Ga naar inhoud

TracyVDK : 6 juli 2011: Dr. Casaer : Jan Yperman Ziekenhuis : Ieper


Aanbevolen berichten

Hallokes allemaal,

vandaag was dus de 1e grote dag :) mijn 1e consult bij dr. Heintz.

Mijn verslagje:

Ik heb niet lang moeten wachten in de wachtzaal, hij was voor tijd! da's dus al positief, aangezien ik geen tijd gehad heb om met te zitten enerveren.

Dr. Heintz is een vriendelijk man, zeer los in omgang, wat nonchalant,... maar wel heel uitgebreid met zijn uitleg.

Dit waren mijn vragen en zijn antwoorden:

1. Hoeveel kost de BVK?

tussen de €3000 en €3500

2. Hoeveel is mijn aandeel?

€1500

3. Wat met het ereloon?

Dat zit in die €1500

4. Hoeveel zou er weggehaald worden?

Rechts tussen 100 en 200 gram, links tussen de 500 en 700 gram (i know, groot verschil...)

5. Uiteindelijke cupmaat?

Een grote C

6. Welke techniek?

Links zou er gewerkt worden met het gewone anker, rechts gaan ze uitgaan van een sleutelgat tot kleine anker omdat er relatief weinig weggenomen moet worden.

7. Is borstvoeding achteraf mogelijk?

In principe wel, maar dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen.

8. Hoe lang duur de opname?

1 nacht

9. Hoe lang ben ik werkonbekwaam?

2 tot 4 weken, in mijn geval 4 weken (thuisverpleging, heffen en tillen)

10. Hoelang is de wachtlijst?

ongeveer 1 maand

11. Hoelang moet ik wachten na borstvoeding?

ongeveer 3 maanden na stop borstvoeding

Zo, ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben, vrijdag volgt er dan ook een verslagje van bij dr.Casaer

xxx

dag iedereen,

gisteren op consultatie geweest bij dr de kerpel in eeklo

heel veel uitleg gekregen!iemand waar je vlug op uw gemak bij bent,heeft tekening op borst gemaakt ,kan bijna nie geloven dat die tepel zoveel omhoog moet komen haha

brief voor adviserend geneestheer meegekregen en is al opgestuurd!

opereerd met ankermethode,zou bij mij van f-cup naar d-cup gaan

wachttijd 4à6 weken ,valt mee he!

operatie duurd 3.5 u en bovenhuid word gelijmd

raad aan om te stoppen met roken om afsterving van de tepel te voorkomen! maar heeft het naar eigen zeggen nog nooit voorgehad

prijs-> zonder goedkeuring mutualiteit 5000 euro

met goedkeuring opleg voor de kamer die door dkv word terugbetaalt en 2200 euro voor het estetische deel

als je binnen de week betaald geeft hij 200 euro korting

van dit gedeelte krijg je nergens iets van terug !

opname van 2 dagen

bh krijg je in ziekenhuis

na 2 weken kan je normaal terug aan het werk maar in mijn geval (verzorging)raad hij aan om iets langer thuis te blijven

dat zal het zowat zijn

iemand met vraagjes ? vuur maar af he!

terug paardrijden na 6 weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi anja,

alle je hebt ook al wat meer info,

ga je nog langs bij nog een pc?

Je hebt ook al een aantal antwoorden op je vragen geweest he.

Ja, dat stoppen met roken; heb ik ook al gehoord maar hier op het forum heb ik er eigenlijk nog

niets van gelezen mijn pc heeft daar ook niets over gezegt.

@Tracy VDK,

Alle morgen nog een pc bezoeken , hopelijk stel je het ook goed.

en kan je ook een antwoord krijgen op uw vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Anja1,

amai, die is precies wel aan de dure kant he, verschiet er van.

Dat stoppen met roken heb ik ook al gehoord, maar daar moet ik me geen zorgen over maken, ik benal 2 jaar gestopt :P

Prutseke,

ik ga er ook weer een verslagje van maken als we terug thuis zijn, heb vandaag nog iemand gesproken die al door Casaer behandel werdt en zij is heel tevreden, was wel geen borstverkleining maar ze zegt dat hij heel mooi kan naaien, je ziet bijna geen littekens.

oja, heb ondertussen een beslissing genomen omtrend de borstvoeding, voor mij gaat de gezondheid van mijn kindje voorlopig nog voor en daarom ga ik blijven doorgaan met de borstvoeding.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tracy VDK

Ja wat dat roken betreft , ik niet , heb al verscheidende keren

geprobeert te stoppen met roken maar dat lukt me echt niet.

