Ga naar inhoud

Omie : 19 oktober 2010 : Dr. Heintz : AZ St.-Lucas : Gent


Aanbevolen berichten

Hé Kitte, leuke vakantie gehad hoop ik......en dan maar dromen van de volgende vakantie en nieuwe bikini!!!!

Ik vind heel eerlijk dat het voor mij echt al meegevallen is.

De operatiewonden geven mij, zoals eerder gezegd , minder problemen dan de last doot de liposuctie aan de zijkanten van mijn bovenlichaam.

Ik heb een kantoorjob gekoppeld aan het vertegenwoordigen van mijn werkgever op jobbeurzen en de PC heeft mij juistgeteld 4 weken ziekteverlof geschreven (tem 16nov). De controlearts zei zelfs dat ik vroeger "mocht" herbeginnen met werken maar aangezien ik bij een overheidsbedrijf werk zijn we toch thuis vanaf 10 nov tem 15nov en voor 10 nov zullen ze me toch zeker niet verwachten op bureau. Er mag toch wel wat herstelperiode zijn hé

Hou je goed Kitte

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 128
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Omie, echt heerlijk om te zien dat je hier veel verhalen neer zet. Dat helpt de andere mensen ook weer een beetje die nog een bvk moeten ondergaan of die het net hebben gehad. Ik had gelukkig het voordeel dat ik nog thuis woon en mijn moeder zeer zorgzaam was. Soms wel een beetje te zorgzaam maar ze bedoelde het goed en eigenlijk had ze dan ook wel weer gelijk. Ik ben geloof ik na 2 weken pas voor het eerst gaan fietsen. Wat voelde dat raar zeg maar weet niet waarom. Misschien omdat je toch extra voorzichtig gaat fietsen, je hebt toch wat pijn en je hebt opeens kleinere borsten. Wat ik wel merk bij mezelf is dat ik wat onzeker ben als ik op de fiets zit. Ik ben dan bang om te vallen, bijv flauwvallen. Ik denk dat dat is omdat ik toen ik net mijn bvk had laten doen ben flauwgevallen nadat mijn 3 landenpunt rechts is opengeknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

autorijden zie ik zitten maar fietsen.....echt nog niet maar inderdaad omdat ik daar te onzeker voor ben. Ik zet bij het fietsen ook altijd veel gewicht en druk op mijn armen en denk dat dat nog niet lukt. Neen, dan liever te voet!

Voor de rest lukt alles hier wel op 't gemakse en nu weer een langer weekend voor manneke en morgen gaan we naar het warenhuis voorraad inslaan, allez ik ga kiezen en hij gaat dragen!

Goed weekend! Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Omie

denk ik nog even aan een vraagje: hoe lang moest je die steunkousen eigenlijk aan?

Prettig weekend nog

Groetjes

Toen ik dat de morgen na de operatie aan de verpleegster vroeg zei ze dat ik dat eigenljk aan de dokter had moeten vragen. Maar ze zei er ook bij dat het de bedoeling was dat thuis niet in de zetel bleef zitten maar regelmatig eens ging rondlopen en dat ik die dan mocht uit doen. Ik heb ze dus aangehouden tot ik een uur of twee gerust had nadat ik thuiskwam.

Ik heb ook in het ziekenhuis 1 spuitje in de buik gekregen maar ik weet niet meer wanneer dat juist was.

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spuitje in de buik is fraxiparine. Dat is een bloedverdunner en dat krijgen juist mensen die uit het ziekenhuis komen bij ons die nog een aatal dagen weken rusig aan moeten doen. Dat is ter verkoming van trombose.

Dus als de mensen weer bij ons veel meer gaan bewegen stoppen we met de spuit.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Omie, ik heb geen steunkousen gehad !! Ook geen spuitje tegen trombose.... Na 1 nachtje weer naar huis gegaan. Hoe is het met je?? Vandaag ff een beetje mijn huis schoongemaakt, maar tijd om weer te stoppen. Mijn oksels gaan pijn doen, dus alles op zijn tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen een heel kein gaatje gevonden, net waar de snee rond de tepel en de vertikale snee in mijn borst samenkomen en dat zweert een beetje (de dokter heeft oa daar een knoopje afgeknipt). Ik vraag me af of ik dat mag/moet ontsmetten met ether.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het heel klein is, gewoon laten, goed spoelen elke dag onder de douche. Maar wel in de gaten houden dat het niet groter wordt !!. Ik heb ook een klein plekje waar ze van de week een hechting uit gehaald hebben. Droogt al mooi in. Gewoon in de gaten houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele dagen fucidin gesmeerd en de verzwering is onder controle .....dank voor de tip!.....

Waar ik de laatste dagen meest last van heb is van jeuk over het gedeelte maag/buik . Daarenboven heb ik onder mijn armen, iets lager dan mijn oksel, telkens een zeer hard opgespannen gedeelte zitten zo tussen de zijkant van mijn lichaam en het begin van de horizontale lidtekens, net alsof daar een spankabel onder mijn vel zit die de boel op zijn plaats moet houden en het is echt wel pijnlijk.

Ik dacht dus tevoren dat mijn zijkanten zo'n pijn deden door de liposuctie maar nu lijkt het door die "spankabel" te zijn.

Ik heb ook al 2 nachten geslapen in het bovendeel van zo'n 2 delig badpak (met voorgevormde cups), kwestie van eens iets anders dan de sportbh te dragen en vooral omdat dit comfortabeler aanvoelt ter hoogte van de bovenkant van mijn ribben.

