Ga naar inhoud

Zuster89 : 6 april 2017 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Zuster89:

Wat lastig! Al bij al kan het volgensmij best wel ff duren. Bij mij is links de boosdoener en groter terwijl van nature rechts groter is.. Ehh.. Was! Denk omdat links ook minder dicht op borstbeen zat dan rechts en hebben ze gecorrigeerd

 

Het is idd denk ik niet zorgelijk maar zeker wel vervelend! 

ja bij mij hebben ze ook flink moeten corrigeren, zat wel 2 cm hoogte verschil in, nu praktisch niks, ben heel blij met eindresultaat. maar valt me vies tegen dat ik gewoon nog steeds last ervan heb. dat genezing zo lang duurt.. omdat altijd iedereen alleen maar zo vreselijk positief praat.. maar hoeft dus niet altijd te zijn ;)ik was als de dood dat het flinke kapselvorming was maar volgens haar is dat het niet... stelt me wel iets gerust maar nog steeds baal ik dat ik nog zoveel pijn heb. heb 2 kleine kids dus kan ook niet helemaal niks doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie

Zoo weer paar daagjes verder.. Op zij slapen gaat beter nu. Doet geen pijn meer onder de oksel en borstbeen waar de aanhechting van de borstspier zit

 

Ik zet me stiekem toch vaker af met mijn armen en maak soms bewegingen waarbij de borstspier mee rekt/strekt en dan ff beetje spierpijn en dat borst daar op reageerd door harder worden of iets voelen... Dan denk ik weer... Oeps.... Mag niet en dadelijk verschuift er een prothese (iieh spaanders benauwd naar de spiegel toe; kijken en voelen) maar nee het zit nog allemaal op zijn plaats whahaha 

 

Pleisters op wondjes beginnen langzaam los te raken.. Ff nog tot vrijdag uitzingen met controle.. 

 

Gisteren goed 7u. Op pad geweest en vandaag van 14 tot nu bezoek. Merk wel dat ik daarna ook moe ben maar niet meer pijn. Of harde borsten ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Zuster89:

Zoo weer paar daagjes verder.. Op zij slapen gaat beter nu. Doet geen pijn meer onder de oksel en borstbeen waar de aanhechting van de borstspier zit

 

Ik zet me stiekem toch vaker af met mijn armen en maak soms bewegingen waarbij de borstspier mee rekt/strekt en dan ff beetje spierpijn en dat borst daar op reageerd door harder worden of iets voelen... Dan denk ik weer... Oeps.... Mag niet en dadelijk verschuift er een prothese (iieh spaanders benauwd naar de spiegel toe; kijken en voelen) maar nee het zit nog allemaal op zijn plaats whahaha 

 

Pleisters op wondjes beginnen langzaam los te raken.. Ff nog tot vrijdag uitzingen met controle.. 

 

Gisteren goed 7u. Op pad geweest en vandaag van 14 tot nu bezoek. Merk wel dat ik daarna ook moe ben maar niet meer pijn. Of harde borsten ofzo

 

Klinkt goed @Zuster89! Hoe groot is de kans echt eigenlijk dat je prothese kan verschuiven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoo..weer even een update voor diegene die het leuk vinden om het genezingsproces te volgen.

 

Vandaag 2 weken en 4 dagen po. afgelopen vrijdag (2 weken po) zijn de pleisters er vanaf gehaald en de hechtingen verwijderd; stelt niets voor alleen rechts buitenkant zat vast en was gevoelig; was daarna ook rood en zaterdag en gisteren viel mij een wit puntje op en de roodheid was minder. het witte puntje was een hechting die ik uiteindelijk na 3 keer met nagel overheen gaan en tussen nagels vastpakte eruit haalde zonder daar iets van te voelen. Korstjes waren er zaterdag al allemaal af dus toen met de littekencreme begonnen die ik van bergman heb meegekregen op dag van operatie.

