Ga naar inhoud

Omie : 19 oktober 2010 : Dr. Heintz : AZ St.-Lucas : Gent


Aanbevolen berichten

Hoi Omie, Gefeliciteerd met je nieuwe borsten. Wat fijn om wat van je te horen. Ik ben blij dat de operatie goed is verlopen. En wat een lieve familie heb je. Neem maar lekker rust nu (met het dekentje). Heel veel succes toegewenst voor morgen.

Dank je Patricia Ik heb vandaag ook nog eens de vrijheid genomen om je fotos opnieuw te bekijken, kwestie van al een beetje te weten wat ik morgen zal te zien krijgen (of hoop te zien te krijgen).

Ik vraag me af wanneer ik in de douche mag. Ik weet dat ik morgen een ander soort verband krijg maar kan me er niet echt iets bij voorstellen en tegen de volgende consultatie haal ik dan een sportbeha

Groetjes en ook voor jou het allerbeste nog

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 128
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Spannend dat morgen het verband word gewisseld. Heb je er weer een andere kijk op.

Mag jij nog niet douchen dan? Ik had begrepen dat ik de volgende dag als ik thuis ben alweer mag douchen. Denk niet dat ik dat al zie zitten.

Ik hoop dat je morgen tevreden bent met het resultaat zonder verband.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vanmorgen om 9u terug bij dr Heintz. Ik zei hem dat ik blij was dat de borsten weg waren maar dat ik op dat ogenblik nog blijer was dat ik van die ellendige plakkers zou af zijn. Gisterenavond en vannacht had ik daar zoveel last van dat ik ze hier en daar losgepeuterd had (op die paar uur kon het toch al niet meer aankomen hé)Ik heb dan tussen de losgekomen randen papieren zakdoekjes gelegd en toch nog wat geslapen.

Voor alle duidelijkheid: Ik spreek hier niet over het plakverband maar over de "oerdegelijke" bruinkleurige kleefband die vroeger ook altijd al gebruikt werd en waarmee het grote verband vastgezet was op mijn huid.

'twas toch wel even spannend toen de dokter het verband wegnam maar IK HEB NU KLEINE BORSTJES en ik ben zoooooooo blij!!! Ik herinner mij zelfs niet dat ik er ooit zulke gehad heb!

De dokter heeft er toen een doorzichtig plastiekverband (ook klevend!) over gedaan zodat ik vanaf NU mag douchen. Hij zei me dat ik disdag terug moet komen (misschien nogal snel maar hij vertrekt voor 4 dagen naar een congres)en dat ik VANDAAG een steunende bh moest gaan halen in de lingeriewinkel en die dinsdag mee moet brengen.

Mijn man was niet te gelukkig over die extra boodschap maar hij heeft me dan toch tot aan de winkel gebracht. De mevrouw heeft mijn maat genomen en dacht aan 95C maar 't is uiteindelijk 100B geworden (ipv 100E/F van vroeger)

De bh zit niet echt mooi vol maar volgens de mevrouw moet alles nog wat op zijn plaats komen en zal het "cupke" wel vol geraken en zelfs nog evolueren naar een C'ke. 't Is mij allemaal al gelijk want wat een verschil jongens ...eh meisjes... !!!!

De eerste vrouwelijke bezoekster die hier vandaag bij mij thuis langs komt ga ik vragen om de plaksporen met ether van mijn lichaam te verwijderen en na een doucheke zal ik mijn rood geïrriteerde velleke dan soigneren met bodylotion.

Hopelijk blijft alles zo goed gaan!

Groetjes van een gelukkige Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Omie.

Ik zei het toch dat je zo blij zou zijn achteraf :rolleyes: Het is jammer dat er zoveel geplakt wordt bij jullie. Hier doen ze alleen de eerste dagen een verband met witte pleisters en daarna krijg je alleen speciale pleister over de wonden zodat je gewoon kan douchen, maar geen folie of verband of wat dan ook en dat scheelt enorm. Fijn dat je al naar een lingerie winkel bent geweest en wat een verschil!! E of B?? Wow!!

Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt en zeker ook lekker overdag even gaan slapen hoor.

Laat de volgende keer je man lingerie uitkiezen, dan gaat hij misschien mee naar binnen :44:

Een fijne dag en laat je maar lekker verwennen.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd mooi als je dat nieuws krijgt van geen afwijkingen.

En al het plakspul al verwijderd lijkt me erg pijnlijk of zit het niet al te dicht bij de wonden.

En heb je al een poging gewaagt om te douchen lijkt me zelf best wel spannend.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd mooi als je dat nieuws krijgt van geen afwijkingen.