Nu ik heb het mijn pc ervan verwittigd , maar ook meegedeeld

dat ik al een paar operatie's heb meegemaakt en ik nog

nooit geen probleem heb ondervonden dat het ontsteekt door te roken.

wel als ik vroeger toen ik een jaar of 12 was , een operatie ondergaan

en ik ben zeer gevoelig in ontstekingen , dit is wel uitgekomen dan, daarmee dat ik het ook iedere

wonde zeer goed moet ontsmetten.

en dat je beslist hebt om verder borstvoeding te geven , je hebt

gelijk, het sluit dan ook niet uit dat je mss. al een datum in de toekomst voor

de bvk kan krijgen he,

zo kan je aftellen en verder borstvoeding geven,

je tijd zal ook sneller gaan.

grt en ik kijk al uit naar je verslag voor morgen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vaak geprobeert om te stoppen met roken, pleisters, kauwgom, zonder hulpmiddelen, nix die hielp. Op medisch onderzoek van't werk hebben ze me aangeraden om eens naar mijn huisarts te gaan om 'Champix' voor te schrijven, het kost veel als je het zo gaat halen, maar via je huisarts krijg je een deel terugbetaald van het ziekenfonds.

Ik rookte al 9 jaar en tussen de 20 a 30 sigaretten per dag en na 4 dagen pilletjes nemen was ik al gestopt. Mijn ma rookte al 35 jaar, zo'n 20 sigaretten per dag en is nu ook al een jaar gestopt dankzij champix :)

De zin in een sigaret gaat er niet mee weg, maar het neemt wel de nervositeit en spanning weg, je bent veel rustiger, waardoor je zoizo het gevoel krijgt alsof je minder behoefte hebt in een sigaret. :)

Dit even Off Topic :P voor degenen die zouden beslissen om nog eens te stoppen.

oja, als ik op een feestje ben en ik drink iets te veel zou ik wel nog eens eentje durven opsteken :P maar ik kan het daarna weer laten. Dus nee, ik veroordeel niemand die rookt :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, we zijn er weer!

Ik zag er een beetje tegen op vandaag, ik dacht, zo goed als Heintz kan het wel niet meer worden, nee, het werd zelfs beter!!

Man, wat was ik op mijn gemak bij Casaer!! Vanaf de eerste minuut ging alles precies zo vertrouwd.

Hij maakte eerst een dossier op, stelde wat vragen, lengte, gewicht, roken, etc… daarna heeft hij mijn borsten gemeten en toen kwam de hele uitleg, tot in de kleinste details, met een grapje ertussen, ik hoefde zelfs bijna geen vragen meer te stellen achteraf :P hij had zowat alles verteld die maar te vertellen viel!

Ook heeft hij me gerustgesteld dat de ziekenbond zoizo akkoord zal gaan voor mij, dat er zeker geen twijfel is en dat de hospitalisatie verzekering ook tussen zal komen.

Daarna heeft hij een hele hoop foto’s getoond van patiënten die hij reeds geholpen had en het resultaat zag er mooi uit.

Er zitten toch wel enige verschillen tussen de 2 verschillende p.c’s:

1. Hoeveel kost de BVK?

Geen sluitend antwoord, omdat hij zeker is dat ik terug krijg van de ziekenbond.

2. Hoeveel is mijn aandeel?

€1800

3. Wat met het ereloon?

Dat zit in die €1800

4. Hoeveel zou er weggehaald worden?

Geen sluitend antwoord.

5. Uiteindelijke cupmaat?

Een grote C

6. Welke techniek?

Sleutelgat, blijkbaar is de ankertechniek nog vanuit de jaren 80 en wordt dit bijna nooit meer gebruikt omdat je sowieso via het sleutelgat ook op een ankerteken uitkomt, al te zien hoeveel ze moeten wegnemen.

