Ga naar inhoud

Eline33 : 19 april 2016 : Dr. Verschuur : Bergman kliniek : Heerenveen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 290
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 8-5-2016 om 07:37 zei claddie:

Hoe gaat het met je met het warme weer? Is het een beetje vol te houden? Ik denk veel aan je! Hopelijk gat het herstel goed. X 

hey meid,

Op zich wel goed hoor, genezing valt me alleen vies tegen. Gebruik nu inmiddels een week de zalf, heb het idee dat de wondjes rond de tepel wel oppervlakkiger zijn geworden maar ook meer ''uitgerekt'' zeg maar. Tepel wijkt nu een 1,5 cm van de huid. Andere tepel ook nu hele kleine openingetjes. Blijft her en der hechtingen en half opgeloste knoopjes wegknippen zodra ze tevoorschijn komen, dit was prima zeiden ze..

Ik vind vooral mijn linkerborst op dit moment echt niet mooi, het verticale litteken trekt ook steeds breder uit, hopen dat dit dicht blijft! Ben benieuwd wat de chirurg er volgende week van zegt!! Ben benieuwd hoe ze dit zouden kunnen corrigeren. 

Hoe gaat het met jou?

Heb vandaag weer even foto's van 3 weken po geplaatst!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmorgen nog even op extra controle geweest! vroeg of ze de foto's even wilde bekijken maar mocht weer meteen komen,  Dr van Dam en de verpleegkundige hebben weer even gekeken. Chirurg gaf aan dat het echt de hechtingen zijn waar ik enorm op reageer, kun je verder weinig aan doen nu. Precies op de plekken waar onderhuids knoopjes zitten gaat het open.

Moet weer stoppen met de antibiotica zalf, deze doet nu niet zoveel meer op de huidige wondjes, eventueel in een later stadium wel weer. Nu dus alleen 2 x daags spoelen, jelonet en absorberend verband. Heb nu een recept gekregen voor de verbandmiddelen omdat ik dat nu wel even ga gebruiken, en wordt dan vergoed. dus dat is wel fijn!:)

Ze gaf aan dat het litteken echt nog wel een stuk mooier kan worden uit zichzelf, het hoeft niet zo breed te blijven. Maar mocht er straks toch een correctie nodig zijn en ik zou dit willen, gaan ze dit zeker doen. Ze vonden allebei de vorm en formaat wel echt heel mooi, ikzelf ook gelukkig:)

Ik vind de verpleging en chirurgen daar bij Bergman echt super begripvolle, behulpzame en lieve mensen! 

zo, nu maar weer even van het mooie weer genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Eline33:

vanmorgen nog even op extra controle geweest! vroeg of ze de foto's even wilde bekijken maar mocht weer meteen komen,  Dr van Dam en de verpleegkundige hebben weer even gekeken. Chirurg gaf aan dat het echt de hechtingen zijn waar ik enorm op reageer, kun je verder weinig aan doen nu. Precies op de plekken waar onderhuids knoopjes zitten gaat het open.

Moet weer stoppen met de antibiotica zalf, deze doet nu niet zoveel meer op de huidige wondjes, eventueel in een later stadium wel weer. Nu dus alleen 2 x daags spoelen, jelonet en absorberend verband. Heb nu een recept gekregen voor de verbandmiddelen omdat ik dat nu wel even ga gebruiken, en wordt dan vergoed. dus dat is wel fijn!:)

Ze gaf aan dat het litteken echt nog wel een stuk mooier kan worden uit zichzelf, het hoeft niet zo breed te blijven. Maar mocht er straks toch een correctie nodig zijn en ik zou dit willen, gaan ze dit zeker doen. Ze vonden allebei de vorm en formaat wel echt heel mooi, ikzelf ook gelukkig:)

Ik vind de verpleging en chirurgen daar bij Bergman echt super begripvolle, behulpzame en lieve mensen! 

zo, nu maar weer even van het mooie weer genieten!

