Ga naar inhoud

Graag ervaringen ivm werk en fietsen/auto rijden


Aanbevolen berichten

Op 12 maart krijg ik eindelijk mijn BV, iets wat ik al wil vanaf mijn puberteit. 

 

Ik ben administratief medewerkster en ik kan hooguit 2 weken verlof krijgen.  In theorie zou ik dan weer mogen  auto rijden en fietsen. Ik fiets altijd  naar en van me werk en is ongeveer 20 min  fietsen enkele reis.

Het werken achter  de computer dat zal wel gaan denk/hoop ik. Maar dat  fietsen  vraag ik me echt af.

 

Zijn hier dames die ook  na 2 weken zijn gaan fietsen en ging dat een beetje ? Of kan ik toch beter de  auto pakken  en hoe ging dat bij jullie na 2 weken ?

 

Verder zie ik er nog  best tegenop om tegen mijn werkgever te vertellen  dat ik een BV laat doen. Hebben jullie het vertelt op je werk ? En werd daar een beetje normaal  op gereageerd ? 

Ik ben bang dat mijn werkgever gaat denken aan complicaties e.d. waardoor ik dan misschien wel de ziektewet in moet terwijl ik dat dan zeg maar zelf veroorzaakt heb.

 

Groetjes Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claudia!

 

Ik heb ook een kantoorbaan en heb ruim twee weken vrijgenomen. Ik ben aankomende woensdag aan de beurt, dus ik kan je nog niks zeggen over het fietsen/auto rijden. 

 

Ik werk voornamelijk met mannen en mijn manager is ook een man. Ik voelde me niet comfortabel om het tegen hen te vertellen, dus ik heb als smoes bedacht dat we aan ons recent gekochte huis gaan werken. Ik vind het heel vervelend om te liegen, maar sommige collega’s kennende zou er anders straks alleen maar naar mijn borsten worden gestaard en dat zou ik nog vervelender vinden :rolleyes:

 

Maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk! In ieder geval heel veel succes! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Aloysa:

Hoi Claudia!

 

Ik heb ook een kantoorbaan en heb ruim twee weken vrijgenomen. Ik ben aankomende woensdag aan de beurt, dus ik kan je nog niks zeggen over het fietsen/auto rijden. 

 

Ik werk voornamelijk met mannen en mijn manager is ook een man. Ik voelde me niet comfortabel om het tegen hen te vertellen, dus ik heb als smoes bedacht dat we aan ons recent gekochte huis gaan werken. Ik vind het heel vervelend om te liegen, maar sommige collega’s kennende zou er anders straks alleen maar naar mijn borsten worden gestaard en dat zou ik nog vervelender vinden :rolleyes:

 

Maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk! In ieder geval heel veel succes! :D 

Oohh spannend zeg, heel veel succes en natuurlijk plezier woensdag. Waar ga je geopereerd  worden en hoeveel cc krijg je ?

 

Mijn idee is ook om het niet te zeggen echter  als ik terug kom gaan ze toch zien dat ik ineens heel veel meer ronding  heb als voor me vakantie zeg maar en dan gaat het  ben ik bang  snel in de wandelgangen.  Poeh ik dacht dat het aantal cc uitzoeken  pittig was  haahaha 

 

Hopelijk krijg ik nog reacties ivm het fietsen/auto rijden.

 

Groetjes Claudia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor!

 

Als ik naar mezelf kijk duurde het herstellen net iets langer dan gemiddeld.
Maar de eerste weken was wel te vergelijken met de rest van de meiden van hier.
Wat ik had na een tijdje achter de computer zitten is dat ik last kreeg van m'n borstspieren, ze gingen aanspannen en dat voelt heel vervelend.
Vooral als ik een tijdje actief had zitten typen en klikken met de muis, dit zakte gelukkig wel weer als ik even een tijdje in een andere houding kon zitten en even niets hoefde te doen. 
Ben je continu aan het werk achter de computer of heb je ook afwisseling hierin?

Is er een optie dat je af en toe pauze kan nemen?

 

Qua auto rijden ben ik na 2,5 week achter het stuur gekropen, schakelen in z'n 1/achteruit zetten gaat wat lastiger maar is te doen met 2 handen. 

Verder heb ik er heel erg op gelet dat ik m'n ellebogen zo laag mogelijk hield. 

 

En qua ander postuur, ik werk met alleen maar vrouwen en die zouden toch meer moeten waarnemen dan mannen (zeggen ze). Maar ik ging van een A naar een D/E (nu dan uiteindelijk F geworden) en ze zagen geen verschil, het is dat ik het ze verteld had. 

Denk ook dat je het beter toch kan vertellen, al is het maar alleen aan je baas. Anders krijg je straks van die scheve gezichten omdat je bijvoorbeeld een kopje niet uit een kastje boven je hoofd kan pakken, aangezien je toch een aantal leefregels hebt voor die eerste 6 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2017 om 22:14 zei Rocker:

Spannend hoor!

