Ga naar inhoud

G-cup : 20 december 2016 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Salaa:

Oh mocht ik gaan douchen ga ik dat zeker zittend doen. Durf niet staand.. ben benieuwd naar dinsdag, ik hoop dat alles goed geneest. Heb zo geen zin in complicaties, want moet over twee weken weer aan het werk. 

Ik ben nog niet buiten geweest en ik merk als ik door het huis loop.. snel geneigd ben om weer te gaan liggen. Ik heb gisteren veel bezoek gehad, enorm veel gelachen en toen ze weg waren.. waren mijn borsten pijnlijk, aan het trekken, en waren ze opgezet. Vandaag maar even rusten.

Ik heb juist het tegenovergesteld. Heb totaal geen eetlust en eet alleen 2 a 3x per dag gezond.. ik eet eigenlijk alleen omdat ik weet dat het goed zal zijn voor mijn herstel. Normaal was ik echt van de lekkernijen, maar nu heb ik er geen behoefte aan.

Wat ik nu eet: veel fruit, 2 eieren op een dag, kip en groente.. nog even en ik ga tokkelen als een kip.

Ik zou wel letten op je voeding want als ik aankom gaat het meteen naar mijn borsten. Probeer de komende 2 a 3 weken op je voeding te letten en daarna kan je vast wel lichtelijk sporten (cardio)

Het is geen honger of trek wat ik heb, maar meer vermaak. Ik verveel me dus dan ga ik afleiding zoeken in eten. Dat is altijd mijn valkuil geweest. En ik had mezelf aangeleerd voortaan de afleiding te zoeken in het sporten. Ik ging zelfs elke dinsdag 2x sporten sochtends en savonds. Ik moet nu een andere afleiding zien te vinden..

Je lichaam geeft snel genoeg aan wanneer hij wel of niet iets kan. Dus blijf vooral luisteren naar je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 189
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 24-12-2016 om 18:30 zei LiaLa:

Alles moet ook nog herstellen. Mijn tepels voelen en zien er nu heel anders uit dan in het begin.

Ik wil niet een hele foto plaatsen, maar om de situatie te verduidelijken heb ik van alleen mijn tepel een foto geplaatst. Mijn tepel ziet er echt niet normaal uit in mijn ogen. Ik hoop dat het beter wordt..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei G-cup:

Het is geen honger of trek wat ik heb, maar meer vermaak. Ik verveel me dus dan ga ik afleiding zoeken in eten. Dat is altijd mijn valkuil geweest. En ik had mezelf aangeleerd voortaan de afleiding te zoeken in het sporten. Ik ging zelfs elke dinsdag 2x sporten sochtends en savonds. Ik moet nu een andere afleiding zien te vinden..

Je lichaam geeft snel genoeg aan wanneer hij wel of niet iets kan. Dus blijf vooral luisteren naar je lichaam.

Netfix een idee? Ik zit de hele dag series te kijken..  spelletjes te spelen.. youtube en bvk verhalen te lezen.  

Mijn tepel had de muffin effect volgens mijn tante.. ik weet niet of jouw tepel er normaal uitziet. Heb je gebeld met ze?

 

@LiaLa ik heb pleisters en verband erom heen.. dus denk ook dat het daardoor jeukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet een hele foto plaatsen, maar om de situatie te verduidelijken heb ik van alleen mijn tepel een foto geplaatst. Mijn tepel ziet er echt niet normaal uit in mijn ogen. Ik hoop dat het beter wordt..

Ik ben geen expert natuurlijk, heb alleen mijn eigen ervaring. Het ziet er in ieder geval mooi doorbloed uit. Heb je wel gevoel in je tepel? Ik had al wel gelijk gevoel in beide tepels. De ene tepel reageerde wel meer dan de ander. Neem anders contact op met de kliniek? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Salaa:

Netfix een idee? Ik zit de hele dag series te kijken..  spelletjes te spelen.. youtube en bvk verhalen te lezen.  

Mijn tepel had de muffin effect volgens mijn tante.. ik weet niet of jouw tepel er normaal uitziet. Heb je gebeld met ze?

 

@LiaLa ik heb pleisters en verband erom heen.. dus denk ook dat het daardoor jeukt.

Ik krijg heel veel pijn in mijn nek door teveel tv kijken enzo. Doe dat namelijk op mijn ipad want de woonkamer is altijd overbezet.