En al het plakspul al verwijderd lijkt me erg pijnlijk of zit het niet al te dicht bij de wonden.

En heb je al een poging gewaagt om te douchen lijkt me zelf best wel spannend.

Groetjes Sietske

Douchen hou ik voor morgen!......de plakkers afhalen voel je niet want tussen de wonden en het plakverband leggen ze gaasjes en die gaasjes plakten zelfs niet in de wondjes

Dus.....geen probleem

Slaapwel voor straks, Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was hier al eens komen kijken maar er gebeurde niet veel. Ben dan maar wat beginnen handwerken. Gisteren had ik daar absoluut nog geen zin in maar vandaag lukte het goed. Zit hier nu in mijn pyamaatje na een fijn doucheke maar mijn verband lijkt toch een beetje nat geworden! Oei, hopelijk droogt het goed onder dat plaksel.

Morgen naar de controledokter van het werk en ook even bij de collegas langs gaan. Benieuwd hoe ze reageren :1big_boobs:

Heb gisteren en vandaag ook bezoek gekregen van vriendin en schoonzussen en iedereen vindt het een serieus verschil; zelf vind ik dat er wat meer model in mijn borsten begint te komen , elke dag lijken ze er een beetje anders uit te zien

Nog een fijne avond en tot morgen, Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het hier stil op het forum hé?!

'k zal dan zelf nog maar een beetje schrijven over de vorige dagen.

Zaterdag en zondag waren 2 fijne dagen. Ik voelde me stilaan beter worden en kreeg ook wat lieve mensen op bezoek en behalve babbelen en wat TV kijken moest ik niets doen. Zondag heb ik voor het eerst mijn borduurwerkje weer bovengehaald en omdat het zo'n fijn werk is (ik laat mjn patchwork even aan de kant liggen want dat is te grot en te zwaar)en ik geen grote armbewegingen moet doen lukt dat heel goed.

Maandag ben ik naar de controledokter op het werk gegaan en de reis per bus en trein had ik toch wat onderschat. Even later ben ik bij de collegas binnengesprongen en hun enthousiast en hartelijk onthaal heeft mij veel deugd gedaan. Het was daar een échte keuring maar ik zat daar niets mee in, vond het nog leuk ook....en iedereen is blij voor mij.

Gisteren mocht/moest ik voor het eerst met de auto rijden, direct al op de autosnelweg , naar Gent op controle bij de chirurg. Hij heeft de plastiekfolie weggehaald en, zoals hij reeds op voorhand uitgelegd had, de naarbuiten gewerkte knoopjes aan de naden heeft hij weggeknipt. Mijn tepels zijn behoorlijk kleiner dan vroeger hoor en ik heb hem ook al dadelijk kunnen vertellen dat ze zelfs mee reageren op koude, er zit dus wat gevoel in (niet zoals vroeger maar toch..)

Ik moet binnen een maand terug komen en ondertussen moet ik een zalfje smeren op de tepelof en witte kleefband over de naden plakken om het herstel te bevorderen.

Ik mag binnen 2 weken ook gaan zwemmen en dat wil ik vooral doen om wat conditie op te bouwen en mijn buikspieren te trainen.

Voor vandaag heb ik mezelf wel opnieuw een dagje platte rust voorgeschreven. Misschien waren gisteren + eergisteren samen toch wat te zwaar want gisterenavond was ik heel moe en misselijk en vanmorgen moest ik mij om 10u uit bed sleeeeeeepen.

Mijn bh die stoort me wel. Ik was het al goed gewoon om zonder te lopen (maar met plakverband wat dan ook weer lastig was) en misschien was het omdat ik mij gisterenavond niet zo toppie voelde maar toen spande hij enorm op mijn borstbeen en overal waar het voor de rest maar kon.

Nog even over mijn borsten zelf:Alles ziet er nog raar en ongelijk uit, de ene tepal zit precies lager dan de andere maar de ene borst is ook meer gezwollen dan de andere en alles is supergevoelig. Maar ik ben er zeker van dat dat allemaal tijd nodig heeft en zelfs als ik geen 2 identieke borsten zou krijgen dan ben ik nog veeeeel beter af dan tevoren.Het blauwe van de liposuctie is nog utgebreid en ziet zelfs bijna zwart maar het echt brandende gevoel is nu wel weg. In mijn borsten zelf voel ik vanalles. Soms lijkt het alsof er een klein boortje dooreen gaat (zoals bij de tandarts) Dat doet geen pijn maar 't is een raar gevoel.Soms gaat er wel eens een pijnscheut(je) doorheen maar het is allemaal goed te doen.