Oké. ... Op zich wel goede berichten toch? Het menselijk lichaam is tot heel veel goeds in staat qua genezing, dus misschien heb je dan idd helemaal geen correctie nodig.  Maar wel fijn dat je alvast weet dat het, mocht het nodig zijn, toch gecorrigeerd kan worden. En wat ze hebben gezegd over de grootte en de vorm;  daar sluit ik me volledig bij aan :35:

Fijne dag vandaag, Eline. Geniet van het weer!  :beach:

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je meteen mocht komen Eline! Dan weet je tenminste of het goed zit. Ik had daar in het begin ook zo veel behoefte aan eigenlijk :huh: want tja...wat je vooral niet wil is dat het verergert terwijl dat niet had gehoeven. Ik hoop voor jou dat het allemaal mooi wegtrekt en je geen litteken correctie hoeft te ondergaan. Als ik je foto zo bekijk van je linkertepel denk je wel van nou...dat is toch heftig! Als ik dan naar mezelf kijk wat ik voor mega gat had zitten en hoe het nu is heb ik bij jou goede hoop hoor. 

De verpleging is echt zo geweldig bij de Bergman, fijn is dat he? 

Ik heb van de week net de rekening binnen van mijn eigen risico 2016. Daar stond dus ook al het verband op. Ik heb nu gezien wat dat wel niet kost. Hallo zeg...ook belachelijk zeg... 17 euro voor een pakje van 10 gaasjes. Ik heb al 40 pakjes gebruikt tot nu toe, ben nu bezig met pakje 5. Dat zijn alleen de gaasjes! Laat staan de rest! Kortom: fijn dat het bij jou ook vergoed wordt! Je eigen risico gaat er wel aan, maar dat was toch al zo met de bvk. 

Ik vind jouw grootte en vorm echt prachtig Eline :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Channah:

Wat fijn dat je meteen mocht komen Eline! Dan weet je tenminste of het goed zit. Ik had daar in het begin ook zo veel behoefte aan eigenlijk :huh: want tja...wat je vooral niet wil is dat het verergert terwijl dat niet had gehoeven. Ik hoop voor jou dat het allemaal mooi wegtrekt en je geen litteken correctie hoeft te ondergaan. Als ik je foto zo bekijk van je linkertepel denk je wel van nou...dat is toch heftig! Als ik dan naar mezelf kijk wat ik voor mega gat had zitten en hoe het nu is heb ik bij jou goede hoop hoor. 

De verpleging is echt zo geweldig bij de Bergman, fijn is dat he? 

Ik heb van de week net de rekening binnen van mijn eigen risico 2016. Daar stond dus ook al het verband op. Ik heb nu gezien wat dat wel niet kost. Hallo zeg...ook belachelijk zeg... 17 euro voor een pakje van 10 gaasjes. Ik heb al 40 pakjes gebruikt tot nu toe, ben nu bezig met pakje 5. Dat zijn alleen de gaasjes! Laat staan de rest! Kortom: fijn dat het bij jou ook vergoed wordt! Je eigen risico gaat er wel aan, maar dat was toch al zo met de bvk. 

Ik vind jouw grootte en vorm echt prachtig Eline :wub:

Je inderdaad, die behoefte aan die extra controle. En aan de andere kant voel ik me dan even een zeur of ben ik bang dat ik me aanstel. Maar dat drukken ze heel snel de kop in daar;) En je wilt inderdaad niet dat er gezegd word was nou maar eerder gekomen! Ik kan het me nu nog niet heel goed voorstellen dat dat er ''normaal'' uit komt te zien die tepel, maar als ik dan naar jou kijk en wat je lichaam allemaal wel niet kan in zo'n korte tijd, en hoeveel kleiner het is geworden, moeten we dat maar gewoon even geduldig afwachten;) En ach, mocht het toch een correctie worden dan is dat maar zo, vind het allang een geruststelling te weten dat er nog wel wat mogelijk is. het gaat alleen een hoop tijd kosten. Niet 6 weken herstellen en klaar is kees, maar goed, daar weet jij al helemaal alles van!

Ja niet normaal zo duur die krengen zijn! Ik had zelf nog niet eens aan een vergoeding gedacht maar gelukkig kwam de verpleegkundige en Dr. van Dam daar zelf mee. Dat scheelt toch behoorlijk! En die eigen risico ben ik toch elk jaar zoiezo al kwijt dus dat geeft niet!

Gisteren mijn hondje laten casteren, oww wat is ie nu zielig, zo sneu:(. Stond er bij te snotteren toen hij onder narcose ging, ben een jankbal geworden na die bvk:P Nu zitten we gezelilg samen thuis in de oplosbare hechtingen!

Dankjewel voor je lieve compliment Channah!:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update!

