Ga naar inhoud

Eline33 : 19 april 2016 : Dr. Verschuur : Bergman kliniek : Heerenveen


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Channah:

@Eline33 Gaat goed hier hoor, ben zowaar begonnen met littekencrème te smeren!! Niet op het drielandenpunt onder mijn linkerborst want dat ziet er nog te onrustig uit en gister had ik ineens weer natte plekjes in mijn hempje! :wacko: 

Hoe gaat het vandaag met jou? Kreeg je het gaasje er makkelijk af?

Ow wat fijn! Nee zolang er natte plekjes zijn maar niet smeren, stom is dat dat er dan ineens toch weer vocht uit komt. Krijg tot nu toe de gaasjes icm het vette gaas er zo weer af, dus dat is wel fijn. Gisteravond lekker even gedouched, water er even goed overheen laten lopen en daarna in mijn badjas even een half uurtje op bed liggen lezen, kan het even aan de lucht drogen. Daarna weer verbinden en de bh aan!

Wat staat een borst dan mega strak he! Zelfs als ik omhoog kijk of mijn hoofd wat achterover doe voel ik het aan de onderkant van mijn borsten trekken. Vannacht gelukkig redelijk geslapen, nacht daarvoor 2 uurtjes denk ik... heb ook weer wat nieuw foto's geplaatst, jammer dat niet alles in 1 album past haha!

Heb je inmiddels al paard  gereden??

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 290
  • Created
  • Laatste Reactie

Het komt ook strak te staan door de zwelling denk ik. Ik had dat aan 1 kant ook, dat het zo trok onder mijn borst als ik mijn hoofd draaide. Daar is het dus ook open gegaan tot wel een 'gat' van 10 eurocent. Het zit nu dus nagenoeg dicht, heb er ook geen gaasje of wat dan ook meer op. Mijn huid is zo geïrriteerd door wekenlang verband en gaas. 

Ik heb vrijdag paard gereden onder streng toezicht van mijn juf die zich enorm zorgen maakte... maar het ging hartstikke goed! De spierpijn daarentegen, oei oei, dat is nog steeds afzien!

Ik ga even naar je foto's kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei best_boobie:

Haha ja dat weet ik nog van mijn eigen bv. Als het dan om jezelf gaat, is het tóch net een beetje anders :P

Wist niet (meer) dat je zelf wondzorg doet, maar ik dacht, ik geef ff aan hoe ik het uit vind zien hihi

X

Trouwens,  ben ik met Channah eens, heldhaftig om zelf die pleisters te verwijderen. Ik moest een hechtdraad bij mezelf uit een wondje halen, en moest toch ff gaan zitten en trekken met mijn ogen dicht :45:

Xxx

Ja ik zit in de verpleging immers:141: ben je onze gesprekken nu alweer vergeten:P:Phihi. Ik vond mezelf achteraf ook wel heldhaftig hoor. Toen die pc zei haal ze eraf ben ik dat ook maar meteen gaan doen, ik denk als ik wacht word het lastiger, ik zag het serieus al voor me een tepel aan een stuk leucopor, oeps:154:

Ja een hechting mij jezelf lijkt me ook niet heel erg fijn, jak. Ben jij weer lekker helemaal gesetteld in nl?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah, aaw wat lief!dankjewel!^_^ 

Ja die tepel deed me ook zo zeer,vorm is ook anders dan de andere,weet niet ofdat ook nog bij kan trekken? Ook het lijntje van de tepel naar beneden pijn,daar kwam gisteren vooral dat vocht en stinkende rommel uit. Lijkt nu mee te vallen kwa hoeveelheid. Vind de andere tepel tot nu toe perfect.

Ben wel benieuwd hoeveel ze nog gaan slinken van het vocht. Wat het uiteindelijke formaat gaat zijn! Is nu kei en keihard. Als ik zou springen  (wat ik onder geen beding ga doen;)) komen ze volgens mij niet in beweging haha!

