Ga naar inhoud

Zuster89 : 6 april 2017 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben 27 jaar en werk zoals mijn naam al zegt; in de zorg.

 

Vanaf mijn 12e a 13e zag ik vriendinnetjes borsten krijgen en helaas bleef ik hierin achter..dit bracht onzekerheid en ontevredenheid met zich mee en ik heb mij altijd een beetje voorgehouden dat 'het erger kan' ik gezond ben en dan niets moet laten doen, protheses er nep uit zien (vroeger..nu gelukkig niet meer) het sociale stuk: wat vinden anderen? 

 

Ook de kosten vond ik veel en hield mezelf voor dat als ik een relatie zou krijgen en mijn vriend het prima zou vinden hoe het nu is, ikzelf ook tevreden zou worden.

 

Maar....zo werkt dat niet merk ik na 2 jaar al een leuke relatie te hebben. Vaak met kleding en leuke lingerie kopen wordt ik ermee geconfronteerd, zo ook in de sauna of gewoonweg voor de spiegel.

Mijn halfzusje is nu 12 en heeft al meer als wat ik nu heb; confronterend en tijd om eens knopen door te hakken na al die jaren onzekerheid.

 

Door informatie in te winnen via internet kwam ik hier terecht. De afgelopen weken getwijfeld tussen velthuis en bergman en ik heb uiteindelijk een consult staan op 28-1; toch wel spannend!! Note: ik draag a75 voorgevormd en lichte push up (ben 1,75 en 60kg) maar die zitten niet bepaald gevuld: heb ook wel eens aa aangehad maar die zat dan ook weer niet prettig. 

 

Ik denk wel al goed te weten wat ik wil en wat passend is bij mijn lijf maar de arts is uiteindelijk de deskundige; ik ben  benieuwd!!

 

Zat er bij jullie veel tijd tussen een consult en de operatie? Ik wil kijken om in april geholpen te kunnen worden ivm werk 

 

Groetjes

 

Jessie 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie

Mijn operatie is as donderdag al! 

Ik heb er zin in.

Doe je goed dat je een extra passessie hebt laten plannen. Je gaat zien dat je gaandeweg misschien toch nog een paar cc extra wil. Bij mij stelde de consulente het zelf voor. Zulke kleine dingen maakt wel dat je er een nog beter gevoel bij krijgt. Vertrouwen.

 

Ik las je berichten over de vergoedingen. Daar ben ik mooi te laat mee. Ik krijg die scan nooit meer binnen 2 dagen tijd natuurlijk haha.  Nou ja, dan doet de arts maar even extra zijn best en op het einde een mooi strikje eromheen. Kadootje van mezelf zal ik maar zeggen.

 

Wel gaaf programma dat citralix. Ik hoop dat ze net zo mooi worden als dat het programma doet voorkomen.

Daar begon ik met 335cc maar omdat ik elke dag uuuuuuuren tegen dat scherm aan zat te likken begon ik al aan de maat te wennen. :rolleyes:Wat ERG!!! Dus ik wilde ietsje meer.

Na de 2e passessie hebben we de 410 opgeschreven. Ik ben ook benieuwd wat je nu wilt en wat je uiteindelijk gaat doen.

 

Mag ik bij je spieken in je album? Kan ik straks misschien ook jou Bergman boobies bekijken ;-)

Als ik snap hoe het werkt zal ik jou ook toevoegen.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oo spannend! Nee jammer dat je de Echo nu niet meer kan laten maken O kortdag. Als je hem morgen Had kon je alsnog met terugwerkende kracht je geld terugkrijgen na de operatie.

 

Haha ja ik bekijk ook met regelmaat mijn scan. Ik zet foto's openbaar dus zijn altijd te zien.

 

Ik wens je alvast heel veel succes en hou me op de hoogte hoe het gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi welkom!

 

ik ben morgen 14 dagen p.o en ben ook bij bergman geweest. dokter van Engeland.

Ben heel tevreden ermee alleen de napijn valt me beetje tegen. veel last van rechterborst me ribben daar 

morgen heb ik controle ben benieuwd wat ze zeggen. 

ik heb in ene borst 385 cc en andere 365cc dual plane. me borsten waren erg ongelijk.  kom van een 75a af. Ben Benieuwd wat me nieuwe maat word!

 

voor jou word het nu ook aftellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

goed je rust pakken, niet te snel dingen willen doen.

Ik heb me wel echt vergist in de napijn.

Als ik sommige verhalen lees denk ik echt, jeetje hoe dan! hoe kan het dat jullie zo weinig last hebben. haha. 

of die houden de schijn op. 

