Ga naar inhoud

Daffyduck : 10 november 2010 : Dr. Plovier : BeClinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 592
  • Created
  • Laatste Reactie

Hej Daffyduk,

Slik normaal ook nooit vit.pillen, want ik eet gewoon gezond. Maar heb 2 weken voor de operatie toch maar mulivitamines in huis gehaald, gewoon voor de zekerheid....

Ik kreeg na de operatie ook Tramadol mee en moest deze afwisselen met Ibuprofen 600 (ook meegekregen), dit is een hogere dosis dan dat je zelf in de apotheek kunt kopen. Vond de ibuprofen ook heel goed werken. Wel inderdaad last vd bijwerkingen (duizelig, obstipatie en opgeblazen gevoel), maar dat liever dan krom lopen vd pijn!!

Gewoon innemen dus!!!

En inderdaad goed zorgen dat je uitgerust bent!!! 5 uur al wakker? Jeetje das wel een hele vroege vogel die kleine van jou :unsure:

liefs

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja hoor, ik neem zoveel mogelijk pijnstillers, ik ben niet zo moeilijk daarin en hou absoluut niet van pijn. Ik kan ook moeilijk stilzitten en liggen dus weet dat ik geen dagen op de bank of bed kan doorbrengen. Niet dat ik ga lopen joggen ofzo maar wil wel zsm naar buiten. Had ik na mn bevallinge ook. Wel zal ik heel voorzichtig zijn met mn armen bewegen natuurlijk want ik wil wel dat het inkapselproces voorspoedig verloopt..

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Mii voor het emaiadres!!!

Ik heb dr plovier gelijk even een mailtje gestuurd met wat vragen. Allereerst of hij maar tot een bepaald aantal cc's plaatst of dat hij ook grotere maten doet omdat ik graag grote borsten wil en geen standaard maat. Heb daarbij de foto's gedaan van mijn borsten nu en toen. Ook heb verteld over mijn misselijkeheid bij medicijnen en narcoses en mijn beroerde wondgenezing.

Ik kreeg binnen een half uur al een mail terug met de mededeling dat ik me geen zorgen hoef te maken dat hij de gewenste protheses niet in huis heeft, dat hij alle soorten en maten heeft en dat hij kan plaatsen wat ik wens. :43: .

Verder nog dat de anesthesist mij een middel zal geven voor aanvang van de operatie zodat ik mij minder beroerd zal voelen en dat ze me tevens al antibioticum zullen toedienen zodat de kans op wondinfectie echt minimaal is.

Erg bevredigend dus en nu kan ik me helemaal verheugen op de grote dag!!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daffy,

las net dat je er nu alleen voorstaat, jeetje dat is al een hele onderneming met 2 kleine kids :wacko: heb je voor na de bv hulp in huis geregeld, zeker voor de eerste daagjes , lijkt me dat wel nodig.En fijn dat je je bv met vriendinnen kunt bespreken, de enige die het bij mij weten is mijn hubbie en mijn zus, zelfs op mijn werk weten ze van nix en mijn moeder ook niet, die zou het niet begrijpen..voor haar is dat zoiets van de ver van mijn bed show :17:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd fijn dat ik het gewoon met iedereen kan bespreken, dit soort dingen zijn absoluut geen taboe in in omgeving, integendeel, het is zelfs doodnormaal. Mijn moeder zei toen ik het vertelde: Wat goed van je zeg, krijg je dalijk je mooie borsten weer terug. Mijn vader moest alleen maar lachen en zei : als jij dat wilt, moet je het lekker doen. Zei het laatst tegen mn omaatje van 87 en die zei: Maar meid, je hebt toch prachtige borsten. Toen ik vertelde dat ze heel erg hangen nu en dat er nix van over is, zei ze: wat fijn toch dat dat tegenwoordig allemaal kan he? Mn opa schudde alleen maar zn hoofd haha, denk dat ie zich een beetje opgelaten voelde hihi. Verder heb ik volgens mij maar 1 vriendin die het niet heeft laten doen. Toen ik het tegen een vriendin vertelde van de week die ik niet zo vaak zie, zei ze: oh echt? Waar? dus ik vertelde in Belgie, zegt ze: oh daar hebben mn moeder en ik het ook laten doen. Ik wist niet eens dat zij nepborsten had haha.

