Ga naar inhoud

Momto2boys : 17 april 2019 : Dr. Van den Berge : AZ Lucas


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga voor een borstverkleining.

Ik had altijd al een grote buste. Ik heb nu een Fcup en ben 1m73 met 76kg.

Ik heb last van rug en nek met al slijtage op de wervels en heel vaak hoofdpijn door de spanning. 

Uiteraard hoop ik dat dit verbeterd door een borstverkleining.

Vorige week op consultatie geweest bij plastische. Daar werd me verteld wat er kan en dat de operatie zou vergoed worden door ziekenfonds.

Alleen zou er nog een supplement zijn voor de lift??? Dit zou neerkomen op 2600 excl Btw en is niet mogelijk om terig te vorderen van Ziekenfonds daar dit esthetisch is.

Ik vind dat echt veel om een “supplementje” te zijn. Is dit normaal? Hoort een borstreductie niet 1 pakket te zijn? 

Ik ben benieuwd naar jullie idee hieromtrent!

Groetjes

Momto2boys

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

Ik vroeg me af hoeveel jullie uit eigen zak moesten betalen voor een borstverkleining.

Sowieso heb ik recht op terugbetaling van het ziekenfonds en heb ik een hospitalisatieverzekering bij ziekenfonds. 

Zijn er (grote) prijsverschillen? Kan je ook terugbetaling van ziekenfonds krijgen wanneer men naar een prive kliniek gaat?

Nu stellen ze voor 2600€ + BTW + 175€ franchise verzekering. Dat is enkel het eigen aandeel! 

Spijtig dat het zooooo veel moet kosten om van mijn klachte af te komen!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Welkom hier.  

Ik heb op 21/1 ook een BvK gehad. Ik  Weet dat je met veel vragen zit?

Dus nu week 1 voorbij. 

Ik had ook een F/G naar een volle C. 

 

Ik heb op je post geantwoord.  

Misschien kan je al eens scrollen op mijn verslagen.  

 

En zijn er nog vragen stel ze maar.  

Ik heb hier veel bijgeleerd hoor.  

Ik volg je al zeker 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waauw, dat is echt net dan... Alles goed verlopen?

Ik woon regio Brugge. Ik heb nu een afspraak gemaakt voor een second opinion. Is het niet raar dat de BVK terug zal betaald worden, maar dat er een deel esthetisch is en dus 3000€ moet kosten? Of was dit bij jou ook het geval? Ben jij geholpen in een ziekenhuis of prive-kliniek? 

Bedankt alvast voor je reactie en super veel succes met het herstel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

inderdaad zeer pril bij mij?

Ik heb een okselliposuctie met Borstverkleining gedaan.  

Voor de liposuctie moet je zelf betalen maar al de andere kosten betaal ik nikske. Ik ben in Antwerpen geopereerd. Nl Monica.  Dus geen privé ziekenhuis.  Zeker goed dat je nog andere bezoekt.  Ik had er 4’gedaan.  

Bij mij was de voorwaarde aan elke borst 400 Gr eraf voor terugbetaling.  En daar zat ik zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij sprak hij ook van een liposuctie van de flanken en oksel. Hij sprak eigenlijk over een borstverkleining met lifting. Als ik hem goed begreep was het de lift die de kost meebrengt. Kan ik dan ook een borstverkleining zonder lift krijgen? Ik heb zoveel vragen door de kost. De operatie op zich ben ik wel van overtuigd.  Het gaat gewoon om zoveel geld!

Magik je vragen wat jouw totale kost dan was?

Bij mij zou er van iedere kant zeker 500gr weggenomen worden. Dus wel terugbetaald.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

ik heb een Borstverkleining met lift gehad.  Was geen meerprijs.  

Wel liposuctie van de flanken en oksel.  Wel blij dat ik dit gedaan heb. Dit was een meerprijs van 1400 euro.  Dus dat is al wat ik heb betaald.  Ik zou toch even naar een gewoon goede ziekenhuis gaan en geen privé.  Is mijn mening in

mijn zoektocht hoor.  

