Ga naar inhoud

Momto2boys : 17 april 2019 : Dr. Van den Berge : AZ Lucas


Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Momto2boys zei:

Mijn operatiedatum komt steeds dichterbij en ik word steeds zenuwachtiger. Ben zo bang dat de operatie toch niet zou doorgaan. Op 4 april ga ik op 2de consultatie bij dr. Vandenberghe. Op 10 april is de operatie al.  Ik zou dus pas op vrijdagochtend 5 april mijn aanvraag kunnen doen bij het ziekenfonds en zou die toelating dus al moeten hebben op dinsdag 9 april. Ben zo bang dat dat niet lukt, maar door mijn verandering van ziekenfonds kan ik dit niet sneller regelen. 

Dan nog een vraagje... men zegt altijd dat je moet rekenen op 2 weken ziekteverlof. Ik heb 11 dagen en hoop dat het daarmee zou lukken. Nu vragen ze me op school of ik extra uren wil doen na de paasvakantie. Ik doe nu secretariaatswerk en ze vragen me 9u/werk kinderverzorging bij te nemen. En dat tot 31mei. Denken jullie dat dat zou lukken om met kindjes (kleuters) te werken? Hoe lang mochten jullie niet heffen? Ik weet niet goed of ik dit zou aanvaarden. Beetje dubbel, want zou het wel leuk vinden... iemand goeie raad?

Hoi @Momto2boys, spannend he. Dat secretariaatswerk zal wel kunnen na 11 dagen, denk ik, maar bij die kinderverzorging stel ik me toch vragen. Je moet het 6 weken rustig aan doen, he. :beach: En ik weet niet hoe oud die kindjes zijn maar ik denk dan aan optillen, onvoorspelbaarheid qua bewegingen, bukken, ... Daar zou ik toch eens goed over nadenken; hoe leuk je dat ook zou vinden. herstellen kan je maar 1 keer. Je kan ook het advies van je PC vragen. Niet dat je met een complicatie komt te zitten. :140:

Weten ze op je werk eigenlijk wat er gaat gebeuren? Want ik bedenk dan; stel dat ze niet op de hoogte zijn en er gebeurt wat ... hoe zit het dan met verzekering?

En dan wat je goedkeuring betreft van het ziekenfonds. Ik denk dat je daar voor jezelf moet uitmaken of je de BVK ook zou laten doorgaan op 10 april als je de goedkeuring nog niet moest hebben. Als je dat risico niet wil nemen dan kan je je operatie vast nog wel verzetten naar een latere datum, maar je bent al zo lang aan het aftellen dus da's dan misschien toch geen optie.

Nou meid, succes met je beslissing en je moet maar denken ... het is bijna zo ver.

:71: en :1bouncingboobs:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb een dringende vraag voor diegenen die al een BVK achter de rug hebben.

Bij mijn 2de consultatie kreeg ik van de PC 2 offertes mee. 1 voor een 1pers kamer, de andere voor een 2pers kamer. Die 2 schelen niet veel in totaalkost. Er staat maar liefst 2000€ aan niet terugbetaalbare kosten op de 2pers. Kamer.  De hospitaalverz. Kijkt nu na of dit wettelijk wel mag. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik kreeg dus akkoord van ziekenfonds en hospitalisatie. Maar dus niet voor die 2000€. Ik zou wellicht dus zelfs minder betalen in een 1pers. Ze kijken dit nu na in Brussel. Wie van jullie kreeg ook niet alles terug?

Ik zit wat met handen in het haar daar mijn operatie voorzien was op 10april (maar Pc legde al de 17de ook vast om zeker te zijn dat ik het akkoord op tijd zo hebben). Waauw, want ben ik hier teleurgesteld over.

Iamand wijze raad en/of tips?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nig een nieuwe update... Blijkbaar zou het niet wettelijk zijn om die 2000€ op die manier aan te rekenen. Om op die manier toch hetzelfde inkomen te genereren dan in een 1pers.kamer. 

