Ga naar inhoud

AnoukK : 11 juli 2019 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Zojuist heb ik mij aangemeld voor dit forum en ik zal mij dus even voorstellen!

Ik ben 34 jaar, 1.81 m, 67 kg. Getrouwd en moeder van 2 prachtige kinderen (7 maanden en peuter van bijna 3) en werk in de zorg met kinderen. Daarnaast doe ik een balteamsport op redelijk hoog niveau. Ik kom uit Zuid-Holland. 

 

Borsten? Ik heb ze nooit gehad. Vroeger als puber zelfs weleens voor naar de huisarts geweest, maar zij zei dat het nog wel ging komen. Niet dus.. Zo'n 15 jaar later heb ik nog steeds geeneens een cup AA. Ik heb na mijn bevallingen 2x enkele maanden borstvoeding gegeven. Waar iedere moeder hekelt van stuwing stond ik te juichen in de spiegel; ik had eindelijk wat! Helaas was na de borstvoeding alles wat ik toen had weer helemaal verdwenen.

Al zo'n 10 jaar denk ik over een BV, maar ik heb het nooit durven uitspreken (nogal een binnenvetter). En opeens was ik het een paar weken terug zat: je leeft maar 1 keer en het boeit me niet wat de buitenwereld ervan denkt. Ik wil mij niet zo onzeker voelen over dit deel van mijn lichaam, en er is zelfs iets aan te doen! 1 en 1 is 2. 

En zo ben ik dus hier beland op dit forum. Inmiddels heb ik het wel uitgesproken naar mijn man (die er totaal achter staat omdat hij weet wat het voor mij zal doen), mijn ouders (snappen het ook volledig) en een vriendin (deze vriendin heeft ook en BV laten doen, fijn zo'n ervaringsdeskundige). Het vertellen tegen andere mensen zie ik niet zo tegenop. Ik denk dat iedereen het wel zal snappen. 

 

Wel ben ik nu nog helemaal blanco, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken?

Is een bezoek aan de huisarts vooraf nog zinvol? 

Ik hoef geen hele grote borsten, wil ze er natuurlijk laten uitzien en ben blij als ik mijzelf eindelijk écht een vrouw kan voelen.

Zijn er nog bepaalde dingen af te raden als je nu echt niks hebt?

Hoelang duurt zoiets vanaf aanmelden voor een consult? Maanden?

 

Ben benieuwd naar jullie meningen en reacties. Nu ik de knoop eindelijk heb doorgehakt kan ik nu eigenlijk geen jaar meer wachten, stom he :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎20‎-‎2‎-‎2019 om 20:02, AnoukK zei:

Hallo allemaal, 

 

Zojuist heb ik mij aangemeld voor dit forum en ik zal mij dus even voorstellen!

Ik ben 34 jaar, 1.81 m, 67 kg. Getrouwd en moeder van 2 prachtige kinderen (7 maanden en peuter van bijna 3) en werk in de zorg met kinderen. Daarnaast doe ik een balteamsport op redelijk hoog niveau. Ik kom uit Zuid-Holland. 

 

Borsten? Ik heb ze nooit gehad. Vroeger als puber zelfs weleens voor naar de huisarts geweest, maar zij zei dat het nog wel ging komen. Niet dus.. Zo'n 15 jaar later heb ik nog steeds geeneens een cup AA. Ik heb na mijn bevallingen 2x enkele maanden borstvoeding gegeven. Waar iedere moeder hekelt van stuwing stond ik te juichen in de spiegel; ik had eindelijk wat! Helaas was na de borstvoeding alles wat ik toen had weer helemaal verdwenen.

Al zo'n 10 jaar denk ik over een BV, maar ik heb het nooit durven uitspreken (nogal een binnenvetter). En opeens was ik het een paar weken terug zat: je leeft maar 1 keer en het boeit me niet wat de buitenwereld ervan denkt. Ik wil mij niet zo onzeker voelen over dit deel van mijn lichaam, en er is zelfs iets aan te doen! 1 en 1 is 2. 

En zo ben ik dus hier beland op dit forum. Inmiddels heb ik het wel uitgesproken naar mijn man (die er totaal achter staat omdat hij weet wat het voor mij zal doen), mijn ouders (snappen het ook volledig) en een vriendin (deze vriendin heeft ook en BV laten doen, fijn zo'n ervaringsdeskundige). Het vertellen tegen andere mensen zie ik niet zo tegenop. Ik denk dat iedereen het wel zal snappen. 

