Ga naar inhoud

AnSofieC : 18 juli 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

UPDATE + Foto's in album

 

Dus: gisterennacht vreselijke nacht gehad, werd gek van het verband, terug een zware pijnstiller moeten nemen en heb dan gemaild met de vraag of het verband er eerder af zou kunnen. 

 

Deze ochtend antwoord gekregen dat dit mag en dat ik dan direct een sport bh moest aandoen wel. Ik wilde graag meteen de goede, dus ben bij hen eentje gaan halen, zodat zij ook mijn verband er konden afdoen (voelde ik me toch iets zekerder bij hihi). Eindelijk zijn ze vrij haha (allez, nu wel weer in een sportbh, maar voelt toch veel vrijer dan dat verband amai). Ik heb ze kunnen zien en amai, ik schrok even. Ben echt blij dat ik niet groter gegaan ben, want vind dit al op het randje. Is misschien ook omdat ze nu nog zo wat gezwollen achtig en hoog staan. 

 

Bij de foto's zal de ongelijkheid waarschijnlijk het hardste opvallen, maar als je kijkt naar mijn voor situatie: mijn tepels stonden altijd al wel een beetje anders. Verdonck had dit ook gezegd dat dat verschilletje er was en ook wel zou blijven, tenzij we dat zouden corrigeren, maar dat was dan een serieuzere operatie enzovoort. Ik wilde dat niet, want uiteindelijk, geen enkele vrouw heeft perfect symmetrische borsten, dus ik vond het zeker niet erg dat mijn ene tepel wat lager 'staat' dan de andere. Ik kijk er nu vooral naar uit dat ze gaan indalen en er wat normaler gaan uitzien, maar ben zeker al tevreden.

 

Laat maar weten wat jullie ervan vinden xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste Reactie
4 uur geleden zei littlepony:

Wat fijn dat t verband eraf mocht!

ik vind ze prachtig...

 

Ooh dankjewel!! Ja, enorme verlichting dat verband eraf! 

 

3 uur geleden zei Zomerwens:

Hey! Wat fijn dat het verband is! Ze zijn heel erg mooi, mag je trots op zijn! Dat verschil van borst/tepel dat heb ik ook, zal zo foto’s plaatsen dan moet je maar eens kijken in mijn album. 

 

Hey! Dankjewel, heel lief! Ik zie niet zoveel verschil bij jou eignl, maar waarschijnlijk zie je zo’n dingen zelf nog het hardst :D ze zijn ook al echt mooi, niet echt gezwollen heb ik de indruk en niet zo hoog als de mijne nog staan, wauw, echt al heel mooi!! Hebben we allebei een paar om fier op te zijn Hihi x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe foto's toegevoegd! Dag 11 PO. 

 

Dinsdag mogen de draadjes er ook uit! Ik ben momenteel volledig pijnstiller vrij. Heb nu vooral beetje steken rond mijn littekens, maar vermoed dat dat is omdat het aan het genezen is. Het zijn ook geen extreem pijnlijke steken, gewoon zo wat een ambetant gevoel soms. 

 

Ik kijk er al naar uit hoe ze er (hopelijk) natuurlijker en natuurlijker zullen uit zien doorheen de komende weken/maanden. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 16 PO!!

 

Draadjes sinds dinsdag eruit (allez, knoopjes afgeknipt), alles gaat wel goed denk ik. Heb de indruk dat ze sinds maandag niet echt veel meer geëvolueerd zijn, maar nu ben ik waarschijnlijk ongeduldig aan het zijn. Heb zelfs de indruk dat ze terug wat meer gezwollen staan als ik de foto's bekijk, maar dat kan ook weer aan de hoek liggen. Oh ja, heb dus ook mijn foto's geüpdate en heb foto's van mijn littekens in het album gezet. Ze zien er denk ik wel goed uit? Op eentje is een korstje (die had ook gebloed een beetje), maar dat was niet erg, moet gewoon het korstje er zelf laten afvallen, niet aan prullen of zo. Heb nu ook bio-oil besteld via bol.com, die zou dinsdag geleverd worden en dan kan ik beginnen smeren daarmee. Ben nu met een body milk vooral aan het smeren, nog niet aan mijn littekens natuurlijk, daar blijf ik nog even af. Denken jullie dat ik er dinsdag al bio-oil op mag doen of best nog wat langer wachten? Vanaf wanneer zijn jullie beginnen smeren aan jullie littekens? 

