Ga naar inhoud

Elboobies : 2 juni 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Natje3:

@Bieketje32

Durf jij stofzuigen ? Ik durf dat nog niet. Lukt dat goed ? Voel je.dan niets ? Ik zou zo graag eens vegen, dweilen, strijken. De rest lukt allemaal.

Maar als ik eraan begin dan gaan mijn armen te ver van mijn lichaam en krijg ik steekjes.

Volgende week moet ik zeker proberen auto rijden, ben ook bang voor het schakelen. De week erna moet ik terug gaan werken.

 

 

 

Vegen, stofzuigen en dweilen hoort tot zwaar huishoudelijk werk en dat mag de eerste weken niet!! (Advies op forum is 6 weken) Zou dat echt niet doen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste Reactie

@Ellen125

Oei, oei dat is wel een lange tijd. 

Nu veegt mijn dochterje (11) maar of ze dat 6 weken zal volhouden. Zal mijn man eens aan dat groot werk zetten;)dat zal wat geven.

Ik heb nog een vraagje. Nu moeten we die borstband 2 weken dag en nacht aanhouden. En wat dan die volgende 4 weken ? Ook nog dag en nacht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Natje3:

@Ellen125

Oei, oei dat is wel een lange tijd. 

Nu veegt mijn dochterje (11) maar of ze dat 6 weken zal volhouden. Zal mijn man eens aan dat groot werk zetten;)dat zal wat geven.

Ik heb nog een vraagje. Nu moeten we die borstband 2 weken dag en nacht aanhouden. En wat dan die volgende 4 weken ? Ook nog dag en nacht ?

 

Ja dat komt omdat je kapsel zeker 6 weken nodig heeft om te vormen. Herhaalde bewegingen (zoals bij dweilen) en zwaar tillen worden daardoor zwaar afgeraden. 

Mijn vriend doet nu ook stofzuigen en zware wasmanden tillen e.d. Zou zonde zijn als we daarmee niet goed uitkijken en complicaties krijgen :( 

 

Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. Volgens mij dag en nacht, maar je zou Stephanie daarover kunnen mailen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Natje3:

@Ellen125

Weeral een dikke merci. Ik ga het nog eens zeggen. Jij weet gewoon zeer veel. Ik bewonder dat aan jou. Jij bent zo goed voorbereid. Vind je dat niet ambetant dat ik zoveel vraag aan je ?

 

Haha je hoeft me niet te bedanken hoor. Ik heb gewoon al heel veel uurtjes op dit forum doorgebracht denk ik :P

Nee alleen maar fijn om te helpen, doe ik graag :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei bettynoboop:

Welcome to the club, haha!

Autorijden zou ik bij nood wel kunnen nu, maar ik stel het nog even een weekje uit. Gewoon voor de zekerheid. Ik ken mezelf, ik doe snel te veel.

Ik zit er ook de hele tijd aan, voel me net een klein narcistje :45:

 

@Ellen125 Ik had een redelijk strak shirtje aan, en ik heb dat stukje waar je band sluit naar achter gedaan. Daar vallen mijn haren overheen, en ik kan me niet voorstellen dat mensen helemaal gaan bestuderen wat ik aan heb... Heel veel plezier bij de bios!!

Oha, die haartjes heb ik ook, ff doorbijten en met 1 ruk eraf trekken :P;)

 

Ik had net ff uurtje gelegen, want ik was bekaf! Als ik dan weer wakker doet heb ik echt wel weer pijn hoor! Niet zo erg dat ik een pijnstiller neem, maar wel ff vervelend... Ik hoop dat ook dat snel weg trekt! 

 

Liefs XX

 

 

 

 

@bettynoboop

Ik heb ook nog wel pijntjes na het slapen of een dutje (rusten) lijkt wel of ik dan even vastgeroest ben ofzo en na een paar minuten weer in orde... neem hier ook geen pijnstillers meer voor, het is niet zoals de eerste dagen. Heb net weer even gespiekt hihihi, ben echt al zo tevreden!!! Moeten wel nog zakken maar de maat gaat echt super zijn :123:

 

Veel poetsen heb ik nog niet gedaan, daar ga ik nog wat mee wachten... mijn moeder komt morgen bij me stofzuigen hihihi 

 

Hebben jullie verder een fijne dag gehad ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht, als ik naar mijn lichaam luister en geen pijn heb, dat het wel oké is om dingen te doen. Maar door dit te lezen zal ik toch stoppen met stofzuigen. Zou jammer zijn als er iets foutloopt hierdoor. Verder heb ik veel rugpijn door ongemakkelijke houding. Die borstband is zoooo lastig. Straks voor de eerste keer na operatie eens proberen in mijn eigen bed te slapen. Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Bieketje32:

Ik dacht, als ik naar mijn lichaam luister en geen pijn heb, dat het wel oké is om dingen te doen. Maar door dit te lezen zal ik toch stoppen met stofzuigen. Zou jammer zijn als er iets foutloopt hierdoor. Verder heb ik veel rugpijn door ongemakkelijke houding. Die borstband is zoooo lastig. Straks voor de eerste keer na operatie eens proberen in mijn eigen bed te slapen. Spannend!