Ik heb niet gebeld. Ik dacht dat ze me de volgende dag zelf zouden bellen maar blijkbaar zijn ze me vergeten. Ik wacht denk ik gewoon dinsdag af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei LiaLa:

Ik wil niet een hele foto plaatsen, maar om de situatie te verduidelijken heb ik van alleen mijn tepel een foto geplaatst. Mijn tepel ziet er echt niet normaal uit in mijn ogen. Ik hoop dat het beter wordt..

Ik ben geen expert natuurlijk, heb alleen mijn eigen ervaring. Het ziet er in ieder geval mooi doorbloed uit. Heb je wel gevoel in je tepel? Ik had al wel gelijk gevoel in beide tepels. De ene tepel reageerde wel meer dan de ander. Neem anders contact op met de kliniek? 

Ik heb heel veel gevoel in mijn tepel. Daar ben ik super blij om want voor de operatie had ik veel minder gevoel. Dus dat is wel oké denk ik. Het is nu weekend volgens mij werken ze dan niet (en ook nog eens kerst). Dinsdag heb ik een afspraak denk dat ik dat gewoon afwacht. De borsten zelf zien er goed en mooi uit. Ook niet blauw ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei G-cup:

Ik heb heel veel gevoel in mijn tepel. Daar ben ik super blij om want voor de operatie had ik veel minder gevoel. Dus dat is wel oké denk ik. Het is nu weekend volgens mij werken ze dan niet (en ook nog eens kerst). Dinsdag heb ik een afspraak denk dat ik dat gewoon afwacht. De borsten zelf zien er goed en mooi uit. Ook niet blauw ofzo

Ik denk dat je jezelf ook geen zorgen hoeft te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei G-cup:

Ik krijg heel veel pijn in mijn nek door teveel tv kijken enzo. Doe dat namelijk op mijn ipad want de woonkamer is altijd overbezet.

Ik heb niet gebeld. Ik dacht dat ze me de volgende dag zelf zouden bellen maar blijkbaar zijn ze me vergeten. Ik wacht denk ik gewoon dinsdag af?

Hier nog een, waarvan de woonkamer altijd overbezet is.:mellow: Ik kijk dus ook op mijn tablet of de tel.. als ik dit niet doe verveel ik mij echt de pleuris. 

Wat raar dat ze jou niet hebben gebeld. Mij hebben ze woensdag gebeld om te vragen of alles okey was. Ik zou het indd afwachten.. misschien zit de tape erom heen en ziet het er daarom een beetje raar uit. Ik ben benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei LiaLa:

Ik denk dat je jezelf ook geen zorgen hoeft te maken. 

I hope!

12 uur geleden zei Salaa:

Hier nog een, waarvan de woonkamer altijd overbezet is.:mellow: Ik kijk dus ook op mijn tablet of de tel.. als ik dit niet doe verveel ik mij echt de pleuris. 

Wat raar dat ze jou niet hebben gebeld. Mij hebben ze woensdag gebeld om te vragen of alles okey was. Ik zou het indd afwachten.. misschien zit de tape erom heen en ziet het er daarom een beetje raar uit. Ik ben benieuwd! 

Heb jij geen nekpijn van het kijken op je tablet? Ik kan me geen goede houding aannemen bij het kijken. Hoe ik ook kijk/lig het doet pijn. 

Hoe is het bij jou met slapen? Durf je al een beetje op je zij te liggen?

Ja ze zijn me denk ik vergeten want ik had zelf gebeld de dag dat ik naar huis mocht omdat ik bloed zag en toen zeiden ze dat ze me morgen zullen bellen om te kijken hoe het gaat. Mijn tepel ziet er vandaag iiiietsiepietsie beter uit denk ik. Heb net weer even opgefrist met een washandje en het verband verwisseld. Ik vind het wel heerlijk dat ik gewoon goed gevoel in mijn tepel heb, hoop dat dat zo blijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei G-cup:

I hope!

Heb jij geen nekpijn van het kijken op je tablet? Ik kan me geen goede houding aannemen bij het kijken. Hoe ik ook kijk/lig het doet pijn. 

Hoe is het bij jou met slapen? Durf je al een beetje op je zij te liggen?

Ja ze zijn me denk ik vergeten want ik had zelf gebeld de dag dat ik naar huis mocht omdat ik bloed zag en toen zeiden ze dat ze me morgen zullen bellen om te kijken hoe het gaat. Mijn tepel ziet er vandaag iiiietsiepietsie beter uit denk ik. Heb net weer even opgefrist met een washandje en het verband verwisseld. Ik vind het wel heerlijk dat ik gewoon goed gevoel in mijn tepel heb, hoop dat dat zo blijft. 

