Ga naar inhoud

Momto2boys : 17 april 2019 : Dr. Van den Berge : AZ Lucas


Aanbevolen berichten

Geen idee eigenlijk... Hij zei dat ik altijd mocht mailen met vragen. Nu terug 38,3 koorts en mag pas binnen uurtje terug Dafalgan nemen. Het heeft maar een goed uurtje gewerkt. 

Ik ga vroeg naar bed... Desnoods bel ik morgen naar ziekenhuis.

Merci voor de steun Pixie!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar meid toch.  

Neem je 1 Gr Dafalgan in?

 

Rusten helpt zeker.  

Een theetje drinken en binnen een uurtje het bed in.  

Neem voor vannacht ook maar iets mee. 

 

Zeker graag gedaan.  

We kunnen elkaar maar helpen hier. 

Hou me maar op de hoogte   

Maar als het morgenvroeg nog steeds zo is.  Bellen hoor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Momto2boys zei:

Spijtig genoeg begint de koorts te verhogen. Ik zit nu op 38,2° en begin al met een lage temp. normaliter. Had nog geen mailtje gestuurd naar arts, maar denk dat het nu wel belangrijker wordt. Iemand hier nog koorts gehad? Is nu toch de 4de dag post OP hé

Oei @Momto2boys toch maar voorzichtig mee omgaan. Koorts zou een signaal kunnen zijn van een infectie. Ik hoop het niet. Misschien langs de dokter van wacht gaan of via de huisartsenwachtpost naar de spoed?

Merk je ook iets aan je wonden? Rood, warm, pijn?

Ik zou er niet te lang meer mee wachten om er iemand naar te laten kijken tenminste en je temperatuur goed opvolgen en noteren. En ook noteren welke medicijnen je neemt want misschen geven die een vertekend beeld van je verhoging.

Toen ik mijn complicatie kreeg heb ik ook contact genomen met het ziekenhuis en dat waren toen ook de vragen die ze stelden. Maar ik had geen koorts of extra pijn of roodheid of warmte.

Ik duim voor je, meid dat je snel advies en hulp krijgt.

Succes en sterkte. :71:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens ziek geschreven tot 6Mei, maar de school vraagt nu om dit tot 10Mei te verlengen zodat ze recht hebben op een interim. 

Voelt een beetje raar aan om eigenlijk onmiddellijk terug te willen en de vraag te krijgen iets langer te laten voorschrijven... 

Ik kom uit zelfstandigheid en kan dit niet goed aan mezelf verkopen.  Maar ik begrijp het wel van de directeur, want zo krijgt ze wel de nodige hulp...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Momto2boys zei:

Ik mag morgen al op consultatie bij de PC. Daar ben ik wel erg blij mee.

Ik heb mn werk verwittigd, het lukt me gewoon echt niet zo te gaan werken. Hopelijk is het snel opgelost.  Pfff... die had ik niet zien komen ?

Goed dat je zo snel terecht kan.

Wel sneu voor je werk maar je goede bedoelingen komen ook wel naar voor omdat je het in de vakantie gepland had.

Hoe was hun reactie?

En hoe is het met je koorts?

En is er iets te zien aan je wonden?

:147: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Momto2boys zei:

Ik ben trouwens ziek geschreven tot 6Mei, maar de school vraagt nu om dit tot 10Mei te verlengen zodat ze recht hebben op een interim. 

Voelt een beetje raar aan om eigenlijk onmiddellijk terug te willen en de vraag te krijgen iets langer te laten voorschrijven... 

Ik kom uit zelfstandigheid en kan dit niet goed aan mezelf verkopen.  Maar ik begrijp het wel van de directeur, want zo krijgt ze wel de nodige hulp...

Ik begrijp hun vraag ook wel maar of de PC daarin meegaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Super dat je morgen naar hem kan. 

Zo weet je voor jezelf wat meer.  

Ik begrijp zeker dat je dit vervelend vind maar het is nu zo. En verlengen zal geen probleem zijn.  

Ik was 4 weken thuis dus heel normaal meid. 

Verzorg je maar goed.  Het komt allemaal wel goed ?

 

dikke knuffel 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Goed dat je zo snel terecht kan.

Wel sneu voor je werk maar je goede bedoelingen komen ook wel naar voor omdat je het in de vakantie gepland had.

Hoe was hun reactie?

En hoe is het met je koorts?

En is er iets te zien aan je wonden?

