Ga naar inhoud

LisaG : 3 juli 2019 : Dr. Welters : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Jij ook gefeliciteerd!! ??Veel operaties in deze maand?, ik kan nog even doorgaan met lezen?. Ik ben 10 juli aan de beurt en slaap steeds slechter.. Zo zenuwachtig voor de operatie, dus dat moment met het aftekenen snap ik wel!

 

Heel veel succes met herstellen!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nkm oooh wat spannend? Wat gaat het worden? En waar heb je je afspraak staan? 

Ja dat aftekenen was gewoon heel raar, de zusters en de dokter zeiden daarna ook dat het wel vaker gebeurd. Lampen, geuren, stress en het rechtop moeten staan + het niet eten en drinken. 

 

Moet je de komende dagen nog werken of heb je veel andere dingen gepland? Dan zal de tijd namelijk zo voorbij schieten. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @LisaG en @Dena123

leuk om jullie ervaringen te lezen! Ikzelf ben maandag geopereerd, kwam van niets en er is 350 cc achter de spier geplaatst. Mijn ervaringen zijn erg gelijk aan die van jullie! De eerste twee dagen waren echt afzien, maar nu gaat het beter :) de ergste pijn is weg en nu is het vooral nog spanning en druk van de huid en spieren. 

 

Fijn om te lezen dat alle zorgen en twijfels die ik heb, en had, normaal zijn. Wat mijn stoelgang betreft, die is echt een drama! Normaal kan ik wel twee x per dag naar de wc maar nu ben ik sinds maandag niet meer geweest :( zelfs niet met speciale oploszakjes die ik van de apotheek gekregen heb.. ben benieuwd. Hopelijk vandaag! Hah ik moest ook echt lachen om het broek op de enkels verhaal! Zo kom ik ook elke dag van de wc ? je bent zo hulpeloos ineens, alles moet voor je gedaan worden. 

 

@LisaG ze zijn erg mooi geworden zie ik!! Mijne staan ook nog zo strak en fier vooruit. Ben benieuwd wanneer ze wat meer een natuurlijke vorm krijgen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey  Layna

 

Fijn dat het elke dag een beetje beter gaat. Even een tip, als je niet kunt... weet niet wat de apotheek voorgeschreven heeft...? 1 zakje? Die mag je meerdere nemen als het niet lukt hoor meid!

(Hier mag ik er tot 6 per dag pakken plus eventueel andere medicatie)

 

En als je die al meerdere pakt, vraag even aan de huisarts een recept voor magnesium pillen (zal zo even de directe benaming opzoeken voor je!) Die werken wel héél goed. Lijkt wel alsof je even krijt eet, en daarna flink wat drinken... maar dan komt het echt los. 

Heb deze zelf van de MDL arts gekregen omdat ik tot mijn maag toe verstopt zat... en die werken nu ook super. 

Want hardlijvig zijn na deze operatie is iets wat je echt niet wil! Dat snap ik maar al te goed.

 

Sterkte ermee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MissyJoy oh!! Goede tips. Gelukkig is het vanochtend toch gebeurd, haha. Eindelijk! Ik zag inderdaad op tegen druk zetten, omdat alle beetjes druk die je zet in je borst te voelen zijn! 

Hoe gaat het met jou? Ik ga nu jouw topic weer eens even lezen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Dena123 zei:

 

Je bent een topper!

@Dena123 mijn Bh is van LipoElastic en dan het model; PI special comfort. 

Ze hebben mij een 75D gegeven wat volgens mij gewoon perfect zit. Eerst dacht ik. Dat is toch veel te klein, had al een C voor de operatie maar ik denk dat de maten wat anders vallen bij deze BH. Hij zit in ieder geval fijn en goed strak. ☺️

Hopelijk heb je er wat aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Lies-L zei:

@MissyJoy oh!! Goede tips. Gelukkig is het vanochtend toch gebeurd, haha. Eindelijk! Ik zag inderdaad op tegen druk zetten, omdat alle beetjes druk die je zet in je borst te voelen zijn! 