 

Wel ben ik nu nog helemaal blanco, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken?

Is een bezoek aan de huisarts vooraf nog zinvol? 

Ik hoef geen hele grote borsten, wil ze er natuurlijk laten uitzien en ben blij als ik mijzelf eindelijk écht een vrouw kan voelen.

Zijn er nog bepaalde dingen af te raden als je nu echt niks hebt?

Hoelang duurt zoiets vanaf aanmelden voor een consult? Maanden?

 

Ben benieuwd naar jullie meningen en reacties. Nu ik de knoop eindelijk heb doorgehakt kan ik nu eigenlijk geen jaar meer wachten, stom he :)

 

Hoi hoi

Welkom hier!!
En wat goed dat je de stap zet om voor jezelf te kiezen!! 

Wat ik je wel wil meegeven is om eens een afspraak te maken bij een pc, want er bestaat tegenwoordig een vergoedingsregeling voor meiden die minder dan 1 cm borstweefsel hebben (dit moet mbv een echo geconstateerd worden en de doorverwijzing wordt door de pc geregeld, dacht ik....) en het niet hebben van een borstplooi.. (heel belangrijk ook)
Heb je dit wel, dan zul je het zelf moeten betalen uiteraard, maar goed, ik wilde dit alleen even meegeven. Je zou in de zoekbalk even kunnen kijken wat meiden geschreven hebben over 'vergoeding' want het kan ook niet zomaar bij elke kliniek.. 

Op die manier kom je ook dus de verhalen tegen van de meiden die met een platte voorsituatie geopereerd zijn, en vaak gaan deze meiden niet heel groot. Dus misschien wel iets voor jou, om je eens op te orienteren :) 

Als je vragen hebt, stel ze gerust. Dat mag in dit topic, zodat je alles makkelijk bij elkaar hebt staan. 

Ivm je sport moet je wel rekening ermee houden dat je na een bv dit zeker 6 weken niet mag... Dus misschien is er een periode waarin jullie zomer of winterstop hebben? Dat zou ideaal zijn misschien?

Succes met je zoektocht en mocht je er niet uit komen hier, dan laat het maar weten!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Welkom hier!!
En wat goed dat je de stap zet om voor jezelf te kiezen!! 

Wat ik je wel wil meegeven is om eens een afspraak te maken bij een pc, want er bestaat tegenwoordig een vergoedingsregeling voor meiden die minder dan 1 cm borstweefsel hebben (dit moet mbv een echo geconstateerd worden en de doorverwijzing wordt door de pc geregeld, dacht ik....) en het niet hebben van een borstplooi.. (heel belangrijk ook)
Heb je dit wel, dan zul je het zelf moeten betalen uiteraard, maar goed, ik wilde dit alleen even meegeven. Je zou in de zoekbalk even kunnen kijken wat meiden geschreven hebben over 'vergoeding' want het kan ook niet zomaar bij elke kliniek.. 

Op die manier kom je ook dus de verhalen tegen van de meiden die met een platte voorsituatie geopereerd zijn, en vaak gaan deze meiden niet heel groot. Dus misschien wel iets voor jou, om je eens op te orienteren :) 

Als je vragen hebt, stel ze gerust. Dat mag in dit topic, zodat je alles makkelijk bij elkaar hebt staan. 

Ivm je sport moet je wel rekening ermee houden dat je na een bv dit zeker 6 weken niet mag... Dus misschien is er een periode waarin jullie zomer of winterstop hebben? Dat zou ideaal zijn misschien?

Succes met je zoektocht en mocht je er niet uit komen hier, dan laat het maar weten!!

xx BB

Dankjewel voor dit fijne bericht!

Ik dacht dat het sowieso niet (meer) vergoed werd. Maar ga hier dus zeker achteraan. Hoewel ik het geld er voor over heb is het een smak geld. Met 2 kinderen kunnen we dat uiteraard ook voor veel meer dingen gebruiken :)

Weet jij of de pc bij Boerhaave (daar neig ik nu naar) dit doorverwijzen voor een echo doen?

