Ga naar inhoud

Mtvo : 28 februari 2019 : Dr. Stenekes : UMCG


Aanbevolen berichten

3 uur geleden, Mtvo zei:

 

Ik krijg het idd ook dual plane geplaatst, dus ben benieuwd :)

Fijn dat het zelfstandig uit bed komen direct zo goed ging!

Ik denk dat ik een beetje ga oefenen om mijn bed uit te komen zonder mijn boven lijf te gebruiken. ;) 

 

Snap dat je daar tegenop zit als je je nog niet comfortabel voelt buiten, maar kan idd door de narcose komen.

Miss proberen om een klein ommetje te doen?

 

 

 

Vanavond een ritje gedaan, het ging goed gelukkig, denk inderdaad dat het de narcose nog is, merk ook dat ik soms nogal diep moet graven in mijn geheugen voor iets heel simpels ..

3 uur geleden, Mtvo zei:

 

Ik ben benieuwd wanneer ik weer aan het werk zal kunnen, ik werk met jonge kinderen.

Mijn partner zou het liefst zien dat ik 6 week thuis blijf, maar dat is niets voor mij en ik denk niet dat mijn leidinggevende daar zo blij mee zal zijn.

Ik krijg 2 week ziekteverlof en ik wil kijken of ik daar nog een week vakantie aan kan vast plakken.

 

Ze gaan er vanuit dat je met 2 weken weer langzaam de draad kunt oppakken, wel niet tillen en niet de ellebogen boven de schouders en geen zware repeterende bewegingen, ik denk dat je dat gauw zelf voelt wat je wel en niet kunt, na een dag of 3 is het ergste echt al achter de rug ..

 

3 uur geleden, Mtvo zei:

 

Dat zal ook wel even heftig zijn geweest, gelukkig dat het niet lekte, als je niets had gedaan, had je zeker wel kans op lekken gehad?

 

 

Jazeker waren ze dan gaan lekken, op de echo zijn er om een prothese heen 2 lijntjes te zien, aan de achterzijde was er nog maar 1 lijntje over, de rest was reeds weg dus dat was echt een kwestie van tijd voordat ze stuk zou gaan .,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Boobmom zei:

Een hele goede tip van dat sporten en rustig aan doen. Ik ben namelijk een beest op sportvlak. En doe een zware vorm van yoga waarmee ik voortdurend mijn borstspier aanspan. had me al voorgenomen om daarmee 3 maanden te wachten....eerst mijn gewone sporten weer rustig op te pakken...met name benen op tijd weer mee te beginnen en dan heel langzaam borstspieren voordat ik weer in de yoga duik. Misschien ook wel een goed idee om ook een goede fysio te nemen om me hierin te begeleiden.

 

Wel jammer dat ik de yoga een tijdje stil moet leggen...zal weer lastig opstarten zijn dan….maar alles voor de tweeling...hihi

 

En het is idd zo kerst. ben kapster en er komt een hele drukke periode aan. Dus de tijd vliegt voorbij...daarna nog maar 3 weken wachten.

 

 

Kappen is ook best zwaar werk @Boobmom, neem vooral je tijd want dat föhnen de hele dag is ook echt iets wat onder zware activiteiten valt .. Ik heb dat ook een tijd gedaan en er zijn hier op t forum verhalen van kapsters die te vroeg volledig aan de slag gaan en problemen krijgen met hun pockets ..

Fysio zou jou zeker kunnen adviseren, ze weten in elk geval al hoe je de borstspier met beleid kunt gaan herbelasten ..

Yoga, leuk, maar inderdaad ook heel zwaar, Ashtanga?

 

Ik ben ook zo’n bikkel met sporten, wil steeds meer en heb ook gauw de neiging om te veel te willen, ik heb ook nog eens een sportmaat waar ik uitdaging in vind dus daar moet ik echt mee oppassen en mezelf niet te veel laten uitdagen .. Heel leuk allemaal en ik mis het vreselijk, maar wil ook niets forceren ..