Vandaag weer controle gehad bij mijn eigen chirurg, die had het na 1 wk po nog niet weer gezien. Hij baalde toch zelf ook wel hoor, hij gaf ook aan dat het dikke dikke vette pech is. Die hechtingen werken zich er een voor een weer uit. De grotere diepere hechtingen beginnen nu te klieren op de horizontale littekens...Gewoon doorgaan met wat ik doe kwa vette gazen en spoelen,

Als alles goed genezen is wordt het wel een littekencorrectie! Dit gaat volgens hem niet meer uit zichzelf naar elkaar toetrekken. Linkertepel is naar links getrokken maar inmiddels ook naar beneden. Hij zit ongeveer een cm lager dan de andere. Dit gaat onder plaatselijke verdoving, Dit vind ik nog enger dan de originele operatie omdat je er dus gewoon bij ligt te luisteren en geen kant op kan:(:P Ik ben liever onder zeil haha! Maar zover is het nog niet;)

Er kunnen nu dus nog meer wondjes gaan onstaan, niks aan te doen en moet ik niet van schrikken. Bij ontstekingsverschijnselen uiteraard altijd bellen. Ik ben in ieder geval weer even gerust gesteld, fijn idee dat er straks wat aan gedaan gaat worden.

Nu het magische woord ''geduld'' maar weer even in werking zetten!;)

Fijne dag allemaal, liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat balen @Eline33!!! Hoe kan dit dan? Reageert je lichaam zo sterk op die hechtingen? Aan de andere kant is het nl. wel goed gegaan. 

Onder plaatselijke verdoving, jeetjemina zeg... Mag het niet onder narcose dan? Bij mij gaat alles wel onder narcose nl, maar dit zei de chirurg bij mij meteen al. Nu is dat wat ik heb wel anders dan wat jij hebt, daar niet van. Akelig idee hoor. En wanneer denkt de arts dat dit kan gaan gebeuren? 

Ik vind het heel vervelend voor je meid :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Eline33:

Even een kleine update!

Vandaag weer controle gehad bij mijn eigen chirurg, die had het na 1 wk po nog niet weer gezien. Hij baalde toch zelf ook wel hoor, hij gaf ook aan dat het dikke dikke vette pech is. Die hechtingen werken zich er een voor een weer uit. De grotere diepere hechtingen beginnen nu te klieren op de horizontale littekens...Gewoon doorgaan met wat ik doe kwa vette gazen en spoelen,

Als alles goed genezen is wordt het wel een littekencorrectie! Dit gaat volgens hem niet meer uit zichzelf naar elkaar toetrekken. Linkertepel is naar links getrokken maar inmiddels ook naar beneden. Hij zit ongeveer een cm lager dan de andere. Dit gaat onder plaatselijke verdoving, Dit vind ik nog enger dan de originele operatie omdat je er dus gewoon bij ligt te luisteren en geen kant op kan:(:P Ik ben liever onder zeil haha! Maar zover is het nog niet;)

Er kunnen nu dus nog meer wondjes gaan onstaan, niks aan te doen en moet ik niet van schrikken. Bij ontstekingsverschijnselen uiteraard altijd bellen. Ik ben in ieder geval weer even gerust gesteld, fijn idee dat er straks wat aan gedaan gaat worden.

Nu het magische woord ''geduld'' maar weer even in werking zetten!;)

Fijne dag allemaal, liefs

Pfffff meis, jouw geduld wordt idd wel behoorlijk op de proef gesteld. En wat vervelend dat er nu ook nog weer een littekencorrectie aan zit te komen. Zo'n operatie onder plaatselijke verdoving valt wel mee hoor; je wordt flink afgeleid door verplegend personeel en je ziet het natuurlijk ook niet. .... En daarbij krijg je niet de schadelijke stoffen van een narcose binnen. Dat komt wel goed. .... Als je dit allemaal doorstaan hebt, dan kun je dat ook nog wel aan. Succes met je herstel, meis. Je bent zelf gelukkig een positief persoon.... Dat scheelt ook een slok op een borrel :35:.

Good luck :71:

xx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen, zeg! Eline,

Persoonlijk vind ik de vorm en grootte van je nieuwe borsten een van de mooiste die ik heb gezien op honderden foto's. Het is echt balen dat je lichaam zo reageert op die hechtingen! Tenminste is je pc eentje die het ziet, herkent en met je leeft. Daarnaast wil hij zorgen op een mooi resultaat. Jammer dat je hiervoor nog een correctiebehandeling moet doen, maar hij zou volgens mij zijn best doen voor je. Het zou waarschijnlijk nog langduren tot je het eindresultaat hebt, maar dan zal het ook iets zijn waar je trots mag zijn!