Mijn eigen aandeel in een 1pers zou 780€ zijn. In een 2pers. Zou dat 2000€ zijn. Normaal gezien zou dit in een 2pers. Volledig vergoed zijn ware het niet van die 2000€. Hopelijk berust dit gewoon op een misverstandje... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Momto2boys

Ik begrijp je teleurstelling. Dit heb je toch niet nodig, he. :83:

Zo'n administratieve rompslomp net voor je operatie. :93:

 

Ik zou toch maar voorzichtig zijn in wat je beslist en welke offerte je ondertekent. En desnoods verzetten tot 17 april tot dit uitgeklaard is.

 

Uiteraard betaal je liever "maar" 780€ ipv 2000€; maar wat een rare manier van je PC om de rollen om te draaien.

Een duurdere offerte voor een 2-persoonskamer om zo het verlies in erelonen goed te maken en jou hiermee te "manipuleren" om voor de éénpersoonskamer te kiezen zodat hij/zij daar zijn/haar ereloonsupplementen aan kan rekenen.

Hij/zij wint dus altijd.

 

Is er bij jou dan geen medische indicatie zodat je een grotere (volledige) tussenkomst krijgt van ziekenfonds en hospitalisatie?

 

En wat hebben ziekenfonds/hospitalisatie/Brussel je geadviseerd om nu te doen?

Het is wel een moeilijke, he. Ik zou zeggen: je PC hierop aanspreken maar je wil de persoon die je gaat opereren niet voor het hoofd stoten natuurlijk voor je operatie.

 

Misschien kun je @best_boobie haar mening eens vragen. Ik tag ze even voor je.

 

Of even de andere BVK-tjes consulteren. @joke07, @Pixie1 en ik vergeet er vast nog enkele.

 

Hou ons maar verder op de hoogte.

Veel sterkte meid - laat je niet doen. :91:

En je weet ... wij zijn er voor jou.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Hoi @Momto2boys

Ik begrijp je teleurstelling. Dit heb je toch niet nodig, he. :83:

Zo'n administratieve rompslomp net voor je operatie. :93:

 

Ik zou toch maar voorzichtig zijn in wat je beslist en welke offerte je ondertekent. En desnoods verzetten tot 17 april tot dit uitgeklaard is.

 

Uiteraard betaal je liever "maar" 780€ ipv 2000€; maar wat een rare manier van je PC om de rollen om te draaien.

Een duurdere offerte voor een 2-persoonskamer om zo het verlies in erelonen goed te maken en jou hiermee te "manipuleren" om voor de éénpersoonskamer te kiezen zodat hij/zij daar zijn/haar ereloonsupplementen aan kan rekenen.

Hij/zij wint dus altijd.

 

Is er bij jou dan geen medische indicatie zodat je een grotere (volledige) tussenkomst krijgt van ziekenfonds en hospitalisatie?

 

En wat hebben ziekenfonds/hospitalisatie/Brussel je geadviseerd om nu te doen?

Het is wel een moeilijke, he. Ik zou zeggen: je PC hierop aanspreken maar je wil de persoon die je gaat opereren niet voor het hoofd stoten natuurlijk voor je operatie.

 

Misschien kun je @best_boobie haar mening eens vragen. Ik tag ze even voor je.

 

Of even de andere BVK-tjes consulteren. @joke07, @Pixie1 en ik vergeet er vast nog enkele.

 

Hou ons maar verder op de hoogte.

Veel sterkte meid - laat je niet doen. :91:

En je weet ... wij zijn er voor jou.

 

 

 

Sorry, van die Belgische verzekering en de prijzen van pc’s heb ik geen kaas gegeten. Ik heb echter nooit gelezen, zover ik weet, dat er zoveel bij betaald moest worden. 

 

Hoop dat er voor jou snel meer duidelijkheid komt @Momto2boys Dit is een erg vervelende situatie zo!!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik gewoon ga voor de operatie op 17 april, maar dan in een 1pers kamer ipv 2pers. Dan betaal ik maar 780 ipv 2000. 