 

En bedankt voor het meedenken over mn sport. Wilde het inderdaad in een zomerstop laten doen. En als ik wat mis dan is dat maar zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, AnoukK zei:

Dankjewel voor dit fijne bericht!

Ik dacht dat het sowieso niet (meer) vergoed werd. Maar ga hier dus zeker achteraan. Hoewel ik het geld er voor over heb is het een smak geld. Met 2 kinderen kunnen we dat uiteraard ook voor veel meer dingen gebruiken :)

Weet jij of de pc bij Boerhaave (daar neig ik nu naar) dit doorverwijzen voor een echo doen?

 

En bedankt voor het meedenken over mn sport. Wilde het inderdaad in een zomerstop laten doen. En als ik wat mis dan is dat maar zo. 

Dat weet ik dus helaas niet.. Ik dacht dat er geen vergoeding was als je bij boerhaave gaat, maar ik snap wel waarom je aan hun denkt.. Ik neem aan dat je zat te denken aan anatomisch voor de spier...?

Je zou evt eens bij dr. Laura Zaal (velthuiskliniek) kunnen gaan kijken.. Zij is ook een hele goede pc, die veel met anatomische implantaten werkt en heel natuurlijke resultaten verzorgt.. Uiteraard is het in Velthuis wel duurder als je geen vergoeding zou krijgen, maar dan zou je altijd nog verder kunnen kijken.. Of twee consulten plannen, zowel bij Boerhaave als bij Laura Zaal.. Dan hoor je het in Boerhaave ook meteen...

Je hebt dan ook meteen meer een idee hoe zo een consult verloopt en waar je je goed bij zou voelen :)

Ik zal je topictitel een beetje aanpassen, misschien dat je dan iets meer respons krijgt...

De zoekbalk rechtsboven is echter ook een goede optie :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2019 om 21:02, AnoukK zei:

Hallo allemaal, 

 

Zojuist heb ik mij aangemeld voor dit forum en ik zal mij dus even voorstellen!

Ik ben 34 jaar, 1.81 m, 67 kg. Getrouwd en moeder van 2 prachtige kinderen (7 maanden en peuter van bijna 3) en werk in de zorg met kinderen. Daarnaast doe ik een balteamsport op redelijk hoog niveau. Ik kom uit Zuid-Holland. 

 

Borsten? Ik heb ze nooit gehad. Vroeger als puber zelfs weleens voor naar de huisarts geweest, maar zij zei dat het nog wel ging komen. Niet dus.. Zo'n 15 jaar later heb ik nog steeds geeneens een cup AA. Ik heb na mijn bevallingen 2x enkele maanden borstvoeding gegeven. Waar iedere moeder hekelt van stuwing stond ik te juichen in de spiegel; ik had eindelijk wat! Helaas was na de borstvoeding alles wat ik toen had weer helemaal verdwenen.

Al zo'n 10 jaar denk ik over een BV, maar ik heb het nooit durven uitspreken (nogal een binnenvetter). En opeens was ik het een paar weken terug zat: je leeft maar 1 keer en het boeit me niet wat de buitenwereld ervan denkt. Ik wil mij niet zo onzeker voelen over dit deel van mijn lichaam, en er is zelfs iets aan te doen! 1 en 1 is 2. 

En zo ben ik dus hier beland op dit forum. Inmiddels heb ik het wel uitgesproken naar mijn man (die er totaal achter staat omdat hij weet wat het voor mij zal doen), mijn ouders (snappen het ook volledig) en een vriendin (deze vriendin heeft ook en BV laten doen, fijn zo'n ervaringsdeskundige). Het vertellen tegen andere mensen zie ik niet zo tegenop. Ik denk dat iedereen het wel zal snappen. 

 

Wel ben ik nu nog helemaal blanco, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken?

Is een bezoek aan de huisarts vooraf nog zinvol? 

Ik hoef geen hele grote borsten, wil ze er natuurlijk laten uitzien en ben blij als ik mijzelf eindelijk écht een vrouw kan voelen.

Zijn er nog bepaalde dingen af te raden als je nu echt niks hebt?

Hoelang duurt zoiets vanaf aanmelden voor een consult? Maanden?