:147: 

Ja, ik vind het heel vervelend naar mn werk toe... Van 1 directeur onmiddellijk begripvolle reactie gekregen. Van de andere (2scholen) wacht ik de reactie nog af. De wonden lekken wat wondvocht aan de incisies en wat bloed aan de tepel.  Maar wat een stank. Pfff... heb toelating van pc gekregen om te ontsmetten en nieuwe plakkers te leggen.  Koorts blijft hetzelfde. 2u tegen dat Dafalgan werkt, dan ben ik 2u redelijk goed en daarna gaat het weer bergaf. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Momto2boys zei:

Ja, ik vind het heel vervelend naar mn werk toe... Van 1 directeur onmiddellijk begripvolle reactie gekregen. Van de andere (2scholen) wacht ik de reactie nog af. De wonden lekken wat wondvocht aan de incisies en wat bloed aan de tepel.  Maar wat een stank. Pfff... heb toelating van pc gekregen om te ontsmetten en nieuwe plakkers te leggen.  Koorts blijft hetzelfde. 2u tegen dat Dafalgan werkt, dan ben ik 2u redelijk goed en daarna gaat het weer bergaf. 

Oh wat vervelend - dat lijkt me echt wel een infectie dan. Nou, ik duim voor je dat het snel goed komt en dat je snel een herstart mag nemen.

Misschien kan @best_boobie je een ander schema geven voor de pijnstilling? Ik tag haar even

Die andere scholen gaan vast ook goed reageren.

Schrijf misschien even op dat je een verlenging wil vragen aan je PC en of je je pijn medicatie mag aanpassen; zodat je dit morgen niet vergeet want dit zal wel niet in je koude kleren gaan zitten.

Sterkte meid en laat snel weer wat van je horen.

:71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Momto2boys zei:

Ja, ik vind het heel vervelend naar mn werk toe... Van 1 directeur onmiddellijk begripvolle reactie gekregen. Van de andere (2scholen) wacht ik de reactie nog af. De wonden lekken wat wondvocht aan de incisies en wat bloed aan de tepel.  Maar wat een stank. Pfff... heb toelating van pc gekregen om te ontsmetten en nieuwe plakkers te leggen.  Koorts blijft hetzelfde. 2u tegen dat Dafalgan werkt, dan ben ik 2u redelijk goed en daarna gaat het weer bergaf. 

Jeetje zeg, heb je ook antibiotica gekregen? (Heb even niet verder terug gelezen, kwam hier via de tag hierboven)

Hoop dat je werk begrip kan opbrengen voor je situatie!!

 

Heb je erg veel pijn? Of neem je de dagalgan vooral tegen de koorts?

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik super lieve en begripvolle directeurs. Dus dat is alvast een pak van mijn hart!

Ik mocht van de PC zelf mijn plakkers verversen en ontsmetten. Ik moet zeggen... bah, wat een lucht!

De linkerborst waar ik bijna niks van voelde ziet er niet goed uit rond tepel en mijn borst is ook wat rood aan het worden.

Ik vrees dus dat het effectief een infectie zal zijn. 

Antibiotica zal wellicht moeten opgestart worden... 

Als dit maar goed afloopt!

pffff... waar ben ik aan begonnen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Momto2boys zei:

Gelukkig heb ik super lieve en begripvolle directeurs. Dus dat is alvast een pak van mijn hart!

Ik mocht van de PC zelf mijn plakkers verversen en ontsmetten. Ik moet zeggen... bah, wat een lucht!

De linkerborst waar ik bijna niks van voelde ziet er niet goed uit rond tepel en mijn borst is ook wat rood aan het worden.

Ik vrees dus dat het effectief een infectie zal zijn. 

Antibiotica zal wellicht moeten opgestart worden... 

Als dit maar goed afloopt!

pffff... waar ben ik aan begonnen!

Hou de moed erin @Momto2boys.

Het is meer dan balen dat je nu met een infectie zit maar er zijn je al vele dames voorgegaan die dezelfde pech hebben gehad. Het komt uiteindelijk vast goed maar jij zal extra veel geduld moeten hebben.

En gelukkig heb je begripvolle directeurs.

Nu niet meer aan je werk denken maar alleen nog aan jezelf en je herstel.

Hoe laat mag je langs de PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Momto2boys zei:

Gelukkig heb ik super lieve en begripvolle directeurs. Dus dat is alvast een pak van mijn hart!

Ik mocht van de PC zelf mijn plakkers verversen en ontsmetten. Ik moet zeggen... bah, wat een lucht!

De linkerborst waar ik bijna niks van voelde ziet er niet goed uit rond tepel en mijn borst is ook wat rood aan het worden.

Ik vrees dus dat het effectief een infectie zal zijn. 

Antibiotica zal wellicht moeten opgestart worden... 

Als dit maar goed afloopt!

pffff... waar ben ik aan begonnen!

Oh meid, heftig hoor!

Goed dat je pc gaat kijken en hopelijk heeft hij goed nieuws voor je!

 

Sterkte!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben deze middag bij de PC geweest.

Hij meldde me direct dat dit echt bijna nooit voorkomt.

Maar goed... bij mij is dat dus wel het geval.  Heb zware antibiotica gekregen die ik bij het avondeten voor het eerst zal innemen. Ik moet elke dag douchen en proberen zoveel mogelijk viezigheid eruit te duwen. Heerlijk ?. Vrijdag opnieuw controle. Ik hoop dat de medicatie zijn werk doet alleszins!