Nou die spierpijn geloof ik!die ga je vast nog meer voelen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 hallo, ik was juist even enkele dingen aan het lezen van de voorbije dagen. Was wat benieuwd hoe het met je was? Eerst en vooral, ik zou zeker die tape niet meer gebruiken voor op je wonden. Ik had tijdje terug ook wat van gebruikt en na enkele uren heb ik ze weggedaan door de jeuk. Zo irritatie dat je van krijgt. pffff. Ohhh dat moet pijnlijk geweest zijn om af te doen. Hoe verzorg je jou wonden? Ik mocht de eerste 3 weken niet douchen. Na 3 weken mocht ik dan uiteindelijk kort douchen, voorzichtig afdrogen bij de wonden en dan kort met de haardroger erop, zodat de wonden zeker mooi droog zijn. Wat ze ook als tip meegaven bij mij is, regelmatig voorzichtigjes masseren op de tepel en aan je borsten. Is voor wat tegen zwelling en om terug gevoel te krijgen in de tepels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Eline33:

Ja ik zit in de verpleging immers:141: ben je onze gesprekken nu alweer vergeten:P:Phihi. Ik vond mezelf achteraf ook wel heldhaftig hoor. Toen die pc zei haal ze eraf ben ik dat ook maar meteen gaan doen, ik denk als ik wacht word het lastiger, ik zag het serieus al voor me een tepel aan een stuk leucopor, oeps:154:

Ja een hechting mij jezelf lijkt me ook niet heel erg fijn, jak. Ben jij weer lekker helemaal gesetteld in nl?

xx

Uhm, nou :45: Niet vergeten, maar soms loopt me de informatie wel eens door elkaar idd ;) Het schoot me weer te binnen toen je het erover had, maar in eerste instantie, wist ik het idd even niet meer, sorry :unsure:

Ben weer gesetteld ja.. alleen dat weer he! :o holymoly, waar zijn we in terecht gekomen :45: 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat keiharde heb ik wekenlang gehouden :o Leek wel beton!! Toen het eindelijk wat soepeler begon te worden, ging ik voor operatie #2 en had ik meteen weer een keiharde tiet rechts. Nu is alles weer gewoon soepel zoals het hoort, dat is wel prettiger hoor. Het duurt alleen wel lang, tenminste bij mij wel vond ik. 

Misschien gaan er dadelijk bij jou ook hechtingen uit via de hechting langs je tepels. Dat had ik wel en iemand anders met een bvk heeft dat ook gehad. Ziet er raar uit, maar de gaatjes gaan gewoon weer dicht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2016 om 17:54 zei Bel87:

@Eline33 hallo, ik was juist even enkele dingen aan het lezen van de voorbije dagen. Was wat benieuwd hoe het met je was? Eerst en vooral, ik zou zeker die tape niet meer gebruiken voor op je wonden. Ik had tijdje terug ook wat van gebruikt en na enkele uren heb ik ze weggedaan door de jeuk. Zo irritatie dat je van krijgt. pffff. Ohhh dat moet pijnlijk geweest zijn om af te doen. Hoe verzorg je jou wonden? Ik mocht de eerste 3 weken niet douchen. Na 3 weken mocht ik dan uiteindelijk kort douchen, voorzichtig afdrogen bij de wonden en dan kort met de haardroger erop, zodat de wonden zeker mooi droog zijn. Wat ze ook als tip meegaven bij mij is, regelmatig voorzichtigjes masseren op de tepel en aan je borsten. Is voor wat tegen zwelling en om terug gevoel te krijgen in de tepels.

Gaat de goede kant op hoor volgens mij, huid is nog wel steeds geïrriteerd door de tape die er op zat. Heb gisteren eerste controle gehad en je zag dat er ook blaren van op de huid zaten. Ik mocht na 48u gewoon thuis meteen douchen, heerlijk vond ik dat zeg, de 1e keer wel even spannend. Verder vonden ze met de controle alles er goed uit doen, de chirurg heeft zelf even gekeken met nog een andere chirurg. Later een verpleegkundige, die heeft wat uitstekende oplosbare hechtingen weggeknipt. Verder nu gewoon rustig aan doen en moet over zes weken weer terug komen. Voelt voor mij zo vreselijk ver weg!

Ik heb nu onder mijn linkerborst een klein wondje op het drielandenpunt, en nog wat oppervlakkige plekjes van de tape, dat moet ik 2x daags spoelen onder de douche en daarna een gaasje er op. Op de open plekjes doe ik eerst wat vette gaas.

@best_boobie op het drielandenpunt zit nu een droog korstje, is het dan  juist goed om dan nog vette gaas er op de doen, of kan ik dan gewoon een droog gaasje er op doen...

