Ga naar inhoud

Zuster89 : 6 april 2017 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie
3 minuten geleden zei Zuster89:

Dankjewel! Jij nog ff en dan ook! 

 

Yes, kan niet wachten. Probeer er maar niet teveel aan te denken, dan is de tijd zo om. Word m'n eerste operatie dus nogal spannend.

12 april heb ik preoperatieve screening en ga ik nog eens passen. Ben ook super benieuwd hoe ik op de narcose reageer.

ik ben vp in opleiding dus ben net als jij gewend voor mensen te zorgen, straks is het omgedraaid ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Madam.K:

 

Yes, kan niet wachten. Probeer er maar niet teveel aan te denken, dan is de tijd zo om. Word m'n eerste operatie dus nogal spannend.

12 april heb ik preoperatieve screening en ga ik nog eens passen. Ben ook super benieuwd hoe ik op de narcose reageer.

ik ben vp in opleiding dus ben net als jij gewend voor mensen te zorgen, straks is het omgedraaid ....

Ja dat is wel lastig maar wel fijn dat je alles kan relativeren en kan linken aan elkaar alleen ging de piramide van maslow in werking bij mij.  Eten en drinken was belangrijker dan mijn gezonde verstand met bruine boterhammen met kaas eten en veel drinken en dan gaat het mis... Wil te veel en te snel.  Beweeg ook best wel wat en sta zelf op.  Mezelf vest en joggingbroek aangedaan.  Nee das niks voor mij dat ze mij verzorgen.  Wat ik zelf kan doe ik zelf en merk al snel als ik teveel doe want dan krijg je baksteen boobs hahaha

 

Achteraf gezien was ik vrij nuchter en rustig voor de operatie en komt de spanning er bij mij erna pas uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik mezelf gewoon volgens eras protocol ga behandelen, eerst maar iets vloeibaars :12: En dan langzaam opbouwen. 

 

Vind het best geruststellend dat ik weet hoe een wond eruit hoort te zien en wanneer het mis is etc... hopelijk komt het van pas.

 

ik ben ook zo bang voor die tube tijdens de operatie. Hoop dat ik er niks van mee krijg, ook met verwijderen etc niet. Ik heb een tongpiercing, die zal er wel uit moeten ook.

 

sterkte met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Madam.K:

Denk dat ik mezelf gewoon volgens eras protocol ga behandelen, eerst maar iets vloeibaars :12: En dan langzaam opbouwen. 

 

Vind het best geruststellend dat ik weet hoe een wond eruit hoort te zien en wanneer het mis is etc... hopelijk komt het van pas.

 

ik ben ook zo bang voor die tube tijdens de operatie. Hoop dat ik er niks van mee krijg, ook met verwijderen etc niet. Ik heb een tongpiercing, die zal er wel uit moeten ook.

 

sterkte met je herstel!

Geen melkproducten heh! O nee ik werd wakker en toen was ie er net uit.  Had alleen droge keel maar paar keer slakken en is dat weg.  Ik heb ook ene tongpiercing en idd moest allemaal uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Rocker:

Leuk verslag heb je geschreven! Lekker genezen en tot rust komen nu. 

Ja ik denk doe het uitgebreid hahaha! Nee dan is het als je het moet ondergaan levendig ipv 'zolaat werd ik opgehaald en zolaat wakker en nacht ging oké' wat is oké?  Misschien maar goed dat ik nog geen bevalling heb gedaan dan werd dat ook in geuren en kleuren beschreven met alle plus en min punten whahhaaha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zelf gedoucht. Vriend heeft alleen klitteband van po-bh opengemaakt en rug afgedroogd en ingesmeerd met crème. Bh is gewassen dus goed anderhalf uur ff zonder bh gezeten maar ging goed. 

 

Heb nauwelijks pijn. Trekt alleen soms beetje bovenaan het borstbeen de spierpijn. Ben vanmiddag vergeten pijnstillers mee te nemen... Waren 4uurtjes weg naar een winkelcentrum. Heb mijn tas thuis gelaten en niets gedragen dus gelopen en op terrasje gezeten

 

Autodeur open en dicht doen moet ik met beleid doen anders voel ik het wel een beetje... Vind het eigenlijk apart.. Ik doe best veel bewegen, zelf opstaan en douchen, deuren open en sluiten, kussens en dekens verplaatsen,  koelkast open, drinken uit anderhalve liter pak schenken etc. Dit doet allemaal geen pijn dus van ene kant denk ik; zolang ik geen pijn heb zal het goed zijn anders geeft mijn lijf het wel aan. Zorg wel dat ellebogen niet boven schouder uitkomen. 

