Ga naar inhoud

Pelle : 19 november 2019 : Dr. van der Meulen : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hi Pelle!

 

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje (zojuist ook voorsteltopic aangemaakt). Spannend of het vergoed wordt! Ik ga je volgen in je proces, ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen allemaal. :)

Wat is jouw wens qua hoe het eruit moet komen te zien? Hoe heb je dit aan de PC uitgelegd? Vind het lastig om mijn “wens” onder woorden te brengen want “in verhouding met mijn lichaam” is natuurlijk ook maar subjectief. Heb wel wat foto’s van wat ik dan mooi/in verhouding vind, maar ben benieuwd wat jouw wensen zijn en hoe je het hierover hebt gehad met je PC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Sorry voor deze radio stilte maar ik zat er even een periode doorheen omtrent het "borstengedoe".

Een aantal weken geleden had ik een tweede consult bij de PC. Hierin vertelde hij wederom dat ik minder dan 1 cm klierweefsel heb. Wat jammer was is dat hij ondanks de echo twijfels had of het echt wel minder dan 1 cm was. Hij zei dan ook: "Ik weet niet wat die radioloog heeft gedaan...". Ik vond dit een vervelende opmerking aangezien het hier toch echt om feiten gaat, hij had op z'n minst deze opmerking in z'n achterhoofd kunnen houden i.p.v. deze uit te spreken. Daarnaast was het dat mijn moeder, die mee was naar het consult, vroeg of het niet de bedoeling was of er nog gepast werd met cups en hij reageerde met "hebben we dat nog niet gedaan dan"? Ook weer zo iets vreemds, ik kom niet voor een pakje suiker?! Toen ik mocht passen vond ik het een mooie maat, het oogt precies zoals het er nu uitziet als ik een super push-up BH draag. Ik reageerde dus met "ja, prima". En dat was volgens de PC niet genoeg. Want het was niet zomaar iets. Na deze opmerking heb ik  hem uitgelegd dat ik het prima vond omdat het er op het oog hetzelfde uitziet als wanneer ik mijn push-up bh aanheb en ik pas echt kan zeggen dat ik het mooi vind als het eindresultaat daar is. Ik hield een onprettig gevoel over aan het consult en sprak met de PC af dat ze een aanvraag zouden sturen naar de DSW.

 

Eenmaal thuisgekomen van het consult werd ik gebeld door de assistente. Zij meldde mij dat mijn aanvraag direct afgewezen was maar dat zij niet de mogelijkheid had gehad om de resultaten van de echo toe te voegen. Zij vertelde mij dat ik zeker bezwaar moest aantekenen en stuurde mij de uitslag van de echo op zodat ik die kon meesturen.

 

Zo gezegd, zo gedaan schreef ik een bezwaarschrift. Een ijzersterke brief, ook volgens al mijn vriendinnen, familieleden enz. die ik de brief heb laten lezen, stuurde ik met de uitslag van de echo op naar de DSW. Een aantal dagen later kreeg ik een brief terug dat ze mijn brief hadden ontvangen en dat zij 30 dagen de tijd hadden om te reageren.

 

Gister kwam ik terug van vakantie en lag er een brief op de mat van de DSW. Mijn aanvraag is wederom afgekeurd. En waarom? Omdat de PC ingevuld heeft dat er sprake is van hypoplasie. Je mag eerlijk weten, ik ben boos. Bij het eerste consult had hij mij al kunnen vertellen dat hij hypoplasie in ging vullen. Dan had ik geen echo laten maken, was ik niet op tweede consult geweest, had ik geen brief hoeven schrijven, had ik mijn kansen bij de DSW niet hoeven verspillen en had dit mij enorm veel dagen aan afwachting en spanning gescheeld. Het is dus niet de DSW die het afkeurt, niet ik die een foute brief heb geschreven, maar de PC die in mijn eerste consult al had kunnen weten dat mijn aanvraag de prullenbak in zou gaan.

 

Vanochtend heb ik dan ook geprobeerd te bellen naar de PC, maar er wordt niet opgenomen. Morgen bel ik opnieuw en ga ik verhaal halen.Voor nu heb ik er dan ook een onprettig gevoel bij en heb ik niet het idee dat ik mijn lichaam uit handen wil geven aan deze PC.