 

Als ik naar mezelf kijk duurde het herstellen net iets langer dan gemiddeld.
Maar de eerste weken was wel te vergelijken met de rest van de meiden van hier.
Wat ik had na een tijdje achter de computer zitten is dat ik last kreeg van m'n borstspieren, ze gingen aanspannen en dat voelt heel vervelend.
Vooral als ik een tijdje actief had zitten typen en klikken met de muis, dit zakte gelukkig wel weer als ik even een tijdje in een andere houding kon zitten en even niets hoefde te doen. 
Ben je continu aan het werk achter de computer of heb je ook afwisseling hierin?

Is er een optie dat je af en toe pauze kan nemen?

 

Qua auto rijden ben ik na 2,5 week achter het stuur gekropen, schakelen in z'n 1/achteruit zetten gaat wat lastiger maar is te doen met 2 handen. 

Verder heb ik er heel erg op gelet dat ik m'n ellebogen zo laag mogelijk hield. 

 

En qua ander postuur, ik werk met alleen maar vrouwen en die zouden toch meer moeten waarnemen dan mannen (zeggen ze). Maar ik ging van een A naar een D/E (nu dan uiteindelijk F geworden) en ze zagen geen verschil, het is dat ik het ze verteld had. 

Denk ook dat je het beter toch kan vertellen, al is het maar alleen aan je baas. Anders krijg je straks van die scheve gezichten omdat je bijvoorbeeld een kopje niet uit een kastje boven je hoofd kan pakken, aangezien je toch een aantal leefregels hebt voor die eerste 6 weken.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hier heb ik echt wat aan.

 

Ik zit echt alleen maar achter de computer maar kan wel om de 2 uur ongeveer een korte pauze nemen,meestal ga ik dan even naar buiten om een sigaretje te roken, met dat roken ga ik echter wel stoppen ivm de operatie maar dan ga ik gewoon even met een collega naar buiten toe.

 

Misschien moet ik het inderdaad wel aan mijn baas gaan vertellen, misschien kan ik dan wel 2.5 week op gaan nemen of een paar extra dagen thuis gaan werken.

Ik hoop dat het mij ook gaat lukken om of auto te rijden of te gaan fietsen,ik heb kunnen regelen dat ik een electrische fiets kan gaan lenen van iemand. Is alleen wel een fiets waarbij ik dan licht naar voren moet gaan zitten. Mag dit dat jij/jullie weten ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Claudiat, ik heb ook een kantoorbaan (24u/wk) en ben na 10 dagen weer aan het werk gegaan. En ik heb ervoor gekozen om het niet op mijn werk te vertellen. Ik vind het toch een persoonlijk iets en vond het niet nodig om dit met collega’s te delen.. Het werken ging eigenlijk best goed en had fysiek weinig last door het werk achter de pc.

Ook ben ik na 10 dagen al achter het stuur gekropen. Heel slecht ik weet het, maar als alleenstaande moeder en het feit dat ik er met het ov 2x zolang over doe om op mijn werk te komen heeft mij toch besloten om het te wagen. In de eerste versnelling en in z’n achteruit moest ik met 2 handen doen maar verder ging het autorijden goed. Fietsen durfde ik niet eerder en heb ik gisteren pas weer gedaan (ben 6 wk po) en dat gaat goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

ik heb op 23/11 mijn borstlift ondergaan. De eerste week is echt het heftigst. Daarna valt het reuze mee. Ik ben na 1 week weer in auto gaan rijden en dit ging heel goed. Enkel het overdraaien van het stuur was wat lastiger maar dat kun je best vermijden door met beide handen onderaan het stuur te draaien. Althans dit werkte voor mij.

de fiets heb ik nog niet genomen en ik zou het niet onmiddellijk aanraden. Je ondervindt toch veel meer schokken met de fiets, wat volgens mij niet ten goede komt. Het litteken kan dan aan de buitenzijde al goed genezen zijn, ook binnenin moet alles herstellen.

bureauwerk is zeker te doen. Op tijd en stond eens naar t toilet gaan :) 

ik heb het wel aan mijn baas verteld omdat er op mijn afwezigheidsbriefje van de pc onderaan haar naam en dan plastische chirurgie stond. Sjah dan laat je het ofwel aan de fantasie over ofwel vertel je het maar :) ik ben dus 2 weken op ziekteverlof gegaan. 

Als je in het begin nog wat schrik hebt dat ze het snel gaan ‘zien’. Met het dragen van een sjaal die ook wat je kledij bedekt zullen ze het niet snel doorhebben en zullen ze stilaan wennen aan het nieuwe zicht. Onbewust zullen ze een ander beeld krijgen. De sjaal is het voordeel van operatie tijdens de minder warme periode :) 

Veel succes daar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Claudiat ik ben zelf op maandag 11 december geopereerd en heb vandaag voor het eerst auto gereden en het ging erg goed ! :D

Wel had ik mijn stuur laag gezet en onderhands gestuurd.