 

Andere kant vraag ik me af of ik niet te hard van stapel loop omdat ik pas 3 dagen po ben en bang ben dat inkapselen dan niet goed gaat of kans op draaien van prothese (anatomisch dual plane) ben verder niet echt meer moe ofzo. Ook niet na inspanning. Eerste dag spuwde borsten als ik teveel dees. Nu niet meer

iemand die ervaring kan delen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mooi dit te lezen, ik werk ook in de zorg en krijg donderdag mijn boobies. Begin het nu wel spannend te vinden. Hoop op snel herstel niet teveel pijn. Las over dat het zo strak was, naast het zorg werk ben ik personal coach in de sport en train ik zelf ook enorm veel :29: Zou Ik ook wel strak worden hahaha. Thx voor je verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Mimibloem:

Wat mooi dit te lezen, ik werk ook in de zorg en krijg donderdag mijn boobies. Begin het nu wel spannend te vinden. Hoop op snel herstel niet teveel pijn. Las over dat het zo strak was, naast het zorg werk ben ik personal coach in de sport en train ik zelf ook enorm veel :29: Zou Ik ook wel strak worden hahaha. Thx voor je verhaal

Haha ja met operatie zelf hadden ze wat moeite het er allemaal in te krijgen. Ikzelf was in een dag van die stuwing af. O spannend! Nog ff

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Zuster89:

Haha ja met operatie zelf hadden ze wat moeite het er allemaal in te krijgen. Ikzelf was in een dag van die stuwing af. O spannend! Nog ff

Na dan bereiden ze zich vast al voor bij mij :154: aangezien de pc Weet dat ik zoveel sport, en in de zorg gebruik je je spieren ook veel zonder dat je het door hebt :4:... ja mega spannend nog 3 dagen :106:  na hoeveel weken ga jij Weer aan het werk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Mimibloem:

Na dan bereiden ze zich vast al voor bij mij :154: aangezien de pc Weet dat ik zoveel sport, en in de zorg gebruik je je spieren ook veel zonder dat je het door hebt :4:... ja mega spannend nog 3 dagen :106:  na hoeveel weken ga jij Weer aan het werk? 

Haha ja de narcotiseur vroeg op de ok nog of ik deed sporten en toen zei ik nee. Dus hij: o dus je zit de heledag op je luie kunt? Waarop de ok assistente en pc zei: nee ze is verpleegkundige dan weet je het wel. Hahaha met zijn alle gelachen. Yep was allemaal best gezellig. Muziekje erbij op ok, haha. Uiteindelijk had de narcotiseur in stad gewoond waar ik ook heb gewoond en was een van de verpleegkundigen een oud collega van mij! Wat is de wereld toch klein! Zit je omgeving Utrecht en dan kom je mensen tegen uit Limburg haha. 

 

Je gebruikt idd veel je spieren. Mijn schouder en nekspieren zijn te zwak maar idd als ik mezelf na ga met werk til ik veel vanuit borst 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Zuster89:

Haha ja de narcotiseur vroeg op de ok nog of ik deed sporten en toen zei ik nee. Dus hij: o dus je zit de heledag op je luie kunt? Waarop de ok assistente en pc zei: nee ze is verpleegkundige dan weet je het wel. Hahaha met zijn alle gelachen. Yep was allemaal best gezellig. Muziekje erbij op ok, haha. Uiteindelijk had de narcotiseur in stad gewoond waar ik ook heb gewoond en was een van de verpleegkundigen een oud collega van mij! Wat is de wereld toch klein! Zit je omgeving Utrecht en dan kom je mensen tegen uit Limburg haha. 