Is er nog een verwachting hoe lang het nog voor jou gaat duren tot je wonden dichtzitten? En dan hoe lang moet je wachten op de correctie?

Veel succes iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Channah:

He wat balen @Eline33!!! Hoe kan dit dan? Reageert je lichaam zo sterk op die hechtingen? Aan de andere kant is het nl. wel goed gegaan. 

Onder plaatselijke verdoving, jeetjemina zeg... Mag het niet onder narcose dan? Bij mij gaat alles wel onder narcose nl, maar dit zei de chirurg bij mij meteen al. Nu is dat wat ik heb wel anders dan wat jij hebt, daar niet van. Akelig idee hoor. En wanneer denkt de arts dat dit kan gaan gebeuren? 

Ik vind het heel vervelend voor je meid :(

Hey meid,

Tja pechvogel gewoon! Het zijn volgens de chirurg echt de hechtingen. Ook omdat ik bijna niet op die antibiotica zalf reageerde..De rechter tepel heb ik alleen hele kleine wondjes gehad en daar meteen de hechting die ik vond steeds uitgepeuterd, en dan ging het weer dicht. Aan de onderkant van die tepel zit wel een open wondje. Het zijn echt 2 aparte genezingsprocessen, de ene hield ook meer vocht vast, en was veel blauwer dan de andere, misschien dat dat ook uitmaakt? Vooral die stomme onderhuidse knoopjes zijn aan het klieren.

Hij heeft heel kort uitgelegd hoe zo'n correctie werkt, hij moest weer naar ok, Dus verder niet gevraagd ook of narcose ook een optie is. Dat kan ik dan nog wel even vragen. Geen idee wanneer, het zal eerst wel allemaal wat rustig en vooral dicht moeten zijn denk ik? Verpleegkundige had al wel aangegeven dat ik hier niet een jaar op hoef te wachten ofzo..

Dankjewel voor je berichtje meis^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Jaydee:

Pfffff meis, jouw geduld wordt idd wel behoorlijk op de proef gesteld. En wat vervelend dat er nu ook nog weer een littekencorrectie aan zit te komen. Zo'n operatie onder plaatselijke verdoving valt wel mee hoor; je wordt flink afgeleid door verplegend personeel en je ziet het natuurlijk ook niet. .... En daarbij krijg je niet de schadelijke stoffen van een narcose binnen. Dat komt wel goed. .... Als je dit allemaal doorstaan hebt, dan kun je dat ook nog wel aan. Succes met je herstel, meis. Je bent zelf gelukkig een positief persoon.... Dat scheelt ook een slok op een borrel :35:.

Good luck :71:

xx Jaydee

Dankjewel meid, Nou idd, ik dacht altijd dat ik van mezelf een geduldig persoon was, valt dat even vies tegen:P Dat het een correctie wordt vind ik op zich niet zo'n drama. Ben allang blij dat ze er iets aan kunnen doen. Zo'n plaatselijke verdoving geeft mij alleen zo'n claustrofobisch gevoel haha, dan lig ik daar en ben ik constant bang dat ik moet overgeven, of naar de wc moet of daar weg wil haha. Ik ben een beetje een rare:P

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, anders gewoon een keer een afspraak maken dat je niet tussen twee operaties door gezien wordt. Mocht je dat willen. Ik had toen bij van der Lei weer een controle en toen wilde hij 'even' de afgestorven tepel + tepelhof er ter plaatse afhalen, wel onder verdoving. Nou ja ik klom meteen in de gordijnen, daar overviel hij me mee en toen bedacht hij zich ook. Vervolgens zei hij dat hij dat liever in Heerenveen deed (ik had controle in Zwolle) en nog even later zei hij van zullen we dit maar gewoon onder narcose doen? Nu ik weet wat voor immens gat het opgeleverd heeft en wat een ellende ben ik zooooo blij met die narcose! Nu is dit compleet iets anders dan wat jij dadelijk nog moet ondergaan, begrijp me goed hoor... Ik zeg dit alleen omdat ik ook overal las op het net dat necrose onder plaatselijke verdoving weggehaald wordt, terwijl ik lekker rustig ging slapen. 

