Ga naar inhoud

Operatie gepland, toch twijfels..


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Dit voorjaar heb ik een operatie voor een borstlift met implantaten gepland staan bij de Bergman kliniek. Ik ben de laatste tijd afgevallen en hierdoor zijn mijn borsten wat leeggelopen. Ik vind dit niet bij mijn figuur en leeftijd passen. Daarom wil ik er iets aan laten doen.

 

Ik heb in de mogelijke complicaties verdiept, omdat ik echt een afweging wilde maken of het risico de moeite waard is. Ik had in eerste instantie gehoopt dat ik met alleen lipofilling klaar zou zijn. Of desnoods lipofilling met lift. Maar dan ga ik waarschijnlijk niet het resultaat krijgen dat ik voor ogen heb. Ik vind implantaten wel een beetje eng (kans op gezondheidsrisico’s, ze gaan niet eeuwig mee etc.), ik vind de lift zelf overigens ook een beetje eng, maar toch besloten om ervoor te gaan.

 

Mijn familie ziet de operatie echter niet zitten. Mijn vader en broer zijn er absoluut geen voorstander van, maar proberen mij er niet van af te praten. Mijn moeder daarentegen reageert vrij hysterisch en dwingend. In eerste instantie accepteerde ze het wel, maar sinds ze wat negatieve berichten op tv heeft gezien is ze er van overtuigd dat ik een auto-immuunziekte of kanker ga krijgen door lekkende siliconen.. Daarom wil ze dat ik de operatie afzeg. Hierdoor ontstaat veel conflict en hebben we zelfs een paar weken helemaal geen contact gehad, op mijn initiatief. Inmiddels is er weer redelijk goed contact. Samen de voors en tegens bespreken, of mee gaan naar een consult wil ze niet. Ik probeer nu het onderwerp te mijden en niet meer de discussie aan te gaan. Mijn moeder trekt zich daar echter niks van aan en begint er toch over als ze weer iets op tv ziet. Het vervelende hiervan is dat ik zelf ook ga twijfelen, angsten krijg en emotioneel word.

 

Ik heb zelf niet genoeg spaargeld en daarom zou ik geld van mijn ouders lenen. Hiervan was al sprake toen er nog geen conflict betreffende de operatie was. Vreemd genoeg willen ze nog steeds het geld uitlenen. Omdat ze niet willen dat ik het ergens anders leen. Maar ik voel me hier inmiddels erg ongemakkelijk bij. Ik wil liever niet afhankelijk van hen zijn, zeker niet als ze me niet steunen. Ik heb een gunstige lening gevonden bij een kredietverstrekker en wil hier gebruik van maken. Ik weet nu al dat dit voor nog meer conflict binnen de familie gaat zorgen. De lening betreft bijna het gehele bedrag van de operatie.

 

Samengevat, ik wil graag geopereerd worden maar laat me teveel leiden door mijn familie en mijn eigen twijfels. Hoe kan ik hier mee omgaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik lees je hoe je er mee aan het worstelen bent.

Het is ook iets waar  je helemaal achter moet staan en dat is lastig als je merkt dat je omgeving (je ouders ) in dit geval het niet eens met je keuze zijn.

Wat je schrijft is waar, ze gaan geen leven lang mee. Tegenwoordig is de bedoeling dat je ze na 10 jaar laat vernieuwen omdat de kans op lekken na 10 jaar heel groot is.

De vraag is of je het er voor over hebt om elke 10 jaar onder het mes te gaan voor grotere borsten. En ook kan je dat financieel op brengen.

Ik heb mijn eerste b.v gedaan in '99 of 2000. Over wisselen na 10 jaar had ik nooit gehoord, net zo min als de vriendinnen om me heen die bij verschillende artsen zijn geweest voor hun b.v

Ik kreeg lekkage aan beide borsten en heb in feb. 2016 een wissel gekregen. 

Na de wissel heb ik andere klachten gekregen, waar door ik er nu voor kies om ze te verwijderen.

Ik heb echt heel veel plezier gehad van mijn 1ste b.v, maar ik ben ook heel eerlijk tegen je als ik zeg dat als ik toen had geweten wat ik nu weet, ik het niet had gedaan.

Daarom begrijp ik ook jouw moeder. Als mijn dochter voor dezelfde keus zou staan, zou ik het haar afraden omdat je als moeder het beste en veiligste voor je kind wil.

En moeders zijn ouder en hebben een andere kijk op het leven denk ik?

Ik wens je heel veel succes met het maken van je keuzes.