 

Ik voel me best goed, slaap op mijn zij ook, hemels. Wel heb ik soms bang dat ik misschien te veel doe of dat ik iets niet goed doe. Dat is wel lastig, twijfel aan alles wat ik doe, of ik dat wel echt mag en of ik daardoor ze niet slecht ga beïnvloeden... Maar ja, dat is mijn paranoia, moet dat een beetje leren loslaten. Blijven opletten wel, maar ook niet bij alles schrik hebben. Balans vinden is nu mijn grootste werkpunt. 

 

Vanaf maandag ga ik terug beginnen werken, momenteel is mijn smoesje voor de meerderheid van mijn collega's (ik werk op een plek waar veel werkstudenten komen en gaan, dus dat zijn niet per se de soort collega's die dat moeten weten vind ik) dat ik niet mag heffen met mijn rug. Maar moet misschien nog iets beter verzinnen. Als iemand suggesties heeft, altijd welkom. :p Tegen sommige van mijn collega's zeg ik het wel, maar enkel met degene met wie ik een goede band heb. Het is niet dat ik me ervoor schaam, maar met dat zoals ik zei de collega's daar nogal snel kunnen veranderen, vind ik niet dat die dat allemaal moeten weten. 

 

Dus voila, denk dat ik alles wel heb aangehaald en moest iemand zich nog iets afvragen, dan vraag je 't maar!

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2018 om 16:00 zei Doriend:

Hey, 

 

hoe gaat het nu met je? ik herken mezelf wel met de steken rond de littekens. Draadjes er al uit? Viel dat wat mee? 

 

xxx

Oh sorry!! Totaal vergeten reageren toen, heb net een update geplaatst :D 

 

Draadjes eruit viel echt heel goed mee, had het niet eens door en ze waren er al uit. Was ook weer 100 procent op mijn gemak bij Verdonck, echt fijn. 

 

Hoe gaat het met jou nog? Jouw draadjes zijn er vandaag uit zeker? 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei AnSofieC:

Oh sorry!! Totaal vergeten reageren toen, heb net een update geplaatst :D 

 

Draadjes eruit viel echt heel goed mee, had het niet eens door en ze waren er al uit. Was ook weer 100 procent op mijn gemak bij Verdonck, echt fijn. 

 

Hoe gaat het met jou nog? Jouw draadjes zijn er vandaag uit zeker? 

xx

 

geen probleem hoor! bij mij zijn de draadjes van gisteren uit en voor de rest gaat alles prima. Vond ook heerlijk om afgelopen nacht terug op mijn zij te slapen :D was blij dat de dokter zei dat dit terug mocht! heeft hij tegen jou ook iets gezegd van pleisters speciaal voor littekens? vroeg me ook inderdaad af vanaf wanneer je mag beginnen te smeren aan de littekens.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Doriend:

 

geen probleem hoor! bij mij zijn de draadjes van gisteren uit en voor de rest gaat alles prima. Vond ook heerlijk om afgelopen nacht terug op mijn zij te slapen :D was blij dat de dokter zei dat dit terug mocht! heeft hij tegen jou ook iets gezegd van pleisters speciaal voor littekens? vroeg me ook inderdaad af vanaf wanneer je mag beginnen te smeren aan de littekens.. 

 

Ah, super! Haha, ja echt top gevoel na zo lang plat te slapen :D 

 

Ja hij zei inderdaad iets van littekenpleisters, maar die heb ik opgezocht en die kosten enorm veel (40eu soms) en zag het niet zitten weer zo'n smak geld te geven, terwijl hij zei dat die bio-oil ook oké was. Moest ik nu geen (goed) resultaat zien met de bio-oil, zou ik nog wel overwegen zo'n pleisters aan te kopen. Wat ga jij doen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond!! Ik ben nieuw hier!! 