Heel veel kussens op elkaar en een zachte matras zorgt ervoor dat ik niet zo'n last heb van mijn rug en nek. 

Ik slaap als op mijn zij gedeeltelijk, en het slapen gaat goed. Ik slaap zo'n 10u :wub: en vandaag ben ik niet tussendoor wakker geworden. Ook doen mijn zijkanten nauwelijks pijn meer. Het is mij echt opgevallen als ik de hele dag niets doe behalve rusten dat ik dan lekkerder slaap. Hoe is het bij jou? 

Jij durft echt al.. ik heb nog steeds niet gekeken zonder het verband. Ben echt een mietje hihi. 

Ik zou het dinsdag even doorgeven dat ze je zijn vergeten.. daarnaast als jij je echt zorgen maakt schroom dan niet om te bellen.. want daar zijn zij wel voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Salaa:

Heel veel kussens op elkaar en een zachte matras zorgt ervoor dat ik niet zo'n last heb van mijn rug en nek. 

Ik slaap als op mijn zij gedeeltelijk, en het slapen gaat goed. Ik slaap zo'n 10u :wub: en vandaag ben ik niet tussendoor wakker geworden. Ook doen mijn zijkanten nauwelijks pijn meer. Het is mij echt opgevallen als ik de hele dag niets doe behalve rusten dat ik dan lekkerder slaap. Hoe is het bij jou? 

Jij durft echt al.. ik heb nog steeds niet gekeken zonder het verband. Ben echt een mietje hihi. 

Ik zou het dinsdag even doorgeven dat ze je zijn vergeten.. daarnaast als jij je echt zorgen maakt schroom dan niet om te bellen.. want daar zijn zij wel voor. 

Fijn dat je goed slaapt. Slapen gaat bij mij iets minder ben als blij als ik 8 uurtjes geslapen heb. Maar ik ben altijd een moeilijke slaper geweest. 

Haha ik ben vooral heel nieuwsgierig. Kan me moeilijk inhouden. Als jij er nog niet klaar voor bent dan wacht je gewoon lekker op dinsdag. Dat is toch al bijna. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei 26WHV:

@G-cup en @Salaa ondertussen lees ik met jullie mee. Hebben jullie beetje kunnen genieten van de Kerst tot nu toe? Mochten jullie nog tips voor mij hebben dan hoor ik het heel graag. Begin nu wel zenuwachtiger te worden, misschien wel omdat Januari er nu aan komt, het leek altijd nog ver weg....26 januari!

Tips: 

Leer op je rug slapen

Zorg voor een lekkere  zachte matras 

Laxeertabletten in huis hebben (want het opgeblazen gevoel voelde voor mij erger dan de operatie zelf)

Buikspieroefeningen doen (je mag na je operatie je handen en armen niet gebruiken bij het opstaan in bed)

Voldoende pyjama's (je lekt zo nu en dan)

Neem je pijnstiller in

De eerste paar dagen zijn kut. Je bent heel moe en doet het nog pijn. Pijn is een groot woord, voor mij was het meer ongemak. Heb geen minuut echte pijn gehad. Echte pijn is voor mij het best te omschrijven als; pijn dat je niet meer kan functioneren en bijna of moet van huilen. 

Ik ga bezoek etc nog wel uit de weg omdat ik merk dat het wel heel vermoeiend is vooral wanneer het te gezellig wordt en je heel veel gaat lachen. Ik merk dan meteen dat ik last krijg van mijn wonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei G-cup:

Fijn dat je goed slaapt. Slapen gaat bij mij iets minder ben als blij als ik 8 uurtjes geslapen heb. Maar ik ben altijd een moeilijke slaper geweest. 

Haha ik ben vooral heel nieuwsgierig. Kan me moeilijk inhouden. Als jij er nog niet klaar voor bent dan wacht je gewoon lekker op dinsdag. Dat is toch al bijna. 

Slaap pil uitproberen? Dat zou mogelijk helpen.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar het eindresultaat. Ik kan gewoon niet wachten om volgende week outfits te passen met mijn kleine borsten en straks in de zomer  vakantie bikini's te dragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei 26WHV:

@G-cup en @Salaa ondertussen lees ik met jullie mee. Hebben jullie beetje kunnen genieten van de Kerst tot nu toe? Mochten jullie nog tips voor mij hebben dan hoor ik het heel graag. Begin nu wel zenuwachtiger te worden, misschien wel omdat Januari er nu aan komt, het leek altijd nog ver weg....26 januari!