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, prijs die ik kreeg is toch een groot verschil he. Is gewoon bij ons in het ziekenhuis in Brugge. Vind het wel straf hoor die verschillen. Nu goed, ik wil natuurlijk dat het er een beetje goed uitziet he... dus die flanken en oksels zou ik ook wel doen om er een mooi geheel van te maken. 

Had jij een lange wachttijd voor consultatie en operatie? Anders informeer ik ook eens daar hoor. Een keertje naar Antwerpen rijdn is ook geen drama he ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo 

 

ik dacht privé 4 weken wachten.  En de operatie was gepland na 4 maanden op zijn consultatie.  Dus bekijk het even hé. 

Alles hangt Mss ook hoeveel ze moeten doen? Mss dat er een verschilt zit bij de liposuctie?  

Misschien kunnen nog andere hier aan je helpen.  

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Is wel spannend nu... 

Eerst durfde ik de knoop niet doorhakken en nu kan ik niet snel genoeg alles plannen ?  Ik ben die spanning in de schouders zo beu, wil echt af van die hoofdpijnen. 

En ... het zou natuurlijk heerlijk zijn om deze zomer met een c-cup door het leven te kunnen gaan he ?

Ben er wel wat bang voor dat mn buikje meer zal opvallen eenmaal mn borsten kleiner zijn. Maar datzien we dan wel. 

Ik kijk nog eens voor een extra (3de) afspraak...  

Nog super veel succes met het herstel!

groetjes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Ik begrijp je zeker.  

Ik heb nu al geen schouderpijnen meer.  Zo zalig   En ik heb wel de slome lach gekregen omdat ik nu mijn voeten kon zien als in gewoon recht stond.  

En ja...buikje kwam ook te voorschijn. Maar dat valt wel mee.  

Ik zou zeggen laat maar weten of je gaat en zeker veel succes met je zoektocht.  

Mijn herstel gaat goed.  Alleen het meeste last van de liposuctie    Misschien ook goed want dan heb je niet de neiging om van alles te doen. Het gaat toch niet??

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Momto2boysEerst en vooral :viannen_01: op het forum.

Veel succes met je zoektocht en traject.

Mijn BVK + lift dateert van december 2017.

Ik ging van een F naar een B. In Antwerpen. Je kan er mijn topic ook op nalezen.

En als je je eigen topic volgt dan krijg je een melding wanneer er een reactie is. Hiervoor moet je naast je topic-titel op volgen klikken.

Bij mij is de betaling via het ziekenfonds en mijn hospitalisatieverzekering gegaan. Het was ook een BVK om medische redenen (zelfde klachten als bij jou). Ik heb uiteindelijk 1€ betaald voor een fles water in het ziekenhuis. Ik ben 1 nacht gebleven. En daarbij dan ook nog mijn eigen aandeel van de consultaties bij de PC en het verzorgingsmateriaal voor de wonden en dan nog de siliconegel voor de littekens.

Maar het is wel belangrijk dat je zicht hebt op de kosten in jouw specifieke situatie.

En zoals @pixie1 zegt; als je nog vragen hebt ...  shoot!

 

Mijn forumnaam zou nu beter aangepast worden naar: Had ik het maar 20 jaar eerder gedaan!

:152:

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Doe ik het of niet? 

Bedankt voor je berichtje!  Ik hoor eigenlijk alleen maar tevreden vrouwen! Bij wie heb je de Bvk laten uitvoeren? Kwam er ook een liposuctie van de flanken/ oksel aan te pas?  Was er een lange wachttijd? Ik vind het een raar gevoel om me druk te maken om medische kosten. Als het maar goed gedaan is natuurlijk. Maar spijtig genoeg kan een duurdere operatie geen beter resultaat garanderen hé ?. Daarom wil ik echt de vergelijking maken. Liever nu efkes een vooronderzoek, dan later spijt krijgen. ?

Zijn er zaken waar je minder tevreden mee bent? Dingen waar je me voor kan waarschuwen? Tips? 

Alvast bedankt!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Momto2boys ik ben ook bij Dr. Colpaert geweest in AZ Monica.

Bij mij is er voor de BVK niet gesproken over een liposuctie.