@Channah dat van die hechting had ik gisteravond onder de douche, er stak een stukje uit ineens en dat kon ik zo er uit halen, zat los, is dan onderhuids ws al opgelost? Het lijkt me heerlijk als het uiteindelijk weer soepele zachte borsten worden, voelt nu alsof ik er juist protheses in heb laten zetten hihi, :P Ze bewegen echt niet als ik iets doe, nou dat ben ik niet gewend haha!  Ben vandaag voor het eerst een dagje alleen, stiekem best wel lekker even! Ben wel vreselijk dankbaar voor alle hulp om me heen, echt super lief! Hoe gaat het met jou? Nog leuke plannen op deze koningsdag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het droge korstje, niet plakt aan een gewoon gaasje, kun je beter een droog gaasje erop leggen :)

Zit het korstje ergens niet helemaal vast en komt daar een klein beetje vocht langs, dan heb je kans dat het toch gaat plakken in een gaasje en is een vet gaasje niet overbodig hihi

Dus bekijk even hoe het eruit ziet. Als het helemaal droog is, dan ook droog verbinden :35:

Oh en die hechtingen, klopt, onderhuids is het dan opgelost en wat niet opgelost kan worden, komt naar buiten. Meestal zit dat dan los en kun je zo weghalen :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah Hey meid,

op zich wel goed hoor! pijn blijft eigenlijk hetzelfde, het is niet pijnvrij maar goed te doen. Vooral de onderste incisies doen me zeer. Mijn rechterborst geneest naar mijn idee goed, de andere iets minder. Het drielandenpunt is droog, zit een korstje op. In de incisie die omhoog loopt naar de tepel zit een wondje, hier komt wat rommel uit. Heb hier nu vette gaas op, hoop niet dat dit echt open gaat...Deze borst is een stuk vuriger, zal morgen wel weer foto's plaatsen. Ook op die tepel zit een soort deukje langs de rand, is niet mooi rond zeg maar. Hier heb ik ook vette gaas op. Tepel lijkt al wel minder ingetrokken, lijkt met de andere mee te willen doen als hij stijf wordt haha:P

Het lukt me nu wel om mezelf te douchen en aan te kleden, alleen haar wassen doe ik nog niet zelf. Het goed rechtop zitten/staan is lastig, dan trekt het erg. Ook pijnlijk dan...Vind het toch elke keer een dingetje om die bh uit te doen voor ik ga douchen, bang dat er ineens een mega wond zit of zo, zal blij zijn als alles mooi dicht is en blijft! litteken onder de borst vind ik niet zo erg als die op zou blijven vallen, hoop dat het rondom te tepel van mijn linker borst ook wat mooi heelt straks.

Hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mij gaat het goed! Ik zit zo te wachten tot de wond helemaal dicht is en niet meer lekt, dan kan ik eindelijk nieuwe bh's gaan kopen! Ik doe alles weer, ben weer lekker aan het werk, paardrijden, noem maar op. Ik smeer braaf de littekencrème 2x per dag en zit eigenlijk met smart te wachten op mooi weer :D

Die onderste incisies waar de bh band overheen zit deden bij mij ook het meest pijn, natuurlijk ook omdat dat op mijn ribben daar drukte. Als ik daar nu een beetje stevig op druk doet het nog steeds pijn dus dat is echt een hele gevoelige rand bij mij. 

Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's plaatsen. Het verandert echt nog zo veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat @Channah Die rand zal nog wel lange tijd gevoelig blijven dan..Weet je al op welke maat je nu uiteindelijk uitgekomen bent?

Heb even een foto geplaatst van beide tepels. Rechts doet het hardstikke goed, maar links zit me te klieren. Komt echt een wond lijkt het naast de tepel, ook aan de zijkant van de tepelhof zit een plekje. Alsof de huid gaat wijken van de tepelhof af, word ook gevoeliger. Even contact gehad met de Bergman, Moest een foto mailen en een chirurg heeft hem beoordeeld. Die dacht ook dat er een wond zou komen, gewoon door gaan met 2x daags spoelen en de vette gazen..Verder niks aan doen. Heb nu zelf de mesistran gaas er op, dat is wel goed toch? @best_boobie?:P Was er wel een beetje jankerig van...het stelt echt nog niet heel veel voor maar toch een beetje teleurgesteld ofzo..Mocht dit echt een groot gat worden, kan het dan wel weer een ronde tepelhof worden?