7. Is borstvoeding achteraf mogelijk?

In principe wel, maar dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen.

8. Hoe lang duur de opname?

1 nacht

9. Hoe lang ben ik werkonbekwaam?

2 tot 3 weken.

10. Hoelang is de wachtlijst?

ongeveer 2 maand in Ieper, 3 in Brugge.

11. Hoelang moet ik wachten na borstvoeding?

MINIMUM 3 maanden na stop borstvoeding, liefst zo lang mogelijk.

Zo dit was Casaer, tot nu toe voel ik mij het best bij hem, alhoewel ik de resultaten (foto’s) van Heintz iets beter vind en hij is goedkoper.

3e keer goede keer mss?? :P :P :P

Oja, wil ik er nog even bijzeggen, Casaer is wel een euh, hoe zal ik het zeggen… lekker ding :D Hemelse ogen, ben blij dat ik toch tussendoor iets van zijn uitleg opgevangen heb! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Tracy,

leuk weer je verslagje te lezen.

Er is ook een klein verschil tussen de pc's.

Moet je ook die 1800€ voordien betalen of is dit mee in de faktuur.

Toch vind ik het leuk om het te lezen, Weet je ik heb eigenlijk

al die vragen niet gesteld. Heb daar eigenlijk niet aan gedacht.

Dus ik kan u ook niet zeggen wat de gegevens van Myny zal zijn en kijk

eigenlijk al uit naar je verslagje over hem.hihihi

Wel zei hij over de techniek hetzelfde of wat je nu in je verslag heeft gezet.

Sleutelgat, blijkbaar is de ankertechniek omdat je sowieso via het sleutelgat ook op een ankerteken uitkomt, al te zien hoeveel ze moeten wegnemen.

en de opname is ook 1 nacht. dat weet ik ook.

Nu best dat je nog wat gehoort hebt van zijn uitleg als het een lekker ding is .

Oppassen he !!! :154:

nu we gaan in spanning afwachten naar je volgend verslagje.

zo weet je ook al 2dingen he.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutske,

geen id of ik dat op voorhand moet betalen of als dat op factuur is, dat ga ik dan nog eens navragen, een mailtje sturen naar dat lekker ding :D:152:

Ahum, oppassen dat mijn ventje niet meeleest, hij zou mss beetje jaloers kunnen zijn :D

Nog 10 daagjes wachten en ik kan mijn laatste verslagje schrijven en daarna de balans opmaken... 't zal al moeilijk worden denk ik.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutske,

geen id of ik dat op voorhand moet betalen of als dat op factuur is, dat ga ik dan nog eens navragen, een mailtje sturen naar dat lekker ding :D:152:

Ahum, oppassen dat mijn ventje niet meeleest, hij zou mss beetje jaloers kunnen zijn :D

Nog 10 daagjes wachten en ik kan mijn laatste verslagje schrijven en daarna de balans opmaken... 't zal al moeilijk worden denk ik.

xxx

ha ha , Ja hier ook ze mijn ventje zou ook jarloers Reageren ze.

alle denk ik dan toch.

Met dat ik bij mijn eerste pc., de melding kreeg dat ik

vlak voor de operatie 2000€ ging moeten betalen bij opname.

Had ik me toch voorgenomen om dit eerst te vragen aan de pc nu.

Hij zei me alles komt op faktuur. daar je dan ook van je hospitalitatie alles zal terug krijgen

dus was ik al wat geruster.

Nu ja, nog 10daagjes en je kan pro en contra afwegen en

zien wie je het meeste op je gemak brengt.

Nu ik moet wel zeggen dat ik bij dokter Myny me ook

direckt goed voelde.

Veel beter dan bij mijn 1ste pc in Tielt .

nu we zullen uitkijken naar je 3e en laatste verslagje

over de keuze van je pc's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

intressant verslagje tracy!! haha

deze pc is ook ietsje duurder dan dr heintz ,vraag mij eigenlijk af of ze mogen vragen wat ze willen

bij dr de kerpel krijg je de faktuur van 2000euro binnen de week of anders 2200binnen 3 maanden ,de rest is van het ziekenhuis en die komt maand nadien maar dat is eigenlijk maar de opleg en is voor dkv

heb ook al gedacht gedacht om eens op consultatie te gaan bij dr heintz

heb gisteren mijn laatste sigaret gerookt!

vandaag eerste rookvrije dag!!

wish me luck..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel suc6 Anja, het zal je wel lukken, 't is voor een goed doel he :)

Ja, vind ook raar dat die prijzen zo uiteenlopend zijn, 'k heb nu al prijzen gelezen van 1500€ tot 2200€, 'k vind dat toch een groot verschil.