Mijn correctie operatie gaat ook onder narcose, maar ik denk dat er meteen iets van tepelreconstructie gedaan gaat worden. Ik hoor dat in juni als het goed is. 

Hoe voel je je eronder? Of moet je het even laten bezinken? Of zag je dit al aankomen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Maria-karen:

Balen, zeg! Eline,

Persoonlijk vind ik de vorm en grootte van je nieuwe borsten een van de mooiste die ik heb gezien op honderden foto's. Het is echt balen dat je lichaam zo reageert op die hechtingen! Tenminste is je pc eentje die het ziet, herkent en met je leeft. Daarnaast wil hij zorgen op een mooi resultaat. Jammer dat je hiervoor nog een correctiebehandeling moet doen, maar hij zou volgens mij zijn best doen voor je. Het zou waarschijnlijk nog langduren tot je het eindresultaat hebt, maar dan zal het ook iets zijn waar je trots mag zijn!

Is er nog een verwachting hoe lang het nog voor jou gaat duren tot je wonden dichtzitten? En dan hoe lang moet je wachten op de correctie?

Veel succes iig!

dankjewel voor je lieve compliment! Dat maakt ook wel veel goed hoor, dat ik wel blij ben met de vorm en de maat. Dit past gewoon zoveel beter bij me. En veel mensen om me heen vinden vooral dat het lijkt alsof ik veel afgevallen ben, het geheel klopt nu meer. 

Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat die correctie kan, het zal eerst allemaal wel rustig en vooral dicht moeten zijn. Het kan soms wel ineens heel snel gaan gaven ze aan dus we wachten af! 10 juni de volgende controle

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Channah:

Nou ja, anders gewoon een keer een afspraak maken dat je niet tussen twee operaties door gezien wordt. Mocht je dat willen. Ik had toen bij van der Lei weer een controle en toen wilde hij 'even' de afgestorven tepel + tepelhof er ter plaatse afhalen, wel onder verdoving. Nou ja ik klom meteen in de gordijnen, daar overviel hij me mee en toen bedacht hij zich ook. Vervolgens zei hij dat hij dat liever in Heerenveen deed (ik had controle in Zwolle) en nog even later zei hij van zullen we dit maar gewoon onder narcose doen? Nu ik weet wat voor immens gat het opgeleverd heeft en wat een ellende ben ik zooooo blij met die narcose! Nu is dit compleet iets anders dan wat jij dadelijk nog moet ondergaan, begrijp me goed hoor... Ik zeg dit alleen omdat ik ook overal las op het net dat necrose onder plaatselijke verdoving weggehaald wordt, terwijl ik lekker rustig ging slapen. 

Mijn correctie operatie gaat ook onder narcose, maar ik denk dat er meteen iets van tepelreconstructie gedaan gaat worden. Ik hoor dat in juni als het goed is. 

Hoe voel je je eronder? Of moet je het even laten bezinken? Of zag je dit al aankomen? 

Ja nou dat kan ik me heel goed voorstellen!! Ik zie je daar al hangen met je blauwe fleece trui,:P:P  Daar zou ik me ook door overvallen voelen, dat is niet zomaar iets.. En weet je ik reageer altijd prima op narcose, heb nergens last van en voel me vrij snel prima. Ik denk dat het me ook een bult minder stress zal opleveren. Bij mijn baarmoederoperatie, toen ik een slechte pap had, mocht ik ook kiezen plaatselijk of narcose of ruggeprik. Nou hoefde er niet over na te denken, narcose;)  Ik heb 10 juni weer controle dus mijn vragen maar weer even bundelen. Wanneer in juni moet jij? Misschien zitten we er nog weer eens tegelijk;) Of wordt het voor jou Zwolle?

Om heel eerlijk te zijn voelde ik het wel aankomen. Dr. van Dam zei vorige week dat het ook vanzelf een stuk beter kon worden, maar dacht zelf al van niet. Niet omdat ik nou zo pessimistisch ben maar zag dat gewoon niet gebeuren. Moet het wel even laten bezinken hoor, maar voel me wel wat rustiger nu ik weet wat er moet gaan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eline, wat balen zeg om te horen! Had gehoopt dat je herstel beter zou verlopen. Wel heel fijn dat je het zo goed ervaart bij Bergman. Ik ga later even reageren op al je vorige vragen hoor, maar ben er even een paar weken tussenuit! Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik dus ook! Geen last van narcose. Heeeeerlijk. Ik hoef het niet live mee te maken als het niet hoeft. 

