Mtvo

Mtvo : 28 februari 2019 : Dr. Stenekes : UMCG

Recommended Posts

3 uur geleden, Sjuul zei:

Het gaat goed hier, maandag inderdaad geopereerd, oude protheses  voor spier waren 260 cc, die zijn eruit inclusief kapsel .. Nieuwe zijn 310 en zitten dual plane .. Geen pijn en de borsten jeuken goed dus ik denk dat het allemaal wel voorspoedig geneest .. 

Wel flink misselijk geweest van de narcose maar ik mag absoluut niet klagen ..

OMG had je last van kapselvorming...hoe lang zaten ze er al in de oude protheses? Ik krijg 300 dual plane...nagenoeg zelfde dus 

17 minuten geleden, Mtvo zei:

Oké, fijn om een ervaring mee te krijgen.

De bh hoeft niet mooi te zijn, comfort en goed herstel zijn belangrijker, mooie bh's komen later wel.

Waar kun je deze bh's bestellen on/of kopen?

volgens mij had ik m besteld om www.emdacare.nl

11 minuten geleden, Boobmom zei:

volgens mij had ik m besteld om www.emdacare.nl 

Top, thx meis! Ga ik straks ff kijken :) 

41 minuten geleden, Mtvo zei:

Wat fijn dat het al zo snel, zo goed met je gaat. Gaat het slapen e.d. een beetje?

Hoop dat je misselijkheid verdwenen is, sommigen kunnen daar meerder dagen last van houden.

Gelukkig alleen maar de dag van de ingreep gehad, en als het er eenmaal uit is gaat het ook gauw beter ..

Slapen gaat best goed ja, de rug protesteert een beetje maar dat hoort erbij. Ik mag echt niet klagen, voel me echt beter dan ik verwachtte

17 uur geleden, Sjuul zei:

Gelukkig alleen maar de dag van de ingreep gehad, en als het er eenmaal uit is gaat het ook gauw beter ..

Slapen gaat best goed ja, de rug protesteert een beetje maar dat hoort erbij. Ik mag echt niet klagen, voel me echt beter dan ik verwachtte

Gelukkig maar :) 

En zelf je bed uitkomen, lukt dat al een beetje?

Wat ik zelf wel een beetje lastig vind is dat mijn pc zegt dat ik gewoon op mijn zij mag slapen n/d ingreep, hij zegt dat iemand in zijn slaap niet weet wat die persoon doet en dat ik mij daar niet al te druk over moet maken.

Nu snap ik dat wel en zou ik dat erg prettig vinden, maar ik lees overal dat je op je rug moet slapen, iig de eerste tijd.

Hier ben ik een beetje over aan het dubben.

17 uur geleden, Boobmom zei:

Ja. Die bedoel ik 

Toppie, thx :) 

@Mtvo, ik moet ook op mijn rug slapen, 2 weken zelfs met een stapel kussens in de rug. Het lijkt me ook niet bevordelijk voor de pockets om op de zij te slapen, maar de eerste keer heb ik dat ook vrij snel gedaan, toen zaten ze echter niet dual plane maar voor de spier, misschien dat dat wel de reden is waarom de een wel op de zij mag slapen en de ander niet?

Zelf uit bed komen lukte meteen goed, ik heb sterke buikspieren en dat scheelt enorm bij het opstaan ..

Ben wel heel huiverig voor het autorijden, nog niet echt comfortabel buiten het kon wel een bijwerking van de narcose zijn ..

• Like 1

@Mtvo het idee van op je rug slapen is voornamelijk omdat een andere houding simpelweg niet kán, omdat het te pijnlijk is. Als je op je zij kan liggen de eerste week na de operatie mag t volgens mij sowieso al een wonder heten ;) maar als het pijnloos kan, mag het. Geldt overigens voor heel veel dingen postoperatief
  • Like 2

Op 9-11-2018 om 20:29, Boobmom zei:

OMG had je last van kapselvorming...hoe lang zaten ze er al in de oude protheses? Ik krijg 300 dual plane...nagenoeg zelfde dus 

Ze zaten er al 16 jaar in @Boobmom, kapselvorming was iets van de laatste 4 a 5 jaar, op zich nog niet zo heel erg maar na een echo en mammografie constateerden ze slijtage en twijfelden erover of de rechtse prothese lekte wat gelukkig niet het geval was .. Ondanks de kapselvorming waren ze nog zacht, maar er zaten plooien in en harde pijnlijke plekken en ze waren ook erg uitgerekt (wat me eigenlijk pas opviel toen ik er een foto van maakte)

26 minuten geleden, Marg23 zei:

@Mtvo het idee van op je rug slapen is voornamelijk omdat een andere houding simpelweg niet kán, omdat het te pijnlijk is. Als je op je zij kan liggen de eerste week na de operatie mag t volgens mij sowieso al een wonder heten ;) maar als het pijnloos kan, mag het. Geldt overigens voor heel veel dingen postoperatief

Dat is mooi om te weten @Marg23, dacht echt dat het ter bescherming van de pockets of was .. 

@SjuulEen pocket IN je lichaam gaat niet zomaar kapot van op je zij liggen (gelukkig) maar: als het pijn doet vertelt je lichaam je dat t niet de bedoeling is! Wel goed naar luisteren dus haha

9 uur geleden, Marg23 zei:

@SjuulEen pocket IN je lichaam gaat niet zomaar kapot van op je zij liggen (gelukkig) maar: als het pijn doet vertelt je lichaam je dat t niet de bedoeling is! Wel goed naar luisteren dus haha

@Marg23

De chirurg vertelde me voor de ingreep dat het heel belangrijk was dat ik me goed aan de voorschriften van de arts hield om ervoor te zorgen dat de prothese goed in de pocket zou dalen en de pocker niet te groot zou worden tijdens het genezingsproces. Mij  lijkt dus dat er toch wel enige voorzichtigheid noodzakelijk is met die pockets omdat die toch best wel gevoelig zijn ..

Ook kom ik hier toch wel regelmatig berichten van dames tegen waarvan de pocket te ruim is omdat ze te vroeg te veel hebben gedaan waardoor het implantaat gaat schuiven en dus soms gewoon onder de spier uit schuift of ineens onder de oksel lijkt te schuiven wat dus niet echt fijn voelt ..

13 uur geleden, Sjuul zei:

Ze zaten er al 16 jaar in @Boobmom, kapselvorming was iets van de laatste 4 a 5 jaar, op zich nog niet zo heel erg maar na een echo en mammografie constateerden ze slijtage en twijfelden erover of de rechtse prothese lekte wat gelukkig niet het geval was .. Ondanks de kapselvorming waren ze nog zacht, maar er zaten plooien in en harde pijnlijke plekken en ze waren ook erg uitgerekt (wat me eigenlijk pas opviel toen ik er een foto van maakte)

Ok... 16 jaar is natuurlijk ook al een hele tijd. Waren dat ook al dezelfde soort implantaten zoals nu...met die vaste gel? die in principe niet kunnen lekken....want er is natuurlijk in afgelopen 15 jaar toch al weer heel wat verandert in implantaten. Voor mij word dit mijn eerst BV.... en blijf t spannend vinden om een niet-lichaamseigen iets in mijn lijf te stoppen. Maar goed, krijg volgens jaar ook een tand implantaat en daar denk ik eigenlijk helemaal niet zo over na!

Ik stond er ook wel van te kijken dat de tegenwoordige imlantaten in principe niet meer vervangen hoeven worden...en toch denk ik dat in de regel de meeste hier toch wel an moeten geloven ivm scheuren.