Ik ben in elk geval super content en de ongemakken neem ik er (de ene moment wat beter dan de andere) graag bij. Ik ben nog heel vlug geforceerd dus na een dagje te druk en te veel onderweg (en het is al vlug té) moet ik me dan weer een dagje heel rustig houden.....lekker lui is dat dan......

lieve groeten aan iedereen van omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gewone sportbh- daarmee bedoel ik een die achteraan sluit- en ik heb die van in 't begin gewoon zelf kunnen sluiten. Dat ging eerst een beetje moeilijker maar toch zonder al te veel pijn. Eerlijk gezegd heb ik er wel een beetje een hekel aan, vooral 's nachts want ik slaap zo graag zonder bh. Nog 2,5 weken denk ik, alhoewel ik op 25 november bij de chirurg op controle moet en dan ga ik hem toch vragen of het nog echt nodig is. Voor de operatie kwam ik soms thuis van het werk en werkte mijn bh zo op mijn systeem dat ik hem voor de rest van de avond uitdeed ...en daar kijk ik nu ook naar uit omdat ik dan ook tenminste niet meer zo'n dikke floebers zal hangen hebben maar mooie kleine opstaande miniborstjes ...jippie ben nog altijd heel blij...

Omie

PS ben vanavond wel even tot bij de huisarts geweest omdat er precies op de kruising van de horizontale en de verticale snee een stukje "draad" uit mijn huid kwam piepen en dat zweerde een beetje. Ik had dat vorige week ook al aan het tepelhof maar daar kon ik zelf goed bij om dat stukje van 1cm lang tot tegen mijn vel af te knippen en weg was de hinder.Nu zat het draadje op een plaats waar ik niet echt goed aankon, laat staan dat ik het goed kon zien...dus de huisdokter maar. Hij trok aan het draadje en er kwam een stukje van een vijftal cm mee uit het kleine gaatje. De wonden zijn voor de rest heel mooi dicht en volgens de dokter zal het geirriteerde deeltje direct goed herstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn omie dat het stukje hechtdraad verwijderd is.meestal is dat de bron van irritatie.

Fijn dat het zo goed met je gaat..Met mij gaat het helaas niet zo goed.

ik heb de operatie stopgezet..uitgesteld.Mijn vader is nu belangrijker..Hij is toch zo ziek.

Heb vanmorgen weer gebeld..Ik word dan wakker en voel dat erge onrust..dan bel ik gelijk IC..Dat mag ik ook.ze zeggen beter een keer meer bellen en dat je gerust bent dan dat je helemaal gek word van de zenuwen.

De bloeddrukmedicatie is afgebouwd,goed teken.hij had wel een hartritmestoornis maar is spontaan overgegaan.

Verder lijkt het alsof hij iets meer plast...hopen dat de infectiewaarden niet weer omhoog gegaan zijn vandaag.

Hoop je met me mee..

Gr Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal

ik ben sinds gisteren weer aan het werk en dat gaat redelijk. Ik voel wel wat ongemak als ik doorstap van en naar het station omdat dat altijd nogal snel moet gaan. Ik kan ook niet rekken en strekken met mijn armen maar de collegas zijn zo vriendelijk om te helpen als het moet. Zoals ik eerder al schreef ben ik de sportbh ook meer dan beu....ik ben zo graag "vrij".....maar 't zal wel zo moeten hé als alle dokters hetzelfde voorschrijven. Nog even volhouden dus. Alle wondjes zijn dicht en mooi genezen maar ter hoogte van de onderkant van mijn ribben heb ik , vooral rechts, veel spierpijn, net zoals na een ganse dag werken in de tuin.

Fijne avond nog allemaal

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Omie

Blij te horen dat alles mooi geneest, en dat je alweer aan het werk bent. Dat zal waarschijnlijk wel weer een aanpassing zijn en oppassen dat je je toch niet forceert he.

En voor de bh kan je ook al beginnen aftellen tot je weer 'vrij' bent :6:

Mij staat dat ook allemaal nog te wachten, maar ik moet toch zeggen dat ik het nu toch wel lastig begin te krijgen, zenuwen, de gedachte van 'er mag wel een deel vanaf maar ik hoop dat ik ook nog iets over hou (niet te veel en niet te weinig) ...

zal wel normaal zijn zeker?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Omie

Blij te horen dat alles mooi geneest, en dat je alweer aan het werk bent. Dat zal waarschijnlijk wel weer een aanpassing zijn en oppassen dat je je toch niet forceert he.

En voor de bh kan je ook al beginnen aftellen tot je weer 'vrij' bent :6:

Mij staat dat ook allemaal nog te wachten, maar ik moet toch zeggen dat ik het nu toch wel lastig begin te krijgen, zenuwen, de gedachte van 'er mag wel een deel vanaf maar ik hoop dat ik ook nog iets over hou (niet te veel en niet te weinig) ...

zal wel normaal zijn zeker?

groetjes

dan direct na de operatie niet te erg teleurgesteld zijn dat je niets meer over hebt want ik dacht ook dat er niets meer over was. 't is niet veel maar ik ben echt content met mijn Btje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Omie.

Fijn dat je weer aan het werk bent en dat het de goede kant opgaat. Ik hoop voor je dat je vandaag de bh lekker uit kan laten.

Ik heb de hoop op bh's opgegeven en heb nu gewoon mooie hemdjes aan en geen bh's meer. Ze doen mij te zeer. Misschien over een paar maanden dat ik het nog eens probeer, maar ze zijn ook mooi zonder bh :blush:

Ik heb nog steeds geen gevoel in de tepels, maar ze reageren wel op kou dus het zal wel goed zijn allemaal. Ik maak me er niet meer druk om.

Doe lekker rustig aan en groetjes van mij.

Ivonne. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.