En nu... wat rusten ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Momto2boys zei:

Ja, mijn borst zit wel echt goed ontstoken hoor... en die etter... tja, ik vind dat echt smerig ?

ziekteverlof verlengen was echt geen enkel probleem... was maar een woord eigenlijk.

Ik hoop dat het tegen de zomer allemaal al wat ok is ?

Dat kan ik geloven dat je dat smerig vindt. Ik had een gaatje op mijn 3-landenpunt en ik vond dat al smerig. En dat was nog niet eens ontstoken.

Maar het komt vast goed, meid met het nodige geduld, voldoende rust (zodat je lichaam al zijn energie kan benutten om dit te bestrijden en te genezen).

En de orders van de PC netjes opvolgen.

Ik weet het klinkt vies maar ik heb toen elke dag een foto gemaakt van mijn borst omdat het gat op een lastige plek zat zodat ik het kon opvolgen en ook eens van een andere kant kon bekijken. Maar je moet zelf maar kijken of je dat wil doen.

En niet vergeten je kan @best_boobie altijd vragen om mee te kijken - die weet wel wat van wondverzorging. 

Nou @Momto2boys gebruik je ziekteverlof goed en rust, rust, rust.

Nogmaals veel sterkte gewenst.

:53:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Momto2boys zei:

Ja, mijn borst zit wel echt goed ontstoken hoor... en die etter... tja, ik vind dat echt smerig ?

ziekteverlof verlengen was echt geen enkel probleem... was maar een woord eigenlijk.

Ik hoop dat het tegen de zomer allemaal al wat ok is ?

Ik ken de geur..... Heb het vaak geroken bij wondverzorgingen. Ik vind het erg knap dat je dit zelf gaat doen! Weet je zeker dat je daar niemand voor in wil schakelen? (Wijkverpleegkundige bijvoorbeeld)

Mocht je het zelf gaan doen, schroom niet om me foto’s via pb te sturen als je een backup wilt!

Geen verplichting, alleen een aanbod :35:

 

Heel veel beterschap en sterkte meid ?

 

xxx BB

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer eens een update.

De antibiotica slaat aan. Dus de koorts is gebroken (Thank God)

Ik moet mijn borst “melken” zodat alle vuil eruit kan.

Vandaag had ik opnieuw controle bij PC. Hij was blij dat de antibiotica aanslaat, maar is nog maar voorzichtig blij.

Er is een kans dat door de ontsteking er een verschil in volume zou komen op de twee borsten. Mocht dat het geval zijn, moet ik waarschijnlijk in de zomervakantie opnieuw onder het mes om dit te corrigeren.  Leuk is anders. Maar goed, we werken aan het herstel. Arts is ook oprecht vriendelijk. Heb er nog steeds een goed gevoel bij. 

Ik mocht van de arts kiezen of ik terug ging werken of wou thuis blijven tot 13mei. Wellicht begin ik terug te werken dinsdag aanstaande. Hij zei me ook nog dat vrouwen die actief blijven vaak een beter herstel maken. Dus daar hou ik me maar aan vast ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Momto2boys zei:

Hier weer eens een update.

De antibiotica slaat aan. Dus de koorts is gebroken (Thank God)

Ik moet mijn borst “melken” zodat alle vuil eruit kan.

Vandaag had ik opnieuw controle bij PC. Hij was blij dat de antibiotica aanslaat, maar is nog maar voorzichtig blij.

Er is een kans dat door de ontsteking er een verschil in volume zou komen op de twee borsten. Mocht dat het geval zijn, moet ik waarschijnlijk in de zomervakantie opnieuw onder het mes om dit te corrigeren.  Leuk is anders. Maar goed, we werken aan het herstel. Arts is ook oprecht vriendelijk. Heb er nog steeds een goed gevoel bij. 

Ik mocht van de arts kiezen of ik terug ging werken of wou thuis blijven tot 13mei. Wellicht begin ik terug te werken dinsdag aanstaande. Hij zei me ook nog dat vrouwen die actief blijven vaak een beter herstel maken. Dus daar hou ik me maar aan vast ?

Dat is een goed bericht! 
Ik ben blij voor je dat de ab aanslaat. Uiteraard is het nu dus nog afwachten hoe het verder gaat lopen, maar het ergste 'gevaar' is dus voor nu geweken. 
Als je aan het werk gaat, doe wel rustig aan. Actief zijn is prima, maar geef je lichaam ook genoeg energie voor het herstel :) Maar het geeft ook positiviteit als je je zinnen verzet door te werken. Je bent niet heel de dag gefocust op je borst en dus wordt die stress wat naar de achtergrond gebracht, wat positief uit kan werken idd. Stress kost ook veel energie..

Een rustig weekend gewenst!
xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.