Ga naar inhoud

Asymmetrische ribbenkast?


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Bij 2 verschillende consulten (van de 3) is gebleken dat mijn ribbenkast asymmetrisch is, en onder mijn rechterborst wat indeukt. Links is dat niet het geval. Dit zorgt dat mijn rechterborst kleiner oogt, maar de weefseldikte is wel gelijk. 

 

Zijn er meerdere dames die dit hadden, en is het bij jullie gelukt om het verschil in borsten (nagenoeg) gelijk te krijgen? Zo ja, op welke manier? Zo nee, is het verschil in grootte tussen je borsten storender geworden na de vergroting?

 

N.B.= De arts van mijn voorkeur zegt dat het optische verschil in grootte van mijn borstrn niet per se goed op te lossen is met 2 verschillende cc protheses, maar dat een lipo filling dat wel kan. Helaas is mijn budget niet toereikend.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb dit ook. Pectus excavatum heet het. Ik heb uiteindelijk gekozen voor enkel prothesen. Na de 1ste keer operatie was er nog veel verschil, in de kleinere borst werd wel 25cc meer gezet.  Ik was niet tevreden, het stoorde me vooral dat 1 borst projectie miste, de breedte vond io wel goed. daarna een wissel gehad met 1 hoger profiel in de dieper gelegen borst. Concreet  heb ik in 1 borst high profile 250cc, in de andere borst ultra high profile 400cc. Dit is in mijn geval stukken beter. Perfect gelijk zullen ze nooit worden maar dat hoeft niet.

Je kan ook een prothese op maat laten maken dmv een afgietsel, dan heb je 2 identieke borsten, prijs is dan een 9000 euro. Ik vond dit veel te duur maar die optie bestaat dus ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! Dit heb ik ook. Niet heel extreem, maar toch genoeg voor een optische halve cup verschil.

 

Bij mij was het ook zo dat lipofilling het beste zou helpen. Echter wil ik ook graag een vergroting van 2 a 3 cupmaten, dus nu ga ik voor een hybride borstvergroting met anatomische protheses op de spier. Dit met als uitgangspunt zoveel mogelijk vet. De dr gaat dan kijken hoe hij het optische verschil gelijk kan trekken of dat hij twee verschillende protheses gebruikt. Met alleen lipofilling (rondes) had ik dat resultaat niet kunnen bereiken, omdat mijn huid te strak is en de projectie daardoor niet gecreëerd zou kunnen worden, dit kan later wel als ik de protheses weghaal. :-)

 

Ohja, waar ik het laat doen is lipofilling 3900 euro. Door eenzelfde arts als bij Bergman met dezelfde technieken, alleen in een ziekenhuis..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog eens teruggegaan om opnieuw te passen. We zijn uitgekomen op 280 cc in de ene borst, en 315 cc in de borst met de lager liggende ribben. Beide prothesen moderate profiel en even breed. Daarmee zou het verschil toch wel kleiner gemaakt kunnen worden volgens de chirurg.. en wie weet in de toekomst nog lipofilling als ik er niet tevreden mee ben. 28 oktober operatie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 14-9-2019 om 09:58, Ringaroundtherosie zei:

Ik ben nog eens teruggegaan om opnieuw te passen. We zijn uitgekomen op 280 cc in de ene borst, en 315 cc in de borst met de lager liggende ribben. Beide prothesen moderate profiel en even breed. Daarmee zou het verschil toch wel kleiner gemaakt kunnen worden volgens de chirurg.. en wie weet in de toekomst nog lipofilling als ik er niet tevreden mee ben. 28 oktober operatie! 

 

Hee chick,

 

Ik heb het ook. Ook 3 artsen die hetzelfde zeiden. Ik wilde er niet aangeloven om ook nog lipofilling erbij te doen maar uiteindelijk bedacht ik me toch dat de artsen natuurlijk meer verstand ervan hebben dan ik. Ik heb nog een paar maanden flink doorgespaard en ga nu dus een hybride borstvergroting doen bij Dr. Ortiz in de Belgian Breast Clinic aankomende maandag. Ik krijg twee gelijke prothesen omdat ze inderdaad bang waren dat ongelijke prothesen het verschil groter zou maken, zoals iemand hierboven ook beschreef. 295 of 315 cc van Motiva, afhankelijk van wat erin past. Ze gaan het nu dus met lipofilling mooi sculpturen (hoop ik). Helaas is het echt resultaat pas over een tijdje zichtbaar maar ik zal de vooruitgang bijhouden!

