Ga naar inhoud

TracyVDK : 6 juli 2011: Dr. Casaer : Jan Yperman Ziekenhuis : Ieper


Aanbevolen berichten

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste Reactie

Ben benieuwd hoe het gegaan is!! Als het goed is ben je nu weer lekker bij en is alles achter de rug! Kijk uit naar je verslagje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn weer gezellig thuis, nog een beetje mottig, maar al bij al valt het allemaal heel goed mee.

Ik moest me dus om 10u aanmelden in het ziekenhuis, en kreeg onmiddelijk mijn kamer toegewezen, zéér vriendelijk personeel daar! Echt waar. Mijn pré-operatieve vragenlijst werd ingevuld, daarna rond 12u hebben ze mijn TED-kousen aangemeten (hatelijke dingen) en mocht ik een xanax nemen en mijn operatieschort aandoen, door die xanax ben ik prompt in slaap gevallen, ik schrok me rot toen ze me om kwart voor 2 kwamen halen, ik wist precies niet wat er gebeurde.

In de pré-opratieve ruimte werd dan een katheter gestoken en toen kwam de p.c. bij me om de lijnen af te tekenen, ondertussen een gezellig klapke gedaan.

In de operatiezaal mocht ik me goed leggen op de tafel, werd er gekeken of ik correct zat om me te rechten enzo, er werden blaasbalgen rond mijn benen gedaan tegen het flebiet en ze hebben dan iets ingespoten (wat week ik niet) en vroegen ze of ik al iets voelde, ik antwoorde met " 't is net of ik in de Porto gezeten heb " en van daaraf week ik nix meer.

Ik ben dan rond 19u wakker geworden op mijn kamer, maar blijkbaar was ik er al van 18u30, mijn man, een verpleegster en de p.c. stonden aan mijn bed en ik hoorde iets van een afspraak voor volgende week, ik heb er op gereageerd, maar zelf weet ik het eingelijk niet meer, toen mijn man gaan eten was heb ik mijn katheter uitgetrokken (oeps :P) tot ik het goed en wel besefte lag er al een hele plas bloed naast mijn bed, ze hebben hem dan maar terug gestoken en mijn hand volledig omwonden zodat ik hem niet nog eens ging uittrekken.

Om 23u kwam de nachtverpleegkundige een flesje perfusalgan aanhangen, op dat moment was ik eindelijk klaarwakker, wat er vooraf gebeurt was wist ik totaal niet meer, het eerste wat ik deed was voelen en kijken naar mijn borsten, MAN WAT EEN VERSCHIL!!!!! Een mooi handje vol, de nachtverpleegkundige controleerde mijn temperatuur, bloeddruk en keek of de tepels mooi roze waren. Alles oké.

Die nacht zijn ze dan nog een stuk of 2x komen kijken.

De p.c. is dan nog eens langs gekomen rond 8u, alle compressen werden verwijderd en eindelijk kon ik ze eens deftig bekijken, hij was tevreden met het werk en ik was ook tevreden :) Net zoals ik het wou.

De naden zien er wel dik en lelijk uit, maar blijkbaar is dat huidlijm die er op ligt, ik mag gewoon zo onder de douche, er moeten nix van klevers op, dus alles zit nu gewoon bloot in mijn sportBH.

Van het ziekenhuis uit heb ik 8 compressen en 2 flesjes ontsmetting mee gekregen voor het geval er een plekje open zou gaan.

De verpleegkundige verwittigde me dat ik op mijn tanden moest bijten als ze de redon uithaalde, maar het deed geen pijn, ik voelde de draad van het midden van mijn borst naar buiten glijden, het kietelde een beetje :D:rolleyes:

Ik heb nu ondertussen 1 dafalgan genomen om 12u, maar de pijn valt zeer goed mee, ik kan mijn armen in alle richtingen bewegen zonder pijn, ik kan ze gemakkelijk boven mijn hoofd tillen en mijn schoenen aandoen, enkel als ik opzij draai voel ik soms een steek waar de redon gezeten heeft.

En zoals zovelen zeggen hier op het forum: waarom heb ik dit in godsnaam nooit eerder laten doen!!!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh, wat fijn dat je je zo goed voelt!

Lekker weer thuis!

Snappen je kleintjes dat ze je niet te hard moeten knuffelen?

Of heb je ze misschien nog niet aan je bed gehad????

Veel succes met weer aan sterken,

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzan,

ik heb nog maar 1 kleintje en hij is nog maar 7 maand, hij beseft het dus nog niet goed, ik heb hem wel nog niet vast genomen, hij is nogal geweldig en slaat om zich heen, dus ik neem geen risico.

Het is nu sinds 12u dat ik geen pijnstiller genomen heb, zijn ondertussen al op familiebezoek geweest, heb hier een hele hoop papieren in orde gebracht, wat opgeruimd en wat andere kleren gepast :P Maar nu ga ik toch eentje nemen.

Ik heb wel een enorme hoest sinds ik uit de verdoving kom, net of er iets zit te kietelen, mss van de canulle?? Iemand die weet wat ik daar kan aan doen?

