Ga naar inhoud

Momto2boys : 17 april 2019 : Dr. Van den Berge : AZ Lucas


Aanbevolen berichten

Ik kan helaas ook niet meer informatie geven.

Bij mij is alles via de chirurg, het ziekenfonds (Vlaams Neutraal) en hospitalisiatieverzekering (DKV) gegaan.

 

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je op voorhand weet wat je eigen aandeel zal zijn.

 

Maar ik zou denken dat als er een medische indicatie is voor een BVK (minstens -400 gr per borst verwijderen, minstens een D-cup hebben en medische klachten als rug-, nek- en schouderpijn, uitslag) dat er dan meer wordt tussengekomen.

 

@Momto2boys ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog effe update rond terugbetaling.

Er is een vaste terugbetalng vanuit CM ziekenfonds van 375€ per borst.

Ik heb een hospitaalplan die ook uitkeert, maar met een beperking van 500€. Dit is een beperking specifiek voor bvk. Waarom? Geen idee zegt die mevrouw van CM. Heb ik weer geluk.

Als ik een 2pers kamer neem, vervalt de 175€ eigen risico. 

Van mijn extra hospitaalfix krijg ik 25€ per ligdag. 

Ik zou dus 1275€ terug krijgen. 

Kan iemand mij vertellen wat hun operatie in totaal koste zonder de teruggaven? 

Chirurg zei nu een eigen opleg van 2000€. Is dat dan in of excl btw? Toch ook weer 400€ verschil!  

Maar dat zou dus willen zeggen dat het totaalplaatje 3275€ zou kosten? Ik dacht dat het totaal meer zou zijn. Of ga ik dan gewoon meer moeten opleggen? 

Zooooooo spijtig dat het misschien niet betaalbaar zal zijn. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @Momto2boys ik ben eens even gaan kijken.

Op mijn factuur van het ziekenhuis staat:

Ten laste van DKV hospitalisatieverzekering = 2724.08 euro. (Ik had een 1-persoonskamer).

Ten laste van het ziekenfonds = 2095.42 euro.

Ik heb zelf 1 euro betaald (voor een fles water).

Voor de rest heb ik niets betaald van de ziekenhuisfactuur.

Alleen voor het consult bij de anesthesist 25 euro zelf betaald - waarvan ik volgens mij nog iets terugkreeg van het ziekenfonds.

 

Ik ben er op financieel gebied ook onzeker ingegaan want niemand kon op voorhand precies zeggen wat het ging kosten. Tijdens het eerste consult sprak de PC van 8000 euro. :kez_11:

Maar dat was het dus uiteindelijk niet.

Ik begrijp helemaal dat je dat toch allemaal duidelijk wil hebben.

 

Kun je niet weigeren om in een 1-persoonskamer te gaan? Lijkt me wel.

Ik heb wel de indruk dat zodra ze horen dat je een hospitalisatieverzekering hebt dat ze dan naar die 1-persoonskamer willen. Maar de inhoud van de verschillende polissen blijken wel erg te verschillen.

 

Succes nog met je zoektocht.

:71:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaaw, bedankt boor je openheid hierover! 

Zijn wel heel grote verschillen. Van die hospitalisatie snap ik dat wel. Ik betaal natturlijk ook kleinere premies dan een dkv. 

Maar ziekenfonds is echt een heel groot verschil! Bij wel ziekenfonds ben jij aangesloten? 

Ik dacht dat alle ziekenfondsen voor zo’n zaken een vast tarief hadden. Wettelijk vastgelegd ofzo. Zoals met terugbetaling medicijnen...

Wat weet ik hoer weinig over! Misschien moet ik toch maar een s alles grondig uitzoeken! En misschien veranderen van ziekenfonds?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor @Momto2boys. En ik heb geen moeite om daar open over te zijn. Ik ben een open boek. :152: Gelukkig voor het forum. Ik was voor mijn BVK ook op zoek naar die info dus ben ik blij dat ik nu ook een beetje kan helpen.

Ik zit bij het Vlaams Neutraal Ziekenfonds.

En idd de verschillen zijn groot. Volgens mij hangt veel ook af van wat je chirurg op zijn aanvraagformulier voor tussenkomst zet. En sommige ziekenfondsen beschouwen een deel van de BVK als puur esthetisch wat je eigen aandeel dan weer vergroot.

Maar pas op ziekenfondsen kunnen ook fouten maken. Ik kreeg eerst een bevestiging van tussenkomst voor een maagoperatie. :kez_11: Dan krijgen ze een prentje met borsten op en bevestigen ze een maagoperatie. Maar dat was snel opgelost met een telefoontje. Maar stel je eens voor als ik dat niet had opgemerkt.  Dan waren ze misschien een heel ander (lager) bedrag tussen gekomen.

Goed opletten is dus de boodschap.

Ik ben benieuwd wat @Pixie1 haar factuur gaat zijn (als ze dat wil delen natuurlijk). Zij had er wel een liposuctie van de oksels bij maar zij zit dan wel bij een ander ziekenfonds.