Ik durf zelf ook niet zoveel te klagen omdat ik er zelf voor gekozen heb.

ik ben nu 10 weken p.o maar heb nog steeds wel pijnlijke borst rechts.links heb ik nooit echt pijn gehad. maar doe ook veel met rechts, en druk met 2 kleine kids. me borsten zijn al wel lekker soepel, 8 mei moet ik voor controle,hoop dat me rechterborst niet teveel ingekapseld is ofzo, dat daar de pijn van komt. gister bikini's gekocht en werd er heel blij van :)

Spannend voor je hoor! nu echt heel dichtbij. gewoon over je heen laten komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja...idd mijn gemak houden gaat het meest lastige zijn en zolang de pijn dragelijk is vind ik het prima. Kan je je idd moeilijk op voorbereiden omdat het voor iedereen anders is. Ben benieuwd naar mentale stuk; voelt het als 'mij' na al die jaren bijna plat te zijn geweest

 

En voorgenomen niet te veel in de spiegel te gaan Staren in het begin omdat het er meestal dan nog niet mooi eruit ziet.

 

Heb je voor die 10 weken bh's gekocht die nu niet meer passen? Als ik 3 maanden verder ben zitten we in juli en is bijvoorbeeld de bikinikeuze minder dan de komende weken. Verschilt het veel in grootte door de weken heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het mentale stuk is bij mij ook nog een dingetje.. omdat je voor je eigen beeld nog steeds plat ben. elke keer denk ik bij dingen, nee joh dat is echt veelste groot, en dan trek ik het aan en denk ik, onee haha.. of trek ik topjes aan en denk ik, o ik heb ineens andere vorm erin, staat nu leuker..maar voordat ik het dan aandoe heb ik dat idee nog niet.

ik vond ze eigenlijk vanaf dag 1 al mooi, ik heb me juist gek gestaard in de spiegel..maar dat is misschien de kunst van Bergman ;) omdat hun wel voor de natuurlijke look gaan en niet te groot. 

Ik heb met 5 weken bh gekocht en aanlaten meten en kwam uit op 75E maar wisselt wel per merk want van ander merk had ik weer 75D.  heb nog steeds dezelfde maat heb nu alleen in tegenstelling van voor borstvergroting dat ik echt in winkel moet passen en niet zo online zomaar kan kopen...omdat me maat wisselt qua merk en vorm van bikini/ bh..  ik heb niet echt enorme verschillen ervaren in de weken, alleen dat ze zachter zijn geworden en wat natuurlijker ogen nu vocht er grotendeels uit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ja het is ff een braintrainer denk ik. Als ik het er al mooi uit vind zien dan zal ik wel veel kijken haha

 

Ok, ja ook zonde als je geld uitgeeft aan goede bh's en bikini's en past dan na paar weken niet goed. Dankjewel voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed,  zal eens mijn verslag typen:

 

De nacht ervoor werd ik wakker en mocht 6u ervoor nog een beschuitje eten zonder boter met jam.  Ik werd wat later wakker en had toch honger.. Bang als ik at nog meer honger te krijgen en was nog maar 5u voor ok...toch gegeten en om half 7 weer honger als een paard. 

 

8:15 in kliniek gemeld en werd vrijwel meteen opgevangen door de verpleging.  Lag op een zaal met, ik schat, 7bedden en moest meteen in operatiejasje schieten. Daarna werden nog wat vragen gesteld en vitale functies (bloeddruk,  temperatuur en zuurstof in bloed) gemeten,  infuus geprikt (met antibiotica) en mocht ik klaar liggen op een ander bed. Had een tasje gekregen met nazorgkaart (heel overzichtelijk) en crèmes met wat leefregels uitgelegd.   Ok liep uit en 10min. Voordat de pc me mee naar boven nam kwam ze even afstemmen,  aftekenen en foto's maken. Te voet met haar naar de lift gelopen en vriendlief een kus gegeven die achter bleef en een hapje ging eten. 

 

Boven gekomen kwam de anesthesist me ophalen om naar de ok te gaan. Zelf op bed klimmen maar ze hadden een ideale pakking. Soort warmtedeken van sleutelbeen tot voeten waar je onder ligt.  Heerlijk heel je lijf lekker warm op die koude ok. 

 

Daarna kwam team bij elkaar en werd er met mij nog doorgenomen wat er ging gebeuren.  Nog gezellig gekletst en toen lekker gaan slapen. 