 

Ben benieuwd naar jullie meningen en reacties. Nu ik de knoop eindelijk heb doorgehakt kan ik nu eigenlijk geen jaar meer wachten, stom he :)

 

Hoi , welkom op het forum. Ik heb geen ervaringen over vergoedingen. Daar kan ik je niet mee helpen. 

Super stoer van je dat je de stap heb genomen voor jezelf. Ik ben die drempel ook over gegaan. Heb het bijna aan niemand verteld, maar degene die het weten reageerden allemaal begripvol en lief. 

Mik ben zelf bij Bergmankliniek geweest. Een consult afspraak was zo geregeld. Niet lang op hoeven wachten. En de operatiedag kon ook redelijk snel. Alleen had ik gekozen voor een datum 3 maanden later omdat dat mij en mijn gezin beter uit zou komen. Ik weet natuurlijk niet hoe de wachttijden zijn bij andere klinieken. Maar stiekem ‘schrok’ ik wel dat het zo snel allemaal kan gaan, hihi. Succes met je informatie vinden over vergoedingen ed. Als je nog vragen heb dan tag je me maar. Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, MenM zei:

Hoi , welkom op het forum. Ik heb geen ervaringen over vergoedingen. Daar kan ik je niet mee helpen. 

Super stoer van je dat je de stap heb genomen voor jezelf. Ik ben die drempel ook over gegaan. Heb het bijna aan niemand verteld, maar degene die het weten reageerden allemaal begripvol en lief. 

Mik ben zelf bij Bergmankliniek geweest. Een consult afspraak was zo geregeld. Niet lang op hoeven wachten. En de operatiedag kon ook redelijk snel. Alleen had ik gekozen voor een datum 3 maanden later omdat dat mij en mijn gezin beter uit zou komen. Ik weet natuurlijk niet hoe de wachttijden zijn bij andere klinieken. Maar stiekem ‘schrok’ ik wel dat het zo snel allemaal kan gaan, hihi. Succes met je informatie vinden over vergoedingen ed. Als je nog vragen heb dan tag je me maar. Liefs 

Dankje Men! 

Ja zag hier al meerdere verhalen voorbij komen van mensen die snel geholpen waren. Stond ik ook van te kijken. Moet jij nog geopereerd worden?

Ik ben afhankelijk van schoolvakanties dus het zal dan voor mij rond die tijd worden. Zal het sowieso wel op mijn werk (moeten) vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, AnoukK zei:

Dankje Men! 

Ja zag hier al meerdere verhalen voorbij komen van mensen die snel geholpen waren. Stond ik ook van te kijken. Moet jij nog geopereerd worden?

Ik ben afhankelijk van schoolvakanties dus het zal dan voor mij rond die tijd worden. Zal het sowieso wel op mijn werk (moeten) vertellen.

Ik ben zelf 12-2 geholpen. Alweer 10 dagen geleden en nu volop in het proces der genezing?? Als je echt een specifieke periode wilt, dan zou ik het wel ruim van te voren aangeven? Voordat anderen je plekje in beslag nemen. Dan maar lang wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik inderdaad ook doen @MenM! Hoe gaat jouw genezing?

 

Vandaag bericht van DSW gekregen dat ik het vergoed krijg als de echo <1 cm borstweefsel en de pc geen borstplooi constateert.

Morgen de huisarts bellen ivm de doorverwijzing voor de echo! Actie nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, oussie23 zei:

@AnoukK ga ervoor! Ik had ook nagenoeg niks, en ben er super blij mee. Ik kreeg geen vergoeding omdat ik een plooi had.

succes!!!

 

ik adviseer : dr van der Weij in Boerhaave voor natuurlijke borsten. 

Ga ik zeker doen, vandaag afspraak bij mn huisarts. 

Ben jij door dr vd Weij geholpen? 

Ik weet nog niet zo goed hoe het hier allemaal gaat met albums bekijken, maar ben benieuwd naar het resultaat bij vrouwen die net als mij eerst niks of zo goed als niks hadden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, AnoukK zei:

Ga ik zeker doen, vandaag afspraak bij mn huisarts. 

Ben jij door dr vd Weij geholpen? 

Ik weet nog niet zo goed hoe het hier allemaal gaat met albums bekijken, maar ben benieuwd naar het resultaat bij vrouwen die net als mij eerst niks of zo goed als niks hadden. 