 

Vandaag een eerste consult gehad in Vlijmen bij de ATS kliniek bij dokter Francken. Hij adviseerde 350 cc eurosilicone ronde prothese. Morgen naar de BBC. Ben heel benieuwd. Nu is de website van de BBC veranderd zag ik en kan nu erg weinig informatie vinden. Dit vind ik wel jammer. Gelukkig lees ik veel goede ervaringen van jullie. Klopt het dat ze verhuisd zijn??

 

groetjes, MeMarley

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei MeMarley:

Goedenavond!! Ik ben nieuw hier!! 

 

Vandaag een eerste consult gehad in Vlijmen bij de ATS kliniek bij dokter Francken. Hij adviseerde 350 cc eurosilicone ronde prothese. Morgen naar de BBC. Ben heel benieuwd. Nu is de website van de BBC veranderd zag ik en kan nu erg weinig informatie vinden. Dit vind ik wel jammer. Gelukkig lees ik veel goede ervaringen van jullie. Klopt het dat ze verhuisd zijn??

 

groetjes, MeMarley

 

Hey! Verhuisd naar waar? :D Hun praktijk is Schaluinstraat 5 in Diest, heel mooi nieuw gebouw, heel clean en netjes binnen. Goede airco ook, zou er zo blijven zitten met dit weer Haha! 

 

Ja, ik heb (tot nu toe) alleen maar goede woorden voor de BBC en over Verdonck, zou ‘m echt meteen aan iedereen aanraden! 

 

Laat weten hoe het gaat morgen he! Succes, spannend!! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zitten ze nu inderdaad!! Ik dacht eerst in Brussel. Omdat de site een aantal weken geleden nog aangaf alleen borstoperaties te doen en je nu ineens komt op de ‘Belgian Beauty Clinic’ begon ik toch te twijfelen, maar zal wel goed gaan straks. Ik laat het weten! 

 

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei AnSofieC:

 

Hey! Verhuisd naar waar? :D Hun praktijk is Schaluinstraat 5 in Diest, heel mooi nieuw gebouw, heel clean en netjes binnen. Goede airco ook, zou er zo blijven zitten met dit weer Haha! 

 

Ja, ik heb (tot nu toe) alleen maar goede woorden voor de BBC en over Verdonck, zou ‘m echt meteen aan iedereen aanraden! 

 

Laat weten hoe het gaat morgen he! Succes, spannend!! Xx

Daar ben ik weer!! Vanmorgen bij dr Verdonck geweest! Wat een prettig gesprek was dat. Ik ga waarschijnlijk voor 325 cc rond dual plane. Twijfel alleen tussen mentor en Motiva. Mentor is natuurlijk al ouder en daardoor is er ook beter van bekend dat het echt een goed merk is. Motiva minder kapselvorming en ik vond de siliconen ook heel fijn aanvoelen. Daarnaast komt hij nu het beste uit de test. Wat hebben jullie? En waar kan ik het beste op letten?? Ik ga er even rustig over nadenken en dan wil ik een afspraak gaan maken voor de operatie in het najaar. 

Nog een vraag: hoe hebben jullie de eerste twee weken gedoucht en de haren gewassen als het verband nog om is??

 

xx MeMarley

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei MeMarley:

Daar ben ik weer!! Vanmorgen bij dr Verdonck geweest! Wat een prettig gesprek was dat. Ik ga waarschijnlijk voor 325 cc rond dual plane. Twijfel alleen tussen mentor en Motiva. Mentor is natuurlijk al ouder en daardoor is er ook beter van bekend dat het echt een goed merk is. Motiva minder kapselvorming en ik vond de siliconen ook heel fijn aanvoelen. Daarnaast komt hij nu het beste uit de test. Wat hebben jullie? En waar kan ik het beste op letten?? Ik ga er even rustig over nadenken en dan wil ik een afspraak gaan maken voor de operatie in het najaar. 

Nog een vraag: hoe hebben jullie de eerste twee weken gedoucht en de haren gewassen als het verband nog om is??