Hoe gaat het met jou? Ik ga nu jouw topic weer eens even lezen  

Ahhhh fijnzo!! Hoe voel je je nu? Vandaag is mijn 3de dag. Merk al wel dat mijn armen minder pijn doen en het zware gevoel op mijn borst word stukken minder alleen nu begint het te jeuken onder de pleisters en ik voel rare dingen op mijn ribben. Klinkt heel raar nu ik dit zo zeg haha. 

Maar als ik onder mn bh op mijn huid druk dan voel ik daar wat dingetjes bewegen, ik ben zelf al mega bang dat er iets fout is maar mijn ouders zeggen dat dit vocht is onder de huid wat natuurlijk een beetje naar beneden zakt. Het doet geen pijn ofzo. Heb jij dit ook gehad? @MissyJoy @Dena123 Of jullie misschien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LisaG 

 

Jups, elke dag voel ik weer nieuwe dingen! Van borrelende dingen tot steken bij de wonden en jeuk... 

 

Hoort er allemaal bij meid! 

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, LisaG zei:

Ahhhh fijnzo!! Hoe voel je je nu? Vandaag is mijn 3de dag. Merk al wel dat mijn armen minder pijn doen en het zware gevoel op mijn borst word stukken minder alleen nu begint het te jeuken onder de pleisters en ik voel rare dingen op mijn ribben. Klinkt heel raar nu ik dit zo zeg haha. 

Maar als ik onder mn bh op mijn huid druk dan voel ik daar wat dingetjes bewegen, ik ben zelf al mega bang dat er iets fout is maar mijn ouders zeggen dat dit vocht is onder de huid wat natuurlijk een beetje naar beneden zakt. Het doet geen pijn ofzo. Heb jij dit ook gehad? @MissyJoy @Dena123 Of jullie misschien? 

 

Ik dacht dat ik het niet herkende, maar toen ging ik even op mijn ribben duwen en voelde ik het ook! Denk dat het dan inderdaad vocht is ? 

Ook het borrelen voel ik inderdaad, maar ook vreemd hoe anders de ene borst (van binnen zeg maar) kan voelen dan de ander. Soms ben ik dan ook bang dat er aan een kant iets mis zit maar het kan goed de dag daarna omgekeerd zijn!!

heeft iemand enig idee hoe lang je borsten zo “strak” aanvoelen? Dat kan ik nergens vinden.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Lies-L zei:

 

Ik dacht dat ik het niet herkende, maar toen ging ik even op mijn ribben duwen en voelde ik het ook! Denk dat het dan inderdaad vocht is ? 

Ook het borrelen voel ik inderdaad, maar ook vreemd hoe anders de ene borst (van binnen zeg maar) kan voelen dan de ander. Soms ben ik dan ook bang dat er aan een kant iets mis zit maar het kan goed de dag daarna omgekeerd zijn!!

heeft iemand enig idee hoe lang je borsten zo “strak” aanvoelen? Dat kan ik nergens vinden.. 

 

Dat verschilt ook héél erg per manier van opereren en van de genezing van de persoon... ik merk bijv al dat de huid niet meer zo strak staat en mn borsten al wat mee beginnen te bewegen.  Maar is het achter de spier dan kan ik me voorstellen dat het langer duurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoiiii Layna @MissyJoy @Dena123,

 

hoe gaat het herstel bij jullie? 