Groetjes Essi4 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend! Heb je tegen je moeder gezegd dat je haar zorgen begrijpt en dat je van liefde vindt getuigen dat ze dit zegt? Maarrr dat het jou lijf en jou keuze is. Dit helpt denk ik wel door dit openlijk neer te leggen. Ik was bijv heel bang om het tegen mijn vader te vertellen. Is al geen prater en toch een soort gene omdat hij een man is ofzo. Maar gelukkig goed gereageerd. Ik geb gister de operatie gehad en tot nu toe super blij en 100prct meegevallen. Sterkte met de beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fluffylittleclouds 

Als je zelf er al jaren mee bezig bent en goede overwegingen hebt gemaakt, kies dan voor jezelf en ga ervoor. Laat je geluk niet in de weg staan, zelfs niet door je ouders.

wat je op tv ziet is NIET allemaal waar, de implantaten zijn heel veilig geworden en kunnen bijna niet meer lekken. Natuurlijk moet je ze laten controleren en zou ik ze inderdaad laten vervangen na 15 jaar. 

 

Ik zou er wel voor zorgen dat je het zelfstandig kunt betalen. Dan kunnen je ouders hier ook geen mening over hebben. En het is fijn om onafhankelijk te kunnen zijn, denk ik.

Ik zou er zelf geen lening over afsluiten, daar betaal je veel rente over. Misschien nog even een jaar sparen en dan de operatie plannen?

 

groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal. 

 

Essi4, je verhaal heeft me wel aan het denken gezet.

 

Kimmi, ik ga proberen om op mijn moeder te reageren zoals jij zegt. Maar zij is er van overtuigd dat ik mijn kop in het zand steek en de plastische chirurgie branche bewust informatie achterhoudt om eraan te verdienen.

 

Oussie23, ik geloof wel dat het vaak goed gaat. Maar geloof ook dat tegen de tijd dat implantaten aan vervanging toe zijn, dat je er best last en pijn van kunt hebben. 

 

Momenteel neig ik naar alleen een lift. Ik heb nu een 80B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
Op 26-2-2019 om 20:03, fluffylittleclouds zei:

Beste forumleden,

 

Dit voorjaar heb ik een operatie voor een borstlift met implantaten gepland staan bij de Bergman kliniek. Ik ben de laatste tijd afgevallen en hierdoor zijn mijn borsten wat leeggelopen. Ik vind dit niet bij mijn figuur en leeftijd passen. Daarom wil ik er iets aan laten doen.

 

Ik heb in de mogelijke complicaties verdiept, omdat ik echt een afweging wilde maken of het risico de moeite waard is. Ik had in eerste instantie gehoopt dat ik met alleen lipofilling klaar zou zijn. Of desnoods lipofilling met lift. Maar dan ga ik waarschijnlijk niet het resultaat krijgen dat ik voor ogen heb. Ik vind implantaten wel een beetje eng (kans op gezondheidsrisico’s, ze gaan niet eeuwig mee etc.), ik vind de lift zelf overigens ook een beetje eng, maar toch besloten om ervoor te gaan.

 

 

 

Mijn familie ziet de operatie echter niet zitten. Mijn vader en broer zijn er absoluut geen voorstander van, maar proberen mij er niet van af te praten. Mijn moeder daarentegen reageert vrij hysterisch en dwingend. In eerste instantie accepteerde ze het wel, maar sinds ze wat negatieve berichten op tv heeft gezien is ze er van overtuigd dat ik een auto-immuunziekte of kanker ga krijgen door lekkende siliconen.. Daarom wil ze dat ik de operatie afzeg. Hierdoor ontstaat veel conflict en hebben we zelfs een paar weken helemaal geen contact gehad, op mijn initiatief. Inmiddels is er weer redelijk goed contact. Samen de voors en tegens bespreken, of mee gaan naar een consult wil ze niet. Ik probeer nu het onderwerp te mijden en niet meer de discussie aan te gaan. Mijn moeder trekt zich daar echter niks van aan en begint er toch over als ze weer iets op tv ziet. Het vervelende hiervan is dat ik zelf ook ga twijfelen, angsten krijg en emotioneel word.

 

Ik heb zelf niet genoeg spaargeld en daarom zou ik geld van mijn ouders lenen. Hiervan was al sprake toen er nog geen conflict betreffende de operatie was. Vreemd genoeg willen ze nog steeds het geld uitlenen. Omdat ze niet willen dat ik het ergens anders leen. Maar ik voel me hier inmiddels erg ongemakkelijk bij. Ik wil liever niet afhankelijk van hen zijn, zeker niet als ze me niet steunen. Ik heb een gunstige lening gevonden bij een kredietverstrekker en wil hier gebruik van maken. Ik weet nu al dat dit voor nog meer conflict binnen de familie gaat zorgen. De lening betreft bijna het gehele bedrag van de operatie.