 

Tevens heb ik ook de siliconen littekenvervagers van hansaplast gekocht omdat ik goede resultaten zag bij 'annelief' hier op het forum. Deze heb ik gisteravond voor het eerst geplakt en moeten minimaal 12u. zitten en 8 weken lang voor goed resultaat. vanochtend onder de douche eraf gehaald. je wil deze echt wel weken anders is het gevoelig en trek je de huid kapot rondom het litteken en irriteer je het litteken alleen maar.

 

Qua pijntjes de afgelopen dagen: spierpijn nog amper, heel soms als ik op de zij lig; moet wel een kussen blijven omarmen want zonder ligt het ongemakkelijk en dan wel pijnlijk want de bovenste arm rust dan toch op de bovenste borst. soms wat steken en tepels die schuren..dat laatste was ik gisteravond echt ff zat en heb toen de bh wat eerder uitgedaan (hoef hem alleen nog 4 weken overdag aan)

 

Mijn houding is met schouders naar voren en hier moet ik op letten, echter zijn tepels zo gevoelig dat ze helemaal beurs aanvoelen en en veel druk door bh op staat, als ik de schouders naar achteren doe is dit erger.

Heb nu de bh 3 uur aan (uitgeslapen) en heb er alweer ff last van..of hij te klein is? ik kan er mijn hand wel voor stoppen en dan is de rek er uit, rest sluit hij aan en zit die niet te strak..dus te klein denk ik niet, hij moet namelijk ook wel steun bieden.

 

Vrijdag eerste dagje therapeutisch werken, dit doe ik de komende 3 weken; dus niet aan bed in de zorg maar wel huiskamer en kantoorwerkzaamheden. de eerste week werk ik 4u. per dag, 2e week 6u. en 3e week 8u (normaal) zodat ik het op bouw. en dan niet alle dagen achter elkaar maar ook rustdagen tussendoor.

heb er ergens ook wel zin in, rondom huis hangen en beetje lopen door stad heb ik het wel mee gehad.

komende 2 dagen nog bezoek van vriendinnen en donderdag is mijn vriend ook vrij.

 

lichte Boodschappen etc. doe ik zelf vanaf vrijdag en zo ook het autorijden na controle uitgeprobeerd.alleen ff last met scherpe bochten en terugschakelen; niet echt pijn maar meer kracht moeten zetten hiervoor.

Vandaag ging het vlekkeloos het autorijden. nu nog die irritant gevoelige tepels temperen en dan zou ik nergens last van hebben...maarja..geduld!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna 3 weekjes, vrijdag haha

 

Ja slapen gaat gelukkig sinds 2/3 nachten beter, keer wakker voor te plassen of half wakker om te stoeien met mijn voedingskussen als ik van de ene zij naar de andere draai.

 

Littekenpleisters haal ik er af onder de douche; zet daar een straal op en dan voorzichtig stukjes laten weken en loshalen dan doet het geen pijn; zodra die siliconen nat is plakt die op dat moment niet. littekens zien er goed uit alleen het stukje aan buitenkant rechts waar ik zelf nog de hechting eruit heb gehaald zie je nu ook als puntje genezen, das jammer anders waren het echt 2 dunne en best rechte streepjes maarja..denk dat als littekens straks echt genezen zijn je er de loep bij moet pakken om het te zien.

 

Haha ja doe wel redelijk wat ja maar merk wel laatste week dat ik snel moe ben, de gebroken nachten, herstel, maar ook lui uitslapen zal daar wel voor zorgen dus soms doe ik ff een dutje van een uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update:Over 3 daagjes 5 weken po! 

 

Werk is me paar keer in het begin tegen gevallen. Ineens veel in de keuken bezig geweest ipv zorg maar toch constant met armen aan het bewegen. Kreeg het toen warmer en spieren zette op en wat spierpijn maar niet echt stuwing. 

 

Soms ook verkeerde bewegingen gemaakt of getild/drukken op iets en voelde ik geen echte pijn maar wel vervelend en geen kracht. Lichtelijke paniek elke keer of prothese nog goed zat en ik kapselvorming niet verkloot. Kliniek gebeld wat mijn grens moest zijn omdat ik gewoon geen echte pijn meer heb. Hoogstens ooit licht spierpijn en dit laatste dagen ook niet. Vorige week nog soms pijn aan de aanhechtingen en linker borst de spier (meer werk aan gehad).