Ik vroeg me af hoe het psychisch bij jullie gaat? Ik merk heel erg bij mezelf dat dit niet goed gaat, ofja stuk minder dan fysiek. Ik heb geen pijn meer en slik ook geen medicatie meer. Spieren zijn ook niet meer vervelend, alleen ik heb me dus nog geen 1 keer blij gevoeld met de nieuwe borsten. Ik weet dat dit tijd nodig heeft en ik ben pas 4 dagen geleden geopereerd. Maar het voelt zo niet fijn, ik voel me zo ontzettend mannelijk, een bodybuilder. En als ik er aan denk dat ik over 2 weken weer moet werken en mensen me zullen zien wil ik nu al ziek melden. Als ik naar beneden kijk denk ik echt wat heb ik gedaan. Van zo’n mooi smal bovenfiguurtje ben ik opeens naar een groot blokkerig bovenlijf gegaan. Zo voelt het en zo denk ik dan in mijn hoofd. Ookal weet ik heel goed dat er nog zoveel gaat veranderen de komende weken, toch is deze gedachte en dat gevoel in mijn lichaam zo irritant en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik voel me zo niet fijn in mn lichaam en ik had zo gehoopt dat ik zo blij en gelukkig zou zijn. 

 

 

Hebben jullie hier ook last van en is dit normaal? 

 

??

PS: ik hoop het bij jullie wel super goed gaat ofcours! Haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LisaG hey wat klote om te lezen joh...☹️ Vind het vervelend voor je dat je jezelf zo voelt, aangezien het juist een heel mooi proces hoort te zijn! Je hebt hier juist zo lang op gewacht!

 

Het enige advies dat ik je kan geven is; geef het tijd! Echt! Overal hoor je terug dat je borsten nog zoveel veranderen. Je bent nog geen week po! Ik snap je gevoel hoor, want die van mij lijken soms ook net vierkant. Mijn vriend vindt het ook lastig om daar doorheen te kijken, maar probeer hem ook duidelijk te maken dat het met de tijd veeeel mooier wordt! Het veranderd iedere dag.

 

Hoe waren jouw verwachtingen? Ben je goed ingelicht over de ‘vreemde’ vormen die je borsten kunnen aannemen de eerste weken? Dat hoort er namelijk 100% bij. Dat blokkerige wat je bedoelt is waarschijnlijk zwelling. Dit trekt nog weg. Probeer je borsten eens te koelen met coolpads o.d.

 

Ik heb je foto’s van dag 1 gezien en ik vond ze prachtig. Super symmetrisch en mooi rond! Echt geef het tijd. Ik weet zeker dat het goed komt!

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @LisaG

Zit even met je topic mee te lezen. 

Na 4 dagen PO kun je nog niet veel zeggen over de vorm van de borsten.

Ze veranderen idd nog heel erg. 

As dinsdag ben ik 5 weken PO en ze veranderen hier ook nog steeds. Ze zakken nog steeds en ze zijn ook nog hard. 

De eerste 2 weken vond ik het heel raar om mijn nieuwe ik te zien in de spiegel en dacht echt...woh...ben ik dit? Als ik nu jurkjes aan doe of truitjes die wat strakker zitten, denk ik...wat een meloenen en trek ik liever iets wijders aan. Het is een soort van jezelf opnieuw leren accepteren met prachtige nieuwe borsten. 

Want ja...ben er echt heel blij mee. 

Geef het even wat tijd en mbt weer werken en dat iedereen het zal zien, valt erg mee.

Mensen zien het niet, zelfs mijn borstband denken ze dat het een hempje is...

Zit meer in je eigen hoofd van dat ze het zullen zien. 

Geef de tijd om aan je nieuwe ik te wennen en dan komt het allemaal goed!

 

Liefs Patries 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @LisaG

 

He balen dat je jezelf zo voelt! Zeker als je verhalen hebt gelezen van anderen die gelukkig zijn... maar besef je héél erg goed dat je niet alleen lichamelijk inderdaad een transformatie ondergaan bent, maar dat je geestelijk óók een hele hoop te verwerken krijgt... ik sluit me ook bij de bovenstaande dames aan... 

Plus bedenk ook dat de narcose een loopje met je kan nemen de eerste tijd he, dat vergeten ook veel mensen! Je voelt je vaak onbewust meer vermoeid en je hersenen werken echt niet zoals daarvoor. Hier vergeet ik bijvoorbeeld best veel... 