Ik heb alles nog eens goed bekeken en ik heb geneen blauwe plek, ik ben daar nochthans zeer teer aan, zouden die nog uitkomen of niet??

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Wat goed dat alles goed gaat, amai , al opruimen en andere kleeren en al passen

ik had ook wel geen pijn maar deed het toch rustig aan hoor.

Ik had de eerste weken ook geen blauwe plekken en ben daar ook zeer teer aan

Eigenlijk moet ik zeggen toen ze kwamen dat het niet zo erg was

dat het allemaal maar miniem was

Rust toch maar goed uit , is nu nog maar een dag voorbij he

Maar ik zeg het ook voel me ook zo goed dat ik dikwijls denk van alle

waarom deed ik het niet vroeger.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tracy,

Tegen het hoesten kan je hoestdrank nemen. Ik weet niet of het mag maar met codeïne werkt het beste, dat verdooft.

Oei, ik dacht dat je ook al een groter kindje had!! :)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb net je verslag gelezen! En natuurlijk je foto's bekeken. Ik vind het een prachtig resultaat en volgens mij heb je een enorme positieve energyboost gekregen. Neem wel voldoende rust hoor! Goed herstel verder en genieten maar!

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey tracy wat goed dat alles goed is gegaan :3: ...wel rustig aan doen he ook al voel je niks ;)

Ik ga zo je foto's bekijken ...rust lekker uit en geniet van je nieuwe aanwinsten :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik zeker doen, ik ga nu in mijn bedje kruipen.

Ik voel me gewoon zo hyper goed!!!! Net of ik de hele wereld aan kan! Ik heb van heel de dag niet eens mijn rug gevoeld terwijl ik wel al heel de week er weer last van had!

Het is gewoon geweldig!!!!

:43::52::48::46::64::115::116::105::101: En nee, ik heb geen peppilletjes genomen :P

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, enkel Dafalgan mee gekregen, denk niet dat het daar aan ligt :) Maar voel me vandaag toch iets meer moe.

Redelijke nacht achter de rug, stuk of 6x wakker gekomen van pijn toen ik me wou draaien in mijn slaap.

De hoest is al wat beter, maar nu wel pijnlijke keel.

Ik weet niet hoeveel er weggenomen is, ik was niet echt goed wakker om het te vragen toen hij nog eens kwam kijken, volgende woensdag mag ik op controle, ik ga het hem dan vragen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tracy,

Ik heb ook keelpijn, en ik had gisteren dat ik de hele dag moest niezen.

Maar dat is gelukkig over.

Tijdens de operatie zit er een buisje/slangetje in je keel.

Ik ben nu ook meer moe dan gisteren, de adrealine is een beetje weg, van net na de operatie.

De pijn valt mij 100% mee.

Beterschap verder.

Diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Tracy

Dat moe zijn is normaal hoor, ik had dat ook meer nadien dan de dag zelf en de dag erna

na een paar dingen doen, kon ik weer slapen

Ja, de slaap vatten is nog moeilijkst, en dat wakker worden 's nacht is zo , en zeker bij het draaien of

schrik dat je je er op zal leggen .

nu rust maar veel uit , zo je er vlug weer bovenop bent.

ik heb je foto's gezien en het ziet er prachtig uit.

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles goed is gegaan Tracy! Het resultaat is ook zeer mooi!

rustig aan he meid, geniet van de rust en zorg nog even, straks mag je alles zelf weer doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

alles goed hoor hier, niet veel pijn, enkel als ik een verkeerde beweging maak, ik kan bijna alles terug doen.

Mijn borsten zijn al minder gezwollen en hard, ze beginnen een natuurlijke vorm te krijgen.

Slapen op mijn rug kan ik niet, al vanaf de 2e nacht slaap ik op mijn zijde.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

DAt is goed e, van mij was het ook zo hoor,

kon niet op mijn rug slapen,

ben dan ook snel overgegaan op het slapen op mijn zij

nu ik kon ook al veel doen na 2d maar hield me er echt van niets te doen

daar ik eens te snel iets gedaan had na een operatie en nu de gevolgen er van heb.

dus , hou je toch wel wat rustig als je iets doet ,

zeker niet heffen. dat zou ik toch niet doen.

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan eigenlijk ook alle bewegingen doen hoor. Op voorwaarde dat het gecontroleerd is, geen reflexen en geen bruuske bewegingen. Had me verwacht dat ik m'n armen niet zou kunnen gebruiken. Maar het slapen he. Bloedt het niet als je op je zij ligt? Het is bij mij nog zo gezwollen dat het niet gaat op m'n zijkant... Ik voelde me ook heel hyper die eerste dat PO, maar vandaag is dat al veeel minder.. Nu ja, had al een zware week vóór de operatie en sindsdien ook niet veel geslapen... komt wel goed. Rustig aan doen.

Hij wist niet zeker hoeveel hij weggenomen had, zal dat kunnen zeggen bij de controle, maar hij meende iets van 440 gr li en 500 gr re, is goed hé!

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.