Als het aan mijn sportmaat ligt begin ik volgende week bij wijze van spreken alweer met de benen en de buik en wat cardio maar ik merk ook dat dat geen goed idee is nog, als ik een wasje heb gedraaid zegt mijn lichaam “nu moet je echt even pas op de plaats maken” dus daar hou ik me maar aan .. Wil rond kerst weer beginnen, voor de sfeer, beetje lopen, benen, buik en de conditie weer wat oppeppen en dan onder begeleiding van de fysio en coach de rest ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Kim2018 zei:

Hoi @Boobmom en @Mtvo, hier ook aan het aftellen naar 27/12 én kleine cc (265)! :63:  Boobmom, welke maat ga je bestellen van die Ava? Zou hem ook al graag bestellen, maar vermits ik had gezegd graag een grote C - kleine D te krijgen, weet ik niet welke zou passen. Een S wordt het zeker, vermits ik nu een lege 70 B heb maar dan moet je kiezen van cup tussen A-C en D-F en daar twijfel ik over. Het is toch 47 euro... xxx

Hoi hoi. 

 

Ik heb toch een DEF besteld. Terwijl ik ook naar een grote c of kleine d zou gaan. Draag nu 75B en laat als het goed is 300cc plaatsen. Heb ergens gelezen dat je ongeveer 150cc per cupmaat moet rekenen. Dus dat is in mijn geval van B naar D. En heb m nu met mijn slappe B cup getest en vind m al

strak genoeg zitten. Dus durf op DEF te gokken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Sjuul zei:

 

Vanavond een ritje gedaan, het ging goed gelukkig, denk inderdaad dat het de narcose nog is, merk ook dat ik soms nogal diep moet graven in mijn geheugen voor iets heel simpels ..

 

Narcose kan soms wel een dingetje zijn idd, maar denk dat als het volledig uit je systeem is jij je gauw een stuk prettiger zal gaan voelen. Fijn dat het rijden vanavond goed ging :) 

 

4 uur geleden, Sjuul zei:

Ze gaan er vanuit dat je met 2 weken weer langzaam de draad kunt oppakken, wel niet tillen en niet de ellebogen boven de schouders en geen zware repeterende bewegingen, ik denk dat je dat gauw zelf voelt wat je wel en niet kunt, na een dag of 3 is het ergste echt al achter de rug ..

 

Ga ik zelf ook vanuit, hoop ik iig. Lang "niets" doen vind ik erg lastig, maar wil niets forceren, dus zal zo goed mogelijk naar de arts en naar mijn eigen lijf proberen te luisteren tegen die tijd.

3 dagen, ga ik voor duimen! 

 

4 uur geleden, Sjuul zei:

 

 

Jazeker waren ze dan gaan lekken, op de echo zijn er om een prothese heen 2 lijntjes te zien, aan de achterzijde was er nog maar 1 lijntje over, de rest was reeds weg dus dat was echt een kwestie van tijd voordat ze stuk zou gaan .,

 

4 uur geleden, Sjuul zei:

 

 

Oef, ik ben blij voor jou dat het niet zo ver is gekomen en dat jij "erop tijd bij was".

Nu kun jij iig gaan genieten van je nieuwe borsten :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Boobmom zei:

Hoi hoi. 

 

Ik heb toch een DEF besteld. Terwijl ik ook naar een grote c of kleine d zou gaan. Draag nu 75B en laat als het goed is 300cc plaatsen. Heb ergens gelezen dat je ongeveer 150cc per cupmaat moet rekenen. Dus dat is in mijn geval van B naar D. En heb m nu met mijn slappe B cup getest en vind m al

strak genoeg zitten. Dus durf op DEF te gokken. 

 

Als het nu al strak genoeg zit denk ik dat jij idd de juiste keuze maakt :) 

Ik mijn geval is het van een kleine A naar een volle C, dus denk dat ik de abc bestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boobmom, en @Mtvo kliniek adviseerde mij om de omvang aan te houden, had een d cup voor de wissel en kreeg er 65 cc bij gezet, heb maat M besteld die zit perfect,vergeet niet dat de borst zelf ook de ondersteuning nodig heeft na de ingreep, in de cup zit ook een elastisch gedeelte wat de borst zelf ondersteund .. Als de cup te los zit heb je niet genoeg steun bij je borsten .. 

Grtjes Sjuul

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Mtvo zei:

 

Als het nu al strak genoeg zit denk ik dat jij idd de juiste keuze maakt :) 

Ik mijn geval is het van een kleine A naar een volle C, dus denk dat ik de abc bestel.

verstandige keuze denk ik dan ook.....zou ik ook voor gaan hoor

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sjuul zei:

@Boobmom, en @Mtvo kliniek adviseerde mij om de omvang aan te houden, had een d cup voor de wissel en kreeg er 65 cc bij gezet, heb maat M besteld die zit perfect,vergeet niet dat de borst zelf ook de ondersteuning nodig heeft na de ingreep, in de cup zit ook een elastisch gedeelte wat de borst zelf ondersteund .. Als de cup te los zit heb je niet genoeg steun bij je borsten .. 