En ik dacht ook oooh iedereen ziet het, zeker toen ik ze naakt gezien had... dan lijken ze helemaal MEGA...

Maar gisteren waren mijn zwager en schoonzusje er... en die zeiden me meteen wow... had verwacht dat het véél meer zou opvallen! Maar het is eigenlijk net als voorheen met je bh's aan... (wat ook mijn insteek was, ik wilde ze iets groter dan wat ik aan bh's droeg...)

En vergeet niet dat die dus echt bewust zaten te kijken omdat ze het wisten! 

Mensen die het niet weten zien het echt niet zomaar... dat zit echt in ons hoofd! 

Die kijken niet dagelijks naar je borsten meid... dus no worries! 

Ik ben afgelopen vrijdag op de beide scholen geweest van mijn kinderen met het afscheid en zeker op de school van de jongste is het druk... en heb er ook op gelet, zeker omdat mijn tepels een loopje met me namen en met 26 graden stijf werden ? maar niemand die daar mee bezig is joh, terwijl ze wisten dat ik maandag geopereerd was (niet waaraan)

 

En ja dat is héél erg makkelijk gezegd van ons... jij moet dat in je koppie verwerken... hoe vaak wij dat ook tegen je zullen zeggen, het is iets wat jij voelt...

 

Ik hoop alleen dat we je een beetje kunnen helpen door onze woorden... 

 

Hier gaat het herstel goed, mag echt niet klagen... en als ik jou zo hoor dat je al medicatie vrij bent, dan ben ik mega blij voor je, dat heb ik dus bijvoorbeeld echt nog niet! Dus dat is al een hele grote stap zo een paar dagen na je bv.

 

Probeer niet te denken voor andere meid, dat is iets wat we nóóit zullen kunnen... ik hoop dat als je ondertussen eens wat wandelingetjes buiten hebt gemaakt en mensen tegen bent gekomen, dat je dan zult merken dat mensen echt niet zo zullen kijken naar je! 

 

Hele dikke knuffel ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LisaG

Hee! Super rot om te horen! En hoe geweldig is dit forum met alle lieve steun ?❤️

 

Ik herken me wel in jouw verhaal! Toen bij mij het verband er na 2 dagen af mocht had ik verwacht te huilen van blijdschap met mijn nieuwe borsten (ik kom van niets af) maar in plaats daarvan voelde ik me echt super ongemakkelijk en vreemd. Het deed ook nog hartstikke zeer dus ik schoof het op de pijn. De dagen later werd de pijn minder en voelde ik me nog steeds ongemakkelijk, had de BH het liefst zo kort mogelijk uit en keek niet in de spiegel als ik naakt was. Kreeg ook spijt gevoelens, waarom heb ik dit gedaan? Wat als het inkapselen mis gaat? Ik was gewoon gezond, al dat soort gedachten. Heel stom! Ik heb veel steun aan een vriendin die 7 jaar geleden een vergroting heeft gedaan en hier ook doorheen is gegaan. Het is niet mis, deze operatie! Ook mentaal! En ook de narcose kan met je aan de haal gaan en zorgen voor negatieve gedachten. Ik zelf ben nu bijna 1 week PO en voel me eindelijk mentaal blijer met mijn borsten. Ik zie nog steeds hartstikke op tegen de 6 weken beperkt leven en de maanden die volgen totdat we weten hoe het resultaat echt is geworden. Dit had ik misschien onderschat. Maar we komen er wel. 

 

Het is ook geen operatie waarvan je in een week beslist “dit wil ik!”. Je hebt er goed en lang over nagedacht en dit is wat je wil!!

Ik weet zeker dat we, ondanks dat het misschien nog even duurt, uiteindelijk heel erg blij zullen zijn met onze nieuwe borsten! ?♥️?♥️

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhhhh dankjewel allemaal! SUPER LIEF!

Hier heb ik echt zo veel aan!! Door jullie ben ik nu met een goed gevoel wakker geworden, dus ik ga ze elke ochtend lezen! ☺️

 

Super fijn om te horen dat jullie herstel

ook goed gaat en er geen vervelende dingen of complicaties zich voordoen. 