 

Ik zal je toevoegen aan mijn album. Dan  moet je straks naar mijn pagina gaan en zoeken naar mijn 'album' of 'afbeeldingen'. Ik hoor graag wat je ervan vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist bij de huisarts geweest en aanvraag voor echo meegekregen. Ik kan as dinsdag al terecht, spannend!

Nu ook kijken en beslissen waar ik een afspraak ga maken.

Ik begreep van @oussie23 dat jullie,@Vampire en @Hayleyy, ook (zo goed als) niks hadden in de voorsituatie.

Waar zijn jullie geweest en zijn jullie tevreden? Wat hebben jullie besloten?  Hoor het graag van jullie! Ik probeer nu zoveel mogelijk info te lezen en te bemachtigen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, AnoukK zei:

Zojuist bij de huisarts geweest en aanvraag voor echo meegekregen. Ik kan as dinsdag al terecht, spannend!

Nu ook kijken en beslissen waar ik een afspraak ga maken.

Ik begreep van @oussie23 dat jullie,@Vampire en @Hayleyy, ook (zo goed als) niks hadden in de voorsituatie.

Waar zijn jullie geweest en zijn jullie tevreden? Wat hebben jullie besloten?  Hoor het graag van jullie! Ik probeer nu zoveel mogelijk info te lezen en te bemachtigen. :)

Ik heb mijn operatie op 13 maart gepland staan in het Slingeland Ziekenhuis. Ik kan dus nog niks zeggen over het eindresultaat, maar mijn chirurg dr. Osinga komt heel kundig over en is echt een vriendelijke man. Ik heb gekozen voor 330 cc ronde protheses, deze worden achter mijn spier geplaatst. 

 

Succes dinsdag met de echo! 

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Heb je ook al eens gekeken naar monoblock hydrogel? Dat zijn namelijk geen silliconen protheses. Geen kans op asia syndroom. Ik hen ze in december 2017 laten zetten bij dr nio. Die van mij zien er heel mooi natuurlijk uit! 

 

Veel succes met de voorbereidingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2019 om 15:52, AnoukK zei:

Zojuist bij de huisarts geweest en aanvraag voor echo meegekregen. Ik kan as dinsdag al terecht, spannend!

Nu ook kijken en beslissen waar ik een afspraak ga maken.

Ik begreep van @oussie23 dat jullie,@Vampire en @Hayleyy, ook (zo goed als) niks hadden in de voorsituatie.

Waar zijn jullie geweest en zijn jullie tevreden? Wat hebben jullie besloten?  Hoor het graag van jullie! Ik probeer nu zoveel mogelijk info te lezen en te bemachtigen. :)

Ik ben geopereerd in het Slingeland ziekenhuis bij dokter Osinga. Ik ben er zeker tevreden over. Wel is dit het ziekenhuis waar ik ook de aanvraag heb gedaan voor de vergoeding waardoor het gemakkelijk was om hier ook te blijven. Als je het vergoed krijgt heb je ook niet alle keus van de wereld. Maar ik ben er heel blij mee. Nu 11 weken po dus aardig op het eind resultaat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

Zojuist de echo gehad en bij beide borsten 6 a 7 mm klierweefsel. Voor de eerste keer dat ik daar blij mee ben haha!?

Ik had al een afspraak staan bij dr. vd Weij (Boerhaave) maar heb deze zojuist afgezegd. Ze zeiden daar ook dat zij de aanvraag niet kunnen doen en na overleg met mijn zorgverzekeraar, DSW, zeiden ze dus dat ik het beste naar een ziekenhuis kan gaan of een kliniek met een contract met DSW. Nu dus bedenken en zoeken waar ik heen wil. 

Is het toeval dat jullie allebei bij dr. Osinga komen @Vampireen @Hayleyy? Wonen jullie in deze omgeving of is hij de beste op dit gebied? Ik woon namelijk in de omgeving van Rotterdam, dus Doetinchem ligt niet om te hoek...

Ik vind het maar een lastige beslissing, maar 'moet' denk ik maar gewoon ergens een afspraak maken en kijken wat mijn gevoel zegt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, AnoukK zei:

Hoi allemaal!

Zojuist de echo gehad en bij beide borsten 6 a 7 mm klierweefsel. Voor de eerste keer dat ik daar blij mee ben haha!?