Ik moet wel zeggen dat de pc ook sprak van een liposuctie aan de oksel. Ben ik mis of is dat bij de meesten een supplement? Hier zou dit dus all inclusive zijn. Dat is toch ook al iets he... EN... ik heb nog steeds een goed gevoel bij de PC. 

Ik ben wel benieuwd waar ze mee gaan komen van de hospitaalverzekering. Benieuwd... heel benieuwd... 

Ik ben daarnaast ook wat nerveus. Bij ons borige gesprek gaf ik aan niet graag nog een Dcup over te houden. Ik gaf aan dat ik liever een grote B of een kleine C zou hebben. Wellicht was dat een beetje impulsief omdat ik die klachten zo beu ben. Nu ben ik dus bang dat er niet meer genoeg over zal blijven... ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom vanavond uitgebreider bij je terug. Ben aan het werk. (Met 1 oog op het forum :45:).

 

Die liposuctie van de oksel zou ik zeker overwegen (maar die kost geen 2000€, he).

Ik heb die niet gehad en had ze liever wel gehad.

Als je wil kan ik je een foto sturen van hoe het er nu bij mij uitziet, zonder liposuctie.

Laat maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Ik kom vanavond uitgebreider bij je terug. Ben aan het werk. (Met 1 oog op het forum :45:).

 

Die liposuctie van de oksel zou ik zeker overwegen (maar die kost geen 2000€, he).

Ik heb die niet gehad en had ze liever wel gehad.

Als je wil kan ik je een foto sturen van hoe het er nu bij mij uitziet, zonder liposuctie.

Laat maar weten.

Neen, dat is waar. Dat kost geen 2000€. Maar ik hou mezelf dan voor dat het wellicht niet veel minder zal zijn dan die 780€. Ik zou het wel appreciëren om een foto te zien, als je dat niet erg vindt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Momto2boys zei:

Neen, dat is waar. Dat kost geen 2000€. Maar ik hou mezelf dan voor dat het wellicht niet veel minder zal zijn dan die 780€. Ik zou het wel appreciëren om een foto te zien, als je dat niet erg vindt.

Ik geloof dat de aparte liposuctie bij mijn PC, allée ik bedoel bij mij dan, op 180€ kwam waarvan je dan nog een deel terugkrijgt van het ziekenfonds.

Vanavond probeer ik je een foto te sturen van mijn achtergebleven kwabjes :45: in een PB.

 

Ga je je PC nog aanspreken op zijn offerte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net telefoon gekregen van OZ met de melding dat de PC doorgaf dat die 2000€ op een fout berust. Laten we het voordeel van de twijfel geven. ?

Ik zou dus op een 2 pers. Kamer 176€ in totaal moeten betalen. 

Dat is dus goed nieuws! Ik ben alleen bang dat hij minder zijn best zou doen... Wat er zou gebeuren is nu eigenlijk enkel mondeling besproken. Moet ik een nieuwe offerte vragen? Hadden jullie de afspraken op papier? 

De liposuctie van oksel werd wel besproken... hij zou gewoon doen wat hij nodig acht. En ik vertrouwde dat volledig, maar nu met die “centen”kwestie.... ik word er wel nerveus van...

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Momto2boys zei:

Net telefoon gekregen van OZ met de melding dat de PC doorgaf dat die 2000€ op een fout berust. Laten we het voordeel van de twijfel geven. ?

Ik zou dus op een 2 pers. Kamer 176€ in totaal moeten betalen. 

Dat is dus goed nieuws! Ik ben alleen bang dat hij minder zijn best zou doen... Wat er zou gebeuren is nu eigenlijk enkel mondeling besproken. Moet ik een nieuwe offerte vragen? Hadden jullie de afspraken op papier? 

De liposuctie van oksel werd wel besproken... hij zou gewoon doen wat hij nodig acht. En ik vertrouwde dat volledig, maar nu met die “centen”kwestie.... ik word er wel nerveus van...