 

xx MeMarley

 

Oh, fijn dat het gesprek goed ging! Maar had ik wel verwacht, denk dat er weinige zijn die niet op hun gemak zijn bij Verdonck. :) 

 

Ik zelf heb de motiva aangezien ik echt het meest natuurlijke resultaat wil en met dit zou dat zo zijn, met dat die zo wat meebeweegt enzo (hij zal je dat potje gel wel getoond hebben?). Het is iets duurder en ook inderdaad er is iets minder van bekend aangezien het nog een jonger 'merk' is, maar ik had het ervoor over en heb nog maar weinig slechte resultaten gezien met motiva. 

 

Dat douchen haha, miserie. De eerste week had ik dat verband om, dus dan was het puur washandje en dan mijn benen enzo kon ik wel onder de douchekraan houden. Na een week heb ik BBC gebeld en gevraagd of het verband eraf mocht en dat mocht, dus dan sport bh gedragen (en ook nog steeds de borstband) en dan wel nog plakkers op de littekens moeten houden natuurlijk. Die sport bh vergemakkelijkte erna wel het wassen. Ik heb dan denk ik na een week en 3 dagen (ik moest nergens zijn tot dan en ik heb van mezelf droog haar (krullen), dus mijn haar kan wel tegen een stootje (en droogshampoo was my best friend)) heb ik kunnen douchen. Ik de douche in, handdoekje voor mijn littekens gehouden, terwijl mijn mama mijn haar waste. Na een dikke week is dat echt het meest zalige gevoel!! Met het verband heb ik dus wel nooit mijn haar gewassen, dus hoe je dat doet, daarin kan ik je niet helpen. Ik zou alleszins niet al te veel sociale gelegenheden plannen die eerste twee weken :p 

 

Nu zijn sinds dinsdag mijn knoopjes eraf geknipt en mag dus sinds vandaag gewoon douchen, hoera! Heb donderdag ook al wel gedoucht, maar dan nog met een handdoekje bij mijn littekens. 

 

Als je nog vragen hebt, dan beantwoord ik ze graag! (voor zover ik het zelf al weet natuurlijk, ben nog maar 2,5 weken PO uiteindelijk). 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AnSofieC ik neig ook het meest naar Motiva. Mijn man wees me er op dat Mentor ouder is en wellicht beter onderzocht. Waar hij natuurlijk ook gelijk in heeft. Motiva voelt zo lekker aan! Hoeveel CC heb jij gekozen? Van welke naar welke cup ben je gegaan? 

O en wat voor sportbh heb je gekocht? Ik krijg steeds meer vragen merk ik. Jij hebt het gewoon al achter de rug. Beetje jaloers ben ik wel nu hoor! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei MeMarley:@AnSofieC ik neig ook het meest naar Motiva. Mijn man wees me er op dat Mentor ouder is en wellicht beter onderzocht. Waar hij natuurlijk ook gelijk in heeft. Motiva voelt zo lekker aan! Hoeveel CC heb jij gekozen? Van welke naar welke cup ben je gegaan? 

O en wat voor sportbh heb je gekocht? Ik krijg steeds meer vragen merk ik. Jij hebt het gewoon al achter de rug. Beetje jaloers ben ik wel nu hoor! 

 

Xx

 

Haha, dat snap ik, dat is normaal! Had ook oneindig veel vragen (en nu nog steeds hoor)!

 

Ja, het is wat dubbel. Enerzijds is mentor al beter onderzocht geweest en is er meer info over hoe ze na jaren zijn. Van motiva is er nog niet echt informatie van hoe ze zich na jaren 'gedragen' of meegaan, omdat ze nog jonger zijn. Maar anderzijds is Motiva wel gecreëerd lerend uit de eventuele fouten van de vorige oudere merken en in een tijd waar de medische wereld toch weer een paar stappen verder staat. Dus het is echt wat afwegen. 

 

De sport bh heb ik in de BBC zelf gekocht (wilde eentje dat echt goed was, wilde mijn genezing zeker niet negatief beïnvloeden met een foute keuze sport bh), daar passen ze ook een paar met je mee en dan ben je zeker dat je de goede maat etc hebt. Het is de anita active (https://www.lingeriehuisonline.nl/artikel/anita-active-sportbeha-5523) en bij hen betaal je er 50eu voor. Ze vragen dus echt niet te veel, eveneens mijn borstband die ik bij hen voor 40eu kocht, vond ik op een andere site aan een veel duurdere prijs, dus ze zetten je echt niet af. 