Hoi @26WHV,

Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn. Ik weet het: het is makkelijker gezegd dan gedaan maar toch zeg ik het. Geniet van je hele grote borsten nu het nog kan en vergeet vooral geen before foto's te maken haha.

Verder heeft Salaa al hele goede tips opgeschreven. Vooral die van buikspieroefeningen! 

Ik heb absoluut geen pijn gehad ofzo. De operatie viel me echt 100% mee. Wel merk ik dat als ik te veel doe dat mijn wonden gevoelig worden zoals Salaa ookal zei. Maar ik kan al best veel zelf. Ik heb bijv geen problemen met handen een beetje strekken. Ik kan mijn haar gewoon zelf kammen/wassen. Pijnstillers heb ik bijna niet gebruikt. Ik heb de dag van de operatie nog 1000mg paracetamol ingenomen en dat was het volgens mij. 

Zorg voor genoeg vermaak want ik verveel me echt kappot deze dagen. Ik heb geen broertjes of zusjes die me gezellig kunnen vermaken. Ben alleen met mijn ouders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Salaa:

Slaap pil uitproberen? Dat zou mogelijk helpen.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar het eindresultaat. Ik kan gewoon niet wachten om volgende week outfits te passen met mijn kleine borsten en straks in de zomer  vakantie bikini's te dragen. 

Ik heb vandaag eindelijk goed geslapen! Echt dat had ik zo nodig. Heb rond 2 uur geslapen en ben om 10.45 uur wakker geworden. Heerlijk bijna 9 uur geslapen aan een stuk door.

Haha je wordt al blij van het idee he? Lekker nieuwe lingerie shoppen :wub:. Kan ook niet wachten. Voor jou is het vandaag precies 1 week geleden. Gaat best wel snel, maar niet snel genoeg helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei G-cup:

Ik heb vandaag eindelijk goed geslapen! Echt dat had ik zo nodig. Heb rond 2 uur geslapen en ben om 10.45 uur wakker geworden. Heerlijk bijna 9 uur geslapen aan een stuk door.

Haha je wordt al blij van het idee he? Lekker nieuwe lingerie shoppen :wub:. Kan ook niet wachten. Voor jou is het vandaag precies 1 week geleden. Gaat best wel snel, maar niet snel genoeg helaas.

Ahh fijn om te horen dat je goed hebt geslapen. 

Rond deze tijd was ik al wakker geworden en had ik mijn nieuwe borsten al. De eerste paar dagen gingen voor mij echt te langzaam. Gelukkig zijn de afgelopen 4 dagen gevlogen.

Heb tot nu toe 120 euro aan cadeaubonnen gekregen van vrienden en familieleden dus dat wordt over 5 weken nieuwe BH's kopen op hun kosten. Beter kan het niet. 

Zijn jouw borsten ook minder hard? Die van mij zijn sinds gisteren wat zachter en moest de sluitinghaakjes naar het midden verplaatsen. Ik heb een beetje gebloed bij mijn rechterborst aan de onderkant en deze borst is nu extra gevoelig. Morgen maar vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Salaa:

Ahh fijn om te horen dat je goed hebt geslapen. 

Rond deze tijd was ik al wakker geworden en had ik mijn nieuwe borsten al. De eerste paar dagen gingen voor mij echt te langzaam. Gelukkig zijn de afgelopen 4 dagen gevlogen.

Heb tot nu toe 120 euro aan cadeaubonnen gekregen van vrienden en familieleden dus dat wordt over 5 weken nieuwe BH's kopen op hun kosten. Beter kan het niet. 

Zijn jouw borsten ook minder hard? Die van mij zijn sinds gisteren wat zachter en moest de sluitinghaakjes naar het midden verplaatsen. Ik heb een beetje gebloed bij mijn rechterborst aan de onderkant en deze borst is nu extra gevoelig. Morgen maar vragen. 

Cadeaubonnen is het beste wat je nu als cadeau kan krijgen haha. Leuk!

Ik heb de 3e dag al de beha naar het midden verplaatst. Maar ik heb een te grote omvang gekregen helaas. Alhoewel het wel prettig is tijdens het slapen, maar vond mijn borsten teveel bewegen overdag. 

De mijne zijn nog hard. Mijn tepels veranderen wel steeds. Dat wordt denk ik steeds beter. 

Ben je rechtshandig? Ik denk dat recht meer te verduren heeft omdat we onze rechterhand het meest gebruiken. 