Sta er dalijk wel alleen voor idd, moet echt nog ff kijken hoe ik dat allemaal ga doen maar dat komt vast goed, daar maak ik me geen zorgen om.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zie je he daffy,dat er meer mensen neppers hebben dan je zou verwachten,maar niemand hangt het graag aan de grote klok :rolleyes:

ik sta soms ook versteld hoor,dat er gewoon best veel mensen zijn die ene bv hebben of nemen,phfff lang leve de plastisch chirurg he :136:

heb je geen hulp als je geopereerd word?hoe ga je dat doen meid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat als ik het zou weten van mijn omgeving dat ik er ook van sta te kijken hoeveel mensen er neppers hebben!

Niet iedereen komt er voor uit natuurlijk!!

Ik ben echt zo benieuwt hoeveel cc jij gaat krijgen he!

Volgens mij krijg je echt zulke mooie grote tieten dat ik straks kei jaloers ben !! :123:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ibuprofen je bloed verdunt maar blijkbaar niet dus haha. Je mag geen aspirine slikken toch?

Dat middeltje wat jij net noemt dat klinkt goed haha. Heb trouwens mn laatste bevalling ook morfine gehad in mn been, omdat ik niet gelijk met een ruggenprik wou beginnen. Kan me herinneren dat het de pijn totaal niet weg nam maar dat ik helemaal de weg kwijt was, lag gewoon te spacen in die verloskamer, heel onprettig tijdens een bevalling. Die hebben ze toen gelijk gestopt en heb toen een ruggenprik gehad, dat werkte wel .

Hopen dat deze pillen een ander effect hebben haha.

x

haha wat is dit een herkenbaar verhaal heb ook een soort van morfine spuit in me been gehad met de bevalling en zei hele rare dingen volgens mijn vriend voelde me toen echt kei goed, maar mii kun je die pillen tramadol ofzoiets alleen in belgië krijgen? in NL zijn ze niet zo makkelijk met medicijnen voorschrijven doen ze egt niet gauw:(

P.S. een beetje laat om hier op te reageren :68:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ja ik ben gaan smsen met een vriendin die aan het werk was in een club...het was 4 uur 's nachts toen. Zij zei later dat ik klonk alsof ik helemaal onder de pillen ergens op een goed feest stond en dat het niet klonk alsof ik aan het bevallen was. Ik weet alleen nog dat ik mn ogen niet goed open kon houden en dat ze steeds wegdraaiden, dat ik me heerlijk voelde maar zodra er een wee kwam dat ik er niet mee om kon gaan en het leek alsof die wee 10x erger was. (en ik ben al zo'n mietje met pijn haha)

Die tramadol krijg je bij dr Plovier mee vanaf de kliniek dus dat is wel fijn. Verder heb ik het geluk dat mn broertje directeur is van een groot farmaceutisch bedrijf dus hij kan voor mij alle pillen en middeltjes regelen die ik wil, van valium tot morfine tot diclofenac, nou ja eigenlijk alles. Niet helemaal volgens de regels natuurlijk maar als ik pijn heb dan slik ik alles hoor, maakt mij niet uit, het is toch maar voor een paar dagen. Hij heeft er genoeg verstand van om me geen dingen te geven die gevaarlijk zijn en verslaafd raak ik niet aan die troep, ik ben niet zo'n verslavingsgevoelig typje.

Als je wilt dan kan ik het wel naar je toe sturen wat ik over heb....ik gebruik het daarna toch nooit meer.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daffyduck,

Weet nu niet (sorry als je het al eens geschreven zou hebben) hoe oud je kids zijn maar hulp zul je toch wel wat nodig hebben.

Ik heb mijn zoontje spoedcursus kleren aan uit doen gegeven en poepje proper maken maar ben toch blij dat mijn man er is om te helpen.

Hoewel mijn kleintje (5) een echt schatje is hij zorgt super voor me en samen trekken we onze plan wel hoor als papa er even niet is...

Nog een 3 tal weekjes en het is zover voor je!!

Zal vlug zijn hoor meid lijkt nog maar net geleden dat ik aan het aftellen was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Evi,

Ja ik heb zeker hulp nodig en dat gaat ook wel lukken, alleen niet zo als jullie het hebben helaas.

Mijn zoontje is 2 en mn dochter 4. Het wordt gewoon improviseren. Die van 4 laat ik thuis van school voor een week, want dat gaat me echt niet lukken natuurlijk, het is wel te lopen maar niet binnen een week, daarna lukt het wel, kwartiertje lopen ongeveer.

