Ga naar inhoud

Steefjew : 18 april 2019 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

op 18 april staat mijn operatie bij Velthuis Kliniek gepland. Laura Zaal brengt deze dag 295 cc dual plane aan. Ik kijk er heel erg naar uit, maar..

 

op Facebook ben ik lid geworden van een groep “ breast implant illness”, waar vrouwen aangeven heel erg ziek te worden van hun implantaten. 

 

Heeft iemand hier daar ervaring mee? Hoe reageert jullie imuumsysteem op de siliconen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Steefje!

 

Ik heb hier geen ervaring mee want ik heb mijn borsten nog maar een week… Maar ben wel heel nieuwsgierig inderdaad. In Nederland hoor ik er een stuk minder over dan bijv. Amerikaanse vlogs die ik op YouTube bekeken heb. Dus ik ben ook erg benieuwd!!!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Steefjew zei:

Hoi allemaal,

 

op 18 april staat mijn operatie bij Velthuis Kliniek gepland. Laura Zaal brengt deze dag 295 cc dual plane aan. Ik kijk er heel erg naar uit, maar..

 

op Facebook ben ik lid geworden van een groep “ breast implant illness”, waar vrouwen aangeven heel erg ziek te worden van hun implantaten. 

 

Heeft iemand hier daar ervaring mee? Hoe reageert jullie imuumsysteem op de siliconen?

 

 

 

 

Hi,

 

de laatste tijd hoor je er idd meer over. Ik vind wel sommige dingen weer erg amerikaans en overdreven maar het klopt wel dat sommige mensen last krijgen. Dit schijnt met name te maken te hebben met een genetische kwetsbaarheid hiervoor dan. Ik denk dat het goed is om inje achterhoofd te houden dat het grootste gedeelte geen klachten krijgt, maar dat hoor je natuurlijk niet. Ik heb overigens zelf hydrogel implantanten dus geen siliconen.

 

mag ik vragen waarom je lid bent geworden van de fb groep al voor je operatie? Het is goed om je bewust te zijn van alle risico’s etc maar je moet jezelf zeker niet bang laten maken door alle negatieve dingen die je kunt lezen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Francisca91 zei:

 

 

Hi,

 

de laatste tijd hoor je er idd meer over. Ik vind wel sommige dingen weer erg amerikaans en overdreven maar het klopt wel dat sommige mensen last krijgen. Dit schijnt met name te maken te hebben met een genetische kwetsbaarheid hiervoor dan. Ik denk dat het goed is om inje achterhoofd te houden dat het grootste gedeelte geen klachten krijgt, maar dat hoor je natuurlijk niet. Ik heb overigens zelf hydrogel implantanten dus geen siliconen.

 

mag ik vragen waarom je lid bent geworden van de fb groep al voor je operatie? Het is goed om je bewust te zijn van alle risico’s etc maar je moet jezelf zeker niet bang laten maken door alle negatieve dingen die je kunt lezen....

 

Thnx voor je reactie! Ik lees inderdaad ook  dat je meer kans hebt als je bijvoorbeeld al allergieën hebt. 

 

Ik was benieuwd naar de verhalen op de pagina, maar besef mij inderdaad dat ik mijzelf er een beetje gek mee maak. Maar was benieuwd of er hier ook dames zijn die problemen ervaren, omdat in die groep volgens mij voornamelijk Amerikaanse zijn.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij daar niet over ingelezen. Ben zelf niet bang dat ik er ziek van word... Ik denk dat het niet handig is om alles van te voren al te lezen, want je weegt al je klachten dan denk ik zwaarder dan als je er niet veel over weet. Hopelijk ben je niet hypochondrisch aangelegd? Misschien is mijn manier van niks willen weten ook niet goed hoor, struisvogelpolitiek? Ik heb uiteraard wel alle nadelen tegen de ,in mijn ogen, voordelen afgewogen en heb voor mezelf besloten ervoor te gaan, en dan hopen dat de complicaties uitblijven. Ik ben nu pas 9 dagen po. Alles verloopt voorspoedig. Maar over ziek worden oid kan ik natuurlijk nog niet meepraten. Ik hoop van harte dat dit bij de meeste vrouwen uit blijft. 