 

In de tussentijd resten mij eigenlijk 3 vragen:

-Ik ben in de veronderstelling dat klierweefsel van minder dan 10 mm aangeeft (Dit is immers de eis voor aplasie/agenesie bij zorgverzekeraren) dat er sprake is van aplasie of agenesie. Klopt dit? Naar mijn idee is hypoplasie tegenstrijdig met een klierweefsel van 10 mm.

-Ik ga op zoek naar een ander ziekenhuis/kliniek en dat betekent dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen. Hebben jullie tips voor klinieken waar ze wel vinden dat je agenesie/aplasie hebt zodra je minder dan 10 mm klierweefsel hebt?

-En vooral: wat zouden jullie nu doen?

 

Alvast bedankt allemaal

 

Liefs, Pelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-8-2019 om 22:14, vithoufiore zei:

Hi Pelle!

 

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje (zojuist ook voorsteltopic aangemaakt). Spannend of het vergoed wordt! Ik ga je volgen in je proces, ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen allemaal.

Wat is jouw wens qua hoe het eruit moet komen te zien? Hoe heb je dit aan de PC uitgelegd? Vind het lastig om mijn “wens” onder woorden te brengen want “in verhouding met mijn lichaam” is natuurlijk ook maar subjectief. Heb wel wat foto’s van wat ik dan mooi/in verhouding vind, maar ben benieuwd wat jouw wensen zijn en hoe je het hierover hebt gehad met je PC!

Hi!

 

Welkom op het forum. Ik had bij de PC waar ik nu geweest ben eerlijk gezegd geen keus.. Hij wilde mijn prothesen voor de spier plaatsen en daar zou 300 tot maximaal 350 CC in passen. Ik draag dus "normaal" super-push up BH's en wil eigenlijk dat het er hetzelfde uitziet wanneer ik deze BH's draag maar dan gevuld met mijn eigen borst i.p.v. de vulling van de BH.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo iedereen! (Zijn er nog mensen die meelezen?)

 

Het is weer een tijd geleden maar in de tussentijd ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe kliniek. Zo ben ik bij de Velthuis Kliniek in Rotterdam uitgekomen. Vandaag had ik daar een consult en ben ik wederom begonnen om het traject omtrent de vergoeding. De plastisch chirurg gaf aan dat, hoe zuur het ook is, het niet vergoed zal worden omdat er sprake is van een borstplooi. Een tegenvaller, maar heel wat makkelijker te slikken als je in ieder geval het gevoel hebt dat de plastisch chirurg aan jouw kant staat.

Ik heb dan ook vandaag de knoop doorgehakt om het zelf te betalen. Daar baal ik wel een beetje van, maar dit traject van vergoeding ga ik voor mijn gevoel niet winnen en wil ik mijzelf ook niet langer aandoen. (Geloof mij, het sloopt)

Dus! Dat achter mij gelaten heb ik vandaag gepast en alle informatie doorgenomen. Er werd duidelijk de tijd voor mij genomen, volgens mij ben ik wel 3 kwartier binnen geweest! Ik krijg mentor implantaten dual plane geplaatst. Ik mocht 280, 315 en 390cc passen. Uiteindelijk heb ik voor 390 cc gekozen, maar nu ik thuis op de bank zit ga ik toch twijfelen. Is het niet te groot? ?

Ik heb vandaag ook meteen een operatiedatum vastgelegd, 19 november 2019 word ik geopereerd! Ik kan nu al niet wachten maar vind het tegelijkertijd ook enorm spannend. Mijn gevoel bij deze dokter en kliniek is in ieder geval goed en dat vind ik toch wel heel belangrijk.

Eind goed al goed, tot nu toe! (Op het inleveren van de vergoeding na dan) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @Pelle 

wat een rollercoaster zal dit geweest zijn! Al die hoop en dan teleurstelling. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en voor jezelf hebt gekozen!! Even een rib uit je lijf, maar je hebt er je hele leven plezier van ?

ik denk dat 390 niet te groot voor je is! Ik heb zelf 350 cc gekregen en ben hier echt hartstikke blij mee!! Het oogt als een C. Dat van jou zal net iets groter zijn maar dat is bij jouw figuur gok ik alleen maar super mooi toch?! 