 

Ik ga nu gewoon proberen te genieten van het lekker relaxen en mijn 2 weken vakantie. Ook is mn stoelgang weer op gang gekomen dus hopelijk voel ik me daardoor ook wat beter want dat was verschrikkelijk haha. 

 

Na hoeveel weken mogen jullie hechtingen er al uit? Mijne donderdag al. Dat is 7 dagen later. Vond ik best vroeg. 

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LisaG

 

Fijn te horen dat je veel steun hebt aan onze berichten... geen stoelgang hebben is ook niet bevorderlijk voor je gedachten, weet ik helaas uit eigen ervaring (door medicatie gebruik tot mijn maag toe verstopt gezeten, met spoed met de ambu naar het ziekenhuis gebracht toen... 8 liter moviprep, zakjes en pillen die laxeren werken en de vele klysma's later nog niet leeg... nu ik eindelijk aan het afbouwen ben gegaan met de methadon een paar weken voor de bv kan ik weer uit mezelf zo nu en dan)

Ook dat word best onderschat wat dat doet met je lichaam en geest!

 

Bij mij mogen de pleisters er morgen ook af, als de wonden goed genezen zijn ook de knoopjes van de hechtingen eruit! Dit is ook een week po.

 

Ben er op zich aan de ene kant blij mee, want merk dat ik irritatie van de pleisters krijg, maar aan de andere kant vind ik het een beetje eng... 

 

Allemaal hele normale gedachten dus ?

 

Fijn je bericht zo te lezen meid!

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, LisaG zei:

Ahhhhh dankjewel allemaal! SUPER LIEF!

Hier heb ik echt zo veel aan!! Door jullie ben ik nu met een goed gevoel wakker geworden, dus ik ga ze elke ochtend lezen! ☺️

 

Super fijn om te horen dat jullie herstel

ook goed gaat en er geen vervelende dingen of complicaties zich voordoen. 

 

Ik ga nu gewoon proberen te genieten van het lekker relaxen en mijn 2 weken vakantie. Ook is mn stoelgang weer op gang gekomen dus hopelijk voel ik me daardoor ook wat beter want dat was verschrikkelijk haha. 

 

Na hoeveel weken mogen jullie hechtingen er al uit? Mijne donderdag al. Dat is 7 dagen later. Vond ik best vroeg. 

 

???

Hey Lisa,

 

Ik had dat mentale stuk ook. Ik heb denk ik 2 weken alleen maar kunnen huilen omdat ik ze zo lelijk vond. Zo vierkant en groot. Ik wilde ze er het liefste uit hebben.

 

Nu ben ik 6 weken PO. En ik ben er inmiddels héél blij mee en vind ze helemaal niet groot meer en ze zakken ook nog iedere dag(de zwelling is weg en ik vind ze zelf heel mooi)

 

Mentaal moest ik echt wennen aan de nieuwe ik.. het is echt een proces wat je doormaakt, maar echt het komt goed!

 

Alles gaat veranderen en je moet er gewoon echt even aan wennen.  ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2019 om 23:57, LisaG zei:

@nkm oooh wat spannend? Wat gaat het worden? En waar heb je je afspraak staan? 

Ja dat aftekenen was gewoon heel raar, de zusters en de dokter zeiden daarna ook dat het wel vaker gebeurd. Lampen, geuren, stress en het rechtop moeten staan + het niet eten en drinken. 

 

Moet je de komende dagen nog werken of heb je veel andere dingen gepland? Dan zal de tijd namelijk zo voorbij schieten. 

 

Xx

Hoi,

Sorry, wat late reactie, maar probeer er idd niet iedere dag mee bezig te zijn.

Maandag en dinsdag nog 2 lange werkdagen en dan woensdag 10 juli gaan we ervoor??.

Ik ben nu vooral heel bang voor de operatie.

