Ga naar inhoud

Twijfel aantal cc's 280 of 245


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Binnenkort vindt mijn operatie plaats bij Bergman Clinics voor die tijd heb ik nog een tweede consult. Ik twijfel heel erg over de maat; 245cc of 280 cc (dual-plan en anatomisch) . Zelf ben ik 1,69 en 53 kilo. Ik ben erg smal, dus daarom ben ik bang dat 280cc of zelfs 300cc te groot zal zijn. Zijn er dames die toevallig ook de keuze hebben gemaakt om bijvoorbeeld voor 280cc of 300cc te gaan? 

 

Groetjes, 

 

Els 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

Spannend toch allemaal he. 

Ik ben zelf 1m68 en weeg 58kg. Bh maat kleine 75a en ik krijg vrijdag ronde mentor protheses dualplane 300 of 325cc hoog profiel. Zou daarmee qua bh maat op een D75 uit komen maar op zicht meer een C. 

 

Ik heb 300cc gepast bij mijn consult en dat vond ik goed. Mss mocht her zelfs nog wat groter. 380cc ook gepast maar was tegroot. 250cc vond ik dan weer echt te klein voor mij. Hangt maar net af wat je wilt bekomen denk ik. 

 

Mijn pc had een 3d simulatie gedaan en vond dat wel heel prettig om zo een beeld te krijgen van hoe het gaat zijn. 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend zeg! Het gaat vast heel mooi worden. Ik wil zelf graag een volle C, dus ik denk dat ik daarom meer naar de 280 cc neig. Ik heb ook een 3d simulatie gehad, alleen het lijkt of er haast geen verschil zit tussen beide protheses. Dat maakt het kiezen lastig! Bedankt voor je reactie en heel veel succes vrijdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad dat had ik ook. Omdat ik dan denk er lijkt toch niet veel verschil op te zitten dus dan maar de grootste van de 2 nemen. Ik lees hier vaker dat ze achteraf gezien toch wat groter zouden nemen. Denk idd dat je met 280cc wel rond de volle C kan zitten. 

Bedankt! Vind het spannend maar kijk er echt wel naar uit!! 

Voorjou is het ook niet meer zo lang wachten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! 

 

Ik heb 13 mei een BV gehad en heb 280 cc gekregen.

280 was wel mijn max!

Deze protheses zijn anatomisch en dual plane geplaatst. 

Ik kom nu uit op een Cup D.

Mijn hechtingen zijn gister verwijderd en heb al stiekem bh's gepast ?

Ik ben a.s maandag 3 weken PO en dan mag ik bh's dragen! 

 

Mocht je nog twijfelen kan je anders nog een keer gaan passen?

En misschien foto's maken zodat als je nog twijfelt  je thuis ook nog kan kijken wat jij mooier vindt :) 

Succes met je keuze!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Elske30 said:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Binnenkort vindt mijn operatie plaats bij Bergman Clinics voor die tijd heb ik nog een tweede consult. Ik twijfel heel erg over de maat; 245cc of 280 cc (dual-plan en anatomisch) . Zelf ben ik 1,69 en 53 kilo. Ik ben erg smal, dus daarom ben ik bang dat 280cc of zelfs 300cc te groot zal zijn. Zijn er dames die toevallig ook de keuze hebben gemaakt om bijvoorbeeld voor 280cc of 300cc te gaan? 

 

Groetjes, 

 

Els 

Hoi Els, 

 

Spannend! Probeer je niet blind te staren op cc's. Het is belangrijker dat de breedte van het implantaat goed aansluit bij jouw lichaam. Een verschil van 30cc is trouwens echt nauwelijks zichtbaar als ze eenmaal 'erin'  zitten. 

Ik ben 1.73m en 60kg en had ook 70A of soms kleiner. Ik heb 285cc gekregen en ben daar erg tevreden over! Achteraf hadden ze wat dichter bij elkaar mogen zitten, dus waren iets bredere implantaten ook nog wel prima geweest en daarmee was het aantal cc's dus omhoog gegaan, terwijl de projectie (= diepte) waarschijnlijk niet was veranderd. Ik had alleen in mn hoofd zitten dat ik ABSOLUUT niet groter wilde/mocht dan 300cc, terwijl dat achteraf dus eigenlijk nergens op sloeg. 