Ik snap het wel hoor. Als het beter gaat en je hebt geen pijn is het verleidelijk om weer wat te gaan doen. Maar het is wel belangrijk om zeker nog 5 weken op te letten met zwaar tillen en herhaalde bewegingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Natje3:

@Zeeuwsmeisje

Geen idee. Sorry, ik kan je niet helpen.

@bettynoboop

@Ellen125

@Sara236

@Elboobies

Een zeer goede dag gehad tot nu. Heb nu zo'n pijn in mijn linker borst.:139:

 

 

Oei heb je misschien iets teveel gedaan? 

Even je rust nemen nu en wellicht een paracetamol als het te erg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Zeeuwsmeisje:

Hoi dames,

 

Weet iemand van jullie hoe de collega van Dr Verdonck noemt en er toevallig ervaring mee heeft ?

 

 

Bij de wellness kliniek?

Ik zie de naam dr. Damen hier weleens voorbij komen op het forum. Hoezo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Natje3:

@Ellen125

Ik probeer nochtans op te letten. Als ik iets teveel  doe zal het met mijn rechter arm zijn (rechtshandig) . Daarom vind ik het raar dat ik links pijn heb.

Ik heb over het algemeen links ook meer pijn dan rechts en ben ook rechtshandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Ellen125:

Bij de wellness kliniek?

Ik zie de naam dr. Damen hier weleens voorbij komen op het forum. Hoezo?

 

Ben vandaag op gesprek geweest bij Belgian Breast Clinic en heb daar consult gehad met Dr Verdonck.

Hij heeft mij geadviseerd om mijn borsten te laten lift en dat gaat zijn collega doen.....met deze man moet ik hier over nog een afspraak maken maar wilde even kijken of hier al informatie over te vinden was;):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, hoe verloopt jullie proces? Vandaag heb ik precies een betere dag. Ik heb al twee dagen in bed kunnen slapen. Nog niet helemaal plat maar ligt al veel beter dan de zetel.

lukt autorijden bij jullie al? Hebben jullie ook spierpijn in je borst. Komt waarschijnlijk doordat ze achter spier geplaatst zijn. Niet zo'n leuk gevoel. Nog twee weken en ik mag op consultatie bij de arts. Ben benieuwd hoe het litteken eruit zal zien. Dan mogen nl de plakkers weg die deze nog bedekken. Ik merk ook dat mijn borsten al iets minder gespannen staan, maar mijn dikke buik is er nog steeds. Hopelijk verdwijnt al dat vocht snel. Prettige dag gewenst 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bieketje32

Plat slapen is geen probleem, maar na enkele uren kom ik wakker van de helse pijn in mijn rug.

Dan moet mijn rug een uurtje bekomen en voel ik het niet meer.

Die spierpijn heb ik ook nog, maar vooral aan de zijkant van mij. Ik begin wel heel veel jeuk te hebben in mijn borst en tepels.

Donderdag ga ik het verband af doen. Spannend.

Woensdag ga ik proberen auto rijden, want volgende week ga ik terug aan het werk en wil toch al gereden hebben tegen dan. 

Mijn dikke buik is verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Natje3:

@Bieketje32

Plat slapen is geen probleem, maar na enkele uren kom ik wakker van de helse pijn in mijn rug.

Dan moet mijn rug een uurtje bekomen en voel ik het niet meer.

Die spierpijn heb ik ook nog, maar vooral aan de zijkant van mij. Ik begin wel heel veel jeuk te hebben in mijn borst en tepels.

Donderdag ga ik het verband af doen. Spannend.

Woensdag ga ik proberen auto rijden, want volgende week ga ik terug aan het werk en wil toch al gereden hebben tegen dan. 

Mijn dikke buik is verdwenen.

Hier ook helse rugpijnen, de ganse dag door. Ik doe niet meer dan in de zetel hangen en af en toe naar toilet. Jeuk heb ik totaal niet. Maar die spierpijn voel ik idd ook aan de zijkant. Ik heb ook geen gevoel onderaan borst, heb jij dat ook? Mijn dikke buik is nog steeds enorm aanwezig, hopelijk is dit snel beter.

 

succes alvast met het verwijderen van verband. Ik heb dit nooit gehad. Direct sport bh en borstband. Laat maar weten hoe het eruit ziet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bieketje32  Eigenlijk pas na een dag of 5 begin je weer langzaam de oude te worden. Doe heel rustig aan;) 

 

Met mij gaat het verder goed. Slaap goed, nog niet op de zij hoor;)  Maar verder nergens last van. 