@claddie dat geeft niet hoor! Of het meegevallen is kan ik nog niet zeggen haha, even kijken hoe alles geneest! Vind de vorm en het formaat wel al echt mooi, heel veel pijn heb ik niet gehad. Het is nu vooral ongemak, af en toe van die vreemde steken. En van lig naar zit,zit naar staan voel ik de onderste littekens flink trekken. Het slapen gaat me eigenlijk ook wel goed af, af en toe een wat mindere nacht maar had het erger verwacht! Kom de dagen ook goed door, heb me nog niet echt verveeld^_^ Heb regelmatig aanloop en genoeg hulp. Heb jij er al een beetje zin in?Die tijd die vliegt echt voorbij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Zo te zien is het pure irritatie rondom je tepel. Ik heb hetzelfde gehad en had echt zoiets van NEE he, ik heb nog maar 1 tepel over, wat is dit nu?? Er is nu niks meer van te zien!! Moet hoognodig nieuwe foto's plaatsen bedenk ik me nu weer... Dus ik denk dat dat bij jou ook weer herstelt. Dat het niet zo rond is weet ik niet hoe dat zal lopen. Ik hoop voor jou dat dat nog bijtrekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eline

Balen dat het daar open gaat zeg... Je ziet idd dat de randen van elkaar gaan en het wat gelig wordt.. Mesitran is perfect als je dat in huis hebt!! Zeker doen!!
Die andere borst ziet er echt perfect uit he, jeetje wat geneest die mooi!!

Maarja, helaas zijn het altijd twee aparte wonden die afzonderlijk van elkaar genezen, dus zul je altijd zien dat de ene borst makkelijjker geneest dan de andere...

Ik zou het ook even twee keer per dag schoonspoelen, maar niet te lang, en niet te warm :) (maar dat weet je wel :P
Mesitran is in ieder geval :35::35::35: 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2016 om 14:42 zei Channah:

@Eline33 Zo te zien is het pure irritatie rondom je tepel. Ik heb hetzelfde gehad en had echt zoiets van NEE he, ik heb nog maar 1 tepel over, wat is dit nu?? Er is nu niks meer van te zien!! Moet hoognodig nieuwe foto's plaatsen bedenk ik me nu weer... Dus ik denk dat dat bij jou ook weer herstelt. Dat het niet zo rond is weet ik niet hoe dat zal lopen. Ik hoop voor jou dat dat nog bijtrekt. 

Kan me voorstellen dat je er dan ook van schrok @Channah Hoop ook dat het bij mij zo blijft en niet al te veel gaat wijken..Had jij ook dat opentrok? Fijn om te horen dat je daar nog maar weinig van ziet! ja ben wel benieuwd naar wat nieuwe foto's van jou! 

 komt bij de goede borst nu ook een heel klein beetje wondvocht uit het drielandenpunt. Zit nog wel een korstje op, benieuwd wat dat gaat doen. Andere drielandenpunt van slechtere borst is droog met een korstje.. heel veel pijn heb ik niet, alleen die wondjes zijn wel erg gevoelig bij de tepel. Merk idd dat er hier en daar wat hechtingen zich naar buiten proberen te werken, 

Dan ga ik braaf door met de Mesitran @best_boobie en het spoelen, meer kan ik er toch echt niet aan doen denk ik? Probeer het ook elke keer even aan de lucht te drogen na het douchen en voor ik het gaas er op doe. Moet natuurlijk ook niet vergeten dat ik nog geen 2 weken po ben. :PGelukkig wordt buiten het weertje ineens een stuk beter, vandaag heerlijk even buiten kunnen zitten:) Daar wordt je toch blij van! Morgen contact met mijn leidinggevende, deze week maar even koffie doen op mijn werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee meer kun je niet doen meid :)
Op zich denk ik dat het heel goed gaat bij jou, en mesitran is gewoon echt goed spul! Dat heeft niet iedereen in huis ;) 

Lekker ff aan de lucht laten drogen als je gedoucht hebt idd. :35: 

Nou, ik zat net ff het weer te bekijken, hier, in het zuiden van het land, gewoon volgende week zaterdag 23 graden?? :43: 
Heerlijk!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei best_boobie:

Nee meer kun je niet doen meid :)
Op zich denk ik dat het heel goed gaat bij jou, en mesitran is gewoon echt goed spul! Dat heeft niet iedereen in huis ;) 

Lekker ff aan de lucht laten drogen als je gedoucht hebt idd. :35: 

Nou, ik zat net ff het weer te bekijken, hier, in het zuiden van het land, gewoon volgende week zaterdag 23 graden?? :43: 
Heerlijk!

xxx

Zo jij bent snel^_^ 

Tis ook zo stom, ben er af en toe gewoon jankerig van. Dat ben ik normaal gesproken eigenlijk nooit. Voel me een dikke vette aansteller:P Maar goed, dat zal er ook wel bij horen:)

Ja heerlijk, ik ga dan languit in de zon! Als ik gewoon bovenkleding draag kan dat wel toch. Lekker boekje lezen in de tuin, muziekje aan, bakje koffie..Ik heb er zin in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid, weet je wat het is met dat jankerige.. Het hoort erbij hihi.. Het is ook een hele grote verandering en dan wil je eigenlijk dat alles meteen helemaal goed is en geen gedoe en zo.. Maar komt goed!!
Neem het zoals het is, van dag tot dag... :53:

Trek niets zwarts aan, want dat is extra warm.. En misschien een beetje in de schaduw af en toe.. Je weet bij welke temperatuur bacterien zich goed voelen he ;)

Maar voor de rest: lekker genieten van het weer joh!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je lieve berichtje!^_^Ja met dit weer thuis zitten is gelijk een minder grote straf!  Doe alleen witte bovenkleding aan als ik in de tuin ga zitten:P

Ik heb gisteren nog even gebeld met de kliniek, mocht meteen komen voor een controle. Ze hebben alles even gecheckt en nog een aantal hechtingen die zaten te klieren weg geknipt. Op elke plek waar een wondje zit rondom de linkertepel stak er een klein puntje uit. Hopen dat het nu wat dicht gaat trekken dan. Drielandenpunt onder die borst zit ook een wondje, cm bij een cm ongeveer, maar dat zal ook wel weer dichttrekken denk ik, daar maak ik me iets minder druk om. Andere borst klein wondje onderaan de tepel en hele kleine opening onder drielandenpunt. Die lekt nu wat oud bloed en vocht...

Gisteren ook contact gehad met mijn leidinggevende, wat een lief mens is dat! (werkt nog maar net bij ons). Geen enkele druk van wanneer zien we je, of  wanneer hebben we weer contact. Erg prettig:) 

Hoe gaat het met jou @Channah?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lizzyj:

Hi eline, ik was even weg maar heb inmiddels alles gelezen. Wat heerlijk dat het achter de rug is. Het klinkt al met al toch behoorlijk pittig! Heb je veel pijn?

 

 

Hey lizzy! ja de tijd vliegt, ben alweer 2 weken verder! Heb gelukkig veel hulp gehad en nog steeds. Kan wel alweer wat meer zelf. Kwa pijn valt het echt reuze mee, heb alleen de 1e week paracetamol gebruik en verder niet. Heb de diclofenac laten staan. Er zijn nog wel gevoelige/pijnlijke plekken, vooral de onderkant voel ik het meest. Wanneer ik bijvoorbeeld geslapen heb en overeind moet, of van zit naar sta, maar dat is meer ongemak.

Ik heb wel wat meer pech kwa genezing. Ik had eerst al een reactie op de leukopor, daar kreeg ik blaren van. Nu allemaal wondjes vooral rondom mijn linkertepel. Vandaag nog weer extra controle gehad, ik reageer erg op de oplosbare hechtingen. Die hebben waarschijnlijk de wondjes veroorzaakt! Die komen steeds omhoog en het lichaam wil ze kwijt. Dus knip af en toe zelf ook een paar weg, dat was prima zeiden ze. Ik heb nu een zalf voorgeschreven gekregen, die moet ik de komende 14 dagen 2x daags gaan smeren. Dan weer controle met mijn pc., Ik vind ze bij de kliniek allemaal ontzettend lief en behulpzaam, mag altijd bellen en kan steeds erg snel terecht. Dat is wel een fijn gevoel! 

Over de maat en de vorm ben ik echt super tevreden!:) Nu vooral veel geduld hebben en zien wat het kwa genezing gaat doen! Hoe gaat het met jou?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.