 

Goed uur later werd ik wakker en ik dacht: nee! Ik wil lekker slapen! En toen deed ik mijn ogen open. En realiseerde mij dat ik op de uitslaapkamer was.  Waar ik meteen met een beetje droge keel door de tube,  met dubbele tong tegen de verpleegkundige begon te praten waarbij de spraak wel snel beter werd.  En ik ook meteen onder de dekens spiekte! Bloeddruk en zuurstof in bloed was goed dus mocht al vrij snel terug naar beneden waar vriendlief al op mij zat te wachten. 

 

Ik had voor de ok al honger als een paard en was blij toen ik mocht eten en drinken.  Verpleegkundige zei dat ik tenger was en dat brood mocht.  Achteraf gezien had ik ook mijn verstand moeten gebruiken als verpleegkundige want dit was veel te zwaar en kwam er na uur uit. Daarna mislukte poging tot plassen en weer misselijk en braken.  Medicatie via infuus daarvoor gekregen, en toen weer te snel gedronken wat er uit kwam..! Mocht ook ff niet meer naar wc lopen dus op de postoel naast bed gezeten (zaal was verder leeg) met resultaat en mezelf een paracetamol zetpil gezet ivm braken. 

 

Daarna kreeg ik roosvicee wat ik rustig op moest drinken en later beschuit wat er allemaal in bleef.  Bh is aangemeten (75c) en inmiddels was het al later dan de tijd dat ik eigenlijk naar huis mocht,  moest nog op pc wachten. 

 

Verpleegkundigen viel het op dat mijn borstel knoerhard waren en hadden begrepen dat alles erg strak zat vanbinnen. Toen de pc na een. Hele tijd kwam kijken beaamde ze dit; had sterke borstspieren en strakke huid dus kostte wel moeite maar alles was volgens plan gegaan en het zag er goed uit en mocht naar huis (inmiddels 17:30 ipv 15:00)

 

Nog naar wc gegaan (zelf) en mee laten helpen met omkleden en hop! De file in... Uiteindelijk bijna 2u in auto gezeten ipv uur maar geen pijn. Eigenlijk de hele tijd al een druk alsof je een korset aan hebt en wat spierpijn maar allemaal dragelijk. Ze laten in de borst zelf ook pijnstillers achter wat een dag werkt. 

 

Thuis aangekomen nog gegeten en tv gekeken.  Medicatie op tijd ingenomen en rond half 11 naar bed gegaan. 

Ik slaap normaal op mijn buik en zij maar zij mag over een week weer. Ff wennen en na maximaal. 2.5u werd ik telkens wakker van het onderuit gezakt liggen.  Paar keer vriend wakker gemaakt die me op hielp maar ook 2 keer zelf uit bed gekomen door benen als hefboom te gebruiken en tenen onder de verwarming haken die 50cm van bed hangt.  Wat stijf telkens en wat bewogen en dan nam dat af. 

 

Vandaag werd de pijn ietsjes meer en rond het middaguur ff de eerste traantjes gelaten omdat ik last had van de uitwerking van de narcose. Blijkt dat bij borstoperatie die klachten erger zijn en zeker icm reisziekte wat ik heb.  Voelde me machteloos terwijl ik normaal andere verzorg en gewoon steeds duizelig en misselijk en je moet gewoon goed gaan eten of.  Goed te herstellen.  Gekozen voor zout en zoet om alles weer in balans te krijgen.  Bouillon, roosvicee,  thee met suiker,  beschuit met jam,  koekjes en chips met kleine beetjes en pauzes. 

 

Heb vanmiddag gedoucht waar ik tegenop zag ivm duizelig zijn en warmte van douche maar het was heerlijk! Je spiegelbeeld is wel ff wennen.. En ziet dan raar uit.  Als ik zo kijk zonder spiegel voelt het als van jezelf maar met spiegel minder ondanks dat de vorm wel al mooi is.  Wel wat meer vocht dan gisteren net na ik (zie mijn album) 

Links had een heel klein beetje gebloed bij hechting maar is niet erg.  Ik zie er weer fris uit met haren gewassen en niet meer zo roze door de jodium

 

Avondeten lichte salade laten maken in een restaurant wat mijn vriend heeft afgehaald.  Heerlijk maar ook maar de helft gehad omdat je kleine beetjes moet eten

 

Wat stijf in mijn rug dus ff laten masseren en zo weer richting bed na medicatie in te nemen (paracetamol en. Naproxen/aleve) hoop dat ik wat beter slaap

 

Stijfheid is goed te doen zolang je blijft bewegen en zo ook de pijn! Als het zo blijft is het prima te doen. 

 

Oja... Het is de naturelle 410 mx290cc dual plane geworden. Ik ben blij niet de kleinere te hebben gekozen en benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.