Ik had al een afspraak staan bij dr. vd Weij (Boerhaave) maar heb deze zojuist afgezegd. Ze zeiden daar ook dat zij de aanvraag niet kunnen doen en na overleg met mijn zorgverzekeraar, DSW, zeiden ze dus dat ik het beste naar een ziekenhuis kan gaan of een kliniek met een contract met DSW. Nu dus bedenken en zoeken waar ik heen wil. 

Is het toeval dat jullie allebei bij dr. Osinga komen @Vampireen @Hayleyy? Wonen jullie in deze omgeving of is hij de beste op dit gebied? Ik woon namelijk in de omgeving van Rotterdam, dus Doetinchem ligt niet om te hoek...

Ik vind het maar een lastige beslissing, maar 'moet' denk ik maar gewoon ergens een afspraak maken en kijken wat mijn gevoel zegt. 

 

Ik heb voor dr. Osinga gekozen omdat ik inderdaad wel in de buurt woon, daarnaast vind ik het een heel prettig idee dat het in de veilige omgeving van het ziekenhuis gebeurd. Ik blijf ook nog een nacht slapen in het ziekenhuis. Daarnaast ben ik meerdere keren naar dit ziekenhuis geweest voor andere dingen en ben ik erg tevreden over het ziekenhuis zelf. Bij de eerste afspraak was er ook meteen een klik met dr. Osigna en vanaf dat moment weet ik eigenlijk zeker dat dit de juiste plek is voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat je uitslag goed is! Nu op naar het aanvragen van een vergoeding! Ik woon inderdaad ook in de buurt van Doetinchem. Ik was al bekend met het ziekenhuis en omdat ik hier de aanvraag deed en een goed gevoel had tijdens het gesprek met Osinga heb ik besloten om hier te blijven. Ik ben inderdaad een nacht blijven slapen en heb dit als erg prettig ervaren. Ik was zelf erg misselijk van de narcose dus was blij dat ik niet naar huis hoefde! Ook had ik veel pijn. Daarnaast is het fijn dat er steeds iemand aanwezig is die vraag hoe het met je gaat. Ook krijg je antibiotica via je infuus etc. waardoor je alweer iets minder pillen hoeft te slikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog bedankt voor jullie reacties!!

En een update: 29 maart heb ik een afspraak bij dr. Laura Zaal in Amsterdam. Ze zeiden door de telefoon dat ze de machtiging voor vergoeding gaan aanvragen na mijn 1e gesprek (nog zonder mij gezien te hebben dus, alleen op basis van de echo gegevens). 

Ben heel benieuwd naar het consult! 

 

Het inmiddels ook verteld aan mijn basketbalteam (sta ik toch 3x per week mee onder de douche, dus die mochten het wel weten :)) en aan mijn baas. Ze reageerden allemaal heel positief en blij voor me. Nu mn schoonouders nog, benieuwd hoe zij reageren! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎-‎3‎-‎2019 om 11:37, AnoukK zei:

Nog bedankt voor jullie reacties!!

En een update: 29 maart heb ik een afspraak bij dr. Laura Zaal in Amsterdam. Ze zeiden door de telefoon dat ze de machtiging voor vergoeding gaan aanvragen na mijn 1e gesprek (nog zonder mij gezien te hebben dus, alleen op basis van de echo gegevens). 

Ben heel benieuwd naar het consult! 

 

Het inmiddels ook verteld aan mijn basketbalteam (sta ik toch 3x per week mee onder de douche, dus die mochten het wel weten :)) en aan mijn baas. Ze reageerden allemaal heel positief en blij voor me. Nu mn schoonouders nog, benieuwd hoe zij reageren! 

Spannend!!!
Nog eventjes en je weet wat meer over de mogelijkheden bij jou!!
Laura Zaal is een pc die goed bekend staat en meestal voor heel natuurlijk gaat, dus daar zit je wel goed :) 
Fijn dat je in aanmerking zou moeten kunnen komen voor vergoeding!

Heel veel succes bij je consult! Als je een datum mocht hebben tzt, dan tag me even in dit topic, dan passen we je titel aan :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2019 om 21:02, AnoukK zei:

Hallo allemaal, 

 

Zojuist heb ik mij aangemeld voor dit forum en ik zal mij dus even voorstellen!