Spannend hoor 18 april! Succes met wachten, ik vond het wachten zo lang duren....en toch vloog de tijd voorbij, haha.

liefs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, MenM zei:

Ik heb mij daar niet over ingelezen. Ben zelf niet bang dat ik er ziek van word... Ik denk dat het niet handig is om alles van te voren al te lezen, want je weegt al je klachten dan denk ik zwaarder dan als je er niet veel over weet. Hopelijk ben je niet hypochondrisch aangelegd? Misschien is mijn manier van niks willen weten ook niet goed hoor, struisvogelpolitiek? Ik heb uiteraard wel alle nadelen tegen de ,in mijn ogen, voordelen afgewogen en heb voor mezelf besloten ervoor te gaan, en dan hopen dat de complicaties uitblijven. Ik ben nu pas 9 dagen po. Alles verloopt voorspoedig. Maar over ziek worden oid kan ik natuurlijk nog niet meepraten. Ik hoop van harte dat dit bij de meeste vrouwen uit blijft. 

Spannend hoor 18 april! Succes met wachten, ik vond het wachten zo lang duren....en toch vloog de tijd voorbij, haha.

liefs

 

Thnx voor je lieve berichtje! Denk inderdaad dat ik een beetje hypochonder ben haha. 

 

Het wachten nu resulteerd ook dat ik meer ga opzoeken haha, misschien moet ik dat gewoon niet meer doen!

 

Hoe heb je de operatie ervaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Steefjew zei:

Thnx voor je lieve berichtje! Denk inderdaad dat ik een beetje hypochonder ben haha. 

 

Het wachten nu resulteerd ook dat ik meer ga opzoeken haha, misschien moet ik dat gewoon niet meer doen!

 

Hoe heb je de operatie ervaren?

Dan heel snel stoppen met het lezen van de vrouwen die er ziek van worden. Is trouwens maar een heeeeeel klein percentage he, de kans is zo klein! 

Mik heb de operatie als iets positiefs ervaren. Hrt is de eerste dagen even pittig, maar te doen. Goed je medicatie innemen. Op mijn eigen topic MenM bergmankliniek dr Koopmann kan je een uitgebreid verslag lezen? 

Voor de angst van de operatie moet niemand het laten. De angst voor de pijn erna ook niet. En de angst voor complicaties heeft denk ik bijna iedereen. Ik ook, maar die kans is zo klein. 

X

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Het is heel goed dat je je zo goed mogelijk probeert voor te bereiden en het lezen van veel informatie is daarbij natuurlijk heel goed... Ga je echter op een facebooksite lezen als diegene die je noemt, dan kom je natuurlijk allerlei eenzijdige informatie tegen. Iedereen die wél ziek is geworden, én de vrouwen die hun klachten linken aan hun siliconen, die melden zich aan bij zo een website.. Mijn ervaring is dat die vrouwen ook erg stellig zijn in hun ervaring.. Zelfs als de siliconen eruit gehaald zijn en ze zich vaak nog slechter gaan voelen, wordt alles gegooid op de siliconen..
Ik wil het niet badineren hoor, maar als je op zoek bent naar info over prothesen, dan is dat soort info, zeer eenzijdig.. Het percentage vrouwen dat ziek wordt van siliconen is klein (daarmee zeg ik niet dat het niet kán, voordat ik weer verguist wordt door de tegenstanders) hoe gerichter je echter gaat zoeken, hoe groter het beeld kan worden ;) 

We hebben nav de berichten in de media ook aandacht besteedt aan ASIA en bia-ALCL. Ik zal even een paar links hier neerzetten, die objectieve info geven. De info komt van de NVPC (de nederlandse vereniging van plastisch chirurgen) en van het RIVM oa. )

https://www.borstenforum.com/topic/14971-richtlijn-borstvergroting-nvpc-uit-2018/

 

en

 

https://www.borstenforum.com/topic/25648-nvpc-en-rivm-word-je-ziek-van-prothesen/

 

Ik zie dat de links misschien niet door een klik te openen zijn, maar via copy paste zijn ze wel te zien.. (er werkt een plugin tijdelijk niet, zie ik....)

In deze topics staat veel info. Misschien handig om eens door te lezen, als je graag meer weet :)

 

xxx BB

 


 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Steefjew zei:

 

Thnx voor je reactie! Ik lees inderdaad ook  dat je meer kans hebt als je bijvoorbeeld al allergieën hebt. 

 

Ik was benieuwd naar de verhalen op de pagina, maar besef mij inderdaad dat ik mijzelf er een beetje gek mee maak. Maar was benieuwd of er hier ook dames zijn die problemen ervaren, omdat in die groep volgens mij voornamelijk Amerikaanse zijn.. 

 

Het is ook goed om je te informeren hoor, maar op dat soort sites staan vaak erg eenzijdige en stellige verhalen. En in mijn optiek erg overdreven en Amerikaans. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor allerlei verhalen en bangmakerij dus lees dit bewust niet (of dat probeer ik althans). Tuurlijk is het wel verstandig om je zo goed mogelijk voor te bereiden en alles af te wegen, maar dan liefst via betrouwbare onderzoeken en websites :) laat je niet te gek maken hoor! ?