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Pixie1 zei:

Hey @Doe ik het of niet?

 

Ik heb nog tot hiertoe niets ontvangen van factuur.   Ik weet niet of jij nog weet wanneer post zij dit gestuurd hebben?

Ik zit bij de CM en hospi bij ethias.  Dus ja even afwachten ?

@Pixie1 en kun jij beide hospitalisatieverzekeringen inschakelen? Of maar één?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nam eens contact met OZ ziekenfonds. Ik kan naar hen overstappen. Wanneer ik met de verzekering ook naar hen overstap zou ik in een 2pers kamer alles vergoed krijgen.

Ik wou sowieso kijken voor een extra tandverzekering, dus misschien maak ik nu die overstap wel. Hoe kan dat nu zoveel verschil maken? Premies liggen maar een fractie hoger... Wat ben ik blij dit allemaal op voorhand uit te zoeken. Jullie zijn een grote hulp! Merci!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de vertegenwoordigster van Oz ziekenfonds over de vloer gehad. Ze was super vriendelijk en behulpzaam. Zij zelf vond het ook wat riskant om over te stappen. Daarom vroeg ze het na bij 3 verschillende collega’s. Conclusie:Ik zou wel degelijk kunnen overstappen van het ene naar het andere ziekenfonds. Maar... dan mag er nog geen BVK dossier bestaan bij mijn vorig ziekenfonds. Dit is gelukkig niet het geval.

Mijn volgende consultatie zou ik dus moeten verplaatsen naar begin april ipv half maart. Dan zou nl. dat dossier aangelegd worden en ik ben pas bij oz verzekerd vanaf 1 april.  Voila, hopelijk kan ik hier andere cm’ers mee helpen... is toch de moeite als je alles terug betaald krijgt dan. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang duurde het bij jullie om toelating te krijgen van het ziekenfonds?

Ik kon namelijk mijn afspraak nog verzetten naar 04/04 s avonds ipv 14/03. Dit om nog geen dossier te hebben wanneer ik overstap van ziekenfonds.

De operatie staat wel op 10/04. Dus veel tijd hebben ze niet natuurlijk.

zou ik al een afspraak maken op kantoor de 5de s morgens? 

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Momto2boys zei:

Nu nog consultatie verplaatsen en dan komt het toch echt wel dichterbij. Nog een 5tal weken en het is zover... Ik droom stiekem al van een jeansjasje die ik niet veel te groot moet kopen om dicht te kunnen ?

Ook dit begrijp ik helemaal. Ik moest mijn jasjes en tops ook altijd groot genoeg kopen zodat mijn oude boobies erin pasten. En na een BVK zie je er gewoon slanker uit; niet meer zo topzwaar.

Bedankt om me er aan te herinneren dat dat nu niet meer hoeft. :123:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Momto2boys zei:

Hoelang duurde het bij jullie om toelating te krijgen van het ziekenfonds?

Ik kon namelijk mijn afspraak nog verzetten naar 04/04 s avonds ipv 14/03. Dit om nog geen dossier te hebben wanneer ik overstap van ziekenfonds.

De operatie staat wel op 10/04. Dus veel tijd hebben ze niet natuurlijk.

zou ik al een afspraak maken op kantoor de 5de s morgens? 

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? 

Ik had mijn goedkeuring binnen de twee weken, volgens mij. Eerst wel de foute maar dat was met 1 telefoontje opgelost. Vergeet niet dit formulier (en alle andere formulieren) voor jezelf te kopiëren; Soms raken deze documenten kwijt.

En ik moest niet langs de adviserend geneesheer. Document (en foto's misschien) van de PC volstond.

Waarom zou je een afspraak willen maken eigenlijk?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Doe ik het of niet? zei:

Ik had mijn goedkeuring binnen de twee weken, volgens mij. Eerst wel de foute maar dat was met 1 telefoontje opgelost. Vergeet niet dit formulier (en alle andere formulieren) voor jezelf te kopiëren; Soms raken deze documenten kwijt.

En ik moest niet langs de adviserend geneesheer. Document (en foto's misschien) van de PC volstond.

Waarom zou je een afspraak willen maken eigenlijk?

Ik wil graag sneller mijn goedkeuring krijgen omdat ik dus maar 1 week heb tussen mijn afspraak en de operatie. Enig idee hoe dit aan te pakken?

De operatie stel ik liever niet uit daar ik nog maar een maand een nieuwe job heb in het onderwijs en ik de operatie in de vakantie wil doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Momto2boys zei:

Ik wil graag sneller mijn goedkeuring krijgen omdat ik dus maar 1 week heb tussen mijn afspraak en de operatie. Enig idee hoe dit aan te pakken?

De operatie stel ik liever niet uit daar ik nog maar een maand een nieuwe job heb in het onderwijs en ik de operatie in de vakantie wil doen.