Ik ben 34 jaar, 1.81 m, 67 kg. Getrouwd en moeder van 2 prachtige kinderen (7 maanden en peuter van bijna 3) en werk in de zorg met kinderen. Daarnaast doe ik een balteamsport op redelijk hoog niveau. Ik kom uit Zuid-Holland. 

 

Borsten? Ik heb ze nooit gehad. Vroeger als puber zelfs weleens voor naar de huisarts geweest, maar zij zei dat het nog wel ging komen. Niet dus.. Zo'n 15 jaar later heb ik nog steeds geeneens een cup AA. Ik heb na mijn bevallingen 2x enkele maanden borstvoeding gegeven. Waar iedere moeder hekelt van stuwing stond ik te juichen in de spiegel; ik had eindelijk wat! Helaas was na de borstvoeding alles wat ik toen had weer helemaal verdwenen.

Al zo'n 10 jaar denk ik over een BV, maar ik heb het nooit durven uitspreken (nogal een binnenvetter). En opeens was ik het een paar weken terug zat: je leeft maar 1 keer en het boeit me niet wat de buitenwereld ervan denkt. Ik wil mij niet zo onzeker voelen over dit deel van mijn lichaam, en er is zelfs iets aan te doen! 1 en 1 is 2. 

En zo ben ik dus hier beland op dit forum. Inmiddels heb ik het wel uitgesproken naar mijn man (die er totaal achter staat omdat hij weet wat het voor mij zal doen), mijn ouders (snappen het ook volledig) en een vriendin (deze vriendin heeft ook en BV laten doen, fijn zo'n ervaringsdeskundige). Het vertellen tegen andere mensen zie ik niet zo tegenop. Ik denk dat iedereen het wel zal snappen. 

 

Wel ben ik nu nog helemaal blanco, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken?

Is een bezoek aan de huisarts vooraf nog zinvol? 

Ik hoef geen hele grote borsten, wil ze er natuurlijk laten uitzien en ben blij als ik mijzelf eindelijk écht een vrouw kan voelen.

Zijn er nog bepaalde dingen af te raden als je nu echt niks hebt?

Hoelang duurt zoiets vanaf aanmelden voor een consult? Maanden?

 

Ben benieuwd naar jullie meningen en reacties. Nu ik de knoop eindelijk heb doorgehakt kan ik nu eigenlijk geen jaar meer wachten, stom he :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tamara97 zei:

 

Hoi! 

 

Ten eerste vind ik het erg goed van je dat je toch de stap wilt gaan zetten. Om het vergoed te krijgen moet je toch echt via de huisarts een verwijzing krijgen. Ik weet van een vriendin dat hun dan gaan kijken via wel ziekenhuis en welke dokter enz. Ik zou gewoon nogmaals je verhaal doen en als je denkt dat ze je niet serieus nemen, duidelijk zijn hoe graag je dit wil en dat je er mee zit. Je bent inmiddels 34 en hebt 2 mooie kindjes op de wereld gezet, dus dan mag je ook best iets aan je zelf mooier maken! Go for it! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Tamara97 zei:

Hoi! 

 

Ten eerste vind ik het erg goed van je dat je toch de stap wilt gaan zetten. Om het vergoed te krijgen moet je toch echt via de huisarts een verwijzing krijgen. Ik weet van een vriendin dat hun dan gaan kijken via wel ziekenhuis en welke dokter enz. Ik zou gewoon nogmaals je verhaal doen en als je denkt dat ze je niet serieus nemen, duidelijk zijn hoe graag je dit wil en dat je er mee zit. Je bent inmiddels 34 en hebt 2 mooie kindjes op de wereld gezet, dus dan mag je ook best iets aan je zelf mooier maken! Go for it! :)

 Dankje @Tamara97

Inmiddels heb ik contact gehad met dsw en ben ik langs de huisarts en radioloog geweest.  Namen mij allemaal heel serieus,  dus dat was fijn. Volgende week een afspraak bij de pc; dr. Laura Zaal. De kliniek gaf telefonisch al aan dat ze na mijn bezoek (met gegevens van de echo en de verwijzing van de huisarts) de machtiging kunnen opsturen. Dus ik heb het idee dat dat wel goed komt.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.