Ga naar inhoud

G-cup : 20 december 2016 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Sara en ben 23 jaar. Mijn hele leven lang worstel ik al met mijn enorm grote borsten. Ik heb een G-cup, wat zorgt voor ruk, nek- en schouderklachten. In juli ben ik naar de HA geweest omdat ik heel veel last had van mijn bovenrug. Fysiotherapie en goede beha's hadden niet geholpen. Mijn HA stelde toen voor een borstverkleining te ondergaan. Op dat moment schrok ik er best van, want ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht. Ik moest er over nadenken en het laten bezinken. De HA adviseerde me het wel zo snel mogelijk te doen en hij kon me ook wel gesrust stellen door te vertellen dat talloze vrouwen zo een operatie ondergaan. 

Nadat ik wat ervaringen op forums gelezen heb, was ik er helemaal uit. Ik wilde de borstverkleining doen!

Vorige week ben ik bij de PC geweest voor een intakegesprek. Dr. Koopmann van de Bergman clinics in Rijswijk. Omdat ik me zo goed heb ingelezen over de ingreep, wist ik eigenlijk alles al. Ik denk dat als me niet verdiept had in de operatie, dat ik na het intakegesprek erg geschrokken zou zijn en de operatie zal hebben ageblazen, dus dank voor alle informatie op deze site! 

Tijdens het intakgesprek is meteen de aanvraag bij de verzekering gedaan. Ik hoopte heel erg op meteen een goedkeuring zoals sommige hier hebben meegemaakt, maar helaas moet ik nog even wachten. Ik vind het allemaal zo spannend, ik hoop dat het gewoon vergoed wordt. Ik ben verzekerd bij Anderzorg. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang duurde de goedkeuring en hebben zij nog om foto's gevraagd?

Momenteel studeer ik nog en werk ik zelf in het voortgezet onderwijs, dus moet ik een goed moment kiezen voor de operatie. Graag had ik het in de kersrvakantie willen doen, om te profiteren van de twee weken vakantie. Volgens de kliniek zou het misschien wel lukken, maar dan moet de verzekering wel voor die tijd de aanvraag goedgekeurd hebben. Inmiddels heb ik ook gebeld met AZ, maar zij kunnen niet vertellen hoelang dat duurt. Als de kerstvakantie voorbij is, dan zou ik toch echt moeten wachten tot de zomervakantie, maar ik verheug me er nu heel erg op en ben er heel erg mee bezig.. Ook zijn mijn rugklachten best vervelend. 

Ik ben trouwens niet eerder naar de PC geweest omdat ik eerst onder een BMI van 30 moest komen, dus ben ik heel wat afgevallen na het bezoek van de HA.

Ik durf op mijn werk niet te vertellen dat ik een bvk wil, eigenlijk wil ik me gewoon ziekmelden (na 2 weken van de kerstvakantie). ALS het nodig is dat ik het wel moet vertellen, wil ik liever zeggen dat ik een ander operatie zal doen. Ik wil gewoon niet dat iedereen me na de operatie gaat vragen hoe het met me is en dat ze allemaal naar mijn borsren gaan kijken om te kijken hoe het eruit ziet. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik lees verschillende verhalen maar ik ben niet iets tegengekomen wat mij heel goed lijkt. De meeste vertellen het toch wel..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vraagjes en ik wenst iedereen die een borstverkleining staat te wachten veel sterkte toe!

Sara

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 189
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo Sara,

Welkom hier! Een hele stap niet alleen fysiek maar ook geestelijk. Wat je verlof betreft, je wordt geopereerd met medische indicatie en hiervoor krijg je dus gewoon ziekteverlof. Je hoeft hiervoor niet je vakantie voor op te nemen. Wat je andere verteld is natuurlijk aan je zelf maar ik zou het wel aan je werkgever vertellen. Bij terug keer mag je waarschijnlijk nog niet tillen, duwen of trekken. Zo kun jezelf dan toch ontzien. Als niemand weet wat je ondergaan hebt is er ook geen begrip. Je kunt ook zeggen dat je geopereerd bent vanwege rugklachten.