 

Jij bent ook al snel aan de beurt! Door wie word je geopereerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/26/2019 at 9:27 PM, Bemeltje said:

 

Hee chick,

 

Ik heb het ook. Ook 3 artsen die hetzelfde zeiden. Ik wilde er niet aangeloven om ook nog lipofilling erbij te doen maar uiteindelijk bedacht ik me toch dat de artsen natuurlijk meer verstand ervan hebben dan ik. Ik heb nog een paar maanden flink doorgespaard en ga nu dus een hybride borstvergroting doen bij Dr. Ortiz in de Belgian Breast Clinic aankomende maandag. Ik krijg twee gelijke prothesen omdat ze inderdaad bang waren dat ongelijke prothesen het verschil groter zou maken, zoals iemand hierboven ook beschreef. 295 of 315 cc van Motiva, afhankelijk van wat erin past. Ze gaan het nu dus met lipofilling mooi sculpturen (hoop ik). Helaas is het echt resultaat pas over een tijdje zichtbaar maar ik zal de vooruitgang bijhouden!

 

Jij bent ook al snel aan de beurt! Door wie word je geopereerd? 

Oh, ik ben heel benieuwd naar je ervaring met de lipofilling erbij dus als je het wilt beschrijven, lees ik graag mee! Waar gaan ze het vet vandaan halen bij je?

 

Ik ga de 28e bij Xander Bakker in de Boerhaave kliniek. Had bij hem het beste gevoel. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ringaroundtherosie zei:

Oh, ik ben heel benieuwd naar je ervaring met de lipofilling erbij dus als je het wilt beschrijven, lees ik graag mee! Waar gaan ze het vet vandaan halen bij je?

 

Ik ga de 28e bij Xander Bakker in de Boerhaave kliniek. Had bij hem het beste gevoel. 

 

 

@Ringaroundtherosie Ik word morgen door dezelfde arts als @Bemeltje geholpen met hetzelfde "probleem" (super toevallig! ?) Maar ik ga ook proberen het vanaf morgen bij te houden met foto's ect.. Wellicht heb je er wat aan.

Ik krijg Motiva Ergonomix rond de 360 cc. Bij mij halen ze vet bij mijn taille/lovehandles weg, als daar niet genoeg zit gaan ze verder bij mijn buik. Win win situatie. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Evelien86 said:

@Ringaroundtherosie Ik word morgen door dezelfde arts als @Bemeltje geholpen met hetzelfde "probleem" (super toevallig! ?) Maar ik ga ook proberen het vanaf morgen bij te houden met foto's ect.. Wellicht heb je er wat aan.

Ik krijg Motiva Ergonomix rond de 360 cc. Bij mij halen ze vet bij mijn taille/lovehandles weg, als daar niet genoeg zit gaan ze verder bij mijn buik. Win win situatie. ?

Wat toevallig, ik zat net in de galleries te neuzen en zag jouw voorsituatie foto. En dacht; die lijken wel op mijn boobs ? ben ook heel benieuwd naar je ervaring! Ik heb een aantal jaar geleden lipo gehad aan de binnen en buitenkant van mijn bovenbenen dus weet daar wel een en ander van.. hoop vooral dat het geoogste vet inderdaad goed op zn plek blijft bij jullie!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, polemommy said:

Bij mij steekt het links bij het middenrif uit, rechts niet. Mijn linker borst is daardoor kleiner dan mijn rechter. De arts zei, dat mijn borsten daardoor nooit symmetrisch zullen zijn. Het advies was voor beide borsten gelijk. 

Klinkt ook heel logisch als advies. In eerste instantie gaf Xander Bakker hetzelfde aan en adviseerde dus lipofilling om het verschil kleiner te maken. Later hebben we juist dat verschil in grootte van 2 protheses geprobeerd met pasmodellen en dat zag er goed uit naar onze beider mening.. echt gelijke borsten is vast een utopie met zo'n borstkas, maar ik ben bang dat het verschil tussen mijn borsten alleen maar meer op gaat vallen als ze groter zijn. Nu valt het niet enorm op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ringaroundtherosie zei:

Wat toevallig, ik zat net in de galleries te neuzen en zag jouw voorsituatie foto. En dacht; die lijken wel op mijn boobs ? ben ook heel benieuwd naar je ervaring! Ik heb een aantal jaar geleden lipo gehad aan de binnen en buitenkant van mijn bovenbenen dus weet daar wel een en ander van.. hoop vooral dat het geoogste vet inderdaad goed op zn plek blijft bij jullie!  