Goeie moed dus voor diegenen die nog aan de beurt gaan komen want wat je er moet voor over hebben valt in het niets bij het goeie gevoel nadien. Wat ik kan kunnen julie ook! Bedankt aan diegenen die hun verhaal met mij gedeeld hebben; ik heb daar heel veel aan gehad

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Omie

Nou hier ben ik weer,met een heeel goed humeur.

Ik heb echt een verschrikkelijke anderhalve week achter de rug..waarin ik bijna knettergek ben geworden maar nu is het voorbij de nachtmerrie.

Wat fijn voor je dat het op zich wel goed gaat.Hoe gaan de nachten? En een belangrijke vraag:Hoe kom je de eerste morgens uit bed.Heb je hulp nodig of kan je het zelf

Want mijn man moet smorgens werken en dan moet ik of samen met hem opstaan of zelf opstaan als het kan.Nergens heb ik het antwoord op deze vraag gevonden.

Heb jij ook depri momenten gehad oftewel momenten dat je de tranen heel hoog hebt zitten.En je zielig voelt omdat je niks mag/kunt?

hoe zijn bij jouw de littekens..zijn ze al goed geheeld..ik heb wel wat angst voor de drains als die eruit gaan

Ik kan nu gaan aftellen.vandaag op de kop af 3 weken..Nu kan ik mijn hele huis een goeie beurt gaan geven..Nu heb ik weer zin en energie..

Wat mag /kun je de eerste dagen wel al zelf..mag je een kop koffie bv .dragen..

Sorry voor mijn vele vragen maar die beginnen nu te komen he..Ik moet ongeveer 2 nachtjes in het ziekenhuis moeten blijven.Maakt me ook niks uit want mijn man is dan thuis..

gr Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen is verschillend maar de meeste vragen die jij hier hebt, die had ik ook. Ik zal dan ook volgens mijn ervaringen antwoorden en als ik nog iets vergeet dan vraag je het nog maar eens hé.

Ik heb mij tussen de operatiezaal en de volgende morgen niet van mijn plaats verlegd omdat ik dacht dat dat mij niet goed zou bekomen maar met een beeetje hulp kon ik de volgende morgen rechtop zitten en op de rand van mijn bed mij een beetje wassen en daarna ook ontbijten. Je kunt geen grote armbewegigen doen maar het gaat toch wel.

Toen ik dus de dag erna thuis was heb ik overwogen om in de relaxzetel te blijven slapen maar dan zou ik 24u op 24 in dezelfde zetel zitten.Ik ben dus toch in bed gaan slapen maar ik heb zo een langwerpig kussen van ongeveer een meter lang (worstvormig) en daarmee maak ik een soort van nestje in mijn bed. Daar bovenop mijn hoofdkussen en ik lig/zit er erg goed.Ik had ook afgesproken dat mijn man mij misschien zou moeten helpen opstaan maar dat is helemaal niet nodig gebleken. Ik kon het zelf!

Alle dingen die dicht bij je staan en die niet veel wegen kun je wel oppakken. Een papieren zakdoekje van de grond oprapen ging de eerste twee dagen niet maar de derde dag wel. Een bord in of uit de kast nemen ging niet direct maar gaat na een dag of drie vier wel. Een kop koffie...de eerste dag al geen probleem (maar ik vond die niet lekker....hihihihi....ander probleem natuurlijk)

De drains uithalen...absoluut geen probleem, een beetje een raar gevoel maar doet geen pijn: rustig ademhalen en eventueel gewoon wat babbelen ondertussen .

De lidtekens zijn mooi droog maar vooral aan de tepels zien die er wel wat raar uit maar ik ben bereid dat alle tijd te geven. Als ze niet mooi zouden worden dan kan ik dat nu toch niet verhelpen....afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was weer leuk om je verhaal te lezen.

Als ik het zo lees als jij schrijft lijkt het mee te vallen. Vind het mooi dat je herstel opzich wel snel gaat, hoop dat dat bij mij ook het geval is.

Ik word langzaam aan wel zenuwachtig voor dinsdag. Want dan word ik weer wakker met de helft van mijn borsten zal wel een raar gezicht wezen dat er bijna niks meer hangt.

Ik hoop ook dat ik een beetje kan slapen s'nachts.

Nou ben benieuwd over je verder herstel.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was weer leuk om je verhaal te lezen.

Als ik het zo lees als jij schrijft lijkt het mee te vallen. Vind het mooi dat je herstel opzich wel snel gaat, hoop dat dat bij mij ook het geval is.

Ik word langzaam aan wel zenuwachtig voor dinsdag. Want dan word ik weer wakker met de helft van mijn borsten zal wel een raar gezicht wezen dat er bijna niks meer hangt.