 

Kliniek zei dat je zelf voelt wat goed is en te zwaar is. Heb met werk de laatste week veelal op kantoor gezeten en dit ging allemaal prima. Ga nu weer lichte zorg oppskken en de 19e sta ik weer vol ingrroosterd 

 

Gisteren merkte ik dat ze zachter worden en ze bewogen met wassen meer mee. Vond dit wel ff creepy omdat het stijve als stevig en veilig voelt en soepel als zwakke huid/lichaam en dus niet veilig.. Whahaha maar ze horen zacht te zijn (borsten) en zullen er niet uit vallen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mrslaurajessy
4 minuten geleden zei Zuster89:

Vond dit wel ff creepy

Hahahaha prachtig, ik heb ze nog niet, maar ik kan nu al niet wachten tot ze mee gaan bewegennnnnn!!!!! Heel erg behulpzaam je post krijg goed inzicht in kleine dingetjes zo:) liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei mrslaurajessy:

Hahahaha prachtig, ik heb ze nog niet, maar ik kan nu al niet wachten tot ze mee gaan bewegennnnnn!!!!! Heel erg behulpzaam je post krijg goed inzicht in kleine dingetjes zo:) liefs

Haha graag gedaan want dat is wel iets wat ze in een kliniek vertellen. Al die kleine dingetjes die we hier op borsten forum delen! Zoals het borrelen en na weken het 'ploppen'. Spierpijn aan aanhechtingen en mondor cords (heb ik momenteel heel licht) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mrslaurajessy
1 minuut geleden zei Zuster89:

mondor cords

Ja dat zijn een soort touwtjes onder je borst toch, net als dat je je keel aanspant en van die gespannen spiertjes krijgt. Maar waardoor komt dat dan? Raar fenomeen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei mrslaurajessy:

Ja dat zijn een soort touwtjes onder je borst toch, net als dat je je keel aanspant en van die gespannen spiertjes krijgt. Maar waardoor komt dat dan? Raar fenomeen

Kleine ontstekingen aan de bloedvaten. Is geen erge complicatie. Ene krijgt het en ander niet. Trekt vanzelf weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mrslaurajessy
55 minuten geleden zei Zuster89:

Kleine ontstekingen aan de bloedvaten. Is geen erge complicatie. Ene krijgt het en ander niet. Trekt vanzelf weg

Oh joh dat wist ik niet dacht spiertjes, zo zag t eruit haha. Kan dat alleen onder je borst voorkomen dat je weet? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Update: morgen 8 weken po! 

 

Werk kan ik alweer 2 weken alles weer doen. Eigenlijk alles wat ik voor de operatie deed. Tillen maar ook op buik slapen ben ik 2 weken geleden gaan uitproberen. Enige wat ik merk is dat probleemtiet links harder voelt (voel de spier dan) en met op zij liggen voel ik ook de aanhechtingen van de spier. Niet heel pijnlijk. Wel vervelend. En trekt weg met op rug liggen of opstaan. Soms met zware werkzaamheden voel ik hem ook nog een beetje.  Die spier is echt aan het strijden naar mijn idee om op te rekken en prothese los te laten. (frozen: let ik gooooo!) 

 

Hij is nog boller, kleiner en hoger dan rechts. Dat is eigenlijk door de weken heem en ik vraag me af of dat bij gaat trekken.. En of ik pc anders moet mailen. Niet dat over maand als ik 12 weken ben op controle kom en ze zeggen dat er niets meer aan te doen valt na 3 maanden.. Maar misschien stress ik ook weer te veel en moet ik geduld hebben. 

 

Na operatie zat links al iets hoger en is van nature kleiner dus verwacht geen symmetrisch resultaat maar hij mag was voller, minder bol en iets lager gaan zitten. En rechts hoeft niet meer te zakken whahaha (Controlfreak!) 