Zelf ben ik ook verzekerd bij Anderzorg, bij mij zijn bij het eerste consult al foto's gemaakt. Ik ga er vanuit dat die meegestuurd zijn naar de verzekering. Ik schat dat het een dag of 10 tot 14 geduurd heeft voor ik thuis het bericht kreeg. Een verkleining wordt altijd vergoed vanaf cup E, een BMI onder de 30 en bij rug en schouderklachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liala, 

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat jij bij dezelfde zorgverzekeraar zit en het gewoon goed is gekeurd. Hoelang geleden is het nu voor jou? En in welke kliniek/ziekenhuis heb jij het laten doen als ik vragen mag? Bij mij zijn er geen foto's gemaakt. Ik vroeg er wel om, maar de assistent zei dat het niet hoeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net 2 maanden geleden geopereerd door Dr Bauland, Sanavisie in Mill. Bij mij is niet zo heel veel weefsel weg genomen maar heeft er vooral een lift plaats gevonden. Misschien ook fijn te weten dat dit gelijk voelt alsof je een rugzak heb afgedaan. Ik ben van een F/G cup naar een E cup gegaan. Ik ben nog wel steeds herstellende, beetje pech gehad met een complicatie. Maar je moet je daardoor niet laten afschrikken hoor. Ik zou het zo weer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer van de complicaties. Ik hoop dat het nu beter met je gaat. Kun je je gewone leven zo langzamerhand weer oppaken na 2 maanden? Volgens mij zijn er maar heel weinig vrouwen die ontsnappen aan complicaties. Komt toch wel veel voor. Wat vind je nu van je E cup? De PC zei tegen mij dat ik niet kleiner dan een D hoef te verwachten omdat ik nu een G heb. En eigenlijk vind ik dat nog best groot, gewoon omdat ik bang ben dat ze erna nog gaan groeien. 

Ik kan niet wachten op de goedkeuring! Zo bang voor een afwijzing, al voldoe ik gewoon aan alle voorwaarden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei G-cup:

Wat jammer van de complicaties. Ik hoop dat het nu beter met je gaat. Kun je je gewone leven zo langzamerhand weer oppaken na 2 maanden? Volgens mij zijn er maar heel weinig vrouwen die ontsnappen aan complicaties. Komt toch wel veel voor. Wat vind je nu van je E cup? De PC zei tegen mij dat ik niet kleiner dan een D hoef te verwachten omdat ik nu een G heb. En eigenlijk vind ik dat nog best groot, gewoon omdat ik bang ben dat ze erna nog gaan groeien. 

Ik kan niet wachten op de goedkeuring! Zo bang voor een afwijzing, al voldoe ik gewoon aan alle voorwaarden. 

Ik heb de goedkeuring binnen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei G-cup:

Wat jammer van de complicaties. Ik hoop dat het nu beter met je gaat. Kun je je gewone leven zo langzamerhand weer oppaken na 2 maanden? Volgens mij zijn er maar heel weinig vrouwen die ontsnappen aan complicaties. Komt toch wel veel voor. Wat vind je nu van je E cup? De PC zei tegen mij dat ik niet kleiner dan een D hoef te verwachten omdat ik nu een G heb. En eigenlijk vind ik dat nog best groot, gewoon omdat ik bang ben dat ze erna nog gaan groeien. 

Ik kan niet wachten op de goedkeuring! Zo bang voor een afwijzing, al voldoe ik gewoon aan alle voorwaarden. 

 

6 uur geleden zei G-cup:

Ik heb de goedkeuring binnen! 

Fijn! De eerste mijlpaal uit de weg. Heb je al een afspraak kunnen maken nu??

Het gaat steeds beter gelukkig ben mijn werk weer aan het opbouwen maar sport bv nog niet. Je kunt mijn verslag hier lezen http://www.borstenforum.com/topic/17414-liala-4-oktober-2016-dr-bauland-sanavisie/  Wat de maat betreft ben ik tevreden. Ik heb lang getwijfeld, tot aan het aftekenen toe ga ik voor een C of een D. Omdat de D beter bij mijn postuur past heb ik uiteindelijk voor D gekozen. Het uiteindelijk resultaat is dus 75E geworden. Omdat er weinig weefsel weggenomen is voelt het ook als mijn borsten maar dan op de plek waar ze horen. Je kan mijn foto's van zowel voor als na hier zien http://www.borstenforum.com/gallery/album/8022-liala/ Welke maat hoop jij op uit te komen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn afspraak staat nu voor 11 januari. Maar ze gaan kijken of ik nog eerder kan eventueel als er nog een gaatje komt. 