 

Wanneer heb je je tweede consult? 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Kim,

Bedankt voor je reactie! Bedankt voor de tip! De vorige keer ging het allemaal zo snel en pas als je thuis bent, ga je echt nadenken. Ik ga zeker even wat foto's maken. Erg slim Ik denk dat ik bij mijn tweede consult nog even ga passen en mijn eigen shirtje er overheen trek, dan krijg je een beter beeld. 

 

Ik zou ook niet kunnen wachten als het zo ver is! Allemaal nieuwe bh's inslaan voor het leven! haha. Verloopt je herstel voorspoedig? 

 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marg,

 

Je hebt helemaal gelijk! Ik vond beide goed passen bij mijn lichaam; mijn eerste voorkeur ging uit naar 245cc. Het is een hele overgang van niet naar iets... Maar nu ik aan het idee gewend ben, dat ik dit ga doen, vind ik 280 cc ook heel mooi vrouwelijk. Het is ook niet 'te'. Zou ik misschien jouw album in mogen zien? Ik ben heel erg benieuwd!

 

Mijn tweede consult is 24 juni, twee weken voor mijn operatie. Voordat je het weet is het zover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elske30 ik heb je toegevoegd :)  De eerste paar dagen baalde ik ook als een stekker omdat ik ze heel groot vond, maar ben er inmiddels helemaal aan gewend! Kan me niet meer voorstellen dat ik ze niet heb, heel gek want heb een dikke 25 jaar ‘zonder’ gezeten haha. Ach, denk dat het vooral belangrijk is om op een gegeven moment ook tevreden te (willen?) zijn want het kan natuurlijk altijd nog net wat mooier of symmetrischer, maar als ik voor mezelf spreek vind ik ‘iets’ al zoveel keer beter dan ‘niets’. Dus of je dan net de grotere of net de kleinere kiest is waarschijnlijk om het even. 

 

Ben benieuwd waar je op uit gaat komen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Elske!

 

Ik begrijp je heel erg goed. Ik ben 1.64 en weeg 53 (?) kilo. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen 240 en 275 cc. Ik wil heel graag op een mooie volle C/kleine D uitkomen. Ik ben bang dat 240 net te klein zal zijn en 275 net te groot 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Damita-Jo zei:

Oeps even opnieuw:

 

Hi Elske!

 

Ik begrijp je heel erg goed. Ik ben 1.64 en weeg 53 (?) kilo. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen 240 en 275 cc. Ik wil heel graag op een mooie volle C/kleine D uitkomen. Ik ben bang dat 240 net te klein zal zijn en 275 net te groot. Ik denk dat ik uiteindelijk voor 275 ga, omdat de grootte snel went heb ik begrepen. Van voor zie je trouwens amper verschil, maar van de zijkant zie je wel degelijk verschil tussen de 240 en 275. Dat kon ik zien aan de hand van een 3D scan. 

Ik ben zelf een beetje bang dat ik ze achteraf te klein vind, daarom neig ik voor nu naar de 275, alhoewel ik hele mooie resultaten op het forum heb gezien van 240/245. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact dezelfde twijfels gehad. Ben maar 1m69 en had maat AA70 (of zoiets) over na mijn 3 kinderen.

Op basis van foto’s die ik toonde, heeft de chirurg beslist om toch 270cc te plaatsen.

De operatie was verleden week (27 mei). Momenteel staat alles zo bol en hoog dat ik me afvraag of ik toch niet beter 255cc had laten plaatsen. Binnen enkele weken heb ik waarschijnlijk een beter idee, dus aarzel niet om me een update te vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mjcls zei:

Ik heb exact dezelfde twijfels gehad. Ben maar 1m69 en had maat AA70 (of zoiets) over na mijn 3 kinderen.