Nu, voor mij maakt de prijs niet uit, 'k heb 6 jaar gespaard en heb een budget tot 5000€ (was voorzien voor het geval dat ik geen goedkeuring van ziekenbond ging krijgen :P)

zolang het resultaat maar mooi is en ik goed geholpen ben, dat is voor mij het belangrijkste!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tracy,

Ik denk idd dat de zorgverzekeraar het wel gaat vergoeden de BVK maar ik weet niet of het ziekenhuis oid daar ook bij aangesloten moet zijn. Maar dat van mijn is ook volledig vergoed. Bij mij is wel de kans aanwezig dat ik borstvoeding kan gaan geven maar dat is nog afwachten.. dat zal ik later dus pas weten wanneer het zover is. Ik ben 8 weken niet aan het werk geweest. Ik dacht dat ik eerder aan het werk kon maar juist als je niet zoveel pijn hebt kan je de boel overbelasten en heb je dus langer last. Ik kreeg het advies om na 2 maand aan het werk te gaan, dat was ook wel omdat ik een ontsteking erbij had. Maar achteraf ben ik ook blij dat ik zolang heb gewacht. Je overschat vaak de boel, je hebt veel rust nodig en het is wel een open wond die je hebt. Ik denk dat ik zou wachten tot mijn kindje van de borst gaat maar je moet dat ook een beetje afwegen. Kan je kindje al aan de fles of doe je alleen borstvoeding? En wat roken betreft, denk er gewoon aan dat je wel moet stoppen omdat je dan alleen maar een bvk kan laten doen. Je hebt denk ik echt een stok achter de deur nodig. Zo heb ik dat ook gedaan met afvallen.. Ik moet doorzetten met afvallen zodat ik een BVK kan laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tracy

Fijn dat ook je 2e consultatie goed gegaan is. Op naar de derde...

Je zal inderdaad nadien alles eens goed kunnen vergelijken en de pro's en contra's naast elkaar zetten!

Ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken voor het ziekenfonds. Als ik zie hoe het bij mij verlopen is, denk ik wel dat die artsen goed begrijpen hoe pijnlijk het kan zijn!

Ik wens je nog veel succes in je beslissing en ik blijf je topic zeker volgen.

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tracy,

Ik denk idd dat de zorgverzekeraar het wel gaat vergoeden de BVK maar ik weet niet of het ziekenhuis oid daar ook bij aangesloten moet zijn. Maar dat van mijn is ook volledig vergoed. Bij mij is wel de kans aanwezig dat ik borstvoeding kan gaan geven maar dat is nog afwachten.. dat zal ik later dus pas weten wanneer het zover is. Ik ben 8 weken niet aan het werk geweest. Ik dacht dat ik eerder aan het werk kon maar juist als je niet zoveel pijn hebt kan je de boel overbelasten en heb je dus langer last. Ik kreeg het advies om na 2 maand aan het werk te gaan, dat was ook wel omdat ik een ontsteking erbij had. Maar achteraf ben ik ook blij dat ik zolang heb gewacht. Je overschat vaak de boel, je hebt veel rust nodig en het is wel een open wond die je hebt. Ik denk dat ik zou wachten tot mijn kindje van de borst gaat maar je moet dat ook een beetje afwegen. Kan je kindje al aan de fles of doe je alleen borstvoeding? En wat roken betreft, denk er gewoon aan dat je wel moet stoppen omdat je dan alleen maar een bvk kan laten doen. Je hebt denk ik echt een stok achter de deur nodig. Zo heb ik dat ook gedaan met afvallen.. Ik moet doorzetten met afvallen zodat ik een BVK kan laten doen.

ik geef deels bostvoeding en deels flesje, heb een borstontsteking gehad en daardoor is mijn melkproductie enorm verminderd.

tussendoor kolf ik ook nog af en sla alles op in de diepvries, zo kan ik hem nog wat langer geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeggen de chirurgen over het geven van de borstvoeding en de bvk, wat is hun advies? Eerder stoppen met borstvoeding of de operatie nog even laten wachten en doorgaan met de borst?