Ik hoop ook dat ik een beetje kan slapen s'nachts.

Nou ben benieuwd over je verder herstel.

Groetjes Sietske

Vooral "dat er niks meer hangt!" want dat is na de operatie echt wel zo. Je eerste idee is dat je bijna geen borst meer over hebt en als je dan, zoals ik, niet mager bent dan zie je eronder een enorme maag en buik (die je vroeger niet zag vanuit bovenaanzicht). Raar hoor!

Eerst en vooral gebruik je je buikspieren niet zo direct na de operatie en hangt alles zo een beetje meer . Maar na een paar daagjes verbetert je houding terug door het gebruik van je buikspieren en zwellen je borsten ook wat op en begint er wat meer vorm in te komen en ziet alles er stilaan wat voller uit MAAR HANGEN DOEN ZE NIET MEER!!

Groetjes, Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Omie, ik heb smakelijk zitten lachen om al je schrijfselen.......herkenbaar ook, maar 1 ding; je bent de 19e geopereerd, en je hebt de 24e al AUTO GEREDEN?? Ik mag echt de eerste 3 weken geen auto rijden, het word vrijdag 4 weken, en ik wil het nog wel laten hoor !! ( heb ook geen stuurbekrachtiging, dus dat is ook nog iets ) Ik moest lachen om wat je schreef dat je je buik ineens ziet, bij mij is het hele zaakje gelift.......... ik kan mijn buik ineens NIET meer zien hahhaahha ik moest hier zo om lachen toen je het schreef, want het was voor mij zo herkenbaar, maar dan andersom.. Hoe is het met je littekens??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de buik bij mij wel meevalt :36: Heb voor mijn buik maat M maar voor boven L.

Maar het zal wel heel raar wezen om het dan zo te zien. Het uitzicht word beter als je naar beneden kijkt.

Ik hoop na de operatie en fysio dat ik mijn schouder weer goed komen te staan.

Heb zonet weer paard gereden en nu weer flink last van de schouders nek en onderrug van het zeer rechtop zitten. En daar heb ik al zo'n moeite mee met rechtop. Zal ook wel meespelen van moe wezen door het werk.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de buik bij mij wel meevalt :36: Heb voor mijn buik maat M maar voor boven L.

Maar het zal wel heel raar wezen om het dan zo te zien. Het uitzicht word beter als je naar beneden kijkt.

Ik hoop na de operatie en fysio dat ik mijn schouder weer goed komen te staan.

Heb zonet weer paard gereden en nu weer flink last van de schouders nek en onderrug van het zeer rechtop zitten. En daar heb ik al zo'n moeite mee met rechtop. Zal ook wel meespelen van moe wezen door het werk.

Groetjes Sietske

Hé Sietske,

binnenkort is dat allemaal opgelost hoor. Verwacht niet te veel van in het begin, andere spieren gaan je misschen parten spelen dat je hele houding verandert maar alles wat nu te zwaar belast wordt zal in elk geval verbeteren.

Hou er goeie moed in! Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Omie, ik heb smakelijk zitten lachen om al je schrijfselen.......herkenbaar ook, maar 1 ding; je bent de 19e geopereerd, en je hebt de 24e al AUTO GEREDEN?? Ik mag echt de eerste 3 weken geen auto rijden, het word vrijdag 4 weken, en ik wil het nog wel laten hoor !! ( heb ook geen stuurbekrachtiging, dus dat is ook nog iets ) Ik moest lachen om wat je schreef dat je je buik ineens ziet, bij mij is het hele zaakje gelift.......... ik kan mijn buik ineens NIET meer zien hahhaahha ik moest hier zo om lachen toen je het schreef, want het was voor mij zo herkenbaar, maar dan andersom.. Hoe is het met je littekens??

neen neen, Donna. Normaal mocht ik na een dag of 10 (de 29ste dus))autorijden maar ik heb de 26st voor het eerst zelf gereden. Tevoeren werd ik vervoerd!

Eerlijk gezegd ging het toen nog maar net maar ik moest wel tot bij de dokter geraken hé en iedereen had wel wat te doen. Ik rij aan mijn deur op de snelweg en het ziekenhuis is ook nog tamelijk goed gelegen zodat ik niet ik weet niet hoeveel kleine straatjes moet inrijden en schakelen en terugschakelen.(heb ook geen stuurbekrachtiging)

Straks ga ik te voet naar de krantenwinkel en om 17u ga ik per auto naar de kapper voor een verwenbeurt (kleurtje, knippen.....)