Jij zit al in de volgende fase en aan het herstellen. Ik ben benieuwd of ik straks dezelfde onzekerheden heb als jij/ jullie.

Heel veel succes en hopelijk ook genieten ervan?!!!

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-7-2019 om 12:53, MissyJoy zei:

@LisaG

 

Fijn te horen dat je veel steun hebt aan onze berichten... geen stoelgang hebben is ook niet bevorderlijk voor je gedachten, weet ik helaas uit eigen ervaring (door medicatie gebruik tot mijn maag toe verstopt gezeten, met spoed met de ambu naar het ziekenhuis gebracht toen... 8 liter moviprep, zakjes en pillen die laxeren werken en de vele klysma's later nog niet leeg... nu ik eindelijk aan het afbouwen ben gegaan met de methadon een paar weken voor de bv kan ik weer uit mezelf zo nu en dan)

Ook dat word best onderschat wat dat doet met je lichaam en geest!

 

Bij mij mogen de pleisters er morgen ook af, als de wonden goed genezen zijn ook de knoopjes van de hechtingen eruit! Dit is ook een week po.

 

Ben er op zich aan de ene kant blij mee, want merk dat ik irritatie van de pleisters krijg, maar aan de andere kant vind ik het een beetje eng... 

 

Allemaal hele normale gedachten dus ?

 

Fijn je bericht zo te lezen meid!

 

???

Ohhh wat heftig zeg. Lijkt me vreselijk om

daar de hele dag mee bezig te moeten zijn terwijl het eigenlijk een normaal iets van je lichaam is. Heel sterk van je! 

 

Hoe is het verwijderen van de pleisters gegaan. Ben heel benieuwd! 

 

??

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, nkm zei:

Hoi,

Sorry, wat late reactie, maar probeer er idd niet iedere dag mee bezig te zijn.

Maandag en dinsdag nog 2 lange werkdagen en dan woensdag 10 juli gaan we ervoor??.

Ik ben nu vooral heel bang voor de operatie.

Jij zit al in de volgende fase en aan het herstellen. Ik ben benieuwd of ik straks dezelfde onzekerheden heb als jij/ jullie.

Heel veel succes en hopelijk ook genieten ervan?!!!

xx

 

Oeeeeh spannend zeg! Nog 2 nachtjes slapen. 

Deze 2 dagen gaan zo snel voorbij geloof me!

 

Snap heel goed dat je bang bent voor de operatie, ben je wel eens eerder geopereerd? Ik kan je 1 advies geven en dat is laat alles helemaal over je heen komen en laat het gewoon gebeuren. Voordat je het weet word je alweer wakker en staan de zusters langs je bed om je te verzorgen. 

 

Hoelaat mag je je melden?

 

xxxx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Rowie zei:

Hey Lisa,

 

Ik had dat mentale stuk ook. Ik heb denk ik 2 weken alleen maar kunnen huilen omdat ik ze zo lelijk vond. Zo vierkant en groot. Ik wilde ze er het liefste uit hebben.

 

Nu ben ik 6 weken PO. En ik ben er inmiddels héél blij mee en vind ze helemaal niet groot meer en ze zakken ook nog iedere dag(de zwelling is weg en ik vind ze zelf heel mooi)

 

Mentaal moest ik echt wennen aan de nieuwe ik.. het is echt een proces wat je doormaakt, maar echt het komt goed!

 

Alles gaat veranderen en je moet er gewoon echt even aan wennen.  ?

Dankjewel voor je lieve berichtje!! ? Super fijn dat het nu goed met je gaat en je er helemaal happy mee bent!

 

Ik merk dat het nu bij mij ook steeds beter gaat, ik kan ze nu al goed waarderen en kan veel beter door alle zwelling en toestanden heen kijken. Dwing mezelf nu ook om elke ochtend voor de spiegel een mooie foto te maken en hier kijk ik dan de gehele dag een paar keer op terug en ik moet zeggen dat helpt echt! 

 

Heb jij na 6 weken je sport bh nog aan? 

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.