Ik moet 14 juni op controle. In Zwolle. Dat is voor mij vlakbij ^_^ Heerenveen is voor mij alleen als ik weer onder het mes moet. Anders moeten we onze reconstructie samen plannen joh hahahaha...dan zitten we wel samen in Heerenveen. Ik heb alleen een andere chirurg dus dat zal niet lukken ^_^

Ik zag het ook aan komen hoor. Dr. van Dam heb ik ook gezien bij een tussentijdse controle en zij was nog heel hoopvol, maar ik dacht ook van nou, ik geloof er niet meer in... Misschien zijn de mannelijke chirurgen toch wat rechter voor z'n raap, geen idee. De mijne wel in ieder geval! 

Ik zeg ook steeds: alles prima, zolang het maar mooier gemaakt kan worden. Snij maar weg, haal er maar af, als het eindresultaat beter is vind ik het goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Channah:

Dat heb ik dus ook! Geen last van narcose. Heeeeerlijk. Ik hoef het niet live mee te maken als het niet hoeft. 

Ik moet 14 juni op controle. In Zwolle. Dat is voor mij vlakbij ^_^ Heerenveen is voor mij alleen als ik weer onder het mes moet. Anders moeten we onze reconstructie samen plannen joh hahahaha...dan zitten we wel samen in Heerenveen. Ik heb alleen een andere chirurg dus dat zal niet lukken ^_^

Ik zag het ook aan komen hoor. Dr. van Dam heb ik ook gezien bij een tussentijdse controle en zij was nog heel hoopvol, maar ik dacht ook van nou, ik geloof er niet meer in... Misschien zijn de mannelijke chirurgen toch wat rechter voor z'n raap, geen idee. De mijne wel in ieder geval! 

Ik zeg ook steeds: alles prima, zolang het maar mooier gemaakt kan worden. Snij maar weg, haal er maar af, als het eindresultaat beter is vind ik het goed. 

Nee precies, ik hou niet van live:152: Tzt maar even overleggen wat mogelijk is! Inmiddels weer 2 gaatjes erbij, nu op de horizontale hechtingen,linker en rechterborst, komt allemaal vocht uit. Volgens mij zitten daar weer knoopjes ofzo. Ik voel me zo langzamerhand een gatenkaas! Haha ja gezellie lekker samen nagels bijten vantevoren, en een bakje koffie na de tijd ;) ik heb ook geen idee op wat voor termijn dit al zou kunnen.

Vond Dr van Dam echt een lieverd hoor, heel begripvol. Maar merk dat ik recht voor zijn raap ook echt wel kan waarderen, dan weet ik waar ik aan toen ben en dat geeft me wat meer rust. dat kan ik beter handelen haha. Hey als jij nieuw wondmateriaal nodig bent, kun je dan gewoon weer halen bij de apotheek of moet je steeds een nieuw recept aanvragen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo ben ik ook wel hoor. Wat dat betreft heb ik een goede aan van der Lei, die is zo recht voor z'n raap dat het bijna op het botte af is. Daarbij vraag ik me dan weleens af of dat nou wel zo handig is als chirurg in een plastische chirurgie kliniek, maar goed, gelukkig kan ik er wel tegen.

Ik had een doorlopende machtiging, dus ik mocht 8 weken lang non-stop naar behoefte verband en gaas bestellen. Vlak voor de 8 weken om waren heb ik nog nieuw materiaal besteld zodat ik nog genoeg had. Ik denk dat als ik nog meer nodig zou hebben een telefoontje naar de Bergman voldoende zou zijn, maar voorlopig heb ik nog voldoende hier. Het lekt bij mij bijna niet meer, maar zodra ik denk van hey, al 2 dagen slechts een paar stipjes geel vocht op het verband begint het weer... dus ik zeg maar niks en denk ook maar niks, ik zie wel :huh:

Heb jij ook een machtiging meegekregen voor je apotheek of dat niet? Anders zou ik ze even bellen en daarnaar vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2016 om 12:36 zei claddie:

Hoi Eline, wat balen zeg om te horen! Had gehoopt dat je herstel beter zou verlopen. Wel heel fijn dat je het zo goed ervaart bij Bergman. Ik ga later even reageren op al je vorige vragen hoor, maar ben er even een paar weken tussenuit! Liefs 

Tja het is helaas niet anders! het is inderdaad wel super dat je altijd kan bellen of langs kunt komen. Nu gewoon maar afwachten, klinkt makkelijker dan het is haha:PIs goed hoor meid, jij hebt nu vakantie?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-5-2016 om 11:13 zei Channah:

Ja zo ben ik ook wel hoor. Wat dat betreft heb ik een goede aan van der Lei, die is zo recht voor z'n raap dat het bijna op het botte af is. Daarbij vraag ik me dan weleens af of dat nou wel zo handig is als chirurg in een plastische chirurgie kliniek, maar goed, gelukkig kan ik er wel tegen.