Grtjes Sjuul

Ik twijfel er eig niet aan dat de bh me straks niet genoeg steun gaat geven, aangezien me borsten er nu al in geperst zitten. En heb m voornamelijk gekocht voor tijdelijke wisselbh als de andere in de was zit en dan daarna na 6 weken als sportbh.

 

Mocht ik voelen dat deze toch te weinig compressie geeft heb ik gewoon na 2 uur de kliniekbh aan...die is zo droog in de winter op de verwarming 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Boobmom zei:

Ik twijfel er eig niet aan dat de bh me straks niet genoeg steun gaat geven, aangezien me borsten er nu al in geperst zitten. En heb m voornamelijk gekocht voor tijdelijke wisselbh als de andere in de was zit en dan daarna na 6 weken als sportbh.

 

Mocht ik voelen dat deze toch te weinig compressie geeft heb ik gewoon na 2 uur de kliniekbh aan...die is zo droog in de winter op de verwarming 

 

 

Dat is zeker zo, die dingen komen al haast droog uit de was. Die compressie is ook niet altijd alles hihi, ik ben blij dat die bh ‘s morgens even een half uurtje uit mag om te douchen ;-)

 

Heel veel succes met de voorpret en het aftellen ..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Dat is zeker zo, die dingen komen al haast droog uit de was. Die compressie is ook niet altijd alles hihi, ik ben blij dat die bh ‘s morgens even een half uurtje uit mag om te douchen ;-)

 

Heel veel succes met de voorpret en het aftellen ..

Dank je....vandaag over 9 weken...Nu ik voorbij die 10 weken ben....en ik het ook op werk mega druk heb, zal de tijd wel voorbij gaan vliegen....joehoe

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Mtvo zei:

 

Ik ben benieuwd wanneer ik weer aan het werk zal kunnen, ik werk met jonge kinderen.

Mijn partner zou het liefst zien dat ik 6 week thuis blijf, maar dat is niets voor mij en ik denk niet dat mijn leidinggevende daar zo blij mee zal zijn.

Ik krijg 2 week ziekteverlof en ik wil kijken of ik daar nog een week vakantie aan kan vast plakken.

Ik vind het knap dat je weer na de 2a 3 wk wilt gaan werken.

Ik mag van PC echt 6 wk niet werken!

Bij de 1e keer waren mijn kinderen 3 & 4 jr....Toen ben ik na week weer alles gaan doen,maar kreeg ik veel vocht in borsten waardoor me PC niet blij met me was.

Dus let goed op jezelf....ook al denk je dat het gaat!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2018 om 17:07, Mtvo zei:

Hoi @Kim2018,

 

Dan ben jij een week voor mij aan de beurt, spannend, mooi kerstcadeau ;) 

Ik ben heel benieuwd.

 

Zelf ga ik denk ik de C bestellen, daar ik een ongeveer op een C ga uitkomen (ga ik vanuit).

Maar als jij nog niet zeker bent van jouw maat, kun jij misschien ook wachten tot na je operatie, dan heb jij iig zekerheid en betaal je niet voor niets.

 

Liefs

 

Hey @Mtvo

ja! Super he! En jij een mooi nieuwjaarscadeau! Ben ook erg benieuwd! En hoewel de tijd snel gaat, kan het toch niet snel genoeg gaan. Heb zaterdag de betaling gedaan, dus geen weg terug (niet dat ik hier aan twijfelde ofzo hoor), maar geeft je toch wel een gevoel van; nu is het echt wel écht! Misschien dat ik dan @Boobmom ga volgen en de D ga nemen. Vermits er bij mijn B 265cc bij komt, dus ga uit van een kleine D. Hou je zeker op de hoogte! Leuk dat we in dezelfde periode geopereerd worden! Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2018 om 21:05, Boobmom zei:

Hoi hoi. 