Misschien kun je bij die persoon die bij je thuis is geweest eens navragen hoe lang het duurt voor je je goedkeuring zal hebben. Misschien dat hij/zij er vaart achter kan zetten. Maar die goedkeuring is natuurlijk wel cruciaal. :71:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Misschien kun je bij die persoon die bij je thuis is geweest eens navragen hoe lang het duurt voor je je goedkeuring zal hebben. Misschien dat hij/zij er vaart achter kan zetten. Maar die goedkeuring is natuurlijk wel cruciaal. :71:

Zal ik inderdaad doen. Ik bel haar effe op maandag. Wellicht kan zij mij wel verder helpen.  Kan je eigenlijk de operatie al laten uitvoeren terwijl je nog wacht op goedkeuring? Ik veronderstel van niet he... Ik wil zo graag de datum behouden. Hopelijk vind ikeen manier....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Momto2boys zei:

Zal ik inderdaad doen. Ik bel haar effe op maandag. Wellicht kan zij mij wel verder helpen.  Kan je eigenlijk de operatie al laten uitvoeren terwijl je nog wacht op goedkeuring? Ik veronderstel van niet he... Ik wil zo graag de datum behouden. Hopelijk vind ikeen manier....

Ik vrees dat als je de operatie laat doen zonder de goedkeuring dat je dan het risico loopt dat ze niet tussenkomen. Ik denk zelfs dat mochten ze je aanvraag afkeuren dat je dan een bezwaar kan indienen. Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk en zoals gepland wil laten gebeuren, maar uitstel is geen afstel. Maar ik duim dat je de goedkeuring tijdig gaat hebben. :35:

Ik heb het ook zo kunnen plannen dat ik eerst 2 weken werd ziek geschreven en dan sloot de organisatie waar ik werk voor een week. Hierdoor was ik dus lekker 3 weken thuis om te herstellen. Maar je zou het toch ook in de zomervakantie kunnen laten doen? Dan ben je ook al iets langer in je nieuwe job. Hoewel ik al gehoord heb dat een warme/hete zomer niet ideaal is voor de wondheling. Maar nu verwar ik je waarschijnlijk nog meer. Sorry.

Kijk eerst maar even wat die persoon van het ziekenfonds zegt maandag. En probeer het van 't weekend wat te parkeren, maar da's niet evident (ik weet het).

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Ik vrees dat als je de operatie laat doen zonder de goedkeuring dat je dan het risico loopt dat ze niet tussenkomen. Ik denk zelfs dat mochten ze je aanvraag afkeuren dat je dan een bezwaar kan indienen. Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk en zoals gepland wil laten gebeuren, maar uitstel is geen afstel. Maar ik duim dat je de goedkeuring tijdig gaat hebben. :35:

Ik heb het ook zo kunnen plannen dat ik eerst 2 weken werd ziek geschreven en dan sloot de organisatie waar ik werk voor een week. Hierdoor was ik dus lekker 3 weken thuis om te herstellen. Maar je zou het toch ook in de zomervakantie kunnen laten doen? Dan ben je ook al iets langer in je nieuwe job. Hoewel ik al gehoord heb dat een warme/hete zomer niet ideaal is voor de wondheling. Maar nu verwar ik je waarschijnlijk nog meer. Sorry.

Kijk eerst maar even wat die persoon van het ziekenfonds zegt maandag. En probeer het van 't weekend wat te parkeren, maar da's niet evident (ik weet het).

 

Hey, je brengt geen extra verwarring hoor. Ik dacht ook al om indien nodig naar de zomer te verschuiven. Maar is idd niet goed voor de heling. Stel je voor dat we een zomer krijgen zoals vorig jaar (laat ons hopen) Dan is het direct herfstvakantie, maar dat is maar 1 week. Of kerstvakantie, maar dat is ook niet ideaal... en nog zoooo ver weg! 

Ik denk inderdaad best maandag af te wachten. Misschien kan het geregeld zijn in 1week... wie weet?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Mijn operatiedatum komt steeds dichterbij en ik word steeds zenuwachtiger. Ben zo bang dat de operatie toch niet zou doorgaan. Op 4 april ga ik op 2de consultatie bij dr. Vandenberghe. Op 10 april is de operatie al.  Ik zou dus pas op vrijdagochtend 5 april mijn aanvraag kunnen doen bij het ziekenfonds en zou die toelating dus al moeten hebben op dinsdag 9 april. Ben zo bang dat dat niet lukt, maar door mijn verandering van ziekenfonds kan ik dit niet sneller regelen. 

Dan nog een vraagje... men zegt altijd dat je moet rekenen op 2 weken ziekteverlof. Ik heb 11 dagen en hoop dat het daarmee zou lukken. Nu vragen ze me op school of ik extra uren wil doen na de paasvakantie. Ik doe nu secretariaatswerk en ze vragen me 9u/werk kinderverzorging bij te nemen. En dat tot 31mei. Denken jullie dat dat zou lukken om met kindjes (kleuters) te werken? Hoe lang mochten jullie niet heffen? Ik weet niet goed of ik dit zou aanvaarden. Beetje dubbel, want zou het wel leuk vinden... iemand goeie raad?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.