 

Ik zelf heb niks tegen mijn werkgever gezegd ivm dat ik vind dat niet mijn werkgever voor mijn ziektekosten moet op draaien omdat ik een beauty ingreep laat doen ! Ik heb zelf 3 weken vakantie opgenomen en ik weet nu ook dat ik dan weer lekker aan het werk kan gaan, al zal het wel vermoeiender zijn dan gewoonlijk ivm dat je lichaam nog aan het herstellen is en dat kost energie ;)

Mochten er na die 3 weken complicaties optreden mbt de BV dan zal ik mij wel ziek melden en de uitleg geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel verteld op mijn werk omdat we maar met een klein groepje zijn en we eigenlijk best wel hecht zijn met elkaar. 

 

Autorijden was in het begin wel even wennen. Ik ben 6 dagen PO weer gaan werken en toen moest ik dus ok weer autorijden. Schakelen en draaien was wel even lastig maar ook dat wordt wel snel beter. Ik ben nu 2 weken PO en schakelen gaat prima. Ook draaien zou wel lukken maar ik probeer toch nog steeds mijn handen onderaan het stuur te houden om nergens iets te forceren. Het werken zelf is van de eerste dag weer goed gegaan. Ik heb namelijk ook een bureaujob en daar heb ik nooit last gehad van iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Vanneh:

Hallo, 

ik heb op 23/11 mijn borstlift ondergaan. De eerste week is echt het heftigst. Daarna valt het reuze mee. Ik ben na 1 week weer in auto gaan rijden en dit ging heel goed. Enkel het overdraaien van het stuur was wat lastiger maar dat kun je best vermijden door met beide handen onderaan het stuur te draaien. Althans dit werkte voor mij.

de fiets heb ik nog niet genomen en ik zou het niet onmiddellijk aanraden. Je ondervindt toch veel meer schokken met de fiets, wat volgens mij niet ten goede komt. Het litteken kan dan aan de buitenzijde al goed genezen zijn, ook binnenin moet alles herstellen.

bureauwerk is zeker te doen. Op tijd en stond eens naar t toilet gaan :) 

ik heb het wel aan mijn baas verteld omdat er op mijn afwezigheidsbriefje van de pc onderaan haar naam en dan plastische chirurgie stond. Sjah dan laat je het ofwel aan de fantasie over ofwel vertel je het maar :) ik ben dus 2 weken op ziekteverlof gegaan. 

Als je in het begin nog wat schrik hebt dat ze het snel gaan ‘zien’. Met het dragen van een sjaal die ook wat je kledij bedekt zullen ze het niet snel doorhebben en zullen ze stilaan wennen aan het nieuwe zicht. Onbewust zullen ze een ander beeld krijgen. De sjaal is het voordeel van operatie tijdens de minder warme periode :) 

Veel succes daar!

Bedankt, Dan laat ik de fiets maar even staan voorlopig tegen die tijd ?

 

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen dat je ziekteverlof kreeg ? Dat is niet gebruikelijk toch?Of hebben meerdere vrouwen dit hier gekregen dat jij weet ?

 

Goede tip van die sjaal, thanks.

 

Groetjes Claudia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal.  

 

Auto rijden ga ik vanuit dat dat helemaal goed gaat komen, fiets kan ik misschien wel beter laten staan vanwege het schokken, en ivm mijn pauzes die ik tussendoor kan pakken op mijn werk voorzie ik daar ook geen problemen in. Ik heb echt veel aan jullie antwoorden gehad. 

 

Nu maar hopen dat mijn herstel net zo gaat zoals het gemiddelde van alle dames! 

 

Groetjes Claudia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Claudiat:

Bedankt, Dan laat ik de fiets maar even staan voorlopig tegen die tijd ?

 

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen dat je ziekteverlof kreeg ? Dat is niet gebruikelijk toch?Of hebben meerdere vrouwen dit hier gekregen dat jij weet ?

 

Goede tip van die sjaal, thanks.

 

Groetjes Claudia 

Ik woon in België, ik weet niet waar jij vandaan komt. Mijn pc heeft me gewoon een ziektebriefje voor 2 weken voorgeschreven :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Vanneh:

Ik woon in België, ik weet niet waar jij vandaan komt. Mijn pc heeft me gewoon een ziektebriefje voor 2 weken voorgeschreven :) 

Haha geweldig zeg,zou ik ook wel willen hihi. 

Ik woon in NL in Utrecht. Denk dat ik het ook maar eens ga proberen, scheelt me weer in de vakantiedagen. Maar eens een afspraak in gaan plannen met onze bedrijfsarts kijken wat die er van zegt. Niet geschoten is altijd mis.

 

Groetjes Claudia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 23-12-2017 at 9:30 AM, Claudiat said:

Is alleen wel een fiets waarbij ik dan licht naar voren moet gaan zitten. Mag dit dat jij/jullie weten ?

 

Hmm zou ik even bespreken met je PC.

Die van mij adviseerde echt om niet te bukken de eerste 6 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.