Ik had je verslag al gelezen kwam ik achter toen ik op de link klikte haha. Maar dat was voordat ik me heb aangemeld volgens mij. Ik heb jou foto's ook gezien en wat ziet het er mooi uit! Het past inderdaad heel goed bij je lichaam en ziet er ook erg natuurlijk uit. Super om te zien, hoop dat de mijne ook zo mooi gaan worden haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei G-cup:

Ja mijn afspraak staat nu voor 11 januari. Maar ze gaan kijken of ik nog eerder kan eventueel als er nog een gaatje komt. 

Ik had je verslag al gelezen kwam ik achter toen ik op de link klikte haha. Maar dat was voordat ik me heb aangemeld volgens mij. Ik heb jou foto's ook gezien en wat ziet het er mooi uit! Het past inderdaad heel goed bij je lichaam en ziet er ook erg natuurlijk uit. Super om te zien, hoop dat de mijne ook zo mooi gaan worden haha.

De 11e is zo hoor! Ik heb de tip al een paar keer voorbij zien komen. Zoek naar plaatjes van wat jij mooie borsten vind en laat die straks je pc zien. Nog een tip begin alvast met het slikken van wat extra vitaminen dat bespoedigd je herstel straks. Ik had nogal last van de narcose, haal detox thee in huis om die rommel zo snel mogelijk uit je lijf te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo goed van je dat je de stap hebt genomen om een bvk te doen. Bij mij is het bijna 6 weken geleden en het valt mij echt 100 Procent mee. Zowiezo geen pijn gehad en ook het resultast is boven verwachting geworden. Ik heb voor mijn operatie alleen tegen mijn vriendinnen op het werk verteld en mijn baas. Maar als nu iemand vraagt waarom zit jij op kantoor of ga je eerder naar huis zeg ik vol trots ja ik heb een borstverkleining gehad. En vandaag was ik ook weer blij had paar strakke jurkjes gepast en staat nu hartstikke mooi. Kon niets straks meer aan dan keek het bij mij echt ordinair met die grote borsten. Lijk een stuk slanker dat valt de meeste mensen wel op.  En ook dat in de weg zitten en dat zware gevoel. Schaamde me om me uit te kleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@LiaLa Goede tip om een foto mee te nemen! Had ik zelf niet aan gedacht. Ik ben inderdaad al begonnen met het slikken van vitamine C en arnica tabletten. 

Mijn afspraak is verzet naar 20 december. Dat is al over 10 dagen. Wat gaat het opeens allemaal snel! Ik moet nog wel bloedprikken om mijn HB te testen en deze moet goed zijn voor de operatie. Ik hoop dat dat gewoon goed is, want ik heb altijd last van ijzertekort en bloedarmoede.. als ik hier eerder aan had gedacht was ik eerder begonnen met ijzertabletten. Maargoed, we gaan het zien. Spannend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei G-cup:


@LiaLa Goede tip om een foto mee te nemen! Had ik zelf niet aan gedacht. Ik ben inderdaad al begonnen met het slikken van vitamine C en arnica tabletten. 

Mijn afspraak is verzet naar 20 december. Dat is al over 10 dagen. Wat gaat het opeens allemaal snel! Ik moet nog wel bloedprikken om mijn HB te testen en deze moet goed zijn voor de operatie. Ik hoop dat dat gewoon goed is, want ik heb altijd last van ijzertekort en bloedarmoede.. als ik hier eerder aan had gedacht was ik eerder begonnen met ijzertabletten. Maargoed, we gaan het zien. Spannend allemaal!

Goed om elkaar te kunnen helpen toch! Dar is het mooie van dit forum hier. Ik kon het ook niet geloven dat het eindelijk ging gebeuren. En jij kan je lekker laten verwennen met de kerstdagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Wat goed dat je datum is verzet, nog maar heel even en dan valt er een hele last van je schouders.

Ik heb je titel eventjes aangepast en je topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu gewoon alle verdere updates, vragen en eventueel als je het leuk vind na je operatie ook je verslag neerzetten, en heb je alles netjes bij elkaar staan in 1 topic.

Heel veel succes met aftellen en alle voorbereidingen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Friday, December 09, 2016 om 20:24 zei LiaLa:

Goed om elkaar te kunnen helpen toch! Dar is het mooie van dit forum hier. Ik kon het ook niet geloven dat het eindelijk ging gebeuren. En jij kan je lekker laten verwennen met de kerstdagen.