Die van 2 kan ook al aardig wat intussen, kan iig zelf de trappen op en af lopen dus dat scheelt al.

Ik woon nog samen met mn exman en die werkt 's nachts (hij is muzikant) Hij kan dan opblijven tot de kinderen wakker worden en de kleinste uit bed tillen en brood maken. Daarna kan hij naar bed en ik laat de kinderen gewoon lekker in pyjama en die spelen verder lief met elkaar. "s middags kan mn vader komen of mn zusje dus dan heb ik weer hulp en dan is mn ex inmiddels ook weer wakker. Die kookt altijd sowieso en gaat pas weer werken als de kinderen in bed zijn, hij kan ze dus in bad doen en naar bed. Ik heb een werkster 1 dag in de week dus heel erg vies zal het niet worden haha en strijken doe ik sowieso nooit. Ik ben dus alleen de nachten alleen maar dat komt wel goed, ik heb het na beide bevallingen ook alleen moeten doen 's nachts, ook na een keizersnee die erg geinfecteerd was en heel erg pijn deed. Ik ben niet zo bang voor die nachten hoor, dat lukt me wel en ik zorg dat ik veel pijnstillers in huis heb.

Natuurlijk zie ik er wel tegenop maar ik heb ook genoeg vriendinnen die zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ik na een paar dagen alweer heel veel zelf kan. Helaas werkt iedereen in mijn omgeving fulltime want anders had ik iemand in huis genomen voor een paar dagen.

Mn moeder heb ik hele erge ruzie mee en ik verwacht niet dat dat op korte termijn nog goed komt. Aan haar heb ik dus niks, dat had wel even gescheeld, maar het komt wel goed!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh niet leuk die ruzie met je moeder, ach komt ook weer wel goed...

Het zal wel in orde komen dan maar dacht even dat je totaal geen hulp had.

Amai dan heb je al wat doorstaan na je 2 bevallingen

Heb zelf ook keizersnede gehad (en dan zonder infectie) en weet het is geen pretje.

Zoals ik kan uitmaken heb jij ook wel een hoge pijngrens dan komt het met de boobies ook wel in orde hoor.

En s'nachts ja ik heb enkel hulp nodig om recht te komen maar dat kan bij jou helemaal anders zijn en anders zijn daar wel wat middeltjes voor hé.

Ik ben nu 3 dagen po en het gaat weeral wat beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net je topic, ben blij dat t al wat beter gaat, wel vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt, maar dat komt natuurlijk gewoon goed, is alleen voor nu vervelend. Ik hoop dat het een beetje gaat lukken bij die treinen, hoop niet dat het te druk is zodat er iemand tegen je aan botst want dan zak je denk ik door de grond van de pijn. Als ik me goed herinner gaat je moeder ook mee toch?

En ik heb wel vaker gehoord dat ik een hoge pijngrens heb, zie het alleen zelf niet zo maar dat komt misschien omdat bij mij altijd alles heel extreem is. Mijn bevallingen waren horror bevallingen van ruim 2 dagen (en dan uiteindelijk toch een keizersnede, pfff) waar het hele ziekenhuis over praatte, beide keren! Heb dus erg geleden en wilde dood haha. . Tijdens mn zwangerschap trombose in mn lies/been gehad waar ik heeeeel erg veel pijn van heb gehad, nog erger dan de bevallingen....ik dacht dat ik me aanstelde en dat het gewoon mn bekken waren waar veel zwangeren last van hebben dus heb ik er weken mee doorgestrompeld tot ik niks meer kon en mn been dik en paars werd. Met spoed naar de eerste hulp en het was volgens de internist een wonder dat ik nog leefde en dat ie het nog nooit had meegemaakt dat iemand zolang met zoveel pijn kon lopen. Daarna die wondinfectie na de keizersnede die nog 4 keer is opengesneden en waar ik echt doodziek van was met hoge koorts. Ben daarom wel bang dat er weer iets misgaat bij me. Niet qua resultaat maar qua genezing want ik heb nou eenmaal altijd pech met dit soort dingen en wat bij iemand anders een piece of cake is, is bij mij altijd een drama. Op het moment zelf voel ik me altijd een aansteller en durf dan ook niet te zeggen hoe ik me voel omdat ik dan denk dat ze denken: heb je haar weer hoor.