Was het echt bloed? Want bij mij was het vocht gemengd met bloed. Het bloed was heel dun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiaLa @lovertje

Jullie hebben inmiddels wat langer ervaring en heb een vraagje. Hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

Ik zag net wat viezigheid uit mijn linkerborst komen. Dit was bij de snee onder de plooi. Ik wil het graag schoonmaken om infecties te voorkomen, alleen weet ik niet of dat handig is. Moet ik het wassen en er een nieuwe gaas op zetten of kan ik het voor nu beter laten rusten? Het is geen bloed, vandaar dat ik het schoon wil maken. Bergman is volgens mij dicht met kerst dus kan ze niet benaderen. 

Heb van de etos van die steriele wondreinigingsdoekjes gekocht. Mag ik het daarmee schoonmaken denk je?

Alvast bedankt xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei G-cup:

@LiaLa @lovertje

Jullie hebben inmiddels wat langer ervaring en heb een vraagje. Hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

Ik zag net wat viezigheid uit mijn linkerborst komen. Dit was bij de snee onder de plooi. Ik wil het graag schoonmaken om infecties te voorkomen, alleen weet ik niet of dat handig is. Moet ik het wassen en er een nieuwe gaas op zetten of kan ik het voor nu beter laten rusten? Het is geen bloed, vandaar dat ik het schoon wil maken. Bergman is volgens mij dicht met kerst dus kan ze niet benaderen. 

Heb van de etos van die steriele wondreinigingsdoekjes gekocht. Mag ik het daarmee schoonmaken denk je?

Alvast bedankt xx

@Salaa

Even over het douchen. Ik heb net dr Koopmann gesproken omdat ik me zorgen maakte. Hij gaf aan dat het niet goed is om NIET te douchen. Hij zegt je moet elke dag douchen en de wonden schoonhouden. Ook gewoon met shampoo of douchegel wassen. Ik dacht ik deel deze info maar met jou aangezien jij ook niet vaak doucht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei G-cup:

@Salaa

Even over het douchen. Ik heb net dr Koopmann gesproken omdat ik me zorgen maakte. Hij gaf aan dat het niet goed is om NIET te douchen. Hij zegt je moet elke dag douchen en de wonden schoonhouden. Ook gewoon met shampoo of douchegel wassen. Ik dacht ik deel deze info maar met jou aangezien jij ook niet vaak doucht. 

Oei! Ik ga denk ik zo maar toch douchen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei G-cup:

Succes! 

Gedaan!! Was niet pijnlijk.. niet duizelig geworden.. wel enorm teleurgesteld in hoe ze eruit zien.. zo breed en vierkant ik hoop dat het bijtrekt. Op mijn sportbh staat er trouwens 75E.. i was like.. waar is mijn D-cup gebleven.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Salaa:

Gedaan!! Was niet pijnlijk.. niet duizelig geworden.. wel enorm teleurgesteld in hoe ze eruit zien.. zo breed en vierkant ik hoop dat het bijtrekt. Op mijn sportbh staat er trouwens 75E.. i was like.. waar is mijn D-cup gebleven.. :(

Dat trekt vast wel bij. Als je foto's ziet van borstverkleiningen dan zijn ze de eerste weken vaak breed en vierkant. Ze worden met de weken hoop ik wel wat ronder en soepeler. 

Droeg je altijd omvang 75? Er zit nu zwelling in, waarschijnlijk gaan ze iets slinken later dan kom je uit op D. Je kan nu niets zeggen over de maat.

Zien jou wonden er verder rustig uit? Heb je alleen gedoucht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei G-cup:

Dat trekt vast wel bij. Als je foto's ziet van borstverkleiningen dan zijn ze de eerste weken vaak breed en vierkant. Ze worden met de weken hoop ik wel wat ronder en soepeler. 

Droeg je altijd omvang 75? Er zit nu zwelling in, waarschijnlijk gaan ze iets slinken later dan kom je uit op D. Je kan nu niets zeggen over de maat.

Zien jou wonden er verder rustig uit? Heb je alleen gedoucht?

Er stond 36E trouwens op.. volgens mij is dat in het NLS 75F :/ dat kan echt niet.. er is 1200 gram vanaf plus iedereen zegt dat ze zo klein zijn. Ik ben in de war.. hoe zien die van jou eruit? 

Nee mijn moeder heeft me geholpen aangezien ik heel lang haar heb. Maar mijn wonden zien er rustig uit i think.. 

Ik ga morgen echt vragen naar de maat.. ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.