 

Vandaag voor het eerst weer onder de zonnebank geweest (littekens beschermd) ff relaxen na drukke dag (honden gewassen. Huis gepoetst. In tuin gewerkt) 

 

Zondag naar de sauna en een massage van anderhalf uur geboekt! Hier mijn pc nog voor gemaild of op de buik liggen hiermee geen kwaad kan. Slapen op buik  is anders dan een hardere bank waar ze druk op je lijf uitoefenen. Maar het mag, moet wel prettig voelen en kan een handboekrolletje onder borsten leggen.. Hebben ze toch genoeg! Handdoeken! Kijk er naar uit! Ook wel benieuwd naar reacties van mensen op mijn boobs.. Je ziet littekens nog wel beetje maar vraag me af of anderen denken 'neppers!' of juist verbaasd zouden zijn dat het protheses zijn. 

 

Psychisch vind ik het soms nog lastig. Soms denk ik te klein, dan weer oo mooi groot! Zo zie ik iemand met zelfde cup en vind ik dan mooi vol.. En die van mezelf zie ik dan niet zo als mooi en vol. Met bh denk ik soms 'is niet van mij, vulling van bh' dan moet ik mezelf echt terecht wijzen dat het geen vulling is maar nu gewoon boobs heb! En zonder bh voelt het uiteraard wel lekker.. Geen bh aan en dan volume! Mrja moet mijzelf aanleren dat als ik thuis ben ik een bh ga dragen.. Zat altijd in shirtje en broekje zonder bh dus doe hem nu wel zoveel mogelijk aan, en sportbh snachts als ik iets zonder bh die dag heb aangehad

 

Met werk voor mijn eigen gevoel van veiligheid nog de sportbh aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag 10 weken po! Over 2 weekjes op controle (4 Juli)

 

De laatste 2 weken heb ik toch wel last van spierpijn en dan met name links die nog meeste in moest indalen. Massage met saunadag ging echt zonder enig ongemak! Met in zon liggen ingesmeerd met factor 50. 

 

Soms word ik snachts nog wakker van de spierpijn als ik half op zij/buik lig maar al minder dan anderhalve week terug, toen werd ik soms 5 keer per nacht wakker. Qua werkzaamheden heb ik geen belemmeringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteren 12 weken po, a.s. Dinsdag op controle bij de pc. 

 

Ik heb heel soms nog wat spanning op de spier links wat ik voel met op mijn buik liggen. Voor de rest nergens laat van! Oja heel soms wat steken nog door de borst en bij de littekens. 

 

Littekens zijn ene keer dun glad en wit en andere keer weer roder en bobbeliger. 

 

Verschil in grootte en vorm is er met goed kijken vanuit bepaalde hoeken wel te zien maar vind het niet storend. Hey, heb eindelijk eens beetje boobs! Bh maat is 75D alleen beugels sluiten onderaan nog niet altijd helemaal aan (ligt er aan welke bh ik pak) 

 

Verder weinig nieuws..zal nog updaten na de controle en als er nog iets is van info door de weken heen wat voor jullie zou kunnen helpen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest na 3 maanden. Arts was heel erg tevreden over het resultaat en het snelle herstel. Gaf aan dat ze op operatietafel nog even twijfelde of deze maat wel mooi natuurlijk zou worden omdat links de spier erg strak zat en ze veel moeite hebben moeten doen om hem er tussen te krijgen. Maar ze is blij dat ze deze heeft laten zitten. 

 

Ze worden nog zachter door de tijd heen en littekens zien er voor 3 maanden ook goed uit. Soms nog spierpijn links en steken maar is allemaal normaal: je moet het allemaal een jaar de tijd geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 5-7-2017 om 09:58 zei Zuster89:

Gisteren op controle geweest na 3 maanden. Arts was heel erg tevreden over het resultaat en het snelle herstel. Gaf aan dat ze op operatietafel nog even twijfelde of deze maat wel mooi natuurlijk zou worden omdat links de spier erg strak zat en ze veel moeite hebben moeten doen om hem er tussen te krijgen. Maar ze is blij dat ze deze heeft laten zitten. 

 

Ze worden nog zachter door de tijd heen en littekens zien er voor 3 maanden ook goed uit. Soms nog spierpijn links en steken maar is allemaal normaal: je moet het allemaal een jaar de tijd geven

Was net je updates bij aan lezen. 