 

Samengevat, ik wil graag geopereerd worden maar laat me teveel leiden door mijn familie en mijn eigen twijfels. Hoe kan ik hier mee omgaan?

 

Meid het is inderdaad jou keuze wat je doet met je lichaam, maar ik snap je moeder heel goed. Mijn moeder stond ook niet te springen en ik denk ook niet dat ze mij op andere gedachten had kunnen brengen toen. 

Nu ik mijn protheses laat verwijderen is zij daar ook heel blij mee. 

Ben wel erg nieuwschierig wat en of je het heb laten doen. Ik ga zelf ook voor een lift en vind dat ook wel spannend.

 

Op 27-2-2019 om 11:40, oussie23 zei:

@fluffylittleclouds 

wat je op tv ziet is NIET allemaal waar, de implantaten zijn heel veilig geworden en kunnen bijna niet meer lekken. Natuurlijk moet je ze laten controleren en zou ik ze inderdaad laten vervangen na 15 jaar. 

Kun je mij vertellen wat er niet waar is? En waar haal je uit dat ze heel veilig zijn?

Ik zou dit oprecht willen weten, want ik sta zelf nu aan de andere kant van de medaille met mijn klachten. Ik ben niet tegen bv, maar vind het wel een pittige uitspraak en zeker met de hoofdletters erbij.

Op 27-2-2019 om 12:41, fluffylittleclouds zei:

 

Kimmi, ik ga proberen om op mijn moeder te reageren zoals jij zegt. Maar zij is er van overtuigd dat ik mijn kop in het zand steek en de plastische chirurgie branche bewust informatie achterhoudt om eraan te verdienen.

 

Er wordt inderdaad bewust informatie achtergehouden door fabrikanten, dus dat heeft ze gelijk in. Het is natuurlijk niet normaal want iedereen moet deze keuze kunnen maken met alle informatie die er is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, ik wil laten weten dat ik voor een borstlift gekozen heb. Mijn operatie is nu 4 maanden geleden.

 

Ik ben er ontzettend blij mee.  Mijn borsten zijn erg mooi. Met een lift + vergroting waren ze waarschijnlijk nog veel mooier geweest, maar ik zag het niet zitten om de protheses elke 10 à 15 jaar te laten vervangen (eventuele complicaties en bijwerkingen nog daargelaten). Nu ben ik er in 1 operatie vanaf. Daarbij vind ik siliconenborsten bij andere vrouwen niet prettig voelen, en ik weet niet of ik dat bij mezelf wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met boobs meid!

Fijn dat je blij bent met de beslissing die je heb genomen?? Het is natuurlijk erg belangrijk dat je achter je beslissing staat en je zal nu zonder de bv ook prachtige borsten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Esmiralda Wat heftig, dat je zoveel klachten hebt! 

Hoe meer ik me erin verdiep, hoe meer verhalen zoals de jouwe ik lees. Als er een reële kans is dat het mis gaat, en fabrikanten dit weten, dat is het eigenlijk schandalig. 

Het lijkt me verdrietig voor je dat de protheses er nu uitmoeten, ook al is het beter. Destijds dacht je er goed aan te doen. Maar niemand kan in de toekomst kijken. Ik hoop dat je snel opknapt. ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je merkt pas dat het veel is zodra je het begint op te schrijven. Gelukkig heb ik niet altijd van alles last, maar het wordt wel langzaam steeds iets meer. Het sluipt er echt in. 

Ik vind het vreselijk dat ik dit nu moet doen, maar als je langzaam ziek wordt en je steeds ongelukkiger wordt dan kun je er ook minder van genieten. En misschien als ik eenmaal het verschil ga merken ik juist wel heel blij zal zijn. Je kunt inderdaad niet in de toekomst kijken?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste!

Ik wou al 3 jaar heel graag me borsten laten doen. Mijn moeder vond het ook helemaal niks. Ik heb toch voor mijn zelf gekozen en ik heb het gedaan! Mijn herstel was zwaar.. maar nu ik mij beter voel ben ik er zo blij mee echt waar. Zelfs mijn moeder ziet dat ik beter in mijn vel zit. Luister naar je gevoel en doe wat jou gelukkig maakt ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.