Maar ja, dat uit bed komen 's nachts gaat wel lukken, ik gebruik gewoon mn buikspieren en beenspieren, komt goed,.....en anders blijf ik maar liggen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Daffy,

Amai 2 dagen erover gedaan telkens en ik dacht dat ik al heel wat achter de rug had met 24 uur.

En dan denk je dat het de 2de keer wel wat vlotter zou gaan, mits alles al eens uitgerokken is geweest. Nada! Maar dat is een kleintje tegenover wat jij allemaal hebt moeten doorstaan.

Toch goed om te horen dat je op hulp kunt rekenen, al is het niet constant. Gewoon zorgen dat alle nodige zaken klaar liggen zodat je je niet moet forceren tijdens deze periode.

Ook in je bed zou ik ervoor zorgen dat je bijna al zittend slaapt, dit verminderd trouwens ook de druk op je borsten, want ik geraakte niet recht de eerste dagen zonder hulp.

En zoals je al schreef valt het de 3rde dag al super mee, ik ben al naar een verjaardagsfeestje van mijn schoonzusje kunnen gaan. Wel rustig aan, maar het ging.

Misschien kun je via de "ziekenkas" (ik weet niet hoe dit bij jullie heet) nog wat extra hulp inhuren, dit kost bij ons met dienstencheques maar 7,5€ per uur en kunnen we nadien nog aftrekken via de belastingen, zodat je uiteindelijk nog minder betaald.

Groetjes

Lin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff ja he.....5 april braken mn vliezen en werd ik aan het infuus gelegd om weeen op te wekken (inleiden dus). Die weeen kwamen snel en waren erg heftig, alleen had ik na 10 uur pas 2 cm ontsluiting. Toen de weeen heftiger gemaakt en op een gegeven moment zat er geen pauze meer tussen de weeen, was het gewoon 1 lange wee. Ik heb liggen huilen joh. Toen kreeg ik eindelijk na een lange nacht een ruggenprik en toen ging het beter, maar na nog 24 uur nog steeds maar 8 cm. Toen vonden ze dat ik het maar moest proberen en gaan prsen....ik had helemaal geen persweeen maar goed, ik proberen en dat lukt niet....na een paar uur werd ik heel ziek en mn dochter in mn buik ook, toen besloten ze om een spoedkeizersnee te doen en was ze binnen 10 minuten uit mn buik. Toen was het al 7 april.Heb toen heel erg liggen overgeven, want ik kon niet tegen de ruggenprik.

Bij de tweede dus eerder om een ruggenprik gevraagd en dat ging beter....maar na 5 cm bleef het ook steken en duurde het weer ruim een dag voordat ik 9 cm had, had toen wel persweeen maar het lukte weer niet. Ze hebben me toen flink ingeknipt en er een vacuumpomp ingestopt om mn zoon eruit te trekken. Hij had daar een heel vervormd hoofd van, en ik had zooooooo'n pijn de eerste dagen als ik moest zitten of naar het toilet moest, bah, niks voor mij hoor die zwangerschappen, ben er helemaal klaar mee haha.

Sorry voor mn bevallingsverhaal, is niet echt smakelijk ....

Ik heb gelukkig een electrisch bed dus die kan ik gewoon rechtop zetten ent als in een ziekenhuis, dat zal al makkelijker zijn als ik eruit moet. Als het beter gaat dan kan ik hem steeds verder naar beneden zetten, dat scheelt al een hoop denk ik!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja haha ik d8 dat mn vriend naast me zat te blowen en werd kwaad dat dat niet mocht in het ziekenhuis (Dat dacht ik dan he maar was natuurlijk niet zo haha ff voor de duidelijkheid :131: ) en als ik naar de wc wilden en rechtop ging zitten begon heel de kamer te draaien.