Jaa, dat liposuctie vind ik ook wel spannend, ik hoop niet dat ik bobbels krijg erna ofzo. Heb wel al een therapeut die bindweefselmassage doet, dus de kans op bobbels is dan klein(er). Hoe is jouw ervaring daarmee? Heb je last van bobbels op je benen na de lipo? Er is mij verteld dat ik 3 maanden een drukpak aan moet, had jij dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Evelien86 said:

Jaa, dat liposuctie vind ik ook wel spannend, ik hoop niet dat ik bobbels krijg erna ofzo. Heb wel al een therapeut die bindweefselmassage doet, dus de kans op bobbels is dan klein(er). Hoe is jouw ervaring daarmee? Heb je last van bobbels op je benen na de lipo? Er is mij verteld dat ik 3 maanden een drukpak aan moet, had jij dat ook?

Ja, ik had ook 3 maanden een drukpak aan. Het is heel fijn als je daar vanaf bent haha! Na 6 weken was het niet meer dag en nacht, maar alleen overdag. En dat dan ook nog 6 weken.

Ik heb geen bobbels op mijn benen,  wel 2 deukjes vlakbij mijn kruis.. in het begin vond ik dat lelijk, maar het is minder prominent geworden met de jaren (en ik ben een beetje aangekomen sindsdien, dat helpt ook wel). Viel gelukkig niet op. Ik heb wel geen bindweefsel massage gehad, denk dat dat wel slim is om te doen! Waar het drukpak een opening had bij mijn kruis kwam er wat huid van mijn dijen doorheen gepiept en dat gedeelte is nog steeds te onderscheiden door de vorm na 3 jaar. Stoor me er verder niet aan. 

 

Wat wel goed is om rekening mee te houden, is dat je lichaam zich niet laat foppen qua vetpercentage. Het wil terug naar de oude staat voor de lipo zogezegd.. dus wat er weggezogen wordt, komt ergens anders weer terug. Dat is bij mij ook gebeurd, waar alles zich vroeger op mijn bovenbenen hechtte qua vet, gaat het nu sneller naar mijn lovehandles haha. Maar ik ben wel van die 'rijbroek' af en daar ging het me om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Ringaroundtherosie zei:

Ja, ik had ook 3 maanden een drukpak aan. Het is heel fijn als je daar vanaf bent haha! Na 6 weken was het niet meer dag en nacht, maar alleen overdag. En dat dan ook nog 6 weken.

Ik heb geen bobbels op mijn benen,  wel 2 deukjes vlakbij mijn kruis.. in het begin vond ik dat lelijk, maar het is minder prominent geworden met de jaren (en ik ben een beetje aangekomen sindsdien, dat helpt ook wel). Viel gelukkig niet op. Ik heb wel geen bindweefsel massage gehad, denk dat dat wel slim is om te doen! Waar het drukpak een opening had bij mijn kruis kwam er wat huid van mijn dijen doorheen gepiept en dat gedeelte is nog steeds te onderscheiden door de vorm na 3 jaar. Stoor me er verder niet aan. 

 

Wat wel goed is om rekening mee te houden, is dat je lichaam zich niet laat foppen qua vetpercentage. Het wil terug naar de oude staat voor de lipo zogezegd.. dus wat er weggezogen wordt, komt ergens anders weer terug. Dat is bij mij ook gebeurd, waar alles zich vroeger op mijn bovenbenen hechtte qua vet, gaat het nu sneller naar mijn lovehandles haha. Maar ik ben wel van die 'rijbroek' af en daar ging het me om!

Haha serieus! Dus dat vet zoekt een ander plekje? ? Als het maar niet op mijn buik gaat zitten, de rest vind ik prima! Ik ben benieuwd! 

