind het absoluut meer dan terecht dat daar inmiddels een vergoeding voor bestaat en gun iedereen de hele wereld wat dit betreft. 
 

Gelukkig zijn wij en Mieke in de luxe positie om de kosten zelf op ons te nemen, maar velen hebben deze mogelijkheid niet. 

 

Zo, dat moest er even uit. @Mieke2 sorry voor je topicspam ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesje3 Ik vind dat ze veel meer mogen vergoeden. In Duitsland wordt elke operatie vergoed, waarbij een psycholoog aangeeft dat de patiënt hierdoor psychisch belemmerd wordt. Niks met borstplooi of wat dan ook. 

 

Natuurlijk vind er ook veel fraude plaats, maar goed, niet alleen 'geen borsten' kunnen mentaal zwaar wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, polemommy said:

@Loesje3 Ik vind dat ze veel meer mogen vergoeden. In Duitsland wordt elke operatie vergoed, waarbij een psycholoog aangeeft dat de patiënt hierdoor psychisch belemmerd wordt. Niks met borstplooi of wat dan ook. 

 

Natuurlijk vind er ook veel fraude plaats, maar goed, niet alleen 'geen borsten' kunnen mentaal zwaar wegen.

@Loesje3

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Loesje3 zei:

En Mieke, zo enorm herkenbaar.

@Nog even wachtenik las ergens anders dat je je uitsprak over (het niet bestaan van) vergoedingen voor het vergroten van tubulaire borsten. Ik vind dat ergens ook wrang, zie hier inderdaad een voorbeeld. Zou misschien zelfs liever helemaal plat geweest zijn dan mijn onderontwikkelde ‘puntjes’ met vreemde tepels, ook omdat een platte borst zich mooi / normaal kan laten vergroten, bij tubulaire borsten heeft dat extra werk, extra tijd en soms een extra operatie (vaak aan de tepels) nodig om enigszins ‘normaal’ te kunnen worden. 
Ik zou het dus zeker terecht vinden als deze situatie, evenals bij aplasie en voor transgenders, ook vergoed zou worden. Wil overigens het leed van dames die helemaal niets hebben niet wegwuiven, vind het absoluut meer dan terecht dat daar inmiddels een vergoeding voor bestaat en gun iedereen de hele wereld wat dit betreft. 
 

Gelukkig zijn wij en Mieke in de luxe positie om de kosten zelf op ons te nemen, maar velen hebben deze mogelijkheid niet. 

 

Zo, dat moest er even uit. @Mieke2 sorry voor je topicspam ??

Heel goed geschreven @Loesje3, zo mee eens en dat geldt voor meer situaties. Er wordt nog wel eens voorbij gegaan aan de bijdrage van onze borsten aan onze gemoedstoestand

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Loesje3 zei:

En Mieke, zo enorm herkenbaar.

@Nog even wachtenik las ergens anders dat je je uitsprak over (het niet bestaan van) vergoedingen voor het vergroten van tubulaire borsten. Ik vind dat ergens ook wrang, zie hier inderdaad een voorbeeld. Zou misschien zelfs liever helemaal plat geweest zijn dan mijn onderontwikkelde ‘puntjes’ met vreemde tepels, ook omdat een platte borst zich mooi / normaal kan laten vergroten, bij tubulaire borsten heeft dat extra werk, extra tijd en soms een extra operatie (vaak aan de tepels) nodig om enigszins ‘normaal’ te kunnen worden. 
Ik zou het dus zeker terecht vinden als deze situatie, evenals bij aplasie en voor transgenders, ook vergoed zou worden. Wil overigens het leed van dames die helemaal niets hebben niet wegwuiven, vind het absoluut meer dan terecht dat daar inmiddels een vergoeding voor bestaat en gun iedereen de hele wereld wat dit betreft. 
 

Gelukkig zijn wij en Mieke in de luxe positie om de kosten zelf op ons te nemen, maar velen hebben deze mogelijkheid niet. 

 

Zo, dat moest er even uit. @Mieke2 sorry voor je topicspam ??