 

Je gebruikt idd veel je spieren. Mijn schouder en nekspieren zijn te zwak maar idd als ik mezelf na ga met werk til ik veel vanuit borst 

Ja Ik heb al jaren een whiplash dus dan ga je indd meer Andere spiergroepen aanspannen, en met mensen draaien en tillen span je onwijs veel je borstspieren aan. Wat doe jij precies in de zorg? Ben zzper heb zeker 6 weken voor mezelf vrij geregeld maar vind het nu al eng omdat Ik niet altijd Weet hoe heftig het werk gaat zijn wanneer Ik dan Zou gaan beginnen :rolleyes: voorstress hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Mimibloem:

Ja Ik heb al jaren een whiplash dus dan ga je indd meer Andere spiergroepen aanspannen, en met mensen draaien en tillen span je onwijs veel je borstspieren aan. Wat doe jij precies in de zorg? Ben zzper heb zeker 6 weken voor mezelf vrij geregeld maar vind het nu al eng omdat Ik niet altijd Weet hoe heftig het werk gaat zijn wanneer Ik dan Zou gaan beginnen :rolleyes: voorstress hahaha

3 weken vakantie nu en daarna 3 weken therapeutisch dus kantoor en in de keuken. Hoewel ik vandaag nog steeds het gevoel heb de wereld aan te kunnen en me afvraag hoe ik nog 2.5 week ga volhouden te niksen. Ik werk momenteel op pagina afdeling met psychiatrische problematiek en dus licht agressie. 

 

Bergman belde me net terug omdat ik vrijdag had gebeld en na kantooruur nog eens omdat de wond iets had gelekt maar was allemaal prima. Meteen gevraagd of ik niet te veel doe met bijvoorbeeld nieuwe pak drinken tillen en inschenken en gisteren dan helemal zelf gedoucht en aangekleed. Was allemaal prima en mocht. Kon geen kwaad voor het inkapselen en bewegen is goed zolang je niet zware boodschappen gaat doen. Huishouden etc. Dus moes ter van genieten dat herstel zo vlot gaat. Elleboog boven schouders mag na 2weken maar niet tillen dan. Heb gisteren haren gewassen met oor op schouder en dan zo inzepen met arm aan die zjjde;komt mijn elleboog op heuphoogte dus kan allemaal. Voor de rest heb ik ze gewoon los hangen (schouderlengte) 

 

Ben ook wel huiverig als ik weer helemaal begin hoor.. Sta gelijk verantwoordelijke diensten ingepland en werk 28u maar in praktijk meer. Hebben een paar cliënten met passieve lift en lastig draaien in bed en eentje van in de 40 kilo die je met zijn 2 oppakt (lekker ergonomisch!) en dan nog transfer rolstoel bed dmv 1 pers en onder oksels pakken maar snapt niet hoe je moet staan en kan soms agressief zijn. Dus ik roep me de eerste tijd gewoon hulp in of vermijd de persoonlijke zorg nog ff bij hun. 

 

Zelfde als dat ik ooit manuele therapie laat doen maar komt er best een druk op je te staan en op je borst als ze dat met ruggengraat liggend doen. Gaven aan dat dit in principe kan na 6 weken maar gevoelsmatig denk ik dat ik daar nog ff mee ga wachten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn omdat van jullie te lezen @Zuster89 en @Mimibloem. Ik zit in mijn derde jaar vp en loop nu 32 uur stage op de revalidatie afdeling. Ik heb 2 weken vrij en mag daarna op de post aan de slag met administratie en mijn eigen opdrachten. Ik werk als helpende+ in het ziekenhuis erbij en heb dar 4 weken vrij gekregen, dus dat is gunstig.

op stage werk ik ook veel met passieve lift etc dus dat zijn aardige draai/trek bewegingen. 

Daarbij heb ik ook nog twee kindjes van 4 en 7 die ik gelukkig niet meer hoef te tillen.... mijn vriend is de eerste dagen vrij. Als hij weer aan het werk gaat komt mijn moeder de kids aankleden en naar de bso brengen (word precies net voor de meivakantie geopereerd) en ga ik me lekker laten vertroetelen bij mijn moeder thuis. Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat lopen. Nu eerst as woensdag preoperatieve screening en nog een x passen bij de pc :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Zuster89:

3 weken vakantie nu en daarna 3 weken therapeutisch dus kantoor en in de keuken. Hoewel ik vandaag nog steeds het gevoel heb de wereld aan te kunnen en me afvraag hoe ik nog 2.5 week ga volhouden te niksen. Ik werk momenteel op pagina afdeling met psychiatrische problematiek en dus licht agressie. 