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Francisca91 zei:

 

Het is ook goed om je te informeren hoor, maar op dat soort sites staan vaak erg eenzijdige en stellige verhalen. En in mijn optiek erg overdreven en Amerikaans. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor allerlei verhalen en bangmakerij dus lees dit bewust niet (of dat probeer ik althans). Tuurlijk is het wel verstandig om je zo goed mogelijk voor te bereiden en alles af te wegen, maar dan liefst via betrouwbare onderzoeken en websites :) laat je niet te gek maken hoor! ?

 

liefs

Hier sta ik ook 100% achter. Laat je niet gek maken, maar overweeg goed voor jezelf de voor en eventuele nadelen.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet hier ook even op reageren.

Ik heb al 16 jaar protheses, hooikoorts en enkele andere allergieën EN fibromyalgie.

Toen ik op consult ging voor een wissel maakte mijn pc me attent op Asia en hij vertelde me dat en fibromyalgie en hooikoorts en allergieën inderdaad in het rijtje symptomen van Asia kunnen vallen.

Ik heb daar een heel gesprek over gehad met mijn pc en hij was erg sterk geneigd me in het Asia vakje te stoppen. Al die allergieën heb ik echter al vanaf dat ik een jaar of 10 ben, fibromyalgie ook, protheses heb ik gekregen toen ik 34 jaar was.

Er zit dus totaal geen verband tussen mijn situatie en of ik nu protheses draag of niet er is geen verschil.

Wel verbeterde het fibromyalgie verhaal enorm toen ik ging sporten, maar ook dat staat los van het wel of niet protheses dragen ..

 

Wat ik hiermee wil vertellen is eigenlijk het volgende, Asia is nog tamelijk onbekend en ze weten er nog vrij weinig van, te weinig om het syndroom goed te kunnen begrijpen en te weinig om echt te weten wat het inhoudt en wat ze eraan kunnen doen, Asia is net zoals fibromyalgie iets wat vaak genoemd wordt als de artsen het even niet weten maar het is ook iets waar veel vrouwen al hun klachten op projecteren die misschien niet eens iets met protheses te maken hebben.

 

In zo’n groep lees je vaak alleen maar de horrorverhalen en nooit de positieve verhalen van de vrouwen die blij zijn dat ze eindelijk de moed hebben gevonden om hun droom waar te maken. Dit terwijl het grote merendeel nergens last van heeft en de regels voor protheses enorm streng zijn dus fabrikanten kunnen niet maar ongestraft wat aanrommelen ..

 

Mocht je op zoek zijn naar deugdelijke info dan is het handig om de officiële kanalen op te zoeken van nvcp en rivm, rivm zorgt ervoor dat de informatie up to date is en nvcp ook ..

 

Groetjes Sjuul ..

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

 

na veel wikken en wegen heb ik mijn operatiedatum. Volgende week donderdag wordt ik geholpen door Laura Zaal. Zij plaatst bij mij 295cc anatomisch dual plane. 

 

Ik ben op van de zenuwen, maar zie ook uit naar het resultaat. Door de berichtgevingen in het nieuws, wordt ik alleen wat angstig. Maar ik kán, en wil, niet meer terug!

 

Ben heel benieuwd naar de narcose, het herstelproces en de pijn. 

 

Fingers crossed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Mrs Doubt zei:

Komt vast helemaal goed! Heel moedig van je om toch door te zetten! Wat is trouwens een beetje je verhaal? 

Hoelang wil je dit al...enz enz.

 

Curious?

Ik wil dit al sinds 2014, toen 18 kilo afgevallen, waardoor mijn borsten niet meer zijn zoals ze geweest waren. Heel lang een vriend gehad, die altijd bleef aangegeven dat het niet nodig was. Sinds december is het uit en heb ik de knoop doorgehakt om voor mijzelf te kiezen en te kiezen waar ik gelukkig van word. Aan het begin was ik echt zeker van mijn zaak, tot ik meer ging lezen over de bijwerkingen enzo van siliconen. 

 

Alle berichten en stomme facebooksites maken mij gek, maar vanaf vandaag moet ik 50 procent betalen als ik het af zeg. Wil het ook echt niet af zeggen, maar is wel een extra stok achter de deur om het écht niet impulsief af te zeggen.

 

Heb nu besloten het gewoon te doen, het een kans te geven en hopelijk heeel gelukkig er mee te worden! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.