Tussendoor wil ik ook wat proberen te strijken

Hou je goed! Omie

PS ik had gisteren aan mijn man gevraagd om de vuilniszak buiten te zetten maar ik heb hem vanmorgen al zelf buiten gesleept

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Omie voor je antwoorden op mijn vragen..De vragen beginnen nu langzaam te komen bij mij.

Heb veel aan je antwoorden.

Ik moet 2 nachtjes blijven.Jij geloof ik maar 1 he..Heb je dat echt nodig 2 nachtjes daar blijven.Misschien ben ik wel blij als ik effe daar kan rusten.

Voor jou(Sietske) komt het ook al dichterbij.(ik zal haar hier effe aanschrijven omdat ze hier geregeld zit.hahaha)

Spannend.ik wil nu langzaam beginnen me huis fijn op te ruimen

Omie wanneer heb jij voor het eerst je zelf gedoucht.Kun je zelf je rug afdrogen.??Ben je nu al tamelijk zelfstandig weer.

Hoe gaat het met je familie,steunen ze je goed?

En met je kleinzoon..

Ik vind het wel fijn dat je hier nog zo vaak schrijft..Jammer dat yvon gestopt is..ik mis haar wel .ze steunde ook iedereen net als jij.

gr Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Omie voor je antwoorden op mijn vragen..De vragen beginnen nu langzaam te komen bij mij.

Heb veel aan je antwoorden.

Ik moet 2 nachtjes blijven.Jij geloof ik maar 1 he..Heb je dat echt nodig 2 nachtjes daar blijven.Misschien ben ik wel blij als ik effe daar kan rusten.

Voor jou(Sietske) komt het ook al dichterbij.(ik zal haar hier effe aanschrijven omdat ze hier geregeld zit.hahaha)

Spannend.ik wil nu langzaam beginnen me huis fijn op te ruimen

Omie wanneer heb jij voor het eerst je zelf gedoucht.Kun je zelf je rug afdrogen.??Ben je nu al tamelijk zelfstandig weer.

Hoe gaat het met je familie,steunen ze je goed?

En met je kleinzoon..

Ik vind het wel fijn dat je hier nog zo vaak schrijft..Jammer dat yvon gestopt is..ik mis haar wel .ze steunde ook iedereen net als jij.

gr Chantal.

Ivone zien we overal nog wel terug denk ik. Ze schrijft inderdaad bij iedereen goeie raad en dan plots merkt ze (en wij ook) dat er op haar eigen topic nog weinig geschreven wordt en dat is denk ik minder leuk.....maar zoals je zegt: ze is er wal altijd voor ons

Ik mocht de vierde dag voor het eerst douchen want de dokter hd dan over de wonden steriele doekjes en daarover een plastiekfolie geplakt (zoals de doorschijnende folie voor schoolboeken maar dan heel dun) Ik kan nu nog steeds geen grote armbewegingen doen of iets een beetje hoger uit de kast nemen maar om mijn rug af te drogen leg ik een tijdje een handdoek over mij heen. Voor vele dingen vind je wel een oplossing en ik probeer een beetje te leven volgends de principes niets moet en alles wat kan zonder te forceren kan ook.

De familie is wel lief maar meeste tijd ben je toch alleen en sta je er ook alleen voor en de eerste 3 a 4 dagen denk je dat dat niet zal gaan maar daarna verbetert het heel vlug.

De dokter liet mij effectief maar 1 nacht blijven en toen hij 's morgens om 9u kwam zeggen dat ik naar huis mocht (in dit ziekenhuis krijg je ontslag tussen 9u en 11u) zag ik dat nog absoluut niet zitten maar enkele uurtjes later lukte het best.

Groetjes van Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Omie

Wow, wat een uitgebreide verslagen heb je al neer'gepend' ;-)

Natuurlijk was ik benieuwd hoe het voor je verlopen zou zijn, en aangezien ik het niet echt heb kunnen volgen door mijn verlof, heb ik alles ineens maar doorgelezen. Heel tof om zo'n uitgebreide verslaggeving te kunnen lezen, vooral voor diegenen onder ons die het nog te wachten staat, me included :-)

Ik heb er op vakantie toch ook aan gedacht hoor, als je in je bikini aan het zwembad ligt, dat volgende keer er alles anders uit zal zien.

Ik heb het ook eindelijk op het werk durven vertellen en de reacties waren eigenlijk veel positiever dan verwacht. wat doe jij eigenlijk van werk? hoe lang ben je thuis geschreven door de pc?

Ik ben heel blij dat alles zo goed verlopen is voor je, en hoop dat het herstel vlot zal blijven verlopen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.