 

Je kan kijken in mijn album, dat staat openbaar! Ik heb 255cc motiva ergonomix full (denk ik) en het is dual plane geplaatst. Nu ga je zien dat er nog een grote ongelijkheid is, dat is omdat mijn rechter minder snel zakt dan mijn linker (waarschijnlijk omdat ik rechtshandig ben en die rechtse spier wat minder goed meegeeft). Ik zal sowieso wel een kleine ongelijkheid houden, aangezien in mijn beginsituatie mijn tepels ook een klein beetje verschilden qua hoogte. Maar zoals nu zal het echt niet zijn, er zal nog steeds een klein verschil zijn, maar echt niet opvallend. 

 

Om nu al te zeggen naar exacte welke cup ik ben gegaan, is moeilijk. Op de consultatie zei Verdonck dat 255 mij zou brengen tot een grote B, kleine C. Momenteel heb ik de 75C aan van de anita sport BH, maar die heeft zo wel een beetje plaats over, de 75B was dan weer net te klein en duwde mijn borsten te veel samen, wat absoluut niet mag tijdens het genezingsproces. Ik heb dus zo'n beetje een tussenmaatje nu, maar zal je denk ik pas over een paar maanden kunnen zeggen naar welke cup ik exact gegaan ben. Ik kom van een 75A of misschien zelfs AA (heb het nooit tegoei laten opmeten, aangezien ik niet zo enorm trots was op mijn voorgevel toen :p ) . 

 

Als je nog vragen zou hebben, vraag maar! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei MeMarley:

@AnSofieC Oke...waar kan ik die foto’s dan vinden?? Ik ben nieuw op dit forum he!! Haha. 

 

@fitgirlkim is jouw profielfoto het resultaat na je operatie? Waar ben jij geweest en welke implantaten heb je gekozen?? Mooi hoor!! Ik sport veel en zou ook wel op zo’n resultaat willen uitkomen. 

Haha waren het maar mijn borsten! Ik ben aankomende maandag aan de beurt! Krijg motiva ergonomix full 355 cc :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei MeMarley:

@fitgirlkim ooo spannend dus!! Waar ga naartoe? Ik twijfel nog heel erg tussen mentor en Motiva. Ga voor 325 cc maar wat betekent die ergonomie full?? Ik kreeg een vergelijking tussen een appel, peer en appel/peer :D

Ik laat ze doen bij de Bauland kliniek in Mill door Fresow. Bij motiva heb je verschillende soorten protheses. De full van motiva kun je vergelijken met de high van mentor. En de ergonomix van motiva is de appel/peer van Verdonck hihi. Deze oogt het meest natuurlijk, voelt het zachtst en je krijgt er het kleinste litteken mee. Ik heb nooit getwijfeld tussen motiva en mentor, omdat ik het belangrijk vond dat ze er natuurlijk uitzagen en voelden. Ik ben zelf maar 1.64 en 51 kilo met een cup 70A/B ik vond de mentor protheses niet zacht genoeg en wilde geen ballen of kokosnoten :) vandaar mijn keuze. Heb wel lang getwijfeld tussen de cc’s hoor, ik ga nu voor de max en omdat ik de ergonomix krijg gaat het er alsnog heel natuurlijk uitzien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2018 om 15:47 zei AnSofieC:

 

Ah, super! Haha, ja echt top gevoel na zo lang plat te slapen :D 

 

Ja hij zei inderdaad iets van littekenpleisters, maar die heb ik opgezocht en die kosten enorm veel (40eu soms) en zag het niet zitten weer zo'n smak geld te geven, terwijl hij zei dat die bio-oil ook oké was. Moest ik nu geen (goed) resultaat zien met de bio-oil, zou ik nog wel overwegen zo'n pleisters aan te kopen. Wat ga jij doen? 

 

 

 

Ik heb daar ook naar gevraagd. Je mag de littekens insmeren zodra de korstjes volledig weg zijn.

Ik ben nu 11 dagen po en een van mijn pleister begint nu los te komen.. :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.