Voor hen maakt dat weinig verschil uit, de keuze ligt bij mij hoe lang ik borstvoeding wil geven, ik moet gewoon 3 maand wachten nadat ik gestopt ben voor de bvk kan doorgaan.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tracy VCK,

U woont zie ik in Sint eloois winkel. Nu ik weet niet of je het boekje

Karaat hebt, dit komt per post.

Zoja, als het Regio Roeselare is dat u krijgt dan kan je zien dat Dokter Peter Myny erin

staat dit over borstvergroting, lifting, verkleining...

het is een mooi artikel van hem en ook met een foto van hem erbij , zo kan je het vanop foto

al zien dat het een sympathieke pc is .

indien u het niet hebt laat me iets weten.

zal het artikel inscannen en u dan doormailen mss. zo weet je al iets voor je maandag

gaat hoe hij eruit ziet of zo.

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1000x dank Prutseke!

We lezen nooit de Karaat, da vliegt altijd direct bij het oud papier en moet wel gelukken dat de doos al buiten stond want morgenochten komen ze het ophalen :P 'k heb hem er snel gaan uithalen.

't ziet er idd een sympathieke man uit! 'k kijk er al naar uit, als maandag gepasseerd is kan ik een definitief besluit nemen wie ik ga kiezen, 't zal moeilijk worden denk ik :P

Mijn ma steunt me allezins 100%, ze zou graag ook mee gaan voor een verkleining (grote borsten zitten in de familie :P) maar ze mag niet van mijn pa :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag Gedaan TracyVDK,

Weet je ik lees ook nooit de Karaat.

Mijn man soms eens maar nu het was dan zo dat ik hem uit de brievenbus had gehaald

en ik leg dan de post hier bij mijn computer.

Diezelfde avond gaan we nog naar mijn Broer's

Daar het ook mijn schoonzus zal zijn die me naar het ziekenhuis zal brengen.

En er werd zoals nu altijd , er weer over gepraat en plots zegt

mijn schoonzus , aja, het is juist uwe dokter Myny staat in de Karaat.

En ik zeg erop aja,. niet gezien, ja normaal lees ik da niet en ik heb hem nog

niet aan Jacky want zo heet mijn man getoond.

En toen ik het las dacht ik daar er ook een foto bij stond van ja, dat is iets

voor Tracy dan weet ze toch al een beetje hoe hij eruit ziet.

en kan ze het ook eens lezen.

Is nog een interresant artikel.

Ja, hier is grote borsten niet zo in de famillie

Mijn ma is niet zeer zwaar.

Thuis zijn we met 3 meisjes.

en mijn oudste zus heeft nog meer dan ik , maar die maakt daar niet van omdat ze

nergens last van heeft.

dan kwam ik, ook een grote cup maar met veel last.

en dan nog een zus. en die ja daar was ik jarloers op , heeft eigenlijk niets bijna , een cup A

Wel is zij niet jarloers dat wij meer hebben wel hare man. van zeg. als jij ze laat verkleinen kan

je dan niets aan je zus geven ,

en dan nog een broer. maar ja,die heeft daar gene last van e

Wat je ma betreft. mss. dat je pa van gedacht zal veranderen eens ze zien

dat jij er veel gemakkelijker in zal zijn.

ik ga u nu laten want is weer een lange tekst he.

grt. xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd leuk om heel je verhalen te lezen Prutseke :)

Het is idd een interessant artikel en mooie duidelijke foto van Myny.

Ik heb geen zussen om mee te vergelijken maar mijn tante had ook grote borsten (idd had, want ze heeft spijtig genoeg borstkanker gehad waardoor ze de volledige borst moesten wegnemen)

en ook mijn oma heeft enorm grote borsten <_< 't is dus wel degelijk een familietrekje hier :rolleyes:

Ik hoop als ik later nog een dochter zou krijgen dat zij toch wel een beetje gespaard zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.