Maar als je echt twijfelt kun je misschien een extra consult aanvragen? Vinden ze vast geen probleem! 

Heel fijn voor je dat het leuke deel van deze “reis” nu eindelijk mag beginnen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-9-2019 om 20:28, Pelle zei:

@best_boobie 19 november 2019, Velthuis Kliniek Rotterdam, Dr. van der Meulen!

 

Hey! ik ben 4 maanden geleden door Dr. Van der Meulen geopereerd in Rotterdam. Van A tot Z is alles top gegaan. Bij mij ging het om een prothesewissel, dus wel even wat pittiger dan een initiële borstvergroting want niet alleen de protheses, maar ook het kapsel moest eruit, maar alles is probleemloos verlopen. Ben alweer volop aan het sporten (al na 6 weken) en heb een paar weken geleden de eindcontrole gehad. Ik heb nu 400cc dual plan en ben op een cup D uitgekomen maar geen idee of dit nog wijzigt. Dr. Van der Meulen zei bij de 3 maanden controle dat ik "er nog lang niet ben", dus alles zal nog wel wat zakken en soepeler worden. Ik kan het me van mijn eerste bv allemaal niet meer herinneren (dat is inmiddels 19 jaar geleden) maar zolang ik lekker kan werken en sporten vind ik alles prima. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pelle jeetje meid wat ontzettend balen voor je. Wat oneerlijk ook dat deze chirurg zulke vreemde opmerkingen heeft geplaatst waardoor je geen aanspraak maakt ondanks de positieve echo.

 

Ik zat in hetzelfde schuitje. Positieve echo maar angst voor de minimale borstplooi. Ben niet naar een ziekenhuis gegaan maar direct naar de velthuiskliniek. Tijdens het consult werd de aanvraag gedaan en direct goedgekeurd door cz. Zou het misschien nog een optie zijn om over te stappen naar cz? En dan in het nieuwe jaar de aanvraag te doen? Bij velthuis hebben ze enkel de echo resultaten opgestuurd en is daarna gelijk goedgekeurd zonder vraag om foto's. 

 

Hoe dan ook heel veel succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2019 om 22:17, Layna zei:

Hee @Pelle 

wat een rollercoaster zal dit geweest zijn! Al die hoop en dan teleurstelling. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en voor jezelf hebt gekozen!! Even een rib uit je lijf, maar je hebt er je hele leven plezier van ?

ik denk dat 390 niet te groot voor je is! Ik heb zelf 350 cc gekregen en ben hier echt hartstikke blij mee!! Het oogt als een C. Dat van jou zal net iets groter zijn maar dat is bij jouw figuur gok ik alleen maar super mooi toch?! 

Maar als je echt twijfelt kun je misschien een extra consult aanvragen? Vinden ze vast geen probleem! 

Heel fijn voor je dat het leuke deel van deze “reis” nu eindelijk mag beginnen!

 

 

Dat was het zeker. Ik ben ook heel erg blij dat ik nu uit deze rollercoaster ben en ik nu eindelijk een datum heb om naar uit te kijken! Op dit moment voelt het inderdaad nog als een rib uit mijn lijf, maar ik denk dat als de operatie achter de rug is alleen het genieten mij nog rest. ? 

Ik heb besloten om toch kleiner te gaan, ik ga zometeen even een mail sturen naar de Velthuis om te vragen of ik toch voor de 315 mag gaan i.p.v. de 390 cc. 

Bedankt voor je reactie, het is leuk als mensen blij voor je zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2019 om 23:28, Brenda68 zei:

 

Hey! ik ben 4 maanden geleden door Dr. Van der Meulen geopereerd in Rotterdam. Van A tot Z is alles top gegaan. Bij mij ging het om een prothesewissel, dus wel even wat pittiger dan een initiële borstvergroting want niet alleen de protheses, maar ook het kapsel moest eruit, maar alles is probleemloos verlopen. Ben alweer volop aan het sporten (al na 6 weken) en heb een paar weken geleden de eindcontrole gehad. Ik heb nu 400cc dual plan en ben op een cup D uitgekomen maar geen idee of dit nog wijzigt. Dr. Van der Meulen zei bij de 3 maanden controle dat ik "er nog lang niet ben", dus alles zal nog wel wat zakken en soepeler worden. Ik kan het me van mijn eerste bv allemaal niet meer herinneren (dat is inmiddels 19 jaar geleden) maar zolang ik lekker kan werken en sporten vind ik alles prima. Veel succes!