Zo herkenbaar. Ik heb nu na 3 mnd ook soms steken in linkerborst.

 

Soms echt weken niet en dan ineens weer wel. Net messteken. 

Maar inderdaad volgens pc kon dat nig wel ff duren en probeer me er ook niet druk om te maken. Hi hi beetje lastig merk ik vooral nadat ik gisteren terug was geweest bij pc. Had na 3 mnd rood litteken zat er toch een stukje oplosbare hechting in die eruit wilde :huh: dus opgelost nu. 

Suvces Meis. Komt goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Wuppie:

Was net je updates bij aan lezen. 

Zo herkenbaar. Ik heb nu na 3 mnd ook soms steken in linkerborst.

 

Soms echt weken niet en dan ineens weer wel. Net messteken. 

Maar inderdaad volgens pc kon dat nig wel ff duren en probeer me er ook niet druk om te maken. Hi hi beetje lastig merk ik vooral nadat ik gisteren terug was geweest bij pc. Had na 3 mnd rood litteken zat er toch een stukje oplosbare hechting in die eruit wilde :huh: dus opgelost nu. 

Suvces Meis. Komt goed 

Dankjewel! Jawel komt allemaal wel goed. Geduld...! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Vandaag 19 weken po. Van vorm zijn ze wat natuurlijker geworden en de roodheid van littekens wordt minder. Soms links nog een scheurend gevoel. Wel minder frequent maar denk omdat spier daar zo strak was ik altijd wel iets blijf voelen. Liggen op buik voelt soms aan die kant even hard net boven de tepel maar verliggen helpt wel. Niet echt pijn maar voelt ongemakkelijk. Lig immers dan weer helaas meer op links dan rechts als ik op mijn buik/zij lig. 

 

Verder eigenlijk geen bijzonderheden als dat ik erg blij ben de in graag te hebben gedaan. Ik vind ze wel nog hard maar chirurg zei dat ik dat echt de tijd moest geven. En ja ze voelen kouder aan nu met inplantaten..gevoel in en rondom tepels is er wel maar nog dof. Mrja het aanzien is dan wel super! Eindelijk kloppen de verhoudingen nu en kan ik leuke shirtjes en lingerie aan zonder dat het gaapt of geen decolleté heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi! Ik heb net je hele verhaal gelezen, zo fijn om het hele proces mee te krijgen. Op je profielfoto ziet het er echt heel mooi uit! Ik zit eraan te denken om binnenkort een afspraak te maken om mijn opties te bespreken. Jouw verhaal helpt enorm om mij over de laatste drempel te krijgen en in ieder geval het gesprek aan te gaan. Wat voor soort protheses heb jij? En heb je een druppel/anatomische vorm of rond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 30-8-2017 om 22:46 zei Jules90:

Hi! Ik heb net je hele verhaal gelezen, zo fijn om het hele proces mee te krijgen. Op je profielfoto ziet het er echt heel mooi uit! Ik zit eraan te denken om binnenkort een afspraak te maken om mijn opties te bespreken. Jouw verhaal helpt enorm om mij over de laatste drempel te krijgen en in ieder geval het gesprek aan te gaan. Wat voor soort protheses heb jij? En heb je een druppel/anatomische vorm of rond?

Hoi Jules, ik ben ff niet meer online geweest (over anderhalve week alweer 25 weken po) ik heb de natrelle style410 anatomisch en dual plane geplaatst (mx290cc cc qua projectie en volume)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2017 om 19:29 zei Zuster89:

Hoi Jules, ik ben ff niet meer online geweest (over anderhalve week alweer 25 weken po) ik heb de natrelle style410 anatomisch en dual plane geplaatst (mx290cc cc qua projectie en volume)  

Dankjewel voor je reactie! Bij mij kwamen we uit op 330 en 345 cc (ivm ongelijke borsten nu) en dual plane geplaatst. Ronde, High profiel protheses omdat ik vrijwel geen weefsel heb en een zeer smal bovenlichaam heb. Denk er wel aan om voor de zekerheid nog een consult bij Veltman bijv te doen ter check. Heb jij ook meerdere consults gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.