Op basis van foto’s die ik toonde, heeft de chirurg beslist om toch 270cc te plaatsen.

De operatie was verleden week (27 mei). Momenteel staat alles zo bol en hoog dat ik me afvraag of ik toch niet beter 255cc had laten plaatsen. Binnen enkele weken heb ik waarschijnlijk een beter idee, dus aarzel niet om me een update te vragen!

Hi Mjcls, 

 

Ga je een album bijhouden. Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaring mbt de maat. 

 

Gr Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-5-2019 om 21:02, Elske30 zei:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Binnenkort vindt mijn operatie plaats bij Bergman Clinics voor die tijd heb ik nog een tweede consult. Ik twijfel heel erg over de maat; 245cc of 280 cc (dual-plan en anatomisch) . Zelf ben ik 1,69 en 53 kilo. Ik ben erg smal, dus daarom ben ik bang dat 280cc of zelfs 300cc te groot zal zijn. Zijn er dames die toevallig ook de keuze hebben gemaakt om bijvoorbeeld voor 280cc of 300cc te gaan? 

 

Groetjes, 

 

Els 

Door omstandigheden is mijn operatie uitgesteld tot na de zomer, maar was ik geopereerd dan was het 295 cc (11,5 cm breed) geworden. Een maat kleiner is 255 cc (11 cm breed). Begin nu weer te twijfelen ??, dus blijf meelezen en foto’s kijken. Ik ben 1.69 lang en nu 54 kg, dus bijna gelijk. Mijn borstbreedte is 12 cm. Weet jij hoe breed jouw borst is?

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, Linda_PDD said:

Hi Mjcls, 

 

Ga je een album bijhouden. Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaring mbt de maat. 

 

Gr Linda

Ja hoor, ik moet alleen nog even uitvissen hoe dat in z'n werk gaat. Momenteel ben ik bang dat het een maatje te groot was, maar dat zal ik pas echt kunnen beoordelen binnen enkele weken.

 

Ik heb alvast een operatieverslagje toegevoegd. Foto's volgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linda_PDD Hee Linda,

 

Ik heb zelf geen idee hoe breed mijn borst is. Ik zal dat binnenkort eens vragen bij mijn tweede consult, dit heb ik echter pas over drie weken! Het is bij iedereen zo verschillend; soms zie ik foto's en denk ik: 280cc is te groot voor mij en een andere keer denk: oh wat mooi! Ik hoop dat het passen mij wat meer rust gaat geven en minder onzekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mjcls Ik ben er dus ook bang voor dat ik ze uiteindelijk te groot vind! Ik hoorde wel van een vriendinnetje van mij (die zelf ook pas geopereerd is) dat het binnen enkele dagen/weken beter wordt. Heb jij gekozen voor een ronde prothese of een anatomische? Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Elske30 said:

@mjcls Ik ben er dus ook bang voor dat ik ze uiteindelijk te groot vind! Ik hoorde wel van een vriendinnetje van mij (die zelf ook pas geopereerd is) dat het binnen enkele dagen/weken beter wordt. Heb jij gekozen voor een ronde prothese of een anatomische? Groetjes

 

Ik heb anatomische. Volgens de pc was dat voor mij echt de beste keuze. Ik had bijna geen borsten meer na 3x borstvoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2019 om 21:27, Elske30 zei:

@Damita-Jo Het blijft lastig he! Ik wil het niet te klein, maar ook niet te groot.. Naar welke maat neig jij nu en wanneer word je geopereerd? Groetjes!

Hi Elske,

 

Ja, vind het heel lastig hoor! Ik neig nu meer naar de 275. Vooral omdat ik het idee heb dat ze in kleding ogen als een cup C en dat wil ik ook. Ik denk dat 245 in kleding zal ogen als een cup B. Daarom neig ik naar 275cc. Ik heb nog geen datum, omdat ik eerst mijn scriptie moet inleveren en daar heb ik ook nog geen datum voor ?. Dus zodra mijn scriptie is goedgekeurd, wil ik een datum prikken. Hopelijk nog eind van deze maand! 

 

Geoetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.