Ja dat zou wel fijn zijn om van die pillen te krijgen kzal t eerst maandag is vragen wat ik voor pijnstillers krijg ..ik slik ook altijd veel tegen de pijn hoor vooral met hoofdpijn ..mn vriend ging het op een gegevenmoment opschrijven wanneer ik medicijnen innam om mij te late zien hoeveel ik er wel niet slik haha, maar word jij in NL geopereerd of in belgie ?

haha wat echt bijna t zelfde verhaal als bij mij alleen jou einde is een stuk heftiger, ik ben om half 10 ingeleid en kreeg idd ook de ene wee na de ander geen enkele pauze VERSCHRIKKELIJK werd letterlijk knettergek toen om 8 uur savonds had ik nog steeds geen ontsluiting toen gilde ik NU WIL IK EEN SPUITTTTTT haha .. die kreeg ik gelukkig zonder moeite deed wel zeer moet ik zeggen in mn bil d8 dat t wel ging meevalleen door de weeen maargoed toen om 10 uur begon hij wat uit te werken maar kreeeg geen nieuwe spuit maar mocht wel ff in bad en daar kwamen de persweeen opeens had ik al 8 cm ontsluiting, half uur geperst en hij was er.. was opeens zooo snel gegaan..maar wat verschrikkelijk daT dat zo is verlopen lijkt me echt traumatisch ik vond 't bij mij al heftig alleen ben blij dat 't achteraf tog nog zo snel en soepel is verlopen ! 2 dagen is wel heeeel lang .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bambie

Ik word in Belgie geopereerd, Brussel. Wel een eindje rijden maar het scheelt een hoop geld met Nederland.

Leuke bevalling heb jij ook gehad., NOT! Je hebt vrouwen die baren een kind in een paar uurtjes en je hebt vrouwen die er duidelijk niet voor gemaakt zijn, daar horen wij bij haha. Toch raar dat ik dan nog voor een tweede gegaan ben trouwens, op een 1 of andere manier vergeet je hoe heftig het allemaal was, grapje van moeder natuur denk ik, anders zou niemand een tweede kind nemen haha.

xxx

nog 16 dagen, het gaat snel ineens!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Durf het bijna niet te zeggen maar mijn dochter was er in 4,5 uur!!!

Maar kort maar krachtig in mijn geval. Heel heftige RUG weeen die ik niet op kon vangen. In 1 uur tijd van 4 cm naar volledige ontsluiting!!!

Het ging als een speer zeg maar. Toen liep haar hartslagterug en moest ik met spoed naar t ziekenhuis. En dan is een rit van 20 minuten echt een hel!!!!

Nog een knip gehad en na de bevalling was alles zo 'kapot en verkrampt'dat ik niet kon plassen, heb nog een paar dagen een katheter gehad. Een aantal weken Na mn bevalling bleek op de contole bij de gynecoloog dat ik een placentarest had. Hier 2x voor op de operatietafel gelegen en een curretage voor gehad. Vandaar dat een narcose niet nieuw was voor mij. En daar bij mn bv niet zo bang voor was.

Dus een vlotte bevalling met een lange weg naderhand zeg maar....

Nog maar 16 daagjes inderdaad Daffy, gaat nu echt opschieten!! Ik moet 2 daajes later vor de na-controle (12 Nov).

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

wees maar zeker dat het snel zal gaan, weet nog dat ik 3 weken geleden aan het aftellen was...

Mijn bevallingsverhaal ook van 't zelfde maar bij mij heeft het een 15 tal uren geduurd tot ze besloten spoedkeizersnede te doen, mijn zoontjes hartslag viel bij elke perswee volledig weg.

't kind zag zo blauw als iets ocharme, navelstreng 3x rond...

Gisteren fantastisch gegaan maar super opgelet om geen ellenboog te krijgen :ph34r:

Leek wel of iedereen tegen me aan zou lopen gisteren...

Mijn zoontje begrijpt gelukkig wel dat hij heel wat rustiger moet zijn nu dus dat valt super mee

En wat jou bed betreft: je kan niet beter hebben meid, komt zeker goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah, ik krijg ineens de zenuwen joh.

Aan de ene kant kan ik niet wachten, aan de andere kant komt het nu wel heel dichtbij en zie ik er weer tegenop. Dat had ik de vorige keer nou ook. Ik had eerst eigenlijk al op 2 september een afspraak staan (of 3 september, dat weet ik niet meer) en toen het ineens heel dichtbij kwam, toen heb ik afgebeld met een smoes dat het pas in november kon, of ze dan plaats hadden. Dat kon gelukkig. Na een paar dagen had ik alweer spijt dat ik had afgebeld en ging ik weer naar de nieuwe datum toeleven.....en nu dus weer hetzelfde verhaal. Pfff af en toen word ik zo moe van mezelf :85:

Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer die naarmate de datum inzicht komt deze gevoelens hebben?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.