 

Bergman belde me net terug omdat ik vrijdag had gebeld en na kantooruur nog eens omdat de wond iets had gelekt maar was allemaal prima. Meteen gevraagd of ik niet te veel doe met bijvoorbeeld nieuwe pak drinken tillen en inschenken en gisteren dan helemal zelf gedoucht en aangekleed. Was allemaal prima en mocht. Kon geen kwaad voor het inkapselen en bewegen is goed zolang je niet zware boodschappen gaat doen. Huishouden etc. Dus moes ter van genieten dat herstel zo vlot gaat. Elleboog boven schouders mag na 2weken maar niet tillen dan. Heb gisteren haren gewassen met oor op schouder en dan zo inzepen met arm aan die zjjde;komt mijn elleboog op heuphoogte dus kan allemaal. Voor de rest heb ik ze gewoon los hangen (schouderlengte) 

 

Ben ook wel huiverig als ik weer helemaal begin hoor.. Sta gelijk verantwoordelijke diensten ingepland en werk 28u maar in praktijk meer. Hebben een paar cliënten met passieve lift en lastig draaien in bed en eentje van in de 40 kilo die je met zijn 2 oppakt (lekker ergonomisch!) en dan nog transfer rolstoel bed dmv 1 pers en onder oksels pakken maar snapt niet hoe je moet staan en kan soms agressief zijn. Dus ik roep me de eerste tijd gewoon hulp in of vermijd de persoonlijke zorg nog ff bij hun. 

 

Zelfde als dat ik ooit manuele therapie laat doen maar komt er best een druk op je te staan en op je borst als ze dat met ruggengraat liggend doen. Gaven aan dat dit in principe kan na 6 weken maar gevoelsmatig denk ik dat ik daar nog ff mee ga wachten! 

Laten we elkaar op de hoogte houden hoe het gaat, Ik denk dat Ik eerst begin met wat thuiszorg ofzo. Niet te zwaar.... en geniet er Indd maar van even niet poetsen is zo slecht nog niet hahahahaHahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Madam.K:

Fijn omdat van jullie te lezen @Zuster89 en @Mimibloem. Ik zit in mijn derde jaar vp en loop nu 32 uur stage op de revalidatie afdeling. Ik heb 2 weken vrij en mag daarna op de post aan de slag met administratie en mijn eigen opdrachten. Ik werk als helpende+ in het ziekenhuis erbij en heb dar 4 weken vrij gekregen, dus dat is gunstig.

op stage werk ik ook veel met passieve lift etc dus dat zijn aardige draai/trek bewegingen. 

Daarbij heb ik ook nog twee kindjes van 4 en 7 die ik gelukkig niet meer hoef te tillen.... mijn vriend is de eerste dagen vrij. Als hij weer aan het werk gaat komt mijn moeder de kids aankleden en naar de bso brengen (word precies net voor de meivakantie geopereerd) en ga ik me lekker laten vertroetelen bij mijn moeder thuis. Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat lopen. Nu eerst as woensdag preoperatieve screening en nog een x passen bij de pc :)

Spannennnndddd ik wo al de operatie :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha das goed dames! 

 

Moet zeggen dat ik net toch ff beetje heb afgestoft en wc en keuken schoon hen gemaakt. Vriendin komt straks langs met haar baby van net maand oud en mijn vriend rookt binnen (deze dagen bij open raam en afzuigkap) en we hebben 2 lieve haarballen rondlopen die hier en daar wat verliezen dus normaal alles schoongemaakt maar moet ik nu niet doen. Poetsvrouw komt komende 3 weken 2x per week ipv 1x. Vriend had altijd poetsvrouw toen die single was en die is gebleven. Maar ik kom uit gezin waar elke dag gepoetst werd door mam en mij dus maar ff mijn ogen dicht knijpen! 

 

Merk dat met afstoffen (hand uitreiken en naar links en rechts bewegen) en handen wassen ik de borstspier wel voel in lichte spierpijn. Voor rest nergens last van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeej. Om half 12 2paracetamol gepakt en gaan slapen. Half 3 wakker waar ik normaal naproxen deed pakken maar na ff bewegen was de spierpijn over dus niks gepakt en om half 6 weer wakker vanwege honger en pakte dan weer normaal gezien paracetamol. Bij alle medicatie at ik een beetje dus moet mijn lichaam weer ff resetten niet te eten snachts.