Wat goed om te horen! De dokter kwam ook echt als een deskundige en prettige man over. Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om iets kleiner te gaan, de voorspelling van de kliniek was bij mij inderdaad ook een D maar ik heb toch liever een kleine C (voor zover je dat kunt uitrekenen) 

Fijn dat het met jouw herstel zo goed gaat! Ik ben heel benieuwd hoe het is om te herstellen van een borstvergroting, de tijd zal het leren ?

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2019 om 08:26, ABS zei:

@Pelle jeetje meid wat ontzettend balen voor je. Wat oneerlijk ook dat deze chirurg zulke vreemde opmerkingen heeft geplaatst waardoor je geen aanspraak maakt ondanks de positieve echo.

 

Ik zat in hetzelfde schuitje. Positieve echo maar angst voor de minimale borstplooi. Ben niet naar een ziekenhuis gegaan maar direct naar de velthuiskliniek. Tijdens het consult werd de aanvraag gedaan en direct goedgekeurd door cz. Zou het misschien nog een optie zijn om over te stappen naar cz? En dan in het nieuwe jaar de aanvraag te doen? Bij velthuis hebben ze enkel de echo resultaten opgestuurd en is daarna gelijk goedgekeurd zonder vraag om foto's. 

 

Hoe dan ook heel veel succes! 

Ja is wel een beetje zuur... De eerste chirurg was inderdaad heel onprettig, voelde mij totaal niet op mijn gemak. Gelukkig wel bij de chirurg waar ik nu geweest ben!

 

Ik twijfel of dat iets had uitgemaakt omdat deze chirurg ervan overtuigd is dat er een borstplooi zit en daarmee is het hypoplasie. Dit gaf hij ook aan in te vullen en ik weet dat landelijk bepaald is dat je agenesie of aplasie moet hebben en daar is bij mij dan helaas geen sprake van door die plooi. 2 artsen hebben nu gezegd dat het hypoplasie is en er zal vast ergens een arts zijn die bereid is om aplasie in te vullen maar dan zal ik ook nog moeten overstappen naar een andere zorgverzekeraar en eigenlijk heb ik daar geen zin meer in. Ik denk dat ik mijn best gedaan heb en dat ik mij nu hierbij neer moet leggen. Het telkens moeten wachten op een uitslag of reactie van de zorgverzekeraar is mentaal best wel vermoeiend ☹️

Ik heb er nu ook wel vrede mee, ik ben alleen maar blij dat ik zo snel geholpen kan worden. Begin november ga ik 8 dagen op vakantie, een week later kan ik geholpen worden door een chirurg waar ik een goed gevoel bij heb en precies op 31 december ben ik 6 weken po en hoop ik dat 1 januari de Hunkemoller geopend is om het nieuwe jaar in te gaan met allemaal BH's die ik mooi vind en niet die ik moet kopen omdat ik geen "normale" pas. Mooier kan niet toch? ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS Layna

Oh ik lees nu jullie berichtjes, maar inderdaad het had bij mij niets meer uitgemaakt. Helaas een verloren zaak. En nogmaals, ik ben nu echt blij dat er bovenaan eindelijk een datum staat met een prettige chirurg. Maar het blijft zuur dat je minder dan 10mm klierweefsel hebt en dat je eigenlijk nog met lege handen staat. Het is wat mij betreft allemaal heel scheef, en heel eerlijk had ik het mijzelf ook echt gegund, want ik heb nu eenmaal echt geen borsten (maar wel een borstplooi dus...?) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Pelle zei:

Ja is wel een beetje zuur... De eerste chirurg was inderdaad heel onprettig, voelde mij totaal niet op mijn gemak. Gelukkig wel bij de chirurg waar ik nu geweest ben!