Bij mijn laatste controle in december - 1 jaar na de BVK - hebben we het er wel over gehad. Ik heb namelijk wat men noemt "dog ears" = kwabjes aan mijn oksels = sideboobs. (je kan het eens ingeven in de zoekbalk). :help: Het verbaasde me wel dat Dr. C. bij @Pixie1 wel ineens ook een liposuctie heeft gedaan. Maar goed voor haar. Maar misschien was onze situatie anders. 

Je kan in mijn topic bij de laatste berichten lezen wat er tijdens de laatste consultatie over gezegd is.

En ik denk nu na of ik het erg genoeg vind om er iets aan te laten doen of niet. Ondertussen werk ik nog verder aan mijn lijn en over een jaar of zo ga ik beslissen of ik er wat aan laat doen of niet.

Dus misschien is dat wel een thema om te bespreken.

 

Probeer je goed in te lezen en ga voor meer dan 1 consult zodat je de juiste PC voor jou kan kiezen.

En lees echt zo veel mogelijk over BVK op dit forum - ook de algemene topics.

 

En verder ... spijt? Ja, een beetje wel dat het geen C is gebleven (dat was het net na de OP volgens mij wel). Nu is het een B-tje maar met alle voordelen van een B-tje en alle nadelen van mijn F-cup waren de dag na de operatie weg. En tot nu toe nog niet teruggekomen. 

Dus misschien moet je je eigen verwachting voorleggen bij je PC en met hem/haar kijken wat er kan. Ik heb wel geleerd dat het eindresultaat ook afhangt van hoeveel borstweefsel enz. dat je hebt. En dat je dus ook minder inspraak hebt in de maat van het eindresultaat.

En het is zo fijn dat ik de BH's nu in de winkel zo gewoon van het rek kan pakken  en weet dat dat past. :43:

En natuurlijk weet ik nu door het forum ook al veel over een borstvergroting dus als de "grootte" (relatief) van mijn boobies me gaat storen dan is er altijd nog een borstvergroting mogelijk. Grapje! :45:

 

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

 

Slaapwel. :lazy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh even de vraag over de wachttijd vergeten
1ste consult 22 augustus - 2de consult 23 september - pre-OP bij de anesthesist 23 november - OP 6 december.

Viel dus wel mee.

Je kan er ook het verhaal van @Njoseph op nalezen. Die is ook bij Dr. C. geweest.

Veel leesplezier!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.philippebrewaeys.be/borstverkleining/

Deze kwam ik vandaag nog tegen. Misschien heb je hier ook wat aan. Geen idee waarom mijn cursor nu aan de linkerkant van het tekstveld schrijft. Maar maakt niet uit.

Succes.

Is eens iets anders. @best_boobie heb jij dit al eens gezien?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

https://www.philippebrewaeys.be/borstverkleining/

Deze kwam ik vandaag nog tegen. Misschien heb je hier ook wat aan. Geen idee waarom mijn cursor nu aan de linkerkant van het tekstveld schrijft. Maar maakt niet uit.

Succes.

Is eens iets anders. @best_boobie heb jij dit al eens gezien?

Misschien met links getypt? :106:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?

Bedankt voor alle info en links.

Misschien maak ik ook wel eens een afspraak met jullie Dr. C. ?

Dan rij ik wel naar Antwerpen hoor... Ik heb de indruk dat alles hier in de regio duurder moet zijn ? Dus ook de PC... 

Ik lees en leer hier wel veel bij! Wellicht stap ik er bij een volgend consult alweer anders in! Ik kan dan gerichtere vragen stellen aan de arts, en hopelijk snel tot een operatie overgaan. Ik zou echt tegen de zomer van die spanningen willen af zijn. 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Momto2boys

Ik zag net dat als je brewaeys in de zoekbalk ingeeft dan kom je ook bij het topic van @Hellma.

Die had in 2013 een BVK bij hem.

Nog een tip: de winter is wel een goede tijd voor een operatie omdat het dan geen 30 graden wordt wat een invloed kan hebben op de wondheling. Ik zeg het maar. :42:

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.