Zeker goed om elkaar te helpen. De mensen die dit ondergaan begrijpen elkaar veel beter dan mensen die zich er niks bij kunnen voorstellen. 

Ik heb van de week een mooie beha setje gekocht. Ik kon er echt niet mee wachten! Ik weet dat het onverstandig is, omdat je natuurlijk de definitieve maat niet weet, maar maakt niet uit ik MOEST hem hebben. Ik kan echt niet geloven dat hij straks misschien wel past.

Nog twee dagen dan is het zo ver! @Salaa ben jij al zenuwachtig? Jij moet maandag al! Ik ben echt op van de zenuwen.. Nog heel veel succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel raar maar ben totaal niet zenuwachtig! Ben echt zen, wat zo niets voor mij is. :wacko:

Heb mijn kamer vandaag grondig schoongemaakt, vervolgens uit eten geweest met mijn familieleden en nu lig ik op bed met een masker en zo even lekkr douchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Salaa:

Heel raar maar ben totaal niet zenuwachtig! Ben echt zen, wat zo niets voor mij is. :wacko:

Heb mijn kamer vandaag grondig schoongemaakt, vervolgens uit eten geweest met mijn familieleden en nu lig ik op bed met een masker en zo even lekkr douchen.

Haha wat goed, bij mij lukt dat niet echt. Heb de hele avond lopen dromen over mijn (hopelijk) nieuwe boobs. Eerlijk gezegd was het wel een lekkere droom, baalde toen ik wakker werd haha.

Heeeel veel succes vandaag! Ik hoop echt dat het allemaal goed gaat en dat je snel zult genezen om ook snel van het resultaat te kunnen genieten. Laat je nog weten hoe het is gegaan? 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei LiaLa:

Morgen jouw dag! Ben je er al helemaal klaar voor? Alvast heel veel succes. Voor je het weet is het alweer voorbij.

Ik ben er helemaal klaar voor! Kan eigenlijk niet wachten. Ik ben zo bang dat ik wakker wordt en ze nog steeds te groot vind.. echt raar..

 Ik moet nog wel even nadenken of ik alles mee heb. 1 broek en 1 vest met voorsluiting is voldoende toch? Ik kan wel een tweede meenemen als reserve maar weet niet of dat nodig is? Mocht je trouwens je broek aanhouden tijdens de operatie? Want dan doe ik gelijk mijn joggingbroek aan haha.

Dankjewel voor je berichtje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei G-cup:

Ik ben er helemaal klaar voor! Kan eigenlijk niet wachten. Ik ben zo bang dat ik wakker wordt en ze nog steeds te groot vind.. echt raar..

 Ik moet nog wel even nadenken of ik alles mee heb. 1 broek en 1 vest met voorsluiting is voldoende toch? Ik kan wel een tweede meenemen als reserve maar weet niet of dat nodig is? Mocht je trouwens je broek aanhouden tijdens de operatie? Want dan doe ik gelijk mijn joggingbroek aan haha.

Dankjewel voor je berichtje :)

Ik mocht mijn onderbroek aanhouden onder het operatieschort. Ik had wel een koffertje mee voor het geval dat maar ik hoefde niet te overnachten. Ik denk nog wel eens straks sta ik voor de spiegel en dan zijn ze weer net zo als voor de operatie.:18::18: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei LiaLa:

Ik mocht mijn onderbroek aanhouden onder het operatieschort. Ik had wel een koffertje mee voor het geval dat maar ik hoefde niet te overnachten. Ik denk nog wel eens straks sta ik voor de spiegel en dan zijn ze weer net zo als voor de operatie.:18::18: 

De jouwne zien er super mooi uit hoor. Je mag zeker trots zijn op het resultaat!  Je mocht dezelfde dag nog naar huis? Fijn lijkt me..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Desert-Rose:

Net na de operatie zullen ze waarschijnlijk nog wel groter zijn als je hoopt te zien, maar dit komt dan door het vocht, maar dat gaat geleidelijk aan wegtrekken.

Heel veel succes morgen,komt helemaal goed.

xx

Ja dat heb ik uit alle verslagen inderdaad begrepen. Stiekem hoop ik echt op een volle C. Al zei de PC dat het hoogst waarschijnlijk een D zal worden. Dus ik ben benieuwd.

Bedankt voor je berichtje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.