 

Ik twijfel of dat iets had uitgemaakt omdat deze chirurg ervan overtuigd is dat er een borstplooi zit en daarmee is het hypoplasie. Dit gaf hij ook aan in te vullen en ik weet dat landelijk bepaald is dat je agenesie of aplasie moet hebben en daar is bij mij dan helaas geen sprake van door die plooi. 2 artsen hebben nu gezegd dat het hypoplasie is en er zal vast ergens een arts zijn die bereid is om aplasie in te vullen maar dan zal ik ook nog moeten overstappen naar een andere zorgverzekeraar en eigenlijk heb ik daar geen zin meer in. Ik denk dat ik mijn best gedaan heb en dat ik mij nu hierbij neer moet leggen. Het telkens moeten wachten op een uitslag of reactie van de zorgverzekeraar is mentaal best wel vermoeiend ☹️

Ik heb er nu ook wel vrede mee, ik ben alleen maar blij dat ik zo snel geholpen kan worden. Begin november ga ik 8 dagen op vakantie, een week later kan ik geholpen worden door een chirurg waar ik een goed gevoel bij heb en precies op 31 december ben ik 6 weken po en hoop ik dat 1 januari de Hunkemoller geopend is om het nieuwe jaar in te gaan met allemaal BH's die ik mooi vind en niet die ik moet kopen omdat ik geen "normale" pas. Mooier kan niet toch? ?

 

Kijk, dit klinkt als een prachtig vooruitzicht! Laat he aftellen maar beginnen of niet dan?! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je een stoer wijf!  Tof dat je er gewoon voor gaat!

Het hele proces lijkt mij erg frustrerend zeg. Ik had ook nul borst, maar gelukkig ook geen borstplooi. Ben ook geopereerd bij Velthuiskliniek maar dan dr. Zaal in Amsterdam. Nu 2.5e maand geleden.

Dus wel beetje dezelfde voorsituatie. Ik heb gekozen voor 330 cc. Althans gekozen.. De arts adviseerde (330 cc, anatomisch, dual plane) dit en ik vond het met passen mooi staan. Mocht je dus een idee willen hebben hoe zoiets staat vanaf situatie plat dan kan je in de gallery kijken :)

Heel veel plezier met aftellen!

En bh's en bikini's shoppen is straks opeens leuk joh! :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, AnoukK zei:

Ik vind je een stoer wijf!  Tof dat je er gewoon voor gaat!

Het hele proces lijkt mij erg frustrerend zeg. Ik had ook nul borst, maar gelukkig ook geen borstplooi. Ben ook geopereerd bij Velthuiskliniek maar dan dr. Zaal in Amsterdam. Nu 2.5e maand geleden.

Dus wel beetje dezelfde voorsituatie. Ik heb gekozen voor 330 cc. Althans gekozen.. De arts adviseerde (330 cc, anatomisch, dual plane) dit en ik vond het met passen mooi staan. Mocht je dus een idee willen hebben hoe zoiets staat vanaf situatie plat dan kan je in de gallery kijken

Heel veel plezier met aftellen!

En bh's en bikini's shoppen is straks opeens leuk joh!

 

Dat is lief van je, bedankt!

Ik heb je foto's van de week gezien, het is echt prachtig geworden bij jou! 

Kan niet wachten om te gaan shoppen, heb met mijn verjaardag al heel veel Hunkemoller bonnen gekregen dus dat maakt het nog extra leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, ABS zei:

@Pelle, Los van de pech met de verzekering gelukkig dus toch mooie vooruitzichten! Super gaaf dat je het alsnog gewoon gaat doen. Ik ga zelf 14 november onder het mes. Kunnen we elkaar mooi steunen in het herstel! 

Zeker weten! Ik zag inderdaad dat ik vlak na jou aan de beurt ben, zeker fijn dat we elkaar dan kunnen steunen en op de hoogte kunnen houden! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Imker zei:

Pff wat een proces heb jij doorgelopen zeg, maar fijn dat je er toch gewoon voor gaat. Al helemaal mooi dat die datum er nu ook al bijna is! Voor je het weet is het al zover!

Ja ik heb de wind van voren gekregen! Ben ook zo blij dat die datum al over 1,5 maand is, kan nu al niet meer wachten! Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.