Ik had een doorlopende machtiging, dus ik mocht 8 weken lang non-stop naar behoefte verband en gaas bestellen. Vlak voor de 8 weken om waren heb ik nog nieuw materiaal besteld zodat ik nog genoeg had. Ik denk dat als ik nog meer nodig zou hebben een telefoontje naar de Bergman voldoende zou zijn, maar voorlopig heb ik nog voldoende hier. Het lekt bij mij bijna niet meer, maar zodra ik denk van hey, al 2 dagen slechts een paar stipjes geel vocht op het verband begint het weer... dus ik zeg maar niks en denk ook maar niks, ik zie wel :huh:

Heb jij ook een machtiging meegekregen voor je apotheek of dat niet? Anders zou ik ze even bellen en daarnaar vragen. 

Ik heb een soort recept meegekregen zeg maar, die kon ik meenemen naar de apotheek. Moest eerst natuurlijk wel weer besteld worden want ze hadden bijna niks op voorraad. Zal er na het weekend weer even heen,moet nog wat jelonet ophalen die besteld was, zal dan eens vragen.

Bij mij gaat dat gelek ook op en af. Dacht gisteren dat het aardig minimaal was geworden en heb een gaasje gedaan ipv absorberend verband, nou niet dus haha, daar was ik zo doorheen! Vooral het drielandenpunt van de wat betere borst komt vocht uit. Drielandenpunten worden ook groter, ze lijken wel schoner heb ik het idee..maar goed, ik durf dat bijna niet hardop te zeggen;) Vind wel dat de boel nog erg gevoelig is, kan geen beweging maken en ze doen zeer, wel vind ik ze al aardig soepel!

Ik ben deze week weer wat uurtjes aan het werk geweest. Wel therapeutisch,wat medicatie delen, administratieve dingen doen etc. Nog niet in de zorg. Heb deze week 2x 4 uurtjes gewerkt, wat was ik moe gistermiddag! gelijk een uurtje geslapen. Heb nu echt de conditie van een doedelzak:P

Doe jij nu echt alles weer? Kwa tillen, huishouden etc?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Weer even een kleine update!

Inmiddels alweer 6 weken po, wat is de tijd toch voorbij gevlogen! Heb gisteren controle gehad bij de chirurg. De wondjes op de drielandenpunten worden nu heel snel kleiner, bijzonder om te zien hoeveel verschil een week al kan maken!:) Er komen hier aan daar steeds wat kleine gaatjes bij maar die lijken ook vrij vlot weer te sluiten nadat de restanten hechtingen er uit zijn, we gaan stug door met spoelen en drogen^_^ Vandaag ook nieuwe foto's geplaatst!

Het begint nu ook allemaal wat prettiger te voelen,kan weer lekker op mijn zij slapen zonder dat dit zeer doet. Onderste hechtingen zitten nog wel dwars, die zitten het diepste en zijn wat steviger gaf de chirurg aan. Zoals het nu lijkt kunnen we ongeveer in oktober/november een littekencorrectie plannen, 17 juli eerst weer voor controle.

Als ik alle rode littekens en mijn verschoven tepel weg denk, ben ik er toch wel heel erg blij mee!;) Zin om bh's te shoppen!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is fijn zeg!! Ik kan in je album helaas niet zo snel zien wat nu de nieuwe foto's zijn? Het staat allemaal door elkaar. Misschien een apart album ervoor maken?

Dat is zoooo lekker he, als je weer op je zij kan slapen als voorheen. Ik slaap weer zoals altijd hoor! Heerlijk! Van wat ik uit je foto's op kan maken is je bvk wel heel goed gelukt hoor. Mooie stevige borsten, goede cup maat! Wanneer ben je van plan te gaan shoppen?