 

Fijn dat jij geen bobbelt hebt enzo. Ik denk dat je de eerste maanden kritischer naar je eigen lijf kijkt na een oparatie. Na verloop van tijd wordt het gewoon.. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Evelien86 said:

Haha serieus! Dus dat vet zoekt een ander plekje? ? Als het maar niet op mijn buik gaat zitten, de rest vind ik prima! Ik ben benieuwd! 

 

Fijn dat jij geen bobbelt hebt enzo. Ik denk dat je de eerste maanden kritischer naar je eigen lijf kijkt na een oparatie. Na verloop van tijd wordt het gewoon.. 

 

Ja gelukkig geen bobbels of onregelmatige huid, dat hoor je ook wel eens als bijwerking van de lipo. Dat gezegd hebbende, sport ik wel 3 a 4 keer in de week (voornamelijk krachttraining), dat helpt met de boel strak te houden. Ik heb ook verhalen gelezen van vrouwen die wel bobbels overhielden, maar die zaten voor de operatie minder strak in hun vel dan ik. Het helpt zeker als je geen al te dunne, slappe huid hebt van jezelf zodat je huid goed 'meeveert' naar de nieuwe vorm. En dat drukpak blijven dragen natuurlijk.   

 

Veel succes morgen voor jou en Bemmeltje! Spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
1 uur terug, Ringaroundtherosie zei:

Hey Bemeltje! Zag dat je inmiddels geholpen bent, wat vond je ervan?? Zou ik je resultaat mogen zien in je album? 

Hee, ja klopt! Ik zal je toevoegen aan mijn album. Ik weet niet of je er nu al veel aan hebt want het staat nog allemaal super strak en bol. 

Ik vind het daarom zelf ook nog moeilijk te beoordelen. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik voorheen nooit last hebt gehad van de asymmetrie, alleen van de grootte. Ik hoop natuurlijk symmetrische borsten te krijgen maar verwacht het niet. Ik zie wel al dat ze ergens vet bijgespoten heeft, maar ik zie ook wel nog steeds de originele vorm van mijn oude tietjes terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Bemeltje said:

Hee, ja klopt! Ik zal je toevoegen aan mijn album. Ik weet niet of je er nu al veel aan hebt want het staat nog allemaal super strak en bol. 

Ik vind het daarom zelf ook nog moeilijk te beoordelen. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik voorheen nooit last hebt gehad van de asymmetrie, alleen van de grootte. Ik hoop natuurlijk symmetrische borsten te krijgen maar verwacht het niet. Ik zie wel al dat ze ergens vet bijgespoten heeft, maar ik zie ook wel nog steeds de originele vorm van mijn oude tietjes terug. 

Thanks!! Ze lijken me gelijk op de foto :) hoe heb je de ingreep ervaren? Heb je ook ongemak waar het vet weggehaald is, of overstemmen je borsten dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Ringaroundtherosie zei:

Thanks!! Ze lijken me gelijk op de foto hoe heb je de ingreep ervaren? Heb je ook ongemak waar het vet weggehaald is, of overstemmen je borsten dat?

Ja ze heeft wel echt haar beste gedaan, denk ook dat het verschil zeker kleiner is geworden.

Ik was heeeeel bang voor de narcose en operatie. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon zo dat je slaapt en opeens wakker wordt haha, dus dat is wel fijn. De volgende keer zou ik wel minder nerveus zijn. Mijn bovenbenen, waar het vet weg gehaald is zijn gevoelig. Ik heb dag en nacht een drukpak aan want de pijn dempt want ik merk dat, wanneer het uit is het veel gevoeliger en pijnlijker is. Maar niet dat ik er de hele dag last van heb. De borsten zijn dus veeeel meer aanwezig! Het drukpak is trouwens wel een ramp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Bemeltje said:

Ja ze heeft wel echt haar beste gedaan, denk ook dat het verschil zeker kleiner is geworden.

Ik was heeeeel bang voor de narcose en operatie. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon zo dat je slaapt en opeens wakker wordt haha, dus dat is wel fijn. De volgende keer zou ik wel minder nerveus zijn. Mijn bovenbenen, waar het vet weg gehaald is zijn gevoelig. Ik heb dag en nacht een drukpak aan want de pijn dempt want ik merk dat, wanneer het uit is het veel gevoeliger en pijnlijker is. Maar niet dat ik er de hele dag last van heb. De borsten zijn dus veeeel meer aanwezig! Het drukpak is trouwens wel een ramp. 