 

Nou van 4x 2 paracetamol en 2x naproxen gisteren besloten om alleen bij ontbijt, avondeten en voor het slapen 2paracetamol te pakken en zo nodig 1naproxen snachts maar gaat zo goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-4-2017 om 06:55 zei Zuster89:

Jeej. Om half 12 2paracetamol gepakt en gaan slapen. Half 3 wakker waar ik normaal naproxen deed pakken maar na ff bewegen was de spierpijn over dus niks gepakt en om half 6 weer wakker vanwege honger en pakte dan weer normaal gezien paracetamol. Bij alle medicatie at ik een beetje dus moet mijn lichaam weer ff resetten niet te eten snachts.

 

Nou van 4x 2 paracetamol en 2x naproxen gisteren besloten om alleen bij ontbijt, avondeten en voor het slapen 2paracetamol te pakken en zo nodig 1naproxen snachts maar gaat zo goed! 

Klinkt goedddddd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd. Gisteren alleen in. Ochtend en voor het slapen 2 paracetamols maar werd vannacht 2 keer wakker met stuwing dus toen een naproxen/aleve gepakt. Blijf wel elke 2 tot 2.5 uur wakker worden omdat mijn bovenrug dan stijf is maar ach.... Zit toch thuis te rusten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou week geleden lag werd ik net wakker op de verkoeverkamer

 

Zal straks eens foto's maken :) hoewel ik geen verandering zie naar mijn idee. Wil dadelijk foto's van elke week naast elkaar leggen om de verandering te zien. 

 

Vannacht weer 2 keer wakker van stuwing. Echt aan zijkanten van borsten ik in een lijn met oksel en bovenkant borstbeen dan spierpijn waar de aanhechtingen zitten. Keer opstaan en wat bewegen en dan weer naar bedje. Ging in straat ook 2x auto alarm af dus belabberde nacht gehad en net nog tot 10u.geslapen. Ook ongesteld erbij dus vandaar misschien ook wat meer moe en hangerig maar dan ben ik er wel van af! Kan ook zijn dat de moeheid van alles er gewoon nu ook uit komt. Had nog wat voor werk te doen en als mijn vriend thuis was wilde ik ook gezellig zijn en hij is nu weer een paar dagen werken en heb geaccepteerd dat ik nog lekker 2 weken vakantie heb. Maandag zat ik nog te denken: wat ga ik allemaal doen ik kan wel therapeutisch werken over een week (gek dat ik ben!) 

 

Dus lekker beetje hangen deze dagen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat je je zo goed voelt,

nou ik ben nu 11 weken verder en heb eigenlijk juist weer meer last van 1 borst. me rechterborst is al vanaf dag 1 gevoeliger geweest. zit ook grotere prothese in. 

Heb deze week even contact gezocht met bergman of dat normaal is, kan me bh bijna niet verdragen de hele dag, voel een rand zitten precies daar waar me bh beugel op zit, en na wat intensief gewerkt te hebben of me arm intensief gebruikt te hebben is die borst erg zeurderig.

Volgens haar is het niks ernstigs, maar ik maak me er wel zorgen om. 8 mei heb ik controle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei 2girls:

wat fijn dat je je zo goed voelt,

nou ik ben nu 11 weken verder en heb eigenlijk juist weer meer last van 1 borst. me rechterborst is al vanaf dag 1 gevoeliger geweest. zit ook grotere prothese in. 

Heb deze week even contact gezocht met bergman of dat normaal is, kan me bh bijna niet verdragen de hele dag, voel een rand zitten precies daar waar me bh beugel op zit, en na wat intensief gewerkt te hebben of me arm intensief gebruikt te hebben is die borst erg zeurderig.

Volgens haar is het niks ernstigs, maar ik maak me er wel zorgen om. 8 mei heb ik controle.

 

Wat lastig! Al bij al kan het volgensmij best wel ff duren. Bij mij is links de boosdoener en groter terwijl van nature rechts groter is.. Ehh.. Was! Denk omdat links ook minder dicht op borstbeen zat dan rechts en hebben ze gecorrigeerd

 

Het is idd denk ik niet zorgelijk maar zeker wel vervelend! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.