Ik denk dat ik in oktober ook een correctie ga krijgen. Ben nu toch wel benieuwd hoe de arts het bij mij wil aanpakken, heb geen idee nl. Dat spoelen hoef ik dan niet meer, maar het lekt nog wel. Ik ben dat verband nu wel zo mega beu zeg :huh: Ik slaap 's nachts zonder bh en dan gaat die smurrie in al mijn littekens zitten. 's Ochtends douchen, het spoelt zo weg, en dan bh aan en verband er weer in. Lekt het bij jou nog of hoef je alleen maar te spoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Channah:

Nou dat is fijn zeg!! Ik kan in je album helaas niet zo snel zien wat nu de nieuwe foto's zijn? Het staat allemaal door elkaar. Misschien een apart album ervoor maken?

Dat is zoooo lekker he, als je weer op je zij kan slapen als voorheen. Ik slaap weer zoals altijd hoor! Heerlijk! Van wat ik uit je foto's op kan maken is je bvk wel heel goed gelukt hoor. Mooie stevige borsten, goede cup maat! Wanneer ben je van plan te gaan shoppen?

Ik denk dat ik in oktober ook een correctie ga krijgen. Ben nu toch wel benieuwd hoe de arts het bij mij wil aanpakken, heb geen idee nl. Dat spoelen hoef ik dan niet meer, maar het lekt nog wel. Ik ben dat verband nu wel zo mega beu zeg :huh: Ik slaap 's nachts zonder bh en dan gaat die smurrie in al mijn littekens zitten. 's Ochtends douchen, het spoelt zo weg, en dan bh aan en verband er weer in. Lekt het bij jou nog of hoef je alleen maar te spoelen?

ik heb 2 albums, en in de 2e staan alle foto's in na de 1e week. Als je dat album opent is de 1e foto de recentste, er staat ook gewoon 6 weken po bij? Dus volgens mij allemaal op volgorde? Ik maak elke week een collage van een aantal foto's in 1 foto.  Is er bij jou nog veel veranderd de laatste tijd?

Nou echt wel dat slapen is heerlijk! Merk wel dat ik echt mijn conditie op moet bouwen, die gaat dan snel achteruit van 6 weken niet teveel doen;) Vandaag even bij de hunkemoller geweest, even beugelloze bh geprobeerd. paste gewoon de 75 D, 70 E. Ik wacht nog even met verder passen en kopen tot alles echt dicht is. Vandaag wel nieuwe tshirts gehaald bij esprit, alle drie maat xs! Ben in shock haha. Bij mij lekt het heel minimaal, dus een gaasje/verbandje is nu voldoende om mijn bh te beschermen tegen dat vette gaas. Het lijkt me wel heel erg fijn om zonder die bh te slapen, zou dat kunnen denk je?

Ik ben benieuwd hoe dat herstel is na mijn littekencorrectie, dat zal vast wel wat meevallen denk ik. Met dit keer geen oplosbare hechtingen:P Ben ook echt heel benieuwd hoe ze dat precies bij jou gaan doen, worden straks gewoon hardstikke mooie borsten!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja okee, heb het nu gezien. Vind de albums toch wel verwarrend, zal wel aan mij liggen (ik heb dat bij iedereen hier hoor, zelfs bij mij eigen albums). 

Je lichaam reageert wel heftig op die hechtingen hoor! Zo intens rood nog joh! Dat ging bij mij sneller. Ik ben nu bijna 4 mnd po en vorige week nog kwam er een hechting uit! Kun je nagaan. Voor mijn gevoel heb ik er tientallen in mijn borst gehad die er allemaal uitgewerkt zijn door mijn lichaam. Nooit geweten dat dat zo zou gaan trouwens. 

Ik weet niet of je al zonder bh kan gaan slapen. Ik heb het toen gevraagd aan dr. van der Lei en ik mocht gewoon alles weer zoals vroeger, ook slapen zonder bh. Het lekt niet zo veel bij mij hoor, maar het zou toch prettiger zijn als het gewoon droog bleef zoals bij mijn andere borst.

Ik ben heel benieuwd naar de volgende operatie. Nou ja, naar mijn consult. Dat is de 14e trouwens, ik blijf maar 20e zeggen, maar dat klopt helemaal niet. Nu heb ik ineens een beetje een spookbeeld voor ogen dat ze het ook even ter plaatse verdoven en corrigeren, dat hoop ik toch niet he. 

Bij mij verandert er niet zo heel veel vind ik zelf. Zal weer eens foto's maken, dat maakt vergelijken makkelijker he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.