 

Ik heb toch een DEF besteld. Terwijl ik ook naar een grote c of kleine d zou gaan. Draag nu 75B en laat als het goed is 300cc plaatsen. Heb ergens gelezen dat je ongeveer 150cc per cupmaat moet rekenen. Dus dat is in mijn geval van B naar D. En heb m nu met mijn slappe B cup getest en vind m al

strak genoeg zitten. Dus durf op DEF te gokken. 

Hey! Bedankt voor je bericht, geeft weer wat duidelijkheid en ik denk dat ik dan toch ook voor de DEF ga gaan! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Sjuul zei:

@Boobmom, en @Mtvo kliniek adviseerde mij om de omvang aan te houden, had een d cup voor de wissel en kreeg er 65 cc bij gezet, heb maat M besteld die zit perfect,vergeet niet dat de borst zelf ook de ondersteuning nodig heeft na de ingreep, in de cup zit ook een elastisch gedeelte wat de borst zelf ondersteund .. Als de cup te los zit heb je niet genoeg steun bij je borsten .. 

Grtjes Sjuul

 

Ik heb normaal een S als maat, maar bestel denk ik een M, voor het opgezwollen gevoel lijkt mij dat denk ik wel zo handig.

Ben benieuwd, wil hem deze week bestellen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Boobmom zei:

verstandige keuze denk ik dan ook.....zou ik ook voor gaan hoor

 

Is na wikken en wegen, haha, maar is denk ik idd het meest praktische om te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Boobmom zei:

Ik twijfel er eig niet aan dat de bh me straks niet genoeg steun gaat geven, aangezien me borsten er nu al in geperst zitten. En heb m voornamelijk gekocht voor tijdelijke wisselbh als de andere in de was zit en dan daarna na 6 weken als sportbh.

 

Mocht ik voelen dat deze toch te weinig compressie geeft heb ik gewoon na 2 uur de kliniekbh aan...die is zo droog in de winter op de verwarming 

 

 

Dat is voor mij ook de reden (behalve het sporten, ben niet bepaald sportief te noemen ;)).

Mijn pc zei ook dat de bv bh erg snel droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Sjuul zei:

 

Dat is zeker zo, die dingen komen al haast droog uit de was. Die compressie is ook niet altijd alles hihi, ik ben blij dat die bh ‘s morgens even een half uurtje uit mag om te douchen ;-)

 

Heel veel succes met de voorpret en het aftellen ..

 

Das wel fijn dat ze snel droog zijn.

Kan mij heeeeel goed voorstellen dat je blij bent dat de bh ff halfuurtje af mag.

Zie ik best een beetje tegenop 6 week dag-nacht een bh dragen, maar is voor het goede doel, dus het moet gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Engeltje73 zei:

Ik vind het knap dat je weer na de 2a 3 wk wilt gaan werken.

Ik mag van PC echt 6 wk niet werken!

Bij de 1e keer waren mijn kinderen 3 & 4 jr....Toen ben ik na week weer alles gaan doen,maar kreeg ik veel vocht in borsten waardoor me PC niet blij met me was.

Dus let goed op jezelf....ook al denk je dat het gaat!

 

 

Mijn pc zei dat ik na 2 week wel weer mag werken, afhankelijk van hoe ik mij voel en mits ik oppas met wat ik doe (niet tillen etc.) maar dit heb ik iig al met mijn leidinggevende afgestemd, krijg een "aangepast" takenpakket (zij heeft zelf een borstverkleining gehad, dus zij weet er wel iets van uit eigen ervaring)

Maar zal iig goed op mijn lijf letten, wil het niet verpesten door "stommiteiten" te begaan.

Mijn partner is 2 week thuis, dus denk niet dat ik de kans krijg om teveel te doen, haha, waakhondje ;) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kim2018 zei:

Hey @Mtvo

ja! Super he! En jij een mooi nieuwjaarscadeau! Ben ook erg benieuwd! En hoewel de tijd snel gaat, kan het toch niet snel genoeg gaan. Heb zaterdag de betaling gedaan, dus geen weg terug (niet dat ik hier aan twijfelde ofzo hoor), maar geeft je toch wel een gevoel van; nu is het echt wel écht! Misschien dat ik dan @Boobmom ga volgen en de D ga nemen. Vermits er bij mijn B 265cc bij komt, dus ga uit van een kleine D. Hou je zeker op de hoogte! Leuk dat we in dezelfde periode geopereerd worden! Liefs 

 

Ja echt wel, wij beiden een mooi cadeau :D .