 

:18: Goh, goed dat je het niet zelf hebt moeten aankaarten.

Maar ik begrijp je bedenking erbij helemaal!

Dat dit alles nu alleen mondeling is overééngekomen zou ik nog eens bij je ziekenfonds neerleggen. Maar ik zou voor de veiligheid toch een nieuwe offerte vragen en die van 2000€ sowieso niet tekenen. En een document vragen waarin bevestigd wordt dat jij op een 2-persoonskamer wil.

ik heb indertijd 3 documenten getekend, waarvan ik van 1 document niet meer weet wat het was. :kez_11: Dat staat ergens in het begin van mijn topic. En ik heb ook nog een hele tijd zitten stressen over of en wat ik zelf zou moeten betalen. Allemaal heel onduidelijk. 

Uiteindelijk heb ik een factuur gekregen van het ziekenhuis voor 1€ voor een fles water. 

Maar knap van je dat je er blijft voor gaan en je niet laat afschepen! :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog eens de PC gesproken. (Telefonisch)

Aanstaande woensdag (namiddag) gaat het gebeuren. Net de sportbehaatjes besteld ?

Blijkbaar had het ziekenfonds heel erg moeilijk gedaan over zijn tarief. Om geen verdere problemen te krijgen zal hij het aan ziekenbondtarief doen. Ik voel me er wat schuldig bij. Hij gaf me 2 offertes mee om aan ziekenbond te geven. Ziekenbond ging wel ver in ledenverdediging. Goed voor mij eigenlijk. Maar om eerlijk te zijn snap ik niet waarom hij minder moet verdienen omdat ik in een 2pers kamer zal liggen. 

Nu goed... alles zal dus terugbetaald worden. Wel leuk meegenomen alleszins ? Maar is niet leuk te horen van je PC dat hij er zo eigenlijk niks aan over zal houden. Nu... hij drukte me wel nog op het hart het met evenveel liefde te zullen doen. Ik hoop zo dat dat waar is! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

leuk voor je te horen dat alles nu vlot zal verlopen.  

Bij mij was de liposuctie van we oksel een plastische ingreep.  Dus werd niet herkend bij mijn mutualiteit   

Maar gene spijt van hoor.  Is mooi hersteld allemaal.  Nu post op bijna 3 maanden :tatice_04:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pixie1 zei:

Hey

 

leuk voor je te horen dat alles nu vlot zal verlopen.  

Bij mij was de liposuctie van we oksel een plastische ingreep.  Dus werd niet herkend bij mijn mutualiteit   

Maar gene spijt van hoor.  Is mooi hersteld allemaal.  Nu post op bijna 3 maanden :tatice_04:

Dankje, goed te horen dat alles mooi hersteld. Mag ik je vragen wat je apart betaalde voor de liposuctie? Just to be prepared ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Momto2boys

Een aparte liposuctie van de oksels zou een 200€ kosten, geloof ik.

Maar nu je datum en PC vaststaat moet je @Desert-Rose of @best_boobie even vragen om je topic titel aan te passen. Zo vinden andere meiden jouw feedback over je ingreep en PC ook terug.

Maar de naam van je PC of kliniek heb ik precies nog niet zien passeren.

 

Veel succes alvast voor volgende week woensdag.

:71:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Hey @Momto2boys

Een aparte liposuctie van de oksels zou een 200€ kosten, geloof ik.

Maar nu je datum en PC vaststaat moet je @Desert-Rose of @best_boobie even vragen om je topic titel aan te passen. Zo vinden andere meiden jouw feedback over je ingreep en PC ook terug.

Maar de naam van je PC of kliniek heb ik precies nog niet zien passeren.

 

Veel succes alvast voor volgende week woensdag.

:71:

Bedankt! Voor alle steun en tips!!

200€ voor de okselliposuctie valt nog mee vind ik. 