Ik vond mijn drukpak ook ellendig met al die haakjes op de zijkant, waardoor het naar binnen rimpelde en pijnlijke druk op de wonden gaf. Is dat ook jouw probleem ermee? Maar ik herken wat je zegt, de steun is wel fijn en mis je als het uit is. Ik had zo'n corrigerende Hema broek tot de knieën voor als ie in de was zat, dat was ook wel fijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2019 om 16:02, Ringaroundtherosie zei:

Wat toevallig, ik zat net in de galleries te neuzen en zag jouw voorsituatie foto. En dacht; die lijken wel op mijn boobs ? ben ook heel benieuwd naar je ervaring! 

 Ik zie net pas jouw voorsituatie foto, lijken idd op de mijne! Die na foto's is ook wat ik beetje in gedachte had. Tot nu toe lijken ze er totaal niet op ? Ze zitten nog in mijn nek voor mijn gevoel en met 13 dagen po zijn ze nog snoeihard! Ik zal straks weer even nieuwe foto's plaatsen. 

Heb je er al zin in? voor je het weet ik het einde van de maand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Evelien86 said:

 Ik zie net pas jouw voorsituatie foto, lijken idd op de mijne! Die na foto's is ook wat ik beetje in gedachte had. Tot nu toe lijken ze er totaal niet op ? Ze zitten nog in mijn nek voor mijn gevoel en met 13 dagen po zijn ze nog snoeihard! Ik zal straks weer even nieuwe foto's plaatsen. 

Heb je er al zin in? voor je het weet ik het einde van de maand ?

Ja we lijken best op elkaar qua boobs hè!! ? vind het wel gek dat de arts bij jou sprak van extreme asymetrie .. come on. Echt niet hoor! 

 

Mijn voorsituatie foto vind ik ook veel erger qua verschil in borsten dan wanneer ik mezelf in de spiegel zie. Zal wel door de houding komen om die rare selfie te nemen denk ik Haha.

 

Of ik er zin in heb.. Ik heb er geen duidelijk antwoord op eigenlijk! Het voelt als iets waar ik naartoe ben gegroeid en wat gewoon iets is wat gaat gebeuren, terwijl het allemaal gevolg is van mijn eigen keuze natuurlijk. Maar het voelt als zoiets als; ik heb uitslag dus ik zal er eens mee naar de dokter gaan voor zalf en dan zal het daarna vast beter zijn. Alsof ik het onderga ipv ervoor kies, als je een beetje begrijpt wat ik bedoel ?

 

En soms denk ik ook ineens, neeee wat doe ik! Waarom risico nemen als ik nu feitelijk nergens last van heb! Het is een proces denk ik haha. Herken je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ringaroundtherosie zei:

Ja we lijken best op elkaar qua boobs hè!! ? vind het wel gek dat de arts bij jou sprak van extreme asymetrie .. come on. Echt niet hoor! 

 

Mijn voorsituatie foto vind ik ook veel erger qua verschil in borsten dan wanneer ik mezelf in de spiegel zie. Zal wel door de houding komen om die rare selfie te nemen denk ik Haha.

 

Of ik er zin in heb.. Ik heb er geen duidelijk antwoord op eigenlijk! Het voelt als iets waar ik naartoe ben gegroeid en wat gewoon iets is wat gaat gebeuren, terwijl het allemaal gevolg is van mijn eigen keuze natuurlijk. Maar het voelt als zoiets als; ik heb uitslag dus ik zal er eens mee naar de dokter gaan voor zalf en dan zal het daarna vast beter zijn. Alsof ik het onderga ipv ervoor kies, als je een beetje begrijpt wat ik bedoel ?

 

En soms denk ik ook ineens, neeee wat doe ik! Waarom risico nemen als ik nu feitelijk nergens last van heb! Het is een proces denk ik haha. Herken je dat?

Haha, dat proces is heeeel erg herkenbaar! Waarom snijden in een gezonden lichaam. Maar als je er al zolang over nadenkt is het gewoon tijd om te doen! Ik heb er tot nu toe geen sec spijt van gehad!! Dat zal jij ook niet krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.