Helemaal mee akkoord!! Ik kom zelf uit een op het randje armoedegezin. Nu ik met mijn vriend en ons gezin er beter voorstaan als mijn ouders (vader drankprobleem in onze kindertijd die alles opdronk) kunnen wij het wel betalen gelukkig! Ik zou heel mijn leven doodongelukkig geweest zijn als ik dit nooit had kunnen laten doen. Want je er maar even overzetten ... dat lukt toch niet. Ik denk dat er inderdaad heel veel meisjes, dames zijn die in onze situatie zitten en er mentaal onder lijden. Dit zou niet mogen. En dat is voor meerdere dingen. Ik ga momenteel al redelijke tijd naar de psycholoog en dit kost ook een aardige duit. Ik heb dit zeer lang tegengehouden omdat ik het zonde van het geld vond tot op het moment dat ik MOEST gaan. En nu weet ik dat het elke cent waard is want zij heeft mij enorm goed geholpen met mijn proces. Maar wederom waarom wordt dit niet terugbetaald. Ja 10€ van de 60 die je betaald en ook maar een paar keer. Belachelijk gewoon!!! Je goed voelen in je vel is zooooo belangrijk. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omgeving. Het zou heel wat problemen misschien niet helemaal oplossen, maar toch verlichten.

Dus spam mijn topic maar!! ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor het gaat eigenlijk heel goed. Pijn is best ok. Probeer de tijd tussen medicatie al te vergroten omdat het best ok aanvoelt. Vannacht redelijk geslapen. Ik ben een buikslaper dus das wel vervelend omdat ik enkel op mijn rug mag liggen. Vandaag overdag nog voor de zieke gezorgd ?. Dat was ook minder. Mijn moeder is hem gelukkig deze namiddag komen halen. Heb ik best nog paar uurtjes geslapen.  Kliniek belde me ook op vandaag om te horen hoe het met mij gaat. Topservice vind ik dat  ?. @Loesje3 en hoe gaat het bij jou? Jouw herstel viel ook wel mee he dacht ik...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 7 po ... wat gaat de tijd traag voorbij als je bijna niets kan/mag doen. Ik lig de hele dagen op de bank en heb nu momenteel meer last van mijn nek die vast zit dan van mijn borsten. Daar heb ik bijna geen pijn aan. Ik ben nog wel serieus ingesnoerd met het verband dat er pas na 2 weken af mag, dus dat scheelt misschien wel. Ik zal zo blij zijn dat ik ze kan zien. Momenteel voel ik wel dat ze qua grootte heel goed aanvoelen op mijn lichaam. Maar ik kan me echt niet inbeelden hoe ze eruit gaan zien ? toch nog even spannend dus!! Ik had de afgelopen dagen ook heel erg veel last van een opgezet gevoel op heel mijn lichaam. Ik houd dus heel veel vocht op. Blijkbaar ben ik niet de enige ... Hoop dat dit ook weer snel voorbij gaat, want ik voel me net een opgeblazen ballon die op springen staat ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal zeker spannend zijn wanneer het verband eraf gaat. Ik ben zo benieuwd gezien we van een vergelijkbare situatie komen. 
 

Herkenbaar, de pijn in je nek. Je verkrampt inderdaad door de vreemde houding en ik merk ook dat ik, doordat ik bang ben een verkeerde beweging te maken, heel verkrampt beweeg en loop. Zal de boel er niet soepeler op maken dus ik probeer ‘normaal’ te doen maar dat blijkt niet mijn kwaliteit ?

 

Er schijnt thee te zijn (brandnetel?) die vocht afdrijvend werkt dus dat zou je kunnen proberen wanneer je er veel last van hebt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mieke2  Te weinig doen is ook niet wenselijk is mij verteld. Ik werd geadviseerd om vanaf dag 1 elk uur een klein rondje door het huis te lopen, en vanaf 3 dagen PO ben ik elke dag even een klein blokje om geweest, elke dag iets verder.  

 

Dat opgeblazen gevoel in je hele lijf heb ik ook. Het wordt minder, maar is nu 2 weken PO nog niet weg. Ik heb veel brandnetel en Matcha thee gedronken. Geen idee of het geholpen heeft. Mijn bloeduitstortingen en flinke blauwe plekken zijn in ieder geval heel snel weggetrokken, ook veel sneller dan normaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.