 

@Desert-Rose @best_boobie  

Start ik niet beter een nieuw topic? Dan staat het los van de financiële kant. Meer over de operatie op zich dan ?

Ik kan niet meer wachten tot het woensdag is! Ik tel de nachten af als een kindje (nog 4 nachtjes slapen ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Momto2boys zei:

Bedankt! Voor alle steun en tips!!

200€ voor de okselliposuctie valt nog mee vind ik. 

 

@Desert-Rose @best_boobie  

Start ik niet beter een nieuw topic? Dan staat het los van de financiële kant. Meer over de operatie op zich dan ?

Ik kan niet meer wachten tot het woensdag is! Ik tel de nachten af als een kindje (nog 4 nachtjes slapen ?)

Normaal gezien voegen we dat dan samen, zodat het voor jou overzichtelijk blijft wie er op je topic reageert. Hoe meer topics, hoe meer je moet bijhouden. 

 

Tevens denk ik dat bovenstaande ook allemaal wel interessant is voor iemand met een bvk, dus laat gerust even de naam van je pc, je datum nogmaals en de klinieknaam achter hier, dan passen we je titel aan en verhuizen je naar de operatieverslagen :)

 

Alvast heel veel succes!

xxBB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

En hoe staat het met de zenuwen @Momto2boys?

Wel spannend , he.

Nog even geduld.

 

Ja, is inderdaad wel spannend! Vandaag komen mijn sportbehaatjes aan.  Ik probeer mezelf voor te stellen met een c-cup. Zal nog wennen worden denk ik ?

Ik hoop zo dat ik op 23 april terug aan het werk kan. Wellicht onderschat ik de pijn... Daar ben ik wel wat bang voor ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de pijn wel gaat meevallen als je je pijnstilling op vaste tijdstippen neemt (ook 's nachts).

Na een dag of 5 à 6 kon ik ze al afbouwen.

Het zijn inderdaad grote wonden maar de pijn zat bij mij vooral in de steken die je in je borsten hebt tijdens het herstel.

Ik heb nu nog, een jaar en 4 maanden later, steken (vooral links) wanneer ik last heb van stress.

Ik hoop dat het bij jou ook gaat meevallen.

Na je operatie kun je aan Best-Boobie laten weten welke pijnstilling je gekregen hebt en wat je wanneer het laatst genomen hebt en dan kan zij een medicatieschema voorstellen. Maar dat doe je best in een PB.

Ik zette mijn wekker ook 's nachts, ik at dan even een boterhammetje (dat ook klaar lag) of een koekje (:P) en sliep dan verder.

Pijnstilling is tegenwoordig zo goed als je niet wacht tot het pijn doet, maar de pijn voor bent.

 

Blijf jij ook een nachtje in het ziekenhuis?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Pixie1 en @Doe ik het of niet?

Goed om te weten dat ik best mn pijnmedicatie ook preventief neem.

Ik blijf inderdaad een nachtje in het ziekenhuis.

Pixie, ik had je volledig verslag gelezen. ? Ivm de liposuctie... Bij mij zou het enkel aan de oksel zijn. Een stuk plaatselijker denk ik dan.  Mijn PC vertelde mij dat hij dat erbij neemt wanneer nodig. Hij bekerk het al eens en zegt dat het inderdaad een mooier resultaat zal worden met een liposuctie aan de oksel. 

De prijs is all-in. Maar nu met die verandering in prijs door het pushen van het ziekenfonds, weet ik het niet meer zo goed. Ik herhaal het nog eens met het intekenen de dag van de operatie. 

Ik zou de 23ste een volle dag werken. De andere dagen zijn halve dagen. Mijn zelfstandig bijberoep laat ik effe voor wat het is. Mijn huishouden is goed voorbereid. Alles is gepoetst en er zitten maaltijden in de driepvies. Alles is gewassen & gestreken. Dus het zou echt enkel die halftijdse job zijn. Ik hoop alvast dat het me lukt. Maar heb wel de neiging dat soort dingen te onderschatten ☺️

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.