Net als bij Natje3 gaan we donderdag het resultaat zien:wub:

 

 

Jij nog succes met het herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Natje3:

@Bieketje32

Plat slapen is geen probleem, maar na enkele uren kom ik wakker van de helse pijn in mijn rug.

Dan moet mijn rug een uurtje bekomen en voel ik het niet meer.

Die spierpijn heb ik ook nog, maar vooral aan de zijkant van mij. Ik begin wel heel veel jeuk te hebben in mijn borst en tepels.

Donderdag ga ik het verband af doen. Spannend.

Woensdag ga ik proberen auto rijden, want volgende week ga ik terug aan het werk en wil toch al gereden hebben tegen dan. 

Mijn dikke buik is verdwenen.

 

Die jeuk komt nu denk ik van het verband. Ik heb alleen jeuk bij die pleister over de littekens en rest is helemaal weg :D 

Mijn dikke buik is ook weer redelijk weg. Houd nog wel iets vocht vast want de naden staan nog makkelijk in mijn huid maar niet meer zo als vorige week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 juni 2017 om 16:07 zei Ellen125:

 

Die jeuk komt nu denk ik van het verband. Ik heb alleen jeuk bij die pleister over de littekens en rest is helemaal weg :D 

Mijn dikke buik is ook weer redelijk weg. Houd nog wel iets vocht vast want de naden staan nog makkelijk in mijn huid maar niet meer zo als vorige week.

Hey,

 

hoe gaat het nu met jullie? Hoe is het resultaat zonder de plakkers? Hebben jullie nog steeds de borstband aan?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Bieketje32:

Hey,

 

hoe gaat het nu met jullie? Hoe is het resultaat zonder de plakkers? Hebben jullie nog steeds de borstband aan?  

 

Goed hoor over het algemeen.

Ja de borstband moet in totaal 8 weken dag en nacht om :( samen met de sport bh.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20 juni 2017 om 14:47 zei Ellen125:

 

Goed hoor over het algemeen.

Ja de borstband moet in totaal 8 weken dag en nacht om :( samen met de sport bh.

 

Hoi Ellen,

 

@Natje3

@Elboobies

 

toch bizar allemaal. Ik moet maar 3 weken de sport bh en borstband aan. Dit is dus vandaag. Ik ga maandag pas voor de eerste keer op controle sinds de operatie. Maar via mail had ik gisteren nog eens gevraagd of de borstband af mag en dit was geen probleem. Eerlijk gezegd, ik ben blij. Door de druk van de borstband kreeg ik pijn onder mijn borsten. ik ben wel van plan om de bh en band nog te dragen tijdens het slapen, dan zitten ze lekker strak in bed.

hoe is het met uw borsten en uw littekens? Staat alles al mooi zoals het moet? Hoor jij nog van de andere dames? Hoe is hun herstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Bieketje32:

Hoi Ellen,

 

@Natje3

@Elboobies

 

toch bizar allemaal. Ik moet maar 3 weken de sport bh en borstband aan. Dit is dus vandaag. Ik ga maandag pas voor de eerste keer op controle sinds de operatie. Maar via mail had ik gisteren nog eens gevraagd of de borstband af mag en dit was geen probleem. Eerlijk gezegd, ik ben blij. Door de druk van de borstband kreeg ik pijn onder mijn borsten. ik ben wel van plan om de bh en band nog te dragen tijdens het slapen, dan zitten ze lekker strak in bed.

hoe is het met uw borsten en uw littekens? Staat alles al mooi zoals het moet? Hoor jij nog van de andere dames? Hoe is hun herstel?

 

Maar dan ben je bij een andere arts geweest of niet? Verdonck geeft eigenlijk bij alle dames aan 8 weken sport bh + borstband en 8 weken niet sporten/badderen/zonnen/etc.

 

Ik vind de borstband wel veilig tijdens werken. Alleen lastig met kleding soms. Thuis op de bank doe ik hem weleens af als ik mijn borsten net ingesmeerd heb. Ziet er verder rustig uit mijn littekens vind ik. Maar ik kijk er nog niet teveel naar. Dit weekend beginnen met smeren met littekencreme denk ik. Linkerborst zakt al een beetje rechts nog niet maar daar doe je als rechtshandige natuurlijker ook meer met die spier. 

 

Nee het is een beetje rustig nu. @Elboobies is terug naar Bonaire. En @Sara236 en @bettynoboop zijn nog voor iets anders geopereerd. Dus logisch dat ze eventjes afstand nemen vind ik.

 

Herstel gaat bij iedereen wel goed volgens mij. Vervelend dat jij last kreeg van die band. Hij hoeft niet heel strak en moet boven je borsten zitten. Niet om ze te laten dalen maar om ze niet omhoog te laten kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.