Tijd gaat idd snel, maar snap volkomen wat je bedoelt dat het sneller mag gaan (waiting sucks). 

Nu is het echt "definitief" door de betaling, snap ik wel. Ik moet nog steeds een brief ontvangen, moet 20 dagen van te voren betalen, dus ben benieuwd wanneer de brief binnen is.

Is zeker leuk dat we in dezelfde periode geholpen worden, kunnen we elkaar een beetje steunen en vergelijken! 

 

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Nog 3 week en 2 dagen en dan ben ik eindelijk aan de beurt, spannend! :43:Vanmorgen een gesprek gehad met de anesthesist en volgende week nog een bezoekje aan de verpleging van de pc afdeling.

Ik heb zojuist de rekening betaald, dus nu is het definitief, er is geen weg terug, helluppp, haha, heb er zoveel zin in! :tatice_04:

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nog 4 dagen en dan ben ik aan de beurt.

 

Wel zijn er wat wijzigingen in de planning gekomen. Daar ik de laatste dagen las dat de natrelle prothesen niet goed waren heb ik gister contact opgenomen met het umcg en dit voorgelegd. Men zou hier maandag telefonisch op terugkomen, gelukkig voor mij belden zij mij dezelfde dag nog terug. De persoon die ik sprak gaf aan dat er andere prothesen voor mij waren besteld, "Mentor". Nu heb ik hier ook veel goede dingen over gelezen, dus daar maak ik mij eigenlijk niet zo druk om. Het enige wat ik mij nu afvraag is: bereik ik met de mentor hetzelfde resultaat als de planning was met de natrelle? (cc, volume, structuur). Toen ik terug werd gebeld was ik boodschappen aan het doen, niet echt de tijd en plaats om er al te diep op in te gaan, dus dat heb ik niet gevraagd. Dit zal ik woensdag wel te horen krijgen lijkt mij. Wel vind ik dat zij mij van te voren hadden moeten inlichten hierover, want begon inwendig wel wat te stressen (als in, help het gaat niet door etc.). Afijn, ik ga ervanuit dat alles goed komt.

Aftellen is iig serieus begonnen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Erg gek dat ze je niet van te voren even hebben ingelicht over het feit dat ze mentor hebben besteld. Ik zelf heb ook de Mentor zoals je weet. Ik lees hier altijd alleen maar goede verhalen over. Al dacht ik dat natrelle ook een hele goede was. Wat is er 'mis' met de natrelle prothesen waardoor je ging twijfelen? Ik weet niet of je hetzelfde resultaat bereikt, ik denk dat @best_boobieje hier beter in kan adviseren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Vampire zei:

Spannend! Erg gek dat ze je niet van te voren even hebben ingelicht over het feit dat ze mentor hebben besteld. Ik zelf heb ook de Mentor zoals je weet. Ik lees hier altijd alleen maar goede verhalen over. Al dacht ik dat natrelle ook een hele goede was. Wat is er 'mis' met de natrelle prothesen waardoor je ging twijfelen? Ik weet niet of je hetzelfde resultaat bereikt, ik denk dat @best_boobieje hier beter in kan adviseren. 

 

De Natrelle, geruwde implantaten dan, zijn (voorlopig) uit de handel genomen ivm een link aan bia-Alcl

Ze moeten hun onderbouwing voor certificering overnieuw doen in februari. Dat is eigenlijk in een notendop het verhaal hihi. 

Het is dus zo dat niemand meer Natrelle geplaatst kan krijgen. Ik heb daar voor kerst ook nog een topic over geplaatst. 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Vampire zei:

Spannend! Erg gek dat ze je niet van te voren even hebben ingelicht over het feit dat ze mentor hebben besteld. Ik zelf heb ook de Mentor zoals je weet. Ik lees hier altijd alleen maar goede verhalen over. Al dacht ik dat natrelle ook een hele goede was. Wat is er 'mis' met de natrelle prothesen waardoor je ging twijfelen? Ik weet niet of je hetzelfde resultaat bereikt, ik denk dat @best_boobieje hier beter in kan adviseren. 

 

 

Dat vind ik dus ook, ook omdat de mentor toch net wat anders is als natrelle, dus hoop hier z.s.m. over te weten te komen. De geruwde exemplaren zijn voorlopig uit de handel genomen (en welke zou ik krijgen? juist ja), vandaar het andere merk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.